کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

تایتنینگ چربی سوزی و لیفت صورت چیست؟

تایتنینگ چربی سوزی و لیفت صورت چیست؟

با افزایش سن و رعایت نکردن موارد مربوط به تغذیه پوست، باعث می‌شود که پوست از حالت طبیعی خارج شده و دچار افتادگی و شل شدن شود.
بنابراین برای زیبایی پوست و افزایش اعتماد به ‌نفس از راه‌های مختلفی برای از بین بردن افتادگی پوست و سفت کردن آن استفاده می‌کنند تا روند پیری آن‌ها کاهش پیدا کند، و سن آن‌ها نسبت‌ به سن واقعی کمتر نشان داده شود.

اما راهکارهای مختلفی برای زیبایی پوست و همچنین زیبایی صورت وجود دارد که هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب مخصوص به خودش را دارد، و با توجه به نوع پوست و میزان افتادگی آن ، استفاده از روش‌های مختلف درمانی پیشنهاد می‌شود.
یکی از راه‌های درمانی افتادگی پوست تایتنینگ می‌باشد که در این روش به شیوه زیر عمل می‌شود.

تایتنینگ چربی سوزی و لیفت صورت چیست؟
یکی از روش‌های تایتنینگ پوست استفاده از دستگاه‌های مخصوص می‌باشد که این دستگاه‌ها دارای هدست هایی هستند که این هدست‌ها برروی پوستی که افتادگی دارد قرار می‌گیرد و روند کار به‌گونه‌ای می‌باشد که با ماساژ دادن محل باعث می‌شوند، گردش خون در آن نقطه بیشتر شود و همچنین تحریک کلاژن سازی انجام بگیرد.
افزایش کلاژن سازی باعث سفت شدن پوست و خارج شدن آن از حالت افتادگی می‌شود، این هدست ها به گونه‌ای هستند که از هر هد، مخصوصاً برای یک فرد استفاده می‌شود و بعد از انحام تایتنینگ باید هد عوض شود و برای فرد دیگر، هدنو جایگزین شود، خوبی این روش این است که میزان انتشار آلودگی از این طریق بسیار کم بوده و باعث آلودگی افراد نمی‌شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

لیفت صورت

پوست صورت یکی از حساس‌ترین قسمت‌های بدن می‌باشد که نسبت ‌به سایر قسمت‌های بدن آسیب‌پذیرتر بوده و عوامل محیطی بر روی آن بیشتر تاثیر گذار است و با افزایش سن دچار افتادگی می‌شود.
این افتادگی به دلایل مختلف ازجمله تغذیه نامناسب و از بین رفتن چربی‌های زیر پوستی می‌باشد، برای برگشتن صورت به حالت طبیعی و فرم زیبا، اکثراً از لیفت صورت استفاده می‌کنند که این روش به‌ صورت جراحی و غیر جراحی انجام می‌شود.

لیفت صورت
استفاده از هر کدام از این روش‌ها بنا به تشخیص پزشک می‌باشد و میزان افتادگی بر روی روش استفاده، بسیار تاثیر گذار است.

روش جراحی

لیفت صورت درصورتی‌ که با انجام عمل جراحی صورت گیرد، میزان ماندگاری آن دائمی بوده و نیاز به ترمیم ندارد. اما استفاده از این روش معایبی دارد که اکثراً ترجیح می‌دهند از این روش استفاده نکنند. اما اگر میزان افتادگی پوست زیاد باشد، روش‌های غیر جراحی برای آن پاسخ‌گو نمی‌باشد و برای درمان این افتادگی بهترین روش جراحی می‌باشد.

معایب روش جراحی لیفت صورت

1- این روش  دارای دوره نقاهت بسیار بالایی می‌باشد.

2-  باید عمل جراحی در بیهوشی کامل انجام شود و این بیهوشی ممکن است برای افراد مختلف عوارض زیادی داشته باشد.

روش غیر جراحی لیفت صورت

روش‌های غیر جراحی متعددی برای لیفت صورت وجود دارند، خصوصیات این روش‌ها این است، که بعد از انجام لیفت صورت نیاز به استراحت نمی باشد.

روش غیر جراحی لیفت صورت
این روش‌ها نیاز به بیهوشی ندارد و در بعضی موارد با بی‌حسی موضعی باعث می‌شوند، فرد دردی احساس نکند و همچنین بعد از انجام لیفت می‌تواند به‌ راحتی به کارهای روزمره بپردازد. انواع مختلف این روش‌ها عبارت‌اند از:

1- بوتاکس

در این روش ماده‌ای به نام بوتولینوم به درون قسمت‌هایی که دارای چین‌ و چروک و افتادگی می‌باشند تزریق می‌شود و باعث می‌شود، چین‌ و چروک آن ناحیه، از بین رفته و به صورتی خوش فرم شود.
همچنین برای کسانی که دارای ابروهای افتاده‌ای هستند، استفاده از این روش باعث فرم دهی به ابروها می‌شود.

بوتاکس
اما باید دقت کرد، افراد حرفه‌ای این کار را انجام دهند تا موجب آسیب به بینایی فرد نشود. میزان ماندگاری بوتاکس با توجه به نوع پوست‌ها متفاوت است اما به‌طور معمول حدود شش ماه ماندگاری دارد.

2- تزریق ژل

تزریق ژل یک روش متفاوت با تزریق بوتاکس می‌باشد، به‌گونه‌ ای که با توجه به سن و میزان چین‌ و چروک صورت از ژل های متفاوت برای صورت استفاده می‌شود. هر چه میزان چین‌ و چروک بیشتر باشد، باید از ژل‌ هایی با کیفیت و حجم دهی بالاتر استفاده شود، تا میزان چین‌ و چروک بسیار کمتر شود.
همچنین تزریق ژل برای  قسمت‌ هایی از صورت مانند لب، استفاده می‌شود و باعث حجم دهی به این قسمت‌ها می‌شود، اما میزان ماندگاری آن بسته به نوع ژل متفاوت است و باید در طول دوره درمان چند بار تمدید شود و ماندگاری آن تا پنج سال متغیر است.

3- لیزر فرکشنال

یکی از روش‌های درمانی می‌باشد که توسط لیزر بر روی پوست انجام شود و این لیزرها دارای طول موج‌های متفاوتی هستند و لایه‌های اپیدرم و درم پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهد و منجر به کلاژن سازی و لایه‌ برداری پوست می‌شود.
کلاژن سازی باعث می‌شود که پوست صورت سفت شده و حالت انعطاف‌ پذیری آن افزایش پیدا کند و باعث فرم دهی صورت می‌شود. اما این روش بیشتر برای پوست‌هایی استفاده می‌شود که میزان افتادگی آن کم باشد و برای پوست‌هایی که شل و بد حالت شده‌اند، زیاد پاسخ‌ گو نمی‌باشد.

4- کربوکسی تراپی

همان گونه که از نام این روش پیداست درمان را با تجمع دی‌ اکسید کربن در قسمت‌ هایی از پوست که دارای مشکل هستند انجام می‌دهند.
بدین‌ صورت که دی‌ اکسید کربن در آن ناحیه تجمع پیدا می‌کند و باعث می‌شود برای رفع این مشکل، اکسیژن به این منطقه بیشتر جریان پیدا کند و جریان اکسیژن باعث می‌شود، ترمیم سلولی سریع‌تر اتفاق ‌افتاده و میزان چین ‌و چروک و افتادگی پوست در آن ناحیه‌ها از بین برود.

5- هایفوتراپی

 هایفوتراپی یکی از روش‌های غیرتهاجمی لیفت صورت می‌باشد، در این روش استفاده از طول موج‌ های فراصوت باعث از بین رفتن چین‌ و چروک در قسمت‌های مختلف صورت می‌شود که این کار را با تحریک کلاژن سازی انجام می‌دهد.
این روش یکی از پرطرفدارترین روش‌ها برای لیفت صورت می‌باشد زیرا هیچ‌گونه دردی متوجه فرد نمی‌شود و ماندگاری آن تا حدود سه سال می‌باشد بدون این‌که زمان زیادی را برای انجام جلسات درمانی بگذرانید و تنها با یک جلسه مشکل شما رفع می‌شود. البته درصورتی‌که مشکل پوست زیاد عمیق نباشد.

6- اندولیفت

اندولیفت، یکی از روش‌ های درمانی افتادگی صورت می‌باشد که نیازی به تزریق نداشته و از طریق لیزر کار خود را انجام می‌دهد به‌گونه‌ ای که با تجزیه چربی‌های موجود در پوست و کلاژن سازی باعث ترمیم پوست و افتادگی آن می‌شود وماندگاری آن تا سه سال می‌باشد.

اندولیفت

7- لیفت صورت با نخ

در این روش با استفاده از نخ‌ های بخیه‌ ای که قابل‌ جذب هستند، لیفت صورت را انجام می‌دهند. اما باید برای انجام این کار برش‌هایی را در صورت انجام دهد و نخ‌ها را در این برش‌ها قرار داد تا باعث بالا کشیدن پوست و حالت‌دهی آن شود و این روش به‌خاطر این‌که باعث ایجاد زخم در صورت می‌شود، کمتر مورد استقبال افراد قرار می‌گیرد. اما باید بدانید که این نخ‌ها قابل جذب هستند و انجام این روش نیاز به بیهوشی ندارد و تنها با بی‌حسی موضعی این کار انجام می‌شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

آشنایی با چربی سوزی موضعی

زمانی‌که میزان کالری دریافتی بدن، بیشتر از مقدار مورد نیاز آن‌ برای انرژی روزانه باشد، منجر به ایجاد چربی در بدن شده و گاهی با توجه به سن افراد و نوع ژنتیک آن‌ها این چربی‌ها در قسمت‌های مختلفی از بدن تجمع پیدا کرده و باعث می‌شود که اندام بد شکل شوند، این چربی‌ها بیشتر در ناحیه پهلو و شکم انباشته می‌شود و باعث می‌شود اندام به‌ صورت گلابی شکل باشد.
روش‌های مختلفی برای چربی سوزی موضعی وجود دارد که با توجه به نظر پزشک و هزینه‌ای که برای این کار پرداخت می‌نمایید، این روش‌ها متفاوت است که هر کدام از این روش‌ها دارای مزایا و معایبی هستند که در مورد آن‌ها توضیح خواهیم داد.این روش‌ها باعث می‌شوند، میزان چربی در اندام‌های مختلف کاهش پیدا کند، بدون این‌که برسایر اندام‌ها تاثیرگذار باشد.

آیا می‌توان چربی‌های موضعی را از بین برد؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی راه‌های زیادی برای از بین بردن چربی‌های موضعی وجود دارد.آیا می‌توان چربی‌های موضعی را از بین برد؟

در قدیم بیشتر از روش عمل جراحی این کار را انجام می‌دادند ولی امروزه روش‌هایی وجود دارد که نیاز به عمل جراحی نبوده و با لیزر بیشتر چربی سوزی را انجام می‌دهند.

از بین بردن چربی‌های موضعی با عمل جراحی

1- لیپوساکشن

در این روش که به‌صورت بیهوشی کامل انجام می‌شود، برشی بر روی ناحیه موردنظر انجام می‌شود و لوله‌ای وارد آن قسمت شده و باعث تخلیه چربی‌های اضافه در نقطه مورد نظر می‌شود.
این روش دارای خطرات زیادی می‌باشد اما به دلیل این‌که بیهوشی به‌صورت کامل انجام می‌شود می‌توان مقدار زیادی چربی از نقطه مورد نظر خارج کرد و سپس ناحیه برش زده را بخیه زده و یا این‌که به‌صورت آزاد می‌گذارند، تا مایعات و خون‌هایی که در اثر انجام تخلیه ایجاد شده‌اند، از بدن خارج شود.

2- برداشت چربی با تزریق

در این روش ماده‌ای به نام دئوکسی کولیک، درمحل تجمع چربی تزریق می‌شود و این ماده باعث می‌شود، سلول‌های چربی آب شوند و همچنین امروز از ماده دیگری به نام  کیبلا استفاده می‌شود که بیشتر برای از بین بردن چربی‌های موجود در غبغب استفاده می‌شود.

3- لیپوماتیک

در این روش هم باید برش‌هایی بر روی پوست ایجاد شود اما میزان دردی که متوجه فرد می‌شود نسبت‌به لیپوساکشن کمتر بوده و عوارض آن نیز کمتر می‌باشد.لیپوماتیک
اما در این روش یک لوله وارد قسمت موردنظر شده و با ارتعاشاتی که انجام می‌دهد باعث شکسته شدن سلول‌های چربی می‌شود و همچنین می‌توان تخلیه سلول‌های چربی را انجام داد. این روش بسیار برای از بین بردن چربی‌های موضعی پاسخ‌گو بوده‌ است.

4- کویتیشن

این درمان نیاز به جراحی ندارد و به‌ صورت غیرتهاجمی انجام می‌شود و امواج لیزر توسط  دستگاه‌های مخصوص به محل مورد نظر تابانده می‌شوند و باعث می‌شود که سلول‌های چربی شکسته‌ شده و به تری گلیسیرید، تبدیل شوند و تری گلیسرید از طریق ادرار از بدن دفع شود،بنابراین برای انجام این درمان باید آب زیادی بنوشید.

5- از بین بردن چربی توسط لیزر

در این روش مدت‌زمان درمان بسیار کوتاه می‌باشد و سلول‌های چربی توسط امواج حرارتی لیزر از بین می‌رود و باعث تناسب اندام در قسمت موردنظر می‌شود.

6- لیپو لیزر

این روش تاثیر بسزایی در از بین بردن چربی‌ها دارد و توسط لیزر انجام می‌شود، به‌گونه‌ای که سلول‌های چربی به‌صورت مایع درمی‌آیند و سپس از بدن توسط دستگاه‌های مکنده خارج می‌شود.
خوبی این روش این است که می‌توان از سلول‌های چربی خارج‌شده از بدن برای لیفت صورت و سایر قسمت‌های بدن استفاده کرد.

 چربی‌های موضعی در بدن زنان و مردان

نوع چاقی موضعی در بدن زنان و مردان متفاوت می‌باشد و با توجه به هورمون‌ هایی که در اندام‌ های آن‌ها وجود دارد، قسمت‌های مختلف بدن دچار چاقی موضعی می‌شود.
چاقی موضعی در بدن مردان بیشتر در محل بالاتنه و شکم دیده می‌شود اما در زنان بیشتر چاقی در ناحیه لگن و پهلو دیده می‌شود.

 چربی‌های موضعی در بدن زنان و مردان
با توجه به این‌که علائم یائسگی در زنان شدید می‌باشد مشکلات چاقی در این زمان بیشتر برای خانم‌ها پیش می‌آید و بیشتر دچار چربی‌های موضعی بخصوص در ناحیه شکم می‌شوند که بیشتر مربوط به کم‌کاری غده تیروئید در این زمان می‌باشد.

چگونه با چربی‌های موضعی مقابله کنیم؟

همان گونه که در بالا ذکر کردیم، زمانی‌که میزان کالری دریافتی ما بیش‌ از اندازه مصرفی بدن باشد، باعث ایجاد چربی موضعی می‌شود. بنابراین با رعایت چند مورد ساده می‌توان با این چربی‌های موضعی مقابله کرد و اندامی متناسب داشته باشید.

این راهکارها عبارت‌اند از:

1- انجام تمرینات ورزشی به روش اصولی

یکی از روش‌های مقابله با چربی‌های موضعی انجام تمرینات هوازی می‌باشد که اگر این تمرینات به‌ صورت صحیح انجام نشود، تأثیری بر روی چربی‌های موضعی ندارد.چگونه با چربی‌های موضعی مقابله کنیم؟
بنابراین باید تحت نظر مربیان ورزش و به‌ صورت کاملاً صحیح اجرا شود، تا بتواند باعث چربی سوزی و تناسب اندام شود. بیشتر این تمرینات باعث سفت شدن ناحیه موردنظر می‌شود و چربی‌ها به‌صورت بافت عضلانی تبدیل می‌شوند.

2- رژیم غذایی مناسب

برای کاهش چربی‌های موضعی بهتر است که میزان انرژی دریافتی به‌اندازه‌ی انرژی مصرفی بدن باشد و بیش‌از اندازه نباشد، که باعث تولید چربی‌های اضافه شود. بدین‌منظور باید از خوردن وعده‌های غذایی سنگین بخصوص در شب، خودداری شود و همچنین مصرف شیرینی‌جات بسیار محدود شود و  سبزیجات جزو اصلی مصارف روزانه باشد، زیرا سرشار از فیبر بوده و باعث سلامتی بدن و کاهش چربی‌های اضافه می‌شود.

3- مصرف زیاد آب باعث سلامتی پوست و جسم می‌شود، به‌ طوری‌ که باعث افزایش میزان سوخت‌ و ساز در بدن شده و چربی‌های موضعی را کاهش می‌دهد و بهتر است، از مصارف نوشابه و انرژی‌ زاهای مختلف خودداری فرمایید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

انواع روش‌های تایتنینگ پوست کدام موارد می‌باشد؟

واژه تایتنینگ بیشتر برای سفت کردن و رفع افتادگی واژن استفاده می‌شود.

انواع روش‌های تایتنینگ پوست کدام موارد می‌باشد؟
افتادگی واژن بیشتر به دلیل افزایش سن و خانم‌هایی که زایمان طبیعی دارند اتفاق می‌افتد و این مشکل می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی برای خانم‌ها شود، مشکلاتی از قبیل عدم کنترل ادرار، ناتوانی در رابطه جنسی، نداشتن اعتماد به‌ نفس و ایجاد عفونت‌ های مختلف در واژن و مشکلات متعددی که ممکن است در زندگی افراد به وجود آید بنابراین افراد زیادی به‌دنبال راهکار برای رفع این مشکل می‌باشد.

تایتنینگ به روش جراحی

در این روش که به‌صورت بیهوشی کامل انجام می‌شود جراح متخصص بافت‌های اضافی پشت واژن را برداشته و با بخیه زدن ماهیچه‌های واژن باعث کاهش اندازه واژن می‌شود و به تنگ کردن و رفع افتادگی آن کمک می‌کند. این روش ممکن است مشکلات متعددی را برای خانم‌ها به وجود بیاورد، که اکثراً ترجیح می‌دهند از این روش استفاده نکنند.

تایتنینگ به روش لیزر

در این روش یک لوله به نام پروب وارد واژن می‌شود و با ایجاد برش‌هایی در قسمت‌های داخلی واژن موجب می‌شود که این اندام، اقدام به کلاژن سازی کنند و باعث تنگ‌تر شدن و رفع افتادگی در واژن شود.
این روش به‌ صورت غیرتهاجمی بوده و دردی برای فرد ندارد و چنانچه ایجاد درد کند پزشک متخصص از لوله‌های متناسب با واژن استفاده می‌کند تا میزان درد آن کاهش یابد.

مدت‌زمان هر جلسه تایتنینگ پوست چقدر است ؟

با توجه به این‌ که از چه شیوه‌ ای برای انجام تایتنینگ پوست استفاده شود و این‌ شیوه به‌ صورت جراحی باشد و یا غیر جراحی، مدت‌ زمان آن متفاوت می‌باشد و همچنین میزان افتادگی واژن بر روی آن تاثیر گذار است.

مدت‌زمان هر جلسه تایتنینگ پوست چقدر است ؟
اما به‌ طور معمول برای تایتنینگ به‌ صورت لیزر حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه زمان نیاز می‌باشد و برای انجام عمل تایتنینگ، حدود چهل و پنج دقیقه زمان لازم است که با توجه به سابقه و تجربه پزشک متخصص این مدت‌زمان متغیر می‌باشد.

هزینه تایتنینگ چربی سوزی به چه صورت می‌باشد؟

عوامل زیادی بر روی میزان هزینه تایتنینگ تاثیرگذار می‌باشد که این عوامل عبارت‌اند از:

1- مکان کلینیک زیبایی

یکی از مسائلی که تاثیر عمده‌ ای بر روی میزان هزینه تایتنینگ دارد مکان کلینیک زیبایی می‌باشد. گاهی این کلینیک‌ های زیبایی در مکان‌ هایی هستند که میزان هزینه‌ های برآوردی برای آن‌ها، بالاتر می‌باشد. بنابراین میزان هزینه‌ ای که از بیماران دریافت می‌کنند نیز بیشتر است.

2- نوع دستگاه‌ های استفاده ‌شده

هزینه تایتنینگ چربی سوزی به چه صورت می‌باشد؟

هر چه دستگاه‌هایی که برای انجام عمل استفاده می‌شود پیشرفته‌ تر باشد میزان هزینه دریافتی نیز بیشتر است.

3- نوع عمل تایتنینگ

عمل‌هایی که به‌ صورت جراحی انجام می‌شود به‌ خاطر هزینه جراحی و موادی که برای این عمل به کار برده می‌شود به نسبت تایتنینگ که به‌ صورت غیر جراحی می باشد، هزینه‌ها بالاتر است.

4- تخصص و حرفه پزشک

هرچه میزان تخصص و سابقه پزشک موردنظر بیشتر، باشد امکان دارد میزان هزینه دریافتی نیز بیشتر باشد.

مراقبت‌های بعد از انجام عمل تایتنینگ

1- بهداشت شخصی باید کاملاً رعایت شود.

2- داروهایی که توسط پزشک متخصص تجویز شده، باید به‌طور مرتب مصرف شود.

3- تا یک ماه بعد از انجام عمل، از رابطه جنسی خودداری شود.

4- از انجام هرگونه شنا به مدت یک ماه خودداری شود.

5- مصرف مشروبات الکلی و دخانیات به مدت حداقل دو ماه ممنوع می‌باشد.

6- بهتر است به مدت یک هفته به‌طور کامل استراحت کنید.

7- بعد از انجام عمل تایتنینگ، حمام کردن با آب گرم هیچ مشکلی را برای فرد به وجود نمی‌آورد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x