کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

چگونگی مراقبت از پوست در تابستان

آلودگی هوا،  شرایط تابستان، گرما و رطوبت همگی باعث برای پوست ناخوشایند و مضر می باشد و باعث ایجاد مشکلات پوستی می‌شود، یکی از دلایل اصلی ایجاد مشکلات بر روی پوست تابش نور خورشید می باشد، که میزان تابش نور خورشید در فصل تابستان نسبت به سایر فصل‌ها بیشتر می‌باشد.

چگونگی مراقبت از پوست در تابستان
بنابراین مراقبت از پوست در فصل تابستان از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. از مشکلات پوستی که در هنگام تابستان برای افراد ممکن است به وجود آید، می توان خشکی پوست، ایجاد التهابات بر روی پوست، پوسته ریزی و آفتاب سوختگی را نام برد، به این منظور باید با انجام راهکارهایی به خوبی از پوست در تابستان مراقبت شود، که در ادامه در مورد چگونگی مراقبت از پوست در تابستان توضیحاتی خواهیم داد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

تابستان چگونه بر روی پوست شما تاثیر می گذارد؟

با افزایش دما در فصل تابستان، میزان روغن طبیعی پوست افزایش پیدا می کند و باعث ایجاد چسبندگی، چربی و بسته شدن منافذ پوست می‌شود، یکی از شایع ترین مشکلاتی که در تابستان برای افراد ایجاد می‌شود.

تابستان چگونه بر روی پوست شما تاثیر می گذارد؟
ایجاد جوش ها و آکنه های پوستی می باشد و افرادی که دارای پوست چربی می باشند، بیشتر در معرض ابتلا به آن هستند، زیرا در فصل تابستان عرق با باکتری ها و روغن های موجود در پوست ترکیب شده و باعث بسته شدن منافذ و ایجاد آکنه های پوستی می شود، همچنین با قرارگیری افراد در معرض اشعه مضر خورشید، میزان تولید ملانین پوست افزایش پیدا می کند، که باعث حفاظت از پوست در برابر آسیب های خورشید می شود. با افزایش ملانین میزان لکه های پوست افزایش پیدا می کند و باعث تیره و برنزه شدن پوست می‌شود و همچنین ایجاد بثورات پوستی، آفتاب سوختگی و خارش پوست نیز از عوارض قرار گیری افراد در آفتاب تابستان می باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چگونه در تابستان از پوست خود مراقبت کنیم؟

۱- عدم قرارگیری در برابر نور خورشید به مدت زیاد

در فصل تابستان در ساعات خاصی، میزان شدت اشعه خورشید بیشتر می باشد، که معمولاً از ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر می باشد، بنابراین بهتر است در این زمان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری شود، زیرا احتمال آفتاب سوختگی پوست افزایش پیدا می کند و چنان چه مجبور هستید در این زمان بیرون از منزل باشید، بهتر است از کلاه آفتابی و کرم ضدآفتاب استفاده شود و استفاده از لباس های آستین بلند نیز تاثیر بسزایی در حفاظت از پوست دارد.

۲- استفاده از عینک آفتابی وکلاه لبه دار

به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به پوست اطراف چشم و خود چشم از عینک آفتابی استفاده شود، زیرا این عینک ها باعث محافظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید می شود و آسیب های وارد شده به چشم را به صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش می دهد، عینک های آفتابی۴۰۰ برای افرادی که بیشتر در ساحل هستند و انعکاس نور، چشمان شان را اذیت می کند، گزینه مناسبی است.
همچنین استفاده از کلاه لبه دار، تاثیر بسزایی در حفاظت از گردن، گوش و پوست صورت دارد.

۳- عدم مصرف بعضی داروهای خاص

مصرف برخی داروها، باعث افزایش حساسیت پوست نسبت به خورشید می شود، از این داروها می توان آنتی بیوتیک، ایبوپروفن، آسپرین، داروهای ضد دیابت و تتراسایکلین را نام برد، همچنین مصرف داروهای ضد افسردگی نیز تاثیر زیادی در افزایش حساسیت پوست دارد، بنابراین چه داروهای خاصی مصرف می کنید، از عوارض جانبی آن اطلاعات کافی داشته باشید.

۴- استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب

استفاده از کرم ضدآفتاب، تاثیر بسزایی در محافظت از پوست در برابر اشعه نور خورشید دارد، با توجه به محیط زندگی خود باید این ضدآفتاب ها دارای spf مناسب باشد، زیرا spfبه کار برده در کرم های ضد آفتاب بین ۳۰ تا ۹۰ می باشد، که اکثر متخصصان کرم های ضدآفتاب با spf ۳۰ را توصیه می‌کنند و این که هر دو ساعت یک بار، در هنگامی که افراد در معرض آفتاب هستند، باید تمدید شود.

چگونه در تابستان از پوست خود مراقبت کنیم؟

۵- استفاده از محصولات مراقبتی پوست با کیفیت بالا

به منظور مراقبت از پوست از محصولات مراقبتی با کیفیت بالا استفاده کنید، زیرا این محصولات باعث محافظت پوست در برابر اشعه مضر خورشید و کاهش التهابات می شود و همچنین رطوبت رسانی به پوست تاثیر بسزایی در کاهش آسیب پذیری آن دارد، استفاده از سرم ها، ضدآفتاب ها مرطوب کننده ها، تاثیر بسزایی در افزایش مقاومت پوست و استحکام آن دارد، همچنین به منظور شستشوی پوست از مواد شوینده غیر صابونی استفاده شود.

۶- نوشیدن آب به میزان کافی

در فصل تابستان نیاز بدن به آب بیشتر می باشد، زیرا میزان تعریق بیش از حد بوده و امکان کم آبی بدن وجود دارد، بنابراین با نوشیدن آب فراوان به هیدراته ماندن بدن کمک کنید، مصرف زیاد آب باعث دفع سموم از بدن و افزایش سلامت کلی پوست می شود.

۷- استفاده از لایه بردارها

تجمع آلودگی ها و سلول های چربی بر روی پوست باعث ایجاد جوش و آکنه بر روی آن می شود و با توجه به اینکه میزان تعریق در فصل تابستان افزایش پیدا می‌کند، امکان تجمع آلودگی ها بر روی پوست افزایش پیدا می کند، بنابراین در فصل تابستان از لایه بردار ها به صورت منظم استفاده شود، تا باعث حذف سلول های مرده پوست و افزایش نرمی و لطافت پوست شود.

۸- از آرایش سنگین بر روی پوست خودداری شود.

استفاده از لوازم آرایشی به میزان زیاد باعث بسته شدن منافذ پوست و تنفس کمتر آن می شود، پس میزان آسیب های پوستی افزایش پیدا می‌کند بنابراین در فصل تابستان بهتر است به جای استفاده از کرم‌پودرهای سنگین از کرم ضد آفتاب های رنگی با spf بالا استفاده شود.

۹- رژیم غذایی سالم

داشتن رژیم غذایی سالم تاثیر بسزایی در سلامت و درخشان نگه داشتن پوست بدن دارد و در صورتی که رژیم غذایی حاوی ویتامین c باشد، باعث محافظت از پوست در برابر رادیکالهای آزاد و ترمیم  پوست می شود، از مواد غذایی حاوی ویتامین c می توان مرکبات، توت ها، سبزی ها و آناناس را نام برد و همچنین مصرف غذاهای دریایی باعث تولید کلاژن بیشتر در پوست و تقویت آن می‌شود، که در نتیجه چین و چروک کمتری بر روی پوست ایجاد خواهد شد.

۱۰- ایجاد تغییر در سبک زندگی

مصرف نوشیدنی های الکلی و دخانیات تأثیر بسزایی در کاهش سلامت پوست دارد، بنابراین از مصرف این مواد در فصل تابستان و همچنین سایر فصل ها خودداری شود و در فصل تابستان از آب گرم برای دوش گرفتن استفاده نشود، زیرا باعث از بین رفتن روغن های طبیعی پوست می شود، قرار گرفتن افراد در محیط های استرس زا نیز باعث ایجاد علائم پیری بر روی پوست می شود، بنابراین از قرار گرفتن در این محیط ها دوری کنید و به میزان کافی در شبانه روز بخوابید.

۱۱- به اندازه کافی ورزش کنید.

انجام فعالیت های ورزشی تاثیر بسزایی در افزایش سلامت پوست دارد و این موضوع در تابستان نیز دارای اهمیت بالایی می باشد، بنابراین به جای ماندن در خانه و تماشای فیلم بهتر است به انجام فعالیت‌های ورزشی بپردازید و انجام این فعالیت ها باعث افزایش جریان خون و اکسیژن رسانی به پوست می شود.

۱۲- دوش آب سرد بگیرید.

دوش آب سرد، باعث بسته نگهداشتن منافذ پوست و جلوگیری از ایجاد آکنه بر روی پوست می شود، همچنین تاثیر بسزایی در افزایش طراوت پوست دارد.

۱۳- از مصرف نوشیدنی های قندی دوری کنید.

مصرف نوشیدنی های قندی و گازدار تاثیری بر سلامت بدن ندارد و نه تنها باعث آبرسانی پوست نمی شود، بلکه باعث افزایش وزن شده و تاثیرات مضر بر روی پوست می شود.

۱۴- لباس های خنک بپوشید.

در فصل تابستان از لباس هایی با جنس پنبه استفاده کنید، همچنین لباس های سبک و گشاد تأثیر بسزایی در کاهش تعریق دارد، اما پوشیدن لباس هایی با جنس پلاستیک، باعث افزایش تعریق می شود و میزان عفونت های پوستی و خارش پوست را افزایش می دهد.

درمان های خانگی برای داشتن پوستی درخشان در تابستان

برای داشتن پوستی شاداب ودرخشان در فصل تابستان می توان از درمان های خانگی نیز استفاده کرد، از این درمان های خانگی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- استفاده از ماسک خیار

خیار تأثیر بسزایی در افزایش آرامش پوست دارد و می توان از اسپری آب خیار بر روی پوست استفاده کنید، بدین منظور یک خیار را رنده کرده و آب آن را صاف کنید، یک قاشق چای خوری آبلیمو،یک قاشق چای خوری غذاخوری گلاب و چند عدد برگ نعنا را به آن اضافه کرده و در یک بطری بریزید، سپس محلول را بر روی پوست خود اسپری کنید.

۲- ماسک گوجه فرنگی

گوجه فرنگی دارای ویتامین های زیادی می باشد که باعث افزایش درخشش طبیعی پوست می شود، بدین منظور کافیست گوجه فرنگی را له کنید و کمی عسل به آن اضافه کنید و سپس این ترکیب را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست قرار دهید، سپس با آب ولرم شستشو دهید.

۳- ماسک عسل و ماست

عسل خاصیت روشن کنندگی دارد و همچنین وجود آنتی اکسیدان های فراوان در عسل باعث مقابله پوست با عوامل آسیب رسان می شود، همچنین ماست خاصیت آنتی باکتریال دارد و از رشد باکتری ها و قارچ ها بر روی پوست جلوگیری می‌کند، به این منظور یک فنجان ماست را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و ترکیب حاصله را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست قرار دهید، سپس آن را با آب سرد شستشو دهید.

درمان های خانگی برای داشتن پوستی درخشان در تابستان

۴- استفاده از لایه بردار های ملایم

یکی از لایه بردارهایی که می توانید در منزل آن را تهیه کنید، لایه بردار قهوه می باشد که باعث لایه برداری ملایم پوست می‌شود، بدین منظور یک فنجان تفاله قهوه را با یک چهارم فنجان شکر قهوه ای، دو قاشق غذاخوری روغن کنجد، میزان کمی روغن زیتون، یک قاشق غذاخوری نمک دریا و چند قطره اسانس اکالیپتوس با هم ترکیب کرده و ترکیب حاصله را در ظرف نگهداری کنید، از این ترکیب می توانید به عنوان اسکراب پوست استفاده کنید.

۵- ماسک دور چشم خیار و نعنا

به منظور افزایش طراوت پوست اطراف چشم و از بین بردن خستگی آن، می توان از ماسک چشم خیار و نعنا استفاده کرد، بدین منظور خیار را رنده کرده و آن را صاف کنید وباچند عدد برگ نعنا در مخلوط کن بریزید، سپس به میزان کمی گلاب به آن اضافه کرده و با استفاده از پد های پنبه ای این ترکیب را روی چشمان خود قرار دهید، به منظور تاثیرگذاری بیشتر بهتر است به مدت ۱۵ دقیقه قبل از استفاده، آن را در یخچال قرار دهید.

۶- ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ تاثیر بسزایی در افزایش استحکام پوست، انعطاف پذیری، درخشش آن دارد، برای تهیه ماسک سفیده تخم مرغ کافیست یک عدد سفیده تخم مرغ را با یک قاشق چای خوری آب پرتقال و کمی زیتون ترکیب کنید و ترکیب حاصله را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست قرار دهید و اجازه دهید کاملا خشک شود، سپس پوست را با آب ولرم شستشو دهید.

۷- ماسک لیمو و توت فرنگی

به منظور افزایش درخشندگی پوست، می توان از ماسک لیمو و توت فرنگی استفاده کرد، اما به دلیل اینکه استفاده از لیمو باعث افزایش حساسیت پوست نسبت به نور خورشید می شود، بنابراین زمانی از این ماسک استفاده کنید که نیاز به بیرون از رفتن از منزل نیست و در صورت لزوم از کرم ضدآفتاب مناسب استفاده کنید، اما چنانچه پوست شما از حساسیت بالایی برخوردار است، بهتر است از آبلیمو در این ترکیب استفاده نشود، روش تهیه این ماسک بدین گونه است که نصف قاشق چای خوری آب لیمو را با یک قاشق غذاخوری ماست و تعدادی توت فرنگی له شده و کمی عسل ترکیب کنید و این ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست قرار دهید، سپس با آب ولرم شستشو دهید.

۸- ماسک زردچوبه

تجمع سلول‌های مرده و تولید چربی بر روی پوست، باعث کاهش درخشندگی آن می‌شود و در فصل تابستان میزان تجمع آلودگی ها بر روی پوست افزایش پیدا می کند، استفاده از ماسک زردچوبه، تاثیر بسزایی در حذف سلول های مرده و باکتری های پوستی دارد و از ایجاد التهابات بر روی پوست جلوگیری می کند، به منظور تهیه ماسک کافیست یک قاشق غذاخوری عسل را با نصف قاشق غذاخوری زردچوبه ترکیب کرده و آن را بر روی پوست به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید، سپس آن را با آب بشویید، همچنین ترکیب زردچوبه با آبلیمو نیز تاثیر بسزایی در افزایش شادابی و درخشندگی پوست در فصل تابستان دارد، زیرا باعث از بین بردن آفتاب سوختگی می شود، برای تهیه این ماسک نیز یک قاشق مرباخوری زردچوبه را با چند قطره آبلیمو ترکیب کرده و بر روی صورت بمالید و صبر کنید تا خشک شود، سپس صورت خود را با آب بشویید.

۹- ماسک آلوئه ورا

آلوئه ورا حاوی ویتامین c، ویتامین آ و آنتی اکسیدان های فراوانی می‌باشد، بنابراین تاثیر بسزایی در آبرسانی پوست و خاصیت ضد التهابی دارد، به منظور تهیه این ماسک کافیست، دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با یک موز له شده و سه قاشق چای خوری روغن بادام ترکیب کنید و ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست قرار دهید، سپس با آب گرم بشویید، همچنین ترکیب خیار رنده شده و ژل آلوورا نیز تاثیر زیادی در آبرسانی به پوست دارد و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند و باعث خنک شدن پوست می شود، برای تهیه ماست کافیست، ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با نصف یک خیار رنده شده ترکیب کنید و این ترکیب را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست قرار دهید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

آیا پوست با تغییر فصل تغییر می کند؟

تغییر فصل باعث تغییر عواملی از قبیل دما و رطوبت می شود و در فصل تابستان میزان تابش خورشید افزایش پیدا می‌کند. در فصل بهار و تابستان میزان رطوبت هوا بیشتر می باشد، اما در فصل زمستان و پاییز میزان رطوبت کاهش پیدا می کند، همچنین در فصل پاییز میزان آلودگی های محیط بیشتر می باشد و باعث افزایش خشکی پوست می شود، در فصل تابستان با توجه به افزایش تعریق بدن، امکان گسترش بیماری ها و عفونت های قارچی پوست افزایش پیدا می‌کند.

آیا پوست با تغییر فصل تغییر می کند؟
بنابراین در این فصل باید با انجام راهکارهایی از تعریق زیاد بدن جلوگیری کرد، که این راهکارها استفاده از لباس های مناسب، کرم ضدآفتاب و کلاه لبه دار می باشد و همچنین در این فصل باید از قرارگیری در برابر نور خورشید به مدت زمان زیاد خودداری شود وساعات خروج از منزل را به گونه ای تنظیم کنید که میزان تابش خورشید در این زمان کمتر باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

درمان های پزشکی برای داشتن پوست درخشان در تابستان

به منظور درخشان سازی پوست در فصل تابستان می توان از روش های زیر استفاده کرد.

۱- استفاده از کرم رتینول

یکی از ویتامین های مورد نیاز به منظور افزایش درخشش پوست و روشن سازی آن ویتامین آ می باشد و کرم رتینول از مشتقات ویتامین آ بوده و باعث تحریک کلاژن سازی در پوست و از بین رفتن چین و چروک و روشن سازی و افزایش درخشش پوست می شود.

۲- استفاده از سرم های سفید کننده

سرم های سفید کننده دارای غلظت بالایی از عامل‌های فعال می باشند که باعث نفوذ آن به لایه های عمیق تر پوست شده و تاثیر بسزایی در افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و حفظ رطوبت آن دارد، همچنین باعث کنترل چربی پوست می شود و تاثیر بسزایی در افزایش روشن سازی و درخشندگی پوست دارد و از ایجاد جوش بر روی صورت جلوگیری می کند.

۳- لایه برداری شیمیایی

یکی از روشهایی که تاثیر بسزایی در روشن سازی پوست و درخشان کردن آن دارد، لایه برداری شیمیایی می باشد، که از محلول های لایه بردار می توان آلفا هیدروکسی اسید را نام برد که باعث لایه برداری سطحی پوست در نواحی که دارای تیرگی بیشتری می باشد، می شود و همچنین تاثیر زیادی در رفع چین و چروک و جوانسازی آن دارد، بنابراین باعث روشن سازی و افزایش درخشش پوست می شود.

درمان های پزشکی برای داشتن پوست درخشان در تابستان

۴- میکرودرم ابریژن

یکی از روش هایی که باعث رفع سلولهای مرده و آسیب دیده پوست می شود، میکرودرم آبریژن است که در این روش با استفاده از یک ابزار باعث ایجاد سایش بر روی پوست شده و در نهایت پوستی سالم و عاری از لکه به شما تحویل می دهد.

۵- درم آبریژن

در این روش کلینیکی با استفاده از ابزار مخصوص باعث از بین رفتن لایه سطحی پوست شده که با از بین رفتن این لایه، جای جوش های عمیق، لکه های قهوه ای و سلول های مرده نیز از بین می‌رود و تاثیر بسزایی در پاکسازی پوست و افزایش درخشندگی آن دارد.

۶- لیزر درمانی

لیزر درمانی تاثیر بسزایی در رفع لکه های تیره پوستی دارد و با آسیب که به سلول های تولیدکننده ملانین وارد می کند، از ایجاد تیرگی های پوست جلوگیری می‌کند، بنابراین با لیزر درمانی می توان تاثیر بسزایی در روشن سازی پوست و افزایش درخشندگی آن داشت، اما این روش درمانی ممکن است برای برخی افراد نتایج مثبتی به همراه نداشته باشد و اثرات ایجاد شده آن به صورت موقت باشد.

۷- مزوتراپی

در مزوتراپی محلولی که حاوی ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و ترکیبات تاثیرگذار بر روی پوست می باشد به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود، که یکی از این ویتامین ها، ویتامین c می باشد که تاثیر بسزایی در روشن سازی پوست و درخشانی آن دارد، تعداد جلسات درمانی در مزوتراپی با توجه به میزان مشکلات پوستی متفاوت می باشد، اما فاصله این بین تزریقات به مدت ۲ تا ۴ هفته می باشد و به منظور حفظ نتایج یک یا دوبار بعد از درمان، تزریق مجدد انجام می گیرد، استفاده از این شیوه درمانی هیچ عارضه ای برای افراد ایجاد نخواهد کرد و میزان ماندگاری نتایج آن حدود چهار ماه می باشد، این روش با استفاده از سوزن های بسیار ظریفی انجام می گیرد و هیچگونه دردی متوجه فرد نخواهد شد، زیرا از بی حس کننده های موضعی استفاده می شود.

کلام آخر

با اینکه در فصل تابستان میزان تابش خورشید افزایش پیدا می‌کند، اما چنان چه افراد به خوبی از پوست خود مراقبت کنند و از محصولات مراقبتی با کیفیت بالا استفاده شود، تاثیر بسزایی در کاهش آسیب به پوست خواهد داشت، بنابراین به منظور مراقبت از پوست ابتدا نوع پوست خود را مشخص کنید و با توجه به نوع پوست از محصولات مراقبتی مناسب استفاده شود، همچنین انجام کارهایی که باعث کاهش تعریق می شود، تاثیر بسزایی در حفاظت از پوست در فصل تابستان دارد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x