کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

خواص روغن نارگیل برای پوست و مو

گاهی افراد ترجیح می دهند به جای استفاده از محصولات شیمیایی از روغن های طبیعی برای سلامت و زیبایی پوست و موی خود استفاده کنند و یکی از محبوب ترین روغن های طبیعی برای سلامت پوست و مو و درمان مشکلات آن روغن نارگیل می باشد.

خواص روغن نارگیل برای پوست و مو
زیرا این روغن دارای ترکیبات مختلفی می باشد که باعث رفع مشکلات مختلف پوست و مو می شود، درجه اشباع روغن نارگیل بالا می باشد و از نارگیل های نارس و یا مغز نارگیل خشک شده استخراج می‌شود و این روغن در دمای اتاق جامد بوده و برای استفاده باید کمی گرم شود، خواص این روغن به گونه ای می باشد که حتی برای پخت و پز نیز می توان از آن استفاده کرد و استفاده موضعی از آن بر روی پوست باعث رطوبت رسانی به پوست شده و تاثیر بسیاری بر سلامت و زیبایی پوست و مو به همراه خواهد داشت.

علت محبوبیت روغن نارگیل چیست؟

روغن نارگیل دارای مقدار زیادی MCT می باشد که باعث تبدیل چربی ها در بدن شده و از افزایش وزن جلوگیری می کند، همچنین این روغن حاوی ویتامین E می باشد و بیشتر چربی های به کار برده در آن چربی های اشباع شده می باشد و به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی که دارد، تاثیر بسزایی در سلامت پوست، دهان و کاهش وزن خواهد داشت.

علت محبوبیت روغن نارگیل چیست؟
همچنین مصرف روغن نارگیل باعث بهبود سلامت نورون های مغز می شود و تاثیر بسزایی در کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو دارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

خواص روغن نارگیل برای مو

یکی از بهترین روغن هایی که می توانید برای موهای خود استفاده کنید، روغن نارگیل می باشد زیرا روغن نارگیل باعث حفاظت از موها، جلوگیری از ریزش مو و کمک به رشد مجدد موها شده، همچنین روغن نارگیل باعث حفظ رطوبت طبیعی موها می شود و از خشکی آن ها جلوگیری می کند، از خواص روغن نارگیل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- کمک به درمان ریزش مو

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد با آن روبرو هستند ریزش مو می‌باشد، اما استفاده از روغن نارگیل کمک بسیاری برای درمان ریزش مو می باشد و برای اثرگذاری بیشتر می توانید در کنار روغن نارگیل از گیاهان دیگر نیز استفاده کنید، به عنوان مثال چنانچه برگ های گیاه مریم گلی را در روغن نارگیل بجوشانید و سپس ترکیب به دست آمده را بر کف سر ماساژ دهید، تاثیر زیادی در بهبود وضعیت پوست سر دارد، همچنین ترکیب روغن رزماری با روغن نارگیل باعث دریافت نتایج شگفت انگیزی خواهد شد، بدین منظور یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با چند قطره روغن رزماری ترکیب کرده و مورد استفاده قرار دهید، در واقع روغن نارگیل به پروتئین های مو متصل شده و به راحتی توسط فولیکول و ساقه مو جذب می‌شود، به همین دلیل تاثیر زیادی در درمان ریزش مو دارد، می توان روغن نارگیل و آب ولرم را مرتب بر پوست سر ماساژ دهید، تا باعث تحریک فولیکول ها و جلوگیری از ریزش مو شود.

۲- باعث خنک شدن کف سر می شود.

افرادی که پوست سر آنها زیاد دچار تعریق می شود، چنانچه از روغن نارگیل استفاده کنند باعث افزایش سلامت پوست کف سر و خنک کنندگی آن می شود.

۳- تاثیر زیادی در درمان شوره سر دارد.

یکی از خواص روغن نارگیل درمان شوره سر می باشد، وجود شوره سر برای افراد باعث آزار و در بعضی مواقع خجالت آنها می‌شود، اما وجود اسیدهای چرب در روغن نارگیل باعث مبارزه آن با شوره سر شده و در صورتی که روغن نارگیل به صورت مداوم مورد استفاده قرار گیرد، تاثیر بسزایی در رفع شوره های سر دارد برای اثرگذاری بیشتر می توان روغن نارگیل را با روغن کرچک مخلوط کرده و مورد استفاده قرار دهید، سپس موها را با شامپوی ملایم شستشو دهید‌

۴- از ایجاد شپش در موها جلوگیری می کند.

شپش حشره کوچکی روی پوست سر می باشد که به راحتی از موها جدا نمی شود و به ساقه و کف سر می چسبد و گاهی افراد ترجیح می‌دهند از داروهای شیمیایی برای محافظت از موها در مقابل شپش استفاده کند، اما این داروها ممکن است بیشتر باعث ریزش مو شود، یکی از روغن های طبیعی که تاثیر زیادی در حفاظت از موها در برابر شپش دارد، روغن نارگیل می باشد که برای استفاده از روغن نارگیل کافیست آن را به سادگی بر روی موهای خیس خود ماساژ دهید و سپس موها را شانه بزنید، همچنین می توان روغن نارگیل را با رازیانه ترکیب کرد تا تاثیر آن بیشتر باشد.

۵- حفظ رطوبت موها

وجود رطوبت در موها، باعث افزایش نرمی و شادابی موها شده و از شکسته شدن آنها جلوگیری می کند، یکی از بهترین خواص روغن نارگیل حفظ رطوبت موها می باشد، بدین منظور می توانید از ماسک روغن نارگیل استفاده کنید.

۶- درمان و جلوگیری از ایجاد جوش ها و دانه های پوست سر

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای بیشتر افراد به خصوص در فصل زمستان و یا تابستان به دلیل تابش زیاد آفتاب ایجاد شود، جوش ها و دانه های پوست سر می باشد، که برای جلوگیری از بروز این آسیب های پوستی می توان از روغن نارگیل استفاده کرد، زیرا روغن نارگیل خاصیت ضد میکروبی داشته و باعث درمان جوش ها و دانه های پوست سر می شود.

خواص روغن نارگیل برای مو

۷- جلوگیری از آسیب دیدن ساقه مو

یکی از مواردی که باعث حفاظت از ساقه مو می شود، اسید لوریک می باشد و این اسید در روغن نارگیل وجود دارد، بنابراین استفاده از روغن نارگیل نقش زیادی در حفاظت از موهای شما خواهد داشت، همچنین در صورتی که آسیب دیدگی موها به دلیل کمبود پروتئین های طبیعی باشد، وجود پروتئین های مختلف در روغن نارگیل باعث تغذیه مو شده و از آسیب دیدگی آنها جلوگیری می‌کند، برای استفاده از روغن نارگیل به منظور حفاظت از موها می توانید روغن نارگیل را کمی گرم کرده و به آرامی بر روی کف سر بمالید و بعد از یک ساعت موها را با شامپویی ملایم شستشو دهید.

۸- کمک به درمان موخوره

چنانچه تعداد موخوره های ایجاد شده در ساقه مو کم باشد، می توانید با استفاده از روغن نارگیل تاثیر زیادی در کاهش میزان موخوره داشته باشید، همچنین روغن نارگیل باعث رطوبت رسانی به موها شده و از خشکی آن ها و ایجاد موخوره جلوگیری می کند.

۹- باعث افزایش نرمی و لطافت موها می‌شود.

روغن نارگیل هیچ گونه مواد شیمیایی ندارد، وجود ویتامین ها، اسیدهای چرب و مواد معدنی در آن باعث خاصیت نرم‌کنندگی این روغن می شود، بدون اینکه موها نیاز به آبکشی داشته باشد، بهتر است برای استفاده از روغن نارگیل به منظور افزایش نرمی و لطافت موها، در هنگام شب موها را با روغن نارگیل ماساژ دهید و صبح روز بعد موها را آبکشی کنید.

۱۰- باعث حالت دهی به موها می شود.

روغن نارگیل به صورت جامد می باشد و برای استفاده باید گرم شود، بنابراین می‌توان به عنوان حالت دهنده مو از آن استفاده کرد، زمانی که روغن نارگیل بر روی پوست سر ماساژ داده می شود، حرارت بدن باعث گرم شدن روغن نارگیل می شود و باعث می شود در سطح وسیعی پخش شود  زمانی که این روغن به ساقه موها می رسد مجدداً سرد و متراکم شده و مانند ژل مو باعث حالت دهی موها می شود، همچنین روغن نارگیل باعث باز کردن گره های مو می شود و شانه زدن آن را راحت می کند.

۱۱- رشد مژه ها

میزان بالای ویتامین ها و اسیدهای چرب در روغن نارگیل باعث تقویت فولیکول های افزایش تراکم آنها می شود، برای استفاده از روغن نارگیل کافیست یک تا دو قطره روغن نارگیل را بر روی موهای خود بریزید و به آرامی ماساژ دهید، همچنین برای تاثیرگذاری بیشتر می توان روغن نارگیل را با آب یک عدد لیموترش و یک قطره روغن اسطوخودوس ترکیب کنید و مژه های خود را هر شب با این مخلوط، ماساژ دهید تا باعث افزایش تراکم و رشد موها شود.

۱۲- تقویت ابرو

میزان بالای مواد مغذی در روغن نارگیل باعث تقویت و افزایش رشد آنها می شود، بدین منظور هر شب بر روی ابروهای خود مقداری روغن نارگیل، به آرامی ماساژ دهید و روز بعد با آب ولرم شستشو دهید، بعد از مدتی ابروهای شما از تراکم بالایی برخوردار خواهد شد.

۱۳- اصلاح موهای زائد

به منظور آسان‌تر کردن اصلاح موهای زائد می توان از روغن نارگیل استفاده کرد و بهتر است قبل استفاده از ژیلت چند قطره روغن نارگیل را روی ابرو خود بچکانید، سپس به آرامی روی ابرو خود ماساژ دهید، روغن نارگیل به دلیل لغزندگی که دارد، باعث آسان تر شدن این کار می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

فواید روغن نارگیل برای مراقبت از پوست

۱- درمان سیاهی دور چشم

در صورتی که روغن نارگیل در ناحیه زیر چشم ها مورد استفاده قرار گیرد و به آرامی ماساژ داده شود، تاثیر بسزایی در درمان سیاهی دور چشم دارد، زیرا این روغن دارای مواد مغذی می‌باشد که تاثیر بسزایی در بهبود گردش خون در پوست دور چشم و افزایش رطوبت آن دارد و بهتر است برای استفاده از روغن نارگیل در هنگام شب، روغن نارگیل را در زیر چشم ها بمالید و صبح صورت را با آب گرم شستشو دهید.

۲- ضد آفتاب طبیعی پوست

روغن نارگیل از پوست شما در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند، زیرا دارای spf ۸ بوده و به عنوان یک ضد آفتاب عمل می کند، بنابراین چنانچه قصد دارید، به مدت کوتاهی در زیر آفتاب قرار بگیرید بهتر است به آرامی چند قطره روغن نارگیل را بر روی پوست خود ماساژ دهید، اما در صورت قرارگیری طولانی مدت بهتر است روغن نارگیل با زینک اکسید ترکیب شود و مورد استفاده قرار گیرد.

۳- لایه برداری پوست

در صورتی که روغن نارگیل با شکر و یا نمک ترکیب شود، باعث لایه برداری پوست می شود و به همین منظور می‌توانید مقدار نمک دریایی را با چند قطره روغن نارگیل ترکیب کنید و به آرامی پوست را با آن ماساژ دهید، همچنین ترکیب نصف پیمانه شکر قهوه ای، نصف پیمانه نمک دریایی، آبلیمو تازه و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، به صورت شگفت انگیز بر روی پوست تاثیرخواهد شد.

۴- باعث افزایش نرمی و لطافت پوست می شود.

روغن نارگیل باعث آبرسانی پوست و رفع خشکی آن می شود و برای استفاده کافیست، کمی روغن را کف دست خود بریزید و به آرامی در هر قسمت از پوست که دچار خشکی شده است ماساژ دهید، همچنین برای رفع خشکی و ترک پا نیز می توان از روغن نارگیل استفاده کرد، در واقع استفاده از روغن نارگیل باعث درمان ترک پا نمی شود، اما تاثیر زیادی در افزایش نرمی آن دارد.

۵- پاک کننده آرایش است.

گاهی افراد به دلیل اینکه از اثرات جانبی مواد شیمیایی در امان باشند، ترجیح می دهند از روغن های طبیعی برای پاک کردن آرایش استفاده کنند.

فواید روغن نارگیل برای مراقبت از پوست

۶- باعث رفع اختلالات پوستی می شود.

وجود ویتامین E در روغن نارگیل باعث تاثیر آن بر سلامت پوست و بهبود پوست های مبتلا به آکنه پسوریازیس و اگزما می شود، همچنین این روغن دارای پروتئین هایی می باشد که باعث جایگزینی سلول‌های جدید و سالم به جای سلول های مرده پوست می شود و به دلیل خاصیت ضد میکروبی باعث ترمیم آسیب و اختلالات پوستی می شود.

۷- ضد چین و چروک و پیری پوست است.

روغن نارگیل به دلیل وجود ویتامین E و رطوبت رسانی پوست تاثیر بسزایی در جلوگیری از ایجاد چین و چروک و پیری زودرس پوست دارد، اما چنان چه پوست شما دچار آکنه می شود، برای استفاده از روغن نارگیل و تعداد دفعات آن با پزشک مشورت کنید.

۸- نرم کننده لب

ممکن است به دلایل مختلف ترک هایی روی لب ظاهر شود و این موضوع موجب نگرانی و ناراحتی افراد شود، در واقع استفاده از رژلب هایی که دارای مواد شیمیایی زیانبار و سمی هستند، بیشتر باعث ایجاد ترک هایی روی لب می شود، اما استفاده از روغن نارگیل تاثیر بسزایی در رفع ترک های لب و افزایش نرمی و لطافت آن دارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مضرات روغن نارگیل برای پوست صورت

۱- در صورتی که به مقدار زیادی از روغن نارگیل استفاده شود، مصرف مداوم آن باعث انسداد منافذ پوست شده و انسداد منافذ پوست باعث ایجاد جوش های سرسیاه و آکنه بر روی پوست می شود، وجود این آسیب ها باعث کاهش شفافیت پوست می شود.

مضرات روغن نارگیل برای پوست صورت

۲- با مصرف مداوم روغن نارگیل، پوست خشک شده و قادر به تنفس نخواهد بود، زیرا استفاده از روغن نارگیل باعث ایجاد یک لایه چربی بر روی پوست و بسته شدن منافذ آن می شود و در صورتی که از روغن نارگیل خالص بر روی پوست استفاده شود، ممکن است باعث ایجاد حساسیت قرمزی و التهاباتی بر روی آن شود، چنان چه پوست حساسی دارید و در برابر عوامل مختلف دچار آلرژی می شود، از روغن نارگیل بر روی پوست صورت استفاده نکنید.

انواع ماسک مو با روغن نارگیل

۱- ماسک روغن نارگیل، آلوئه ورا و رزماری

یکی از تاثیر گذارترین ماسک های مو، ماسک روغن نارگیل و رزماری و آلوئه ورا می باشد، زیرا آلوئه ورا خاصیت ضد میکروبی دارد و باعث تسکین التهابات پوست سر می‌شود و همچنین تاثیر بسزایی در تغذیه فولیکول های مو داشته و خاصیت ضد التهابی دارد و باعث بهبود گردش خون در کف سر دارد و روغن نارگیل نیز یک نرم کننده طبیعی و آبرسان می باشد و در صورتی که این سه ماده با هم ترکیب شود، تاثیر بسزایی در زیبایی و سلامت مو ها دارد، این مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و با استفاده از قلم و یا نوک انگشت آن را بر روی موها ماساژ دهید و بعد از ۲۰ دقیقه موها را با شامپوی ملایم شستشو دهید.

۲- ماسک مو روغن نارگیل،عسل و موز

عسل خاصیت ضد باکتریایی دارد و باعث رفع شوره های سر و جلوگیری از عفونت های پوستی می شود، همچنین سرشار از ویتامین های گروه B و سایر مواد معدنی می باشد، که باعث استحکام تارهای مو خواهد شد، همچنین سرشار از پتاسیم و مواد معدنی می‌باشد و تأثیر بسزایی در تقویت موها دارد و از شکنندگی و آسیب دیدن آن ها جلوگیری می کند، برای تهیه ماسک دو قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، دو قاشق غذاخوری شیر نارگیل و یک موز رسیده کاملا مخلوط کنید و ترکیب حاصله را به مدت ۱۵ دقیقه روی سرتان قرار دهید، تا تاثیر بسزایی در آبرسانی به موها و تغدیه آنها دارد.

انواع ماسک مو با روغن نارگیل

۳- ماسک مو روغن نارگیل و تخم مرغ

چنان چه موهای شما در اثر عوامل مختلفی دچار آسیب و شکنندگی شده است و لطافت و شادابی اولیه را ندارد، می توانید از ماسک مو روغن نارگیل و تخم مرغ استفاده کنید، زیرا تخم مرغ سرشار از پروتئین و مواد مغذی می‌باشد و تاثیر بسزایی در تقویت موهای شما و افزایش حجم و تراکم آنها دارد و روغن نارگیل باعث نرم تر شدن موها می شود و در صورتی که این دو ماده در کنار هم استفاده شود، باعث ترمیم مو و افزایش شادابی و لطافت آن ها خواهد شد، برای تهیه ماسک کافیست یک زرده تخم مرغ را کاملاً هم زده و با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط نمایید و بهتر است یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی نیز به آن اضافه کنید و ترکیب حاصله را به مدت یک ساعت بر روی موها قرار دهید و سپس موها را با آب ولرم و شامپوی ملایم شستشو دهید.

۴- ماسک موی روغن نارگیل و آبلیمو

از مشکلات مو شوره سر می باشد، در صورتی که شوره سر در دراز مدت ادامه داشته باشد، باعث ایجاد عفونت هایی خواهد شد، اما استفاده از ماسک آبلیمو و روغن نارگیل تاثیر بسزایی در درمان شوره سر دارد، زیرا لیمو حاوی ویتامین c می باشد، این ویتامین باعث تقویت و تغذیه پوست سر می شود و از ایجاد عفونت های قارچی در اثر شوره سر جلوگیری می کند، همچنین باعث تنظیم PH پوست سر و چربی آن شده و از تجمع آلودگی ها بر روی آن جلوگیری می‌کند، برای تهیه ماسک کافیست، آب یک لیمو ترش تازه را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کنید و با نوک انگشتان این ماسک را بر روی پوست سر ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه روی سر بماند، سپس موها را با آب ولرم آبکشی کنید و به منظور دریافت نتایج مثبت هفته ای یک بار از این ماسک استفاده کنید.

۵- ماسک مو روغن نارگیل و اسطوخودوس

چنان چه موهای شما در اثر استفاده زیاد از مواد دکلره، رنگ مو و همچنین ابزارهای حرارتی دچار آسیب شده است، می توان با استفاده از ماسک موی روغن نارگیل و اسطوخودوس تاثیر بسزایی در ترمیم آسیب های مو داشت، به این منظور یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با چند قطره اسانس اسطوخودوس ترکیب کرده و ترکیب حاصله را با نوک انگشتان بر روی کف سر ماساژ دهید و برای تاثیرگذاری بیشتر یک کلاه پلاستیکی روی سر خود بکشید و اجازه دهید این ترکیب به مدت چند ساعت روی سر باقی بماند، سپس آن را با آب ولرم و شامپوی ملایم شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت هفته یک بار از این ترکیب استفاده کنید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مضرات روغن نارگیل برای مو

۱- روغن نارگیل برای افرادی که موهای براق و متوسط دارند، نتایج خوبی به همراه دارد و استفاده از آن باعث حجم بیشتر موها و افزایش درخشندگی آنها می شود، اما چنان چه موها دارای خشکی زیادی باشد و از ضخامت بالایی برخوردار باشد، ممکن است روغن نارگیل باعث افزایش ریزش مو و شکننده تر شدن موها شود.

۲- گاهی افراد نسبت به مصرف نارگیل و یا روغن نارگیل واکنش نشان می‌دهند، بنابراین از این محصول نباید برای تغذیه موها نیز استفاده کنند.

مضرات روغن نارگیل برای مو

۳- در صورتی که میزان چربی مو به میزان زیادی باشد، استفاده از روغن نارگیل برای این موها مناسب نبوده و باعث افزایش چربی خواهد شد و حتی ممکن است استفاده از روغن نارگیل برای افرادی که موهای چرب دارند، باعث افزایش ریزش مو شود، زیرا ممکن است باعث بسته شدن منافذ پوست و ایجاد آسیب های متعدد بر روی پوست سر شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x