کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

روش های مختلف برجسته سازی گونه بدون جراحی

یکی از عواملی که باعث می‌شود افراد صورتی جوان باحالتی خوش فرم داشته باشند،برجسته بودن گونه می باشد، اما در صورتی که استخوان گونه به صورت واضح و تراشیده باشد باعث می شود، چهره به صورت بی حال و خسته به نظر بیاید،با توجه به اینکه با افزایش سن میزان افتادگی و شل شدن پوست افزایش پیدا می کند، امکان کاهش گونه وجود دارد واین موضوع از جذابیت چهره می کاهد و در صورتی که با انجام راهکارهایی باعث بهبود بخشیدن ظاهر گونه شوید، تاثیر بسزایی در افزایش جذابیت چهره خواهد داشت، اما باید برجسته سازی گونه با ساختار صورت شما هم خوانی داشته باشد تا نتایج طبیعی به همراه داشته و چهره را از حالت نرمال خارج نکند.

روش های مختلف برجسته سازی گونه بدون جراحی
روش‌های مختلفی برای برجسته سازی گونه وجود دارد، که این روش ها به صورت جراحی و غیرجراحی می باشد، از روش های بدون جراحی تزریق ژل و تزریق چربی می باشند که در ادامه در مورد این روش ها توضیح خواهیم داد، همچنین روش های خانگی برای برجسته سازی گونه وجود دارد که برای دریافت نتایج مثبت از این روش ها، نیاز به زمان بیشتری می باشد.
در واقع افرادی که قصد برجسته کردن گونه ها بدون انجام جراحی را دارند، می توانند از روشهای کم تهاجمی و بدون عوارض مانند تزریق ژل و تزریق چربی استفاده کنند، که این روش های درمان، نیاز به بیهوشی عمومی نداشته و تنها با بی حسی موضعی انجام می گیرند و از عوارض جانبی این روش ها، کمی درد و خونریزی می باشد که این عوارض نیز به صورت موقت می باشد و هر فردی در سن بالای ۱۸ سال می تواند از این روش ها استفاده کند.

افراد مناسب برای برجسته سازی گونه

در واقع افرادی که دارای شرایط زیر می باشند گزینه مناسبی برای برجسته سازی گونه هستند.

۱- افرادی که صورت آن ها در ناحیه شقیقه و گونه ها دچار فرورفتگی باشد.

۲- افرادی که گونه های صافی دارند.

افراد مناسب برای برجسته سازی گونه

۳- افرادی که بر روی گونه ها و زیر چشمشان خطوط و چروک وجود دارد.

۴- افرادی که گونه های آنها به صورت واضح مشخص نمی باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مزایای برجسته سازی گونه بدون جراحی

۱- برجسته سازی گونه ها با استفاده از روش‌های بدون جراحی، نسبت به روش‌های جراحی ایمن تر و کم هزینه تر می باشد.

۲- انجام عمل های جراحی نیاز به استراحت و دوره نقاهت دارد، اما روش های بدون جراحی در مدت زمان کمی انجام می شود و دوران بهبودی بسیار کوتاه است و افراد می توانند بلافاصله بعد از انجام عمل به فعالیت های روزمره خود بپردازند.

مزایای برجسته سازی گونه بدون جراحی

۳- عوارضی که بعد از عمل برجسته سازی گونه بدون جراحی ایجاد می شود به صورت موقت می باشد و بعد از چند روز کاملا از بین می رود.

در واقع به منظور آشنایی با مزایای برجسته سازی گونه با روش های بدون جراحی بهتر است هر کدام را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهیم.

مزایای تزریق ژل گونه

۱- افزایش زیبایی چهره و برجسته سازی گونه ها

تزریق ژل در ناحیه گونه ها باعث رفع آسیب های پوستی که در اثر افزایش سن و یا خشکی پوست ایجاد شده‌اند، می شود و تاثیر بسزایی در برجسته سازی گونه ها و افزایش جذابیت چهره دارد.

۲- کوتاه بودن هر جلسه درمانی

به طور معمول تزریقات ژل در گونه به حدود نیم ساعت زمان نیاز دارد و با توجه به برند ژل مورد استفاده وسن افراد، ماندگاری آن متفاوت می باشد، اما به طور معمول ماندگاری آن بین ۶ ماه تا ۲ سال می باشد و بعد از این مدت می توان برای دریافت نتایج بیشتر آن را تمدید کرد.

۳- پس از عمل تزریق، نیاز به استراحت نیست.

تزریق ژل روش ایمن می باشد و نیاز به بیهوشی ندارد و تنها به منظور کاهش درد تزریق از داروهای بی حس کننده استفاده می شود و فرد می تواند پس از عمل تزریق به فعالیت های روزمره خود بپردازد، تنها باید به نکاتی که از طرف پزشک مطرح می شود، توجه کنید.

۴- امکان تخلیه ژل و کاهش حجم آن

در صورتی که از نتایج تزریق ژل ناراضی باشید، می توانید کمی از حجم ژل تزریقی را کاهش داده و یا تخلیه کامل صورت گیرد، اما بهتر است برای این کار حتما پزشک تزریق کننده این کار را انجام دهد و به سراغ پزشک دیگری نروید.

۵- به بافتهای پوستی آسیب وارد نمی شود.

ترکیبات به کار برده در ژل تزریقی گونه‌ها هیالو رونیک اسید می باشد، که این ماده به صورت طبیعی نیز در بدن ساخته می شود و آسیبی به بدن وارد نمی کند، به همین دلیل امکان جذب آن از طریق بدن وجود دارد و بعد از مدتی نیاز به تمدید است.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مزایای برجسته سازی گونه با تزریق چربی

۱- با توجه به اینکه در این روش، چربی های مورد نظر از بدن خود فرد استخراج می شود، باعث می شود بدن در برابر تزریق چربی واکنش نشان نداده و آن را به عنوان جسم خارجی پس نزند و هیچ گونه حساسیتی در فرد ایجاد نشود.

۲- در واقع زمانی که چربی به ناحیه مورد نظر تزریق شود،جز سلول های زنده بدن می باشد و بعد از تزریق به سلول های همان قسمت پیوند خورده و جزئی از همان ناحیه خواهد شد، در واقع رگ ها و بافت های بدن، چربی تزریق شده را احاطه می کند، بنابراین بعد از تزریق چربی امکان جابه جا شدن و حرکت آن وجود ندارد و نتایج آن به صورت طبیعی خواهد بود.

۳- نتایج تزریق چربی نسبت به تزریق ژل و یا پروتز حالت طبیعی تری دارد، زیرا از چربی های بدن خود فرد استفاده می شود.

۴- تزریق چربی به سادگی قابل انجام می باشد و امکان عفونت و عوارض جانبی در این روش بسیار کم می باشد.

۵- هزینه تزریق چربی نسبت به تزریق ژل گونه و تزریق فیلر کمتر می باشد.

۶- دوره نقاهت آن کوتاه می باشد، البته این دوره نقاهت بستگی به میزان چربی تزریقی و ناحیه برداشت آن دارد، اما به طور معمول به مدت چهار روز بعد از تزریق، تمامی عوارض ایجاد شده مانند کبودی و تورم از بین خواهد رفت.

انواع روش های برجسته سازی گونه بدون جراحی

۱- برجسته سازی گونه با تزریق ژل

به منظور رفع افتادگی گونه و برجسته سازی آن می توان از ژل مخصوص گونه استفاده کرد و استفاده از این ژل ها باعث حجم دهی ناحیه مورد نظر و افزایش جذابیت آن خواهد شد، اما باید تزریق توسط پزشک با مهارت انجام گیرد، تا حالت طبیعی داشته باشد و در دو طرف صورت تقارن ایجاد شود.
برای تزریق ژل ابتدا ناحیه مورد نظر توسط بی حس کننده های موضعی بی حس می شود و با علامت گذاری نقاط مشخص، ژل به این نواحی تزریق می شود و به منظور پخش شدن یک دست ژل در ناحیه گونه، بعد از انجام تزریق این ناحیه به آرامی توسط انگشت ماساژ داده می شود، اثرات آن بعد از یک جلسه تزریق بر روی پوست قابل مشاهده می باشد و هر جلسه ی درمان حدود ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد و به منظور حفظ نتایج هر ۶ ماه تا ۲۴ ماه یکبار باید تزریق ژل تکرار شود مدت زمان ماندگاری نتایج ژل بستگی به نوع ژل و مراقبت های بعد از تزریق ژل دارد، اما این شیوه درمانی ممکن است دارای عوارضی مانند خارش، درد و حساسیت باشد، که این عوارض به صورت موقت بوده و بعد از مدتی ازبین خواهد رفت. برای تزریق ژل نیاز به انجام مراقبت‌های می باشد که این مراقبت ها عبارتند از:

۱- به مدت یک هفته قبل وبعد از تزریق ژل از مصرف دخانیات و داروهای رقیق کننده خون خودداری شود.

۲- در روز تزریق هیچگونه مواد آرایشی بر روی پوست استفاده نشود.

انواع روش های برجسته سازی گونه بدون جراحی

۳- از داروهای ضد التهاب مانند مسکن ها استفاده نکنید.

۴- در هنگام خروج از منزل، حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

۵- در صورتی که پزشک متخصص داروهایی برای شما تجویز کرده، این داروها را به موقع مصرف کنید، زیرا این داروها باعث کاهش التهابات و کم  شدن عوارض خواهد شد.

۶- به منظور کاهش تورم و کبودی، از کمپرس سرد استفاده کنید.

۷- از فشار دادن، ماساژ و خاراندن ناحیه مورد نظر خودداری شود.

۸- خوابیدن باید به گونه‌ای باشد، که هیچگونه فشاری به ناحیه صورت وارد نشود و بهتر است به مدت دو روز بعد از تزریق ژل، به صورت طاق باز خوابید.

۲- تزریق چربی

از دیگر روشهای که به منظور برجسته سازی گونه می توان از آن استفاده کرد، تزریق چربی می باشد، تزریق چربی علاوه بر اینکه باعث پر شدن چین و چروک های صورت می شود، تاثیر بسزایی در برجسته سازی بافت گونه و افزایش گردش خون در این ناحیه دارد، به منظور تزریق چربی از نواحی مختلف بدن که دارای چربی اضافه می باشد، مانند شکم، لگن، ران از طریق فرایندی به نام لیپوساکشن برداشت چربی انجام می گیرد و سپس چربی های برداشته شده در دستگاه های مخصوص قرار داده می‌شود تا ناخالصی های آن جدا سازی شود و سپس چربی برداشت شده توسط سوزن های ظریفی به ناحیه مورد نظر در گونه تزریق می شود، انجام این روش نیازی به ایجاد برش بر روی پوست ندارد و ممکن است برای دریافت نتایج مثبت، چند بار تزریق چربی انجام گیرد.

مراقبت های بعد از تزریق چربی

۱- پزشک متخصص به منظور پیشگیری از عفونت  بعد از تزریق چربی، داروهایی مانند مسکن و آنتی بیوتیک برای شما تجویز می کند و تنها این داروها باید مورد استفاده قرار گیرد.

۲- به مدت دو هفته بعد از تزریق چربی از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و آسپیرین استفاده نشود.

۳- به مدت دو هفته بعد از تزریق چربی، از استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی های الکلی خودداری شود.

۴- به منظور کاهش التهابات از کمپرس سرد استفاده کنید و برای تهیه کمپرس سرد کافیست کمی یخ را در کیسه پلاستیکی ریخته و آن را در پارچه تمیز قرار دهید و چند بار در روز در نواحی که دچار تورم شده است، قرار دهید.

۵- به مدت چهار هفته بعد از عمل تزریق، خوابیدن باید به گونه ای باشد که سر بالاتر از سایر قسمت های بدن قرار گرفته و هیچگونه فشاری به ناحیه صورت وارد نشود.

۶- به مدت سه هفته بعد از تزریق چربی، از انجام فعالیت های سنگین مانند تمرینات کششی و وزنه برداری خودداری شود.

از روش های خانگی به منظور برجسته سازی گونه می توان به روش های زیر اشاره کرد.

۱- استفاده از ماسک آلوئه ورا

آلوئه ورا حاوی ویتامین c ویتامین E و آنتی اکسیدان ها می باشد، بنابراین تأثیر به سزایی در رفع آسیب‌های پوستی و برجسته سازی گونه ها دارد، برای استفاده از آلوئه ورا ژل داخل آن را خارج کرده و به آرامی به صورت دورانی آن را بر روی گونه ها ماساژ دهید و این کار بهتر است به مدت نیم ساعت قبل از حمام انجام بگیرد و برای دریافت نتایج مثبت هر روز این کار را تکرار کنید.

۲- تمرینات یوگا مخصوص برجسته کردن گونه

به منظور برجسته سازی گونه می توان تمرینات یوگای صورت را انجام داد که از این تمرینات می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- زمانی که لب ها را غنچه می کنید، در همان حین گونه ها را به سمت بالا کشیده و لبخند بزنید تا باعث برجسته سازی گونه ها شود برای اثربخشی بهتر، انگشتتان را در کنار لب قرار دهید و به سمت بالا بکشید و هر تمرین را به مدت ۲۰ ثانیه انجام دهید.

۲- دهان خود را ببندید و تا جایی که ممکن است، گونه ها را با هوا پر کنید و به مدت ۴۵ ثانیه این پوزیشن را ادامه دهید و سپس هوا را به آرامی به بیرون بازدم کنید.

۳- ماسک سیب

ماسک سیب خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و سرشار از ویتامینهای C و B می‌باشد، بنابراین تاثیر بسزایی در برجسته کردن گونه ها دارد و می توان از سیب به صورت ماسک و خوراکی استفاده کرد، برای استفاده از ماسک سیب کافیست، سیب را رنده کنید و بر روی گونه ها قرار دهید، استفاده از این ماسک باعث افزایش انعطاف پذیری و جوانی پوست و برجسته سازی گونه ها خواهد شد.

۴- ماسک شیر

شیر حاوی پروتئین، ویتامین A و ویتامین D کلسیم، آمینو اسید می باشد، بنابراین تاثیر بسزایی در سلامت پوست و برجسته سازی گونه های صورت دارد، همچنین وجود آب و پروتئین در شیر باعث آبرسانی پوست می شود و در صورتی که از ماسک شیر استفاده کنید، تاثیر بسزایی در زیبایی پوست و جوانسازی آن دارد، همچنین نوشیدن ۲ تا ۳ لیوان شیر به صورت روزانه، باعث برجسته سازی گونه ها خواهد شد.

۵- گلاب و گلیسیرین

گلیسیرین تاثیر بسزایی در افزایش انعطاف پذیری پوست دارد و همچنین گلاب خاصیت آنتی باکتریال دارد و در صورتی که از ترکیب گلاب و گلیسیرین بر روی پوست گونه ها استفاده شود، تاثیر بسزایی در حفظ رطوبت و جلوگیری از آسیب های محیطی خواهد داشت، به دلیل اینکه این ترکیب آبرسان بسیار خوبی می باشد باعث ایجاد ظاهر جوان بر روی پوست خواهد شد.

۶- استفاده از ماسک صورت

ماسک صورتی که در بازار در دسترس می باشند، چنانچه حاوی ترکیبات از قبیل گلیسیرین، اوره، اسید هیالورونیک، لانولین، وازلین و روغن های معدنی باشد، تاثیر بسزایی در افزایش رطوبت پوست و جلوگیری از پیری آن به دلیل لاغری دارد و حفظ رطوبت پوست باعث کاهش روند پیری و جلوگیری از افتادگی گونه ها خواهد شد.

۷- استفاده از روغن های طبیعی

با اینکه هیچ مدرک علمی مبنی بر اینکه استفاده از روغن های طبیعی، باعث برجسته سازی گونه می شود وجود ندارد، اما استفاده از این روغن ها به دلیل وجود اسید های چرب، باعث پر شدن فاصله بین بیرونی ترین لایه های سلول پوستی می شود. از روغن های موضعی که برای پوست مفید می باشد می توان روغن بادام، روغن آووکادو و روغن نارگیل را نام برد، که روغن بادام باعث نرم شدن پوست و بهبود رنگ و شفافیت آن می شود، روغن آووکادو تاثیر بسزایی در جلوگیری از خشکی پوست و ایجاد ترک‌های پوستی دارد و همچنین روغن نارگیل باعث حفاظت از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید و سلامت پوست می شود.

۸- استفاده از شی باتر

وجود ترکیباتی مانند تری ترپن، توکوفرول، فنول‌ها، استرول ها باعث خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی در شی باتر می شود و افرادی که از شی‌باتر استفاده کرده اند نتایج رضایت بخشی از آن دریافت کرده اند، برای استفاده از شی باتر کافیست دو فنجان شی باتر را با یک و نیم فنجان گرانول شکر ترکیب کنید و بعد از استحمام آن را بر روی گونه ها قرار دهید و حدود ۵ دقیقه این ترکیب را بر روی گونه ها ماساژ داده و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بر روی صورت باقی بماند، سپس آن را با آب گرم شستشو دهید.

۹- عسل

عسل خاصیت ضد باکتریایی دارد و تاثیر بسزایی در مرطوب سازی پوست و افزایش شادابی و طراوت آن دارد، زیرا عسل حاوی آنزیم، آمینو اسید، و ویتامین ها می باشد و باعث لایه برداری پوست به صورت ملایم و افزایش شفافیت و روشن سازی پوست می شود، برای استفاده از عسل کافیست کمی عسل را با آب ترکیب کرده و به آرامی بر روی پوست گونه ها ماساژ دهید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را با آب ولرم شستشو دهید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

هزینه برجسته سازی گونه

نمی توان هزینه مشخصی برای برجسته سازی گونه توسط تزریقات زیبایی اعلام کرد، زیرا عوامل مختلف بر هزینه برجسته سازی گونه تاثیرگذار می باشد و در صورتی که از روش های خانگی برای برجسته سازی گونه ها استفاده شود، بیشتر این روش ها نیاز به هیچگونه هزینه ای ندارد و در صورتی که از ماسک های خانگی استفاده شود، هزینه آن بسیار کم می‌باشد، اما در صورتی که از روشهایی مانند تزریق ژل و تزریق چربی استفاده شود از عوامل تاثیر گذار بر هزینه آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- برای تزریق چربی از چربی های بدن خود فرد استفاده می شود، اما فرآیند برداشت و خالص سازی چربی که انجام می گیرد، نیاز به مهارت و تبحر پزشکی مورد نظر دارد و هرچه پزشک در این زمینه با تجربه تر باشد، میزان هزینه تزریق چربی نیز افزایش پیدا می کند، همچنین تزریق ژل نیز نیاز به مهارت پزشک متخصص دارد و مهارت پزشک بر هزینه تزریق ژل نیز تاثیر گذار است.

۲- مکان کلینیک زیبایی

کلینیک های زیبایی دارای موقعیت های جغرافیایی متفاوتی می باشند که با توجه به موقعیت هزینه های دریافتی نیز متغیر است و هر چه یک کلینیک از موقعیت بهتری برخوردار باشد، امکان افزایش هزینه‌ها وجود دارد.

هزینه برجسته سازی گونه

۳-:نوع برند ژل تزریقی

ژل هایی که برای تزریق در ناحیه گونه مورد استفاده قرار می گیرند، دارای برند های متفاوتی می باشند و هر کدام از این برندها دارای ماندگاری متفاوتی می باشند و هر چه میزان ماندگاری ژل بیشتر باشد، امکان افزایش هزینه نیز وجود دارد.

کلام آخر

روش های مختلفی برای برجسته سازی گونه ها وجود دارد که از بهترین روش ها می توان تزریق ژل و چربی را نام برد، که این روش ها برای افراد در سنین ۲۰ تا ۴۰ سال گزینه مناسبی می باشد و به صورت چشمگیری باعث بهبود ظاهر افراد خواهد شد و در صورتی که تزریق ژل و چربی توسط پزشک با مهارت انجام بگیرد، نتایج آن طبیعی و زیبا خواهد شد و این تزریقات در کمترین زمان ممکن انجام می گیرد، بدون اینکه نیازی به استراحت و گذراندن دوره نقاهت داشته باشد.
اما در صورتی که از روش های جراحی برای برجسته سازی گونه ها استفاده شود، حداقل تا دو هفته بعد از عمل جراحی، عوارضی مانند ورم بر روی صورت خواهد بود و نتایج آن به مدت دو ماه بعد از جراحی مشخص می شود، اما نتایج تزریق ژل وچربی بعد از انجام یک جلسه درمانی قابل رویت خواهد بود.
چنان چه جز آن دسته از افرادی هستید که نیاز به برجسته سازی گونه دارید، بهتر است، تزریق ژل یا چربی را انجام دهید و با انجام روش های خانگی تاثیر بسزایی در برجسته سازی گونه ها داشته باشید و نیاز به صرف هزینه های بالا نیست، البته برای انجام این روش های درمانی نیاز به تبحر و مهارت پزشک متخصص می باشد و در صورتی که پزشک از مهارت کافی در این زمینه برخوردار نباشد،  ممکن است عوارض جبران ناپذیری برای شما ایجاد شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x