کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

درمان افتادگی گوشه لب

یکی از اجزای صورت که تاثیر زیادی بر زیبایی چهره دارد، لب ها می باشند اما با افزایش سن استخوان فک دچار فرسودگی شده و پوست خاصیت ارتجاعی کمتری دارد، و این عوامل باعث ایجاد افتادگی در گوشه لب ها می شود، افتادگی لب ها باعث فرم نازیبای لب و کاهش زیبایی صورت خواهد شد.

درمان افتادگی گوشه لب
روش های زیادی برای از بین بردن افتادگی گوشه لب وجود دارد، که با توجه به هزینه های که افراد برای این مورد در نظر گرفتند و همچنین شرایط بیمار، پزشک متخصص بهترین روش را برای رفع افتادگی گوشه لب انتخاب میکند.

تاثیر افتادگی گوشه لب ها بر چهره

عوامل مختلفی باعث کاهش حجم استخوان فک و همچنین انعطاف پذیری پوست، در نواحی اطراف لب می‌شود که از این عوامل می توان افزایش سن، ژنتیک و سبک زندگی افراد را نام برد و در صورتی که خاصیت ارتجاعی پوست کاهش پیدا کند و باعث می شود اثر جاذبه زمین بر پوست، بیشتر باشد و فشار زیادی بر پوست وارد شود و پوست دچار افتادگی شود.

تاثیر افتادگی گوشه لب ها بر چهره
در اطراف لب این افتادگی پوست باعث ایجاد فرم ناپسند شده در نتیجه باعث کاهش جذابیت چهره خواهد شد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

روش های رفع افتادگی گوشه لب ها

روش های مختلفی برای رفع افتادگی لب ها مورد استفاده قرار می گیرد که از این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

روش جراحی

یکی از روش هایی که باعث لیفت پوست اطراف لب می شود، روش جراحی می باشد که در این روش با ایجاد برش بر روی پوست وبخیه موجب بالا کشیدن پوست اطراف لب خواهند شد ، بدون اینکه آسیبی به عضلات و سایر بافت های صورت وارد شود.

از روش‌های جراحی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- لیفت سانترال لب

در این روش برشی در ناحیه زیر بینی ایجاد می شود که از مرکز این ناحیه پوست به سمت بینی کشیده می شود و در نتیجه باعث از بین رفتن افتادگی های گوشه لب و همچنین ایجاد برجستگی در لب به صورت دائم خواهد شد.

۲- لیفت لب با برش شاخ گاوی زیر بینی

یکی از شایعترین روش ها برای لیفت لب، روش لیفت با برش شاخ گاوی زیر بینی می باشد که در این روش پوست های اضافه برداشته شده و دوطرف پوست به هم متصل می شود و از سراسر  لب پوست به سمت بالا کشیده میشود.

۳- لیفت کناره های لب

در این روش برش های کوچکی در کناره های لب، ایجاد می شود و باعث بالا بردن کناره های لب به سمت بالاخواهند شد و همچنین ممکن است مقدار کمی از پوست این ناحیه برداشته شده و گوشه های لب به سمت بالا کشیده شود.
همچنین روش های غیر جراحی برای لیفت لب وجود دارد که از این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- تزریق بوتاکس

بوتاکس نوعی سم بوتولونیوم است که تزریق آن در ناحیه درمانی، باعث ضعف عضلات و جلوگیری از انقباضات مکرر خواهد شد، در نتیجه عدم انقباض عضلات، چین و چروک ها در ناحیه هدف هموار شده، بنابراین این شیوه درمانی تاثیر زیادی در رفع افتادگی گوشه لب ها دارد.

۲- میکرودرم آبریژن

در این روش سایش لایه فوقانی اپیدرم موجب صاف شدن لایه سطحی پوست شده و در نتیجه تاثیر بسزایی در از بین بردن افتادگی گوشه لب ها دارد، اما این شیوه درمانی ممکن است باعث ایجاد کمی درد و التهاب شود، که این التهابات حدود یک تا دو هفته بعد از درمان از بین خواهد رفت.

۳- هایفوتراپی

در این شیوه درمانی از امواج اولتراسوند برای رفع افتادگی استفاده می شود، زیرا استفاده از این موارد باعث متمرکز شدن آن بر روی لایه مشخصی از پوست شده، در نتیجه افزایش حرارت در آن ناحیه موجب تحریک کلاژن سازی و افزایش استحکام و سفتی پوست می‌شود، بنابراین تاثیر زیادی در رفع افتادگی لب ها دارد.

روش های رفع افتادگی گوشه لب ها

۴- مزوتراپی

در مزوتراپی پوست از سوزن های میکرو برای تزریق ویتامین، اسید آمینه و آنتی اکسید ها استفاده می شود، که تزریق این مواد به صورت مستقیم باعث از بین رفتن چین و چروک ناحیه هدف خواهد شد، همچنین این تزریقات باعث جذب بهتر محصولات مراقبتی از پوست شده و اثرات گذر زمان را بر روی پوست کمتر کرده و تاثیر زیادی در رفع چین و چروک آن دارد.

۵- رادیو فرکانسی

در این شیوه درمانی از امواج رادیوفرکانسی استفاده شده و موجب جوانسازی پوست خواهند شد، زیرا این امواج لایه های اپیدرم پوست را هدف قرار داده و با افزایش حرارت در این نواحی موجب تولید کلاژن و الاستین بیشتر در پوست شده و در نتیجه تاثیر زیادی در افزایش انعطاف پذیری دارد.

۶- لایه برداری شیمیایی

یکی از روش های از بین بردن افتادگی گوشه لب ها لایه برداری شیمیایی می باشد، که در این روش از محلول های اسیدی قوی برای لایه برداری سلول های پوست و جایگزین شدن آن با سلول های تازه و جوان می شوند، زیرا باعث از بین بردن سلول های  آسیب دیده پوست شده و کلاژن سازی تحریک می‌شود، درنتیجه پوست ضخیم شده و چین و چروک آن از بین می رود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

انواع لیفت لب وبالا کشیدن لب ها

۱- لیفت لب با نخ

این روش لیفت با نخ به صورت غیر جراحی انجام می گیرد، که در این روش از نخ های قابل جذب برای از بین بردن افتادگی گوشه لب و همچنین چین و چروک های ریزی که در اطراف دهان ایجاد شده است، استفاده می شود، زیرا این نخ ها موجب تولید کلاژن در زیر پوست شده و همچنین با کشیدن پوست تاثیر زیادی در رفع چین و چروک ها وافتادگی آن دارد، اما این شیوه درمانی برای افرادی مناسب می باشد که می خواهند لب های آن ها فرم طبیعی داشته باشد.
اما چنانچه خواهان لب های برجسته می باشند استفاده از این شیوه درمانی تاثیری در افزایش حجم نخواهد داشت.
ممکن است استفاده از نخ لیفت باعث ایجاد زخم های ریزی بر روی پوست شود، که این زخم ها بعد  چندروز از بین خواهند رفت و بعد از انجام لیفت لب، نیازی به استراحت نیست، نخ هایی که در این روش استفاده می‌شود، قابل جذب بوده و پس از مدتی این نخ ها جذب پوست می‌شود و نیازی به ترمیم مجدد نیست، ماندگاری این روش درمانی بستگی به نوع نخ مورد استفاده قرار دارد، هر چه نخ های لیفت به کار برده از کیفیت بیشتری برخوردار باشد، ماندگاری نتایج نیز افزایش پیدا می‌کند، اما نتایج این روش حدود دو سال بر روی پوست باقی خواهد ماند.

۲- لیفت لب با بوتاکس

در این روش درمانی با تزریق مساوی بوتاکس به دو طرف دهان، باعث افزایش اندازه لب ها به میزان یکسان شده و فرم لب تغییر پیدا می کند، در نتیجه با بالا کشیدن لب ها افتادگی گوشه دهان از بین خواهد رفت و این شیوه درمانی نیز باعث افزایش حجم لب ها نخواهد شد، این روش به صورت غیر تهاجمی انجام می گیرد و نیازی به مراقبت های خاصی ندارد.

۳- لیفت لب با ژل

ژل های تزریقی که حاوی هیالورونیک اسید می باشد، باعث افزایش حجم و بهبود شکل و ساختار لب خواهد شد و به دلیل اینکه هیالورونیک اسید به صورت طبیعی در بدن تولید می شود، بنابراین استفاده از این ژل ها باعث ایجاد حساسیت در فرد نشده و کاملا با پوست سازگار می باشد و نتایج آن حدود ۶ ماه تا یک سال دوام دارد و در صورتی که خواهان ماندگاری حجم لب ها هستید، باید تزریق ژل در زمان های معین تکرار شود.

انواع لیفت لب وبالا کشیدن لب ها

۴- لیفت لب با تزریق چربی

یکی دیگر از روش هایی که به صورت کم تهاجمی انجام می گیرد، تزریق چربی می باشد که در این روش از چربی های اضافه نواحی مانند باسن، یا ران استفاده می شود، برداشت چربی به روش ساکشن انجام می گیرد که مراحل آن به شرح زیر می باشد

۱- برداشت چربی

اصولاً نواحی شکم و دو طرف پهلو و همچنین ران دارای چربی اضافه می باشند و ناحیه مناسبی برای برداشت چربی محسوب می شوند، برای برداشت چربی از سوزن یا کانول هایی که بسیار کوچک هستند، استفاده می شود تا به سایر سلول های چربی آسیبی وارد نشود و حجم  برداشت چربی با توجه به میزان مورد نیاز می باشد و با توجه به اینکه به منظور تزریق چربی برای لب، نیاز به چربی کمی می باشد، برداشت چربی از این نواحی بسیار کم است.

۲- آماده سازی

چربی های برداشت شده را نمی توان به صورت مستقیم، در نواحی مورد نظر تزریق کرد، باید طی عملیاتی این چربی‌ها خالص سازی شود، برای خالص سازی چربی ها از دستگاه سانتریفیوژ استفاده می شود، که باعث جداسازی مایعات و سلول های آسیب دیده از سلولهای چربی می شود و این سلول ها برای تزریق آماده خواهد شد.

۳-  تزریق چربی

با آماده سازی چربی های استخراج شده، این چربی ها آماده تزریق به درون لب می شود، که میزان تزریق با توجه به انتظارات و خواسته های بیمار می باشد، همچنین پزشک به منظور قرینه سازی لب ها و داشتن ظاهر طبیعی میزان معینی چربی به لب تزریق می کند. نتایجی که از این شیوه درمانی کسب می‌شود، نسبت به تزریق ژل و فیلر بیشتر می باشد و در صورتی که خواهان نتایج دائمی از این شیوه درمانی هستید، باید بعد از ۶ ماه مجددا تزریق تکرار شود.
همانگونه که مشاهده کردید، روش‌های مختلفی برای لیفت لب ها وجود دارد که بستگی به شرایط افراد  از مناسب‌ترین روش استفاده می‌شود که انتخاب این روش ها، توسط پزشک تشخیص داده می شود.

مزایای لیفت لب بدون جراحی

لیفت لب بدون جراحی نسبت به لیفت لب با روش جراحی دارای مزایای زیادی می باشد که از این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- مدت زمان هر جلسه درمانی کوتاه می باشد و حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان نیاز می باشد تا جلسه درمان انجام گیرد.

با توجه به اینکه در این روش های درمانی نیازی به ایجاد برش بر روی پوست نیست، بنابراین دوره نقاهت کوتاهی داشته و نیاز به مراقبت های خاصی  واستراحت ندارد، تنها با توجه به بعضی نکات، فرد می تواند به فعالیت های روزمره بپردازد.

مزایای لیفت لب بدون جراحی

۲- این روش های درمانی تاثیر زیادی در کاهش چین و چروک و خطوط ریز اطراف دهان دارد.

۳- بلافاصله بعد از درمان می توان نتایج محسوسی بر روی پوست مشاهده کرد، اما نتایج نهایی با ساخت کلاژن و افزایش حجم در ناحیه درمان بر روی پوست قابل مشاهده می باشد، که افزایش حجم تنها مختص بعضی از این روش‌های درمان می باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

کاندید نامناسب لیفت لب بدون جراحی

۱- افرادی که در ناحیه درمانی تبخال فعال دارند، بهتر است تا برطرف نشدن کامل تبخال ایجاد شده، از این روش ها برای درمان استفاده نکنند.

۲- افرادی که داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و وارفارین مصرف می کنند، ممکن است باعث تشدید عوارضی مانند خونریزی و کبودی در ناحیه درمان شود، بنابراین در هنگام انجام این شیوه های درمان، باید مصرف این داروها قطع شود.

کاندید نامناسب لیفت لب بدون جراحی

۳- همان گونه که اشاره شد روش‌های مختلفی، بدون جراحی باعث لیفت لب می شود و هر کدام از این روش ها دارای محدودیت های می باشد، بنابراین این افراد باید به این محدودیت ها توجه کنند، به عنوان مثال چنان چه قصد دارید از لیزر درمانی به منظور لیفت لب استفاده کنید درصورتی که ناحیه درمان دارای ایمپلنت فلزی باشد، نمی توان از این شیوه درمان استفاده کرد.

مراقبت های قبل از لیفت لب بدون جراحی

۱- مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی باعث افزایش احتمال کبودی و خونریزی در ناحیه درمان خواهد شد و به مدت یک ماه قبل از لیفت، مصرف این مواد باید به طور کامل قطع شود.

۲- در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا هستید یا داروی خاصی مصرف می کنید، پزشک مورد نظر را در جریان قرار دهید.

مراقبت های قبل از لیفت لب بدون جراحی

۳- چنان چه داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید، باید به مدت یک هفته قبل از درمان از مصرف این داروها خودداری شود.

۴- چنانچه پوست شما دچار بیماری های عفونی می باشد و یا اینکه در دهان و سر و گردن شما عفونت وجود دارد، حتما به پزشک اطلاع دهید.

۵-  باید انتظارات واقع بینانه از نتایج لیفت لب بدون جراحی داشته باشید و انتظارات خود را به صورت شفاف با پزشک در میان بگذارید.

مراقبت های پس از لیفت لب

۱- ممکن است انجام روشهای بدون جراحی باعث ایجاد تورم در ناحیه درمان شود، بنابراین برای کاهش تورم  می توان از کمپرس یخ استفاده کرد.

۲- به مدت دو هفته بعد از لیفت، از مصرف مواد آرایشی دوری کنید.

مراقبت های پس از لیفت لب

۳- از خوابیدن بر روی صورت و باز نگه داشتن دهان خودداری کنید و حتی الامکان سر بالاتر از سایر قسمتهای بدن باشد.

۴- از انجام فعالیت های ورزشی سنگین به مدت یک هفته بعد از درمان خودداری شود.

عوارض لیفت لب

۱- ممکن است در ناحیه درمانی کمی قرمزی، تورم و کبودی ایجاد شود، که این موارد به صورت موقت بوده و بعد از مدت زمان کوتاهی از بین خواهد رفت.

۲- چنانچه بر روی پوست فرد از بی حس کننده های موضعی استفاده شود، بعضی افراد نسبت به بی حس کننده ها حساسیت نشان می دهند.

عوارض لیفت لب بدون جراحی

۳- ماندگاری نتایج این روش های درمانی نسبت به روش جراحی کمتر می باشد.

۴- در صورتی که پزشک متخصص از مهارت کافی در این زمینه برخوردار نباشد، ممکن است عدم قرینگی در دو طرف لب ایجاد شود و یا اینکه نتایج دلخواه از ایت شیوه کسب نکنند.

هزینه رفع افتادگی گوشه لب ها

برای رفع افتادگی گوشه لب ها نمی توان هزینه ثابتی در نظر گرفت، زیرا روش های مختلفی برای رفع افتادگی استفاده می شود و هر کدام از این روش ها دارای هزینه های متفاوتی می باشد از عوامل موثر بر هزینه دریافتی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- نوع شیوه درمانی

روش هایی که برای درمان افتادگی لب ها استفاده می شود به صورت جراحی و بدون جراحی انجام می گیرد که نتایج عمل جراحی ماندگارتر می باشد، اما عوارض بیشتری به همراه دارد، همچنین هزینه‌ای که برای انجام این شیوه ی درمان دریافت می‌شود، نسبت به روش‌های بدون جراحی بیشتر می باشد، همچنین روش هایی که بدون جراحی  انجام می گیرد، به صورت های متفاوتی بوده که هر کدام از این روش ها دارای شرایط خاصی می باشند و ممکن است، ابزاری که در این روش ها استفاده شود، قیمت آنها متفاوت می‌باشد، بنابراین تمامی این موارد بر روی هزینه دریافتی تاثیر گذار می باشد.

۲- میزان مهارت پزشک متخصص

با توجه به اینکه لیفت لب به صورت جراحی باید به صورت تخصصی انجام گیرد، بنابراین مهارت پزشک در این زمینه بسیار با اهمیت می باشد، همچنین انجام روش های بدون جراحی نیز نیاز به مهارت پزشک دارد ودر صورتی که اپراتور از مهارت کافی در این زمینه برخوردار نباشد، میزان عوارض ایجاد شده افزایش یافته و همچنین ممکن است نتایج قابل قبولی دریافت نشود، هر چه پزشک متخصص از مهارت بیشتری در این زمینه برخوردار باشد، هزینه لیفت نیز افزایش پیدا می کند.

هزینه رفع افتادگی گوشه لب ها

۳- موقعیت کلینیک

کلینیک ها دارای موقعیت های جغرافیایی متعدد می باشند، که با توجه به موقعیت باید هزینه های متفاوتی پرداخت نمایند و هر چه یک کلینیک از موقعیت بهتری برخوردار باشد، امکان افزایش هزینه وجود دارد.

۴- استفاده از داروهای تکمیلی

گاهی پزشک متخصص برای کاهش عوارض و دریافت نتایج بهتر و بهبودی سریع‌تر داروهایی تجویز می کند و هر کدام از این داروها دارای قیمت متفاوتی می باشد و هزینه این داروها بر روی هزینه نهایی لیفت تاثیر گذار است.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

بهترین روش برای لیفت لب کدام است؟

روش های مختلفی برای لیفت لب و رفع افتادگی گوشه لب ها وجود دارد که انجام این روش ها با توجه به شرایط و انتظارات مراجعه کننده و بررسی پوست توسط پزشک انجام می گیرد. در صورتی که افراد خواهان درمان با کمترین عوارض باشند، استفاده از روش های بدون جراحی گزینه مناسب تری برای آن ها می باشد، اما چنانچه فرد مراجعه کننده خواهان روشی با ماندگاری نتایج بیشتر باشد و از نظر سلامت عمومی مشکلی نداشته باشد، روش جراحی گزینه مناسب تر خواهد بود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x