کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

بهترین روش از بین بردن و حذف موهای زائد

رشد موهای زائد در نواحی مختلف بدن ممکن است، افراد را با مشکلات بهداشتی مواجه کند و همچنین رشد موهای زائد باعث ایجاد ظاهری ناپسند می شود، به همین دلیل بیشتر افراد به دنبال راهکارهایی برای از بین بردن و حذف موهای زائد هستند، که با پیشرفت تکنولوژی، روش‌های زیادی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد.

بهترین روش از بین بردن و حذف موهای زائد

درباره موهای زائد و حذف آن ها

 رشد مو در نواحی مختلف بدن روی می دهد، تنها نواحی که رشد مو وجود ندارد، کف دست، کف پا و لب ها می باشد به همین دلیل ممکن است بسیاری از افراد، بعد از دوران بلوغ میزان تراکم موهای آنها افزایش پیدا کند و به خصوص در آقایان این اتفاق بیشتر روی می دهد. رشد موهای زائد به دلیل عوامل مختلفی می باشد که از این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد

۱- افزایش هورمون های مردانه به دلیل اختلال در غدد فوق کلیوی

از عواملی که باعث رشد موهای زائد بیشتری برای بدن می شود، اختلالات هورمونی می باشد که این اختلالات در زنان در هنگام بلوغ، بارداری و یائسگی بیشتر اتفاق می‌افتد، زمانی که غدد فوق کلیوی هورمون های مردانه بیشتری ترشح کند این موضوع باعث روییدن موهای زائد در خانم ها می شود، در صورتی که رشد موهای زائد دور سینه زنان باشد، نشان دهنده بزرگ شدن غدد فوق کلیوی یا تومور در این غده ها می باشد. همچنین زمانی که ترشح پرولاکتین در بدن بیشتر باشد، رشد موهای زائد  افزایش پیدا می کند.

۲- سندروم تخمدان

یکی دیگر از عواملی که باعث افزایش موهای زائد می شود، سندروم تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان می باشد، که این مورد تاثیر بسزایی در افزایش موهای زائد دارد، که در برخی مواقع این موهای زائد کرک مانند هستند.

۳- هیرسوتیسم

از مشکلاتی که باعث ایجاد رشد موهای زائد در نواحی پشت لب، کناره های صورت و اطراف نوک سینه و پایین شکم میشود، هیرسوتیسم می باشد که برای تشخیص این بیماری، آزمایش های تجویز می شود که در این آزمایش ها میزان آندروژن بدن اندازه گیری می شود.

درباره موهای زائد و حذف آن ها

۴- مصرف داروهای خاص و یا ابتلا به چاقی

اکثر داروهای مصرفی دارای عوارض می‌باشند که ممکن است یکی از این عوارض رشد موهای زائد باشد، از این داروها می توان کورتون ها و قرص های جلوگیری از بارداری را نام برد، که باعث رشد موهای زائد می شود، همچنین افرادی که به چاقی مفرط مبتلا هستند، اختلالات هورمونی در آنها بیشتر وجود دارد و باعث ایجاد رشد موهای زائد بیشتری می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چه کسانی به حذف موهای زائد نیاز دارند؟

۱- اغلب افراد در نواحی مختلف بدن دچار موهای زائد می شوند که وجود این مو ها از نظر زیبایی و سلامتی برای افراد آزاردهنده می باشد و به دنبال راهکاری برای حذف می باشد که این موها در نواحی دست، پا، ناحیه بیکینی برای خانم ها و رشد موهای زخیم در باسن و پشت آقایان به گونه ای می باشد که اکثر افراد ترجیح می‌دهند، این موهای زائد را از بین ببرند.

۲- هایپر تریکوز

زمانی که اختلالات هورمونی باعث رشد موهای زائد شود، رشد موها به صورت غیر طبیعی بوده و باعث ایجاد موهای ضخیم در ناحیه صورت، شکم و سینه خانم ها می شود، به این مورد هایپرتریکوز گفته می‌شود، که این مشکل به صورت ارثی نیز برای افراد ایجاد می شود، وجود این موها بسیار آزار دهنده می باشد و افراد سعی در حذف این موهای زائد دارند.

چه کسانی به حذف موهای زائد نیاز دارند؟

۳- هیرسوتیسم

زمانی که رشد موهای زائد در خانم ها مانند رشد موهای مردانه شود، این اختلال هیرسوتیسم نامیده می‌شود، که این مشکل از نظر ظاهر بسیار ناپسند بوده و خانم ها به دنبال راهکارهایی برای حذف این موهای زائد می‌شود، همچنین مصرف بعضی داروها مانند ماینوکسیدیل نیز ممکن است باعث هیرسوتیسم شود.

راه های حذف موهای زائد

راه هایی که برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد به صورت کلی به دو دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

۱- اپیلاسیون

در این روش با تخریب فولیکول ها باعث حذف دائمی موهای زائد می شوند، از این روش ها میتوان الکترولیز، IPL و لیزر را نام برد.

راه های حذف موهای زائد

۲- دپیلاسیون

روش هایی که باعث حذف موهای زائد به صورت موقت می شود، دپیلاسیون نامیده می‌شود که این روش ها بر روی فولیکول ها تاثیری ندارد و تنها با حذف ساقه مو باعث رفع موهای زائد می شود، هر روشی که باعث حذف موهای زائد به صورت سطحی شود در دسته دپیلاسیون قرار می گیرد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

کدام راه برای شما مناسب است؟

برای حذف موهای زائد بهتر است نکات زیر را مد نظر داشته باشید، تا تشخیص دهید کدام روش برای شما مناسب تر است؟

۱- دلیل رشد موهای زائد

همانگونه که در بالا ذکر کردیم، موارد مختلفی باعث رشد موهای زائد می شود، بنابراین برای رفع موهای زائد باید علت رشد موهای زائد مشخص شود، گاهی رشد موهای زائد به صورت طبیعی می باشد یا اینکه ممکن است عوامل دیگری باعث رشد موهای زائد شود، در صورتی که عوامل زمینه ای باعث رشد موهای زائد شده است، بهتر است ابتدا مشکل زمینه ای رفع شود و سپس به فکر حذف موهای زائد باشید از عوامل زمینه ای رشد موهای زائد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • روش هایی که برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شود.

گاهی استفاده از موم و وکس به دلیل افزایش خون رسانی در نواحی مختلف باعث افزایش رشد موهای زائد می‌شود، به همین دلیل باید از این روش ها کمتر استفاده شود.

  • شرایط غیر طبیعی در بدن

گاهی مصرف بعضی داروها مانند داروهای استروئیدی و همچنین استرس باعث عدم تعادل هورمون های بدن می شود و این عوامل باعث رشد بیش از اندازه موهای زائد بدن می شود، که بهتر است این داروها قطع شود یا اینکه میزان دوز آنها تغییر داده شود.
بعد از مشخص شدن علت رشد موهای زائد یکی از راه های حذف مو را انتخاب کنید، پزشک در ابتدا نوع بیماری را تشخیص می دهد و سپس بهترین روش برای حذف موهای زائد انجام می دهد.

کدام راه برای شما مناسب است؟

۲- کدام روش ازبین بردن موی زائد با شرایط شما سازگاری بیشتری دارد.

راه های مختلف برای از بین بردن حذف موهای زائد وجود دارد که هر کدام از این راه ها با توجه به شرایط شما انجام می شود، روش های خانگی دارای هزینه کمتری نسبت به روش های مانند لیزر و IPL می باشند، اما میزان ماندگاری نتایج لیزر از IPL بیشتر است.

راه های دائمی حذف موهای زائد

بهتر است با راهکارهای حذف موهای زائد به صورت دائمی، آشنایی بیشتری داشته باشید تا با اطمینان خاطر از این روش ها برای حذف موهای زائد استفاده کنید

۱- الکترولیز

یکی از راه ها برای از بین بردن موهای زائد به صورت دائمی، الکترولیز می باشد، الکترولیز برای خانم ها و آقایان قابل استفاده می باشد که با استفاده از جریان الکتریکی باعث حذف موهای زائد میشود. در این روش درمانی از الکترود سوزنی استفاده می‌شود، که این الکترود باعث انتقال جریان الکتریکی از پوست شده و فولیکول های مو را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث حذف ریشه های مو می شود، این روش درمانی از رشد مجدد موها پیشگیری می کند و بیشتر در نواحی کوچک مانند  زیر بغل نتایج بهتری به همراه دارد، اما استفاده از این روش درمانی به مدت زمان طولانی نیاز دارد تا نتایج رضایت بخشی به همراه داشته باشد و ممکن است دردناک باشد، به همین دلیل اگر میخواهید از این شیوه درمانی استفاده کنید، باید آستانه تحمل درد و شرایط بدنی خود را بسنجید.

راه های دائمی حذف موهای زائد

۲- لیزر

از موثرترین روش های از بین بردن موهای زائد، لیزر درمانی می باشد که اشعه لیزر فولیکول‌های مو را تحت تاثیر قرار داده و از رشد مجدد موها پیشگیری می کند، برای از بین بردن موهای زائد استفاده از لیزر در چند جلسه انجام شود و نتایج آن نسبت به سایر روش های درمانی دائمی تر است.
لیزر هایی که برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شود، لیزر دایود اچ اس ۸۱۱ می باشد که در این لیزر، طول موج ۷۵۵، ۸۰۸ و ۱۰۶۴ نانومتر استفاده می شود.
نتایج استفاده از لیزر ، بعد حدود دو هفته از لیزر درمانی مشخص میشود، که تا جلسه بعدی لیزر حدود ۴۰ درصد موهای حذف شده قبلی، مجدداً رشد می کند و برای دریافت نتایج ایده‌آل حدود ۴ تا ۷ جلسه لیزر نیاز می باشد.
این موضوع را به یاد داشته باشید که استفاده از لیزر باعث حذف موهای زائد به صورت دائمی نمی شود و امکان رشد موها بعد از مدت زمانی وجود دارد، اما ضخامت موهای ایجاد شده نسبت به قبل کمتر میباشد و به صورت کرک مانند است. عملکرد لیزر به گونه ای می باشد که سلولهای ملانین موجود در مو را تحت تاثیر قرار داده و با ایجاد حرارت در آن ناحیه، باعث تخریب سلول های به وجود آورنده مو میشود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

حذف موهای زائد با الکترولیز

در این روش درمانی از جریان های الکتریکی یا امواج RF برای تخریب فولیکول ها استفاده می شود و جلوی رشد مو گرفته می شود.

برتری های الکترولیز نسبت به لیزر و IPL

۱- با استفاده از الکترولیز میتوان هررنگ موی با هر رنگ پوستی را از بین برده و استفاده از این شیوه برای از بین بردن موهای سفید نیز تاثیر گذار میباشد، اما برای انجام آی پی ال و لیزر محدودیت های وجود دارد.

حذف موهای زائد با الکترولیز

۲- زمانی که جلسات درمانی به اتمام رسید، نیاز به انجام جلسات سالانه نیست و نیاز به تکرار ندارد.

حذف موهای زائد با لیزر های خانگی IPL

آی پی ال خانگی دستگاهی به اندازه یک ماشین اصلاح می باشد که با استفاده از پرتوهای نوری باعث حذف موهای زائد می شود، قدرت این لیزرها نسبت به دستگاه هایی که در کلینیک ها مورد استفاده قرار می گیرد، کمتر می باشد و عملکرد آنها شبیه دستگاه لیزر می باشد، پرتوهای نوری توسط رنگدانه های پوست جذب شده و با ایجاد حرارت در فولیکول ها، باعث تخریب آنها شده و موجب حذف دائمی موهای زائد می شود. الکترولیز بهتر است یا لیزر؟

در واقع لیزر درمانی نسبت به الکترولیز بهتر است زیرا الکترولیز دارای ویژگی های زیر می باشد.

۱- الکترولیز باعث ایجاد درد زیاد می شود و سرعت عمل آن نسبت به لیزر کمتر بوده و ممکن است باعث آسیب به پوست شود و همچنین هزینه آن نیز بالا می باشد.

حذف موهای زائد با لیزر های خانگی IPL

۲- استفاده از الکترولیز برای تمامی افراد پاسخگو نیست و بیشتر باعث حذف موهای زائد در افرادی که رنگ آنها روشن می باشد، می شود افرادی که پوست آنها تیره می باشد، تنها راه از بین بردن حذف موهای زائد برای آنها استفاده از الکترولیز است.
در واقع افرادی که نمی توانند از لیزر استفاده کنند، از الکترولیز به عنوان روش جایگزین استفاده می کنند.

ضعف های IPL نسبت به لیزر و الکترو لیز

۱- درصد موهای زائدی که با استفاده از IPL از بین میرود، نسبت به لیزر کمتر می باشد.

۲- در روش IPL امکان آسیب به پوست وجود دارد،  پرتوهای نوری که در IPL مورد استفاده قرار می گیرد، در یک ناحیه متمرکز نمی شود.

۳- آی پی ال تنها بر روی موهای تیره و با ضخامت زیاد موثر می باشد و استفاده از این روش برای افرادی که پوست آنها تیره می باشد، موثر نبوده و امکان آسیب پوست وجود دارد.

ضعف های IPL نسبت به لیزر و الکترو لیز

برای حذف موهای زائد با IPL در هر دوره درمان حدود ۲۵ درصد موهای زائد از بین میرود و هر دوره درمان حدود ۸ ماه زمان می برد.

لیزر موهای زائد

یکی از روش های حذف موهای زائد لیزر می باشد، که در این روش پرتوهای نور با طول موج یکسان،  در ناحیه ای متمرکز شده و باعث تخریب فولیکول ها می شود، لیزر الکساندرایت و لیزر دایود از لیزر هایی هستند که برای از بین بردن موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرد، لیزر الکساندریت بیشتر برای افرادی که پوست آن ها تیره می باشد مورد استفاده قرار می گیرد.
وجود رنگدانه ملانین در پوست باعث ایجاد رنگ در پوست می شود و بسیاری از امواج لیزر توسط پوست جذب شده و در صورتی که اشعه های لیزر با طول موج مشخصی بر پوست تابانده نشود، منجر به آسیب پوستی می‌شود، به همین دلیل افرادی که لیزر موهای زائد را انجام می‌دهند، باید از مهارت کافی در این زمینه برخوردار باشند و در صورتی که موهای زائد به رنگ روشن باشد، به دلیل این که به میزان کافی ملانین ندارند، لیزر تاثیر زیادی در از بین بردن این موهای زائد ندارد.

برتری های لیزر نسبت به الکترولیز و IPL

۱- به دلیل اینکه پرتوهای نوری در لیزر بر روی یک ناحیه متمرکز می شود، میزان آسیب به پوست  نسبت به IPLکمتر می باشد و میزان عوارض و درد کمتری برای افراد ایجاد می شود.

برتری های لیزر نسبت به الکترولیز و IPL

۲- حذف موهای زائد با استفاده از لیزر سرعت بالاتری دارد و نیاز به ۹ ماه زمان می باشد تا دوره درمانی کامل شود و اما در IPL در مدت هشت ماه موهای کمتری از بین میرود.

۳- تعداد جلسات لیزر نسبت به IPL کمتر می باشد به همین دلیل هزینه آن نیز کمتر است.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

لیزر موهای زائد بهتر است یا الکترولیز؟

اکثر پزشکان اولین انتخابی که برای حذف دائمی موهای زائد دارند، لیزر می باشد و در صورتی که لیزر نتایج مثبتی به همراه نداشته باشد، از روش های دیگری برای حذف موهای زائد استفاده می شود، اما اکثر مراجعین نتایج رضایت بخشی از این شیوه درمانی دریافت می کنند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x