کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

درمان جای جوش به روش سابسیژن

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد به خصوص در سنین نوجوانی با آن مواجه هستند، ایجاد جوش های مختلف بر روی پوست می باشد، در صورتی که مراقبت های خاص از این جوش ها انجام نگیرد، باعث ایجاد فرورفتگی و برجستگی های بر سطح پوست می شود و ظاهر افراد ناپسند خواهد شد، به همین دلیل افراد به دنبال راهکارهایی برای از بین بردن جای جوش برسطح پوست هستند، زیرا وجود جای جوش در بعضی مواقع باعث تاثیرات منفی بر اعتماد به نفس افراد شده و استفاده از راهکارهای درمانی باعث رفع جای جوش و افزایش اعتماد به نفس آنها خواهد شد.

درمان جای جوش به روش سابسیژن
یکی از این درمان‌ها، سابسیژن می‌باشد که این روش با استفاده از کانولا های خاصی انجام می گیرد، این کانولاها وارد پوست می شوند و با از بین بردن چسبندگی و فیبروزی که باعث ایجاد این فرورفتگی ها در پوست شده است، جای فرورفتگی ها را از بین خواهند برد، همچنین جدا کردن بافت های پوست از یکدیگر، منجر به کلاژن سازی شده و به مرور زمان پوست به حالت اولیه باز میگردد.

کاربرد سابسیژن

یکی از روش هایی که برای درمان جای اسکار و جای جوش کاربرد دارد، سابسیژن می باشد، که این روش به صورت سرپایی انجام می‌شود و نیازی به بستری شدن ندارد، در این روش که مانند جراحی پوست می باشد، لایه های عمیق پوست تحت تاثیر قرار می گیرد و در این روش بافت های همبند پوست آزاد شده و موجب جوانسازی پوست و از بین رفتن آسیب های پوستی می شود.

کاربرد سابسیژن
زیرا جای جوش ها، لایه های عمیق پوست را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و باعث ایجاد آسیب هایی بر آن می‌شود و سابسیژن باعث جدا کردن چسبندگی های این آسیب ها شده و جای جوش را برطرف می کند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

سابسیژن چگونه جای جوش را از بین می برد؟

برای انجام سابسیژن چه مراحلی باید طی شود که این مراحل عبارتند از:

۱- آماده سازی پوست

در این مرحله پوست باید بخوبی تمیز شود و هیچ گونه آلودگی بر سطح آن نباشد، سپس نقاطی که باید تحت درمان قرار گیرد، مشخص می شود و با استفاده از بی حس کننده های موضعی برای اینکه درد کمتری متوجه فرد شود، ناحیه مورد نظر بی حس می شود، همچنین وسایلی که برای انجام سابسیژن مورد نیاز است آماده می شود، که اکثر این وسایل به صورت تیز و برنده هستند که به خوبی باعث جداسازی بافت های اصلی پوست شود.

۲- مشخص کردن نوع دستگاه مورد نیاز

با توجه به نوع مشکل پوستی دستگاهی که برای انجام سابسیژن انتخاب می شود، متفاوت می باشد به همین منظور ابتدا پوست بررسی شده و سپس  نوع دستگاه مشخص می شود، که معمولا سوزن یا کانولا انتخاب می شود، در صورتی که انتخاب دستگاه به خوبی انجام نشود، باعث آسیب جدی به بافت پوست می شود.

۳- انجام سابسیژن

در این مرحله سوزن نوکور یا کانولا درون پوست نفوذ می کند، که برای ورود، سوزن را به صورت افقی بر سطح پوست قرار می دهند و دقیقاً زیر محل مشخص شده قرار می گیرد، تا باعث نفوذ آن به عمق پوست شود، این سوزن به آرامی جابجا می شود تا باعث جداسازی بافت های آسیب دیده پوست شود، زیرا این سوزن ها باعث جداسازی رشته های فیبروزی شده و بافت های سالم و آسیب دیده را از هم جدا می کند و این فرآیند موجب تحریک کلاژن سازی در ناحیه مشخص شده می شود و تاثیر به سزایی در رفع جای جوش دارد.

سابسیژن چگونه جای جوش را از بین می برد؟

۴- تمیز کردن جای زخم

پس از انجام سابسیژن، ممکن است، بر روی پوست خون ومواد اضافی تجمع پیدا کند، که با استفاده از دستگاه های مخصوص تمامی خون و مواد باقی مانده جمع آوری می‌شود و حتی ممکن است، با فشار دادن ناحیه درمانی، مواد اضافی از پوست خارج شود و اثری از آلودگی بر سطح پوست نباشد و این کار باید دقیق و به سرعت انجام شود و در صورتی که این مورد رعایت نشود، باعث ایجاد عفونت در سطح پوست می‌شود، همچنین بعد از انجام سابسیژن برای پیشگیری از عفونت از کرم های آنتی بیوتیک استفاده می شود که این کرم ها باید با تجویز پزشک مورد استفاده قرار گیرد.
همان‌گونه که در بالا ذکر کردیم برای انجام سابسیژن سوزن نوکور یا کانولا مورد استفاده قرار می گیرد که کانولا نسبت به سوزن نوکور از اطمینان بیشتری برخوردار می باشد و احتمال ایجاد آسیب به پوست کمتر است، زیرا کانولا زیاد تیز نیست و در صورتی که با اعصاب اطراف جای درمان برخورد کند، باعث ایجاد آسیب نخواهد شد و همچنین کبودی کمتری در ناحیه درمانی ایجاد می شود، اما سوزن نوکور به دلیل این که نوک تیز و بلندی دارد و با سرعت انجام می شود، اما برای استفاده از کانولا نیاز به زمان بیشتری می باشد، به طور کلی انتخاب نوع دستگاه با توجه به شرایط فرد و پزشک متخصص انجام می شود.

تعریف سابسیژن

یکی از راه های درمانی برای رفع آسیب‌های پوستی سابسیژن می باشد، که تاثیر بسزایی در رفع آکنه های پوستی و درمان جای اسکار و زخم دارد و این روش به صورت ساده و سرپایی انجام می گیرد و تأثیر بسزایی در بهبود جای جوش ها دارد، که این روش درمانی با توجه به نوع پوست و افرادی که از این روش استفاده می کنند، به روش های مختلفی انجام می گیرد از انواع روش های سابسیژن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- سابسیژن با تزریق خون

در این نوع از سابسیژن، تزریق خون در ناحیه درمانی استفاده می شود، که تزریق خون باعث پیشگیری از ارتباط بین بافت آسیب دیده و سالم می‌شود، اما مشکلی که دارد این است که احتمال لخته شدن خون در زیر پوست وجود دارد.

۲- سابسیژن با پیوند پوست

این روش به صورت ترکیبی انجام می شود، که ابتدا برش ریزی در ناحیه درمان ایجاد می شود، سپس با استفاده از لیزر دی اکسید کربن، بخشی از پوست ناحیه پشت گوش برداشته شده و به ناحیه درمانی پیوند زده می‌شود، در این روش پزشک باید از تخصص لازم و مهارت کافی برخوردار باشد تا پیوند به خوبی انجام شود، زیرا پوست از حساسیت بالایی برخوردار می باشد و ممکن است باعث ایجاد التهاباتی شده و زخم هایی را ایجاد کند و همچنین نیاز به داروهایی می‌باشد تا به روند بهبودی کمک کند.

تعریف سابسیژن

۳- سابسیژن با پی آر پی

در این نوع سابسیژن ماده پی آر پی یا پلاسما غنی شده از پلاکت به زیر پوست تزریق می‌شود و تاثیر بسزایی در افزایش کلاژن سازی در ناحیه درمانی دارد، عوارضی که ممکن است در این شیوه درمانی برای فرد ایجاد شود، نسبت به تزریق خون کمتر می باشد و تاثیر به سزایی در رفع جای جوش دارد.

۴- سابسیژن با پرکننده یا فیلر

در صورتی که میزان آسیب ها به صورت عمیق باشد، استفاده از این نوع سابسیژن، تاثیر بسزائی در از بین بردن جای زخم و جوش دارد، زیرا فیلر ناحیه مورد نظر را پر می‌کند و باعث رفع زخم های عمیق پوستی می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

انواع مختلف جوش

جوش ها از نظر التهابات که بر روی پوست ایجاد می‌کنند، به دو دسته التهابی و غیر التهابی تقسیم می شوند، درمان روش های غیر التهابی نسبت به جوش های التهابی راحت تر می باشد و حتی می توان با استفاده از روش های خانگی و داروهایی که بدون تجویز پزشک به راحتی در داروخانه ها در دسترس می باشد، این روش ها را از بین برد، اما جوش‌های دیگری وجود دارد که به صورت التهابی می باشند و درمان آنها نیاز به زمان بیشتری دارد، از انواع جوش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- جوش های سر سفید

بسته شدن منافذ پوست به دلایل مختلف مانند چربی بیش از اندازه پوست، تجمع سلول‌های مرده پوست، تغییرات هورمونی و وجود آلودگی هوا بر سطح پوست، باعث ایجاد جوش های سر سفید در نواحی مختلف بدن می شود، که این جوش ها به صورت برجستگی هایی سفید رنگ و به صورت چرکی قابل مشاهده می باشد و اطراف این جوش ها گاهی به صورت قرمز رنگ است و در بعضی از افراد ممکن است با درد نیز همراه باشد و در صورتی که این جوش ها دستکاری شود، باعث برجای ماندن جای جوش و انتشار جوش به سایر قسمت های پوست خواهد شد.

۲- جوش های سرسیاه

زمانی که فولیکول مو به دلیل وجود چربی و یا تجمع سلول‌های مرده بسته شود،  بسته شدن فولیکول ها باعث ایجاد جوش های سرسیاه بر روی پوست می شود، که معمولاً این جوش ها دردناک نیست و اطراف آنها نیز رنگ خاصی ندارد، رنگ سیاه آنها به دلیل انسداد فولیکول‌های مو می باشد، گاهی افراد با فشار دادن این جوش ها باعث خروج چرک از آنها می شوند، اما این کار باعث برجای ماندن زخم بر روی پوست خواهد شد.

۳- پاپول ها

در صورتی که بسته شدن منافذ پوست با چربی و سلول های مرده باعث ایجاد برجستگی های قرمز و کوچکی بر سطح پوست شود، این جوش ها را پاپول می گویند، که پاپول ها ممکن است در زیر پوست نیز ایجاد شوند. اکثر این جوش ها حاوی باکتری به نام کاتی باکتریوم می باشد که در صورتی که جوش ها را دستکاری کنید، این باکتری از جوش خارج شده و باعث تخلیه آن و آسیب های پوستی شود، معمولاً پاپول ها به صورت چرکی نیستند، اما به دلیل اینکه حاوی باکتری هستند، ممکن است باعث ایجاد ضایعات جدی بر روی پوست شود و در صورتی که میزان آن ها بر سطح پوست زیاد باشد، درمان آنها دشوارتر خواهد بود.

۴- پاسچول ها

از جوش های التهابی می توان پاسچول ها را نام برد، که به صورت برجستگی های بزرگ قرمز رنگی بر روی پوست قابل مشاهده می باشند.
مرکز این جوش ها به صورت سفید یا زرد می‌باشد و اطراف این جوش‌ها ملتهب بوده و با درد همراه هستند تفاوت پاپول ها و پاسچول ها در میزان چرکین بودن آنها می باشد، در صورتی که سر چرکین آنها  از پوست بیرون باشد و در صورتی که این جوش ها دستکاری شود، باکتری های موجود در جوش ها در سطح پوست گسترش پیدا می کند، بنابراین از دستکاری این روش ها خودداری کنید.

انواع مختلف جوش

۵- ندول ها

در صورتی که باکتری به نام کاتی باکتریوم باعث انسداد منافذ پوست شود باعث می شود که برجستگی های گوشتی در سطح پوست ایجاد شود، که این برجستگی‌ها تا عمق پوست نفوذ کرده و به لایه های عمیق پوست آسیب می رساند، معمولاً این جوش ها با عفونت همراه می باشد و در صورتی که درمان نشود، باعث جای ماندن زخم هایی بر روی پوست خواهد شد، بنابراین درمان این جوش ها باید تحت نظر پزشک انجام شود و از انجام درمان های خانگی و بدون نسخه خودداری شود.

۶- کیست ها

در صورتیکه التهابات پوستی به صورت بزرگ، قرمز  باشد و همراه با درد زیاد باشد، این نوع جوش ها به جوش کیستیک معروف می باشند، که اکثراً این جوش ها باعث ایجاد عفونت در اعماق پوست خواهد شد، رنگ این جوش ها به صورت سفید می باشد و برجستگی های آنها نسبت به ندول ها کمتر می باشد، اما چرک زیادی در آنها وجود دارد، بنابراین این نوع جوش ها نسبت به سایر جوش ها به پوست آسیب بیشتری وارد می کند.

درمان جای جوش با توجه به وضعیت فرد

برای درمان جای جوش موارد مختلفی را باید مد نظر قرار داد که این موارد عبارتند از وضعیت فرد، رنگ پوست و تیپ پوستی، در صورتی که مراجعین سن کمتری داشته باشند، برای درمان جای جوش از روش هایی مانند میکرونیدلینگ، سابسیژن و روش‌های غیرتهاجمی دیگر مانند لیزر آر اف و لیزر دی اکسید کربن استفاده می شود.

درمان جای جوش با توجه به وضعیت فرد
حتی گاهی ممکن است علاوه بر این روش های درمانی، از درمان های دارویی نیز استفاده می شود، اما یکی از تاثیر گذار ترین روش ها برای درمان جای جوش، روش سابسیژن می باشد که این روش تاثیر بسزایی در درمان اسکارهای فرو رفته دارد.

جوش های عمقی و راه و روش درمان آنها

همان‌گونه که در بالا ذکر کردیم، روش‌های مختلفی برای درمان جوش ها وجود دارد، که با توجه به عمق جوش ها از این روش ها استفاده می شود، در صورتی که، جوش های ایجاد شده بر روی پوست زیاد باشد، ممکن است باعث شدت گرفتن جای جوش ها شده و جای آنها به صورت فرورفتگی های روی پوست قابل مشاهده می باشد و دلیل ایجاد این فرورفتگی ها، ایجاد بافت های فیبروزی در پوست می باشد، که باعث کشیده شدن پوست به داخل می شود، یکی از این روش ها برای از بین بردن جای جوش های عمیق، روش سابسیژن می باشد، که با استفاده از کانولا انجام می گیرد، که این روش به صورت سرپایی بوده و کاملا ایمن می باشد و تاثیر بسزایی در درمان جای جوش های عمیق دارد، اما قبل استفاده از این شیوه درمانی باید به نکاتی توجه کنید که این نکات عبارتند از:

۱- چنانچه بیماری خاصی مبتلا هستید و داروی خاصی مصرف می کنید، حتما پزشک متخصص را در جریان بگذارید.

جوش های عمقی و راه و روش درمان آنها

۲- پوست باید کاملاً تمیز باشد، بنابراین هرگونه آرایش را بر روی صورت به طور کامل پاکسازی کنید.

درمان جای جوش با استفاده از سابسیژن، لیزر و مزو میکرونیدلینگ

در صورتی که به همراه سابسیژن، از سایر روش های درمانی استفاده شود، نتایج بهتری حاصل می شود، که از این درمان ها می توان لیزر و مزو میکرونیدلینگ را نام برد، در صورتی که جای جوش ها بر سطح پوست به صورت سطحی باشد، می توان با استفاده از لیزر های مانند لیزر آر اف فرکشنال یا لیزر دی اکسید کربن، فرو رفتگی ها را از بین ببرد، اما با عمیق شدن میزان فرورفتگی ها، استفاده از این روش های درمانی، تاثیر زیادی در از بین بردن فرورفتگی ها ندارد و می‌توان به همراه این لیزرها از سابسیژن نیز استفاده کرد، تا تاثیر نتایج درمانی بهتر بوده و اثری از جای جوش بر روی پوست باقی نماند.

درمان جای جوش با استفاده از سابسیژن، لیزر و مزو میکرونیدلینگ
اما درمان جای جوش با توجه به میزان عمق جای جوش، تعداد جلسات متفاوت می باشد و فاصله بین جلسات درمانی معمولاً یک ماه می باشد که نتایج درمانی بعد از یک یا دو جلسه بر روی پوست قابل مشاهده می باشد، اما برای رفع کامل آن با توجه به نظر پزشک متخصص نیاز به چند جلسه درمان می باشد.

سابسیژن چگونه به درمان و ترمیم پوست آسیب دیده کمک می کند؟

زمانی که جوش های ایجاد شده بر روی پوست التیام پیدا می کند، نیاز به کلاژن زیادی دارد و در صورتی که به اندازه کافی کلاژن در ناحیه درمانی تولید نشود، این زخم ها به خوبی ترمیم نشده و باعث به وجود آمدن فرورفتگی هایی بر سطح پوست می شود.

سابسیژن چگونه به درمان و ترمیم پوست آسیب دیده کمک می کند؟
در سابسیژن از ابزار خاصی استفاده می‌شود، که این ابزار باعث جدا شدن بافت های آسیب دیده پوست از بافت های سالم می شود و در ناحیه درمانی کلاژن زیادی تولید می کند، استفاده از این ابزار ها باعث به وجود آمدن لخته خون در زیر پوست می‌شود، که این خون مانند یک فیلر می باشد که باعث پر شدن ناحیه درمانی و تحریک کلاژن سازی می شود و بافت های آسیب دیده ترمیم می شود، بنابراین سابسیژن می تواند یک روش بسیار موثر در رفع جای جوش باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مراقبت های قبل از سابسیژن

1- قبل از عمل سابسیژن پوست باید عاری از هرگونه آلودگی باشد، بنابراین روز قبل از آن استحمام کنید.

2- روزی که قصد دارید، سابسیژن انجام دهید، ناشتا نباشید.

3- خانم هایی که در زمان بارداری و شیردهی هستند، حتماً پزشک متخصص را در جریان قرار دهند.

4- در صورتی که برای انجام سابسیژن، استرس و نگرانی دارید، قبل از آن مسکن یا آرامبخش مصرف کنید.

مراقبت های قبل از سابسیژن

5- درصورتی که مستعد بیماری جوش فعال باشید، ابتدا به درمان آن بپردازید و سپس برای درمان جای جوش اقدام کنید.

6- در صورتی که به بیماری های عفونی مانند ایدز یا هپاتیت مبتلا هستید، حتما پزشک متخصص را مطلع سازید.

7- در صورتی که مصرف مواد مخدر یا الکل اعتیاد دارید، پزشک را در جریان قرار دهید.

8- به مدت یک هفته قبل از انجام عمل سابسیژن از خوردن قرص های روان کننده خون مانند وارفارین و هپارین خودداری کنید.

مراقبت های بعد از انجام سابسیژن

۱- بهتر است به منظور کاهش تورم ایجاد شده در ناحیه درمانی به مدت ۴۸ ساعت بعد از سابسیژن استراحت کنید و بهتر است، سر بالاتر از سایر قسمت های بدن باشد.

۲- به منظور کاهش تورم، به مدت دو روز پس از سابسیژن، از کمپرس سرد استفاده کنید، استفاده از کمپرس در کاهش درد نیز تاثیر گذار است.

۳- به مدت ۴۸ ساعت بعد از عمل سابسیژن، از بلند کردن وسایل سنگین و همچنین خم شدن زیاد پرهیز کنید، زیرا این کارها باعث ایجاد تورم بیشتر و همچنین افزایش فشار خون می شود.

مراقبت های بعد از انجام سابسیژن

۴- به مدت یک ماه پس از سابسیژن در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید زیرا پوست از حساسیت بالایی برخوردار می باشد و باعث ایجاد لکه هایی بر سطح آن می شود و در صورت لزوم از کرم های ضدآفتاب و کرم اکسید دوزنگ استفاده کنید.

۵- به مدت دو روز بعد از انجام سابسیژن از رفتن به حمام خودداری شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مزایای سابسیژن پوست

۱- سابسیژن تأثیر به سزایی در رفع جای جوش، جای زخم، آبله مرغان و جای اسکار ها و همچنین زخم هایی که در اثر تصادفات ایجاد شده‌اند، دارد.

۲- سابسیژن، تأثیر به سزایی در رفع چین و چروک های عمیق دارد.

۳- از تجمع رنگدانه ها و التهاب زیر پوست جلوگیری می کند و ممکن است بعد از انجام سابسیژن کمی قرمزی و تورم در ناحیه درمان ایجاد شود، که این عارضه به صورت موقت بوده و بعد از دو روز کاملا از بین می رود.

مزایای سابسیژن پوست

۴- نتایج سابسیژن بعد از انجام یک جلسه درمان بر روی پوست قابل مشاهده می باشد.

۵- دوره نقاهت آن کوتاه می باشد، تنها ممکن است کمی کبودی بعد از سابسیژن ایجاد شود که این کبودی نیز موقت بوده و ۱۰ روز بعد از درمان کاملا از بین می رود.

کلام آخر

در صورتی که جای زخم و بخیه بر روی پوست شما باقی مانده است، می توان با استفاده از روش درمانی سابسیژن، نتایج درمانی موثری دریافت کنید و این روش درمانی نسبت به سایر روش ها هزینه کمتری دارد و تاثیر بسزایی در رفع فرو رفتگی های ناشی از جوش دارد، به دلیل اینکه با استفاده از بی حسی های موضعی انجام می‌شود، درد کمتر متوجه فرد می شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x