کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

بهترین سن برای کاشت مو

یکی از موارد تاثیر گذار بر چهره افراد داشتن موهای پرپشت و زیبا می باشد و این موضوع برای دختر و پسر های جوان بسیار مهم است، زیرا در این سن حالت دادن به موها باعث جذابیت چهره شده و باعث افزایش اعتماد به نفس در آن ها می شود، اما چنانچه موها دچار ریزش شده و یا اینکه در نواحی مختلف موها کاملا از بین رفته و طاسی ایجاد شود این موضوع باعث نگرانی زیاد و کاهش اعتماد به نفس می شود.
در صورتی که چنین مشکلی برای افراد پیش آید به دنبال راهکاری برای رفع آن می باشند و یکی از گزینه هایی که برای رفع کم پشتی مو ها و طاسی به کار برده می شود، کاشت مو می باشد.

عوامل مختلفی باعث ریزش موها می شود که از این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- آسیب جسمی

 گاهی افراد در اثر سانحه مانند تصادف یا وجود بعضی بیماری ها موهای آنها دچار ریزش می شود. مو دارای چرخه رشد طبیعی می باشد و در صورتی که به این چرخه طبیعی شوک وارد شود، ممکن است باعث ریزش موها شود.

۲- مصرف بیش از اندازه ویتامین A

تحقیقات نشان داده است که مصرف بیش از اندازه ویتامین آ باعث ریزش مو می شود به طور متوسط  مقدار مجاز مصرف ویتامین آ ۵۰۰۰۰ واحد بین المللی، در روز برای بزرگسالان می باشد، بنابراین چنانچه دوز مصرفی از این مقدار بیشتر باشد، ممکن است باعث ریزش موها شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۳- رژیم غذایی نامناسب

یک رژیم غذایی متعادل باید سرشار از پروتئین، ویتامین ها و سبزیجات باشد و در صورتی که پروتئین لازم به بدن نرسد، این کمبود باعث ایجاد اختلال در رشد طبیعی مو می شود.

۴- ژنتیک

یکی از مهمترین عوامل ریزش مو، ژنتیک می باشد و ریزش مو به دلیل ضعیف شدن فولیکول های مو و عدم رشد مو ایجاد می شود، بنابراین چنانچه یکی از افراد خانواده شما دچار ریزش مو شده باشد، امکان اینکه این مشکل برای شما نیز به وجود آید زیاد است.

بهترین زمان برای کاشت مو

۵- به هم ریختگی هورمون های بدن

گاهی به دلیل عوامل مختلفی از قبیل مصرف قرص های ضد بارداری و یائسگی ممکن است تعادل هورمون های بدن به هم خورده و این عدم تعادل باعث کوچک شدن فولیکول های مو و ریزش موها شود.

۶- کم خونی ناشی از فقر آهن

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر ریزش مو، کم خونی ناشی از فقر آهن می باشد و در  صورتی که به میزان کافی آهن به بدن نرسد، باعث کاهش هموگلوبین شده و به دلیل اینکه هموگلوبین تاثیر زیادی در اکسیژن رسانی، به سلول های مختلف بدن دارد، در صورت کاهش میزان هموگلوبین، اکسیژن رسانی و خونرسانی به سر محدود شده و باعث ریزش موها می شود.

۷- کاهش وزن شدید

گاهی افراد برای رسیدن به تناسب اندام از راهکارهای مختلفی استفاده می‌کنند و استفاده از این راهکارها ممکن است باعث کاهش وزن ناگهانی و بروز آسیب های جسمی زیادی شود، زیرا فشارهای زیادی به بدن وارد می شود و همچنین در صورتی که فرد به طور کامل غذا نخورد، بدن با کمبود ویتامین و مواد معدنی مواجه شده و منجر به ریزش مو می شود.

۸- عوارض برخی داروها

گاهی مصرف بعضی از داروها، دارای عوارضی می باشد که ممکن است یکی از عوارض آن ریزش مو، باشد از این داروها می‌توان داروهای رقیق کننده خون مانند ایبوپروفن و داروهای فشار خون و همچنین داروهای ضد افسردگی را نام برد.

از چه سنی می توان به کاشت مو فکر کرد؟

کاشت مو به دلیل اینکه یکی از تاثیرگذارترین راهکارها برای درمان ریزش مو و افزایش تراکم آن می باشد و نتایجی که از این شیوه درمانی کسب می شود ماندگاری آن دائمی می باشد، بنابراین افراد در سنین جوانی در صورتی که با کاهش رشد موها و کم پشتی ریزش مو مواجه شوند، اولین راهکاری که به ذهن آن ها می‌رسد، کاشت می باشد.
زیرا ممکن است استفاده از راهکارهای دیگر تاثیر چندانی بر درمان ریزش مو نداشته باشد. اما در صورتی که افراد خواهان استفاده از این روش درمانی می باشند، باید در جریان باشند در صورتی که بخواهند نتایج کاشت مو رضایت بخش باشد، کاشت مو باید در محدوده سنی مناسب انجام گیرد و همه افراد نمی توانند از آن استفاده کنند.

برای تعیین سن مناسب کاشت مو دو عامل در نظر گرفته می شود:

۱- جنسیت

۲- دلایل ریزش مو

از چه سنی می توان به کاشت مو فکر کرد؟

سن مناسب کاشت مو در خانم ها و آقایان با هم متفاوت می باشد، به طوری که خانم ها محدودیتی برای سن کاشت مو ندارند و در هر سنی می توانند از این روش درمانی استفاده کنند، اما بهتر است بعد از سن ۱۸ سالگی برای کاشت اقدام شود، زیرا ممکن است قبل از ۱۸ سالگی تعادل هورمون ها به ثبات نرسیده باشد و بر روی نتایج کاشت مو تاثیر گذار باشد، اما همه خانم ها بالای ۱۸ سال نیز نمی‌توانند از روش کاشت مو استفاده کنند و ابتدا پزشک متخصص، فرد را معاینه می کند و در صورتی که تشخیص دهد، کاشت مو روش مناسبی برای رفع مشکل ریزش مو می باشد، از آن استفاده می کند.
در صورتی که افراد به دلایلی مانند جراحی سوختگی یا حوادث دیگر بخشی از موهای خود را از دست داده باشند، برای کاشت مو محدودیت سنی در نظر گرفته نمی‌شود، زیرا این افراد با انجام کاشت مو قصد پنهان کردن ناحیه آسیب دیده را دارند و کاشت تنها در یک بخشی از پوست انجام می گیرد.
انجام کاشت مو برای آقایان محدودیت سنی دارد و افرادی که دارای ریزش موی ژنتیکی با الگوی مردانه می باشند، بهتر است کاشت مو را در سن بالاتر از ۲۷ سال انجام دهند و در صورتی که قبل از این سن، موهای آنها دچار ریزش شده باشد، باید تا زمان ثابت شدن الگوی ریزش منتظر بمانند و سپس کاشت انجام دهند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چرا در سنین پایین تر امکان کاشت مو وجود ندارد؟

به دلیل اینکه در سن پایین، میزان هورمون های بدن به تعادل نرسیده است و امکان دارد بعد از سن بلوغ، تغییرات زیادی در هورمون های بدن ایجاد شده و این تغییرات بر نتایج کاشت تاثیر گذار می باشد، بنابراین بهتر است بعد از سن بلوغ به خصوص در خانم ها کاشت انجام گیرد، اما در آقایان به دلیل اینکه ممکن است فرد در سن پایین بانک موی مناسبی نداشته باشد و یا اینکه با افزایش سن ریزش مو بیشتر شود، به همین دلیل بهتر است در سن مناسب کاشت مو انجام گیرد.

چرا در سنین پایین تر امکان کاشت مو وجود ندارد؟

پیش بینی وضعیت کاشت مو

در کاشت مو از بانک موی خود فرد برای کاشت استفاده می شود، بنابراین باید فرد بانک موی مناسبی داشته باشد، تا بتوان از آن برای کاشت مو  استفاده کرد. بیشترین نواحی که به عنوان بانک مو استفاده می شود، نواحی پشت سر و  پشت گوش ها می باشد، موهای این نواحی دارای مقاومت بالایی در برابر تغییرات هورمونی بوده و دچار ریزش نمی‌شود، اما ریزش مو به دلیل اینکه بیشتر در اثر افزایش میزان هورمون های مردانه اتفاق می افتد، بنابراین در صورتیکه کاشت مو در سنین پایین تر انجام گیرد، ممکن است با افزایش سن میزان هورمون های مردانه بدن افزایش پیدا کرده و این تغییرات باعث الگوی ریزش در موهای کاشت شده شود.

پیش بینی وضعیت کاشت مو
بنابراین تا به ثبات نرسیدن الگوی ریزش مو نمی توان وضعیت کاشت را بررسی کرد. اما زمانی که ریزش موها به تثبیت برسد، می توان وضعیت بانک مو را تا حدودی پیش بینی کرد به همین دلیل پزشکان ترجیح می دهند کاشت مو در سن مناسب انجام گیرد که میزان موهای موجود در بانک مو به ثبات رسیده باشد و احتمال ریزش آن در آینده کاهش پیدا کند و ممکن است در سنین بالاتر، ریزش موهای فرد بیشتر شده و ممکن است طاسی کامل به وجود آید و انجام کاشت مو در سنین پایین به دلیل اینکه برداشت گرافت ها نیاز به ایجاد زخم هایی بر روی سر دارد، در صورتی که فرد طاسی کامل را تجربه کند، وجود این زخم ها باعث ظاهر بدی بر روی سر می شود.

احتمال رخداد طاسی های گسترده

در صورتی که فرد در سن پایین دچار ریزش مو شود، احتمال اینکه با افزایش سن، میزان طاسی های سر افزایش پیدا کرده و تمامی نواحی سر دچار ریزش مو و طاسی شود، زیاد می باشد بنابراین در صورتی که فرد در سن پایین کاشت مو انجام دهد، وجود برش هایی که در اثر برداشت گرافت های مو و همچنین کاشت مو بر روی سر ایجاد می‌شود، به صورت نمایان بر روی سر قابل مشاهده بوده و ظاهر نامناسب ایجاد می کند.
زمانی که افراد جوان از روش کاشت برای افزایش تراکم موها استفاده می کنند، سعی بر این دارند که میزان تراکم موهای آنها بسیار زیاد باشد، به همین دلیل حجم زیادی از بانک مو برداشت شده و در ناحیه مورد نظر کاشت می شود و در صورتی که این افراد با افزایش سن میزان ریزش مو آنها ادامه دار باشد، حتی اگر این ریزش مو در نواحی کاشت نباشد و تنها در قسمت‌های دیگر سر اتفاق بیفتد، باعث می‌شود کم کم این ناحیه دچار طاسی شود و برای ایجاد ظاهر بهتر فرد مجبور شود تمامی موها را به طور کلی بتراشد، که این موضوع باعث نمایان شدن زخم های سر و تاثیر منفی آن بر ظاهر فرد خواهد شد.

احتمال رخداد طاسی های گسترده
در صورتی افراد در سنین بالاتر کاشت مو انجام دهند، نیاز به تراکم زیاد مو ندارند و تنها خواهان این هستند، نواحی که دچار طاسی شده است را پنهان کنند و در صورتی که بانک موی آنها نیز دارای تراکم زیادی نباشد، می‌توانند نتایج رضایت‌بخشی کسب کند.
در واقع این افراد از کاشت مو استفاده می کنند تا سن آنها نسبت به سن واقعی کمتر نشان داده شود، به همین دلیل با افزایش تراکم نسبی موها، از نتایج این روش درمانی رضایت دارند و استفاده از این روش را به سایر افراد نیز توصیه می کنند.

راه حل جایگزین کاشت مو در سنین جوانی

با توجه به اینکه در روش کاشت مو نیاز به ایجاد جراحتی بر روی پوست می باشد، ابتدا پزشک فرد را معاینه کرده و در صورتی که تشخیص دهد استفاده از سایر روش های درمانی که به صورت غیر تهاجمی هستند بر روند ریزش موها تاثیر گذاشته و باعث درمان ریزش موها می شود به مراجعین توصیه می شود از این روش های درمانی برای درمان ریزش مو و تحریک مجدد رشد موها استفاده کنند، این روش ها با توجه به شرایط فرد و میزان ریزش موها، انتخاب می شود از این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- مزوتراپی مو

این روش درمانی به صورت تزریق مواد به ناحیه پوست سر انجام می گیرد که این مواد دارای ترکیبات مختلفی بوده و با تاثیری که بر روند خونرسانی دارد و همچنین سایر عوامل باعث کاهش ریزش مو و تحریک رشد مو می‌شود از این ترکیبات می توان به موارد زیر اشاره کرد

  •  ویتامین ها

 از ویتامین هایی که در مزوتراپی مو در ماده تزریقی به کار برده می شود، می توان ویتامین b۵ را نام برد که این ویتامین تاثیر بسزایی در تولید انرژی سلولی دارد و با افزایش تقسیم سلولی باعث بهبود بافت های آسیب دیده می شود

  • بیوتین

بیوتین باعث تنظیم ترشح غدد چربی می شود و از ریزش موها جلوگیری می کند.

  •  ویتامین c

این ویتامین خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و موجب تحریک کلاژن سازی میشود.

  • مواد معدنی

مواد معدنی شامل مس، روی، سلنیوم، فسفر، منیزیم می باشد که این مواد معدنی تاثیر بسزایی در رشد موها و سلامت آنها دارد.

  • داروهای تقویت کننده

یکی از مواد اصلی که در تار موها به وفور یافت می‌شود، سیلیکون می باشد و با افزایش سن موها با کمبود این ماده مواجه شده و منجر به ریزش مو می شود، با تزریق داروهای مغذی میزان سیلیکون پوست افزایش پیدا می کند.

  • داروهای هورمونی

همانگونه که در بالا نیز ذکر کردیم افزایش میزان هورمون های مردانه باعث ریزش موها می شود در صورتی که در محلول مزوتراپی از مهار کننده این هورمون ها استفاده شود، تاثیر بسزایی در کاهش ریزش مو دارد.

راه حل جایگزین کاشت مو در سنین جوانی

۲- مزونیدلینگ

این روش درمانی ترکیبی از مزوتراپی و میکرونیدلینگ می باشد که در این روش مواد مزوتراپی با استفاده از سوزن های میکرونیدلینگ وارد پوست شده و باعث ترمیم بافت های آسیب دیده می‌شود، همچنین استفاده از این روش درمانی باعث افزایش تولید کلاژن در پوست و همچنین افزایش خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری پوست می شود.
زمانی که دارو با استفاده از مزونیدلینگ به پوست تزریق می شود، باعث تحریک فولیکول های مو شده و رشد موها افزایش پیدا می‌کند، همچنین استفاده از این روش درمانی باعث تقویت ریشه موها و جلوگیری از ریزش آن ها خواهد شد.

۳- دارو درمانی

گاهی استفاده از بعضی داروها باعث کاهش ریزش مو می شود از این داروها می توان داروهای زیر را نام برد.

  • داروهای ضد آندروژن

در صورتی که به هم ریختگی هورمون های بدن باعث ریزش مو شود، استفاده از داروهای ضد آندروژن تاثیر بسزایی در درمان ریزش مو خواهد داشت، اما مصرف این داروها بهتر است زیر نظر پزشک انجام گیرد.

  •  ماینوکسیدیل

گاهی وجود بعضی بیماری‌ها مانند تلوژن افلوویوم آناژن افلوویوم، هیپوتریکوزیس باعث ریزش موها می شود و مصرف داروهای مانند ماینوکسیدل تاثیر بسزایی در درمان این بیماری ها، کاهش ریزش مو و تحریک رشد موها دارد، اما برای درمان با توجه به میزان ریزش مو و شرایط فرد، از غلظت های متفاوت این دارو مصرف می شود و تشخیص غلظت آن با تجویز پزشک انجام می گیرد.
این دارو به صورت موضعی مورد استفاده قرار می گیرد و پس از چند ماه نتایج آن بر روی سر قابل مشاهده می باشد و عوارض زیادی برای فرد ندارد، تنها ممکن است بعضی از افراد پس از استفاده از آن، ناحیه پوست سر آنها دچار قرمزی شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۴- درمان ریزش مو با prp

 یکی دیگر از روش هایی که برای درمان ریزش مو استفاده می شود، پی آر پی می باشد، که در این روش درمانی از فرد خون گرفته می شود و با قرار دادن خون در دستگاه سانتریفیوژ موجب غنی سازی پلاکت های موجود در آن شده و سپس پلاسمای غنی از پلاکت به نواحی مورد نظر با استفاده از سوزن های بسیار ظریف تزریق می شود.
تزریق پلاسما باعث تحریک رشد موهای جدید و تقویت موها می شود، اما استفاده از این روش درمانی برای افرادی که در پوست سر آنها عفونت‌های ویروسی وجود دارد، همچنین افرادی که به بیماری دیابت و یا مشکلات اختلال در لختگی خون مواجه هستند، نمی توانند از این روش درمانی استفاده کنند، همچنین در صورتی که فولیکول‌های مو به طور کامل از بین رفته باشد، استفاده از این روش درمانی تاثیر زیادی در تحریک رشد موها ندارد.

سال های طلایی برای کاشت مو

برای اینکه فرد نتایج مثبتی از کاشت مو دریافت کند باید عمل کاشت مو در زمان مناسب انجام گیرد، که برای تشخیص زمان مناسب کاشت مو عوامل مختلفی باید مد نظر قرار گرفته شود، از این عوامل می توان به بررسی وضعیت سنی فرد، میزان ریزش موها و دلایلی که باعث ریزش مو شده است، اشاره کرد، همچنین بعد از انجام کاشت مو نیاز به مراقبت هایی می باشد، بنابراین سعی می‌کنند تا در بهترین زمان کاشت را انجام دهند تا نتایج رضایت بخشی از کاشت دریافت شود. با اینکه افراد می توانند در سن بالای ۱۸سال عمل کاشت انجام دهد، اما بهتر است، کاشت در سن ۲۵ سالگی تا ۳۰ سالگی انجام شود، زیرا در این سن الگوی ریزش موها مشخص است و وضعیت موها در آینده قابل تشخیص می باشد.

سال های طلایی برای کاشت مو
اما گاهی فرد اصرار دارد در سن پایین‌تر کاشت را انجام دهد و در صورتی که ریزش موها ادامه دار باشد، پس از گذشت زمان نیاز  پیدا می‌کند و جاهایی از سر که خالی شده است، باید مجدداً کاشت مو انجام شود.
کاهش تراکم مو در مردان بیشتر در نواحی مرکزی سر و جلوی آن می باشد، بنابراین بهترین زمان کاشت مو برای این افراد زمانی می باشد، که پشت سر آنها و پشت گوش های آن، به اندازه کافی مو برای اهدا داشته باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

آیا کاشت مو راه حل مناسبی برای رشد دوباره موها در محل جراحت یا سوختگی است؟

برای کاشت مو در محل سوختگی چندین عامل تاثیر گذار می باشد، تا نتایج موفقیت‌آمیزی از کاشت دریافت شود. از این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- میزان سوختگی سر

برای دریافت نتایج مثبت از کاشت مو، باید خون رسانی و تقویت فولیکول های مو در ناحیه کاشت انجام شود و در صورتی که میزان عروق خونی کم باشد و خونرسانی در حد ضعیف انجام شود، باعث تاثیر منفی بر روی نتایج کار شده و ممکن است بخشی از موهای کاشته شده از بین برود.

آیا کاشت مو راه حل مناسبی برای رشد دوباره موها در محل جراحت یا سوختگی است؟

۲- انتظارات فرد از نتایج کاشت

با توجه به شرایط پوست در ناحیه سوختگی میزان تراکم که در کاشت مو به دست می آید، نسبت به پوست سالم کمتر می‌باشد و پزشک سعی دارد با انجام کاشت مو، نواحی که دچار سوختگی شده است را از دید پنهان کند.
در صورتی که میزان سوختگی پوست سر زیاد باشد و آسیب جدی به آن وارد شده باشد، ابتدا باید این سوختگی ترمیم شود و سپس اقدام به کاشت مو کرد. ترمیم بافت‌های عمیق پوست با استفاده از جراحی پلاستیک صورت می‌گیرد و سپس فولیکول های سالم به محل سوختگی پیوند داده می‌شود و سپس  عمل کاشت انجام می گیرد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x