ترمیم مو

کاشت ابرو روی اسکار

کاشت ابرو روی اسکار

کاشت ابرو روی اسکار

یکی از تاثیرگذارترین عناصر در زیبایی صورت، ابرو می‌باشد، در صورتی که ابروها از تراکم و پرپشتی لازم برخوردار باشد، تاثیر آن دوچندان خواهد بود، اما گاهی در اثر عوامل مختلف میزان تراکم ابروها کاهش پیدا کرده و باعث تاثیرات منفی بر جوانی و زیبایی چهره می‌شود.
با توجه به فرم صورت و نوع سلیقه افراد، مدل ابروها متفاوت می‌باشد برخی افراد ترجیحاً ابروهای باریک را دوست دارند و برخی ترجیح می‌دهند ابروهای پرپشتی داشته باشند و برای خود مدل ابروی خاصی را انتخاب می کنند.
چنان چه در اثر عاملی ابرو دچار زخم و اسکار شود، باعث تحت تاثیر قرار دادن زیبایی فرد شده و ممکن است بخواهد از روش‌های مختلف این مشکل را رفع نماید.
یکی از روش‌هایی که به منظور افزایش تراکم ابروها در ناحیه اسکار استفاده می‌شود، کاشت ابرو می‌باشد که در ناحیه اسکار امکان کاشت ابرو وجود دارد و این عارضه باعث جلوگیری از رشد فولیکول‌های تازه کاشته شده نمی‌شود، بنابراین افرادی که در این زمینه با مشکل مواجه هستند می‌توانند اقدام به کاشت ابرو کنند، اما به منظور دریافت نتایج مثبت، کاشت ابرو باید در کلینیک‌های معتبر و توسط پزشک متخصص انجام گیرد، تا نتایج مطلوبی حاصل شود.
در فرایند کاشت مو، روی بافت اسکار مشکلات زیر وجود دارد.

۱- جای فولیکول‌ها مشخص نبوده و بافت ابرو سخت می‌باشد.

ایجاد زخم در ناحیه ابرو، باعث از بین رفتن فولیکول‌های موی آن می‌شود و محل رویش موهای اصلی تشخیص آن دشوار می‌باشد، با توجه به جهت و محل قرارگیری موهای ابرو، پزشک سعی می‌کند موهای جدید را به نحوی کاشت دهد، تا باعث ایجاد نتایج طبیعی شود، بدون وجود فولیکول‌های قبلی هدایت موهای جدید کار دشواری است که در نهایت وجود این مشکل باعث بیرون زدگی برخی فولیکول‌ها از چهارچوب ابرو و خواب نادرست ابرو خواهد شد، همچنین سفت بودن بافت زخم در ناحیه اسکار باعث سخت‌تر شدن کاشت موها با دقت می شود، در نهایت زمان کاشت مو افزایش پیدا کرده و انجام آن دشوار می‌باشد.

۲- جریان خون ناکافی

به منظور رویش موهای تازه کاشته شده در ناحیه ابرو زمانی که فولیکول‌ها به بافت اسکار پیوند زده می‌شوند، باید دارای ریشه باشند و به مورگ‌های اطراف خود بتوانند متصل شوند، معمولاً بافت اسکار در خونرسانی ضعیف می‌باشد و برای رشد سالم موهای تازه پیوند شده، دریافت مواد مغذی مورد نیاز دشوار خواهد بود، پزشکان متخصص اغلب فضای بیشتری بین پیوندهای مو در این ناحیه قرار می‌دهند، برای اینکه خون کافی برای تغذیه موهای پیوند شده به بافت اسکار برسد.
جراحی‌های متعددی برای بسیاری از بیمارانی که قصد دارند در ناحیه اسکار که دچار کاهش تراکم مو شده است، مو بکارند وجود دارد، ممکن است لازم باشد روند درمان را گرچه ناحیه ابرو نسبتاً کوچک است حداقل دو بار انجام دهید، این تکرار باعث می‌شود در فضای خالی میان موهای پیوند شده، پزشک بتواند فولیکول‌های دیگری قرار دهد تا باعث افزایش تراکم موها شود، همچنین در ناحیه زخم بقای موی پیوند شده بسیار کمتر است و به منظور به دست آوردن تراکم مورد نظر، نیاز به بیش از یک پیوند مو می‌باشد با اینکه عمل پیوند ابرو در ناحیه زخم و اسکار به سختی انجام می‌گیرد، اما نتایج دریافتی نشان از موفقیت آمیز بودن این درمان دارد.

سایر مقالات مرتبط با موضوع

پیوند ابرو بر روی اسکار

با ایجاد اسکار بر روی ابرو، در محل اسکار مویی رشد نخواهد کرد در واقع ایجاد اسکار بر روی ابرو باعث از بین رفتن عصب و غددهایی از قبیل چربی و مو در این ناحیه می‌شود، در نهایت باعث ریزش مو و جلوگیری از رشد موها خواهد شد و برای همیشه وجود اسکار بر روی ابرو باعث ایجاد ناحیه خالی خواهد شد، که باعث خشن به نظر رسیدن ظاهر افراد و زشت شدن ابرو می‌شود.
در واقع یکی از دلایل زیبایی اجزای صورت، تقارن در آنها می‌باشد و در صورت ایجاد اسکار این تقارن از بین رفته و باعث تاثیرات منفی بر روی چهره خواهد شد به منظور پنهان کردن جای اسکار از روی ابرو، پیوند ابرو بر روی اسکار گزینه مناسبی می‌باشد که در صورت قرارگیری فولیکول‌های جدید و سالم در ناحیه آسیب دیده روند رشد ابروها طبیعی بوده و باعث از بین رفتن عیوب ظاهری آن خواهد شد.
عمل پیوند ابرو نیازی به بیهوشی ندارد و تنها با بی‌حسی موضعی انجام می‌گیرد و از فولیکول‌های موجود در بانک مو پزشک تعدادی برداشت کرده و به ناحیه مورد نظر در ابروها پیوند زده می‌شود، اصولاً بانک مو برای پیوند ابرو موی پشت سر یا پشت گوش می‌باشد. برای کاشت ابرو از دو روش FIT، FUT استفاده می‌شود که امکان دارد قبل از عمل کاشت ابرو، روی ناحیه مورد نظر پزشک یک عمل کوچک و جزئی FUT انجام دهد، تا مطمئن شود در ناحیه اسکار امکان رشد فولیکول‌های جدید وجود دارد، اما در روش FUT به منظور برداشت فولیکول‌ها، از تیغ جراحی استفاده می‌شود که از پوست بانک مو یک قطعه کوچک برداشت شده و با تقسیم شدن آن به دسته‌های کوچکتر وجداسازی فولیکول‌ها، آن را در محل اسکار پیوند می‌زنند.
روش دیگری که برای کاشت ابرو مورد استفاده قرار می‌گیرد روش FUE می‌باشد، که در این روش نیازی به تیغ جراحی و بخیه نیست و از ناحیه بانک مو فولیکول‌ها با استفاده از پانچ با دقت و ظرافت برداشته می‌شود و در ناحیه مورد نظر کاشت داده می‌شود، حفره‌هایی که در ناحیه مورد نظر به منظور کاشت ابرو ایجاد می‌شود، باید دارای عمق مناسبی باشد، تا امکان تغذیه فولیکول‌ها از عمق پایین‌تر پوست امکان‌پذیر باشد.
برای انجام پیوند ابرو پزشک متخصص باید از مهارت و تجربه کافی برخوردار باشد زیرا هرگونه سهل انگاری در این عمل باعث ایجاد نتایج غیر طبیعی و کاهش زیبایی خواهد شد، با توجه به اینکه با زاویه خاصی موهای هر ناحیه از ابرو رشد می‌کنند، پزشک متخصص باید به این زوایا دقت کند تا نتایج طبیعی حاصل شود و به صورت مطلوب شکل فرد ظاهر شود.
از مزایای کاشت ابرو بر روی اسکار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- نتایج طبیعی

پیوند ابرو بر روی اسکار دارای نتایج طبیعی و زیبا می‌باشد، زیرا برای ترمیم ابرو در این روش از هیچ ماده اضافی استفاده نمی‌شود و از گرافت های مویی خود فرد برای کاشت استفاده می‌شود.

۲- امکان تغییر مدل ابروها

پس از کاشت ابرو، در صورتی که از مدل ابروی خود رضایت نداشته باشید، قادر به تغییر آن هستید و خودتان تعیین کننده میزان کلفتی و یا نازی نازکی ابروهای خود خواهید بود و به هر شکلی که مایل هستید، مدل آن را انتخاب می‌کنید.

پیوند ابرو بر روی اسکار

۳- ایجاد تراکم مورد نیاز

روشی که در آن متقاضیان می‌توانند تراکم مورد نظر خود را تعیین کنند، کاشت ابرو می‌باشد و در این روش پر کردن بخش‌های خالی از موی ابرو به هر میزانی که آنها مایل باشند، انجام می‌گیرد.

۴- امکان رشد ابروها و اصلاح آنها

بر روی خط اسکار گرافت های کاشته شده، قابلیت رشد دارند و رشد آنها مانند تار موهای دیگر در بدن می‌باشد بنابراین بعد از کاشت ابرو اصلاح ابرو امکان‌پذیر است.

۵- نتایج دائمی

یک روش دائمی برای ترمیم ابروها، کاشت ابرو می‌باشد که در صورت انجام شدن توسط پزشک با مهارت، نتایج آن تا پایان عمر ماندگار خواهد بود و هیچ گاه خط اسکار به وضعیت قبلی خود باز نمی‌گردد.

۶- افزایش زیبایی چهره

با از بین رفتن خط اسکار از روی ابروها، مسلماً ظاهر افراد تغییر کرده و به زیبایی آنها افزوده می‌شود و بر روی ابروها آثاری از جراحت، سوختگی و بخیه دیده نخواهد شد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مراقبت های بعد از کاشت ابرو روی اسکار

مراقبت‌های پس از کاشت ابرو، روی اسکار بسیار مهم هستند تا ابروها به درستی به موقع بهبود یابند و ماندگاری داشته باشند.
در ادامه، مراقبت‌های معمولی پس از کاشت ابرو بر روی اسکار را برای شما ذکر می‌کنیم.

۱- تمیزی

پس از کاشت ابرو، حتماً باید پوست صورت را تمیز نگه دارید.
استفاده از محصولات تمیزکننده خفیف و بدون الکل برای شستشوی صورت مناسب است.
باید از پوست خیلی لطیف و با دقت استفاده کنید. به مدت ۴۸ ساعت بعد از کاشت ابرو امکان شستشوی ناحیه کاشت وجود ندارد، زیرا باعث ایجاد عفونت خواهد شد، اما در مورد نحوه شستن صورت و حتی حمام کردن پس از آن باید از متخصص سوال کنید.

۲- عدم لمس مستقیم

در ایام اولیه بعد از کاشت، جلوگیری از لمس مستقیم ابروها با دست ها یا هر جسم دیگری مهم است.
ابروها ممکن است حساسیت داشته باشند و لمس مستقیم می‌تواند باعث تحریک آنها شود.
در بازه‌های زمانی ۲ تا ۳ سه هفته‌ای در موارد ضروری می‌توان به اصلاح ابروهای کاشته شده پرداخت، تا جلوی رشد بیش از حد آنها را بگیرد، زیرا موهای کاشته شده در ناحیه ابرو از نواحی دیگر بدن می‌باشد که سرعت رشد موهای آن نسبت به ابروها بیشتر می‌باشد، که این رشد غیر طبیعی باعث ایجاد ظاهری نامناسب خواهد شد، بنابراین تا هماهنگ شدن سرعت طبیعی رشد ابروها اصلاح مرتب ابروها انجام گیرد.

۳- عدم استفاده از لوازم آرایش

برای آرایش محل کاشت ابرو، استفاده از هرگونه لوازم آرایشی ممنوع می‌باشد، زیرا در ناحیه هدف امکان بروز عفونت و چرک وجود داشته باشد، در واقع عدم استفاده از این لوازم به معنای عدم لمس ابروها نیست بلکه باید اجازه دهید، دوره نقاهت و بهبود کاشت ابرو سپری شود و سپس اقدام به آرایش ابرو کنید، اگر مایل به استفاده از مواد آرایشی هستید، از محصولات آرایشی با ترکیب‌های خفیف و مناسب برای پوست پس از کاشت استفاده کنید. تا حد ممکن از محصولاتی که الکل دارند، یا می‌توانند ابروها را تحریک کنند، خودداری کنید.

۴- مرطوب نگه داشتن محل کاشت

به دلیل ضعیف بودن عروق خونی و خونرسانی کم در ناحیه اسکار به خوبی به موها و فولیکول‌های کاشته شده نمی‌توان مواد معدنی و ویتامین در ناحیه رساند، بنابراین به منظور پیشگیری از تضعیف موها و فولیکول‌های کاشته شده، مرطوب و گرم نگه داشتن محل کاشت ابرو تاثیر خوبی خواهد داشت.

مراقبت های بعد از کاشت ابرو روی اسکار

۵- عدم استفاده از دخانیات

به هیچ عنوان از دخانیات پس از کاشت ابرو استفاده نکنید، زیرا باعث ایجاد تاخیر در بهبود ناحیه کاشته شده، خواهد شد.
در واقع در دخانیات نیکوتین وجود دارد که باعث ایجاد اختلال در خونرسانی و کاهش اکسیژن رسانی خواهد شد، بنابراین در نهایت باعث عدم تامین نیاز فولیکول‌ها خواهد شد.

۶- تغذیه مناسب

به منظور ثبات فولیکول‌های کاشته شده و کاهش دوره نقاهت، تغذیه مناسبی داشته باشید و در رژیم غذایی از مواد غذایی حاوی ویتامین و مواد معدنی بالا استفاده کنید.

۷- مراجعه به آرایشگر

پس از کاشت ابرو، ممکن است نیاز به چندین جلسه تنظیم و ترتیب دادن ابروها باشد. مراجعه به آرایشگر برای تعیین وقت‌های لازم و تنظیم مناسب ابروها بسیار مفید است.

۸- عدم استفاده از مواد معطر و خوراکی‌های تند
در ایام اولیه پس از کاشت، مصرف مواد معطر یا خوراکی‌های تند ممکن است ابروها را تحریک کند و موجب التهاب شود. از مصرف این نوع خوراکی ها خودداری کنید.

خطرات ناشی از پیوند ابرو روی اسکار

پیوند ابرو (Eyebrow transplant) یک روش جراحی است که معمولاً برای اصلاح یا بازسازی ابروهای فرد استفاده می‌شود.
این روش نیازمند تزریق موهای ابرویی یا سایر نقاط بدن به محل پیوند است. مانند سایر عمل‌های زیبایی پیوند ابرو نیز خطرات و عوارض جانبی داراسته که این عوارض بسیار خفیف بوده و برای معدود افراد ایجاد می‌شود، اما در صورتی که به یک کلینیک زیبایی معتبر مراجعه شود و در انتخاب پزشک دقت و حساسیت زیادی به خرج دهید، از بروز چنین عوارضی جلوگیری خواهد شد.
بنابراین به منظور پیوند ابرو بر روی اسکار در انتخاب کلینیک و پزشک متخصص دقت و حساسیت زیادی به خرج دهید زیرا در صورتی که این عمل توسط یک پزشک با مهارت انجام گیرد، باعث کوتاهی دوران نقاهت شده و تمام علائم طی مدت یک هفته تا ۱۰ روز کاهش پیدا می‌کند.
از خطراتی که در ادامه کاشت ابرو ممکن است برای افراد ایجاد شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- حساسیت به داروهای بی‌حسی از عوارض کاشت ابرو می‌باشد که به مرور زمان از بدن دفع می‌شود اما در صورتی که قبلاً نسبت به ماده بی‌حسی حساسیت داشته‌اید، این موضوع را به پزشک اطلاع دهید.

۲- امکان ایجاد عفونت در محل پیوند در صورت استریل نبودن محیط انجام کاشت ابرو یا ابزار مورد نیاز جهت انجام عمل وجود دارد.

۳- در ناحیه کاشته شده، امکان ایجاد تورم و درد پس از انجام کاشت ابرو طبیعی وجود دارد، که این عارضه به صورت طبیعی بوده و رفع آن پس از چند روز میسر می‌شود، به منظور درمان این عارضه می‌توان از داروهایی که پزشک تجویز کرده است، استفاده کنید.

۴- در صورتی که برای کاشت ابرو از روش FUT استفاده شود، امکان ایجاد خونریزی در حین عمل وجود دارد و برای بستن محل زخم در این روش از بخیه استفاده می‌شود.

۵- بخشی از روند طبیعی رشد موهای کاشته شده در بدن ریزش دوره‌ای می‌باشد، زیرا موها به صورت دوره‌ای رشد می‌کنند و بنابراین چنانچه بعد از پیوند ابرو، موهای کاشته شده شروع به ریزش کرده، این اتفاق نگران کننده نیست، ممکن است بخشی از ابرو خالی شود، این دوره زمان استراحت موها می‌باشد و بعد از گذشت چند هفته با تمام شدن دوره استراحت، در ناحیه کاشت دوباره موها شروع به رشد خواهند کرد و شکل طبیعی به خود می‌گیرند.

آیا موهای کاشته شده روی اسکار، رشد می کنند ؟

موهای کاشته شده روی اسکار ممکن است به نسبت موهای طبیعی دیگر رشد کمتری داشته باشند.
اسکارها مناطق بافتی هستند که بعد از زخمی شدن پوست، به شکل جایگزینی برای بافت‌های نرم مانند موها تغییر می‌کنند.
این باعث می‌شود که خونرسانی به نواحی اسکار کاهش یابد و این خود می‌تواند رشد موها را کندتر کند.
به طور کلی روی بافت اسکار انجام پیوند مو امکان‌پذیر می‌باشد، اما کاشت مو بر روی ناحیه اسکار با کاشت موی معمولی تفاوت دارد، زیرا بافت معمولی با بافت اسکار متفاوت است، بنابراین پزشک متخصص باید دقت و حساسیت بالایی برای کاشت مو در ناحیه اسکار به خرج دهد، تا نتایج مطلوبی حاصل شود، گاهی ممکن است چندین روش مختلف برای کاشت ابرو در ناحیه اسکار امتحان شود، به طور طبیعی در بافت اسکار همانطور که می‌دانید مویی رشد نمی‌کند زیرا در اسکار هیچ فولیکول مویی وجود ندارد، بافت اسکار دارای ضخامت بالایی به منظور محافظت از لایه‌های زیرین پوست می‌باشد و برای رگ‌های خونی یا حتی اعصاب در برخی موارد جایی باقی نمی‌ماند، به منظور کاشت مو در ناحیه اسکار به جای زخم جراح موهایی را که هنوز فولیکول‌های آن وجود دارند، پیوند می‌زند این کار باعث می‌شود پس از تماس با رگ‌های خونی، موها شروع به ریشه زدن و رشد مجدد کند و از رگ‌های خونی مجاور فولیکول‌ها جریان خون را دریافت کرده و شروع به رشد مجدد مو می‌کنند.


با این حال، در برخی موارد، افراد ممکن است موهای کاشته شده روی اسکار را به نسبت قابل توجهی مشاهده کنند.
عملکرد نتیجه‌گیری به عوامل مختلفی از جمله اندازه و نوع اسکار، مهارت پزشک، و ویژگی‌های فرد بستگی دارد.
پیشنهاد می‌شود با پزشک خود یا متخصص پیوند موها مشورت کنید تا به شما اطلاعات دقیق‌تری در خصوص توقعات و نتیجه احتمالی برای شما ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *