ترمیم مو

ورم و کبودی چشم بعد از کاشت ابرو

ورم و کبودی چشم بعد از کاشت ابرو

ورم و کبودی چشم بعد از کاشت ابرو

یکی از روش‌هایی که به منظور افزایش تراکم ابروها و زیبایی بیشتر آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد، کاشت ابرو می‌باشد که در این روش از موهای طبیعی خود فرد در ناحیه پشت سر یا پشت گوش به منظور پیوند استفاده می‌شود.
این روش درمانی دارای نتایج طبیعی و ماندگار می‌باشد، البته در صورتی که پزشک از مهارت و تجربه کافی در این زمینه برخوردار باشد.
بعد از عمل کاشت ابرو یکی از رایج‌ترین عوارض کوتاه مدت ایجاد کبودی و ورم دور چشم می‌باشد، که عوامل مختلفی باعث ایجاد این ورم خواهد شد در واقع در هنگام کاشت ابرو، صدها شکاف کوچک توسط سوزن‌های مخصوص در ناحیه کاشت ایجاد می‌شود، که این شکاف‌ها باعث قرارگیری فولیکول ها در محل کاشت می‌شود.
ایجاد این سوراخ‌ها باعث تحریک سیستم ایمنی بدن شده و پاسخ این سیستم باعث ایجاد ورم‌هایی در ناحیه چشم یا کل صورت خواهد شد.
در صورتی که ورم‌های ایجاد شده همراه با درد و تب و ترشحات غیر شفاف باشد، نشان دهنده عفونت پوستی می‌باشد که به مدت ۳ روز تا دو هفته بعد از کاشت مو، امکان ایجاد عفونت پوستی وجود دارد، اما التهاب و قرمزی در روزهای اولیه نشان دهنده عفونت نیست.

ورم و کبودی چشم بعد از کاشت ابرو
به منظور جلوگیری از ورم و التهابات پوستی بعد از کاشت ابرو باید مراقبت‌هایی صورت گیرد واز دستکاری ناحیه کاشت و فشار به تارها و ریشه‌ها خودداری کنید و چنانچه پزشک برای شما دارویی تجویز کرده است، این داروها را به موقع مصرف کنید در صورتی که در این موارد سهل انگاری شود، باعث ایجاد ورم در ناحیه چشم‌ها خواهد شد.
نوع روش به کاربرده برای کاشت ابرو نیز تاثیر بسزایی در ایجاد ورم در ناحیه چشم دارد و روش‌های سنتی و قدیمی باعث التهابات بیشتری بر روی پوست شده و در نهایت ورم چشم را به همراه دارد.
ورم و کبودی در اطراف چشم بعد از کاشت ابرو ممکن است اتفاق بیفتد و به ندرت اتفاق ناگواری نیز می‌تواند رخ دهد.
از سایر عوارض جانبی که بعد از کاشت ابرو ممکن است برای افراد ایجاد شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- خارش و تورم پوست

بعد از عمل کاشت مو ممکن است در ناحیه کاشت جدید، تورم و خارش ایجاد شود که این نشان دهنده بهبود ناحیه کاشت می‌باشد، که به دلیل تحریک اعصاب و سلول‌های بدن این خارش ایجاد می‌شود، به منظور رفع این التهابات می‌توان از داروهای ضد التهاب استفاده کرد، همچنین شستشوی ناحیه کاشت با شامپوی مناسب تاثیر بسزایی در کاهش این عارضه دارد.

۲- ایجاد درد

با از بین رفتن تاثیر بی‌حسی موضعی در محل پیوند ابرو، شما در ناحیه پیوند احساس درد را تجربه خواهید کرد و این عارضه به صورت طبیعی می‌باشد و بعد از چند روز کاملاً از بین خواهد رفت.

۳- ریزش ابرو

ممکن است موهایی که در ناحیه مورد نظر پیوند زده شده‌اند، بعد از مدتی دچار ریزش شوند که این موضوع جای نگرانی ندارد، زیرا این ریزش تنها بر روی ساقه مو تاثیر گذاشته و به ریشه موها آسیبی وارد نشده است، زیرا این فولیکول‌ها در زیر پوست قرار گرفته‌اند و محافظت می‌شوند، پس از کاشت ابرو در ۹۰ درصد موارد ریزش بعد از مدتی اتفاق می‌افتد، که با منسجم و تثبیت شدن فولیکول‌ها مجدداً این فولیکول‌ها شروع به ساقه سازی کرده و رشد موها ادامه پیدا می‌کند، اما به منظور دریافت نتایج باید صبور باشید، زیرا ممکن است نیاز به چند ماه زمان باشد تا نتایج به صورت کامل قابل مشاهده شود.

سایر مقالات مرتبط با موضوع

دلایل ایجاد ورم چشم بعد از کاشت ابرو

بعد از کاشت ابرو و سایر عمل‌های جراحی هر عارضه‌ای ممکن است رخ دهد و دلایل خاص خودش را دارد، اما چنانچه از قبل در مورد نحوه اجرای این عمل و عوارض آن آگاهی داشته باشید، باعث کاهش نگرانی شما و مراقبت بیشتر از پوست خواهد شد.
عمل کاشت ابرو نیز بسیار ساده بوده و به صورت سرپایی انجام می‌گیرد، اما ممکن است عوارض موقتی به همراه داشته باشد که از این عوارض می‌توان به کبودی و ورم چشم اشاره کرد.
از دلایل این ورم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- تزریق داروهای حسی

در عمل کاشت ابرو قبل از کاشت در ناحیه پیشانی و اطراف چشم‌ها به منظور جلوگیری از ایجاد درد از داروهای بی‌حسی استفاده می‌شود، که با توجه به تاثیر نیروی جاذبه بر ابروها این داروهای بی‌حسی به پایین کشیده می‌شود و با تجمع در اطراف چشم‌ها و پلک‌ها بعد از کاشت ابرو باعث ایجاد ورم در چشم خواهد شد، به خصوص در افرادی که پوست شل و افتاده‌ای دارند، این عارضه محتمل‌تر می‌باشد، زیرا در زیر پوست فضای خالی به منظور تجمع مایعات وجود دارد و مایعات سریعتر در این ناحیه جمع شده و باعث ایجاد ورم می‌شود، بنابراین این عارضه بیشتر در افرادی با سن بالا ایجاد خواهد شد.

۲- عدم استفاده از تجهیزات پیشرفته

به منظور کاهش عوارض در عمل کاشت ابرو تجهیزات پیشرفته نقش بسزایی دارند و هرچه این تجهیزات از امکانات نوین‌تری استفاده کرده باشد و پیشرفته‌تر باشند، باعث سریع‌تر انجام گرفتن عمل کاشت و کاهش عوارض خواهد شد، در واقع با افزایش زمان کاشت نیاز به داروی بی‌حسی بیشتری می‌باشد، که باعث افزایش عوارض خواهد شد، علاوه بر این استفاده از تجهیزات پیشرفته کار را برای پزشک راحت‌تر کرده و سریع‌تر اقدام به کاشت ابرو می‌کند و در حین کاشت این تجهیزات باعث کاهش خونریزی در ناحیه ابرو نیز خواهد شد، در واقع سوراخ‌هایی که با استفاده از این دستگاه‌ها بر روی پوست ایجاد می‌شود، به اندازه ای ظریف می‌باشند که از ایجاد زخم و کبودی و ورم در ناحیه چشم جلوگیری می‌کنند.

۳- استفاده از روش‌های قدیمی و سنتی در کاشت ابرو یکی دیگر از دلایل ایجاد ورم در ناحیه چشم بعد از کاشت ابرو، استفاده از روش‌های قدیمی و پرخطر می‌باشد با توجه به پیشرفت علم پزشکی امروزه از روش‌های جدیدتری به منظور کاشت ابرو استفاده می‌شود، که باعث می‌شود در محل مورد نظر تار موها به صورت فولیکول و واحدی قرار بگیرند، که با انجام این نوع کاشت دوره نقاهت کاهش بسزایی پیدا کرده و باعث ایجاد عوارض کمتری خواهد شد، از دلایل ایجاد ورم در چشم عفونت می‌باشد که با استفاده از روش‌های نوین امکان بروز عفونت به صورت چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

دلایل ایجاد ورم چشم بعد از کاشت ابرو

۴- وجود بیماری‌های زمینه‌ای

برخی بیماری‌های التهابی و پوستی بعد از کاشت ابرو باعث کاهش دوره بهبودی شده و در زیر پوست سبب ایجاد عفونت و التهاب می‌شود که در نهایت ورم چشم و کبودی آن را منجر می‌شود، به منظور کاهش احتمال بروز این عوارض آزمایشات متعددی توسط پزشک متخصص درخواست می‌شود، در صورتی که این آزمایشات مثبت نباشد این عمل برای متقاضیان بنا به صلاحدید پزشک انجام نمی‌شود.

۵- عدم انجام مراقبت‌های پزشکی

 بعد از کاشت ابرو باید مراقبت‌های تجویز شده توسط پزشک متخصص به خوبی صورت گیرد، زیرا هرگونه سهل انگاری در انجام این مراقبت‌ها باعث ایجاد عوارض خواهد شد، از این مراقبت‌ها می‌توان عدم دست زدن به ابروها، مصرف قرص‌های ضد التهابی، تغذیه مناسب، استراحت کافی، عدم مصرف مشروبات الکلی، تمیز نگه داشتن ناحیه کاشت ابرو، عدم انجام فعالیت‌های سنگین ورزشی و استفاده از کمپرس سرد را نام برد.

۶- استفاده از تجهیزات غیربهداشتی

مطمئن‌ترین مکان برای کاشت ابرو، کلینیک‌های مجهز و بهداشتی می‌باشند و از سازمان بهداشت این کلینیک‌ها باید مجوز لازم را دریافت کنند و از نظر بهداشتی مورد تایید باشد، با توجه به اینکه عمل کاشت ابرو عمل ظریفی می‌باشد و ایجاد عفونت باعث عوارض بیشتری خواهد شد، در ایجاد عفونت محیط‌های غیربهداشتی به شدت تاثیرگذار می‌باشد، زیرا در این مکان‌ها از لوازم غیر استریل استفاده می‌شود و عدم رعایت بهداشت از عوامل اصلی ایجاد ورم بعد از کاشت ابرو می‌باشد.

۷- شرایط نامساعد متقاضی از نظر جسمی و سنی

قبل از انجام کاشت ابرو جلسات مشاوره‌ای برای متقاضیان برگزار می‌شود، که در این جلسات شرایط افراد متقاضی بررسی می‌شود تا پزشک تشخیص دهد که آیا این افراد برای عمل کاشت مو شرایط مساعدی دارند یا خیر.
با افزایش سن امکان ایجاد بیماری‌های متفاوت و چین و چروک و افتادگی پوست بیشتر می‌باشد و دلیل ایجاد این افتادگی کاهش چربی‌های زیر پوستی می‌باشد و در صورتی که مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو توسط متقاضی به خوبی رعایت نشود، باعث ایجاد ورم چشم خواهد شد، به طور عادی بعد از کاشت ابرو به مدت ۳ الی ۴ روز این عارضه از بین می‌رود، اما در صورتی که این عارضه ادامه دار بود نشان دهنده عفونت می‌باشد، که برای درمان آن باید سریع به پزشک متخصص مراجعه کنید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

درمان کبودی و تورم

برای درمان کبودی و تورم بعد از کاشت ابرو و یا هر نوع جراحی چشم، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید.

۱- استفاده از یخ

یخ را به مدت چند دقیقه به نواحی مبتلا به ورم و کبودی قرار دهید.
این کار می‌تواند به تنش مویرگی کمک کند و ورم را کاهش دهد.

۲- مصرف داروهای تجویز شده

پزشک شما ممکن است داروهای ضد التهاب یا داروهای دیگری تجویز کند تا به کاهش ورم و کبودی کمک کنند.

۳- استراحت

در مدت زمانی که ورم و کبودی وجود دارد، به چشمهای خود استراحت دهید و از تنشهای ناشی از فعالیتهای جسمی یا ذهنی خود پرهیز کنید.

درمان کبودی و تورم

۴- مصرف غذاهای مناسب

غذاهایی مانند میوه‌ها و سبزیجات ضد التهابی می‌توانند به بهبود وضعیت کمک کنند.

۵- پیگیری دستورات پزشک

هر چیزی که پزشک شما به عنوان مراقبت پس از عمل توصیه می‌کند، حتماً رعایت کنید.
پس از کاشت ابرو ورم کبودی دور چشم اجتناب ناپذیر است و امکان ایجاد این عارضه برای هر فردی وجود دارد اما چنانچه کاشت ابرو توسط پزشک متخصص و با مهارت انجام گیرد، این عارضه به صورت موقت بوده و پس از مدتی از بین خواهد رفت، به منظور تسریع کاهش عوارض می‌توان رگ‌های اطراف چشم را با کاهش دمای پوست منقبض کرده و باعث کاهش جریان خون شد، زمانی که خونرسانی به ناحیه کاشت ابرو کاهش یابد، تاثیر بسزایی در جلوگیری از ورم و کبودی دارد، اما اگر ورم و کبودی بعد از گذشت روز اول همچنان وجود داشت و موجب آزار شد، می‌توان آن ناحیه را با اعمال گرما تسکین داد، توجه کنید کمپرس سرد نباید مستقیماً با ابروها در تماس باشد، زیرا باعث ایجاد اختلال در رشد مو می‌شود.
یکی دیگر از مواردی که باعث تشدید ورم و کبودی چشم می‌شود، مصرف داروهایی رقیق کننده خون می‌باشد؟ که از این داروها می‌توان ویتامین e ،امگا ۳، آسپرین، بروفن، ژلوفن و وارفارین را نام برد، به منظور جلوگیری از ایجاد کبودی چشم و ورم استفاده از این داروها به مدت دو هفته قبل و دو هفته بعد از کاشت ابرو ممنوع می‌باشد.
ممکن است پزشک متخصص به منظور کاهش احتمال ایجاد ورم پس از کاشت، داروهای استروئیدی تجویز کند که مصرف این داروها به مدت ۵ روز باعث کاهش شدت ورم خواهد شد، علاوه بر این در کاشت ابرو و هر عمل جراحی دیگر مصرف آناناس تاثیر بسزایی در بهبود ورم‌ها دارد، زیرا آناناس سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن می‌باشد و به دلیل اینکه خاصیت ضد التهابی دارد، تاثیر بسزایی در کاهش التهابات پوست خواهد داشت.
مصرف دخانیات و مشروبات الکلی نیز به مدت دو هفته پس از عمل کاشت تاثیر بسزایی در کاهش ورم پوستی و التهاب دارد.
ورم و کبودی معمولاً به تدریج بهبود پیدا می‌کنند و نیازی به نگرانی نیست.
اما اگر علائم نگران‌کننده‌ای از جمله تغییر در بینایی یا علائم عفونتی را تجربه می‌کنید، باید فوراً به پزشک خود اطلاع دهید.

علت سوزش چشم بعد از کاشت ابرو

سوزش چشم بعد از کاشت ابرو ممکن است به عوامل مختلفی برگردد.
در ادامه چند عامل کلی که می‌تواند به سوزش چشم منتهی شود را ذکر می‌کنیم.

۱- التهاب

کاشت ابرو ممکن است منجر به التهاب در ناحیه چشم شود که سوزش را ایجاد کند.

۲- حساسیت به مواد

از موادی مثل ضد التهاب‌ها، ضد حساسیت‌زاها یا آنتی‌بیوتیک‌های استفاده شده در عمل، ممکن است برخی از افراد حساسیت نشان دهند و سوزش ایجاد شود.

علت سوزش چشم بعد از کاشت ابرو

۳-  خشکی چشم

خشکی چشم معمولاً علامت‌هایی از جمله سوزش و تحریک چشم را ایجاد می‌کند و ممکن است پس از کاشت ابرو شدت این علائم افزایش یابد.

۴- عفونت

عفونت در ناحیه کاشت ابرو نیز می‌تواند به سوزش چشم منجر شود.
برای کاهش سوزش چشم، مهم است که به مراقبت‌های پس از کاشت ابرو توجه کنید و در صورت ادامه یا شدت علائم، به پزشک خود مراجعه کنید.
پزشک شما می‌تواند دلایل دقیق را بررسی کرده و درمان مناسب را تجویز کند.

علائم عفونت بعد از کاشت ابرو

عفونت بعد از کاشت ابرو می‌تواند با علائم مختلف همراه باشد. برخی از علائم معمول عفونت بعد از کاشت ابرو عبارتند از:

۱- تورم شدید

تورم بیش از حد در ناحیه کاشت ابرو، به ویژه اگر همراه با درد و گرمای غیرعادی باشد، ممکن است علامت عفونت باشد.

۲- درد شدید

درد غیرعادی و شدید در ناحیه کاشت ابرو ممکن است به علامت عفونت اشاره کند.

۳- قرمزی و گرما

ناحیه کاشت ابرو ممکن است قرمز و گرم شود که نشان‌دهنده عفونت باشد.

علائم عفونت بعد از کاشت ابرو

۴- خروج مایعات غیرعادی

در بعضی موارد، ممکن است مایعات غیرعادی از ناحیه کاشت ابرو خارج شود.

۵- تحریک و خارش

ناحیه عفونی شده ممکن است تحریک و خارش ایجاد کند.

۶-  تب

اگر همراه با علامت‌های فوق، تب داشته باشید، این ممکن است نشانه عفونت جدی باشد.
چنانچه از روز اول جراحی ملتهب شدن پوست صورت بگیرد، به عفونت ربطی ندارد اما در صورت ادامه یافتن عوارضی مانند تورم، قرمزی، تب، درد و ترشحات غیر شفاف احتمال عفونت پوستی وجود دارد.
در صورت تجربه هر یک از این علائم بعد از کاشت ابرو، باید بلافاصله به پزشک خود اطلاع دهید.
افرادی که علائم عفونت دارند، به تاخیر در درمان نباید دامن زنند، زیرا عفونت می‌تواند به مشکلات جدی‌تری منجر شود.
درمان عفونت عموماً شامل مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای ضد التهابی می‌شود، اما بهتر است از مصرف خودسرانه داروها خودداری کنید و داروهایی که توسط پزشک تجویز می‌شود را مصرف کنید.

عوارض کاشت ابرو

کاشت ابرو یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی به شمار می آید که هروزه به متقاضیان آن افزوده می شود.
در این بخش همراه ما باشید تا به عوارض کاشت ابرو بپردازیم.

  • ورم
    ورم یکی از عوارض کاشت ابرو بوده که به فراوانی دیده می شود. ورم بعد از کاشت کاملا طبیعی بوده زیرا در محل کاشت شده خون زیادی تجمع شده است که سبب ایجاد ورم می گردد.
    این ورم بعد از 2 هفته فروکش شده و هیچ عارضه ای را برای شما به وجود نمی آورد.
  • کبودی
    کبودی عادی ترین عارضه بعد از کاشت ابرو می باشد. در حین کاشت ابرو به دلیل دستکاری پوست کبودی ظاهر می شود.
    کبودی به دلیل خونریزی زیر پوست و بافت های آسیب دیده رخ می دهد که پس از دو هفته بطور خودکار رفع می گردد.
  • آسیب عصبی
    در کاشت ابرو یکی از عوارضی که به ندرت مشاهده می شود آسیب عصبی است که در صورت تکنیک نادرست کاشت به وجود آمده و پس از مدتی  از بین می رود.
    در صورت بهره گیری از تکنیک صحیح آسیب عصبی به شما دست نخواهد داد.
  • خون ریزی بعد از جراحی
    خون ریزی بعد از هر جراحی کاملا طبیعی و عادی می باشد؛ اما تنها برای چند روز اول.
    در صورتی که همچنان خونریزی چه از ناحیه بانک و چه از ناحیه کاشت قطع نشد لازم است به پزشک خود مراجعه کنید.
  • اسکار
    بعد از کاشت ابرو طبیعی است که تا مدتی محل کاشت شده زخم باشد. اما رفته رفته با مرور زمان و استفاده از داروهای ترمیم کننده محل کاشت بهبود می یابد و هیچ اثری از کاشت در چهره شما باقی نخواهد ماند.
    البته این در صورتی است که در کاشت ابروی شما از تکنیک درستی استفاده شود.

کلام اخر

بعد از کاشت ابرو مانند هر عمل جراحی دیگر ممکن است عوارضی برای افراد ایجاد شود، که یکی از این عوارض ورم چشم می‌باشد که این عارضه طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد و در صورتی که مراقبت‌های بعد از کاشت به خوبی رعایت شود بعد از چند روز از بین خواهد رفت، اما در صورت تشدید حتماً برای درمان به پزشک متخصص مراجعه شود.
نوع تجهیزات و مهارت پزشک در کاهش عوارض بعد از کاشت ابرو بسیار تاثیرگذار می‌باشد بنابراین به منظور عمل کاشت ابرو به کلینیک‌های معتبر مراجعه کنید و از مهارت پزشک متخصص مطمئن شوید تا باعث دریافت نتایج مطلوب و کاهش عوارض مختلف مانند ورم چشم شود.
در کلینیک‌های معتبر از تجهیزات کاملاً استریل شده استفاده می‌شود و همچنین امروز این کلینیک‌ها از فناوری نوین به منظور کاشت ابرو استفاده می‌کنند که تاثیر بسزایی در کاهش عوارض دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *