کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

عمل‌های زیبایی چشم کدام‌اند؟

یکی از عمل‌های صورت که می‌تواند زیبایی صورت را نمایان‌تر کند عمل زیبایی چشم است.
عمل‌های زیبایی چشم می‌توانند با هدف زیباتر شده‌اند و یا برطرف کردن عیب‌های ظاهری چشم و یا مشکلاتی که وجود دارد بر اثر بالا رفتن سن باشد یا ارثی یا عیوب چشم باشد را برطرف کنند.
عمل‌ های زیبای چشم دارای انواع مختلفی می‌باشند که بسته به شرایط و یا مشکلی که وجود دارد می‌توانند با استفاده از عمل آن عیب و نقص را برطرف کنیم و زیبایی خود را دوباره بازیابی کنید و به آن بیفزاییم.
چشم‌ ها و نواحی آن‌  که از حساسیت بالایی برخوردار هستند  باید جراحی آن توسط فوق‌ تخصصی باشد که آناتومی مناطق چشم ناحیه دور چشم را می‌ شناسد عمل شوند.
بعضی از عمل‌ های زیبایی علاوه‌ بر زیبایی  شامل بیماری‌های مادرزادی، پلک و بازسازی پلک تومورها بیماری‌های  هستند که باعث می‌شوند فرد دست به عمل زیبایی چشم بزند.
در واقع عمل زیبایی چشم مانند عمل های زیبایی چشم گربه ای علاوه‌ بر افتادگی پلک‌ ها افتادگی چشم‌ها و زیبایی چشم‌ها ناهنجاری‌های چشمی مانند قوز قرنیه و افتادگی پلکی و مجاری چشمی و اشکی و حدقه چشم می‌باشد.

عمل‌های زیبایی چشم کدام‌اند؟

خطرات و عوارض جانبی عمل زیبایی چشم

عمل‌ های زیبایی ممکن است برای بدن دارای عوارضی باشد مخصوصاً عمل‌ های زیبایی که حساس هستند و عمل زیبایی چشم که با بینایی فرد همراه است.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

به‌ خاطر همین حساسیت پیشنهاد می‌ شود که حتما عمل‌ های زیبایی چشم را زیر نظر فوق‌ تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی انجام دهید تا با عوارض کمتری روبرو شوید.
جراحان باتجربه که با آناتومی دقیق ناحیه آشنایی کامل دارند حتما عوارض جراحی به‌ مراتب کمتر می‌ شود عوارض های که ممکن است بعد از عمل زیبایی چشم و پلک پیش بیایید ذکر می‌کنیم:

۱)تورم و کبودی عمل  در اطراف چشم

در چند روز بعد از جراحی حالت تورم در اطراف چشم‌ها دیده می‌شود، پلی زدن برای برایشان دشوار است که می‌توانند کمپرس یخ را برای کاهش تورم استفاده کند.
این حالت تورم به‌علت تجمع مایع چشم می‌باشد که باعث می‌شود کره‌ی چشم متورم شود که این عارضه بعد از چند هفته از بین می‌رود.

۲)احساس درد بعد از جراحی

غالباً بعد از جراحی همیشه درد حس می‌شود که بعلت تحریک و یا از بین رفتن بافت بدن می‌باشد، به‌ خاطر همین احساس درد غیرطبیعی نمی‌باشد و بعد از چند روز رفع می‌شود.

۳)خشکی و سوزش چشم بعد از جراحی، بعد از جراحی ممکن است که فرد احساس خشکی قرمزی و سوزش در چشم خود را داشته باشد که دکتر برای این‌ که این احساس کمتر شود اشک مصنوعی تجویز می‌ کنند تا این حالت برطرف شود باید در این مواقع از مالیدن چشم و یا تحریک آن اجتناب کرد تا زودتر عارضه عمل کمتر شود.

۴)سخت پلک زدن و اشک ریزی بعد از عمل

در روزهای اولیه عمل به‌ علت زخم و بخیه‌ای که وجود دارد پلک زدن و باز و بسته کردن چشم‌ها برای فرد مشکل می‌شود که با مرور زمان و کم شدن تورم در این ناحیه بهبود پیدا می‌کنند و ممکن است که چشم‌ها غده‌های اشکی  اش باز شود و فرد دچار اشک ریزی بشود می‌تواند با پزشک خود برای درمان آن مشورت کند.

۵)تاری دید و حساسیت نور بعد از عمل

 از عوارض جراحی که می‌توان نام برد حالت دوبینی و تاری دید است.
کسانی که عمل جراحی پلک را انجام دادند این حالت برایشان پیش می‌آید توصیه می‌شود از فشار آوردن بر روی چشم خودداری شود و از دیدن موبایل و تلویزیون کمتر استفاده کنند تا این عارضه کمتر شود.
بعضی از مواقع هست که خیلی نادر هستند فرد بعد از عمل دچار عارضه دوبینی و یا نابینایی می‌شود که تا چند ساعت ممکن است ادامه‌دار باشد چشم‌ها در روزهای اولیه امل به نور حساس می‌ شوند که اگر در معرض نور شدید آفتاب قرار بگیرند دچار ریزش اشک می‌ شوند که توصیه می‌شود از عینک آفتابی استفاده کنند.

۶)زخم و اسکار عفونت و یا خون‌ریزی در محل برش پلک

تا جایی‌که امکان دارد جراح سعی می‌کند حالت قرینگی را در پلک‌ها حفظ کنند.
اما اگر برش‌ها درجای مشخصی نباشند حالت زخم و جای بخیه به حالت به آن حالت عفونت می‌کنند و ممکن است جای زخم و برای همیشه باقی بماند و یا ممکن است بعد از جراحی جوش‌های سفیدی مانند حالت کیستی روی محل جراحی دیده شوند که این جوش‌ ها بعد از چند روز از بین می‌ روند.
اما اگر ادامه‌دار باشد دکتر می‌تواند برای شما این کیست‌ها را بردارد و در مواردی اگر بعد از عمل محل زخم دچار خون‌ریزی شده باشید دکتر بعد از بازکردن علت خون‌ریزی را مشخص می‌کنند و از روند خون‌ ریزی جلوگیری می‌کند ممکن است وجود لخته خون یکی از عوامل خون‌ریزی باشد.

۷)باز شدن محل برش جراحی

اگر بعد از دوره نقاهت جای  عمل بخیه به‌خوبی جوش نخورده باشد ممکن است بر اثر باز و بسته کردن پلک‌های جای بخیه باز شود که پزشک از چسب‌های بخیه در محل‌هایی که هنوز جوش نخورده استفاده می‌کند.

۸)نداشتن تقارن و ناهماهنگی و بسته نشدن چشم‌ها

 در بعضی از موارد امکان دارد که بافت پلک که چشم به‌ صورت عدم قرینه برداشته شود و یا بیش‌ از حد برداشته شود که اگر بیش‌ از حد برداشته شود پلک ها  روی هم‌بسته نمی‌شوند و هم‌ پوشانی ندارند که باعث خشکی چشم و سوزش چشم در درازمدت می‌شوند.

۹)آسیب احتمالی به کره چشم

در جراحی پلک چون نزدیک‌ ترین قسمت به بافت کره چشم است این عمل از حساسیت زیادی برخوردار است که این احتمال وجود دارد در موقع عمل اگر جراح متخصص نباشد آسیب به قرنیه و دیگر بافت چشم وارد کنند و در مواقعی بسیار نادر به‌ خاطر فشار جراحی فضای داخلی چشم باعث خون‌ریزی شود و فشار به عصب بینایی می‌آورد که باعث نابینایی فرد شود.

خطرات و عوارض جانبی عمل زیبایی چشم

۱۰)افتادگی پلک و برگشت پلک

در مواقعی که جراح مهارت را  نداشته باشد و جراحی غیراستاندارد باشد این عارضه به وجود می‌آید که به دلیل کشیدگی بیش‌ازحد پلک‌ها حالت افتادگی به خود می‌گیرند که این افتادگی به‌ صورت داخل و یا به‌ صورت خارج از چشم است.
اگر در جراحی لیفت چشم به عضله بالابرنده آسیب وارد شود حالت افتادگی اتفاق می‌افتد که این عارضه برحسب درجات ممکن است خفیف باشد و به‌مرور از بین برود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۱۱)عارضه تیرگی پوست در نواحی اطراف چشم

بعد از جراحی ممکن است که نواحی دور چشم، حالت تیرگی دور چشم به خود بگیرد که پزشک برحسب درجات تیرگی پماد و یا لیزر درمانی را پیشنهاد می‌کند.

۱۲)ایجاد نکروز چربی در محل جراحی

 در جراحی به‌علت فشار جراحی و عمل در پلک‌ها توده‌ های زیر به حالت چربی مانند ظاهر می‌شوند که ممکن است حالت سفت به خود بگیرند و یا باعث ایجاد درد در فرد به شما که بعد از چند وقت از بین می‌روند که بهتر است اگر دچار این عارضه شدین با پزشک برای درمان سریع‌تر مشورت کنید.

۱۳)عارضه عدم حرکت پلک در مواردی ممکن است عضله‌های پلک دچار زخم شوند که بعد از عمل پلک زدن را با مشکل مواجه می‌شوند، این عارضه موقتی خواهد بود و با ماساژ از بین خواهد رفت.
اما اگر در طولانی‌ مدت تحرک پلک کم شود و نتوانند خون پلک‌ها روی‌هم بسته شوند دراین‌صورت فرد به جراحی دیگری برای برطرف کردن این عارضه احتیاج پیدا می‌کند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

هزینه عمل زیبایی چشم

عمل‌های زیبایی چشم به عوامل متعددی که از نوع عمل زیبایی و عوامل تعیین‌کننده درعمل است بستگی دارد که فاکتور مؤثری که بر روی عمل تاثیر می‌گذارد را نام می‌بریم البته نرخ‌های تورم سالانه  درصدی بر هزینه های عمل دارد.

۱)نوع جراحی

نوع جراحی که برای پلک انجام می‌شود و یا برای چشم‌ها در هزینه آن مؤثر است ممکن است به بعضی از عمل‌ها نیاز به پروتز داشته باشد و یا بعضی از افراد می‌بایست بافت و غده چربی را از زیر پوست خارج کرد که این باعث می‌شود هزینه‌های جراحی سنگین‌تر باشند.

 ۲) هزینه دستمزد جراحی

برحسب مهارت و تخصص یک جراح و داشتن تجربه و شناخت و مهارت پزشک در هزینه و تاثیرگذار خواهد بود.
پزشکی که با مهارت و دانش خود عمل موفقیت را داشته احتمال عارضه و آسیب را به حداقل می‌ رسانند و زیبایی و سلامتی را برای فرد به‌ همراه دارد.

۳) هزینه‌های بیمارستانی و کلینیک تخصصی

در جراحی پلک و بعضی از جراحی‌های چشم بیهوشی عمومی صورت نمی‌گیرد و فرد به‌ صورت موضعی عمل می‌شود. کلینیک‌ها و یا بیمارستان‌ هایی که دارای تجهیزات بیشتری هستند و امکان راحتی را برای فرد به‌ همراه می‌آورند هزینه‌های عمل آن‌ها متفاوت خواهد بود.

 ۴) هزینه‌های جانبی

بعد از جراحی ممکن است پزشک برای فرد دارو تجویز کند و یا آزمایش‌های قبل و بعد از جراحی داشته باشد که نباید این هزینه‌ها را نادیده گرفت.

عمل زیبایی انواع چشم

بعضی از افراد به‌ غیر اینکه می‌خواهند زیبایی چشمان خود را بیشتر کنند به دلیل چشم‌های کوچک افتادگی چشم و یا افتادگی پلک و دید نامناسب و مشکلات مادرزادی عمل زیبایی چشم را ترجیح می‌دهند و یا به عمل زیبای چشم روی می‌آورند که باید قبل از عمل زیبایی چشم حتما با پزشکی که متخصص و باتجربه هست مشورت کرد.

۱)عمل زیبایی چشم به روش چشم بادامی

در این عمل زیبایی چشم‌ها به سمت بالا کشیده می‌شود و پلک پایین در ابتدای عنبیه چشم قرار می‌گیرد این روش مناسب کسانی است که چشمانی که پلک پایین آن‌ها بسیار گرد است  می‌باشد در این روش سفیدی چشم مشخص‌تر می‌شود و چشم‌ها درشت‌تر دیده می‌شوند و حالت خواب‌ آلودگی غمگینی و خستگی چشم‌ها کمتر می‌شود و حالت زیبا و جذاب‌تری به چشم‌ها می‌دهد.

۲)عمل زیبایی چشم به روش آسیایی

در این عمل زیبایی چشم‌های آسیایی که به آن بلفارو پلاستی آسیایی می‌گویند به این صورت است که دورتادور چشم عمل می‌شود و بافت چربی که روی پلک‌های چشم بالایی و پایینی چشم قرار دارند برداشته می‌شوند که به آن عمل زیبای دور چشمی هم می‌گویند.
این عمل باعث بزرگ‌تر شدن چشم و ایجاد پلک بالا می‌شود هدف اصلی عمل چشم برطرف کردن پف چشم و ایجاد فاصله بین پلک بالا و چشم است.
در کشورهای آسیایی اکثر مونولید یا تکپلکی هستند از این روش استفاده می کنند در کشورهای مانند تایوان ،کره جنوبی ،چین و ژاپن و کشورهای شرق آسیایی این عمل در بین آن‌ ها شایع‌تر می‌باشد.

 ۳)عمل زیبایی لیفت چشم‌ها

 این عمل زیبایی به این صورت است که در ناحیه رویش مو انتهای پیشانی کشیدگی قسمت‌هایی که افتادگی چشم نمایان‌تر است به آن سمت  می‌کشند تا چشم حالت کشیده تری داشته باشد و چین‌وچروک اطراف چشم و از بین می‌رود از روش‌های غیر جراحی برای لیفت چشم مانند نخ مخصوص لیفت استفاده می شود اما این روش‌ها نیاز به تمدید دوباره دارند و موقتی هستند.

 ۴) عمل زیبایی چشم‌ها به روش چشم گربه‌ای

 عمل زیبایی چشم‌گربه‌ای که نام دیگر آن کانتو پلاستی است در این روش چشم‌ها به سمت شقیقه‌ها و حالت افقی کشیده می‌شود تا جایی‌که خط چشم پلک پائینی صاف دیده شود بستگی به علاقه کسی دارد عمل کانتو پلاستی انجام می‌دهد این روش برای کسانی مناسب است که افزایش سن باعث شده‌است که افتادگی چشم‌ها بیشتر شود برای نتیجه بهتر می‌توانند از عمل بلفارو پلاستی هم انجام دهند تا زیبایی بهتری را داشته باشند.

۵) عمل زیبایی چشم مدل چشم روباهی

این عمل مشابه به عمل چشم‌گربه‌ ای می‌باشد چشم به سمت بالا کشیده می‌شود و ممکن است در این عمل ابروها را هم به سمت بالا بکشند تا نتیجه کار زیباتر شود این مدل طرفداران زیادی را به خود جلب کرده  افراد مشهور بیشتر از این مدل برای چشم‌ها برای جذابیت بیشتر استفاده می‌کنند.

۶) عمل زیبایی جراحی گودی چشم

 بعضی از افراد به‌خاطر دلایل مختلف دچار گودی بیش‌ از حد در زیر چشمان خود می‌شوند، گودی زیر چشم ممکن است بر اثر لاغری و یا افزایش سن و یا برخی از بیماری‌ ها به وجود بیاید در این روش از پروتزهای مناسب برای گودی‌ های مختلف استفاده می‌کنند.
تعیین میزان گودی توسط جراح و اندازه پروتز و نوع برش را او تعیین می‌کنند.
پروتزها اکثراً از جنس سیلیکونی هستند این روش بسیار مناسب برای گودی زیر چشم می‌باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

 ۷) عمل زیبای چشم افتاده یا عمل بلفارو پلاستی

 با بالا رفتن سن یا در شرایط خاص پلک‌ها حالت افتاده پیدا می‌کنند در عمل به بلفارو پلاستی قسمت چربی و پوست اضافی بالای پلک برداشته می‌شود تا چشم بزرگ‌تر دیده شود افرادی که دارای پلک افتاده هستند یا چین‌خوردگی زیادی در بالای چشم خود دارند می‌تواند با این عمل به نتیجه دلخواه خود برسند.

۸) عمل زیبایی پف زیر چشم

پف زیر چشم ممکن است براثر بیماری‌هایی مانند آلرژی یا تیروئید یا بر اثر افزایش سن باعث می‌شود که تورم چشم بیشتر شود یا ممکن است پف زیر چشم ارثی باشد.
اگر براثر آلرژی و یا تیروئید و یا مصرف بعضی از داروهای کورتن‌دار حالت پف چشم داشتید پیشنهاد می‌شود که اول به درمان بیماری خود بپردازید و اگر پف چشمتان درمان نشد اقدام به جراحی کنید.
اگر پف چشم بر اثر افزایش سن بود می‌توانید از روش‌های جراحی که نوعی بلفارو پلاسی است استفاده کنید این عمل مانند بلفاروپلاستی قسمت اضافه برداشته می‌شود تا بتوان چشمانی جذاب‌تری را داشته باشید.

عمل زیبایی انواع چشم

 ۹) عمل زیبایی بزرگ کردن چشم یا اپیکانتال

 این عمل مناسب افرادی است که دارای چشمان کوچک و کشیده هستند و به‌اصطلاح چشمان شرقی دارند در این عمل زاویه چشم را تغییر می‌دهند و به سمت بالا می‌کشند افتادگی پلک‌ها را برمی‌دارند تا فرد چشمانش درشت‌تر به‌نظر بیاید این جراحی بیشتر در ژاپنی‌ها ،کره‌ای‌ها ،مغولی ها که چشمان ریز و کشیده‌ای دارند استفاده می‌کنند  تا زیبایی چشم‌ها شان بیشتر دیده شود.

 ۱۰) عمل زیبایی برطرف نمودن سیاهی دور چشم

در بعضی از افراد که نواحی دور چشمان آن‌ها سیاهی و گودی دیده می‌شود در این روش می‌تواند با مشورت پزشک  و جراحی گذاشتن پروتز و یا لیفت چشم یا عمل جراحی دور چشم میزان تیرگی چشم‌ها را کم کند.

۱۱)عمل تغییر رنگ چشم

در گذشته برای تغییر رنگ چشم از لنزهای دائمی استفاده می‌شد که دارای عوارض زیادی بود اما امروزه از لیزر برای تغییر رنگ چشم استفاده می‌کنند با استفاده از لیزر لایه روی عنبیه  چشم را حذف می‌کنند تا چشم را روشن‌ تر کنند.
روش دیگری برای تغییر رنگ چشم وجود دارد که روش رنگ‌آمیزی قرنیه است این روش که مانند تاتو کردن بدن است با استفاده از رنگ‌ هایی که دلخواه چشم و مخصوص چشم می‌باشد روی قرنیه را با تتو های مخصوص چشم رنگ‌ آمیزی می‌کنند.

سوالات متداول

  • آیا بعد از عمل زیبایی چشم کره چشم بزرگ‌تر می‌شود؟
    در عمل زیبایی چشم‌ ها، کره چشم هیچ تغییری نمی‌کنند، اما با از بین بردن بافت چربی دور چشم و کشیدن  پوست  و پلک چشم‌ ها درشت‌ تر دیده شود.
  • افراد مناسب برای عمل زیبایی چشم چه کسانی هستند؟
    افرادی که بر اثر افزایش سن دچار کهولت شده اند  و کسانی که به‌ طور مادرزادی افتادگی پلک دارند و یا کسانی که بر اثر بیماری در نواحی اطراف چشم دچار پف زیر چشم شده و یا کسانی که چشم‌ های بسیار ریزی دارند و مشکلات افتادگی پلک دارند و دید آن‌ ها کاهش پیدا کرده و کسانی که چربی ناحیه اطراف چشم دارند و چروک در نواحی چشم باعث کاهش دید آن‌ها شده و زیبایی خود را از دست داده‌اند پزشک متخصص قبل‌از عمل وضعیت آن‌ها را بررسی می‌کند و به آن‌ها عمل‌های متفاوت برای زیبایی و برطرف کردن عیوب چشم و پلک را می‌دهد.
  • چه کسانی نمی‌توانند عمل زیبای چشم را انجام دهند؟
    کسانی که زیر هجده سال دارند و یا کسانی که دارای بیماری‌های خاص مانند بیماری‌های قلبی و دیابت هستند حتما قبل‌از عمل باید با پزشک مشورت کنند.
  • برای رفع چین و چروک چشم چه عمل زیبایی پیشنهاد می‌شود ؟
    جراحی لیفت چشم و بلفارو پلاستی می‌تواند برای رفع چین‌وچروک چشم و افتادگی آن مؤثر باشد.
  • بهترین پزشک  برای عمل زیبایی چشم را چگونه انتخاب کنم ؟
    پزشکی که دارای سابقه بالایی از جراحی زیبایی چشم را داشته باشد دارای نمونه کارهای زیاد و موفق و درصد خطا کمتر باشد و فرد عوارض احتمالی بعد از عمل کمتری باشد و پزشک سابقه بیماری شما را بررسی کند و از مشکلات قبلی شما اطلاعات کافی را کسب کند.
  •  آیا عمل زیبایی چشم را می‌توان با لیزر انجام داد؟
    برای برش دادن در عمل بلفارو پلاستی می‌توان از لیزر استفاده کرد.
  • از کجا بفهمیم  نیاز به کشیدن پلک بالارا داریم و یا کشیدن ابرو؟
    اگر قسمت خارجی ابرو هم‌سطح با پائین‌تر از لبه استخوان کره چشم باشد نیاز به لیفت ابرو می‌باشد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام
خاستم بدونم هزینه یه جراحی چشم کشیده یا ب عبارت عامیانه گربه ای چقد هست ؟ و چند روز نیاز ب استراحت داره ؟ آیا ب بیناییم آسیبی وارد میشه یا نه . ممنون از پاسخگویی

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x