ترمیم پوست

بهترین پماد برای از بین بردن زخم

بهترین پماد برای از بین بردن زخم

بهترین پماد برای از بین بردن زخم

از مشکلاتی که ممکن است بر روی پوست بدن بسیاری از افراد ایجاد شود، جای زخم می باشد که عوامل مانند بریدگی های عمیق، تصادف، سوختگی و یا بخیه باعث ایجاد این مشکلات بر روی پوست می شود، روش‌های مختلفی برای درمان این عارضه وجود دارد که یکی از این روش ها استفاده از پمادهای ترمیم کننده زخم می باشد، این پماد ها دارای برند های متفاوتی می باشند که با توجه به شرایط پوستی افراد برای درمان جای زخم از این کرم ها استفاده می شود، از این کرم ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- پماد آلفا

یکی از پماد هایی که به منظور رفع جای زخم و بخیه و سوختگی مورد استفاده قرار می‌گیرد، پماد آلفا می باشد که این پماد دارای خاصیت آنتی باکتریال و ضد التهابی بوده و تاثیر بسزایی در کاهش التهابات و تسکین درد دارد، این محصول دارای پایه کاملاً طبیعی بوده و به همین دلیل دارای ویژگی‌های زیادی می باشد، پماد آلفا را می توان تحت پوشش بیمه های درمانی نیز تهیه کرد، بنابراین قیمت آن مناسب می باشد.

۲- سیکازوم فیس دوکس

به منظور ترمیم جای زخم روی پوست می توان از پماد سیکازوم فیس دوکس استفاده کرد،که تاثیر بسزایی در کاهش التهابات پوستی و جلوگیری از ایجاد عفونت های پوستی با منشا قارچی، ویروسی و باکتریایی دارد، به همین منظور از این پماد بعد از عمل جراحی نیز استفاده می شود، همچنین این پماد برای انواع پوست‌ها قابل استفاده می باشد و ویژگی آن به گونه ای می باشد که برای بهبود زخم های سرباز نیز می توان از آن استفاده کرد.

بهترین پماد برای از بین بردن زخم

۳- کالاندولا

یکی از موثرترین محصولات ترمیم کننده زخم پماد کالاندولا می باشد، که از عصاره گل های کالاندولا تهیه می شود و تاثیر بسزائی در تحریک سلول های جدید پوستی و جایگزین شدن آنها با سلول‌های آسیب‌دیده ملتهب و یا حساس دارد، همچنین این محصول باعث افزایش گردش خون شده و تاثیر بسزایی در درمان درماتیت های آلرژی و درماتیت حاصل از سوختگی های ادراری در نوزادان و آسیب دیدگی های پوستی در نتیجه بریدگی های سطحی و یا خراش ها را دارد.

۴- کرم سیلیکونی اسکار استاتیک اسکار هیل

یکی از برندهای خارجی که توسط شرکت داروسازی آمریکایی تولید شده است، کرم اسکار استاتیک اسکارهیل می باشد که مورد تایید سازمان بهداشت و داروی آمریکا می باشد و تاثیر بسزایی در بهبود جای زخم، بخیه و یا جای جوش ها بر روی صورت دارد، همچنین از آن برای درمان زخم های کلوئیدی نیز استفاده می‌شود، اما از این محصول نمی توان برای زخم های روباز و یا بخیه های تازه استفاده کرد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

درک اسکار ها و نحوه تشکیل آن ها

عواملی مانند جراحی، بیماری های پوستی و برخورد پوست با وسایل تیز، باعث ایجاد زخم های سطحی می شود و به مرور این زخم ها بهبود پیدا می‌کند، اما گاهی این زخم ها بعد از بهبودی، جای آنها به صورت برجسته بر روی پوست قابل مشاهده می باشد و ظاهر آن باعث آزار افراد خواهد شد، رنگ اسکارها صورتی مایل به قرمز می باشد و با گذشت زمان ممکن است تیره تر یا روشن تر نسبت به پوست اطراف باشد و گاهی بر روی پوست آنها چین و چروک هایی وجود دارد، در بعضی مواقع  اسکارهای ایجاد شده به صورت فرو رفته بر روی پوست ایجاد می شود، که به دلیل التهاب بسیار زیاد پوست این نتیجه حاصل می شود.
بعد از اینکه پوست دچار آسیب دیدگی می شود یک لایه از بافت جدید شروع به ترمیم این ناحیه می کند و این بافت ها از نظر ساختار و بافت با نواحی اطراف متفاوت می باشد، در اکثر موارد ترمیم پوست به طور صحیح انجام نمی گیرد و برای بستن زخم، بدن به طور کلی واکنش نشان می دهد و با گذر زمان باعث ایجاد برجستگی هایی بر روی پوست خواهد شد، عواملی از قبیل ژنتیک، سن و سلامت پوست بر ایجاد این اسکارها تاثیر گذار می باشد.
به منظور جلوگیری از اسکارهای پوستی باید از زخم و خراش ها به خوبی مراقبت شود، انجام توصیه های زیر تاثیر بسزایی در کاهش احتمال ایجاد اسکار ها دارد.

۱- تمیز نگه داشتن محل آسیب پوستی

به منظور رفع میکروب ها و حذف سلول های مرده از ناحیه آسیب دیده، ناحیه مورد نظر را به آرامی با صابون ملایم و آب شستشو دهید و اجازه ندهید این آلودگی‌ها، در آن ناحیه تجمع پیدا کند.

۲- استفاده از وازلین

استفاده از وازلین باعث مرطوب ماندن زخم می شود و از خشک شدن پوست و ایجاد دلمه بر روی آن جلوگیری می کند، با اینکه دلمه نشان دهنده بهبود جای زخم می باشد، اما در زمانی که زخم ها دچار دلمه شوند نیاز به زمان بیشتری برای درمان و بهبودی آن می‌باشد و استفاده از وازلین باعث جلوگیری از خارش، عمیق شدن و گسترش جای زخم می شود.

۳- پانسمان کردن زخم

بعد از اینکه ناحیه مورد نظر تمیز شد و از وازلین استفاده کردید با استفاده از پانسمان های آماده پوست را بپوشانید. می توانید از ژل لافاروسیل برای درمان و جلوگیری از تشکیل اسکار استفاده کنید، این ژل ها دارای ترکیبات سیلیکونی می باشند که بر روی پوست یک پوشش مناسب و بادوام ایحاد می کنند و از آسیب های احتمالی و ایجاد اسکار و عفونت و باکتری ها جلوگیری می کند.

درک اسکار ها و نحوه تشکیل آن ها

۴- تعویض پانسمان به صورت مرتب

تا زمان بهبودی کامل زخم ناحیه مورد نظر را کاملاً تمیز نگه دارید و پانسمان ها را هر روز تعویض نمایید، بهتر است از گازهای استریل غیر چسبنده استفاده شود، استفاده از ورقه های سیلیکون نیز برای پانسمان زخم ها مناسب می باشد.

۵- استفاده از ضد آفتاب

پوشش دادن ناحیه مورد نظر با استفاده از ضدآفتاب، تاثیر بسزایی در کاهش قرمزی و بهبود سریع‌تر اسکار دارد، بدین منظور از ضد آفتاب هایی که دارای spf حداقل ۳۰ می باشند، به طور مرتب استفاده شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

بهترین مواد برای ترمیم پوست و کاهش اسکار

برای درمان انواع اسکارها، جای زخم، جراحی، بریدگی، جای جوش شما می توانید از کرم های ترمیم کننده استفاده کنید، که این کرم های ترمیم کننده دارای لایه بردار هایی می باشند که باعث از بین بردن گوشت اضافه و برجستگی های روی بریدگی ها می شود، با توجه به شدت اسکار و زخم و مدت زمان ایجاد جای زخم، دوره درمان با این کرم های ترمیم کننده متفاوت می باشد، اما به صورت معمولی از یک کرم ترمیم کننده حداقل ۳ ماه استفاده می شود که حجم آن نیز با توجه به شرکت تولید کننده آن متفاوت می باشد، از این کرم ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- پماد استراتامد استرات فارما

یکی از پماد هایی که به صورت ژل تهیه شده و در بازار در بسته بندی های ۵، ۱۰ و ۲۰ گرمی موجود می باشد، پماد ترمیم کننده استراتامد استرات فارما می باشد که قابل استفاده برای تمام قسمت های بدن می باشد و تاثیر بسزایی در بهبود بخشیدن به برآمدگی های حاصل از سوختگی دارد، همچنین پماد برای از بین بردن خارش و التهابات جای بخیه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

۲- ژل سیلیکونی رژواسیل

از محصولات ترمیم کننده پوست که ساخت آمریکا می باشد و از ترکیبات آن ویتامین c می باشد،ژل سیلیکونی رژواسیل است، این پماد به صورت شگفت انگیزی بر روی پوست تاثیر گذار می باشد و حتی از آن برای رفع ترک های زمان بارداری و ترک های ناشی از کاهش حجم عضلانی نیز استفاده می‌شود و تاثیر بسزایی در افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و جلوگیری از ترک های پوستی دارد.

۳- ژل استراتادرم استرات فارما

یکی از بهترین کرم های ترمیم کننده اسکار در دنیای این ژل می باشد ،که ساخت شرکت سوئیسی بوده و تاثیرات شگفت انگیزی در درمان جای زخم و کهنه دارد، زیرا باعث تحریک کلاژن سازی و جلوگیری از ایجاد جای زخم، بعد از جراحی خراش و آسیب دیدگی می شود.

بهترین مواد برای ترمیم پوست و کاهش اسکار

۴- کرم ترمیم کننده ناندل

کرم ترمیم کننده ناندل، ساخت کشور فرانسه می باشد که تاثیر بسزایی در درمان آسیب دیدگی های پوستی مانند بریدگی، جای گزیدگی حشرات، جای بخیه، جای زخم، آفتاب سوختگی، اگزما، پسوریازیس دارد، همچنین این کرم دارای خاصیت ضد عفونی کننده می باشد و از ایجاد عفونت های قارچی و باکتریایی و قارچی جلوگیری می کند.

۵- کرم ترمیم کننده اریکه

کرم ترمیم کننده اریکه ساخت کشور فرانسه می باشد و تاثیر بسزایی در درمان جای زخم و اسکار دارد، این کرم به دلیل وجود عصاره آلوئه‌ورا تأثیر بسزایی در افزایش جریان خون زیر پوست دارد و موجب بازسازی پوست می شود، همچنین باعث کلاژن سازی بیشتر در ناحیه مورد نظرشده و تاثیر بسزایی در جلوگیری از اسکارهای پوستی دارد، در واقع این محصول باعث مرطوب و نرم شدن پوست شده و تاثیر بسزایی در بهبود سریع تر جای زخم دارد و دارای ترکیباتی می باشد که باعث خاصیت ضد التهابی، ضد سوزش و ضد خارش می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

تفاوت کرم و پماد ترمیم کننده زخم

کرم های ترمیم کننده زخم و پمادهای ترمیم کننده زخم به صورت موضعی، باعث درمان جای زخم می شوند و هر دو محصول انتخاب درستی برای درمان جای زخم می باشد، اما این مواد و محصولات تفاوتهای نیز با هم دارند که از این تفاوت ها می توان، ترکیبات سازنده آنها را نام برد به گونه‌ای که در ساخت کرم های ترمیم کننده از ماده‌ای به نام لانولین استفاده می‌شود  که به داخل پوست نفوذ کمتری دارد.

تفاوت کرم و پماد ترمیم کننده زخم
بنابراین برای درمان بریدگی های سطحی و سوختگی های سطحی از این کرم های ترمیم کننده استفاده می شود، اما پمادهای ترمیم کننده زخم دارای وازلین می باشد که در عمق بیشتری از پوست نفوذ می‌کند و برای درمان بریدگی های عمیق پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

سایر مقالات مرتبط با موضوع

 

انتخاب های برتر برای کرم های رفع جای زخم

کرم های مختلفی با برندهای متفاوت برای درمان جای زخم مورد استفاده قرار می گیرد که در اینجا چند نمونه از برترین های این کرم ها را عنوان خواهیم کرد.

۱- کرم ترمیم کننده زخم سینره

برای بهبود محل زخم و کم رنگ تر شدن آن می توان از کرم ترمیم کننده زخم سینره استفاده کرد، که این محصول ساخت کشور ایران می باشد و تاثیر بسزایی در جلوگیری از عفونت های قارچی دارد، در صورتی که از آن بلافاصله بعد از ایجاد زخم استفاده شود، تاثیر به سزایی در بهبود جای زخم دارد، به گونه ای که به عنوان بهترین کرم ترمیم کننده زخم ایرانی شناخته شده است.

۲- کرم ترمیم کننده زخم ام کیو

یکی از کرم های ترمیم کننده زخم که ساخت کشور فرانسه می باشد، کرم ترمیم کننده زخم ام کیو را می توان نام برد که دارای ترکیبات منحصر به فردی می باشد و برای درمان جای زخم و جوش مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین این کرم ها دارای ترکیباتی می باشند که باعث خاصیت آنتی باکتریایی و بازسازی پوست های آسیب دیده می شود.

انتخاب های برتر برای کرم های رفع جای زخم

۳- کرم ترمیم کننده سیکالفیت اون

یکی از پرطرفدارترین کرم های ترمیم کننده زخم کرم سیکالیفت اون می باشد که تأثیر بسزائی در ترمیم زخم ها و جلوگیری از رشد باکتری ها و عفونت ها دارد، برای از بین بردن جای بخیه از این کرم استفاده می‌شود، افرادی که به بیماری های پوستی مانند اگزما و درماتیت مبتلا هستند، برای رفع جای زخم و خشکی پوست می توانند از این کرم استفاده نمایند.

۴- کرم ترمیم کننده سیکابیو بایودرما

برای از بین بردن جای سوختگی و اسکار یکی از بهترین کرم های ترمیم کننده، کرم ترمیم کننده سیکابیو بایودرما می باشد که این کرم باعث ایجاد حساسیت پوستی می شود و تاثیر بسزایی در کاهش التهابات پوستی و خارش آن دارد، زیرا قابلیت مرطوب‌کننده‌ای بالایی دارد، این کرم ساخت کشور ایتالیا می باشد و به دلیل وجود خاصیت ضدعفونی کننده، تاثیر بسزایی در پیشگیری از عفونت در ناحیه مورد نظر دارد، زیرا باعث ایجاد لایه محافظ برروی پوست شده و از رشد و تکثیر میکروب ها روی زخم جلوگیری می کند.

نکاتی برای استفاده برتر از کرم های از بین برنده جای زخم

به منظور استفاده از کرم های ترمیم کننده چند مرحله را انجام دهید تا تاثیر بیشتری بر روی پوست داشته باشند.

۱- ابتدا ناحیه مورد نظر را کاملاً بشویید و سپس آن را خشک کنید.

۲- استفاده از دستمال مرطوب تاثیر بسزایی در باز شدن منافذ پوست دارد.

۳- کرم مرطوب کننده را به اندازه یک نخود بر روی ناحیه مورد نظر بزنید و به صورت حرکات دورانی بر روی پوست مالش دهید و بعد از مدتی به منظور جذب بهتر پوست به آن ضربه بزنید.

نکاتی برای استفاده برتر از کرم های از بین برنده جای زخم
در واقع زمانی که بر روی پوست جای زخم، زخم، سوختگی ایجاد می شود، استفاده از کرم های ترمیم کننده تاثیر بسزایی در سرعت بخشیدن به روند درمان پوست و مراقبت از آن دارد، کرم ها دارای مواد ضد التهابی و ضد قارچی می باشند و از ورود آلودگی ها به درون زخم پیشگیری کرده و تاثیر بسزایی در تسکین درد و تورم دارد و اجازه ایجاد جای زخم و سوختگی را بر روی پوست نمی دهند، زیرا این کرم ها دارای مواد مرطوب کننده پوست بوده و تاثیر بسزایی در آبرسانی به پوست و تامین رطوبت آن دارد.
همچنین موجب تحریک کلاژن سازی در پوست می شوند که باعث بهبود سریعتر زخم ها و از بین بردن آثار آن از روی پوست می شود، چنانچه بر روی پوست شما زخم سوختگی شدید به وجود آمد، از این کرم ها به صورت خودسرانه استفاده نکنید و ابتدا به پزشک مراجعه کرده تا اقدامات لازم برای درمان شما انجام گیرد، زیرا اگر میزان زخم ها به گونه‌ای باشد که لایه های عمیق و زیرین پوست نیز دچار آسیب شود.
استفاده از کرم های ترمیم کننده به خوبی از عهده درمان برنمی آید و این کرم ها بیشتر برای آسیب هایی که در لایه بالایی و یا میانی پوست ایجاد شده است، مورد استفاده قرار می‌گیرد، انتخاب بهترین کرم بر عهده پزشک یا متخصص پوست می باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

سایر روش های درمانی اسکار

۱- لایه برداری شیمیایی

به منظور درمان جای بخیه و اسکار های سطحی پوست می توان از روش لایه برداری شیمیایی استفاده کرد، در این روش از مواد شیمیایی به منظور  صاف ویکدست سازی سطح پوست استفاده می‌شود، استفاده از این روش ممکن است به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه باعث احساس داغی بر روی پوست شود و به منظور کاهش درد از کمپرس سرد استفاده می شود.

۲- تزریق استروئید

از بهترین روش ها برای درمان اسکار ها تزریق استروئید می باشد که این تزریق ها در فواصل ۴ تا ۸ هفته، تاثیر بسزایی در کاهش اندازه جای اسکار و رفع قرمزی آن دارد.

۳- میکرودرم آبریژن

 یکی از روش هایی که به صورت غیر جراحی انجام گرفته و هیچ گونه خطری متوجه افراد نمی‌ شود، روش میکرودرم آبریژن می باشد و تاثیر بسزایی در رفع چروک ها و خطوط ظریف صورت و کاهش جای زخم و اسکارهای پوستی دارد و باعث ایجاد ظاهری شاداب و سالم خواهد شد، در این روش از کریستال های غیر آلرژیک استفاده می‌شود که این کار توسط یک تکنسین مجرب انجام می گیرد و آسیب جدی به همراه نخواهد داشت.

۴- تزریق ژل

برای درمان و از بین بردن جای زخم و جوش می توان از تزریق ژل استفاده کرد، که این روش درمانی  ایمن می باشد و باعث پر کردن فرورفتگی، جای اسکار و صاف و یکدست شدن پوست می شود، در این روش ابتدا از بی حس کننده های موضعی به منظور کاهش درد استفاده می شود و سپس ژل به ناحیه مورد نظر تزریق می شود، به منظور تسکین درد و کاهش احتمال کبودی از کمپرس یخ استفاده می شود، ماندگاری نتایج تزریق ژل در بین چند ماه تا یک سال می باشد و در صورتی که از روش های دیگر مانند لیزر فرکشنال نیز در کنار آن استفاده شود، تا حد زیادی باعث تاثیر آن برجای زخم و شادابی و سلامت پوست می شود.

سایر روش های درمانی اسکار

۵- سیلیکون

از روش‌های غیرتهاجمی و کلینیکی که برای درمان جای اسکار و زخم مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از ورقه های سیلیکونی می باشد که این ورقه ها را می توان بدون نسخه پزشک از داروخانه ها تهیه کرد و هیچ عوارض جانبی برای اشخاص به همراه ندارد، این ورقه ها دارای سیلیکونی می باشند که با اتصال به بافت پوست باعث تحریک سطح پوست و افزایش کلاژن سازی می شود و با افزایش کلاژن سازی پوست ترمیم و بهبود می یابد، با توجه به میزان جای زخم، مدت زمان ماندگاری این محصول بر روی پوست متفاوت می باشد اما به طور معمول باید حدود ۱۲ ساعت در روز از این ورقه ها بر روی پوست استفاده شود و طی ۲ الی ۴ ماه نتایج آن قابل مشاهده می باشد، البته نوع پوست، سن وسال، جنسیت و میزان آسیب دیدگی نیز بر نتایج آن تاثیر گذار می باشد.

۶- رادیوتراپی

چنان چه استفاده از ورقه های سیلیکونی  یا تزریق کورتیکو استروئیدها نتایج مثبتی به همراه نداشته باشد، از روش رادیوتراپی و پرتودرمانی برای رفع اسکار ها استفاده می شود، در این روش از امواج اشعه ایکس بر روی ناحیه مورد نظر استفاده می‌شود، که این امواج باعث آسیب به بافت های سالم نمی شود و به مدت ۱۰ دقیقه هر جلسه درمانی انجام می گیرد، این روش بدون درد می باشد و به منظور پوشش اطراف زخم از یک محافظ سربی استفاده می شود و بعد از انجام رادیوتراپی ناحیه مورد نظر با استفاده از یک باند استریل پوشانده می شود، تا در معرض نور خورشید و عفونت قرار نگیرد.

۷- لیزر درمانی

برای درمان جای اسکار می توان از لیزر درمانی استفاده کرد که عوارض آن نسبت به پرتودرمانی کمتر بوده و نتایج رضایت بخشی به همراه دارد، همچنین از این روش برای درمان لکه های پوستی و آکنه نیز استفاده می شود.

۸- استفاده از لیزر فرکشنال

لیزر فرکشنال با ایجاد حرارت در ناحیه آسیب دیده باعث تحریک کلاژن سازی می شود و تاثیر بسزایی در روند ترمیم و بهبود پوست دارد، برای دریافت نتایج مثبت از این روش، حداقل سه مرتبه درمان باید صورت بگیرد که بعد از لیزر درمانی پوست ملتهب و قرمز می شود که بعد از دو روز این عارضه  رفع می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *