کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

راهکارهای خانگی جهت تقویت ناخن

ناخن ها یکی از معیار های اصلی زیبایی در دست هر انسان محسوب می شوند‌. موقعیت قرارگیری ناخن ها در بدن انسان به گونه ای است که بیشتر از سایر نقاط با محیط بیرون و اشیا در تماس است و به همین علت یکی از آسیب پذیر ترین عضو ها در بدن به شمار می رود و باید از آن به خوبی مراقبت کرد.
داشتن ناخن های مرتب و آراسته با توجه به نحوه قرارگیریشان در دست یکی از مهمترین دغدغه ها برای بسیاری از انسان ها و به خصوص بانوان به شمار می‌رود. یکی از شایع ترین مشکلات در خصوص ناخن ها شکننده و آسیب پذیری بیش از اندازه آن ها است که خوشبختانه روش های بسیاری وجود دارند که می توان با استفاده از آن ها ناخن ها را به خوبی تقویت کرد و ظاهرشان را بهبود بخشید.
در ابتدا باید بدانید شکنندگی و آسیب پذیری ناخن ها علت ها و دلایل مختلفی دارند که با بررسی و شناخت این علت ها می توان تا حدود زیادی آنها را درمان کرد و علاوه بر افزایش استحکام آن ها، زیبایی طبیعی را به آنها بازگرداند. از جمله این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- فقر یا کمبود آهن در بدن

۲- زمینه های ارثی ( شکنندگی ناخن ها )

۳- فقر شدید کلسیم در بدن

۴- تعداد دفعات بسیار زیاد مانیکور

۵- برخورد اشیا یا ضربه های کوچک به ناخن

۶- استفاده بیش از اندازه از مواد شوینده و تماس این مواد با ناخن ها به مدت طولانی

۷- کاهش خون رسانی به اطراف ناخن ها و در نتیجه گردش خون پایین

۸- جویدن ناخن ها

۹- قراردادن ناخن ها زیر نور خورشید به مدت طولانی

۱۰- کم خونی

راهکارهای خانگی جهت تقویت ناخن

۱۱- استفاده از لاک ها به مدت طولانی

۱۲- افزایش سن

همچنین علاوه بر موارد گفته شده بیماری هایی نظیر بیماری های کلیوی، بیماری تیروئید، پسوریازیس و بیماری های عفونی و قارچی نیز می‌توانند از علت های شکنندگی و آسیب پذیری بیش اندازه ناخن محسوب شوند که در اینگونه موارد پیشنهاد ما به شما این است که برای تشخیص علت آسیب پذیری ناخن هایتان حتماً به پزشک مراجعه کنید و با کمک پزشک علت را دریابید و به درمان آن بپردازید.
تقویت ناخن ها پس از تشخیص علت و درمان آن ها از مهمترین گام ها برای داشتن ناخن های سالم و مستحکم است. در ادامه به معرفی برخی از راهکار های خانگی تقویت ناخن ها خواهیم پرداخت.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

راهکارهای خانگی تقویت ناخن

خوشبختانه روش های بسیار زیاد و موثر خانگی برای تقویت ناخن ها وجود دارند که با انجام این راهکار ها میتوانید با صرف کمترین هزینه به بهترین نتایج دست پیدا کنید. در ادامه برخی از بهترین راهکارهای خانگی تقویت ناخن را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱- روغن ویتامین E

استفاده از روغن ویتامین E برای تقویت ناخن ها و رشد دوباره آن ها بسیار ضروری است. شما عزیزان میتوانید از این روغن هم به صورت موضعی و هم به صورت خوراکی استفاده کنید. برای استفاده این روغن به صورت موضعی ابتدا آن را از کپسول خارج کنید و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه اطراف ناخن ها و روی آنها را به خوبی ماساژ دهید، تا تاثیرات روغن همراه با خونرسانی انجام شود. پیشنهاد می کنیم این کار را هر شب و قبل از خواب به مدت ۲۰ روز انجام دهید تا شاهد تغییرات موثر آن بر روی ناخن هایتان باشید.

۲- آب پرتقال

همگی ما می‌دانیم که استفاده روزانه از ویتامین C برای بدن ضروری است. ناخن ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند و شما می توانید از خواص آب پرتقال برای تقویت ناخن های خود بهره ببرید. اگر قصد دارید ناخن های خود را با استفاده از آب پرتقال تقویت کنید، مقداری آب پرتقال تازه را در ظرفی بریزید و ناخن های خود را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در آن نگه دارید. سپس با استفاده از آب گرم آنها را به خوبی بشویید و این کار را به مدت ۱۰ روز انجام دهید تا شاهد رشد و استحکام ناخن های خود باشید.

۳- حنا

استفاده از حنا برای تقویت ناخن ها یک روش قدیمی و بسیار کاربردی است. حنا با ترمیم کناره های ناخن، سبب رشد و افزایش استحکام ناخن ها می‌شود. برای استفاده از حنا مقداری از آن را در آب گرم خیس کنید و سپس آن را به کناره های ناخن خود بزنید و پس از گذشته ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ناخن های خود را با آب گرم شستشو دهید. این کار را به مدت ۱۰ روز انجام دهید.
لازم به ذکر است که بدانید ممکن است پس از استفاده از حنا برای تقویت ناخن ها، شاهد تغییر رنگ آن ها باشید.

راهکارهای خانگی تقویت ناخن

۴- چای سبز

یکی دیگر از مواد طبیعی که برای تقویت ناخن های خود می توانید از آن بهره ببرید، چای سبز است. چای سبز با بهبود استحکام ناخن ها، شکنندگی و آسیب پذیری زیاد ناخن را از بین می برد. برای استفاده از چای سبز ابتدا آن را دم کنید و به همراه مقداری نمک در ظرفی بریزید و برای مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ناخن های خود را در آن قرار دهید. این کار را حداقل ۲ بار و حداکثر ۴ بار در هفته تکرار کنید و از نتایج درخشان آن بهره مند شوید.

۵- شیر

شیر یک منبع غنی از مواد مغذی لازم برای ناخن ها بوده و به سلامت و روشن کنندگی آنها کمک ویژه ای می کند. برای استفاده از شیر جهت تقویت ناخن های خود، مقدار شیر ولرم را در ظرفی بریزید و ناخن های خود را به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه در آن قرار دهید و سپس آن‌ها را شستشو دهید. این کار حداقل سه بار در هفته تکرار کنید. اگر تمایل دارید ناخن های محکم و سالمی داشته باشید، می توانید از این روش استفاده کنید.

۶- زرده تخم مرغ

یکی دیگر از روش های تقویت ناخن ها استفاده از زرده تخم مرغ می باشد. زرده تخم مرغ استحکام را به ناخن ها باز می گرداند و یکی از بهترین روشهای تقویت ناخن ها به شمار می رود. برای استفاده از زرده تخم مرغ مقداری از آن را به همراه روغن نارگیل یا شیر مخلوط کرده و ناخن های خود را ۱۰ الی ۲۰ دقیقه با آن ماساژ دهید و سپس با آب ولرم شستشو دهید. شما می‌توانید این کار را سه بار در هفته انجام دهید.

۷- جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین میتواند علاوه بر بهبود سلامت ناخن ها، آنها را روشن کند و زیبایی و آراستگی را در آنها به وجود بیاورد. برای استفاده از جوش شیرین ابتدا یک قاشق چای خوری از آن را به همراه یک لیوان آب مخلوط کنید و سپس ناخن های خود را به مدت ۲ الی ۳ دقیقه در این محلول نگه دارید. سپس آنها را با آب ولرم شستشو داده، خشک کنید و از کرم مرطوب کننده در نواحی اطراف ناخن ها و روی آن ها استفاده کنید. این کار را هفته ای یکبار انجام دهید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

معرفی چند لوسیون خانگی برای تقویت ناخن ها

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی، محصولات و فرآورده های متعددی برای تقویت ناخن ها عرضه شده اند که می توان با استفاده از آن ها استحکام و سلامت ناخن ها را بهبود بخشید. اما همان طور که می دانید مواد شیمیایی موجود در این محصولات و لوسیون ها بی ضرر نبوده و نیستند و نمی‌توان از آنها به طور دائم استفاده کرد.
از این رو پیشنهاد ما به شما این است که از ترکیب  مواد طبیعی به منظور تهیه لوسیون ها و ماسک ها برای تقویت ناخن های خود استفاده کنید. در ادامه به معرفی برخی از این لوسیون های خانگی می پردازیم.

۱- لوسیون خانگی تخم مرغ و عسل

برای تهیه این لوسیون خانگی یک زرده تخم مرغ را به همراه یک قاشق غذاخوری عسل با هم مخلوط کرده و در ظرفی تمیز بریزید. سپس انگشتان و ناخن های خود را به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه در آن قرار دهید و سپس آنها را شستشو دهید. لوسیون تخم مرغ و عسل سبب استحکام و درخشندگی ناخن های شما می شود.

۲- لوسیون خانگی روغن زیتون و گوجه فرنگی

برای تهیه لوسیون خانگی نصف فنجان آب گوجه فرنگی را به همراه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون با هم ترکیب کنید. سپس ناخن های خود را برای مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در آن قرار دهید و سپس آنها را شستشو دهید. این لوسیون خانگی سبب لطافت پوست اطراف ناخن ها و جلوگیری از پوسته پوسته شدن این نواحی خواهد شد و ناخن های شما را مستحکم می‌کند.

معرفی چند لوسیون خانگی برای تقویت ناخن ها

۳- لوسیون خانگی گل همیشه بهار و بابونه و گلاب

برای تهیه این لوسیون خانگی نصف فنجان گل همیشه بهار را به همراه ۳ قاشق غذاخوری گل بابونه و دو لیوان آب بجوشانید. وقتی جوشانده به دمای محیط رسید، آن را در ظرفی بریزید و در یخچال قرار دهید تا خنک شود. سپس جوشانده مورد نظر را در ظرف مناسب بریزید و مقدار یک قاشق چای خوری گلاب به آن اضافه کنید. سپس ناخن های خود را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در این لوسیون خانگی قرار دهید. این لوسیون طبیعی سبب زیبایی و لطافت پوست اطراف ناخن و همینطور ناخن های شما خواهد شد.
همانطور که گفته شد لوسیون های خانگی هیچ گونه ضرری نداشته و پس از گذشت مدت زمان نه چندان طولانی تاثیرات بسیار مثبتی بر روی ظاهر و کیفیت ناخن‌های شما خواهند گذاشت.

استفاده از انواع روغن گیاهی و کرم مرطوب کننده

استفاده از روغن های گیاهی برای تقویت ناخن ها یکی دیگر از روش های کاربردی و موثر جهت زیبایی هر چه بیشتر و استحکام ناخن می باشد‌. انواع روغن های گیاهی که می‌توانید برای تقویت ناخن هایتان از آنها کمک بگیرید، شامل موارد زیر می باشند.

۱- روغن نارگیل

روغن نارگیل سبب استحکام ناخن ها و رفع حالت  شکنندگی آنها می شود. میتوان گفت روغن نارگیل بهترین روغن برای ناخن است.

۲- روغن آرگان

روغن آرگان سرشار از مواد مغذی مناسب برای رشد ناخن ها و همچنین از بین بردن کوتیکول اطراف ناخن می باشد.

۳- روغن کرچک

روغن کرچک با فراهم کردن ویتامین E و مواد معدنی مورد نیاز ناخن ها، سبب تقویت و رشد ناخن و همینطور بهبود ترک خوردگی های حاصل از ضربه در ناخن میشود

۴- روغن بذر کتان

روغن بذر کتان انواع ویتامین های مورد نیاز برای تقویت ناخن را در خود جای داده است و سبب رشد ناخن ها در کوتاه ترین زمان، ترمیم پوست اطراف ناخن و حفظ رطوبت اطراف ناخن می شود.

استفاده از انواع روغن گیاهی و کرم مرطوب کننده

۵- روغن بادام

روغن بادام نیز یکی از روغن های موثر برای تقویت ناخن ها می باشد که با فراهم کردن ویتامین ها مورد نیاز ناخن، آن را استحکام بخشیده و شکنندگی و کوتیکول ناخن ها را از بین میبرد.

۶- روغن زیتون

روغن زیتون یکی از برترین روغن ها برای ترمیم کوتیکول اطراف ناخن و رطوبت رسانی فوق العاده به آن است. همچنین استفاده از این روغن خوراکی در اطراف ناخن ها سبب لطافت پوست دست و ناخن ها می‌شود.
پیشنهاد ما به شما این است که هر شب مقداری از روغن های معرفی شده را حدود ۱۰ الی ۲۰ دقیقه روی ناخن ها و اطراف آن ها ماساژ دهید. همچنین شما می‌توانید از مرطوب کننده های مناسب پوستتان برای تقویت و لطافت ناخن ها و پوست اطراف آنها استفاده کنید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

نکات مهم جهت جلوگیری از آسیب به ناخن ها

همانطور که همگی ما می دانیم پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. پس اگر تمایل دارید ناخن های مستحکم، زیبا و آراسته داشته باشید، باید به خوبی از آنها مراقبت کنید. نکات مهمی که میتوان با استفاده از آنها از آسیب به ناخن ها جلوگیری کرد، شامل موارد زیر می باشند.

۱- در بازه های زمانی منظم ناخن های خود را کوتاه کنید.

۲- از کرم های مرطوب کننده جهت لطافت و نرمی پوست اطراف ناخن استفاده کنید.

۳- بهداشت ناخن ها را رعایت کنید و آنها را تمیز نگه دارید.

۴- به هیچ عنوان ناخن های خود را نجوید.

۵- از دستکش برای محافظت از ناخن ها استفاده کنید.

نکات مهم جهت جلوگیری از آسیب به ناخن ها

۷- لاک های اضافی را از کوتیکول پاک کنید.

۸- برای پاک کردن لاک از استون استفاده نکنید.

۹- هنگام انتخاب لاک برای ناخن خود دقت کافی را داشته باشید و از لاک هایی که دارای پارابن و سولفات است خودداری کنید.

۱۰- از پولیش ناخن به جای لاک استفاده کنید.

ژلیش ناخن یا لاک اکلریلیک بلای جان ناخن شما

ژلیش ناخن برای کسانی که ناخن های شکننده، حساس و نازکی دارند، به هیچ عنوان توصیه نمی شود. چرا که در ژلیش ناخن معمولاً سطح بیرونی ناخن حدود ۳ الی ۴ لایه با مواد مخصوص کاور میشود و با قرار گرفتن در دستگاه استحکام پیدا میکند. ژلیش ناخن مانع از رسیدن هوا و اکسیژن به ناخن شما میشود و در نتیجه سبب بروز مشکلات پوستی و همینطور آسیب پذیری و شکنندگی ناخن های شما خواهد شد.
استفاده از لاک اکریلیک نیز یکی دیگر از روش های زیبا سازی ناخن می باشد. اگر شما قصد استفاده از لاک اکریلیک را در کاشت ناخن خود دارید، بهتر است بدانید که لاک اکریلیک سبب بروز عفونت های قارچی در اطراف ناخن میشود و همچنین به دلیل داشتن مواد شیمیایی قوی ممکن است باعث بروز حساسیت های پوستی و پیری زودرس شود.

ژلیش ناخن یا لاک اکلریلیک بلای جان ناخن شما
در نتیجه اگر تمایل دارید ناخن های زیبا و طبیعی داشته باشید، راهکار های خانگی تقویت ناخن را جایگزین روش های مضر برای استحکام ناخن ها کنید.

از ضدعفونی بیش از حد دست ها پرهیز کنید

استفاده از محلول های ضدعفونی کننده پس از دوران کرونا تقریباً برای همگی ما تبدیل به عادت شده است. اگر می‌خواهید پوست لطیف و نرمی داشته باشید و ناخن های خود را استحکام ببخشید،  پیشنهاد میکنیم از ضدعفونی کردن بیش از حد دست ها و ناخن ها خودداری کنید چرا که حفظ رطوبت و چربی اطراف ناخن ها یکی از مهم ترین ملاک های داشتن ناخن‌های سالم و مستحکم است.

از ضدعفونی بیش از حد دست ها پرهیز کنید
استفاده بیش از اندازه از محلول های ضدعفونی کننده در طولانی مدت چربی طبیعی دست و ناخن ها را از بین میبرد.
در نتیجه ناخن ها سست و ضعیف شده و حالت شکنندگی پیدا می کنند و کوتیکول اطراف ناخن ها افزایش پیدا می کند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

نکات مهم برای جلوگیری از تضعیف ناخن ها

۱- آب کافی بنوشید. ( نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در طول روز را به شما توصیه می کنیم. )

۲- میوه ها و سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

۳- مصرف کلسیم به صورت روزانه را فراموش نکنید. ( می‌توانید از منابعی همچون شیر سویا، شیر، قرص های مکمل و … استفاده کنید. )

۴- ناخن های خود را هر روز به مدت چند دقیقه زیر نور خورشید قرار دهید.

۵- ناخن های خود را به صورت استاندارد و مرتب کوتاه کنید.

نکات مهم برای جلوگیری از تضعیف ناخن ها

۶- به صورت مرتب از روغن های گیاهی موثر و کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

۷- هنگام استفاده از شوینده ها از دستکش های پلاستیکی نرم استفاده کنید.

۸- مصرف غذاهای دریایی را افزایش دهید.

۹- برای افزایش جریان خون در اطراف ناخن ها و در نتیجه استحکام و حفظ رطوبت ناخن ها اطراف آن ها را به صورت روزانه ماساژ دهید.

۱۰- از لاک ها و لاک پاک کن های بی کیفیت استفاده نکنید.

با انجام اقدامات گفته شده می‌توان تا حدود بسیار زیادی از تضعیف ناخن ها جلوگیری کرد و آنها را به خوبی تقویت نمود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x