کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

خواص ویتامین ای برای پوست و مو

برای داشتن پوست و موی سالم بهتر است از ویتامین های ضروری مناسب به منظور تقویت پوست و مو استفاده شود، از این ویتامین ها می توان ویتامین ای را نام برد، که این ویتامین خاصیت ضدالتهابی داشته و باعث تقویت سیستم ایمنی سیستم ایمنی بدن و بهبود عملکرد سلول ها می شود.

خواص ویتامین ای برای پوست و مو
ویتامین ای خاصیت آنتی اکسیدانی دارد که باعث مبارزه آن با رادیکال های آزاد می شود و  تاثیر بسزایی در کاهش اثرات مخرب پرتو فرابنفش دارد و باعث کاهش روند پیری پوست و محافظت از پوست در برابر آلودگی و استرس می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

فواید ویتامین Eبرای پوست

عوامل مختلفی مانند آلودگی، استرس، رژیم غذایی نامناسب و وجود رادیکال‌های آزاد باعث تحریک پوست و آسیب هایی بر روی آن می شود، اما ویتامین e خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و از پوست در برابر این محرک ها، محافظت می کند، ویتامین ای در غشای سلول های پوستی، دارای غلظت بالایی می باشد و تاثیر بسزایی در افزایش صافی پوست و زیبایی آن دارد، بنابراین با مصرف غذاهای حاوی ویتامین e از پوست خود محافظت کرده و به شادابی و طراوت آن بیافزایید، اما در مصرف ویتامین e زیاده روی نکنید، زیرا امکان آسیب به سلامتی شما وجود دارد، از مهمترین خواص ویتامین ای می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- جلوگیری از پیری پوست

همانگونه که در بالا ذکر کردیم، عواملی مانند وجود رادیکال های آزاد، آلودگی هوا، پرتو های فرابنفش خورشید باعث تاثیر بر کلاژن پوست و آسیب رساندن به سلول‌های پوست می‌شود و این آسیب ها منجر به ایجاد چین و چروک و لکه هایی بر روی پوست می شود، اما ویتامین e با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و از اثرات مخرب آن بر روی پوست می کاهد و در نتیجه باعث کاهش روند پیری پوست سر می شود، با تحقیقات انجام گرفته بر پوست افرادی که به میزان زیادی در مورد پرتو فرابنفش قرار گرفتند، این نتایج کسب شده است که ۵۰ درصد ویتامین e موجود در پوست این افراد کاهش پیدا کرده است و این نشان دهنده عملکرد بالای ویتامین e در مقابله با پرتوهای مخرب فرابنفش می باشد، بنابراین به منظور جذب مجدد ویتامین، از مواد غذایی سرشار از ویتامین e استفاده شود.

۲- کاهش اثرات مخرب خورشید

در صورتی که از ویتامین e، به میزان کافی استفاده شود، باعث مقابله پوست با پرتو مضر فرابنفش شده و از آسیب های ناشی از آن جلوگیری می‌کند، همچنین ویتامین eاز آسیب به DNA جلوگیری کرده و اثرات ناشی از آفتاب سوختگی مانند تورم و قرمزی را کاهش می دهد، با توجه به تحقیقات انجام گرفته در صورتی که از ویتامین E به همراه ویتامین c استفاده شود، باعث کاهش سرعت سوختگی پوستی می شود که فاقد ضد آفتاب می باشد، اما تنها نمی توان به مصرف ویتامین eکفایت کرد و استفاده از کرم ضدآفتاب نیز باید در اولویت قرار گیرد، زیرا ویتامین e دارای spf طبیعی می باشد و باعث جلوگیری از آسیب اشعه های قوی خورشید نمی شود.

۳- باعث حفظ رطوبت پوست می شود.

وجود ویتامین ای بر روی پوست، تاثیر بسزایی در حفظ رطوبت و سلامت سلول ها دارد و از سلول ها به خوبی محافظت می کند، ویتامین e به دلیل حبس رطوبت باعث افزایش نرمی و انعطاف پذیری پوست می شود و بدین منظور می توان از ویتامین e به صورت موضعی استفاده کرد، همچنین ویتامین e دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد که تاثیر بسزایی در کاهش التهابات پوست و تسکین آن دارد و با توجه به مطالعات انجام گرفته بر روی افرادی که به اگزمای پوستی مبتلا بوده‌اند، مصرف ویتامین e باعث کاهش تحریکات پوستی، خارش و قرمزی پوست شده است، اما باید از مصرف زیاد ویتامین e خودداری شود.

۴- خاصیت پاک کنندگی پوست

ویتامین e باعث پاکسازی پوست از آلودگی ها و ناخالصی های مختلف می باشد و همچنین باعث حفظ تعادل طبیعی چربی پوست می شود و تاثیر بسزایی در افزایش نرمی و لطافت آن دارد.

فواید ویتامین Eبرای پوست

۵- درمان ترک های پوستی

دلیل ایجاد ترک های پوستی، کاهش خاصیت ارتجاعی پوست می باشد و این ترک ها به صورت خطوط سفید رنگی بر روی پوست ظاهر می شود، اما استفاده از روغن ویتامین e تاثیر بسزایی در کاهش این ترک ها دارد، زیرا این ویتامین باعث افزایش قابلیت ارتجاعی پوست می شود.

۶- تسکین سوزش ناشی از تبخال

ویتامین e با توجه به خاصیت رطوبت رسانی و برطرف کردن خشکی پوست، تاثیر بسزایی در کاهش سوزش ناشی از تبخال دارد.

۷- درمان سوختگی های جزئی

به منظور درمان سوختگی های جزئی و جراحات می توان از روغن ویتامین e استفاده کرد، البته بستگی به درجه سوختگی، زمان و میزان مصرف ویتامین e متفاوت می باشد، در واقع استفاده از ویتامین e باعث کاهش اثرات سوختگی بر روی پوست می شود، چنان چه بلافاصله بعد از سوختگی از روغن ویتامین e استفاده شود، باعث عمیق تر شدن سوختگی می‌شود، زیرا روغن ویتامین eچرب می باشد و باعث حفظ حرارت در آن ناحیه خواهد شد.

۸- ترمیم جای زخم

روغن ویتامین e باعث ترمیم بافت های آسیب دیده می شود، زیرا به عمق پوست نفوذ کرده و تاثیر بسزایی در رفع اسکار ناشی از سوختگی دارد، همچنین می توان از روغن ویتامین e به منظور کم رنگ کردن لکه ها استفاده کرد.

۹- جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست

یکی از دلایل سرطان پوست، اشعه ماورا بنفش خورشید می باشد که باعث تکثیر سلول های سرطانی می شود، اما خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین e باعث حفاظت از پوست در برابر اشعه های مضر می شود.

۱۰- کمک به درمان بیماری های پوستی

ویتامین e تاثیر بسزایی در حفظ قابلیت ارتجاعی پوست و درمان خشکی پوست دارد، همچنین باعث بازسازی پوست می شود، بنابراین از آن می‌توان برای درمان برخی اختلالات پوستی از قبیل اگزما و پسوریازیس استفاده کرد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

فواید ویتامین Eبرای مو

عواملی مانند نور خورشید و آلودگی‌های هوا، رژیم غذایی نامناسب، باعث شکستگی و ریزش موها می‌شود، اما ویتامین e تاثیر بسزایی در افزایش گردش خون و در نتیجه رسیدن مواد مغذی به موها شده و دارای خواص زیادی برای موها می باشد، از خواص ویتامین e برای مو می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- تحریک رشد مو

ویتامین e حاوی آنتی اکسیدان های زیادی می باشد که باعث بهبود گردش خون پوست سر و رساندن مواد مغذی به فولیکول های مو شده، در نتیجه تاثیر بسزائی در رشد موها داردو باعث ترمیم موهای آسیب دیده می شود.

۲- جلوگیری از سفید شدن زودرس مو

خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین e باعث جلوگیری از تخریب بافت ها و کاهش سرعت فرایند پیری پوست و مو می شود، در نتیجه از سفیدی زودرس موها جلوگیری می کند.

۳- جلوگیری از موخوره

عواملی مانند استفاده از ابزارهای حرارتی، استفاده از مواد شوینده نامناسب، باعث ایجاد موخوره می شود، اما استفاده از ویتامین e به دلیل خاصیت نرم کنندگی و تقویت فولیکول های مو، باعث جلوگیری از ایجاد موخوره و شکنندگی موها می شود.

فواید ویتامین Eبرای مو

۴- کنترل چربی سر

ویتامین e باعث ایجاد یک لایه محافظ بر روی موها شده و تاثیر بسزایی در حفظ رطوبت پوست سر دارد، زیرا یکی از دلایل خشکی و تحریکات پوستی، کمبود ویتامین e می باشد، بنابراین می‌توان با مصرف موضعی ویتامین e باعث متعادل ساختن چربی پوست سر شد، استفاده از روغن هایی که حاوی ویتامین e هستند، نیز باعث کمک به رطوبت رسانی پوست سر می شود، از این روغن ها می توان روغن آووکادو را نام برد.

۵- افزایش درخشندگی

با از بین رفتن لایه چربی محافظ کوتیکول مو، موها درخشندگی لازم را ندارند و حالت دادن به آنها سخت می شود، اما استفاده از ویتامین e به دلیل ایجاد لایه چربی بر روی موها،باعث افزایش درخشندگی موها و کاهش شکنندگی آن ها در برابر عوامل آسیب زا می شود.

۶- تقویت پوست سر

ویتامین e باعث کاهش اثرات استرس اکسیداتیو و ایجاد لایه محافظ بر روی موها می شود، بنابراین تاثیر بسزایی تقویت موها و حفاظت آن ها در برابر رادیکالهای آزاد دارد و همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین e باعث جلوگیری از آسیب سلولی و ریزش بیشتر موها می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

طرز استفاده از ویتامین ای برای پوست و مو

به منظور جوانسازی پوست می توان از روغن ویتامین e در روتین شبانه استفاده کرد، با توجه به این که این روغن دارای غلظت بالایی می باشد، بهتر است در هنگام شب بر روی پوست مورد استفاده قرار گیرد، تا فرصت کافی برای جذب آن وجود داشته باشد، اما چنان چه قصد دارید از این روغن در طول روز استفاده کنید، بعد استفاده از آن، از لوازم آرایشی وسرم های پوستی استفاده نکنید.

۱- استفاده از ویتامین e به صورت موضعی

 برای استفاده از ویتامین e به صورت موضعی به شیوه زیر عمل کنید.

۱- قبل استفاده از ویتامین e، باید صورت به طور کامل پاکسازی شود، بنابراین صورت را با آب ولرم شستشو دهید و سپس خشک کنید.

۲- به منظور استفاده از ویتامین e می توان دو قطره روغن بادام یا روغن نارگیل به آن اضافه کنید.

۳- با استفاده از انگشتان به صورت دورانی پوست صورت را ماساژ دهید، تا روغن به خوبی جذب پوست شود و حداقل به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید تا روغن جذب پوست شود و سپس بخوابید، برای دریافت نتایج مثبت دو بار در هفته از روغن ویتامین e استفاده شود.

۲- مصرف خوراکی ویتامین e

به منظور داشتن پوست سالم، می توان از ویتامین e به صورت خوراکی مصرف کرد، اما میزان مصرف آن طبق نظر پزشک می باشد، همچنین مصرف مواد غذایی مانند بادام، دانه های آفتابگردان نیز باعث تامین ویتامین e می شود.

طرز استفاده از ویتامین ای برای پوست و مو

۳- ترکیب ویتامین e با کرم مرطوب کننده

در صورتی که از محتوای کپسول ویتامین e در مرطوب‌کننده‌ها استفاده شود، باعث حفظ رطوبت پوست می شود، همچنین می توان ویتامین e را با لوسیون های بدن نیز ترکیب کرد.

 

ویتامین ای برای لک صورت

ویتامین e دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی می باشد، بنابراین تاثیر بسزایی در از بین بردن لکه های قهوه ای پوست دارد، بدین منظور محتوای کپسول ویتامین e را خارج کرده و آن را  به صورت مستقیم بر روی پوست مورد استفاده قرار دهید و اجازه دهید کاملا جذب پوست شود، این روغن تاثیر بسزایی در درمان لکه های قهوه ای پوست دارد.

ویتامین ای برای لک صورت

اسپری ویتامین e برای مو

ویتامین e دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد و تاثیر بسزایی در تقویت مو و جلوگیری از ریزش موها و ابروها دارد، در صورتی که موهای شما دچار ریزش شده است، می توانید از اسپری تقویت کننده مو استفاده کنید، برندهای مختلف اسپری تقویت کننده مو وجود دارد که از این برندها می‌توان اسپری تقویت کننده مو و ابروی باریج اسانس و برند بادی شاپ را نام برد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

ماسک ویتامین ای برای لک صورت

ویتامین e باعث حفاظت از پوست در برابر رادیکالهای آزاد و اشعه مضر خورشید می شود، بنابراین تاثیر بسزایی در افزایش جوانی و شادابی پوست و همچنین کاهش چین و چروک و التهابات دارد، همچنین این ویتامین از تجزیه کلاژن های پوست جلوگیری کرده و باعث کاهش لکه و شفاف سازی پوست می شود، بدین منظور می توان از انواع ماسک ویتامین ای استفاده کرد، از ماسک ها می توان به موارد زیر اشاره کرد

۱- ماسک کپسول ویتامین e

کپسول ویتامین e دارای محتویات ژله ای می باشد و برای استفاده از کپسول ویتامین e کافیست محتویات کپسول را خارج کرده و به منظور رفع مشکلات پوستی و لکه های صورت مورد استفاده قرار دهید، نحوه استفاده از آن نیز به شرح زیر می باشد.
ابتدا کپسول ویتامین e را سوراخ کنید و محتویات آن را بر روی انگشت بریزید، سپس به صورت حرکات دایره‌ای محتویات آن را بر روی پوست به مدت چند دقیقه ماساژ دهید و اجازه دهید این روغن به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست بماند و سپس با استفاده از آب ولرم، پوست را شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت این کار را به مدت چند هفته انجام دهید، در کوتاه مدت نتایج شگفت انگیزی بر روی پوست مشاهده خواهید کرد.

۲- ماسک ویتامین e و آلوئه ورا

آلوئه ورا باعث آبرسانی، تغذیه پوست و کاهش آکنه های پوستی می شود و در صورتی که از آلوئه ورا به همراه ویتامین eاستفاده شود، تاثیر آن بر روی پوست افزایش پیدا می‌کند، برای تهیه ماسک ویتامین e و ژله آلوئه ورا نیاز به دو عدد کپسول ویتامین e و یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا می باشد، ابتدا محتویات کپسول ویتامین e را خارج کرده و با ژل آلوئه ورا ترکیب کنید، سپس ترکیب حاصل را بر روی پوست به صورت حرکات دورانی ماساژ دهید و اجازه دهید این ترکیب به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست بماند و بعد پوست را با آب سرد شستشو دهید، برای دریافت مثبت یک روز درمیان از این ترکیب استفاده کنید.

ماسک ویتامین ای برای لک صورت

۳-ماسک ویتامین e و سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ دارای ترکیبات مختلفی مانند ویتامین ها وپروتئین می باشد که تاثیر بسزایی در کاهش لکه های پوستی دارد،کاهش چین و چروک و افزایش لطافت پوست دارد و در صورتی که از سفیده تخم مرغ به همراه ویتامین e استفاده شود، نتایج شگفت انگیزی بر روی پوست داشته و باعث کاهش لکه های پوستی می شود، برای تهیه این ماسک نیاز به یک عدد سفیده تخم مرغ، ۲ عدد کپسول ویتامین e می‌باشد و محتویات کپسول ویتامین ای را با سفیده تخم مرغ ترکیب کنید و این ترکیب را کاملا مخلوط نمایید تا کف کند، سپس آن را به آرامی بر روی پوست بمالید و اجازه دهید کاملا خشک شود و آن را با آب ولرم شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت از این ترکیب به صورت مداوم استفاده شود.

۴- ماسک موز و ویتامین e

موز حاوی ویتامین A و Cمی باشد و وجود این ویتامین ها باعث کاهش مشکلات پوستی شده و تاثیر بسزایی در شفاف سازی پوست دارد و در صورتی که با ویتامین e ترکیب شود، نتایج بهتری بر روی پوست خواهد داشت، برای تهیه ماسک نیاز به یک موز وسه عددکپسول ویتامین e می باشد، محتویات کپسول ویتامین e را با یک موز رسیده، ترکیب کنید و این ترکیب را بر روی پوست ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست بماند، سپس پوست را با آب ولرم شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت هر شب قبل خواب از این ترکیب استفاده کنید.

۵- ماسک گلاب و ویتامین e

گلاب باعث حفظ رطوبت پوست و کاهش لکه های پوستی و شفاف سازی پوست می شود و در صورتی که گلاب با ویتامین e و گلیسیرین ترکیب شود، تاثیر بسزایی در رفع مشکلات پوستی دارد، بدین منظور نیاز به یک قاشق چای خوری گلیسیرین، یک قاشق چای خوری گلاب و یک عدد کپسول ویتامین e می باشد، محتویات کپسول ویتامین ای را با گلاب و گلیسیرین مخلوط کنید و کاملا هم بزنید و این ترکیب را بر روی پوست صورت بمالید و اجازه دهید به مدت ۴ ساعت بر روی پوست بماند، بهتر است این کار قبل خواب صورت بگیرد تا جذب آن از طریق پوست بهتر باشد، سپس صورت با آب ولرم شسته شود، برای دریافت نتایج مثبت چند بار در هفته از این ترکیب استفاده کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x