کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

بهترین روش های افزایش رشد مو

اغلب افراد به خصوص خانم ها، خواهان موهای بلند و زیبا می باشند، به همین دلیل از روش‌های مختلفی به منظور تقویت مو و افزایش رشد مو استفاده می کنند.

بهترین روش های افزایش رشد مو
به منظور تقویت مو باید مواد معدنی و ویتامین های لازم به فولیکول‌های مو برسد، در اینجا روش‌های مختلفی برای افزایش رشد موها را عنوان می کنیم.

بررسی روند کلی رشد مو

مو تاثیر زیادی در افزایش جذابیت و زیبایی چهره افراد دارد و باید موها از شادابی و زیبایی لازم برخوردار باشند، به طور میانگین در سال حدود ۱۵ سانتی متر به رشد موها اضافه می‌شود، که عوامل مختلفی بر میزان رشد موها تاثیر گذار می باشد، که از این عوامل می تواند ژنتیک، رژیم غذایی، سلامت بدن و سن افراد را نام برد.

بررسی روند کلی رشد مو
رشد مو در سه آناژن کاتاژن و تلوژن انجام می شود، مرحله آناژن مرحله رشد مو بوده و حدود ۲ تا ۶ سال زمان می‌برد، مرحله بعد، مرحله کاتاژن می باشد که در آن فولیکول های مو تجدید می شود و در مرحله تلوژن فولیکول ها وارد فاز استراحت می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

افزایش رشد مو با روش های خانگی

به منظور تقویت و افزایش رشد موها و همچنین جلوگیری از ریزش مو، روش های مختلفی استفاده می‌شود که از این روش ها، روش های کلینیکی و روش های خانگی می باشد به منظور استفاده از این روش ها ابتدا باید دلیل ریزش موها و کاهش تراکم آنها مشخص شود، از عوامل موثر بر ریزش مو کمبود ویتامین و مواد مغذی، مشکلات ژنتیکی عدم تعادل در هورمون های بدن و استفاده از مواد شوینده نامناسب می باشد.

از روش های خانگی به منظور افزایش رشد مو می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- رژیم غذایی مناسب

به منظور رشد موها، در رژیم غذایی باید انواع ویتامین، مواد مغذی، پروتئین و مواد معدنی مورد نیاز بدن تامین شود، از ویتامین های مورد نیاز به منظور جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد موها ویتامین ،CویتامینD،  ویتامین E، بیوتین، امگا۳ و امگا۶، آهن، روی می باشد.

۲- ماساژ کف سر

یکی از راهکارهایی که باعث افزایش رشد موها می شود، ماساژ کف سر می باشد که تاثیر بسزایی در افزایش گردش خون، کاهش اضطراب و آرامش افراد دارد و پزشکان متخصص توصیه می کنند به منظور افزایش رشد موها و گشاد شدن عروق خونی، روزانه به مدت ۵ دقیقه پوست سر را ماساژ دهید.

۳- از سشوار و اتو مو کمتر استفاده شود.

استفاده از ابزار های حرارتی باعث آسیب به موهای شما و افزایش شکنندگی و کاهش رشد آنها خواهد شد، بنابراین استفاده از این ابزار را محدود کرده و در صورت استفاده از محصولات محافظ مانند روغن و کرم مو استفاده کنید، به منظور خشک کردن موها بهتر است از یک حوله مناسب استفاده کنید و به آرامی موها را با حوله خشک کنید.

افزایش رشد مو با روش های خانگی

۴- به میزان کافی آب بنوشید.

نوشیدن آب باعث دفع سموم بدن و مواد زائد و در نتیجه عملکرد بهتر بدن می‌شود، بنابراین روزانه حداقل به میزان ۸ تا ۱۲ لیوان آب بنوشید، همچنین آب تاثیر بسزایی در افزایش رطوبت موها و هیدراته شدن بدن دارد و باعث کاهش ریزش مو و افزایش رشد آنها خواهد شد.

۵- از رنگ و دکلره کمتر استفاده شود.

استفاده از رنگ‌های شیمیایی، باعث شکننده شدن تارهای مو و جلوگیری از رشد سریع موها می شود، بنابراین بهتر است از رنگ موهای شیمیایی کمتر استفاده شود و در صورتی که خواهان تغییر رنگ موها هستید، بیشتر از رنگ های طبیعی و بی ضرر استفاده کنید.

۶- استفاده از شانه مناسب

شانه زدن موها باعث افزایش گردش خون و در نتیجه افزایش رشد مو می شود، شانه ای که برای موها استفاده می شود، بهتر است چوبی باشد و شانه زدن به آرامی انجام گیرد، در صورتی که شانه زدن مو به روش صحیح انجام گیرد، باعث آزاد شدن روغن های طبیعی پوست سر شده و تاثیر بسزایی در افزایش رشد موها خواهد داشت.

۷- استفاده از شوینده های مناسب

به منظور افزایش رشد موها، از شامپوی مناسب و بدون مواد مضر استفاده شود، زیرا این شامپو‌ها باعث رساندن مواد مغذی بیشتری به موها و در نتیجه تقویت و رشد مو خواهد شد، همچنین از شست‌وشوی افراطی موها با این شامپوها خودداری شود.

۸- کاهش استرس

گاهی با اینکه مراقبت های لازم از مو انجام می گیرد، اما رشد موها به دلخواه نیست، یکی از عواملی که باعث اختلال در رشد موها می شود، سطح بالای استرس می باشد، زیرا استرس باعث به هم ریختگی هورمون های بدن، کاهش حجم مو و کدری آن ها خواهد شد، به منظور کنترل استرس، تمریناتی مانند یوگا و مدیتیشن انجام دهید، همچنین گوش دادن به موسیقی و خواندن کتاب نیز باعث آرامش ذهن خواهد شد.

۹- تعویض روبالشی

روبالشی که برای بالش در نظر می‌گیرید، بایدجنس مناسبی داشته باشد تا باعث کاهش الکتریسیته مو و به هم ریختگی کمتر مو شود، همچنین روبالشی های نامناسب باعث افزایش احتمال شکستگی تارهای مو و اصطکاک بیشتر موها خواهد شد.

افزایش رشد مو از نظر درمان های طب سنتی

از درمان های طب سنتی می توان به منظور افزایش رشد موها استفاده کرد که این درمان ها نیز تاثیر بسزایی در تقویت موها خواهد داشت، از این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- جوش شیرین

جوش شیرین دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد میکروبی می باشد و از مو در برابر عوامل آسیب زا محافظت می کند، همچنین تاثیر بسزایی در کاهش شوره سر و تحریک رشد موها دارد، برای استفاده از جوش شیرین کافیست آن را در شامپوی خود بریزید.

۲- نمک اپسوم

نمک اپسوم حاوی منیزیم می باشد، که تاثیر بسزایی در رشد موها دارد و در صورتی که از نمک در شامپو استفاده شود، باعث جذب چربی اضافه پوست سر و افزایش رشد موها می شود.

۳- استفاده از روغن های طبیعی

روغن های طبیعی زیادی وجود دارد که به دلیل وجود خاصیت آنتی اکسیدانی، ویتامین D،E،Cو همچنین خاصیت ضد باکتریایی و ضد میکروبی باعث افزایش رشد موها می شود، از این روغن ها می توان روغن سیاه دانه، روغن سدر، روغن شنبلیله، روغن اسطوخودوس، روغن کرچک، روغن زیتون، روغن آرگان، روغن نارگیل، روغن مریم گلی، روغن رزماری،  را نام برد، به منظور افزایش تاثیر این روغن ها کمی عسل طبیعی به آن اضافه کنید و در کوتاه مدت نتایج آن را بر رشد موها مشاهده خواهید کرد.

۴- دارچین

یکی از ترکیباتی که باعث افزایش رشد مو می شود،دارچین است و در صورتی که از روغن زیتون و عسل در کنار دارچین استفاده شود، باعث افزایش جریان خون و گرمی پوست سر و افزایش رشد موها خواهد شد.

۵- اسفناج

اسفناج حاوی آهن، فوبات و ویتامین  می باشد و در صورتی که بخار پز شود، تاثیر بسزایی در رشد موها خواهد داشت.

افزایش رشد مو از نظر درمان های طب سنتی

۶- لیمو ترش

لیموترش حاوی ویتامین C،Bو مواد مغذی می باشد و در صورتی که به همراه آب لیمو ترش از روغن نارگیل و روغن زیتون استفاده شود و کف سر به مدت نیم ساعت ماساژ داده شود، تاثیرات مثبتی بر رشد موها خواهد داشت.

۷- آلوئه ورا

آلوورا باعث ترمیم سلول های آسیب دیده پوست سر می شود، زیرا حاوی مواد معدنی و پروتئین های لازم برای رشد مو می باشد.

۸- سرکه سیب

سرکه سیب دارای خاصیت ضدعفونی کننده و ضد باکتریایی می‌باشد و تاثیر بسزایی در تنظیم ph پوست سر و افزایش فولیکول های مو دارد، بنابراین به منظور افزایش رشد موها می توان از سرکه سیب استفاده کرد.

۹- تخم مرغ

از ترکیبات موجود در تخم مرغ، می توان سلنیوم، آهن و بیوتین را نام برد،که این مواد تأثیر بسزایی در افزایش ضخامت و رشد موها خواهد داشت.

۱۰- انواع مغزها

دانه های مغذی، دارای ترکیباتی از قبیل ویتامین های B و اسیدهای چرب ضروری بدن و روی می باشد، بنابراین تاثیر بسزایی در رشد موها دارد، از مغز های موثر در ریزش مو می توان تخم کتان، آفتابگردان، کدو و دانه چیا را نام برد.

۱۱- میگو وگوشت

میگو حاوی ویتامین B،روی، آهن و ویتامین Dمورد نیاز بدن می باشد و تاثیر بسزایی در رشد موها دارد، همچنین گوشت منبع خوبی از آهن می باشد و برای رشد و تقویت فولیکول های مو در هفته ۳ بار از گوشت قرمز استفاده کنید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

افزایش رشد مو با روش های مدرن و کلینیکی

در صورتی که استفاده از روش های خانگی تاثیر زیادی بر رشد موها نداشته باشد و موها به شدت ضعیف باشد، می‌توان از روش‌های کلینیکی نیز به منظور تقویت مو و افزایش رشد آنها استفاده کرد از روش های کلینیکی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- کربوکسی تراپی

یکی از مناسب ترین روش ها برای درمان ریزش مو و افزایش رشد مو‌ها، کربوکسی تراپی می باشد که نتایج فوق‌العاده‌ای به همراه دارد و افرادی که موهای آنها به شدت آسیب دیده است با انجام این روش نتایج قابل قبولی دریافت کرده اند، برای انجام کربوکسی تراپی از سوزن های بسیار ظریفی به منظور تزریق دی اکسید کربن به پوست سر استفاده می شود و افزایش دی اکسید کربن در این ناحیه باعث تشکیل رگ های خونی جدید و افزایش اکسیژن رسانی به آن ناحیه شده و مواد مغذی بیشتری به پوست سر می رسد، در نتیجه باعث تغذیه فولیکول ها و پیازچه مو شده و باعث جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد تار موها خواهد شد.

۲- ‏PRP

از روش های کلینیکی دیگری که برای درمان ریزش مو و افزایش رشد آنها استفاده می شود، روش پی آر پی است که در این روش از خون مراجعه کننده به منظور تهیه پی آر پی استفاده می‌شود، ابتدا خون از فرد گرفته شده و با انجام فرایند هایی پلاسمای غنی از پلاکت تهیه شده و به پوست سر تزریق می شود، ‏prp باعث افزایش گردش خون و رسیدن مواد مغذی به فولیکول های مو شده و در نتیجه تاثیر بسزایی در افزایش ضخامت موها و رشد مو خواهد داشت.

۳- کاشت مو

یکی از بهترین روش ها به منظور درمان ریزش مو و افزایش رشد مو‌ها کاشت مو می باشد که از تکنیک‌های مختلف به منظور کاشت مو استفاده می‌شود، که از این تکنیک ها می توان FIT،SUT  را نام برد که در این روش ها از ابزارها و تجهیزات به روز استفاده می‌شود و احتمال خطای انسانی در آنها بسیار کم می باشد و افراد زیادی از این روش نتایج بسیار قابل قبولی دریافت کرده اند.

افزایش رشد مو با روش های مدرن و کلینیکی

۴- لیزر تراپی

یکی دیگر از روش های تقویت مو و افزایش رشد مو لیزر تراپی می باشد، در لیزر تراپی اشعه های لیزر بر ناحیه مشخصی از پوست سر تابانده شده و  این اشعه ها توسط سلول های مو جذب شده و در نتیجه باعث تقویت مو و رشد موها خواهد شد، در واقع این فوتون ها باعث تحریک فولیکول های مو و تقویت گردش خون خواهد شد.

۵- مزوتراپی مو

از دیگر روش هایی که امروزه به منظور رشد مو و تقویت آن ها استفاده می شود، مزوتراپی است که در این روش محلولی که حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و اسید آمینه می باشد، با سرنگ های مخصوصی به نواحی مختلف پوست سر تزریق می شود و این محلول تأثیر بسزایی در تقویت فولیکول ها و تغذیه آنها دارد و باعث افزایش ضخامت موها و رشد آن ها خواهد شد، محلولی که به پوست سر طرز تزریق می‌شود، عوارض کمی را به دنبال خواهد داشت و با بدن اکثر افراد سازگار می باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

داروهای تقویتی برای افزایش رشد مو

مصرف انواع داروها و مکمل های تقویت کننده، تاثیر بسزایی در افزایش رشد موها خواهد داشت، اما بهتر است برای مصرف این داروها به پزشک متخصص مراجعه کنید، تا با توجه به نوع موی شما و دلایل ضعف آن، روش مناسبی برای تقویت مو و رشد آن ها در نظر گرفته شود و از مصرف خودسرانه هرگونه دارو خودداری شود، زیرا ممکن است عوارض جبران ناپذیری را برای افراد به همراه داشته باشد، از داروهایی که به منظور افزایش رشد مو می توان مورد استفاده قرار داد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- زینک پلاس

یکی از موثرترین داروها به منظور افزایش رشد مو و تقویت موها زینک پلاس می باشد که این مکمل ها علاوه بر زینک، حاوی ویتامین B و C می باشد که باعث افزایش ضخامت مو و تقویت موهای آسیب دیده می‌شود، اما بهتر است برای دریافت نتایج مثبت این مکمل به صورت روزانه مصرف شود، تا در مدت کوتاه تاثیر آن را بر رشد مو مشاهده کنید.

۲- بیوتین

قرص بیوتین تاثیر بسزایی در رشد و تقویت موها دارد و باعث می شود در مدت زمان کوتاهی شاهد رشد موها باشید، زیرا این ویتامین تاثیر بسزائی در افزایش تراکم موها دارد و افرادی که از این قرص استفاده کرده‌اند، شاهد نتایج شگفت انگیزی بر روی موهای خود بوده اند.

۳- هیرتامین

از دیگر داروهایی که به منظور تقویت مو و افزایش رشد آنها توسط پزشکان تجویز می شود، داروی هیر تامین می باشد که مصرف این قرص با مشورت پزشک برای افراد بالای ۱۶ سال مجاز است و این دارو دارای ویتامین های گروه B، اسیدهای آمینه و مینرال ها می باشد که باعث تقویت فولیکول های مو و رشد آن ها خواهد شد.

داروهای تقویتی برای افزایش رشد مو

۴- فولیکوژن

فولیکوژن دارای املاح و ویتامین های مورد نیاز مو می باشد و از ترکیبات آن می توان زینک، سلنیوم، روی، ویتامین E ، اسید آمینه و ویتامین های گروه B را نام برد.

۵- ماینوکسیدیل

به منظور کاهش ریزش مو و افزایش رشد موها می‌توان از داروی محلول ماینوکسیدیل استفاده کرد، که برای مصرف آن نیاز به تجویز پزشک می‌باشد و این دارو دارای دوزهای متفاوتی می باشد، البته دوز پایین آن را بدون نسخه نیز می توان از داروخانه تهیه کرد، اما برای استفاده از دوز های بالای آن نیاز به تجویز پزشک می‌باشد.

۶- قرص فیناستراید

از دیگر داروهایی که باعث قطع ریزش مو و افزایش رشد مو و رشد آن ها خواهد شد، قرص فیناستراید می باشد که این دارو برای مصرف آقایان مناسب می باشد و برای دریافت نتایج مثبت باید به صورت روزانه مصرف شود و این قرص برای افراد بالای ۶۰ سال نتایجی به همراه نخواهد داشت، اما در صورتی که برای افراد پایین تر از سن ۶۰ سال مورد استفاده قرار گیرد، در طی چند ماه شاهد نتایج بسیار خوبی بر روی موهای خود خواهید بود.

۷- هیرویت

یکی از تاثیرگذارترین مولتی ویتامین ها بر رشد موها قرص هیرویت می باشد که باعث ترمیم موهای آسیب دیده و رشد موها در مدت زمان کوتاهی خواهد شد، زیرا سرشار از ویتامین های گروه B و اسیدهای آمینه می باشد و در صورتی که به صورت مداوم استفاده شود، باعث افزایش ضخامت مو و تقویت موهای آسیب دیده خواهد شد و این قرص قابل استفاده برای زنان و مردان می باشد.

۸- هیر اکتیواتور

از دیگر قرص هایی که برای تقویت موها و افزایش رشد آنها می‌توان مورد استفاده قرار داد، داروی هیراکتیواتور می باشد، که این دارو حاوی اسیدهای آمینه، ویتامین ها و مواد معدنی می باشد و در صورتی که در یک دوره مشخصی مصرف شود، نتایج فوق العاده بر رشد موها خواهد داشت.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x