کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

سریعترین راه رفع غبغب

ممکن است چربی های اضافه در نواحی مختلف بدن تجمع پیدا کند و در صورتی که این چربی های اضافه زیر چانه تجمع پیدا کند، باعث ایجاد غبغب می شود، اما انجام فعالیت های ورزشی و تغذیه سالم به سختی می تواند باعث از بین رفتن غبغب شود و در صورتی که میزان انباشت چربی در این ناحیه افزایش پیدا کند، باعث کشش بیشتر پوست و ظاهری ناپسند خواهد شد، غبغب تاثیرات منفی بر جذابیت چهره افراد داشته و باعث می شود افراد به دنبال راهکارهایی برای درمان آن باشند.

سریعترین راه رفع غبغب
روش هایی به صورت خانگی و کلینیکی برای درمان غبغب وجود دارد که با توجه به شرایط افراد و هزینه‌ای که برای این کار در نظر گرفته اند، از این روش ها استفاده می شود. روش های مختلفی را در اینجا بررسی می‌کنیم که با مطالعه آن می توانید به سریعترین راه رفع غبغب دست پیدا کنید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

غبغب و عوامل موثر بر ایجاد آن

یک عارضه شایع که ممکن است هر فردی را درگیر کند، ایجاد غبغب می باشد که نشانه ی بیماری نیست و تنها نشان دهنده انباشت چربی در این ناحیه می باشد.
وجود غبغب برای بعضی افراد ناخوشایند می باشد و این عارضه بیشتر به دنبال افزایش وزن ایجاد می شود و همچنین گاهی افراد، با اینکه وزن مناسبی دارند ممکن است در هنگام کاهش وزن به این عارضه مبتلا شوند، از عوامل موثر بر ایجاد غبغب می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- چربی اضافه

چربی اضافه یکی از شایع ترین علل ایجاد غبغب می باشد و در صورتی که دچار اضافه وزن شوید،  باعث تجمع چربی در نواحی مختلف بدن به خصوص در ناحیه زیر چانه می شود و بستگی به فیزیک بدنی شما ممکن است، تجمع چربی در نواحی مختلف دیگری نیز ایجاد شود، اما با توجه به اینکه پوشاندن غبغب کار سختی می باشد، ممکن است این  موضوع برای بعضی افراد نگران کننده بوده و موجب کاهش اعتماد به نفس آن ها شود.

۲- پیری پوست با افزایش سن

با افزایش سن، میزان کلاژن سازی پوست کاهش پیدا می‌کند و با کاهش کلاژن سازی، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و باعث ایجاد افتادگی در نواحی مختلف بدن می شود، زمانی که این افتادگی در زیر چانه ایجاد شود، شبیه زمانی می باشد که به دلیل انباشت چربی در این ناحیه غبغب به وجود آمده باشد، پیری پوست یک روند طبیعی می باشد، اما عوامل دیگری مانند رژیم غذایی نامناسب، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و استعمال دخانیات، باعث تاثیرات منفی بر پوست و ایجاد پیری زودرس می شود و بهتر است بارعایت آداب و عادات غذایی مناسب و سبک زندگی سالم، تاثیرات آن را کاهش داد.

غبغب و عوامل موثر بر ایجاد آن

۳- ژنتیک

با اینکه ژن خاصی برای ایجاد غبغب وجود ندارد، اما در صورتی که یکی از اعضای خانواده شما به این عارضه مبتلا باشد، احتمال وجود این استعداد در شما نیز بسیار بالا می باشد و با توجه به ژنتیک خاص افراد، احتمال افزایش وزن، پوست نازک تر و کاهش خاصیت ارتجاعی پوست وجود دارد و گاهی افراد به صورت کلی استعداد بیشتری در تجمع چربی در اطراف چانه داشته باشند، این موضوع تاثیر بسزایی در ساختار استخوانی صورت شما و ایجاد غبغب دارد.

۴- ساختار صورت

از دیگر عوامل تاثیر گذار، بر ایجاد غبغب ساختار اساسی صورت افراد می باشد، در بعضی افراد، ساختار صورت به گونه ای می باشد که بیشتر مستعد ایجاد غبغب می باشد و همچنین افرادی که خط فک ضعیفی دارند، یا چانه آنها تو رفته باشد امکان ایجاد غبغب در آنها نسبت به سایرین بیشتر می باشد، زیرا پوست این افراد دارای خاصیت کشسانی کمتری می باشد و با کمی افزایش وزن، این خاصیت کشسانی کمتر شده و موجب ایجاد غبغب می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

سریعترین راه رفع غبغب با مزوتراپی

امروزه روش های مختلفی برای از بین بردن غبغب وجود دارد، یکی از روش هایی که به صورت کم تهاجمی انجام گرفته و دارای عوارض بسیاری کمی می باشد، روش مزوتراپی می باشد که در این روش مواد فعال بیولوژیک، در ناحیه مورد نظر تزریق می شود، که این مواد شامل فاکتورهای رشد، مواد مغذی، مواد معدنی و ویتامین های مختلف می باشد.
انجام مزوتراپی هیچ گونه درد و خونریزی را متوجه فرد نمی کند، زیرا با استفاده از یک سری سوزن های بسیار ظریف و در اندازه های بسیار کوچک انجام می شود، که با انجام چند تزریق در نواحی مختلف صورت انجام می شود، این روش به صورت سرپایی انجام گرفته و نیازی به بستری شدن نیست و با توجه به تشخیص پزشک ممکن است، داروهای مختلفی در ناحیه درمانی تزریق شود.

سریعترین راه رفع غبغب با مزوتراپی
مزوتراپی با توجه به دارویی که برای تزریق مورد استفاده قرار می‌گیرد، نتایج چشمگیری به همراه دارد و بعد از انجام دو تا سه جلسه تزریق، این نتایج قابل مشاهده می باشد، زیرا مواد تزریقی به صورت مستقیم وارد سلول های چربی شده و منجر به آب شدن چربی های ایجاد شده در ناحیه غبغب خواهد شد، که حدود دو هفته زمان نیاز می باشد و بعد از ۶ هفته نتایج تزریق را مشاهده خواهید کرد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

سریعترین راه رفع غبغب با هایفوتراپی

یکی دیگر از روش هایی که برای از بین بردن غبغب مورد استفاده قرار می‌گیرد، هایفوتراپی می باشد، که در این روش از امواج فراصوت با شدت بالا استفاده می شود، تاباندن این امواج باعث گرم شدن سلول های پوستی و جمع شدن آنها می شود.
برای انجام هایفوتراپی ابتدا معاینه پوست توسط پزشک متخصص انجام می گیرد و با توجه به میزان غبغب و شرایط پوستی افراد، نقاط تابش، شدت آن ها و تعداد تابش هایی که برای درمان مورد نیاز است، مشخص می‌شود. هر جلسه درمان نیاز به ۳۰ تا ۶۰ دقیقه زمان دارد و با توجه به اینکه بدون درد انجام می گیرد، نیاز به بی حسی و بیهوشی نیست و فرد بعد از انجام هایفوتراپی می تواند به فعالیت های روزمره خود بپردازد و نیازی به استراحت نیست.

سریعترین راه رفع غبغب با هایفوتراپی
در صورتی که ایجاد غبغب به دلیل افتادگی پوست باشد، گرم شدن سلول‌های پوستی باعث تحریک کلاژن سازی در پوست شده و افزایش کلاژن در ناحیه مورد نظر، باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و استحکام آن خواهد شد،  در نتیجه باعث رفع غبغب می‌شود، اما چنانچه ایجاد غبغب در اثر تجمع چربی باشد، این امواج فراصوت با گرمایی که در این ناحیه ایجاد می کنند، باعث تجزیه سلول های چربی و از بین رفتن غبغب خواهند شد، نتایج هایفوتراپی را حدود ۱ ماه بعد از عمل می توان مشاهده کرد.
با توجه به این که دفع چربی از طریق کبد و سیستم لنفاوی انجام می گیرد، بنابراین در هنگام انجام هایفوتراپی سلامت کبد و سیستم لنفاوی بسیار با اهمیت می باشد، همچنین مصرف غذاهای چرب و نوشیدنی‌های کافئین‌دار، ممکن است تاثیرات منفی بر نتایج این درمان داشته باشد، بنابراین قبل و بعد از انجام هایفوتراپی، باید از مصرف این مواد پرهیز شود.

اگزیمیا غبغب چیست؟

از دستگاه هایی که برای از بین بردن غبغب مورد استفاده قرار می گیرد، دستگاه اگزیمیا می باشد که این دستگاه به صورت تخصصی برای لاغری غبغب استفاده می شود و تاثیر بسزایی در رفع بافتهای چربی انباشته شده در این ناحیه دارد، همچنین استفاده از این دستگاه باعث افزایش شادابی و سلامت پوست شده و منجر به جوان سازی و لیفت آن می شود، دستگاه اگزیمیا علاوه بر تأثیری که بر از بین بردن غبغب دارد، باعث تقویت رنگ پوست شده و خاصیت ارتجاعی آن را افزایش می دهد، بدون اینکه درد یا عارضه ای متوجه فرد شود.

اگزیمیا غبغب چیست؟

سریع‌ترین راه رفع غبغب با دستگاه اگزیمیا

رفع غبغب با دستگاه اگزیمیا در چند مرحله انجام می گیرد که این مراحل عبارتند از:

۱- مرحله اول

در این مرحله با استفاده از برنامه مای تاچ به تشخیص و معاینه ناحیه درمانی می پردازند و یک کانتورینگ از بدن طراحی می شود، تا فرد متوجه تغییرات بدن خود در یک مدل سه بعدی شود.

۲- مرحله دوم

در این مرحله با استفاده از دستگاه میکرودرمولیفت باعث لایه برداری سلول ها و تحریک کلاژن سازی پوست می شوند.

۳- مرحله سوم

در مرحله با استفاده از دستگاه لرزاننده و چند قطبی باعث حذف سلول های چربی ناحیه مورد نظر می شوند، بدون اینکه عارضه ای متوجه فردشود، این روش جایگزین مناسبی برای جراحی لیپوساکشن است.

سریع‌ترین راه رفع غبغب با دستگاه اگزیمیا

۴- مرحله چهارم

در این مرحله از دستگاه به نام اندورادیو مگ استفاده می‌شود که این دستگاه تاثیر بسزایی در تحریک جمعی سلول های درونی بدن دارد و با انجام ماساژ های حرکتی به بخش های مختلف بدن دسترسی پیدا می کند، تحریک هایی که با این دستگاه آغاز می‌شود، باعث انرژی بخشی به رگ های خونی و اکسیژن رسانی، ناحیه مورد نظر می شود و تاثیر بسزایی در افزایش تولید کلاژن و الاستین پوست دارد و باعث از بین رفتن چین و چروک و بهبود پوست و رفع غبغب می شود.

سریع ترین راه رفع غبغب با روش های خانگی

به منظور رفع غبغب می توان از روشهای خانگی نیز استفاده کرد، که این روش ها عبارتند از:

۱- جویدن آدامس

شاید تصور اینکه جویدن آدامس، تاثیر بسزایی در رفع غبغب داشته باشد، برای شما غیر قابل باور باشد، اما آدامس جویدن باعث کاهش استرس افراد می‌شود، همچنین تاثیر بسزایی در کاهش چربی های موجود در غبغب دارد، زیرا جویدن آدامس باعث تقویت عضلات فک می شود، که تقویت این عضلات تاثیر بسزایی در افزایش استحکام پوست و جلوگیری و کاهش چربی‌های غبغب دارد و در واقع آدامس نوعی تمرین ورزشی می باشد، بدون اینکه شما احساس خستگی کنید، اما بهتر است از آدامس های بدون قند استفاده کنید و توجه داشته باشید که باعث اعتیاد در شما نشود، زیرا جویدن آدامس بیش از حد، باعث آسیب به فک خواهد شد.

۲- انجام تمرینات ورزشی

تمرینات ورزشی وجود دارد که باعث تقویت عضلات گردن و ماهیچه های چانه می شود، که از این تمرینات می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- برای رفع چربی اضافه در ناحیه گردن، صورت خود را به حالت بالا نگه دارید و به سقف نگاه کنید و در همین حین فک را به سمت جلو آورده و لب ها را جمع کنید، انجام این تمرین ورزشی باعث ایجاد احساس کشش شدید در ناحیه گردن خواهد شد و این تمرین ورزشی باید به مدت ۵ تا ۸ ثانیه و پنج مرتبه تکرار شود.

۲- دست ها را به حالت مشت درآورده و آن ها را در زیر چانه قرار دهید، سپس فک را به سمت دست ها کشیده و با مقاومتی که در این ناحیه ایجاد می کنید، ماهیچه های گردن را بکشید و به تدریج اجازه دهید، این فشار زیادتر شود، وقتی که به نهایت کشش رسید، به مدت ۳ ثانیه صبر کنید، سپس این عضلات را رها کنید و ۵ تا ۷ مرتبه این کار را تکرار کنید.

۳- زمانی که دندان ها را به هم فشار می دهید، همزمان دهان را ببندید و گوشه های لب را تا جایی که امکان دارد، بکشید و زبان را به سقف دهان فشار دهید و کم کم این فشار را زیاد کنید، تا باعث کشش ماهیچه های گردن شود، این حرکت را به مدت ۵ ثانیه انجام دهید و رها کنید و سه بار این کار انجام شود.

۳- ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ، تاثیر بسزایی در افزایش استحکام پوست و سفتی آن دارد، بنابراین از بزرگ شدن غبغب جلوگیری می‌کند، همچنین تخم مرغ باعث سلامت عمومی پوست می شود، برای استفاده از ماسک تخم مرغ کافیست دو عدد سفیده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری شیر، کمی آب لیمو و عسل ترکیب کنید و کاملا مخلوط نمایید، سپس چند قطره روغن نعناع به آن اضافه کنید و این ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست گردن و چانه ماساژ دهید، سپس با آب ولرم این ناحیه را شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت روزی یک بار از این ماسک استفاده شود.

۴- خربزه

به منظور رفع غبغب می توان از خربزه به صورت موضعی و خوراکی استفاده کرد، برای استفاده از خربزه به روش موضعی، کافیست آب خربزه را با پنبه به ناحیه گردن خود بمالید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست باقی بماند و سپس این ناحیه را با آب ولرم شستشو دهید، در صورتی که آب خربزه با آب سیب ترکیب شود، تاثیر آن در رفع غبغب افزایش پیدا می کند.

سریع ترین راه رفع غبغب با روش های خانگی

۵- استفاده از ویتامین E

یکی دیگر از روش های خانگی که تاثیر به سزایی در رفع غبغب دارد، استفاده از ویتامین E می باشد، زیرا ویتامین E باعث افزایش خاصیت کشسانی پوست شده و از افتادگی پوست جلوگیری می کند، بنابراین بهتر است از غذاهای حاوی این ویتامین در رژیم غذایی روزانه استفاده شود، از غذاهایی که حاوی این ویتامین می باشد، می توان جوانه گندم، سبزیجات برگ سبز، آجیل، بادام زمینی، جگر، سویا و لوبیا را نام برد و همچنین استفاده از ویتامین E به صورت موضعی بر روی پوست نیز تاثیر بسزایی در رفع غبغب دارد، زیرا ماساژ ویتامین Eبر روی پوست باعث افزایش گردش خون و تحریک کلاژن سازی می شود، برای استفاده موضعی از ویتامین E کافیست کپسول ویتامین Eرا سوراخ کرده و روغن آن را به آرامی با نوک انگشتان در ناحیه زیر چانه به سمت عقب و بالا ماساژ دهید، تا باعث کشیده شدن پوست چانه به سمت عقب و بالا شود و برای دریافت نتایج مثبت هر روز چند دقیقه این کار را انجام دهید.

۶- استفاده از گلیسیرین

یکی دیگر از روغن هایی که باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می شود، گلیسیرین می باشد. برای استفاده از گلیسیرین کافیست یک قاشق غذاخوری گلیسیرین را با چند قطره روغن نعناع و نصف قاشق غذاخوری نمک اپسوم ترکیب کرده و به مدت چند دقیقه آن را بر روی ناحیه چانه و گردن ماساژ دهید، سپس این ناحیه را با آب خنک شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت، پنج بار در هفته این کار را انجام دهید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

سایر روش های رفع غبغب

۱- رفع غبغب با روش ساکشن

ساکشن به صورت چشمگیری باعث بهبود ظاهر گردن وچانه می شود، که با ایجاد یک برش کوچک انجام می شود به گونه ای که اسکار پدید آمده از آن نامحسوس باشد و نتایج بسیار طبیعی به همراه داشته باشد، این روش تحت بی حسی موضعی انجام می گیرد و چربی های زیر پوست درناحیه گردن و چانه کنترل می شود. برداشتن چربی های اضافه به کمک یک لوله نازک فلزی انجام می گیرد و به منظور کاهش درد از بی حس کننده های موضعی در ناحیه مورد نظر استفاده می شود، در اغلب موارد استفاده از این روش باعث ایجاد خط فک مشخص خواهد شد.

۲- لیفت غبغب با لیزر

یکی دیگر از روش‌های غیرتهاجمی برای رفع غبغب  لیزر می باشد، که در این روش با استفاده از لیزر چربی های اضافه از بین رفته و پوست اضافه نیز جمع می‌شود و این شیوه درمانی جایگزین مناسبی برای روش های جراحی می باشد. در این روش ابتدا چربی های از بین رفته از بدن خارج شده و سپس با استفاده از امواج التراسونیک باعث تحریک کلاژن سازی و رفع افتادگی پوست می شوند.
هرجلسه درمان نیاز به ۳۰ دقیقه زمان دارد و نیازی به بی حس کننده موضعی نیست و نتایج آن بلافاصله بعد از لیزر مشخص خواهد بود، تعداد جلسات درمان با توجه به میزان غبغب و شرایط پوستی افراد متفاوت می باشد، اما به طور معمول با انجام چهار جلسه لیزر، غبغب رفع می شود و بعد از آن نیازی به استراحت نیست و فرد می‌تواند به فعالیت‌های روزمره بپردازد، ماندگاری نتایج این شیوه درمانی نیز بسیار زیاد است و چنانچه فرد رژیم غذایی مناسب داشته باشد و در سبک زندگی تغییراتی ایجاد نماید،  نتایج آن دائمی خواهد بود.

۳- لیفت غبغب با جراحی

لیفت غبغب با جراحی، به صورت بیهوشی کامل انجام می‌گیرد و در بعضی مواقع ممکن است تنها بی حسی موضعی انجام شود واین مورد با توجه به تشخیص پزشک انجام می شود، در این روش، برش هایی در ناحیه پشت و جلوی گوش ایجاد می‌شود و ماهیچه های گردن و زیر چانه و بافت های زیرین پوست از طریق این برش ها به سمت بالا کشیده می‌شود، تا باعث هموارسازی غبغب وچین وچروک شود، برش هایی که در این ناحیه ایجاد می‌شود، بسیار ظریف هستند و در نواحی ایجاد میشوند که زیاد در دید نباشد.
برای انجام این جراحی نیاز به دو ساعت زمان می باشد، اما بعد از آن نیاز به بستری شدن در بیمارستان نیست، تنها به دلیل کاهش اثرات داروهای بیهوشی، نیاز به استراحت در منزل می باشد، اما بعد از عمل باید از هرگونه فشار به غبغب به مدت چند روز جلوگیری شود و از گردنبند طبی استفاده شود، در صورتی که پزشک متخصص از مهارت کافی در این زمینه برخوردار باشد،  نتایج آن به صورت دائم خواهد بود.

سایر روش های رفع غبغب

۴- رفع غبغب با تزریق ژل

به منظور رفع غبغب، می توان از تزریق ژل کیبلا استفاده کرد که این روش درمانی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا می باشد و عوارض جانبی آن بسیار کم می باشد، یکی از مواردی که باعث هدف قرار دادن بافت های چربی اضافه در بدن می باشد، ماده ای به نام دئوکسی کولیک است  که با نفوذ به سلول های چربی باعث از بین رفتن آنها می شود، ژل کیبلا نیز عملکرد شبیه به این ماده دارد و باعث کاهش چربی های انباشته شده در ناحیه زیر چانه می شود.

3.5 4 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x