کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

بهترین اسکراب صورت خانگی

تجمع سلول‌های مرده و آلودگی ها بر روی پوست باعث بسته شدن منافذ، ایجاد چین و چروک و پیری زودرس می‌شود، بنابراین با استفاده از راهکارهای مختلف باید به لایه برداری صورت پرداخت، یکی از این روش ها استفاده از اسکراب های خانگی می باشد، که باعث کاهش انسداد منافذ پوست و تولید کلاژن بیشتر می‌شود، به همین منظور، بهترین محصولات جوان کننده پوست دارای خاصیت لایه برداری می باشند، که با لایه برداری و رطوبت رسانی پوست باعث افزایش صافی، درخشانی و نرمی پوست می شود.
همچنین از بروز آکنه و جوش بر روی پوست جلوگیری می‌ شود، بنابراین چنانچه خواهان پوستی صاف، درخشان و جوان می باشید، بهتر است از اسکراب های صورت خانگی برای پاکسازی پوست استفاده کنید، این اسکراب ها به راحتی از مواد در دسترس ساخته شده و از مزایای این  اسکراب ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- باعث افزایش صافی، نرمی و لطافت پوست می شود.

حذف سلول های مرده از روی پوست، باعث روشن سازی و یکدست شدن پوست می شود.

۲- افزایش خون رسانی به پوست

از بین رفتن سلول های مرده پوست، باعث باز شدن منافذ آن و در نتیجه افزایش اکسیژن رسانی و خونرسانی به ناحیه مورد نظر می شود و با افزایش خونرسانی، مواد مغذی بیشتری به پوست می رسد،  که این مواد مغذی باعث ترمیم و رشد بیشتر سلولهای جدید می شود، همچنین افزایش خونرسانی باعث از بین رفتن کدری پوست و افزایش درخشندگی آن می شود.

بهترین اسکراب صورت خانگی

۳- از ایجاد جوش و آکنه بر روی پوست جلوگیری می‌کند.

تجمع سلول های مرده بر روی پوست، باعث بسته شدن منافذ آن و در نتیجه ایجاد جوش و آکنه بر روی پوست می شود، بنابراین با استفاده از اسکراب های خانگی می توان سلول های مرده را پاکسازی کرد و اجازه انسداد به منافذ پوست داده نمی شود، در نتیجه از ایجاد جوش بر روی پوست جلوگیری می شود.

۴- افزایش جذب محصولات مراقبتی

با لایه برداری پوست و حذف سلول های مرده از روی آن، جذب سایر محصولات مراقبتی پوست به راحتی صورت گرفته و باعث نرمی و لطافت پوست می شود.
انتخاب بهترین اسکراب خانگی برای صورت بستگی به نوع پوست افراد دارد، به گونه ای که برای پوست های چرب از یک نوع اسکراب استفاده می شود و پوست های خشک نیز اسکراب مخصوص دارد و در صورتی که از اسکراب های مخصوص پوست استفاده نشود، ممکن است باعث تشدید چربی و یا خشکی پوست شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

طرز تهیه انواع اسکراب خانگی برای صورت و بدن

برای تهیه اسکراب صورت خانگی نیاز به وسایلی می باشد که از این وسایل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- آسیاب یا غذاساز

گاهی بعضی مواد برای اسکراب نیاز می باشند که این مواد باید به صورت پودر در آید و سپس مورد استفاده قرار گیرد، به عنوان مثال برای استفاده از بلغور جو دوسر،نیاز به آسیاب می باشد.

۲- روغن حامل

به منظور جلوگیری از خشکی و کاهش رطوبت پوست استفاده از روغن های حامل نیاز می باشد، زیرا این روغن ها باعث رطوبت رسانی پوست شده و امکان ترکیب مواد با یکدیگر را فراهم می کند، از روغن های حامل می توان روغن جوجوبا، نارگیل و بادام را نام برد.

۳- قاشق اندازه گیری

میزان موادی که برای تهیه اسکراب نیاز می باشد، باید به اندازه معینی باشد به همین منظور با استفاده از قاشق های اندازه گیری میزان این مواد را تعیین می کنند.

طرز تهیه انواع اسکراب خانگی برای صورت و بدن

۴- مخلوط کن یا همزن

به منظور مخلوط سازی کامل مواد اسکراب نیاز به مخلوط کن و همزن می باشد.

در اینجا روش تهیه یک اسکراب صورت خانگی را بیان می کنیم.

اسکراب بلغور جو دوسر و ماست

افرادی که در رژیم های غذایی هستند از بلغور جو دوسر در برای وعده صبحانه و یا میان وعده استفاده می کنند، اما می توان از بلغور جو دوسر برای تهیه اسکراب صورت خانگی نیز استفاده کرد، زیرا بلغورجو دوسر دارای ترکیباتی به نام فنل می باشد که باعث خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بر روی پوست می شود، بنابراین استفاده از آن در اسکراب های خانگی، تاثیر بسزایی در افزایش شادابی و جوانسازی پوست دارد.
همچنین ماست دارای لاکتیک اسید می باشد که این ماده خاصیت لایه برداری پوست را دارد و زمانیکه بلغور جو دوسر و ماست به صورت همزمان مورد استفاده قرار گیرد، تاثیر بسزایی بر روی جوانسازی پوست و کاهش منافذ بسته پوست دارند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

انتخاب روش لایه برداری با توجه به نوع پوست

۱- پوست معمولی شفاف و غیر حساس است.

۲- پوست چرب دارای چربی اضافه بوده و براق به نظر می رسد.

۳- پوست مختلط که در بعضی نواحی دارای چربی بوده و در بعضی نواحی خشک می باشد.

۴- از خصوصیات پوست خشک نیز زبری، خارش و پوسته پوسته شدن است.

به منظور لایه برداری پوست از دو روش مکانیکی و شیمیایی استفاده می شود، که این لایه برداری باید با توجه به نوع پوست انتخاب شود.
در روش لایه برداری مکانیکی از اسکراب و یا اسفنج برای از بین بردن سلول های مرده پوست استفاده می‌شود، اما در لایه برداری شیمیایی از موادی استفاده می شود که دارای آلفا هیدروکسی اسید و بتا هیدروکسی اسید می باشند که این مواد باعث از بین بردن سلول های مرده پوست به صورت تدریجی می‌شوند.

به منظور لایه برداری پوست باید به نکات توجه شود که این نکات عبارتند از:

۱- دقت زیاد در انتخاب محصولات مراقبتی

گاهی استفاده از برخی داروها و کرم های مراقبتی باعث افزایش خشکی و حساسیت پوست می شود، بنابراین در حین لایه برداری پوست نباید از این داروها استفاده شود، تا منجر به بدتر شدن خشکی پوست و ایجاد آکنه بر روی آن شود، از این داروها می توان کرم های رتینوئید یا محصولات حاوی رتینول یا بنزوئیل پروکساید را نام برد.

۲- انتخاب روش مناسب لایه برداری با توجه به نوع پوست

انتخاب روش و لایه برداری با توجه به نوع پوست بسیار با اهمیت می‌باشد، زیرا لایه برداری مکانیکی پوست های خشک باعث افزایش حساسیت و خشکی بر روی آن می‌شود و امکان ایجاد آکنه را بر روی آن افزایش می دهد، اما پوست های چرب نیاز به لایه برداری قوی تری دارند و برای لایه برداری آنها می‌توان از لایه بردارهای شیمیایی ولایه برداری مکانیکی استفاده کرد، همچنین در زمانی که پوست تیره می باشد، ممکن است با انجام لایه برداری و مکانیکی و شیمیایی لکه هایی بر روی آن ایجاد شود.

۳- ماساژ آرام پوست

چنانچه از لایه بردارها بر روی پوست استفاده میکنید،استفاده از این لایه بردار ها باید به صورت دورانی و به آرامی انجام گیرد، به طور معمول ماساژ پوست حدود ۳۰ ثانیه انجام می شود و شستشوی پوست با آب ولرم صورت می گیرد، زیرا آب داغ باعث افزایش حساسیت و تحریک پوست می شود، در صورتی که در هنگام لایه برداری از برس یا اسفنج استفاده می کنید، با ضربات ملایم این کار را انجام دهید و چنانچه بر روی پوست آفتاب سوختگی یا بریدگی وجود دارد، از لایه بردار استفاده نکنید.

۴- استفاده از مرطوب کننده

با توجه به این که لایه برداری پوست باعث افزایش خشکی آن می‌شود، بنابراین بعد از لایه برداری از کرم مرطوب کننده مناسب برای افزایش رطوبت و جلوگیری از خشکی پوست استفاده کنید.

انتخاب روش لایه برداری با توجه به نوع پوست

۵- لایه برداری پوست با برنامه ریزی مناسب

تعداد دفعات لایه برداری پوست با توجه به نوع آن و نوع لایه بردار متفاوت می باشد و هر چه لایه بردار قوی تری برای پوست استفاده شود، تعداد دفعات کمتری برای لایه برداری نیاز می باشد، زیرا لایه برداری پوست در صورتی که بیش از اندازه باشد، باعث افزایش تحریک پوست و قرمزی آن می شود.

تاثیرات اسکراب خانگی صورت

هر چه مراقبت های پوستی بهتری نسبت به پوست خود انجام دهید، باعث افزایش درخشندگی، شفافیت و روشنایی پوست می شود و استفاده از محصولات مراقبتی روزانه تاثیر بسزایی در جوانسازی پوست دارد.
از محصولات آرایشی و بهداشتی که می توان به منظور جوانسازی صورت استفاده کرد  اسکراب های خانگی و ماسک می باشد و در صورتی که از مواد ارگانیک برای تقویت پوست استفاده شود، تاثیر بسزایی بر روی پوست خواهد داشت.
اسکراب های خانگی را می توان با استفاده از مواد در دسترس و با هزینه مقرون به صرفه تهیه کرد و باعث جوانسازی صورت شد، استفاده از اسکراب ها باعث افزایش درخشندگی پوست و جلوگیری از چین و چروک ها می شود‌.

اسکراب صورت خانگی آبلیمو و شکر

به منظور جوانسازی بیشتر پوست و کند کردن روند پیری می توان از اسکراب صورت خانگی آبلیمو و شکر استفاده کرد، زیرا آب لیمو دارای ویتامین c بوده و خاصیت آنتی اکسیدانی و آنتی باکتریالی دارد و این مورد تاثیر بسزایی در جوانسازی پوست دارد. برای تهیه این اسکراب، نیاز به ۳ قاشق غذاخوری شکر، نصف لیمو ترش تازه، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری روغن زیتون ارگانیک می باشد و روش تهیه آن به شرح زیر است.

اسکراب صورت خانگی آبلیمو و شکر
آب لیمو ترش تازه را در ظرف مناسبی بریزید و روغن زیتون را به آن اضافه کنید و سپس روغن زیتون و آبلیمو را کاملاً مخلوط نمایید، تا یکدست شود و بعد شکر و عسل را به این ترکیب اضافه کنید و مجددا مخلوط نمایید تا ترکیب مورد نظر به صورت یک دست در آید، برای استفاده از این اسکراب به نحوه زیر عمل کنید.
بهتر است استفاده از اسکراب از قسمت بالایی پیشانی شروع شود و تا پایین چانه کشیده شود و تمامی نواحی پوست با آن پوشش داده شود و با حرکت دورانی انگشت مواد را بر روی پوست صورت بمالید، این حرکت دورانی باعث افزایش خون رسانی به پوست شده و جذب اسکراب به خوبی انجام می گیرد، بعد از چند دقیقه صورت را با آب ولرم شستشو داده و خشک نمایید به منظور جلوگیری از خشک شدن صورت و حفظ رطوبت پوست، بعد اسکراب از مرطوب کننده یا آبرسان مناسب استفاده کنید.

اسکراب صورت خانگی موز و شکر

به منظور لایه برداری پوست صورت و افزایش لطافت آن می توان از اسکراب خانگی موز و شکر استفاده کرد، زیرا موز باعث افزایش نرمی و لطافت پوست شده، همچنین با آبرسانی به سلول ها تاثیر بسزائی در رفع تیرگی پوست و از بین بردن لکه های آن دارد، بنابراین می توان به منظور روشن سازی پوست و افزایش درخشندگی آن از اسکراب خانگی موز و شکر استفاده کرد، برای تهیه این اسکراب نیاز به یک عدد موز رسیده، ۲ قاشق غذاخوری شکر سفید و ۲ قاشق چای خوری شکر قهوه ای می باشد، برای تهیه آن شکر و موز را در ظرف مناسبی ریخته و موز را با چنگال به خوبی له کنید و این ترکیب را کاملاً به هم بزنید تا به صورت یکدست و غلیظ درآید، نحوه استفاده آن به شرح زیر می باشد.

اسکراب صورت خانگی موز و شکر
اسکراب باید تمامی بخش های صورت را تحت پوشش قرار دهد و به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست بماند، تا مواد مغذی این اسکراب باعث پاکسازی و لایه برداری پوست به شکل مناسب شود، بعد از این مدت پوست صورت را با آب ولرم شستشو دهید.

اسکراب صورت خانگی شکر و شکلات

شکلات دارای ترکیباتی مانند کافئین و مواد مغذی می‌باشد، بنابراین تاثیر بسزایی در حفظ سلامت پوست و افزایش درخشندگی و پاکسازی آن دارد، بنابراین از آن می توان در تهیه اسکراب استفاده کرد تا باعث درخشندگی و پاکسازی پوست شود.

اسکراب صورت خانگی شکر و شکلات
برای تهیه اسکراب نیاز به یک قاشق غذاخوری پودر شکلات، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک چهارم قاشق چای خوری وانیل و یک چهارم فنجان شکر قهوه ای می باشد، روش تهیه آن نیز، ابتدا وانیل و روغن زیتون را در ظرف مناسبی ریخته و کاملا مخلوط نمایید و سپس پودر شکلات و شکر را به این ترکیب اضافه کنید و کاملا به هم بزنید تا ترکیب یکدست و غلیظی به دست آید، برای استفاده از این اسکراب نیز باید صورت به طور کامل با آن پوشش داده شود و نحوه پوشش دادن نیز با حرکات چرخشی انگشتان صورت گیرد و این اسکراب باید به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست صورت قرار داده شود تا تأثیرات آن را دریافت کنید، سپس پوست خود را با آب ولرم آبکشی کنید و بعد از خشک شدن، از مرطوب کننده و آبرسان مناسب به منظور حفظ رطوبت پوست استفاده کنید.

اسکراب صورت خانگی شکر و ماست

ماست خاصیت آنتی باکتریالی دارد و به دلیل وجود اسید لاکتیک، باعث لایه برداری پوست وبستن منافذ باز می شود و همچنین تاثیر بسزایی در برطرف کردن لکه های پوستی دارد، برای تهیه اسکراب شکر و ماست، نیاز به نصب فنجان ماست تازه و ۲ قاشق غذاخوری شکر می باشد، برای تهیه آن شکر و ماست را با هم در یک ظرف مناسب مخلوط کرده و ترکیب حاصل را با حرکات دورانی  بر روی صورت بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه صورت را با آب ولرم شستشو دهید.

اسکراب صورت خانگی شکر و ماست

اسکراب خانگی صورت شکر، چای سبز و عسل

چای سبز دارای ترکیباتی می باشد که موجب افزایش خاصیت آنتی اکسیدانی آن می شود، همچنین عسل خاصیت ضد التهابی و درمانی زیادی داشته و به حفظ سلامت و درخشندگی پوست کمک می کند و در صورتی که از این دو ماده در کنار هم استفاده شود، تاثیر بسزایی در افزایش جوانسازی و سلامت پوست دارد.

اسکراب خانگی صورت شکر، چای سبز و عسل
برای تهیه این اسکراب نیاز به ۴ قاشق غذاخوری شکر سفید، ۲ قاشق غذاخوری چای سبز و ۲ قاشق غذاخوری عسل می باشد، برای تهیه آن نیز ابتدا چای سبز را به مدت ۵ دقیقه دم کنید و سپس آن را صاف کرده و عسل را به آن اضافه کنید و بعد از آن شکر را آرام آرام به این ترکیب اضافه کرده و کاملا به هم بزنید، تا ترکیبی خمیری شکل و یکدست به دست آید، برای استفاده از این اسکراب تمامی بخش های صورت باید پوشش داده شود و با نوک انگشتان به مدت ۲ دقیقه بر روی صورت ماساژ داده شود، سپس صورت را با آب سرد شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت ۲ تا ۳ بار در هفته بایداسکراب استفاده شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

طرز تهیه چند اسکراب بدن خانگی

به منظور لایه برداری سلول های مرده پوست بدن نیز نیاز به صرف هزینه های سنگین نیست و می توانید اسکراب هایی را به صورت خانگی تهیه کنید و استفاده از این اسکراب ها باعث افزایش سلامت پوست و زیبایی آن می شود، از این اسکراب ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- اسکراب خانگی بدن قهوه و شکر

شکر و قهوه به راحتی در هر خانه در دسترس می باشد و می توان از آن ها برای تهیه اسکراب استفاده کرد، برای تهیه این اسکراب نیاز به یک چهارم فنجان قهوه آسیاب شده، یک چهارم فنجان شکر و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون می باشد و نحوه تهیه آن به شرح زیر است.تمامی ترکیبات ذکر شده را در ظرف مناسب مخلوط کرده و بعد از آن که ترکیبی یکدست و غلیظ به دست آمد، می توانید از آن بر روی پوست بدن استفاده کنید، روش مصرف آن نیز به شرح زیر است.
به منظور استفاده از اسکراب ابتدا پوست بدن باید پاکسازی و تمیز شود، سپس اسکراب را با نوک انگشتان به صورت دورانی بر روی بدن خود بمالید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست بماند، سپس با آب ولرم آن را شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت از این اسکراب ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید. قهوه به دلیل اینکه خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، تاثیر بسزایی در درمان سلولیت پوست داشته و همچنین شکر موجب لایه برداری پوست و رفع سلولهای مرده پوست می‌شود، در نتیجه تاثیر بسزایی در رفع انسداد منافذ پوستی دارد، همچنین وجود روغن زیتون در این اسکراب باعث افزایش نرمی و رطوبت پوست بدن خواهد شد.

اسکراب خانگی بدن جو دوسر پرک و شکر قهوه ای

جو دوسر به عنوان یک لایه بردار طبیعی بر روی پوست عمل می‌کند و موجب از بین بردن سلول های مرده پوست و نرمی آن می شود.
برای تهیه اسکراب نصف فنجان جو دوسر پرک، نصف فنجان شکر قهوه ای، نصف فنجان عسل، یک چهارم فنجان روغن جوجوبا و دو قطره روغن اسطوخودوس نیاز می باشد، برای تهیه آن نیز تمام ترکیبات ذکر شده را در ظرف مناسبی مخلوط کرده و کاملاً به هم بزنید، تا ترکیب یکدستی به دست آید، بعد از آماده شدن برای استفاده باید پوست بدن کاملا شسته و تمیز شود، سپس این اسکراب را به مدت ۱۰ دقیقه به آرامی بر روی پوست ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت ۲ دقیقه بر روی پوست بماند و سپس با آب گرم آن را شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت از این اسکراب دوبار در هفته استفاده کنید.

طرز تهیه چند اسکراب بدن خانگی

اسکراب خانگی بدن زردچوبه، شکر و روغن نارگیل

زردچوبه خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد و تاثیر بسزایی در حفظ زیبایی پوست دارد، به همین دلیل در کشور هند یکی از محبوب‌ترین مواد زیبایی به حساب می‌آید.
برای تهیه اسکراب زردچوبه نیز نیاز به یک فنجان شکر، نصف فنجان روغن نارگیل و دو قاشق چای خوری پودر زردچوبه می باشد، تمام این مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید، تا ترکیب صاف و یکدست به دست آید، سپس برای استفاده پوست را کاملا شسته و تمیز کرده و اسکراب را به مدت ۵ دقیقه به صورت حرکات دورانی بر روی پوست به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بر روی پوست باقی بماند و سپس با آب گرم آن را شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت ۲ تا ۳ بار در هفته از اسکراب استفاده شود.

کلام آخر

تجمع سلول های مرده بر روی پوست و آلودگی های محیطی باعث کاهش درخشندگی و زیبایی پوست شده و همچنین نقش بسزائی در انسداد منافذ پوست و ایجاد چین و چروک بر روی آن دارد و به منظور جوانسازی پوست و لایه برداری آن می توان از اسکراب های خانگی استفاده کرد و با توجه به نوع پوست باید از بهترین اسکراب استفاده شود تا نتایج مثبتی دریافت شود، در صورتی که از این اسکراب ها به طور منظم استفاده شود، نتایج شگفت انگیزی را در کوتاه مدت مشاهده خواهید کرد، اما به یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد از این اسکراب ها نیز ممکن است آسیب هایی را بر روی پوست ایجاد کند، زیرا لایه برداری بیش از اندازه، باعث افزایش حساسیت و تحریک پذیری پوست شده و از مقاومت آن در برابر عوامل بیرونی کاسته می‌شود، همچنین بعد از این لایه بردار ها، باید از مرطوب کننده مناسب به منظور حفظ رطوبت پوست استفاده شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x