کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

طراوت پوست صورت در ماه رمضان

یکی از وظایف اصلی مسلمانان در ماه رمضان، روزه گرفتن می باشد و برای انجام عبادت و روزه داری در این ماه باید به نکاتی توجه شود تا باعث ایجاد ضررهای جبران ناپذیری بر سلامت افراد نشود، یکی از مهمترین نگرانی های افراد حفظ طراوت و شفافیت پوست صورت در ماه رمضان می باشد و این نگرانی کاملاً طبیعی می باشد، اما با انجام چند راهکار ساده می توانید از لاغر شدن صورت و کاهش طراوت آن جلوگیری کنید.

طراوت پوست صورت در ماه رمضان
یکی از اصلی ترین ارگان های بدن پوست می باشد و بسیاری افراد از طریق پوست، بیماری های داخلی بدن را تشخیص می دهند و در صورتی که پوست خشک شده و یا آکنه هایی بر روی آن ایجاد شده باشد، در بعضی مواقع به تشخیص بیماری ها کمک می کند.
تغییر یک ماهه سبک زندگی در ماه رمضان، ممکن است در بعضی افراد باعث بیماری های جسمانی و پوستی شود، بنابراین در وعده های افطار و سحری از همه گروه های غذایی استفاده کنید تا بدن دچار کم آبی و کمبود ویتامین ها و مواد مغذی نشود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

حفظ طراوت پوست صورت در ماه رمضان

با توجه به اینکه در چند سال اخیر، ماه رمضان مقارن با فصل گرم سال می باشد و این شرایط باعث ایجاد تغییراتی در پوست می شود، باید در ماه رمضان بیشتر به پوست خود اهمیت داده و با مصرف مایعات و مواد مغذی از ایجاد آسیب ها بر روی پوست جلوگیری شود، از راهکارهایی که باعث حفظ طراوت و شادابی پوست می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- داشتن روتین های مراقبتی

مراقبت از پوست با اهمیت است، اما این مسئله در ماه رمضان از اهمیت بالاتری برخوردار می باشد و در صورتی که از یک روتین مناسب در ماه مبارک رمضان استفاده کنید، پوست شما از حساسیت کمتری برخوردار بوده و عوامل بیرونی کمتر بر روی آن تاثیر گذار می باشد، برای داشتن یک روتین مراقبتی باید با نوع پوست خود کاملاً آشنا باشید و بهترین روتین را برای آن انتخاب کنید، می توانید در این زمینه از پزشک متخصص پوست و مو نیز کمک بگیرید.

۲- به میزان کافی آب بنوشید.

هر فرد روزانه باید به میزان ۸ لیوان آب مصرف کند، زیرا بیشتر وزن بدن را آب تشکیل داده و در صورتی که بدن با کم آبی مواجه شود، منجر به خشکی پوست می شود و پوست های خشک آسیب پذیرتر می باشند و با توجه به اینکه در ماه رمضان در مدت زمان طولانی مصرف آب وجود ندارد، احتمال کم‌آبی بدن زیاد می باشد، اما برای جلوگیری از کم آبی بدن باید در فاصله افطار تا سحری به میزان کافی مایعات و آب بنوشید و همچنین مصرف غذاهای آبکی نیز باعث تامین آب بدن می شود.

۳- از شستشوی زیاد صورت خودداری کنید.

با توجه به اینکه در ماه رمضان ممکن است افراد چند بارمجبور به شستن صورت خود شوند و این مسئله باعث خشکی بیشتر پوست می شود، به همین منظور بعد از شست و شوی صورت بهتر است از آبرسان های مناسب و ماسک های طبیعی استفاده کنید.

۴- مصرف کمتر غذاهای چرب

بهترین شیوه پخت غذاها به صورت بخارپز می باشد، زیرا مصرف غذاهای چرب ضرر زیادی برای بدن دارد و با توجه به توصیه پزشکان غذاهای بخارپز، غذاهای سالم تری برای افراد می باشند و این مسئله در ماه رمضان از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا مصرف غذاهای چرب باعث می‌شود، مایعات بیشتری از بدن دفع شده و منجر به کم آبی بدن خواهد شد، همچنین مصرف این غذاها باعث بیماری هایی مانند کبد چرب، فشار خون و بروز جوش و آکنه بر روی پوست می شود، بنابراین از مصرف غذاهای پرچرب و سرخ کرده در وعده های سحر و افطار خودداری کرده و بیشتر غذاها را به صورت آبکی و آب پز مصرف نمایید و همچنین در وعده‌های غذایی خود از انواع سبزیجات و سالاد ها استفاده کنید، مصرف غذاهای پرچرب با توجه به اینکه در ماه رمضان آب کمتری مصرف می شود، منجر به پیری زودرس پوست شده و ضرر آنها نسبت به سایر ماه ها بیشتر است.

حفظ طراوت پوست صورت در ماه رمضان

۵- مصرف سبزیجات و میوه

به منظور حفظ طراوت و زیبایی پوست، بدن نیاز به ویتامین ها و کلسیم دارد و با مصرف میوه‌ها و سبزیجات می توان کلسیم ویتامین های مختلف بدن را تامین کرد، زیرا میوه ها و سبزیجات دارای ویتامین های مختلفی هستند که باعث تضمین سلامت جسمانی افراد می شود و با توجه به اینکه در ماه رمضان، مدت زمان زیادی بدن بدون آب و غذا می ماند، پوست ضعیف و حساس شده و بهتر است، در وعده ی غذایی افطار و سحری به اندازه کافی سبزی و میوه مصرف کنید تا از شل شدن و افتادگی پوست،جلوگیری شود، از میوه و سبزیجاتی که تاثیر زیادی در شادابی و لطافت پوست دارند، می توان سیب، خیار، اسفناج و هویج را نام برد.

۶- داشتن خواب کافی

باتوجه به بیدار شدن افراد در هنگام سحر و همچنین خواب بیشتر روزانه ممکن است اختلالاتی در خواب افراد ایجاد شود و وجود این اختلالات باعث بیماری هایی از قبیل سردرد، افسردگی و پیری زودرس می شود، بنابراین با یک برنامه ریزی درست در ماه رمضان، سعی کنید ساعات خواب شما تنظیم شود و از این بیماری‌ها پیشگیری شود، همچنین در صورتی که خواب به میزان کافی تنظیم نباشد و بدن با کمبود مواد مغذی و مایعات مواجه شود، منجر به پیری زودرس پوست خواهد شد.

۷- انجام تمرینات ورزشی بعد از افطار

همانگونه که می دانید انجام تمرینات ورزشی باعث از دست رفتن آب بدن و تعریق می‌شود و برای جبران کم آبی بدن، باید آب و مایعات بیشتری مصرف کرد، اما با توجه به اینکه در زمان روزه داری انجام فعالیت های جسمانی روزانه باعث از بین رفتن آب بدن شده، منجر به خشکی پوست و از بین رفتن رطوبت صورت خواهد شد، بنابراین بهتر است انجام فعالیت های ورزشی را به بعد از افطار، موکول کرده تا بتوانید به میزان کافی آب و مایعات دریافت نمایید.

۸- در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

یکی از مسائلی که باعث تعریق و کم آبی بدن می شود، گرمای حاصل از خورشید می باشد و با توجه به مصادف شدن ماه رمضان با فصل گرما، از قرار گرفتن در زیر نور خورشید دوری کنید، زیرا گرمای حاصل از خورشید باعث افزایش تعریق و تشنگی خواهد شد و کم آبی بدن، منجر به افتادگی پوست می شود، اما در صورت لزوم حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

۹- به اندازه متعادل لبنیات مصرف کنید.

از موارد ضروری برای روزه داران، لبنیات و فرآورده های لبنی می باشند و بنا به توصیه پزشکان، روزانه سه واحد لبنیات باید استفاده شود، اما مصرف زیاد لبنیات نیز باعث ایجاد جوش و آکنه های پوستی می شود، بنابراین چنانچه خواهان پوستی شاداب و با طراوت در ماه رمضان هستید ،بهتر است به اندازه کافی لبنیات مصرف کنید. در بعضی افراد مصرف لبنیات باعث به هم ریختگی تعادل هورمون های بدن و تشدید آکنه می شود، بنابراین چنانچه با ویژگی های بدن خود آشنا هستید و مصرف این محصولات باعث آکنه های پوستی نمی شود، از این محصولات استفاده کنید.

۱۰- کمتر از محصولات آرایشی استفاده کنید.

با توجه به اینکه در ماه رمضان بدن با کمبود آب و مواد غذایی مواجه می باشد و این موارد بر روی پوست تاثیر گذار می باشد، استفاده از محصولات آرایشی در طول ماه رمضان باعث آسیب بیشتری بر پوست و خشکی بیش از حد آن می شود.

۱۱- از مکمل های ویتامینی استفاده کنید.

در صورتی که بدن شما با کمبود ویتامین روبرو شده است، می توانید با مصرف مکمل های ویتامین این کمبود را جبران کنید و در وعده سحری و افطار از قرص های مکمل و قرص آهن استفاده کنید.

۱۲- استفاده از ماسک های طبیعی

به منظور حفظ شادابی و طراوت پوست در ماه رمضان، بیشتر به پوستتان رسیدگی کنید و از ماسک های طبیعی که به صورت خانگی تهیه می شوند، حداقل دو بار در هفته استفاده کنید از این ماسک ها می توان ماسک آلوئه ورا، را نام برد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مراقبت روزانه از پوست در ماه رمضان برای حفظ زیبایی آن

۱- استفاده از روغن های آبرسان

به منظور تقویت پوست و مراقبت بیشتر از آن، بهتر است به منظور آبرسانی آن، از روغن های آبرسان و محصولات مراقبتی پوست استفاده کنید و این روغن ها بهتر است پیش از خوابیدن بر روی پوست صورت مورد استفاده قرار گیرد، از روغن های آبرسان می‌توان به روغن بادام و آووکادو اشاره کرد و یک قطره از این روغن ها، برای ماساژ پوست کافی می باشد.

۲- لایه برداری پوست

به منظور مراقبت از پوست، می توان از اسکراب پوست و لایه بردار های مختلف استفاده کرد، یکی از روش های لایه برداری استفاده از شیر می باشد همچنین می توان از روش های لیزری برای لایه برداری پوست استفاده کرد، که نسبت به روش های طبیعی و خانگی نیاز به هزینه بیشتری دارد، از روش های دیگر لایه برداری پوست می توان مزوتراپی یا هیدرا فسیل را نام برد.

مراقبت روزانه از پوست در ماه رمضان برای حفظ زیبایی آن

۳- به میزان کافی بخوابید.

یکی از روش های مراقبت از پوست، تنظیم خواب می باشد که خواب کافی و با کیفیت نیاز بدن می باشد و در شبانه روز حدود ۸ ساعت خواب با کیفیت داشته باشید.

۴- استفاده از مرطوب کننده

با توجه به اینکه در ماه رمضان، احتمال از دست دادن رطوبت پوست وجود دارد، به منظور حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از خشکی آن، حتما از مرطوب کننده های مناسب که مورد تایید بهداشت می باشند، استفاده کنید و استفاده از این مرطوب کننده ها، بعد از شستشوی دست و صورت باشد و در هنگام استفاده از این مرطوب کننده ها دور از اشعه خورشید قرار بگیرید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

اصولی ترین برنامه مراقبت روزانه از پوست

۱- کاهش مصرف مواد کافئین دار

مصرف نوشیدنی های کافئین دار مانند چای، قهوه و نوشابه های گاز دار را در ماه رمضان محدود کنید، زیرا مصرف این مواد باعث تاثیر منفی بر بافت پوست می شود و همچنین باعث دفع آب بیشتری از بدن و در نهایت کم آبی بدن می شود و چنانچه خواهان پوست سالم و شاداب هستید، مصرف این مواد را در ماه رمضان کاهش دهید.

۲- در رژیم غذایی از آجیل استفاده کنید.

به منظور حفظ سلامت پوست، بهترین میان وعده آجیل می باشد و می توان در ماه رمضان نیز مصرف آجیل را در الگوی غذایی خود قرار دهید و در فاصله بین افطار تا سحر یک مشت آجیل مصرف کنید.

۳- مصرف شکر را محدود کنید.

یکی از عوامل اصلی پیری و چروکیده شدن پوست، مصرف قند و شکر می باشد که علاوه بر پوست، بر سیستم ایمنی بدن نیز تاثیر گذاشته و باعث تضعیف آن می شود و با تجزیه بافت کلاژن و الاستین، منجر به پیری و چروک شدن پوست خواهد شد و بسیاری افراد بر حسب عادت در هنگام افطار و سحر از چای شیرین استفاده می‌کنند، که با انجام این کار پوست را در معرض نابودی قرار می دهند و با تضعیف سیستم ایمنی بدن، باکتری ها و ویروس های بیشتری به بدن نزدیک می شود و ورود ویروس ها و باکتری ها، باعث ایجاد بیماری های التهابی و آکنه بر روی پوست می شود.

اصولی ترین برنامه مراقبت روزانه از پوست

۴- کمتر از شیرینی های مخصوص ماه رمضان استفاده کنید.

زولبیا و بامیه از جمله شیرینی های پرطرفدار در ماه رمضان می باشد و با توجه به مضر بودن شکر برای بافت پوست، مصرف این شیرینی جات نیز باید در این ماه به حداقل برسد، اما متاسفانه بسیاری از روزه‌داران در هنگام افطار زولبیا و بامیه جز اصلی خوراکی های آن ها می باشد، اما باید بدانید که مصرف این شیرینی جات باعث انباشته شدن چربی و قند زیر پوست می شود و در نهایت منجر به ایجاد جوش های ناگهانی بر روی آن می شود، بنابراین از مصرف این شیرینی ها خودداری کنید.

۵- به میزان کافی آب بنوشید.

از مهمترین روش های مراقبت از پوست در ماه رمضان استفاده از منابع آب کافی می باشد و در فاصله بین افطار و سحر باید به میزان کافی آب، آب میوه، میوه های آب دار و حتی غذاهای آبکی استفاده کرد، زیرا مصرف آب باعث حجیم شدن پوست و انعطاف پذیری بیشتر کلاژن‌های آن می‌شود و در صورتی که میزان کمی آب در طول روز دریافت کنید، منجر به ترک خوردگی و شکنندگی بافت کلاژن و در نهایت ایجاد چین و چروک هایی بر روی پوست صورت و بدن می شود و روند پیری پوست افزایش پیدا می کند.

۶- تامین مواد معدنی مورد نیاز بدن

از ویتامین های تاثیر گذار بر سلامت پوست و شادابی آن، می توان ویتامین های CوAوEرا نام برد، اما وجود سیلیس نیز علاوه بر این ویتامین ها بسیار با اهمیت می‌باشد، زیرا سیلیس یک ماده معدنی کمیاب می باشد و تاثیر زیادی در سلامتی پوست و تقویت بافت های بدن دارد، همچنین این ماده معدنی باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و التیام بهتر زخم می شود، از منابع غذایی حاوی سیلیس می توان توت فرنگی، انبه، لوبیا سبز را نام برد.

مواد معدنی جادوی بی نظیر پوست

رژیم غذایی افراد، باید شامل همه مواد غذایی مورد نیاز بدن از جمله کربوهیدرات ها، چربی ها، پروتئین، املاح و ویتامین‌ها باشد و می توان این غذاها را در وعده سحری و افطار مورد استفاده قرار داد، از غذاهای پرکالری و حاوی کربوهیدرات، پروتئین های گوشتی، گیاهی و سبزیجات می توان در وعده سحری استفاده کرد و در وعده افطار نیز از غذاهای کم کالری و حجیم مانند خرما و لبنیات استفاده کنید، اما در فاصله بین افطار و سحر نیز باید به املاح ضروری بدن مانند آهن، کلسیم، سلنیوم، روی، ویتامین های گروهB وC نیز توجه شود، زیرا وجود این ویتامین ها باعث رویش مو و ناخن ها و حفظ سلامت پوست و مو می شود.

۱- ویتامین A

ویتامین A تاثیر بسزایی در جلوگیری از خشکی و پیری پوست دارد و از ویتامین های محلول در چربی می باشد، از سبزیجات حاوی ویتامین A می توان سیب، آلو، زرد آلو و هویج را نام برد که از هویج می توان در سالاد و تهیه آب هویج استفاده کرد تا نیاز بدن به ویتامین A را تامین کند.

۲- ویتامین های گروه B

ویتامین های گروهB، در جلوگیری از ایجاد چین و چروک بر روی پوست تاثیر بسزایی دارد و نقش مهمی در واکنش های شیمیایی درون بدن نیز دارند، از منابع ویتامین B می‌توان به غلات سبوس دار مانند گندم و جو، حبوبات و گوشت اشاره کرد که از گندم و جو می توان در تهیه نان، سوپ ها استفاده کرد و مصرف گوشت ماهی و گوشت گوساله و گوسفند نیز باعث تامین نیاز بدن به ویتامین های گروه B می شود.

۳- ویتامین c

ویتامین c باعث جذب آهن بیشتر بدن می شود و با توجه به خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد با مواد زائدی که در هنگام متابولیسم بدن در آن به وجود می آید، مقابله می کند و تاثیر بسزایی در شادابی و طراوت پوست دارد، از میوه های حاوی ویتامین C می توان توت فرنگی، پرتقال، لیمو شیرین، کیوی، فلفل سبز و گوجه فرنگی را نام برد و روزانه از این میوه ها در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

مواد معدنی جادوی بی نظیر پوست

۴- ویتامین E

ویتامین Eنیز خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد پیری دارد و از ویتامین های محلول در چربی می باشد و در بسیاری از واکنش های شیمیایی درون بدن ویتامین E تاثیر گذار می باشد، از منابع غنی این ویتامین می توان مغز پسته، بادام، گردو و روغن های گیاهی را نام برد و می توان در وعده افطار از  نان و پنیر، به همراه گردو مصرف کرد تا نیاز بدن به این ویتامین تامین شود.

۵- ویتامین k

از دیگر ویتامین هایی که نقش آنتی اکسیدانی دارند، می توان ویتامین k را نام برد که این ویتامین در کاهو و سبزیجات به میزان کافی وجود دارد و با خوردن این سبزیجات در وعده افطار و سحر می توان نیاز بدن به ویتامین k را تامین کرد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۶- سیلیکا

سیلیکا،از دیگر مواد معدنی می باشد که باعث تقویت پوست مو و ناخن می شود و کمبود سیلیکا، باعث کاهش توانایی بدن در التیام زخم ها و همچنین کاهش انعطاف پذیری پوست می شود از غذاهای حاوی سیلیکا می توان خیار، کرفس و انبه را نام برد.

۷- روی

از دیگر مواد مورد نیاز بدن روی می باشد، در صورتی که بدن با کمبود روی مواجه شود، منجر به ایجاد آکنه هایی بر روی پوست می شود، زیرا روی باعث کنترل میزان چربی پوست و تعادل هورمون های بدن می شود، همچنین بر عملکرد سیستم ایمنی بدن تاثیر گذار می باشد، از مواد غذایی حاوی روی می توان گردو، برنج، کدو تنبل و زنجبیل را نام برد.
از دیگر املاح مورد نیاز بدن که در سلامت پوست مو و ناخن بسیار تاثیر گذار می باشد می توان املاحی مانند مس، آهن، فسفر، کلسیم، سلنیوم و را نام برد که این املاح از طریق مصرف سبزیجات، میوه‌ها، گوشت و ماهی تامین می‌شود، همچنین اسیدهای چرب مورد نیاز بدن امگا ۳ و امگا ۶ می باشند که در روغن هایی مانند روغن کانولا و روغن زیتون یافت می شوند و می توان در تهیه سالاد و غذا ها از این روغن ها استفاده کنید.
گاهی افراد به منظور کاهش وزن اقدام به روزه داری می‌کنند، که انجام رژیم های سنگین و افراطی و همچنین فعالیت های ورزشی سنگین باعث  نرسیدن مواد مغذی لازم به پوست و بدن شده و در نهایت باعث ایجاد چین و چروک هایی بر روی آن و افتادگی پوست می شود.
طبق نظر متخصصان وجود مواد معدنی یکی از موارد مهم و اساسی برای سلامت روده می باشد و در صورتی که در ماه رمضان به میزان کافی مواد مغذی بدن دریافت کند، به هیچ وجه آسیب به طراوت و شادابی پوست وارد نخواهد شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x