کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

لیزر موهای پیشانی

داشتن موهای زائد بر روی پیشانی باعث می شود صورت کوچک تر به نظر برسد و تاثیر زیادی در کاهش زیبایی افراد دارد و به همین علت افراد به دنبال راهکارهایی برای از بین بردن موهای زائد روی پیشانی هستند، تا با حذف آنها موجب بلندتر شدن پیشانی و افزایش جذابیت صورت شوند.

لیزر موهای پیشانی
روش‌های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد پیشانی وجود دارد، که از این روش ها می توان استفاده از ژیلت، اصلاح صورت را نام برد، اما استفاده از این شیوه های درمانی نتایج دائمی ندارد و باعث به هم ریختگی فرم صورت می شود، زیرا ممکن است باعث تیره شدن و نامرتب به نظر رسیدن فرم پیشانی شود و با درد زیادی همراه باشد، همچنین نتایج این شیوه ها به صورت موقت بوده و در ماه حداقل دو بار باید برای حذف موهای زائد اقدام شود، این روش ها نیاز به زمان زیادی دارد و وقت زیادی را از افراد خواهد گرفت و در صورتی که زیاد تکرار شوند، باعث شل شدن پوست و ایجاد چین و چروک هایی در ناحیه پیشانی می شود، به همین دلیل بهتر است از روش هایی استفاده شود که میزان عوارض آن حداقل بوده و مزایای زیادی داشته باشد.
یکی از روش های موثر در حذف موهای زائد پیشانی، روش لیزر می باشد که انجام آن محدودیت خاصی ندارد و با توجه به اینکه پیشرفت‌های قابل توجهی در دستگاه های لیزر روی داده است، می توان موهای زائد پیشانی را باکمترین عوارض از بین برد و در صورتی که جلسات لیزر انجام شود، نتایج دائمی به همراه خواهد داشت.
تنها باید برای انجام لیزر در انتخاب متخصص پوست و مو دقت کنید، تا با توجه به نوع مو، رنگ پوست شما بهترین دستگاه لیزر برای حذف موهای زائد انتخاب شود، تا میزان عوارض احتمالی کاهش پیدا کند، زیرا دستگاه های مورد نظر با توجه به نوع پوست و موی شما تنظیم شده و در صورتی که بیش از اندازه اشعه لیزر بر روی پوست تابانده شود، باعث سوزاندن پوست خواهد شد، بنابراین تنظیم اشعه لیزر باید به صورت تخصصی انجام گیرد و این مشکل بیشتر برای افرادی که پوست تیره دارند، ایجاد می شود.

لیزر پیشانی کوتاه و بلند

در صورتی که موهای زائد پیشانی افزایش پیدا کند، باعث کوچکتر نشان داده شدن پیشانی و کاهش جذابیت چهره می‌شود.

لیزر پیشانی کوتاه و بلند

زیرا زمانی که پیشانی نسبت به حالت طبیعی کوتاه تر نشان داده شود باعث عدم تناسب با سایر اعضای صورت شده و در نتیجه از زیبایی چهره کاسته می شود، با انجام لیزر مو می توان موهای زائد پیشانی را حذف کرده و باعث بلندتر نشان داده شدن پیشانی شد، همچنین گاهی افرادی که دارای پیشانی بلند هستند نیز برای تغییر چهره و تناسب آن با سایر اعضای صورت اقدام به استفاده از لیزر پیشانی می کنند و در صورتی که اپراتور از تخصص کافی در این زمینه برخوردار باشد، این شرایط را برای مراجعین فراهم خواهند کرد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

برای لیزر پیشانی چند جلسه لیزر لازم است؟

با توجه به نوع، رنگ پوست و موی افراد و همچنین مقاومتی که ریشه‌های موی پیشانی دارند، تعداد جلسات لیزر متفاوت می باشد.

برای لیزر پیشانی چند جلسه لیزر لازم است؟
اما به طور معمول برای از بین بردن موهای پیشانی به ۴ تا ۶ جلسه درمان نیاز می باشد، که فاصله بین هر جلسه درمانی حدود چهار هفته می باشد، اما تعداد جلسات در افراد مختلف متفاوت می باشد، گاهی افراد با توجه به میزان موهای پیشانی نیاز به تعداد جلسات کمتری برای لیزر دارند و بعضی از آنها تعداد جلسات بیشتری برای حذف موهای زائد دارند.

نکاتی که قبل از انجام لیزر موهای پیشانی باید رعایت کنید.

هر شیوه درمانی دارای عوارضی می باشد و به منظور کاهش عوارض باید قبل از انجام آن شیوه  درمانی نکاتی رعایت شود تا باعث کاهش عوارض و نتایج بهتر شود، لیزر موهای زائد نیز از این قاعده مستثنی نبوده و باید نکاتی قبل از انجام آن رعایت شود، که این نکات عبارتند از:

۱- در صورتی که داروی خاصی مصرف می کنید و یا به بیماری خاصی مبتلا هستید، این موضوع را به پزشک اطلاع دهید، زیرا وجود بعضی بیماری ها باعث تاثیر بر نتایج درمان خواهد شد و ممکن است باعث شود پزشک با توجه به شرایط، تعداد جلسات درمان و فاصله بین جلسات را تغییر دهد.

۲- قبل از انجام لیزر موهای زائد از سولاریوم خودداری کنید، زیرا این امر باعث تیره شدن پوست می شود و همچنین پوست بعد از انجام سولاریوم خشک تر می شود و ممکن است آسیب های بیشتری به پوست وارد شود.

۳- به مدت یک ماه قبل انجام لیزر، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری شود، زیرا اشعه های مضر خورشید باعث آسیب رساندن به پوست و کاهش نتایج درمان خواهد شد.

نکاتی که قبل از انجام لیزر موهای پیشانی باید رعایت کنید.

۴- قبل از انجام لیزر، از کرم های موبر و اپیلاسیون استفاده نکنید، زیرا این اقدامات باعث بیرون کشیدن ریشه و فولیکول مو می شود، در نتیجه امواج لیزر توسط فولیکول جذب نشده و انجام آن بی فایده است.

۵- با توجه به اینکه نوع دستگاه با توجه به نوع پوست و موی افراد انتخاب می شود، بنابراین قبل از لیزر موهای زائد باید در جلسه مشاوره ای که برای شما تعیین می شود، حضور داشته باشید و پزشک با بررسی مو و پوست شما میزان اشعه مورد نیاز را تعیین می کند.

۶- از مصرف محصولات بهداشتی و آرایشی بر روی پوست خودداری شود، زیرا این مواد باعث تحریک پوست در نتیجه افزایش درد در هنگام لیزر خواهد شد.

۷- با توجه به اینکه پیشانی در اطراف چشم ها قرار دارد، بنابراین اشعه های لیزر ممکن است باعث صدمه زدن به چشم ها شود، برای جلوگیری از آسیب رسیدن به چشم ها در هنگام استفاده از لیزر از عینک های مخصوص لیزر استفاده کنید، تا هیچ آسیب به چشم شما نرسد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد پیشانی

۱- به منظور کاهش درد و ناراحتی پس از لیزر موهای زائد پیشانی از کمپرس یخ استفاده کنید. همچنین ممکن است اشعه لیزر باعث تورم و قرمزی در ناحیه درمانی شود، بنابراین برای کاهش این عوارض کمپرس سرد تاثیر بسزایی دارد.

۲- به مدت یک هفته بعد از انجام لیزر از اسکراب استفاده کنید، زیرا اسکراب باعث افزایش سرعت ریزش موهای زائد خواهد شد و همچنین تأثیر زیادی در نرمی و لطافت پوست دارد، اما چنانچه لیزر باعث سوزش و خارش پوست شده است، از اسکراب پوست استفاده نکنید.

۳- از کرم مرطوب کننده پوست استفاده کنید، زیرا بعد از جلسات درمانی پوست از حساسیت بالایی برخوردار می باشد و همچنین استفاده از کرم های ضد آفتاب باعث کاهش اثرات نامطلوب، اشعه ماورای بنفش خواهد شد.

۴- به مدت دو روز بعد از انجام لیزر، از عطر، اسپری و لوازم آرایشی استفاده نکنید، زیرا پوست از حساسیت بالایی برخوردار می باشد و استفاده از این مواد باعث تحریک بیشتر پوست خواهد شد‌.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد پیشانی

۵- به مدت یک هفته بعد از انجام لیزر موهای زائد، از استحمام با آب داغ خودداری شود.

۶- در فاصله بین جلسات درمانی از دستکاری کردن موهای باقیمانده خودداری کنید، زیرا این دستکاری ها باعث کاهش تاثیرات لیزر موهای زائد خواهد شد، اما تیغ کشیدن پوست تاثیری بر فولیکول‌های مو ندارد و هیچ منعی در استفاده از تیغ نیست.

۷- ممکن است ناحیه درمانی دچار ضایعات شبیه جوش شود، که به منظور کاهش این ضایعات، پزشک کرم های از بین برنده جوش را تجویز می‌کند، این کرم ها باید به صورت منظم مصرف شود تا باعث از بین رفتن این ضایعات شود.

۸- در صورتی که ناحیه درمان دچار تاول و پوسته های ریز شده است، می توانید برای کاهش این عوارض از ژل آلوورا استفاده کنید.

۹- گاهی افراد به منظور کاهش درد از قرص مسکن مانند ایبوپروفن استفاده می‌کنند، اما مصرف این قرص باعث افزایش التهابات خواهد شد، بنابراین به منظور کاهش درد می توانید،با توجه به نظر پزشک از کرم هایی مانند بتامتازون استفاده کنید.

عوارض لیزر موهای پیشانی

ممکن است انجام لیزر موهای پیشانی در بعضی افراد باعث ایجاد عوارض شود که از این موارد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- باعث ایجاد قرمزی در ناحیه درمان می شود.

با توجه به اینکه دستگاه های لیزری که برای حذف موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرند، با تمرکز اشعه بر روی قسمتی از پوست باعث از بین رفتن فولیکول های مو می شوند، این اشعه ها باعث ایجاد گرما در ناحیه مورد نظر شده و گرمای ایجاد شده باعث قرمزی ناحیه درمان می‌شود و برای کاهش قرمزی پوست بهتر است لیزر در محیط های خنک انجام گیرد، استفاده از کمپرس یخ و روشن کردن کولر نیز تاثیر بسزایی در کاهش قرمزی پوست دارد و همچنین شستشوی صورت با آب خنک تاثیر زیادی در کاهش قرمزی پوست دارد.

۲- ممکن است پوست ناحیه مورد نظر دچار سوزش شود.

گرمای ایجاد شده در ناحیه درمانی باعث سوزش پوست نیز می‌شود و استفاده از کمپرس یخ نیز تاثیر زیادی در کاهش سوزش دارد، همچنین می توان برای کاهش این التهاب از پماد زینک اکساید استفاده کرد، زیرا این کرم باعث کاهش سوزش و درد خواهد شد و به راحتی می توان بدون نسخه از داروخانه آن را تهیه کرد و استفاده از این پماد عارضه ای برای فرد ایجاد نکرده حتی باعث ترمیم سریعتر پوست نیز می‌شود، همچنین استفاده از کرم ضدآفتاب نیز تاثیر زیادی در کاهش سوزش پوست دارد.

۳- باعث ایجاد التهاباتی بر روی پوست می شود

بیشتر خانم هایی که پوست پیشانی آنها نازک می باشد، بعد از انجام لیزر موهای زائد، پوست دچار التهاباتی می‌شود، که این عارضه به صورت کوتاه مدت بوده، اما چنانچه احساس کردین التهابات افزایش پیدا کرده، می توانید از کرم زینک اکساید یا بتامتازون برای کاهش التهاب استفاده کنید،  همچنین استفاده از ژل آلوئه ورا نیز باعث کاهش این التهابات خواهد شد.

۴- ایجاد درد

ممکن است بعد از لیزر موهای زائد فرد کمی احساس درد داشته باشد، که برای کاهش درد می توان از پماد و کرم های مخصوص استفاده کرده که این عارضه نیز در مدت کوتاهی از بین خواهد رفت.

عوارض لیزر موهای پیشانی

۵- هایپوپیگمنتیشن

ممکن است انجام لیزر موهای زائد باعث روشن شدن رنگ پوست و کاهش رنگدانه های پوستی شود، که این عارضه به صورت موقت می باشد اما گاهی در بعضی افراد باعث نگرانی می شود، برای کاهش این عارضه بعد از انجام لیزر از کرم های ضدآفتاب به صورت منظم استفاده شود و همچنین مهارت پزشک بسیار تاثیر گذار می باشد.

۶- هایپرپیگمنتیشن

در صورتی که انجام لیزر باعث زخم شدن و یا ایجاد اسکار بر روی پوست شود، درمان این زخم ها موجب تیرگی پوست به صورت موقت خواهد شد، این عارضه بعد از یک ماه کاملاً برطرف خواهد شد.

۷- آسیب به چشم

در صورتی که در هنگام انجام لیزر از عینک های مخصوص استفاده نشود، ممکن است اشعه های لیزر باعث آسیب شدید به بینایی فرد شود.

۸- پوسته پوسته شدن پوست

بعضی افراد بعد از انجام لیزر موهای زائد پوست آنها دارای عوارضی مانند پوسته پوسته شدن شود که این عارضه نیز به صورت موقت می باشد و به دلیل خشکی پوست بیشتر ایجاد می شود و انجام مراقبت های صحیح بعد از لیزر تاثیر بسزایی در کاهش این عوارض دارد، به این منظور می‌توان از کرم های مرطوب کننده متناسب با پوست استفاده کرد.
اما به صورت کلی این شیوه درمانی دارای عوارض بسیار کمی می باشد و بیشتر افراد بعد از انجام این شیوه درمانی هیچ عارضه متوجه آن ها خواهد شد، اما کسانی که دارای مشکلات پوستی هستند، بهتر است تا رفع کامل مشکلات پوستی، اقدام به استفاده از این شیوه درمانی نکنند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چه افرادی نباید از لیزر برای رفع موهای پیشانی خود استفاده کنند؟

با اینکه لیزر موهای زائد پیشانی روش بدون عارضه می باشد، اما گاهی بعضی افراد به دلیل شرایطی که دارند، نمی توانند از این شیوه درمانی استفاده کنند، از این افراد می توان موارد زیر را نام برد

۱- افرادی که با انجام سولاریوم، پوست خود را برنزه کرده‌اند، باید به مدت یک ماه از انجام لیزر موهای زائد پیشانی خودداری کند و پس از یک ماه اقدام به لیزر کنند.

۲- افرادی که داروهای راکوتان مصرف میکنند، نباید از لیزر برای حذف موهای زائد استفاده کنند، زیرا مصرف داروی راکوتان باعث نازکی پوست و افزایش التهابات خواهد شد، بنابراین زمانی که قصد انجام لیزر دارند، باید مصرف این داروها قطع شود.

چه افرادی نباید از لیزر برای رفع موهای پیشانی خود استفاده کنند؟

۳- افرادی که سابقه زخم های کلوییدی دارند، باید از انجام لیز درمانی خودداری کنند، زیرا ممکن است انجام لیزر باعث گوشت اضافه در ناحیه درمان شود.

۴- وجود بیماری پوستی آکنه و اگزما باعث ایجاد عوارضی بر روی پوست خواهد شد، بنابراین افرادی که به این بیماری ها مبتلا هستند، باید از انجام این شیوه درمانی به منظور حذف موهای زائد، خودداری کنند.

معایب لیزر موهای زائد پیشانی چیست؟

۱- در صورتی که کلینیک زیبایی دارای تاییدیه نباشد ممکن است انجام لیزر باعث بروز عوارض و آسیب های جدی به پوست شود، بنابراین در هنگام انتخاب کلینیک های زیبایی بسیار دقت کنید تا از ایجاد این عوارض جلوگیری شود.

۲- در صورتی که پزشک متخصص از مهارت کافی برخوردار نباشد، ممکن است اشعه های لیزر به میزان کافی تنظیم نشده باشد و موجب تغییر رنگ پوست و سوختگی آن شود، همچنین ممکن است باعث ایجاد زخم هایی در ناحیه درمان شود، بنابراین متخصص باید از مهارت کافی در این زمینه برخوردار بوده تا میزان عوارض به حداقل رسیده و مراجعه کننده هیچ گونه اضطرابی در هنگام انجام این شیوه درمانی نداشته باشد.

۳- در صورتی که فرد قبل از انجام لیزر در معرض نور خورشید قرار بگیرد، ممکن است عوارض بیشتری در هنگام انجام لیزر برای فرد ایجاد شود همچنین بعد از انجام لیزر به مدت یک ماه نباید، در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد.

معایب لیزر موهای زائد پیشانی چیست؟

در واقع میزان معایب لیزر موهای زائد بستگی به رنگ پوست افراد و همچنین نوع دستگاه کاربردی دارد، افرادی که دارای پوست تیره تری می باشند، ممکن است عوارض پوستی بیشتری در هنگام لیزر برای آنها ایجاد شود و همچنین هر چه اشعه های لیزر تابانده شده بر روی پوست دارای طول موج بیشتری باشد و در مدت زمان کمتری انجام شود، احتمال بروز عوارض کمتر می شود، زیرا افزایش طول موج و کاهش مدت زمان تابش باعث می‌شود،  ملانین پوست انرژی کمتری را جذب کند.
با این تفاسیر متوجه شدید که میزان معایب این شیوه درمانی ارتباط مستقیمی با مهارت پزشک متخصص و دستگاه‌های لیزر دارد، بنابراین برای کاهش معایب در انتخاب پزشک و کلینیک مورد نظر دقت و حساسیت زیادی به خرج دهید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

هزینه لیزر موهای پیشانی

لیزر موهای زائد هزینه زیادی ندارد و با توجه به سایر روش ها تأثیر زیادی در حذف موهای زائد دارد، اما نمی توان هزینه ثابتی برای انجام لیزر موهای پیشانی در نظر گرفت، زیرا عوامل مختلفی در تعیین هزینه تاثیر گذار می باشد، از عوامل تاثیر گذار بر هزینه لیزر موهای پیشانی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- تعداد جلسات درمانی

همان‌گونه که در بالا ذکر کردیم، جلسات مختلفی برای انجام لیزر موهای زائد پیشانی در نظر گرفته می شود، به طور معمول بین ۶ تا ۸ جلسه برای درمان نیاز می باشد، و با توجه به رنگ پوست و موها، تعداد جلسات درمانی متفاوت می باشد و نمی توان گفت که همه افراد با انجام این جلسات درمانی تمام موهای زائد را حذف خواهند کرد، بنابراین قیمت لیزر موهای زائد و با انجام این جلسات تعیین می‌شود و چنانچه پیشانی شما دارای موهای زائد زیادی می باشد، تعداد جلسات درمانی افزایش پیدا می کند.

۲- نوع دستگاه لیزر

دستگاه هایی که برای حذف موهای زائد پیشانی مورد استفاده قرار می گیرد، متفاوت بوده و نوع دستگاه بر روی هزینه های دریافتی تاثیر گذار می باشد، چنانچه پوست شما روشن باشدو مو های زائد رنگ تیره داشته باشد، بهترین دستگاه برای حذف این موها دستگاه الکساندرایت می باشد، اما با افزایش تیرگی پوست و تفاوت کمتر رنگ پوست و مو از دستگاه دایود برای حذف موهای زائد استفاده میشود و نتایجی که از دستگاه دایود دریافت می‌شود نسبت به دستگاه الکساندرایت مطلوب تر بوده و هزینه لیزر دستگاه دایود نسبت به دستگاه الکساندرایت بیشتر می باشد، اما استفاده از دستگاه الکساندرایت نیز ممکن است باعث افزایش تعداد جلسات درمان شود.

۳- میزان مهارت پزشک متخصص و خدمات ارائه شده

همان‌گونه که در بالا ذکر کردیم، در صورتی که پزشک متخصص از مهارت کافی برخوردار نباشد ممکن است باعث ایجاد عوارض زیادی بر روی پوست و گاهی این عوارض قابل جبران نیست، بنابراین هرچه پزشک متخصص از مهارت بیشتری برخوردار باشد، امکان دارد هزینه هایی انجام لیزر نیز افزایش پیدا کند، همچنین در صورتی که موارد بهداشتی به خوبی در کلینیک رعایت شود بر روی هزینه های دریافتی تاثیر گذار است.

هزینه لیزر موهای پیشانی

۴- مکان جغرافیایی کلینیک

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در تعیین قیمت لیزر موی پیشانی، مکان جغرافیایی کلینیک می باشد و هرچه کلینیک در موقعیت بهتری از شهر واقع شده باشد، باید هزینه های بیشتری را پرداخت نماید و این هزینه ها بر روی هزینه دریافتی لیزر نیز تاثیر گذار می باشد.

۵- استفاده از داروهای تکمیلی

گاهی پزشک متخصص به منظور کاهش عوارض و التهابات پوستی، داروهایی را برای فرد تجویز می‌کند که این داروها دارای قیمت های متفاوتی می باشد و قیمت این داروها بر روی هزینه نهایی لیزر تاثیر گذار می باشد

کلام آخر

همانگونه که مشاهده کردید لیزر موهای زائد پیشانی یکی از بهترین روش ها برای حذف موهای زائد پیشانی می باشد، اما در صورتی که پزشک متخصص و کلینیک مورد نظر از اعتبار کافی برخوردار باشد و در صورت عدم مهارت پزشک، ممکن است آسیب های زیادی بر روی پوست ایجاد شود، بنابراین یکی از اولویت ها برای انجام لیزر موهای زائد انتخاب کلینیک معتبر می باشد.
حذف موهای زائد پیشانی، تاثیر زیادی در افزایش جذابیت چهره و تناسب پیشانی با سایر اعضای صورت دارد، بنابراین چنانچه موهای زائد پیشانی شما زیاد می باشد، می توان از این شیوه درمانی استفاده کرده و بهترین نتایج را دریافت کنید.

4 2 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x