کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

روش های نوین جوانسازی پوست

همه افراد خواهان جوانی و داشتن ظاهر زیبا می باشند و این مسئله از دیرباز نیز مطرح بوده و کیمیاگران زیادی به دنبال اکسیر هایی برای جوانسازی پوست بوده اند.
پوست صورت نسبت به سایر قسمت های بدن سریع تر دچار پیری می شود و تاثیر زیادی در کاهش شادابی و زیبایی افراد دارد. امروزه روش های زیادی برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد که این روش ها به صورت تهاجمی، کم تهاجمی و غیرتهاجمی می باشد.

روش های نوین جوانسازی پوست
تمامی روش ها با توجه به نوع پوست افراد می‌توانند جزو بهترین روش های جوانسازی به حساب آید، اما برای استفاده از این روش های جوانسازی بهتر است اطلاعاتی در مورد این روش ها داشته باشید، تا بتوانید بهترین گزینه را برای جوانسازی پوست انتخاب کنید.

پیری پوست و نشانه های آن

با افزایش سن میزان کلاژن و الاستین پوست کاهش پیدا کرده و همچنین سلول های بدن میزان کمتری از این پروتئین‌ها را تولید می‌کنند، بنابراین باعث کاهش جوانی و زیبایی پوست می‌شود همچنین عواملی مانند آلودگی هوا، عدم انجام تمرینات ورزشی، اشعه نور خورشید، تغذیه نامناسب و استعمال دخانیات نیز بر این مسئله تاثیر گذار بوده و باعث تخریب بافت های سالم پوست و از بین رفتن لایه های سطحی پوست می شود.
پوست از لایه درم، اپیدرم و هیپودرم تشکیل شده است که اپیدرم لایه سطحی پوست بوده و با چشم قابل مشاهده می باشد، اماهیپودرم قابل مشاهده نیست و دارای مجموعه ای از بافت های پیوندی و همبند می باشند، که بافت چربی نیز در این لایه قرار دارد و باعث اتصال لایه سطحی پوست به لایه عضلانی زیری می شود و افزایش سن بر روی تمامی لایه ها تاثیر گذار می باشد، از علائم پیری پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- ایجاد چین و چروک

در سنین نوجوانی و جوانی تنها زمانی که از عضلات صورت دچار انقباض می‌شود یعنی در زمان خنده وگریه ، ممکن است چروک هایی بر روی پوست ظاهر شود، اما با افزایش سن این خطوط ایجاد شده بر روی صورت عمیق‌تر شده و تبدیل به چین وچروک می شود و بدون اینکه عضلات دچار انقباض شود، این چروک ها بر روی پوست قابل مشاهده می باشد، به صورت دائمی باقی می مانند بیشتر این چین و چروک ها در ناحیه پیشانی، بین ابروها، اطراف چشم و اطراف لب ها قابل مشاهده می باشد و برای از بین بردن این چین و چروک ها می توان از روش های غیر تهاجمی مانند هایفوتراپی، لیزردرمانی، بوتاکس، تزریق چربی، کربوکسی تراپی استفاده کرد.

۲- کاهش حجم پوست

با افزایش وزن، میزان چربی های زیر پوست و همچنین پروتئین های کلاژن و الاستین به صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می کند و باعث شل شدن پوست می شود و صورت نمای اسکلتی پیدا می کند، البته کاهش حجم پوست لایه های زیرین پوست، در سن بالای پنجاه سال اتفاق می افتد اما با انجام این روش های جوانسازی پوست، می توان روند پیری را به تاخیر انداخت.

پیری پوست و نشانه های آن

۳- خشکی پوست

یکی دیگر از نشانه های پیری پوست، کم آب شدن آن و خشکی پوست می باشد و زمانی که از نظر ساختاری پوست دچار ضعف شود و انتقال آب به خوبی انجام نگیرد، چربی کمتری توسط پوست تولید شده و پوست دچار خشکی می شود و در صورتی که فرد روزانه به میزان کافی سبزیجات و میوه ها مصرف کند و همچنین استفاده از روی کرم های مرطوب کننده متناسب با پوست تاثیر زیادی در جلوگیری از خشکی پوست خواهد داشت.

۴- لکه های پوستی

بروز لکه های پوستی یکی از نشانه‌های پیری می‌باشد، که عواملی از قبیل اشعه نور خورشید، محصولات آرایشی، بی کیفیت و آلودگی هوا بر این موضوع تاثیر گذار می باشد و باعث افزایش روند پیری پوست و لکه های پوستی می‌شود و برای پیشگیری از ایجاد این لکه ها باید روزانه از کرم ضدآفتاب متناسب با پوست استفاده شود و همچنین در هنگام خروج از منزل، عینک آفتابی استفاده شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

کدام روش جوانسازی صورت بهتر است؟

روش‌های مختلفی برای جوانسازی پوست وجود دارد که هر کدام از این روش ها دارای مزایا و معایبی می باشد و افراد با توجه به نوع پوست، شرایط سنی و همچنین انتظاراتی که از نتایج درمان دارند، می توانند با مشورت پزشک متخصص بهترین گزینه را انتخاب کنند.

کدام روش جوانسازی صورت بهتر است؟
همچنین هزینه ای که برای انجام این روش های درمانی در نظر گرفته اند، نیز در انتخاب روش مورد نظر تاثیرگذار می‌باشد، بنابراین با در نظر گرفتن تمامی این موارد به یک نتیجه نهایی برسید تا بتوانید بهترین گزینه را برای رفع چین و چروک و جوانسازی پوست انتخاب کنید.

روش های جوانسازی پوست

روش هایی که برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرند به صورت کلی در سه دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

۱- روش های تهاجمی

از روش های تهاجمی می توان کشیدن پوست توسط جراحی پلاستیک را نام برد.

۲- روش های کم تهاجمی

روش های کم تهاجمی نیاز به ایجاد برش و زخم بر روی پوست ندارند و ماندگاری نتایج آنها نسبت به روش‌های تهاجمی کمتر بوده، اما عوارضی که متوجه فرد می شود، نسبت به روش‌های تهاجمی تر کمترمی باشد، از روش های تهاجمی می توان تزریق ویتامین، تزریق چربی، هایفوتراپی، لیزر فرکشنال را نام برد.

۳- روش های غیر تهاجمی

درمان های خانگی و استفاده از محصولات مراقبتی و کرمهای ضد چروک در رده روش های غیر تهاجمی قرار می گیرد.
از روش‌های درمانی که دارای عوارض و خطرات زیادی می باشد، همچنین دوره نقاهت آن نسبت به سایر روش ها طولانی تر می باشد، روش های تهاجمی می باشد که دارای نتایج ماندگاری می باشد، اما روش های کم تهاجمی نسبت به روش‌های تهاجمی دارای خطرات کمتری بوده و هزینه آن نسبت به روش‌های تهاجمی کمتر است و از ساده ترین ترین و کم هزینه ترین روش ها می توان روش‌های غیرتهاجمی را نام برد.

روش های جوانسازی پوست
بنابراین در صورتی که میزان چین و چروک پوست زیاد نمی باشد، می توان از روش های کم تهاجمی و غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست استفاده کرد، زیرا عوارض کمتری برای فرد ایجاد می شود، با افزایش میزان چین و چروک ها و عدم تاثیر روش های غیر تهاجمی می توان از روش های تهاجمی برای جوانسازی پوست استفاده کرد.

روشهای جوانسازی پوست عبارتند از:

۱- هایفوتراپی

در این روش به منظور جوانسازی و لیفت پوست صورت از امواج فراصوت با شدت بالا و به صورت متمرکز استفاده می شود، که جایگزین مناسبی برای روش های تهاجمی می باشد، زیرا این روش باعث افزایش تولید کلاژن و استحکام پوست می شود و با هدف قرار دادن لایه های زیرین پوست، این نتایج را به همراه دارد، زیرا امواج فراصوت باعث افزایش حرارت در ناحیه مورد نظر شده و این افزایش حرارت موجب تحریک کلاژن سازی و رفع آسیب‌های پوستی می شود، استفاده از این شیوه درمانی آسیبی به سطح پوست نمی رساند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۲- لیزر rf فرکشنال

لیزر rf فرکشنال نیز با افزایش دمای ناحیه مورد نظر، موجب تحریک کلاژن سازی شده و تاثیرگذاری بالایی بر روی پوست دارد و هیچ گونه خطری برای افراد ایجاد نمی شود، در این روش سوراخ های ریزی توسط سوزن هایی که روکش طلا دارند، ایجاد می شود و امواج فرکشنال از این طریق به بافت های زیرین پوست انتقال پیدا می کند و در نتیجه باعث بهبود ساختار پوست می شود.
استفاده از این شیوه درمانی باعث رفع جای جوش، آکنه، چین و چروک ها و آثار زخم می شود و سوراخ های ایجاد شده بر روی پوست پس از مدتی کاملا از بین رفته و بر روی پوست قابل مشاهده نمی باشد.

۳- کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی نیز با تزریق دی اکسید کربن به زیر پوست باعث جوان سازی آن می شود و تاثیر زیادی در رفع سلولیت و گودی زیر چشم ها و ترک های پوستی دارد، زیرا تزریق گاز دی اکسید کربن باعث افزایش خون رسانی و رساندن مواد مغذی بیشتری به ناحیه درمانی و همچنین ترمیم سلولی می شود.

۴- میکرونیدلینگ

در میکرونیدلینگ با استفاده از سوزن های بسیار ظریف، سوراخ های ریزی بر روی پوست ایجاد می‌شود و ایجاد این زخم ها باعث تحریک کلاژن سازی و جایگزین شدن پوست های سالم و قوی خواهد شد و تاثیر زیادی در رفع چین و چروک ها جای زخم ها، ریزش مو، جای جوش و آکنه و ترک های پوستی دارد، استفاده از این روش درمانی دارای هزینه کمی می باشد و نتایج آن بر روی افرادی که پوست تیره دارند، بیشتر است زیرا استفاده از لیزر برای افرادی با رنگ پوست تیره ممکن است، باعث تغییر رنگ پوست شود بنابراین  میکرونیدلینگ برای این افراد گزینه مناسبی می باشد، اما نتایج این شیوه درمانی بر روی پوست بلافاصله قابل مشاهده نیست و نیاز به زمان دارد.

۵- پی آر پی

در این روش درمانی از خون خود فرد استفاده شده و پلاسمای غنی از پلاکت تهیه می شود،زیرا با انجام عملیاتی اجزای خون جداسازی شده و غلظت پلاکت ها به میزان ۷ برابر بیشتر می‌شود و تزریق این ماده به زیر پوست باعث ترمیم آسیب های پوستی و جوانسازی پوست خواهد شد.

۶- مزوتراپی پوست

در این روش درمانی نیز توسط سوزن های بسیار ظریف تزریقاتی انجام می گیرد و این مواد تزریقی حاوی آمینو اسید ها، ویتامین ها، نوکلئیک اسیدها و هیالورونیک اسید می باشد، هیالورونیک اسید به صورت طبیعی در بدن نیز تولید می‌شود و تزریق آن در ناحیه درمانی موجب تحریک کلاژن سازی و افزایش مقاومت و استحکام پوست می شود، همچنین این ماده با جذب آب بیشتر باعث جوان سازی و افزایش ظاهر و شادابی پوست خواهد شد.

۷- میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن، توسط کریستال های کوچکی که باعث لایه برداری پوست می شوند و روش ایمن بوده و عوارضی به همراه نخواهد داشت، تاثیر زیادی در رفع لکه های پوستی، جای جوش و ترمیم زخم ها دارد، اما ممکن است استفاده از این شیوه درمانی باعث ایجاد عوارضی مانند احساس سوزش، قرمز شدن پوست و کبودی آن شود که این موارد به صورت موقت بوده و در مدت زمان کوتاهی از بین می رود.

۸- لایه برداری شیمیایی

در روش لایه برداری شیمیایی از محلول های اسیدی به منظور رفع سلول های مرده سطح پوست استفاده می شود و غلظت این مواد با توجه به آسیب های پوستی متفاوت می باشد، برای تهیه این لایه بردار درغلظت های پایین، می توان بدون نسخه پزشک آن را تهیه کرد، اما استفاده از غلظت های بالاتر نیاز به تجویز پزشک دارد، از اسیدهای به کار برده در این لایه بردار ها می توان آلفا هیدروکسی اسید ها، بتا هیدروکسی اسیدها و پلی هیدروکسی اسید ها را نام برد که این اسید ها تأثیر زیادی در تقویت بافت پوست و پر کردن حفره های موجود در سطح پوست دارد.

۹- تزریق چربی

گاهی دلیل ایجاد چین و چروک بر سطح پوست از بین رفتن بافت های چربی زیر پوستی می باشد به این منظور با تزریق چربی، باعث افزایش حجم پوست و در نتیجه از بین بردن آسیب های پوستی می‌شود، در این روش از چربی های اضافه بدن خود فرد استفاده می شود که بیشترین استخراج از ناحیه بافت شکم و باسن صورت می‌گیرد و بعد از خالص سازی چربی استخراج شده، آن را در ناحیه  درمانی تزریق می‌کنند و میزان تزریق با توجه به میزان آسیب های پوستی متفاوت می باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۱۰- ترماژ

یکی دیگر از روش های جوانسازی پوست ترماژ می باشد که به صورت غیر تهاجمی انجام گرفته و تاثیر زیادی در افزایش استحکام و مقاومت پوست دارد، زیرا با افزایش حرارت در ناحیه درمانی موجب تحریک کلاژن سازی و ترمیم پوست می شود، در این روش از امواج رادیویی برای تحریک کلاژن سازی استفاده می شود و تاثیر زیادی در رفع غبغب و افتادگی پلک و گونه ها دارد.

۱۱- تزریق ژل

به منظور رفع چین و چروک در نواحی مختلف صورت از تزریق ژل استفاده می شود و ژل های مورد استفاده عبارتند از:

  •  ژل کلسیم هیدروکسیل آپاتیت، که به صورت طبیعی نیز در بدن یافت می شود و به منظور پر کردن نواحی گونه اطراف چشم‌ها و ابروها از این  ژل استفاده می شود.
  • ژل اسید هیالورونیک هیالورونیک اسید نیز به طور طبیعی در بدن تولید می شود و تاثیر زیادی در رفع چین و چروک های اطراف لب، جای جوش، آکنه و ترمیم زخم های پوستی دارد.
  • ژل پلی لاکتیک اسید تزریق ژل باعث افزایش تولید کلاژن در ناحیه درمانی می شود و تاثیر زیادی در افزایش حجم لب ها و خطوط ایجاد شده در اطراف لب دارد.

۱۲- بلفاروپلاستی

یکی دیگر از روش های جوانسازی پوست که به صورت تهاجمی انجام می گیرد، عمل جراحی پلک یا بلفاروپلاستی می باشد که باعث رفع افتادگی پلک ها می شود، در این روش با برداشتن بافت های اضافه اطراف چشم، باعث رفع افتادگی آن و افزایش جذابیت چهره می شوند.

۱۳- لیفت

عمل لیفت پوست نیز به صورت کم تهاجمی وغیر انجام می گیرد که در روش های تهاجمی نیاز به بیهوشی و ایجاد برش هایی بر روی پوست می باشد اما در صورت انجام روش های کم تهاجمی این روش با نخ لیفت انجام می گیرد، که انتخاب روش درمانی با توجه به هزینه در نظر گرفته شده و میزان آسیب های پوستی انجام می گیرد.

۱۴- ماساژ پوست

یکی از ساده ترین راه ها که باعث افزایش خون رسانی و انعطاف پوست می شود و تاثیر زیادی در کاهش خطوط پوست دارد، ماساژ پوست می باشد و در صورتی که ماساژ پوست با استفاده از روغن های طبیعی مانند روغن آلوئه ورا، روغن کرچک صورت گیرد تاثیر آن بیشتر می باشد و باعث تولید کلاژن و الاستین بیشتر در پوست شما خواهد شد، بدون اینکه هزینه ی زیادی صرف شود.

 

مزایای روش جوانسازی پوست

جوانسازی پوست باعث افزایش شادابی و طراوت پوست و در نتیجه کاهش چین و چروک می شود و نتایجی که در این روش ها حاصل می شود، در افراد مختلف متفاوت می باشد که نوع شیوه درمانی، میزان آسیب ها بر میزان این نتایج تاثیر گذار است، اما به طور کلی استفاده از روش های جوانسازی باعث تاثیرات زیر بر روی پوست خواهد شد.

۱- باعث افزایش تولید کلاژن می شود.

اکثر روش هایی که به صورت کم تهاجمی انجام می گیرد، موجب تحریک کلاژن سازی و رفع چین و چروک ها و خطوط پنجه کلاغی پوست می شود، بدون اینکه نیازی به ایجاد برش و صرف هزینه های زیاد باشد.

۲- رفع لکه ها، رنگدانه ها و اسکار های مختلف

می توان برای از بین بردن انواع لکه ها و رنگدانه های ایجاد شده بر روی پوست، از روش هایی که به صورت کم تهاجمی انجام می گیرد، تاثیر زیادی در بهبود بافت پوست و رفع لکه های تیره پوست داشت.

۳- موجب بهبود گردش خون می شود.

شیوه های جوانسازی پوست تاثیر زیادی در افزایش گردش خون رسانی به ناحیه مورد نظر داشته و باعث کاهش روند پیری پوست می شود، از تاثیر گذار ترین روش ها در بهبود گردش خون می توان میکرونیدلینگ را نام برده که برای درمان بیماری ها مانند سرگیجه و سردرد های مزمن نیز از این شیوه درمانی استفاده می شود.

مزایای روش جوانسازی پوست

۴- افزایش صافی و درخشانی پوست

انجام روش های جوانسازی پوست با تحریک کلاژن سازی که انجام می دهند، همچنین بعضی از این شیوه ها باعث افزایش حجم در ناحیه درمانی می شود، بنابراین تاثیر زیادی در افزایش درخشندگی و صاف شدن پوست دارد، بدون اینکه عوارض زیادی برای فرد ایجاد شود، در صورت ایجاد، این عوارض به صورت موقتی بوده و در مدت زمان کوتاهی از بین خواهند رفت.

۵- افزایش خاصیت انعطاف پذیری پوست

با تولید کلاژن بیشتر، خاصیت انعطاف پذیری پوست افزایش پیدا می کند و باعث افزایش مقاومت پوست در برابر عوامل آسیب زا و کاهش چین و چروک ها و خطوط ظریف پوست می‌شود، در نتیجه تاثیر زیادی در افزایش شادابی و جوانی پوست دارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

معایب روش جوانسازی پوست

با اینکه روش های کم تهاجمی، روش های ایمن و کم خطر می باشند، اما ممکن است در بعضی افراد باعث ایجاد عوارض شوند و خطراتی به همراه داشته باشد، از این عوارض می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- در صورتی که از ابزار بهداشتی استفاده نشود و نکات بهداشتی به خوبی رعایت نشود و همچنین مراقبت های پوستی بعد از انجام این روش های درمانی به خوبی رعایت نشود، ممکن است باعث ایجاد عفونت در ناحیه درمان شود.

۲- در صورتی که پزشک متخصص از مهارت کافی در این زمینه برخوردار نباشد، ممکن است باعث ایجاد تغییر در بافت پوست شود.

۳- ممکن است در بعضی از این شیوه های درمانی، جای زخم هایی بر روی پوست بماند که این جای زخم ها به صورت موقت بوده و در مدت زمان کوتاهی از بین خواهند رفت.

معایب روش جوانسازی پوست

۴- گاهی انجام بعضی از روشهای درمانی، باعث ایجاد سوزش در ناحیه درمانی می شود که این عارضه نیز موقت بوده و در مدت زمان کوتاهی رفع می شود.

۵- چنانچه از داروهای بی حس کننده بر روی پوست استفاده شود و یا روش درمانی به صورت تزریقی باشد، اما ممکن است باعث ایجاد آلرژی در بعضی افراد شود.

۶- در صورتی که با استفاده از لیزر باعث جوانسازی پوست شوند و اشعه های لیزر به خوبی تنظیم نشود، ممکن است باعث ایجاد لکه های تیره و روشن بر روی پوست شود و این موضوع بسیار به مهارت پزشک متخصص مرتبط است.

۷- در صورتی که مراقبت های لازم بعد از انجام هر شیوه درمانی به خوبی انجام نگیرد، ممکن است در روند بهبودی تاخیر حاصل شده و جای زخم ها دیرتر خوب شود.

چه زمانی برای جوان سازی پوست اقدام کنید؟

سن مشخصی برای انجام جوانسازی پوست وجود ندارد و افراد می توانند در هر زمانی برای جوان سازی پوست اقدام کنند و استفاده از این شیوه های درمانی در سنین جوانی نیز انجام می گیرد.

چه زمانی برای جوان سازی پوست اقدام کنید؟
اما بهتر است قبل از بروز علائم پیری با مراقبت های لازم از پوست، باعث کاهش روند پیری پوست شد اما چنانچه در سنین میانسالی، علائم پیری پوست ظاهر شد، می‌توانید با انجام روش های جوانسازی پوست تاثیر زیادی در کاهش روند پیری و افزایش شادابی و طراوت پوست داشته باشیدکه استفاده از این شیوه های درمان عوارض زیادی برای شما ایجاد نکرده و نتایج رضایت بخشی به همراه دارد، اما دریافت نتایج مثبت در گرو انجام مراقبت های لازم بعد از انجام این شیوه های درمانی می باشد و  برای دریافت نتایج مستمر و باید این شیوه های درمانی تکرار شود، اما برای استفاده از روش های جوانسازی در انتخاب کلینیک و پزشک متخصص دقت و حساسیت زیادی به خرج دهید تا نتایج دریافتی مطلوب تر و میزان عوارض احتمالی کاهش پیدا کند همچنین مهارت پزشک در میزان ماندگاری نتایج نیز تاثیر گذار است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x