کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

مزوتراپی رفع غبغب

یکی از روش های درمانی که به صورت تزریقی انجام می گیرد، مزوتراپی می باشد که استفاده از این روش درمانی می‌تواند باعث برطرف نمودن چربی های اضافی و افزایش سفتی پوست می شود.
در این روش مواد تزریقی دارای ترکیباتی مانند ویتامین ها، هورمون ها و داروهای هومیوپاتی می باشد، مزوتراپی به صورت کم تهاجمی انجام می گیرد و آنزیم هایی که در مواد تزریقی وجود دارد، باعث از بین رفتن سلولهای چربی و دفع آن ها می‌شود.

مزوتراپی رفع غبغب
از برجستگی هایی که در زیر چانه ایجاد می‌شود و باعث کاهش جذابیت و زیبایی چهره شده غبغب می باشد که با تزریق ماده تجزیه کننده چربی ها، می توان غبغب را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش داد، برای انجام مزوتراپی غبغب از سوزن های بسیار ظریفی استفاده می شود که با تجزیه مواد خاص باعث حذف شدن چربی ها و در نتیجه حذف آنها از ناحیه درمان می شود.
دلایل مختلفی برای ایجاد غبغب وجود دارد و در صورت شناسایی دلیل ایجاد غبغب، درمان آن بهتر صورت می گیرد، از این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد
:

۱تجمع چربی اضافی

یکی از دلایل ایجاد غبغب، تجمع چربی اضافی می باشد که به دنبال افزایش وزن این چربی ها در زیر چانه نیز افزایش پیدا می‌کند و ممکن است بعضی  افراد با افزایش وزن و چربی های اضافه، این چربی ها در ناحیه صورت نیز تجمع پیدا کند، چنانچه تجمع چربی در ناحیه پهلو و ران باشد.
می توان با رژیم غذایی یا انجام تمرینات ورزشی تجمع چربی را کاهش داد، همچنین پوشیدن لباس های گشاد باعث پنهان شدن چاقی این نواحی می شود، اما در صورت ایجاد غبغب، راهکاری برای پنهان کردن آن وجود نداشته و افراد به دنبال راهکارهای درمانی مانند مزوتراپی می باشند
.

۲افزایش سن و پیری پوست

با افزایش سن، میزان کلاژن سازی پوست کاهش پیدا کرده و کاهش کلاژن باعث از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست و در نتیجه افتادگی آن می شود، هرچه سن بالاتر می رود، میزان کلاژن تولید شده کمتر بوده و تاثیرات نیروی جاذبه بر پوست افزایش پیدا می‌کند، بنابراین پوست در ناحیه زیر فک نیز دچار افتادگی می‌شود و موجب ایجاد غبغب خواهد شد.
علاوه بر افزایش سن عواملی مانند رژیم غذایی نامناسب، سیگار کشیدن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز باعث پیری پوست می شود و در صورتی که فرد مراقبت های لازم  پوست را نداشته باشد، عوارض پیری پوست سریع تر نمایان می شود
.

۳نوع وضعیت بدنی

در صورتی که ماهیچه های بدن از نظر سلامت وضعیت خوبی نداشته باشد و در عملکرد آنها اختلال ایجاد شود، باعث می شود خاصیت ارتجاعی پوست در نواحی زیر فک کاهش پیدا کند، در نتیجه موجب افتادگی عضلات در ناحیه زیر فک شود و در صورتی که ایجاد غبغب به این دلیل باشد باید علاوه بر مزوتراپی از تمریناتی که باعث تقویت عضلات می شود، استفاده کرد.

۴چگونگی ساختار صورت

با توجه به فرم صورت، ممکن است افزایش کمی چربی باعث ایجاد غبغب و کاهش خاصیت ارتجاعی پوست شود و این مورد در صورتی که افراد لاغر باشند، نیز ممکن است ایجاد شود.

۵ژنتیک

یکی دیگر از موارد تاثیر گذار بر ایجاد غبغب، مسئله ژنتیکی می باشد و در صورتی که یکی از اعضای خانواده شما دارای غبغب باشد، شما نیز استعداد ابتلا به غبغب را دارید، همچنین ساختار استخوان نیز بر روی این مسئله تاثیر گذار می باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مزایای مزوتراپی غبغب

با تزریق ترکیبات مزوتراپی به ناحیه درمان، سلول های چربی این ناحیه از بین رفته و از تجمع چربی در این ناحیه جلوگیری می شود، این روش درمانی مزایای زیادی دارد که از این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱دارای عوارض کمی می باشد.

با توجه به اینکه در این روش از آنزیم های تجزیه کننده چربی در ناحیه درمانی استفاده می‌شود و این آنزیم ها به طور طبیعی در بدن ساخته می شوند، بنابراین عوارضی که ممکن است برای فرد به وجود آید به صورت حداقل می باشد و نیازی به استراحت های طولانی ندارد.

۲مزوتراپی زیاد دردناک نیست.

با اینکه ناحیه زیر فک ناحیه حساسی می باشد اما این روش به صورت غیر تهاجمی انجام می گیرد و  به منظور کاهش نگرانی افراد، از پمادهای بی حس کننده در ناحیه درمان قبل از تزریق استفاده می شود، بنابراین درد کمی در هنگام تزریق احساس می شود، با از بین رفتن اثر پماد های بی حس کننده برای کاهش درد می توان از کمپرس یخ استفاده کرد.

۳باعث کمتر نشان دادن سن می شود.

با از بین رفتن سلول های چربی و پیشگیری از تجمع چربی در ناحیه زیر فک، غبغب از بین رفته و رفع غبغب باعث می شود ناحیه زیر فک و گردن بهتر مشخص شده و چهره فرد نسبت به قبل جوان تر و لاغرتر به نظر برسد.

مزایای مزوتراپی غبغب

۴به صورت کم تهاجمی انجام می گیرد.

در روش های جراحی برای برداشتن چربی های اضافه برش هایی در ناحیه درمان ایجاد می شود و ایت روش های درمان نیاز به بیهوشی عمومی دارد و عوارض زیادی به همراه خواهد داشت، اما مزو تراپی به صورت غیر تهاجمی انجام گرفته و خطراتی برای فرد ایجاد نمی کند و نتایج آن شبیه نتایج جراحی ها می باشد.

۵در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود.

مدت زمانی که برای انجام مزوتراپی نیاز می باشد حدود ۳۰ دقیقه تا یک ساعت می باشد و در هر جلسه درمانی حدود ۲۰ تا ۵۰ تزریق در ناحیه درمانی انجام می گیرد، که تعداد این تزریقات بستگی به میزان تجمع چربی در ناحیه زیر فک دارد و نتایجی که از این درمان حاصل می شود، متفاوت است هرچه میزان تجمع چربی بیشتر باشد، نیاز به جلسات درمانی بیشتری می باشد اما جلسات درمان بعدی سریعتر انجام می گیرد.

۶ماندگاری نتایج طولانی مدت می باشد.

مزوتراپی غبغب، ماندگاری نتایج آن بالا می باشد زیرا سلول های چربی از بین می‌رود و از تجمع چربی در این ناحیه پیشگیری می کند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چه افرادی کاندید مناسبی برای مزوتراپی غبغب هستند؟

با اینکه مزوتراپی غبغب روش ایمن و کم خطری می باشد اما گاهی بعضی افراد به دلیل شرایطی که دارند، نمی توانند از این شیوه درمانی استفاده کنند و استفاده از آن، نتایج لازم را به همراه نخواهد داشت این افراد عبارتند از

۱افرادی که دچار اضافه وزن های افراطی میشوند و این اضافه وزن ها به صورت ناپایدار می باشد، بهتر است از این شیوه درمانی استفاده نکنند.

۲خانم هایی که در دوران بارداری یا شیردهی هستند، بهتر است استفاده از این شیوه درمانی را به بعد از این دوران موکول کنند.

۳افرادی که داروهای ضد انعقاد خون مصرف می کنند.

چه افرادی کاندید مناسبی برای مزوتراپی غبغب هستند؟

۴افرادی که به بیماری های قلبی مبتلا هستند و داروهای قلبی مصرف می کنند.

۵افرادی که به بیماری دیابت، بیماری های کلیوی و یا کبد مبتلا هستند، بهتر است از این شیوه درمانی استفاده نکنند.

آمادگی های لازم برای مزوتراپی غبغب

۱چنانچه داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مصرف می کنید، با توجه به نظر پزشک متخصص یک هفته قبل از مزوتراپی، باید از مصرف این داروها خودداری شود، زیرا مصرف این داروها باعث افزایش خطر خونریزی و کبودی در ناحیه درمان خواهد شد.

۲به مدت یک هفته قبل از مزوتراپی، از مصرف مشروبات الکلی و دخانیات خودداری شود.

۳به مدت یک ماه قبل از انجام مزوتراپی، از انجام سولاریوم خودداری شود.

 آمادگی های لازم برای مزوتراپی غبغب

۴در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا هستید یا داروی خاصی استفاده می کنید، حتما پزشک مورد نظر را در جریان قرار دهید.

۵قبل از انجام مزوتراپی غبغب، مصرف نمک را کم کنید.

۶به مدت دو هفته قبل از مزوتراپی، از مصرف مکمل های ویتامین و داروهای گیاهی خودداری شود.

 مزوتراپی غبغب چگونه انجام می شود؟

برای انجام مزوتراپی غبغب به منظور پیشگیری از عفونت، ناحیه درمانی با استفاده از الکل ضدعفونی می شود و مدت زمان تزریقات با توجه به میزان چربی ها متفاوت می باشد، اما به طور معمول بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت زمان نیاز می باشد و دوره نقاهتی ندارد.

 مزوتراپی غبغب چگونه انجام می شود؟
برای انجام تزریقات از سوزن های ظریفی که بر روی دستگاه های کمکی تعبیه شده است، استفاده می شود که مواد تزریقی شامل ویتامین ها و اسیدهای آمینه، مواد معدنی و آنزیم های تجزیه کننده می باشد، که بعد از انجام تزریقات به منظور اطمینان پزشک از تزریق صحیح، ناحیه درمانی به آرامی ماساژ داده می‌شود، ممکن است در طول درمان مقداری محلول های چربی تولید شود، که این محلول ها توسط بدن دفع خواهد شد
.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مراقبت بعد از مزوتراپی غبغب

بعد از مزوتراپی غبغب نیاز می باشد به توصیه های عمل کنید،که انجام این توصیه ها باعث کاهش عوارض و دریافت نتایج بهتر می شود از این  توصیه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱به منظور تسکین درد و پخش شدن مواد تزریقی بهتر است، ناحیه درمان پس از تزریقات ماساژ داده شود.

۲از انجام فعالیت های سنگین و تمرینات ورزشی به مدت دو روز بعد از مزوتراپی خودداری شود، زیرا انجام این فعالیت ها باعث تعریق بدن شده و باعث خارج شدن محلول تزریق شده از طریق منافذ پوست می شود، که این امر تاثیر زیادی در کاهش نتایج خواهد داشت.

۳به مدت دو روز بعد از انجام مزوتراپی از استحمام با آب داغ خودداری شود، اما بعد از هشت ساعت می توان با آب ولرم دوش گرفت.

۴به منظور کاهش درد و کبودی می توان از کمپرس یخ استفاده کرد و یا طبق نظر پزشک از پماد یا ژل آرنیکا استفاده شود.

مراقبت بعد از مزوتراپی غبغب

۵برای جلوگیری از کم آبی بدن به مقدار کافی آب بنوشید.

۶تا تکمیل دوره درمان مزوتراپی از انجام خدمات مانند لایه برداری، الکترولیزر خودداری شود، همچنین هرگونه مراقبت پوستی باید تحت نظر پزشک انجام گیرد.

۷به مدت دو هفته بعد از انجام مزوتراپی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، خودداری شود.

ماندگاری مزوتراپی غبغب

با توجه به اینکه تعداد جلسات درمانی در افراد مختلف با توجه به اهداف زیبایی که دارند، متفاوت می باشد و ممکن است بیش از یک جلسه درمان نیاز باشد.
بنابراین ممکن است پزشک متخصص تعداد جلسات را بین
۲ تا ۴ جلسه در نظر بگیرد و هنگامی که این مواد در زیر پوست تزریق می شود، ماندگاری آن با توجه به عوامل مختلفی، متغیر می باشد و در صورتی که مراقبت های لازم انجام گیرد ماندگاری نتایج افزایش پیدا کرده و نیازی به تکرار درمان نیست.

ماندگاری مزوتراپی غبغب
زیرا سلول های چربی دیگر نمی توانند چربی اضافه ذخیره کند
. در واقع در صورتی که فرد بعد از انجام مزوتراپی غبغب، رژیم غذایی مناسبی داشته باشد و دچار اضافه وزن افراطی نشود، به دلیل از بین رفتن سلولهای چربی امکان برگشت غبغب وجود ندارد، همچنین نوع برند کوکتل تزریقی نیز بر ماندگاری نتایج تاثیر گذار می باشد و در صورتی که از برندهای با کیفیت و معتبر برای مراجعه کننده استفاده شود مجدد تجمع چربی اتفاق نخواهد افتاد.

 

عوارض و معایب مزوتراپی غبغب

یکی از اصلی‌ترین فواید مزوتراپی این است که با توجه به اینکه انجام رژیم های غذایی ممکن است باعث شل شدگی و افتادگی بیشتر پوست شود، اما این روش از شل شدن و افتادگی پوست جلوگیری می‌کند و یکی از راه های افزایش شادابی و جوانسازی پوست می‌باشد.

از عوارض این شیوه درمانی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱ممکن است کمی تورم و کبودی در ناحیه درمانی ایجاد شود که این عارضه به صورت موقت می باشد و در صورت انجام مراقبت های خاص، عوارض کمتری ایجاد می شود.

۲گاهی بعضی افراد بعد از انجام مزوتراپی دچار حالت تهوع می شوند.

۳در صورتی که پزشک متخصص از مهارت کافی در این زمینه برخوردار نباشد، ممکن است انجام تزریقات باعث  آسیب هایی به ناحیه درمان شده و مشکلاتی در بلع غذا برای فرد ایجاد شود که این عارضه به صورت موقت می باشد و بعد از چند روز از بین خواهد رفت، اما در صورتی که پزشک از مهارت کافی برخوردار باشد، این عارضه ایجاد نخواهد شد.

۴افرادی که پوست آنها از حساسیت بالایی برخوردار می باشد، ممکن است بعد از مزوتراپی غبغب پوست آنها دچار ورم شود، که این ورم بعد از چند سال از بین خواهد رفت و برای کاهش سریع تر آن می توان از کمپرس یخ استفاده کرد.

عوارض و معایب مزوتراپی غبغب

۵آسیب به اعصاب فک ممکن است باعث لبخند نامتقارن و ایجاد ضعف عضلانی شود، که این عارضه بسیار نادر میباشد و آسیب وارده به اعصاب فک به صورت خود به خود برطرف میشود به طور میانگین در حدود ۴۵ روز بعد از آسیب وارده به اعصاب، ممکن است این اعصاب التیام پیدا کرده و ترمیم شوند.

۶در برخی موارد ممکن است پوست ناحیه درمان دچارکمی گزگز، خارش و سفتی شود.

۷ممکن است بعد از انجام مزوتراپی، فرد دچار سردرد شود و این سردرد به مدت دو روز بعد از مزوتراپی ادامه داشته باشد.

فاصله جلسات مزوتراپی غبغب

به طور معمول فاصله بین جلسات درمانی بین ۲ تا ۳ هفته می باشد اما در صورتی که نتایج درمان به صورت مختصر باشد، فاصله جلسات مزوتراپی افزایش پیدا می کند.

هزینه مزوتراپی غبغب

عوامل مختلفی بر هزینه دریافتی انجام مزوتراپی تاثیر گذار می باشد که از این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد.:

۱گستردگی ناحیه درمان

هر چه ناحیه مورد نظر از وسعت بیشتری برخوردار باشد، هزینه مزوتراپی افزایش پیدا می کند.

۲تعداد تزریقات انجام شده

با افزایش ناحیه درمانی و تعداد تزریقاتی که لازم می باشد، هزینه مزوتراپی نیز بالاتر می رود.

۳نوع کوکتل تزریقی

کوکتل هایی که برای تزریق در مزوتراپی مورد استفاده قرار می گیرند، دارای برند های متفاوتی می باشند و هرچه یک کوکتل، از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، هزینه دریافتی برای تزریق آن افزایش پیدا می‌کند، اما باید بدانید با افزایش کیفیت کوکتل تزریقی، نتایج آن ماندگار تر می باشد.

فاصله جلسات مزوتراپی غبغب

۴میزان مهارت و سابقه پزشک متخصص

همان‌گونه که در بالا ذکر شد، در صورتی که پزشک متخصص از مهارت کافی در این زمینه برخوردار نباشد ممکن است عوارض زیادی برای شخص به وجود آید و این عوارض تا چندین ماه ادامه داشته باشد، اما با افزایش مهارت پزشک میزان عوارض به صورت چشم گیری کاهش پیدا می کند، در صورتی که پزشک از مهارت کافی در این زمینه برخوردار باشد، امکان دارد هزینه انجام مزوتراپی افزایش پیدا کند.

۵مکان کلینیک زیبایی

کلینیک های زیبایی دارای موقعیت های جغرافیایی متفاوت می باشند، که هر کدام با توجه به موقعیتی که دارند، باید هزینه های مختلفی را پرداخت نمایند و هرچه یک کلینیک از موقعیت مکانی بهتری برخوردار باشد، امکان دارد هزینه دریافتی نیز افزایش پیدا کند و این موضوع در مورد کلینیک های واقع در یک شهر و همچنین شهرستان های مختلف صدق می کند.
ممکن است بعضی افراد به صورت غیر حرفه ای به انجام مزوتراپی غبغب در سالن های زیبایی بپردازند که با توجه به عدم مهارتی که در این زمینه دارند، نوع تزریق و میزان تزریقات در حد استاندارد نبوده و نتایج رضایت بخشی به همراه ندارد و ممکن است مشکلات جدی و جبران ناپذیری برای فرد ایجاد شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

ترکیبات مواد تزریقی مزوتراپی چیست؟

موادی که در مزوتراپی غبغب مورد استفاده قرار می گیرند در لایه های چربی تزریق شده و این شیوه درمانی تقریباً بدون درد می باشد و با استفاده از کرم های بی حس کننده باعث کاهش درد و نگرانی افراد می شوند.
اثر هر تزریق به مدت سه هفته بعد از آن بر روی پوست قابل مشاهده می باشد، که فاصله بین جلسات درمانی با نظر پزشک متخصص انجام می گیرد، تا نتیجه رضایتبخشی حاصل شود، بنابراین چنانچه قصد دارید از این شیوه درمانی استفاده کنید بهتر است، با چگونگی عملکرد آن و نوع مواد تزریقی آشنایی داشته باشید که این مواد عبارتند از
:

۱فسفاتیدیل کولین

این ماده به صورت طبیعی در بدن تولید می شود و شامل اسیدهای چرب اشباع شده است و در زمانی  و از ماه چهارم به بعد در جنین تولید می شود و باعث تورم و تخلیه ریه ها شده و از چسبیدن ریه ها به یکدیگر پیشگیری می کند و همچنین باعث پیشگیری از چسبندگی روده ها می شود و برای تزریق آن نیاز به یک حلال می باشد که به عنوان شوینده عمل کند.

ترکیبات مواد تزریقی مزوتراپی چیست؟

۲اسید دئوکسی کولیک

این ماده در روده ها باعث امولسیون کردن چربی ها می شود و زمانی که در تزریق مزوتراپی از این ماده استفاده می شود به عنوان یک شوینده عمل کرده و باعث تجزیه چربی ها و سلول های چربی به ذرات کوچکتر خواهد شد، در مرحله آخر چربی های تجزیه شده به دی اکسید کربن و آب تجزیه می شوند و این فرایند در کبد اتفاق می افتد و باعث دفع این سلول های چربی از بدن خواهد شد.

مقایسه مزوتراپی غبغب با عمل های جراحی

مزوتراپی غبغب به صورت کم تهاجمی انجام گیرد  و انجام آن نیاز به بیهوشی کامل ندارد و دوره نقاهت آن کوتاه بوده و عوارض بسیار کمی برای فرد ایجاد می شود، اما انجام عمل های جراحی نیاز به بیهوشی عمومی دارد و دوره نقاهت آن طولانی بوده، همچنین عوارضی که ممکن است برای فرد ایجاد شود، زیاد می باشد.
بعد از انجام عمل های جراحی در صورتی که فرد دچار اضافه وزن شود، چربی های تجمع یافته به صورت غیر معقول در مکان های دیگری ذخیره می شود، اما با انجام روش مزوتراپی مورد ایجاد نخواهد شد.
انجام مزوتراپی غبغب به طور معمول در ناحیه زیر فک انجام می‌شود وحذف چربی از ناحیه با استفاده از رژیم غذایی باعث نتیجه گیری بهتر می شود علاوه بر ناحیه زیر فک برای نواحی دیگر بدن مانند بازو می توان از مزو تراپی استفاده کرد.

مقایسه مزوتراپی غبغب با عمل های جراحی
افرادی که به صورت ژنتیکی بازوهای درشتی دارند، می توانند با استفاده از این شیوه درمانی به همراه انجام تمرینات ورزشی و رژیم غذایی از میزان چربی های بازوی خود رهایی پیدا کنند، همچنین برای کاهش چربی های نواحی شکم و پهلو علاوه بر رژیم غذایی کم کالری و تمرینات ورزشی می توان از مزوتراپی نیز استفاده کرده تا نتایج موثرتر دریافت شود
.

 کلام آخر

برای انجام مزوتراپی غبغب در انتخاب پزشک متخصص دقت کنید تا عوارضی که برای شما ایجاد می شود حداقل بوده و نتایج بهتری دریافت نمایید، همچنین بعد از انجام مزوتراپی، از رژیم غذایی مناسبی استفاده کنید و سعی کنید وزن شما در حالت کنترل شده قرار گیرد، زیرا افزایش وزن مجدد ممکن است در زیر چانه غبغب ایجاد کند و گذر زمان نیز باعث ایجاد غبغب خواهد شد، پس با رعایت چند نکته ساده می توان ماندگاری نتایج مزوتراپی را افزایش داده و نیازی به تکرار مجدد این شیوه درمانی نباشد.

3 2 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x