کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

کرایوتراپی لک صورت چیست؟

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای بسیاری از افراد بر روی پوست ایجاد شود، بروز جوش و لکه هایی می باشد که باعث کاهش زیبایی پوست شده و افراد به دنبال راهکاری برای از بین بردن این آسیب ها می باشند، یکی از این راهکارها کرایوتراپی باشد که تاثیر بسزایی در رفع لکه صورت دارد و به صورت غیر تهاجمی انجام گرفته و در آن از نیتروژن مایع استفاده می‌کنند که این ماده باعث فریز کردن و از بین بردن لکه هایی که بر روی قسمت های مختلف پوست صورت ایجاد شده است، می شود.

کرایوتراپی لک صورت چیست؟در واقع کرایو تراپی باعث می شود سلول های آسیب دیده پوست از بین برود و سلولهای جدید جایگزین سلول ها شود.

کرایو تراپی چیست و چگونه انجام می شود؟

کرایوتراپی سرما درمانی نیز نامیده می‌شود که در این روش درمانی از نیتروژن مایع، گاز دی اکسید کربن و یا گاز ازت برای حذف سلول های آسیب دیده پوست استفاده کرده و سلول‌های جدید جایگزین سلول ها خواهد شد. در این شیوه درمانی از دستگاهی به نام کرایو استفاده می شود که این دستگاه دارای یک مخزن دوجداره می باشد که مواد مربوطه را در آن نگهداری می کنند، تا دمای آنها به منفی ۱۴۶ تا منفی ۲۳۰ درجه برسد و سپس این مواد از طریق لوله توخالی به سطح پوست اسپری می‌شود و موجب تخریب بافت های آسیب دیده پوست خواهد شد.

کرایو تراپی چیست و چگونه انجام می شود؟
اسپری کردن این مواد بر روی پوست باعث می شود پوست به مدت چند دقیقه در معرض سرما قرار گیرد، این دمای سرد باعث می شود گردش خون در بدن افزایش پیدا کند تا باعث گرم شدن ناحیه مربوطه شود، همچنین باعث می شود مغز در برابر این کاهش دما هورمون هایی مانند آدرنالین و آندورفین بیشتری آزاد کند و تمامی این فرایندها منجر به جوانسازی پوست می شود، زیرا با انجام این فرایند ها، سیستم ایمنی بدن تقویت شده و همچنین کلاژن بیشتری در ناحیه درمانی تولید می شود، که این کلاژن باعث افزایش استحکام و انعطاف پذیری پوست شده و تاثیر بسزایی در رفع لکه های پوستی و سلول های مرده پوست دارد.

انواع روش های کرایو تراپی عبارتند از:

۱کرایوتراپی با استفاده از نیتروژن مایع

در این نوع از کرایوتراپی برای فریز کردن ناحیه مورد نظر از نیتروژن مایع استفاده می شود که نیتروژن باعث کاهش دمای ناحیه مورد نظر تا حدود منفی ۱۹۶ درجه سانتیگراد خواهد شد و این کاهش دما تا عمق ضایعات نفوذ کرده و تاثیر بسزایی در رفع زائده های پوستی دارد، با توجه به اینکه این ماده تاثیر بیشتری در کاهش دمای بافت مورد نظر دارد، نسبت به سایر روش‌های کرایوتراپی، سرعت رفع زائده های پوستی بیشتر بوده و برای درمان سرطان‌های پوست و زگیل های ویروسی نیز از این شیوه استفاده می شود.

۲کرایوتراپی با استفاده از ماده DMEP

چنانچه در کرایو تراپی از این ماده استفاده شود باعث کاهش دمای بافت مورد نظر تامنفی ۵۷ درجه سانتیگراد خواهد شد و با توجه به نوع زائده پوستی، گاهی از این ماده برای درمان استفاده می شود، ممکن است این ماده باعث تورم، التهاب و  کمی قرمزی در ناحیه درمان شود و همچنین ممکن است کمی درد ایجاد کند.

۳کرایوتراپی با استفاده از کربن دی اکسید

در صورتی که برای انجام کرایو تراپی از کربن دی اکسید استفاده شود، این ماده باعث کاهش دمای بافت مورد نظر تا منفی ۷۸ درجه سانتیگراد خواهد شد و به طور مستقیم زائده های پوستی را هدف قرار داده و تاثیر درمانی خواهد داشت.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مکانیزم کرایوتراپی لک صورت چگونه است؟

همان‌گونه که در بالا ذکر کردیم، کرایوتراپی با استفاده از دستگاهی به نام کرایو انجام می گیرد که این دستگاه از طریق لوله هایی، باعث اسپری کردن نیتروژن مایع بر روی پوست خواهد شد و دمای آن را تا منفی ۱۹۶ درجه سانتی گراد کاهش می دهد و با کاهش دمای بافت مورد نظر، بافت های آسیب دیده پوست تخریب شده و بعد از تخریب ممکن است تا چند روز به صورت تاول های سفید رنگی، بر روی پوست مشاهده شوند، اما به مرور زمان این بافت های آسیب دیده از سطح پوست جدا شده و زخمی در آن ناحیه ایجاد می شود و در نتیجه سلول‌های سالم پوست، شروع به فعالیت کرده و منجر به ترمیم بافت آسیب دیده پوست شده و این موضوع باعث رفع لکه های پوستی خواهد شد، زیرا کلاژن زیادی در ناحیه درمانی تولید شده و تاثیر بسزایی در افزایش شفافیت و صافی پوست خواهد داشت.

مکانیزم کرایوتراپی لک صورت چگونه است؟

مراحل کرایو تراپی صورت

۱برای انجام کرایو تراپی نباید هیچ گونه آلودگی بر سطح پوست باشد، بنابراین ابتدا صورت شما کاملا پاکسازی شده و ماساژ داده میشود و ممکن است به منظور تاثیرگذاری بیشتر کرایوتراپی، قبل از انجام این شیوه درمانی از روشهایی مانند میکرودرم ابریژن یا پرتودرمانی طی یک جلسه انجام گیرد.

۲برای پیشگیری از آسیب به چشم، از عینک محافظ استفاده می شود، سپس ماده مورد نظر در تمامی نواحی درمانی اسپری می شود، دستگاه دارای نازل می باشد که بر روی آن لیزر های تعبیه شده و این لیزرها باعث اندازه گیری دما در طول کرایوتراپی می شود، تا پزشک متوجه تغییرات دما درحین انجام کرایوتراپی شود.

مراحل کرایو تراپی صورت

۳مدت زمان جلسه درمانی با توجه به میزان لکه های پوستی متفاوت می باشد، اما به طورمعمول حدود ۲ تا ۳ دقیقه زمان نیاز می باشد و به منظور تقویت پوست بعد از انجام کرایوتراپی نور درمانی و ماساژ صورت انجام گرفته و همچنین از ماسک های آبرسان استفاده میشود، نتایج این شیوه درمانی بلافاصله بعد از انجام آن بر روی پوست قابل مشاهده می باشد و باعث افزایش استحکام و انعطاف پذیری پوست نیز خواهد شد.

در واقع کرایوتراپی در سه فاز کلی باعث تغییرات پوست خواهد شد که این سه فاز عبارتند از:

۱انتقال حرارت

ابتدا نیتروژن مایع بر روی ناحیه مورد نظر اسپری شده و باعث کاهش دما در آن ناحیه می شود و باعث انتقال حرارت از پوست به ماده فریز کننده می‌شود و سلول‌های آسیب دیده پوست، برای تخریب آماده می شوند.

۲تخریب سلول های آسیب دیده

محل سلول های آسیب دیده پوست فریز شده و با نابود شدن رگهای خون در این ناحیه، تولید کلاژن و خونرسانی متوقف می شود و منجر به از بین رفتن سلول ها خواهد شد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۳التهاب ناحیه مورد نظر

 بعد از تخریب سلول های آسیب دیده، پوست ناحیه مورد نظر دچار التهاباتی شده و به رنگ قرمز در می آید و با از بین رفتن سلول های آسیب دیده پوست، سلول های سالم شروع به انجام فرایند های ترمیمی خواهند کرد، اما این مرحله باید کنترل شده پیش رود.

چرا پوست لک می شود؟

عوامل مختلفی باعث ایجاد لکه ها بر سطح پوست می شود که از این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱قرار گرفتن به مدت طولانی در معرض نور خورشید

یکی از دلایل ایجاد لک‌های پوستی، قرار گرفتن به مدت طولانی در معرض نور خورشید است و به دلیل اینکه نور خورشید، دارای اشعه مضر فرابنفش می باشد بر پوست تاثیر گذاشته و باعث تولید سلولهای ملانین بیشتری بر روی پوست می شود که سلول ها رنگدانه بیشتری تولید کرده و باعث تیرگی پوست و ایجاد لکه هایی بر سطح آن می شود.

۲تغییرات هورمون های بدن

یکی دیگر از عوامل ایجاد لکه های پوستی، تغییرات هورمون های بدن می باشد که این موضوع بیشتر خانم ها را در زمان یائسگی، دوران بلوغ و همچنین قاعدگی درگیر می‌کند، زیرا میزان آندروژن در این دوران افزایش پیدا کرده و باعث ایجاد آکنه هایی بر سطح پوست می شود، همچنین بدن خانم ها در زمان بارداری دچار تغییرات هورمونی می شود که این تغییرات هورمونی باعث افزایش لکه‌های صورت خواهد شد.

۳بیماری های عفونی

چنانچه فرد به بیماری مانند تبخال مبتلا شود، این بیماری ها باعث ایجاد تاول هایی بر روی پوست می شود که ممکن است جای آنها به صورت لکه هایی بر روی پوست باقی بماند.

۴ژنتیک

از مسائل تاثیر گذار بر ایجاد لکه های پوستی مسئله ژنتیک می باشد، چنان چه فرد سابقه خانوادگی ایجاد لکه های پوستی داشته باشد، بیشتر در معرض این مشکل می باشد.

چرا پوست لک می شود؟

۵عوارض داروها

گاهی مصرف بعضی داروها باعث تغییراتی در سطح هورمون های بدن خواهد شد و این تغییرات باعث ایجاد لکه های پوستی می شود.

۶استرس

استرس تاثیر بسزائی در کاهش سلامت پوست دارد، و افرادی که روزانه استرس زیادی دارند، بیشتر در معرض ایجاد لکه های پوستی می باشند.

۷عدم مراقبت صحیح از پوست

در صورتی که از محصولات بهداشتی و آرایشی نامناسب بر روی پوست استفاده شود، این محصولات مشکلات زیادی را برای پوست شما ایجاد کرده و در نهایت منجر به ایجاد لکه های پوستی خواهد شد، همچنین ممکن است محصولاتی که دارای عطر هستند باعث لکه پوستی شوند.

عوارض کرایوتراپی لک صورت

با اینکه کرایو تراپی به صورت غیر تهاجمی انجام می شود، اما ممکن است بر روی افراد مختلف نتایج متغیری به همراه داشته باشد و بعضی افراد بعد از اتمام  کرایوتراپی دچار عوارضی شوند که از این عوارض می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱ممکن است بعد از انجام کرایوتراپی، ناحیه درمان دچار التهاب و قرمزی شود که به صورت موقت بوده و بعد از چند ساعت کاملا از بین میرود، همچنین در صورتی که از این شیوه درمانی در نواحی حساس استفاده شود، باعث ورم می شود که این ورم یک روز بعد، از بین خواهد رفت.

عوارض کرایوتراپی لک صورت

۲برای انجام کرایوتراپی باید به کلینیک های معتبر مراجعه کنید، زیرا امکان دارد انجام کرایو تراپی در کلینیک های غیر معتبر، باعث افزایش عارضههای پوستی شده و فرد بعد از انجام آن، دچار سردرد شده و یا تاول های شدیدی در ناحیه درمان ایجاد شود.

۳ممکن است چند روز بعد از انجام کرایو تراپی ناحیه درمان دچار خونریزی و یا عفونت شود، که این عارضه باید جدی گرفته شود و حتما به پزشک مراجعه کنید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مزایای کرایوتراپی صورت

کرایو تراپی دارای مزایای زیادی می باشد که از این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱این شیوه درمانی به صورت غیر تهاجمی انجام می شود و نیازی به بستری شدن فرد نیست و به صورت سرپایی انجام می گیرد.

۲در صورتی که به توصیه های پزشک توجه شود و مراقبت های قبل و بعد از انجام کرایو تراپی به خوبی انجام گیرد، هیچ گونه عوارضی برای فرد ایجاد نخواهد شد، تنها کمی التهاب و قرمزی ایجاد میشود که این عارضه طبیعی بوده و بعد از چند ساعت از بین خواهد رفت.

مزایای کرایوتراپی صورت

۳به طور معمول با انجام یک جلسه درمانی نتایج قابل قبولی دریافت خواهد شد، اما تعداد جلسات درمانی با توجه به میزان لکه های پوستی، ممکن است افزایش پیدا کند.

۴مدت جلسه درمانی کوتاه می باشد.

ممکن است لک صورت خود به خود از بین برود؟

بروز لک های صورت با توجه به دلیل ایجاد آنها متغیر بوده و ممکن است بعضی از لکه ها به صورت دائمی بر روی پوست باقی بماند به عنوان مثال لکه هایی که در اثر تابش نور خورشید ایجاد شده‌اند، ممکن است بیشتر در فصول تابستان بر روی پوست ایجاد شده و در زمستان که نور خورشید کمتر می باشد این لکه ها از بین برود، اما لکه هایی که از دلیل ایجاد آنها بر روی پوست، ژنتیک می باشد، با افزایش سن میزان آنها افزایش پیدا کرده و از بین نخواهد رفت، همچنین لکه هایی که در اثر نور خورشید بر روی پوست ایجاد شده است با افزایش سن نیز افزایش پیدا کند.

ممکن است لک صورت خود به خود از بین برود؟

 کرایوتراپی در چه مواردی کاربرد دارد؟

کرایوتراپی یک روش درمانی می باشد که تاثیر بسیار زیادی در از بین بردن زائده های پوستی دارد و تنها کاربرد زیبایی ندارد و بیشتر جنبه درمان داشته و ممکن است از این شیوه درمانی برای رفع زائده های پوستی و تومورها استفاده شود، از دیگر کاربردهای کرایوتراپی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱استفاده از این شیوه درمانی باعث رفع خال های گوشتی خواهد شد.

۲تاثیر بسزایی در از بین بردن کک ومک دارد.

۳می توان برای از بین بردن زگیل های تناسلی از این شیوه درمانی استفاده کرد.

۴در بیماری هایی که مربوط به دهان می باشد نیز می توان از این شیوه درمانی استفاده کرد.

۵برای از بین بردن تومورهای استخوانی پزشکان از کرایوتراپی استفاده می کنند.

 کرایوتراپی در چه مواردی کاربرد دارد؟

۶در صورتی که پوست در اثر آفتاب دچار تغییر رنگ شده باشد، می توان با استفاده از کرایو تراپی این تغییر رنگ را از بین برد.

۷  برای از بین بردن گوشت های اضافه و کلوئید ها می توان از کرایو تراپی استفاده کرد.

۸در مراحل اولیه سرطان پوست، کرایو تراپی تأثیر بسزایی در درمان آن دارد.

۹  برای کاهش التهابات ناشی از اگزما می توان از کرایوتراپی استفاده کرد.

۱۰کرایوتراپی تاثیر بسزایی در از بین بردن چربی های موضعی دارد.

 نکاتی که قبل از انجام کرایو تراپی باید به آن توجه کرد.

۱برای دریافت نتایج مثبت از این شیوه درمانی، باید در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک حساسیت زیادی به خرج دهید تا نتایج قابل قبولی دریافت شود، همچنین قبل از انجام کرایو تراپی جلسه مشاوره برای فرد تعیین می شود. که در این جلسه تمامی انتظارات خود را از نتایج کرایوتراپی با پزشک در میان گذاشته تا در صورتی که انتظارات شما واقع گرایانه باشد، از این شیوه درمانی بر روی پوست استفاده شود.

۲چنانچه داروی خاصی مصرف می کند و یا به بیماری خاصی مبتلا هستید حتما پزشک رادر جریان قرار دهید.

 نکاتی که قبل از انجام کرایو تراپی باید به آن توجه کرد.

۳در روز انجام کرایوتراپی هیچ گونه مواد آرایشی بر روی پوست استفاده نکنید.

۴در روز انجام کرایوتراپی ناشتا نباشید و غذای سبک میل نمایید.

مراقبت های بعد از انجام کرایو تراپی

در صورتی که مراقبت های بعد از کرایوتراپی به خوبی انجام گیرد، تاثیر بسزایی در روند بهبودی و دریافت نتایج بهتر خواهد داشت، از مراقبت هایی که باید بعد از کرایوتراپی انجام شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱ممکن است پزشک متخصص ناحیه مورد نظر را پانسمان کند، بنابراین بعد از باز کردن زخم باید ناحیه درمانی با استفاده از مواد شوینده آنتی باکتریال و آب گرم کاملا تمیز شود و این کار روزانه انجام گیرد، همچنین بعد از شستشوی زخم ها اجازه دهید در معرض هوا خشک شده و سپس روی آن را ببندید.

۲در صورتی که بعد از مدتی ناحیه درمان دچار تورم یا دلمه شد، پزشک را مطلع ساخت تا با انجام راهکارهای مختلف؛ میزان عوارض را کاهش دهد.

۳به منظور پیشگیری از عفونت پانسمان را به طور مرتب تعویض نمایید.

۴- در صورتی که پزشک داروهایی برای شما تجویز کرده، این داروها را به موقع مصرف کنید همچنین با توجه به صلاحدید پزشک می توان از ژله پترولیوم استفاده کرد تا از ایجاد عفونت زخم پیشگیری شود.

مراقبت های بعد از انجام کرایو تراپی

۵در صورتی که ناحیه درمان دچار خونریزی شده، پزشک را در جریان قرار دهید.

۶از دستکاری و فشار دادن ناحیه درمانی خودداری شود و در هنگام استراحت بر روی آن نخوابید.

۷تا بهبودی کامل پوست از لوازم آرایشی و بعضی  کرم ها که دارای ترکیبات خاص می باشند، بر روی صورت استفاده نکنید.

۸از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی به مدت یک هفته بعد از انجام کرایوتراپی خودداری شود، زیرا این مواد باعث افزایش خونریزی در ناحیه درمان خواهد شد.

هزینه انجام کرایوتراپی لک صورت چقدر است؟

نمی توان برای انجام کرایو تراپی، هزینه ثابتی مشخص کرد، زیرا عوامل مختلفی بر هزینه کرایوتراپی تاثیر گذار می باشند که از این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱موقعیت کلینیک

کلینیک های زیبایی دارای موقعیت های متفاوتی هستند که با توجه به موقعیت باید هزینه های مختلفی پرداخت کنند و هرچه یک کلینیک از موقعیت جغرافیایی بهتری برخوردار باشد، هزینه دریافتی نیز افزایش پیدا می‌کند اما گاهی کلینیک های غیر معتبر برای جذب مشتریان هزینه پایین تری دریافت می‌کنند.

۲میزان مهارت و تخصص پزشک

برای انجام کرایو تراپی مهارت پزشک، بسیار با اهمیت است، زیرا در صورتی که در این زمینه مهارت کافی نداشته باشد، موجب آسیب به بافت های سالم پوست خواهد شد، هر چه پزشک متخصص از مهارت بیشتری در این زمینه برخوردار باشد، ممکن است هزینه انجام کرایو تراپی افزایش پیدا کند.

۳شدت لکه های پوستی

هرچه شدت لکه های پوستی بیشتر باشد، نیاز به زمان بیشتری برای رفع آن ها می باشد و به دلیل این که نیاز به وقت و دقت بیشتری دارد، امکان دارد هزینه کرایوتراپی افزایش پیدا کند.

هزینه انجام کرایوتراپی لک صورت چقدر است؟

۴تعداد جلسه های درمانی

به طور معمول با انجام یک جلسه درمانی، لکه های پوستی برطرف می‌شود اما چنانچه میزان لکه های پوستی بیشتر باشد، ممکن است نیاز به چند جلسه درمانی برای رفع این لکه ها باشد و هرچه تعداد جلسات درمانی افزایش پیدا کند، هزینه کرایوتراپی نیز افزوده می شود.

۵استفاده از داروهای تکمیلی

گاهی پزشک متخصص برای کاهش عوارض و دریافت نتایج بهتر و سرعت بهبودی، داروهایی برای مراجعین تجویز می‌کند که این داروها نیز دارای هزینه هایی می باشد و بر هزینه نهایی درمان تاثیر گذار می باشد.
باید توجه کنید، چنانچه برای انجام کرایو تراپی، کلینیک غیر معتبر را انتخاب کنید با اینکه این کلینیک‌ها قیمت کمتری را دریافت می کنند، اما مهارت لازم در این زمینه را نداشته و باعث آسیب به بافت های سالم پوست خواهد شد و عوارضی که برای فرد به وجود می‌آید، مشکلات زیادی را برای فرد ایجاد می کند، بنابراین همیشه قیمت را مدنظر قرار ندهید و چنانچه می خواهید نتایج رضایت‌بخشی دریافت کنید، حتماً برای انجام کرایو تراپی به کلینیک های معتبر مراجعه کنید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چه افرادی کاندید مناسب کرایو تراپی نیستند؟

با اینکه کرایو تراپی یک روش ایمن و کم خطر می باشد و به صورت غیر تهاجمی انجام می گیرد، گاهی بعضی افراد به دلیل شرایطی که دارند نمی توانند از این شیوه درمانی استفاده کنند، که این افراد عبارتند از:

۱خانم هایی که در زمان بارداری یا شیردهی هستند.

۲افرادی که به بیماری دیابت مبتلا می باشند.

۳افرادی که پوست آنها تیره می باشد.

۴افرادی که سابقه زخم های کلوئیدی و اسکار دارد.

۵افرادی که مبتلا به تومور های سرطانی بدخیم می باشند.

۶افرادی که به سرطان پوست مبتلا هستند وسرطان در مراحل پیشرفته قرار دارد.

۷افرادی که پوست آنها دچار عفونت فعال می باشد.

۸افرادی که به بیماری های کلیوی مبتلا هستند.

چه افرادی کاندید مناسب کرایو تراپی نیستند؟

۹افرادی که در گردش خون، با اختلالاتی مواجه هستند.

۱۰افرادی که به بیماری های قلبی و تنفسی مبتلا هستند.

۱۱افرادی که در بدن آنها پلاتین و یا شیء فلزی وجود دارد.

۱۲به دلیل اینکه کرایو تراپی ممکن است باعث ایجاد تاول هایی بر سطح پوست شود، بنابراین کودکان و افراد مسن نمی توانند از این شیوه درمانی استفاده کنند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x