کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

کربوکسی تراپی دور چشم چیست؟

یکی از مشکلاتی که افراد اغلب با افزایش سن با آن مواجه هستند، افزایش تیرگی و چین و چروک در اطراف چشم می باشد که این مشکل ممکن است در میانسالی و سنین نوجوانی برای بعضی از افراد نیز رخ دهد.
راهکار های مختلفی برای رفع این مشکلات وجود دارد، یکی از این روش ها کربوکسی تراپی می باشد که تاثیر بسزایی در درمان تیرگی و چین و چروک اطراف چشم دارد.
گاهی با توجه به میزان تیرگی و چین و چروک اطراف چشم جلسات متعدد کربوکسی تراپی انجام می شود تا نتایج رضایت‌بخشی کسب شود.

کربوکسی تراپی دور چشم چیست؟
در این روش درمانی گاز دی اکسید کربن به زیر پوست تزریق می‌شود و به دلیل اینکه این گاز به صورت طبیعی در بدن وجود دارد، این روش درمانی بدون ضرر بوده و عوارضی که ایجاد می‌شود به صورت موقت می باشد، زمانی که میزان گاز کربن دی اکسید در زیر پوست افزایش پیدا می کند، بدن در برابر این افزایش دی اکسید کربن جریان خون را در این ناحیه افزایش می‌دهد و افزایش خونرسانی باعث رسیدن مواد مغذی به اطراف چشم شده و منجر به ترمیم سلولی می شود.

کربوکسی تراپی چیست؟

با افزایش سن، میزان اکسیژن پوست کاهش پیدا کرده و این کاهش اکسیژن باعث می‌شود اکسیژن کافی به اطراف چشم نرسد و اطراف چشم دچار چین و چروک و تیرگی شود و تزریق گاز دی اکسید کربن در هر نقطه از پوست، باعث افزایش خون رسانی به آن ناحیه و رسیدن مواد مغذی و ایجاد مویرگ های جدید می شود، که تمامی این موارد باعث افزایش کلاژن و الاستین سازی پوست و جوانسازی آن ناحیه می شود.

کربوکسی تراپی چیست؟
تزریق دی اکسید کربن باعث شکسته شدن سلول های چربی می شود و همچنین اکسیژن لازم به ناحیه درمانی رسیده و باعث گشاد شدن عروق خونی و جریان خون در نواحی اطراف چشم می شود و همچنین تفاوت غلظت بین گاز co۲ و هموگلوبین در یک طرف غشای سلولی باعث می شود، گاز اکسیژن با دی اسید کربن تبادل شود و رگ های کوچک خونی در ناحیه درمانی افزایش پیدا کند و شکسته شدن چربی ها و افزایش خون رسانی در نواحی اطراف چشم، باعث تولید تار های کلاژن و الاستین شده و در نهایت باعث رفع مشکلات اطراف چشم خواهد شد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

نحوه انجام کربوکسی تراپی چشم

در گذشته زمانی که مردم با آب کربن دی اکسید دار دوش می گرفتند، متوجه شدند که سرعت بهبود زخم هایشان افزایش پیدا می‌کند و به همین دلیل متوجه تاثیر گاز دی اکسید کربن بر روی پوست شدند و کربوکسی تراپی یکی از روش‌های درمانی می باشد که با استفاده از دی اکسید کربن باعث تاثیرات مثبتی بر روی پوست می شود، که در این روش از کپسول حاوی گاز دی اکسید کربن استفاده می شود که این گاز از طریق لوله پلاستیکی به سرنگ تزریقی انتقال پیدا می کند و فیلتری در مسیر انتقال گاز قرار داده می شود، تا باعث پاکسازی هرگونه مواد مضر از گاز شود و سپس به سرنگ انتقال پیدا کند، میزان گاز ورودی با استفاده از یک شیر تنظیم کننده انجام می گیرد، که پزشک متخصص این میزان را تعیین می کند تا گاز ورودی به زیر پوست از اندازه لازم بیشتر و یا کمتر نباشد.

نحوه انجام کربوکسی تراپی چشم
زمانی که گاز دی اکسید کربن در زیر پوست منتشر می‌شود، بدن در برابر افزایش دی اکسید کربن واکنش نشان داده و باعث افزایش خون رسانی در این ناحیه می‌شود، سپس گاز دی اکسید کربن با آب موجود در خون واکنش داده و به بیکربنات تبدیل می‌شود و این اسید باعث افزایش خونرسانی در ناحیه درمانی می شود، میزان جلسات درمانی در افراد مختلف متفاوت می باشد، اما به طور معمول بین ۴ تا ۸ جلسه درمان برای رفع سیاهی زیر چشم نیاز می باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

علت تیرگی دور چشم

در صورتی که اکسیژن و مواد مغذی به صورت نرمال به سلول های پوست اطراف چشم نرسد، پوست این ناحیه شاداب و روشن خواهد بود، اما چنانچه هر عاملی باعث ایجاد اختلال در گردش خون شود، ممکن است آسیب هایی در اطراف چشم به وجود آید، که از عوامل تاثیرگذار بر تیرگی دور چشم می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- کم خوابی

 یکی از مهم‌ترین دلایل تیرگی دور چشم نداشتن خواب کافی می‌باشد، که باعث کاهش خونرسانی به پوست اطراف چشم شده و منجر به تیرگی آن می شود.

۲- کمبود آب بدن

در صورتی که بدن با کمبود آب مواجه شود، رگ های خونی از انعطاف پذیری زیادی برخوردار نبوده و خشک می شوند و منجر به اختلال در گردش خون و تیرگی دور چشم می شود.

۳- مصرف دخانیات و مواد الکلی

نوشیدنی های الکلی و همچنین مصرف توتون و تنباکو باعث کاهش جریان خون درون رگ ها شده و منجر به تیرگی دور چشم می شود.

۴- کمبود ویتامین

در صورتی که رژیم غذایی فرد نامناسب باشد، باعث می شود ویتامین های لازم مانند ویتامین c، D،E که تاثیر زیادی در شادابی و طراوت پوست دارد، به میزان لازم به زیر پوست اطراف چشم نرسد.

علت تیرگی دور چشم

۵- افزایش سن

با اینکه کبودی دور چشم ممکن است در هر سنی ایجاد شود، اما این مشکل بیشتر با افزایش سن ایجاد می شود.

۶- آلرژی

ممکن است فرد به حساسیت فصلی مبتلا باشد و این حساسیت موجب آبریزش بینی و خشکی پوست شود و این التهابات، پوست اطراف چشم را نیز تحت تاثیر قرار داده و باعث ایجاد تیرگی در اطراف چشم خواهد شد.

۷- اختلالات قاعدگی

چنانچه دوران قاعدگی با خونریزی زیادی همراه باشد باعث ایجاد تیرگی دور چشم می شود.

۸- قرار گرفتن در نور مستقیم آفتاب

نور خورشید ملانین های پوست را تحت تاثیر قرار داده و موجب تغییر رنگ آن ها و تیرگی پوست می شود.

برای رفع کدام مشکل چشمی از کربوکسی تراپی استفاده می شود؟

به دلیل اینکه در کربوکسی تراپی افزایش گاز دی اکسید کربن باعث شکسته شدن سلول های چربی و افزایش خون رسانی در ناحیه درمان می شود، این روش درمانی تاثیر بسزایی در رفع تیرگی های دور چشم، جوانسازی و رفع چین و چروک های اطراف چشم که در اثر افزایش سن در اطراف چشم ایجاد شده‌اند، دارد و برای دریافت نتایج مثبت از این شیوه درمانی نیاز به تکرار جلسات درمان می باشد که تعداد جلسات با توجه به میزان چین و چروک و تیرگی پوست متفاوت است.

برای رفع کدام مشکل چشمی از کربوکسی تراپی استفاده می شود؟

میزان ماندگاری کربوکسی تراپی دور چشم

افرادی که قصد دارند کربوکسی تراپی چشم را انجام دهند، این سوال برای آن ها وجود دارد که میزان ماندگاری نتایج کربوکسی تراپی چقدر می باشد و باید بگوییم که عوامل مختلفی بر روی ماندگاری کربوکسی تراپی تاثیر گذار می باشد که از این موارد می‌توان مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی، جلسات درمانی و میزان تیرگی اطراف چشم را نام برد. به طور معمول میزان ماندگاری نتایج این شیوه درمانی بیشتر از ۶ ماه می باشد و برای ماندگاری بیشتر، نیاز به تکرار کربوکسی تراپی می باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مزایای کربوکسی تراپی دور چشم

۱- کربوکسی تراپی  به صورت سرپایی انجام می گیرد، دوره نقاهت ندارد.

۲- با توجه به اینکه در این روش از تزریق دی اکسید کربن استفاده می شود و این ماده به صورت طبیعی نیز در بدن تولید می شود و هیچ گونه ضرری برای بدن ندارد و از بدن دفع می شود.

۳- در این روش درد کمی در هنگام تزریق متوجه فرد می شود و در صورت نیاز از بی حسی موضعی استفاده می شود.

۴- عوارض جانبی که برای فرد به وجود می آید نسبت به سایر روش های درمانی کمتر می باشد.

۵- تاثیر زیادی در رفع تیرگی و سیاهی دور چشم و همچنین کاهش چین و چروک آن دارد.

مزایای کربوکسی تراپی دور چشم

۶- در صورتیکه به صورت ناخودآگاه تزریق داخل رگ های خونی انجام گیرد، خطری برای فرد ایجاد نمی شود.

۷- علاوه بر تأثیری که در از بین بردن تیرگی دور چشم دارد، در صورتی که پف زیادی در اطراف چشم ایجاد شود، می توان با استفاده از این شیوه درمانی میزان پف ها را بهبود بخشید.

۸- یکی از بهترین روش های درمانی برای چشم می باشد و تاثیر زیادی در افزایش الاستیسیته و انعطاف آن دارد.

۹- چنانچه اطراف چشم جای زخم و یا آکنه باشد، می توان با استفاده از این شیوه درمانی این آسیب ها را درمان کرد.

معایب کربوکسی تراپی دور چشم

به دلیل اینکه در کربوکسی تراپی از کربن دی اکسید استفاده می شود و این ماده به صورت طبیعی در بدن یافت می شود، این روش درمانی هیچ گونه عوارضی ندارد، تنها ممکن است عوارضی به صورت موقت برای فرد ایجاد شود، که این عوارض طبیعی بوده و بعد از مدتی کاملا از بین می رود، از این موارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

۱- ایجاد تورم و کبودی در ناحیه درمانی

تجمع گاز دی اکسید کربن در ناحیه اطراف چشم باعث ایجاد کبودی و تورم می‌شود که با زدن ضربه های کوچک در این ناحیه سرعت جذب دی اکسید کربن افزایش پیدا می کند و باعث رفع کبودی و تورم خواهد شد.

معایب کربوکسی تراپی دور چشم

۲- قرمزی ناحیه درمان

ممکن است در ناحیه درمانی کمی قرمزی ایجاد شود که این عارضه نیز کوتاه مدت می باشد و کم کم التیام پیدا می کند.

مراقبت های قبل از کربوکسی تراپی

به منظور کاهش عوارض و خطرات کربوکسی تراپی بهتر از مراقبت های قبل از کربوکسی تراپی انجام شود که از این مراقبت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- چنانچه به بیماری خاصی مبتلا هستید یا داروی خاصی مصرف می کنید، حتما پزشک مورد نظر را در جریان قرار دهید.

۲- یک روز قبل از انجام کربوکسی تراپی از خوردن مشروبات الکلی خودداری شود، زیرا مصرف این مواد باعث رقیق شدن خون و افزایش تورم و کبودی در ناحیه درمان خواهد شد.

۳- برای جلوگیری از ضعف بدنی، قبل از کربوکسی تراپی از مواد مغذی و سالم استفاده کنید.

مراقبت های قبل از کربوکسی تراپی

۴- از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند امگا۳، ویتامین E، آسپرین، ایبوپروفن، به مدت یک هفته قبل از انجام کربوکسی تراپی خودداری شود، زیرا خطر کبودی را افزایش می دهد.

۵- چنان چه در دوران بارداری یا شیردهی هستید، از انجام این شیوه درمان خودداری کنید.

۶- اگر به سرماخوردگی مبتلا هستید، بهتر است انجام کربوکسی تراپی را تا بهبودی کامل به تاخیر بیاندازید.

مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی

۱- ممکن است بعد از انجام کربوکسی تراپی کمی ورم در ناحیه درمان ایجاد شود که این عارضه به صورت موقت می باشد و بعد از یک روز کاملا از بین خواهد رفت، اما چنانچه این ورم ادامه دار بود حتماً به پزشک مراجعه کنید، برای کاهش ورم می توان از کمپرس سرد نیز استفاده کرد و همچنین از مصرف بی اندازه الکل و نمک خودداری کنید.

۲- از انجام فعالیت های سنگین که باعث افزایش تعریق می شود، خودداری کنید، زیرا انجام این فعالیت ها باعث تاثیرات منفی بر روی نتایج کربوکسی تراپی خواهد شد.

۳- در صورتی که پزشک متخصص برای شما دارو تجویز کرده است، داروها باید به صورت منظم و مرتب مصرف شود و از مصرف خودسرانه دارو خودداری کنید.

۴- جلساتی که برای شما تعیین می شود، به طور منظم انجام دهید زیرا این جلسات معاینه از حساسیت بالایی برخوردار می باشد و در صورتی که این جلسات به صورت منظم انجام نگیرد، باعث تاثیرات منفی بر نتایج درمان خواهد شد.

۵- هرگونه دستکاری و فشار دادن ناحیه درمانی باعث تاثیرات منفی بر کربوکسی تراپی خواهد شد بنابراین از دست کاری این ناحیه خودداری کنید.

۶- از قرار گرفتن در مجاورت هوای سرد دوری کنید.

مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی

۷- به مدت دو روز بعد از انجام کربوکسی تراپی از استحمام با آب سرد و رفتن به شنا خودداری کنید، زیرا انجام این کارها باعث تاثیرات منفی بر نتایج کربوکسی تراپی خواهد شد.

۸- از برنزه کردن پوست به مدت یک ماه بعد از انجام کربوکسی تراپی خودداری شود.

۹- به منظور کاهش تورم، در هنگام استراحت سر را بالاتر از سایر قسمت های بدن قرار دهید و با کمی ارتفاع بخوابید.

۱۰- از قرار گرفتن در مقابل نور شدید خورشید خودداری کنید و در صورت لزوم از کرم ضدآفتاب و آبرسان استفاده کنید.

۱۱- چند روز بعد از انجام کربوکسی تراپی از لوازم آرایشی استفاده نکنید.

۱۲- به منظور پیشگیری از عفونت، بهداشت پوست را به خوبی رعایت کنید.

آیا کربوکسی تراپی درد دارد؟

با توجه به اینکه تاثیر کربوکسی تراپی بر روی پوست، باعث دریافت نتایج بسیار رضایت‌بخش می شود، دردی که متوجه فرد می شود قابل تحمل می باشد، ممکن است در هنگام تزریق درد کمی متوجه فرد شود، اما این درد قابل تحمل می باشد و در صورتی که فرد حساسیت بالایی نسبت به تزریق نشان دهد، از بی حسی موضعی استفاده می شود اما اغلب افراد از سوزن می ترسند و یا حس خوبی نسبت به آن ندارند، به همین منظور پزشک متخصص برای کاهش استرس، از بی حسی موضعی استفاده می کند.

آیا کربوکسی تراپی درد دارد؟
ممکن است در طی درمان ناحیه درمان دچار خارش وحالت سوزن سوزن شود که درد زیادی نیست و قابل تحمل می باشد، سوزن هایی که برای تزریق استفاده می شود، بسیار ظریف بوده و نیاز به حساسیت بالایی برای تزریق می باشد تا درد کمتری متوجه فرد شود و بیشترین تأثیر را بر روی پوست داشته باشد.

انواع درمان به روش کربوکسی تراپی

کربوکسی باعث درمان مشکلات زیادی می شود که از این درمان ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- درمان سلولیت

یکی از مشکلاتی که بیشتر خانم ها با آن مواجه هستند، سلولیت می باشد که به برآمدگی های چربی بر روی ران و باسن سلولیت می گویند، استفاده از کربوکسی تراپی تأثیر زیادی در درمان این مشکل دارد، دلایل مختلفی برای ایجاد سلولیت وجود دارد که باعث درگیر شدن ساختار پوستی در مردان و زنان می شود و به دلیل اینکه پوست مردان نسبت به زنان ضخیم تر می باشد، در برابر این مشکل مقاوم تر می باشند.
سلولیت بیشتر به دلیل تغییرات هورمونی ایجاد می‌شود و بیشتر برای از بین بردن سلولیت از کرم های مختلفی استفاده می‌شود اما استفاده از این کرم ها تاثیر زیادی در درمان سلولیت نخواهد داشت، اما استفاده از کربوکسی تراپی یکی از بهترین درمان ها برای سلولیت می باشد، که این روش درمانی بدون این که آسیب به بدن وارد کند، باعث شکسته شدن سلولهای چربی شده و در رفع سلولیت تاثیر زیادی دارد، زیرا باعث بازسازی کلاژن و افزایش خونرسانی در این نواحی می شود.

۲- استفاده از کربوکسی تراپی برای رفع تیرگی دور چشم

همان‌گونه که در بالا ذکر کردیم عوامل مختلفی باعث ایجاد تیرگی دور چشم می‌شود و این تیرگی ها باعث نگرانی فرد و کاهش جذابیت چهره می شود، با استفاده از کربوکسی تراپی می توان مویرگ ها را در این ناحیه افزایش داد و میزان کلاژن و الاستین پوست را افزوده و منجر به کاهش تیرگی و چروک شد.

انواع درمان به روش کربوکسی تراپی

۳- درمان آلوپسی با استفاده از کربوکسی تراپی

بیماری آلوپسی به دلیل کاهش گردش خون رسانی ایجاد می‌شود، بنابراین کربوکسی تراپی می تواند  تاثیر زیادی در درمان این بیماری داشته باشد و همچنین بیماری های مانند آرتریت حاد، اختلال در نعوظ، روماتولوژی قابل درمان با این شیوه درمانی می باشد.

۴- درمان استرچ مارک با کربوکسی تراپی

یکی از مشکلاتی که در اثر کش آمدن پوست و از بین رفتن کلاژن ایجاد می‌شود، استرچ مارک می باشد که با انجام کربوکسی تراپی می توان میزان کلاژن های پوست را بازسازی کرده و تاثیر زیادی در درمان استرچ مارک داشت.

آیا کربوکسی تراپی برای سیاهی دور چشم موثر است؟

در صورتی که خون رسانی در خون مختل شود، این اختلال باعث کاهش شبکه مویرگی شده و منجر به سیاهی دور چشم می شود و با استفاده از کربوکسی تراپی می توان، شبکه مویرگی را بهبود بخشیده و باعث اکسیژن رسانی در اطراف چشم شد و همچنین افزایش خونرسانی باعث افزایش کلاژن پوست و جوانسازی پوست آن می‌شود، زمانی که دی اکسید کربن به ناحیه اطراف چشم تزریق می شود، اکسیژن رسانی در این ناحیه افزوده می‌شود و مواد مغذی بیشتری به پوست می رسد و موجب رفع رنگ تیره زیر چشم می شود.

آیا کربوکسی تراپی برای سیاهی دور چشم موثر است؟
برای انجام کربوکسی تراپی از سوزن های بسیار ظریفی که با استفاده از دستگاه به پوست وارد می شود، دی اکسید کربن به زیر پوست تزریق می‌شود و فرد بعد از انجام کربوکسی تراپی می تواند به فعالیت‌های روزمره بپردازد، استفاده از این شیوه درمانی به صورت سرپایی می باشد و میزان عوارض آن حداقل بوده و نهایتا بعد از ۴۸ ساعت از بین می رود، یکی از اثربخش ترین روش ها برای رفع تیرگی و سیاهی دور چشم، کربوکسی تراپی می باشد، میزان ماندگاری آن در افراد مختلف متفاوت می باشد و با توجه به مهارت پزشک متخصص و مراقبت هایی که فرد انجام می دهد، میزان ماندگاری آن نیز افزایش پیدا می کند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چه کسانی کاندیدای این روش درمانی هستند؟

۱- با توجه به اینکه میزان عوارض این روش درمانی بسیار کم می باشد، بنابراین همه افرادی که از سلامت جسمانی برخوردار هستند، می‌توانند از این شیوه درمانی برای رفع تیرگی دور چشم و همچنین کاهش چین و چروک استفاده کنند

۲- افرادی که چین و چروک زیادی در اطراف چشم دارند.

۳- افرادی که اطراف چشم آنها دچار تیرگی و کبودی شده است.

۴- افرادی که پف چشم آنها به میزان زیادی می باشد و استفاده از سایر روش های درمانی در کاهش پف تاثیری ندارد.

چه کسانی کاندیدای این روش درمانی هستند؟

۵- افرادی که اطراف چشم آنها جای زخم و آکنه وجود دارد.

 اما ممکن است استفاده از این شیوه درمانی برای بعضی از افراد نیز نامناسب باشد که این افراد عبارتند از:

افرادی که به بیماری های پوستی مبتلا هستند و پوست آنها دچار عفونت شده است، نمی توانند از کربوکسی تراپی استفاده کنند، زیرا استفاده از سوزن های تزریقی برای این افراد بسیار خطرناک می باشد.

۲- خانم هایی که در زمان بارداری و یا شیردهی هستند.

چه زمانی باید کربوکسی تراپی را شروع کرد؟

با توجه به اینکه با افزایش سن، میزان کلاژن پوست کاهش پیدا می‌کند و از انعطاف پذیری پوست کاسته می شود، تاثیر عوامل بیرونی بر روی آن بیشتر بوده و موجب ایجاد چین و چروک ها و افتادگی پوست، اطراف چشم خواهد شد و استفاده از کربوکسی تراپی می تواند تاثیر زیادی در سفت کردن پوست و کاهش چین و چروک و تیرگی های آن داشته باشد، گاهی افراد برای سفت کردن پوست از روش های تهاجمی مانند لیفت استفاده می‌کنند، اما استفاده از روش‌های غیر تهاجمی مانند کربوکسی تراپی در سن میانسالی تاثیر زیادی بر روی پوست دارد و در صورتی که این شیوه درمانی در مدت زمان معین تکرار شود، نتایج آن به صورت دائمی خواهد بود.

کلام آخر

نکته بسیار با اهمیتی برای انجام کربوکسی تراپی انتخاب کلینیک معتبر و یک پزشک با تجربه می باشد که بتوان بهترین نتایج را از کربوکسی تراپی دریافت کرد و همچنین میزان عوارض به حداقل برسد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x