کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

اکثر افراد بر این تصورند که بوتاکس تنها برای درمان های زیبایی استفاده می شود، اما این روش درمانی برای بعضی از بیماری ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد که یکی از این بیماری ها میگرن می باشد.
میگرن، سردردهای بسیار شدید می باشد که تحمل آن سخت بوده و باعث می‌شود شرایط سختی برای افراد ایجاد شود و چنانچه با استفاده از راهکارهای مختلف درمان میگرن میسر نبود، می توان برای درمان آن از بوتاکس استفاده کنید.

تزریق بوتاکس برای درمان میگرن
بوتاکس حاوی سم بوتولونیوم است که توسط باکتری به نام کلستریدوم بوتولینوم ساخته می شود که این سم باعث فلج شدن اعصاب ناحیه درمان شده و منجر به شل شدن آن ماهیچه ها می شود و تاثیر بسزایی در درمان میگرن دارد.

بوتاکس میگرن و درمان میگرن

طبق تحقیقات انجام گرفته، افرادی که بعد از تکمیل جلسات درمانی بوتاکس برای درمان میگرن، اقدام کرده اند حدود ۷۰ درصد آنها سردردشان کاهش پیدا کرده است و به همین دلیل پزشکان به این نتیجه رسیده اند، که بوتاکس می تواند یکی از موثرترین درمان ها برای میگرن باشد، زیرا این ماده باعث انسداد انتقال دهنده های عصبی می شود.
تزریق بوتاکس باید در نواحی مشخصی انجام گیرد تا تاثیر در درمان میگرن داشته باشد و این نواحی با نواحی که برای زیبایی صورت و جوانسازی مشخص می‌شود، متفاوت است.

بوتاکس میگرن و درمان میگرن
ممکن است تزریق در این نواحی تاثیری بر زیبایی صورت به خصوص در خانم ها نیز داشته باشد، انجام هر تزریق بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارد و در این روش درد زیادی متوجه فرد نمی شود و تنها ممکن است در هنگام تزریق، سوزش خفیفی را احساس کنند که این تزریقات در عضلاتی مانند عضله فرونتال، عضله تمپورال، عضله اکسیپیتال، عضلات پاروتبرای گردن و عضله تراپ زیوس که در بالای شانه قرار دارد، انجام می‌شود و این نقاط با نقاط زیبایی متفاوت می باشد. تزریق بوتاکس به صورت سرپایی در مطب انجام می گیرد و نیاز به آمادگی خاصی ندارد و فرد بعد از تزریق می تواند به فعالیت های روزمره خود بپردازد.

تاریخچه درمان میگرن با بوتاکس

درمان میگرن با بوتاکس از زمانی شروع شد که افرادی از بوتاکس، برای رفع چین و چروک استفاده می کردند و مشکل میگرن هم داشتند با انجام بوتاکس متوجه شدند، سردرد میگرن شان کمتر شده است، به همین دلیل محققان تحقیقات زیادی انجام دادند تا به این نتیجه رسیدند که بوتاکس بر درمان میگرن نیز تاثیرگذار است و باعث شد که برای درمان میگرن از سازمان غذا و داروی آمریکا تاییدیه بگیرد و به همین دلیل از این روش به عنوان جدیدترین درمان سردردهای میگرنی استفاده می شود.

تاریخچه درمان میگرن با بوتاکس
از کشورهای پیشرفته ای که از بوتاکس برای درمان میگرن استفاده می کنند آمریکا و اروپا را می می توان را نام برده و به همین دلیل این روش درمانی طرفداران بسیار زیادی دارد و افرادی که به سردرد های مزمن مبتلا هستند، می توانند با انجام این شیوه درمانی، تاثیر زیادی بر درمان میگرن مزمن داشته باشند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

میگرن چیست؟

میگرن یک بیماری عصبی می باشد که فرد درد شدید در ناحیه سر احساس می‌کند و باعث ایجاد تپش در یک طرف سر می‌شود و ممکن است این سردردها تا چند ساعت و یا حتی تا چندین روز ادامه داشته باشد و گاهی این سردردها همراه با حالت تهوع، استفراغ، سرگیجه، اختلالات بینایی می باشد، ممکن است این حملات به صورت ناگهانی ایجاد شود و عوامل مختلفی در ایجاد این حملات تاثیر گذار می باشد، درمان های زیادی برای میگرن وجود دارد که ممکن است این درمان ها در حدود چند ساعت تاثیر گذار باشد، اما سردردهای میگرن به اندازه می باشد که فرد را مجبور می کند از فعالیت‌های روزمره دست بکشد، از عوامل موثر بر ایجاد میگرن می توان به موارد زیر اشاره کرد

۱- تغییرات هورمونی

زمانی که خانم ها در دوران قاعدگی، بارداری و یائسگی هستند، این موارد باعث ایجاد تغییرات در میزان هورمون های بدن می شود و این تغییرات هورمونی باعث ایجاد سردردهای مزمن می‌شود.

۲- برخی نوشیدنی ها

نوشیدنی هایی که حاوی الکل و کافئین هستند، ممکن است باعث حساسیت و سردرد های شدید در خانم ها و آقایان شود.

۳- غذاها

افرادی که بیشتر از غذاهای فرآوری شده یا شیرین‌ کننده‌های مصنوعی استفاده می کنند، بیشتر در معرض ایجاد بیماری میگرن هستند.

۴- مصرف داروها

مصرف داروها دارای عوارض می باشد که ممکن است از عوارض آنها میگرن نیز باشد به عنوان مثال داروهای ضد بارداری باعث ایجاد تغییراتی در میزان هورمون های بدن شده و این عدم تعادل هورمونی منجر به حملات میگرن می شود.

میگرن چیست؟

۵- فعالیت های جسمانی سنگین

گاهی افراد در طول روز به قدری درگیر فعالیت‌های روزمره می شوند که الگوی خواب آنها منظم نبوده و این منظم نبودن خواب باعث ایجاد میگرن می‌شود، همچنین گاهی افراد نسبت به محرک‌های حسی مانند نور شدید یا صدای بلندحساسیت دارند که باعث ایجاد سردرد میگرنی می شود.

۶- استرس

یکی از مهم ترین عامل ها در ایجاد سردرد های میگیرنی، استرس می باشد و در صورتی که افراد نتوانند میزان استرس را کنترل کنند، بیشتر در معرض ابتلا به میگرن مزمن می باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

انواع سردردهای میگرنی کدامند؟

۱- میگرن مزمن

در این نوع میگرن، ممکن است بیش از ۱۵ روز در ماه فرد سردرد های زیادی را تجربه کند، که گاهی به قدری این میگرن شدید می باشد که باعث ایجاد باعث مصرف بیش از حد دارو می شود، از علائم این میگرن می‌توان به سردرد های شدید، عدم انجام فعالیت های روزمره، افسردگی، ایجاد درد در استخوان ها و یا بیماری آرتروز و فشار خون بالا را نام برد.

۲- میگرن حاد

افرادی که به میگرن حاد مبتلا هستند، نسبت به میگرن مزمن سردرد های کمتری در ماه دارند و میزان این سردردها نسبت به میگرن مزمن کمتر است.

۳- میگرن وستیبولار

افراد مبتلا به میگرن وستیبولار همراه با میگرن سرگیجه نیز دارند و این سرگیجه باعث عدم تعادل آنها می‌شود و در هر سنی ممکن است این میگرن ایجاد شود، ممکن است حساسیت غذایی باعث ایجاد این سردرد ها شود و می توان با مصرف بعضی داروها و همچنین تمرین هایی کمک به درمان این نوع میگرن کرد.

۴- میگرن چشمی

این نوع میگرن یک چشم را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث مشکلات موقت در بینایی افراد می‌شود و حمله های آن را به صورت برگشت پذیر می باشد، از علائم این نوع میگرن، می توان به موارد مانند دیدن جرقه های نور، از دست دادن موقت بینایی، از دست دادن دید یک چشم را نام برد، ممکن است فعالیت های ورزشی باعث ایجاد این سردردها شود.

۵- میگرن پیچیده

در این نوع میگرن افراد دچار ضعف شدید می شوند و در هنگام صحبت کردن مشکل پیدا کرده و بینایی خود را از دست می دهند.

انواع سردردهای میگرنی کدامند؟

۶- میگرن قاعدگی

این نوع میگرن در زمان قاعدگی برای ۶۰ درصد خانم ها ایجاد می شود و باعث حالت تهوع و دردهای شدید می‌شود، افراد برای رفع میگرن می توانند از داروهایی که هورمون های بدن را کنترل می کنند، استفاده کنند.

۷- میگرن آسفالژیک

این نوع میگرن به گونه ای می باشد که فرد دچار سردرد نمی شود و علائم آن به صورت تدریجی در چند دقیقه متغیر است، به طوری که ابتدا علائم بینایی فرد دچار اختلال می‌شود و کم‌کم فرد دچار بی حسی، اختلالاتی در صحبت کردن و ضعف و ناتوانی در حرکت دادن اعضای بدن خواهد شد.

۸- میگرن هورمونی

خانم هایی که در زمان قاعدگی، تخمک گذاری، بارداری، یائسگی هستند، ممکن است میزان هورمون های بدن آنها دچار تغییرات شود و از این هورمون ها، هورمون استروژن می باشد که ممکن است باعث شود، سردرد های شما در این زمان ها افزایش پیدا کند، گاهی پزشکان برای کنترل این سردردها میزان دوز داروهای مصرفی و توقف هورمون درمانی را توصیه می کنند.

۹- میگرن خوشه ای

این نوع میگرن باعث درد در اطراف و پشت چشم می شود و همچنین ممکن است فرد در یک سمت دچار ریزش اشک شود، در بعضی افراد بینی دچار گرفتگی می شود و یا اینکه دچار برافروختگی و سرخی صورت می‌شوند، که این سردردها بیشتر در اثر مصرف دخانیات و مشروبات الکلی ایجاد می شود.

۱۰- میگرن شکمی

نوعی میگیرن که به جای سردرد، کودکان دچار دل درد می شوند و این دل درد از متوسط تا شدید می باشد و درد در ناحیه وسط شکم و اطراف ناف به وجود می‌آید، از علائم این نوع میگرن می توان به کمبود اشتها، حالت تهوع و حساسیت به نور یا صدا را نام برد.

سردردهای میگرنی چگونه درمان می شوند؟

راه های مختلفی برای درمان میگرن وجود دارد که این راهکارها تاثیر بسزایی در بهبود عملکرد و افزایش توانایی افراد دارد، به همین دلیل پزشکان موثرترین راه را برای درمان میگرن انتخاب می‌کند، که این درمان ها بستگی به عواملی مانند سن، تعداد  دفعاتی که میگرن برای فرد ایجاد می شود، شدت میگرن و داشتن حالات دیگری که میگرن دارد، از این راهکار های درمانی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- استفاده از داروهای مسکن

از رایج ترین راه ها برای درمان سردردهای میگرنی، داروهای مسکن می باشد که از این داروها می توان آسپرین، ناپروکسن، ایبوپروفن و استامینوفن را نام برد، که به راحتی در داروخانه ها در دسترس می باشد، با این که مصرف این داروها تأثیر بسزایی در درمان دارد، اما در صورتی که بیش از اندازه مصرف شود، ممکن است باعث ایجاد عوارضی مانند مسمومیت، زخم معده و مشکلات گوارشی شود، از دیگر داروهای درمانی میگیرن، تریپتان ها می باشند که مصرف این داروها باعث ایجاد سرگیجه و درد در قفسه سینه، در بعضی از افراد می شود، از دیگر داروها می توان گواتامین ها را نام برد که تأثیر آنها در درمان سردردهای میگرنی کمتر می‌باشد و ممکن است عوارضی مانند دردهای عضلانی، طعم بد در دهان و سرگیجه برای افراد ایجاد شود، بنابراین چنانچه قصد دارید از این روش ها برای درمان میگرن استفاده کنید، به عوارض آنها نیز توجه کنید.

۲- تزریق بوتاکس

از دیگر راهکارهای درمانی سردردهای میگرنی می توان، تزریق بوتاکس را نام برد که این تزریق در نواحی خاصی در پیشانی و بالای شانه انجام می گیرد و نیاز به دقت و حساسیت بالایی برای تزریق آن می‌باشد، بنابراین پزشکی که برای تزریق انتخاب می‌شود، باید از مهارت کافی در این زمینه برخوردار باشد و این روش درمانی بیشتر برای افرادی که در ماه ۱۵ بار دچار سردردهای می‌شوند، استفاده می شود و قابل استفاده برای افراد بالای ۱۸ سال می باشد، برای دریافت نتایج مثبت از این شیوه درمانی باید تزریق تکرار شود و حدود هر دوازده هفته یکبار تزریق بوتاکس در درمان سردرد اثر دارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۳- تغییر در سبک زندگی افراد

در صورتی که افراد در سبک زندگی خود تغییراتی ایجاد کنند، این تغییرات باعث کاهش علائم میگرن خواهد شد، که از این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  •  کنترل استرس

همان‌گونه که در بالا ذکر کردیم یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در ایجاد سردردهای میگرنی استرس می باشد، در صورتی که افراد از تکنیک‌های آرام‌سازی برای مدیریت استرس استفاده کنند، این کارتاثیر بسزایی در کاهش میگرن دارد. انجام ورزش های هوازی، نیز تأثیر بسزائی در جلوگیری از میگرن دارد، بنابراین روزانه فعالیت هایی مانند پیاده روی شنا و دوچرخه سواری انجام دهید.

  • ماساژ دادن سر

می‌توان برای کاهش میگرن در اتاق تاریک استراحت کرده و سر را ماساژ داد و قرار دادن یک پارچه نمدار بر روی پیشانی، نیز به درمان سردرد میگرنی کمک می کند.

  • داشتن خواب کافی

داشتن خواب کافی و یک برنامه ثابت روزانه باعث کاهش سردرد میگرنی خواهد شد.

  • رژیم غذایی سالم و منظم

چنانچه وعده های غذایی در یک زمان مشخص مصرف شود و برنامه روزانه منظم باشد، تاثیر بسزایی در کاهش سردرد میگرنی دارد.

  • نوشیدن آب به میزان کافی

مصرف آب، باعث هیدراته ماندن بدن می‌شود، بنابراین روزانه به میزان زیادی آب بنوشید.

  • مصرف ویتامین های گروه ب

از ویتامین های تاثیرگذار در کاهش شدت میگرن می توان ویتامین های گروه ب را نام برد، که این ویتامین ها باعث تنظیم انتقال دهنده های عصبی می‌شود و از نوع محلول در آب هستند، چنانچه مقادیر اضافی در بدن موجود باشد، از طریق ادرار دفع شده و در بدن تجمع پیدا نمی‌کند، بنابراین افرادی که درمورو مصرف بیش از اندازه ویتامین نگران هستند، خیالشان از این بابت راحت باشد.

  • مصرف منیزیوم

چنانچه بدن افراد با کمبود منیزیوم مواجه باشد این کمبود باعث سردرد های میگرنی می‌شود و در این نوع میگرن فرد دچار اختلال در بینایی می شود و به اصطلاح هاله میگرنی را تجربه خواهند کرد، بنابراین مصرف مکمل منیزیم می تواند تاثیر بسزایی در رفع این گونه میگیرن ها داشته باشد، اما مصرف منیزیوم باید تحت نظر پزشک باشد.

  • استفاده از کمپرس گرم

چنانچه مبتلا به میگرن تنشی هستید، استفاده از کمپرس گرم می‌تواند باعث کاهش سردرد شود، برای این منظور می‌توانید دوش گرم بگیرید یا این که پارچه ای را گرم کرده و بر روی سر قرار دهید.

سردردهای میگرنی چگونه درمان می شوند؟

۴- طب سنتی

میگرن انواع مختلف دارد و درمان هر کدام از آنها روش خاص خودش را دارد و ممکن است طب سنتی تاثیر بسزایی در درمان یک نوع خاص از میگرن داشته باشد و در درمان نوع دیگر تاثیر نداشته باشد، بنابراین بهتر است برای استفاده از داروهای گیاهی و سنتی نیز از پزشک متخصص این حوزه کمک بگیرید، از داروهایی که میتوان برای درمان میگرن استفاده کرد، می توان به موارد زیر اشاره کرد

۱- روغن اسطوخودوس

برای مصرف اسطوخودوس چند قطره از آن را بر روی دستمال بریزید و بو کنید، به دلیل اینکه بوی اسطوخودوس خاصیت آرام بخشی دارد، استنشاق بوی آن باعث آرامش و کم کردن درد میگرن میشود.

۲- دارچین

چنانچه دارچین به صورت موضعی مورد استفاده قرار گیرد، باعث آرامش افراد و کم کردن میزان میگرن خواهد شد، برای این کار مقداری پودر دارچین را با آب مخلوط کنید تا به صورت خمیری شکل در آید و آن را بر روی پیشانی و شقیقه بمالید و به آرامی ماساژ دهید و سپس بعد از چند دقیقه صورتتان را بشویید.

۳- بابونه

بابونه تاثیر بسزایی در درمان میگرن قاعدگی دارد، برای مصرف این دارو می توان آن را به صورت دمنوش تهیه کنید و مصرف نمایید، به دلیل خاصیت تسکین دردهای التهابی گیاه بابونه، این دمنوش برای بیماران مبتلا به میگرن توصیه می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چه کسانی برای درمان میگرن با بوتاکس کاندید مناسبی هستند؟

۱- بوتاکس بیشتر برای افرادی که بیشتر از ۱۵بار در  روز با سردردهای میگرنی مواجه هستند استفاده می‌شود و نمی‌توان برای هر دردی که در سر ایجاد میشود، از بوتاکس استفاده کرد و هر چه میزان سردرد شما در طول روز بیشتر باشد، استفاده از این شیوه درمانی بیشتر توصیه می شود.

۲- بیشتر از ۷۰ درصد افرادی که از تزریق بوتاکس برای درمان میگرن استفاده کرده اند، از نتایج آن راضی بودند، اما بهتر است افرادی که سن آنها کمتر از ۲۱ میباشد و سردردآنها شدید است از این شیوه درمانی استفاده نکنند.

چه کسانی برای درمان میگرن با بوتاکس کاندید مناسبی هستند؟

۳- افرادی که در ناحیه اطراف چشم و صورت دچار چین و چروک شده اند و همچنین به سردرد مبتلا هستند می توانند از تزریق بوتاکس برای درمان سردرد و زیبایی پوست استفاده کنند.

تزریق بوتاکس تا چه اندازه در درمان میگرن مناسب است؟

در مطالعات انجام شده حدود ۷۰ درصد بیماران که تزریق بوتاکس را انجام دادند، میزان حملات سردرد و شدت آنها کاهش پیدا کرده است و تاثیرات بسزایی از تزریق بوتاکس دریافت کرده اند، به طوری که تعداد زیادی از این افراد بعد از تزریق بوتاکس، علائمی از سردرد های میگرنی نداشتند و به همین دلیل از این شیوه درمانی افراد زیادی استفاده میکنند و به دلیل اینکه تزریق بوتاکس نیاز به جراحی ندارد.

تزریق بوتاکس تا چه اندازه در درمان میگرن مناسب است؟
بعد از آن نیازی به استراحت نیست ،اثر بوتاکس میگرن، سه ماه ماندگار می باشد و برای دائمی شدن تاثیرات آن تزریق ها باید تکرار شود، تاثیر بوتاکس در درمان میگرن حدود چهار تا پنج روز بعد از تزریق شروع می شود و به مدت دو هفته بعد اثر کامل در درمان میگیرن حس می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس میگرن چیست؟

۱- بهتر است به مدت ۴ ساعت بعد از تزریق بوتاکس از خم کردن سر و گردن خودداری کنید.

۲- از ماساژ دادن و دستکاری ناحیه ای که تحت درمان باشد به مدت ۲۴ ساعت بعد از تزریق خودداری شود، همچنین از استعمال کرم و پماد در ناحیه درمانی دوری کنید.

۳- بهتر است به مدت ۴ ساعت بعد از تزریق بوتاکس از شستشوی صورت خودداری شود.

۴- استعمال دخانیات و مواد الکلی، تاثیرات منفی بر نتایج کوتاه دارد و از مصرف این مواد خودداری کنید.

۵- فعالیت های ورزشی سنگین باعث تاثیر منفی بر نتایج بوتاکس می شود، بنابراین بهتر است به مدت یک روز بعد از تزریق بوتاکس، از رفتن به سونا، جکوزی و فعالیت های ورزشی سنگین خودداری شود.

۶- برای جذب بهتر بوتاکس به مدت یک ساعت بعد از تزریق مدام پیشانی را چروک بیندازید.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس میگرن چیست؟

۷- ممکن است تزریق بوتاکس باعث ایجاد عوارضی شود و این عوارض برای فرد خطرناک باشد، بنابراین بهتر است به مدت ۲۰ دقیقه بعد از تزریق بوتاکس در کلینیک بمانید.

عوارض بوتاکس میگرن

با اینکه بوتاکس میگرن مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا می باشد، اما ممکن است باعث ایجاد عوارضی در بعضی از افراد شود که این عوارض به صورت محدود بوده و برای افراد کم ایجاد می‌شود از این عوارض میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- تنگی نفس

گاهی بعضی از افراد نسبت به مواد تزریقی حساسیت نشان می‌دهند و این حساسیت باعث تنگی نفس در آنها خواهد شد.

۲- ممکن است تزریق بوتاکس باعث ایجاد تورم شود و در صورتی که بیش از اندازه تزریق بوتاکس انجام گیرد، این عارضه برای فرد ایجاد می‌شود، بنابراین همه چیز باید به خوبی تحت کنترل پزشک باشد.

عوارض بوتاکس میگرن

۳- ممکن است باعث ایجاد کهیر شود.

افرادی که دچار سردردهای میگرنی هستند ابتدا باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنند تا نوع سردرد آنها مشخص شود و در صورتی که آنهاگزینه مناسبی برای تزریق بوتاکس باشند، با بررسی تمامی موارد و شرایط فرد، پزشک متخصص از این روش درمانی استفاده می کند، اما برای کاهش میزان عوارض، باید در انتخاب پزشک متخصص دقت و حساسیت زیادی به خرج ندهید، زیرا چنانچه پزشک متخصص از مهارت کافی در این زمینه برخوردار نباشد، ممکن است باعث ایجاد عوارض زیادی برای فرد شده و تزریق بوتاکس در درمان میگرن، نتایج رضایت بخشی به همراه نداشته باشد. پس با استفاده از تزریق بوتاکس میتوان سردردهای میگرنی را به طور موقت درمان کرد اما چنانچه این تزریقات مرتبا تکرار شود و ممکن است تاثیر آن به صورت دائمی ماندگار شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x