کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

بهترین روش جوانسازی پوست دست

با افزایش سن، پوست دست دستخوش تغییرات می‌شود و عوامل مختلفی باعث کاهش حجم پوست، لاغر شدن دست و ایجاد لکه های مختلف بر سطح آن می شود. بهترین روش جوانسازی بسته به اینکه، دلیل ایجاد این عوارض، چه عواملی می باشد و با توجه به جنس پوست، رنگ پوست و میزان چین و چروک و شرایط بدنی افراد و همچنین بررسی هایی که پزشک متخصص انجام می‌دهد، متفاوت است و نمی‌توان یک روش بهتر را برای افراد مختلف تشخیص داد.
روش های زیادی برای جوانسازی پوست دست وجود دارد که به صورت غیر تهاجمی انجام می شود و در مدت زمان کم با کمترین درد، مشکلات دست برطرف می‌شود، البته درمان این مشکلات بستگی به میزان پیشرفت آنها دارد و پزشک متخصص پس از معاینه و انجام یک سری آزمایش ها تشخیص خواهد داد که کدام روش برای شما مناسب تر خواهد بود.

از علائم پیری پوست دست می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱چین و چروک دست ها

با افزایش سن میزان تولید کلاژن و پروتئین هایی که به جوانسازی پوست دست کمک می‌کند، کاهش پیدا کرده و باعث ایجاد چین و چروک هایی بر سطح آن می شود. زیرا با کاهش این پروتئین ها خاصیت کشسانی پوست و همچنین میزان خشکی آن افزایش پیدا می‌کند به همین دلیل چین و چروک ها بیشتر قابل مشاهده است.

بهترین روش جوانسازی پوست دست

۲کاهش حجم چربی و لاغر شدن دست ها

با افزایش سن، بافت چربی و عضلانی دست ها کاهش پیدا می‌کند و باعث می‌شود استخوان ها و مفاصل بیشتر در دید باشد، همچنین گاهی افراد به صورت ژنتیکی دست های آن ها لاغر می باشد و از روش های مختلف برای جوانسازی پوست دست استفاده می کنند.

۳ایجاد لکه بر روی دست ها

دست ها نسبت به سایر قسمت های بدن بیشتر در معرض عوامل بیرونی مانند شوینده ها و تابش مستقیم نور خورشید هستند و همچنین افزایش سن می تواند باعث ایجاد لکه هایی بر روی دست شود.

۴بیرون زدگی رگ ها

با از بین رفتن بافت های چربی دست و همچنین لاغر شدن آن، رگ های دست دچار بیرون زدگی می شود.

۵شل شدن و افتادگی پوست دست

با کاهش میزان  کلاژن پوست، پوست شل می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

جوانسازی پوست دست ها چگونه انجام می شود؟

همانگونه که در بالا نیز ذکرکردیم، علائم پیری دست به صورت های متفاوت بر روی آن آشکار می شود و با توجه به شرایط افراد، از روش‌های مختلفی برای درمان پیری پوست دست استفاده می شود که از این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱جوانسازی پوست دست با پارافین تراپی

 یکی از روش هایی که برای جوانسازی پوست دست استفاده می شود و میزان عوارض آن بسیار کم میباشد، پارافین ترابی است که در این روش مقداری از پارافین بهداشتی را در دستگاه پارافین تراپی با حرارت ۵۰ درجه سانتیگراد ریخته و بعد از اینکه پارافین به دمای مورد نظر رسید، دست ها را داخل دستگاه پارافین تراپی به طور کامل قرار می دهند و بعد از چند ثانیه که پارافین کاملا به دست ها آغشته شد، بیرون آورده و برای بار دوم مجدداً دست ها را داخل پارافین فرو می برند و این کار  چندین بار تکرار می شود، سپس دست ها به وسیله یک نایلون پوشانده شده و حوله ای اطراف آن پیچیده می شود تا باعث حفظ گرمای پارافین شود، بعد از مدت زمان ۳۰ دقیقه دست ها را تمیز کرده و پوست دست را با روغن زیتون یا روغن نارگیل ماساژ می دهند.

۲استفاده از لیزر

یکی از موثرترین روش های درمانی برای پوست دست، استفاده از لیزر می باشد که امروزه طرفداران زیادی دارد و بسیاری از مشکلات پوست دست مانند چین خوردگی، خشکی، لک و تیرگی آن را از بین می برد.

جوانسازی پوست دست ها چگونه انجام می شود؟

۳مزوتراپی

در این روش ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز پوست با استفاده از سوزن های ظریفی به پوست ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود و تاثیر زیادی در زیبایی و جوانسازی پوست دست دارد.

۴فتوتراپی

فتوتراپی یا نور درمانی به وسیله پرتوهای نوری با انرژی بالا انجام می گیرد که باعث ترمیم سلول های آسیب دیده پوست می شود. در واقع تابش این نورها منجر به کلاژن سازی و الاستین سازی بیشتر پوست می‌شود و همچنین جذب انرژی این نورها باعث تخریب سلول های تیره و لکه های پوستی شده و سلولهای جدید جایگزین آنها می شود، زیرا هرچه میزان رنگدانه های پوست بیشتر باشد، انرژی بیشتری را جذب می کند و گرمایی که در آن ناحیه ایجاد می شود، باعث از بین رفتن سلول های تیره می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

درمان لکه های پیری

لکه های قهوه ای رنگی که در سطح پوست به خصوص در پشت دست ها ظاهر می شود به لکه های پیری معروف هستند که عوامل مختلفی مانند قرار گرفتن مداوم در برابر نور خورشید و افزایش رنگدانه های زیر پوست باعث ایجاد این گونه لک ها می شود.
برای از بین بردن لکه های روی پوست دست روش های مختلفی وجود دارد که این روش ها باعث از بین بردن سلول‌های آسیب دیده و جایگزین شدن پوست جدید می شود، همچنین بعضی از این روش ها باعث افزایش کلاژن سازی و الاستین پوست شده و شادابی و طراوت پوست دست را به آن باز می گرداند. از روش هایی که برای از بین بردن لکه های پیری استفاده می شود موارد زیر می باشد.

۱لایه برداری پوست

تعیین روش لایه برداری از اسیدهای ضعیف  استفاده می شود که به کار بردن این اسیدهای ضعیف باعث لایه برداری نازک پوست می‌شود و سلول‌های جدید که به صورت یکرنگ هستند و جایگزین سلول های تیره تر می شود.

۲کرایوتراپی

این روش درمانی که به سرما درمانی نیز معروف می باشد با استفاده از نیتروژن مایع صورت می گیرد که در این روش نیتروژن مایع بر روی لکه های پوستی اسپری میشود و با تخریب آنها موجب جایگزین شدن سلول‌های جدید می شود.

درمان لکه های پیری

۳میکرودرم ابریژن

در این روش که با استفاده از کریستال های ریز انجام می شود، پوست لایه برداری شده و سلول‌های جدید جایگزین سلول های آسیب دیده و مرده پوست می شود.

۴لیزر درمانی

یکی از موثرترین لیزر ها برای درمان لک های پیری لیزر co۲ فرکشنال می باشد.

۵استفاده از کرم ها و لوسیون های روشن کننده پوست

در صورتیکه لکه های پوستی به صورت کمرنگ باشد، ممکن است استفاده از کرم های روشن کننده پوست باعث از بین رفتن آنها شود. البته باید این مطلب را در نظر داشته باشید که برای دریافت نتایج مثبت نیاز به زمان زیادی می باشد و این کرم ها باید تحت نظر پزشک متخصص مصرف شود.
تمامی روش های ذکر شده با توجه به نوع و ساختار پوست افراد و همچنین رنگ پوست آنها استفاده می‌شود و ممکن است یک شیوه درمانی برای یک فرد موثر باشد و فرد دیگر نتایج رضایت‌بخشی دریافت نکند به عنوان مثال افرادی که پوست آنها تیره می باشد از لیزر درمانی نتایج مناسبی دریافت نخواهند کرد.

درمان کاهش حجم دست ها با تزریق چربی و ژل

زمانی که حجم چربی های زیر پوست با افزایش سن کاهش پیدا می کند، کاهش این چربی ها منجر به شل شدن پوست می شود و شل شدن پوست باعث می شود سیاهرگ ها و تاندون های دست به وضوح دیده شود، برای درمان کاهش حجم از دست رفته می توان از روش های زیر استفاده کرد.

۱تزریق چربی

برای انجام روش درمانی تزریق چربی از چربی های بدن خود فرد استفاده می شود به همین دلیل بدن در برابر آن واکنش نشان نمی دهد و احتمال دریافت نتایج مثبت در این شیوه درمانی بسیار بالا می باشد، همچنین ماندگاری نتایج تزریق چربی نسبت به تزریق ژل بالاتر می باشد، اما به دلیل اینکه از چربی های بدن خود فرد استفاده می شود برای افرادی که به میزان کافی چربی در بدن خود ندارند، امکان استفاده از این روش درمانی وجود نخواهد داشت.

درمان کاهش حجم دست ها با تزریق چربی و ژل

۲تزریق ژل

یکی دیگر از روش هایی که باعث حجم دهی به پوست دست می شود، تزریق ژل می باشد. یکی از بهترین ژل هایی که تاثیر مثبتی بر روی دست دارد، هیدروکسی آپاتیت است که میزان ماندگاری آن نسبت به سایر ژل ها بالاتر می باشد.
ساختار این ژل از مواد معدنی می باشد که به طور طبیعی در ساختار استخوان نیز وجود دارد و میزان ماندگاری آن بین ۶ ماه تا یک سال است و بعد از تزریق ناحیه مورد نظر کمی ماساژ داده شود تا ژل به صورت یکنواخت پخش شود و فضاهای خالی را پر کند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

درمان بیرون زدن سیاهرگ ها

زمانی که پوست دست نازک می شود و سیاهرگ های زیر آن به صورت برجسته و بیرون زده نمایان می‌شود، جلوه ناپسندی بر روی دست ایجاد می کند چنانچه روش های درمانی مانند تزریق ژل باعث درمان این بیرون زدگی رگ ها نشود، می توان از روش های دیگری مانند لیزر برای رفع این بیرون زدگی ها استفاده کرد.

۱درمان با استفاده از لیزر

یکی از بهترین روش ها برای درمان بیرون زدگی رگ ها لیزر می باشد که در این روش از فیبرهای نوری بسیار نازک استفاده می‌شود و این فیبر های نوری وارد سیاهرگ شده و اشعه های لیزر از طریق این فیبر های نازک باعث تخریب بافت رگ می شود و بیشتر بافت هایی تخریب می شود که نقشی در گردش خون نداشته باشد. در واقع رگ های زیادی برای خون رسانی و تغذیه بافت پوست وجود دارد و از بین بردن بعضی از این رگ ها آسیبی به پوست وارد نمی کند.

درمان بیرون زدن سیاهرگ ها

۲اسکلروتراپی

یکی دیگر از روش های درمانی برای از بین بردن بیرون زدگی رگ ها؟ اسکلروتراپی می باشد که امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. این روش نیز با تخریب رگ باعث درمان می‌شود، اما با این تفاوت که ماده مخصوص به درون سیاهرگ تزریق می شود و به تدریج باعث ناپدید شدن سیاهرگ می شود. استفاده از لیزر نسبت به اسکلروتراپی روش ایمن تری می باشد.

درمان شل شدن پوست دست

کلاژن پروتئینی است که باعث افزایش طراوت و جوانی پوست دست می شود، اما با افزایش سن تولید کلاژن کاهش پیدا می‌کند و همچنین کلاژن های پوست تخریب می‌شود، بنابراین خاصیت انعطاف پذیری پوست کاهش پیدا کرده و منجر به شل شدن پوست می شود. راه های مختلفی برای درمان شل شدن پوست دست وجود دارد که از این راهکارها می توان به  روش های زیر اشاره کرد.

۱روش RF

در این روش درمانی امواج رادیوفرکانسی به عمق پوست تابانده می‌شود و موجب افزایش کلاژن و الاستین پوست می‌شود، در نتیجه افزایش کلاژن در این ناحیه باعث سفت شدن و استحکام پوست می شود و افراد تنها با انجام یک جلسه درمانی نتایج مثبتی دریافت خواهند کرد.

درمان شل شدن پوست دست

۲لیزر درمانی

۳تزریق ژل

زبر شدن پوست

یکی دیگر از مشکلاتی که با افزایش سن، افراد با آن مواجه هستند افزایش زبری پوست دست می باشد و این مشکل به دلیل عدم توانایی پوست در نگهداری و حفظ رطوبت می باشد، به همین دلیل پوست خشک شده و به صورت ضخیم و زبر می شود برای رفع زبری پوست می توان از لایه بردار های ملایم استفاده کرد تا باعث از بین رفتن لایه های زبر پوست شده و سلول‌های جدید جایگزین آن شود.

زبر شدن پوست
برای رطوبت رسانی پوست نیز باید از کرم های آبرسان و مرطوب کننده استفاده کرد، همچنین افرادی که زیاد در معرض نور مستقیم خورشید قرار می گیرند یا از دستگاه سولاریوم زیاد استفاده کرده‌اند، ممکن است پوست دست آنها دچار ضایعات زبر مانند شود که اصطلاحاً به آن کراتوز ساکتینیک گفته می‌شود که برای درمان این مشکلات نیز می‌توان از روش‌های مانند کرایوتراپی، لایه برداری و کورتاژ استفاده کرد که در روش کورتاژ ابتدا ضایعات زبر مانند از روی پوست برداشته می‌شود و سپس با استفاده از دستگاه الکترونیک ناحیه مورد نظر را گرم کرده تا سلول های به وجود آورنده ضایعه نیز از بین برود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۱۱ مداوای خانگی شگفت انگیز برای جوانسازی دست های شما

راهکارهای خانگی وجود دارد که باعث جوان سازی  پوست دست های شما می شود از این راهکارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱روغن زیتون

روغن زیتون حاوی ویتامین E می‌باشد و تاثیر بسزایی در تغذیه پوست دارد و استفاده از روغن زیتون باعث تحریک پوست و تولید کلاژن می شود بنابراین یکی از بهترین روش‌ها برای پیشگیری از چین و چروک پوست دست و همچنین رفع پیری پوست، استفاده از روغن زیتون می باشد برای استفاده از روغن زیتون می توان آن را با چند قطره عسل و گلیسیرین مخلوط کرد تا تاثیر آن بر روی پوست دست بیشتر باشد و موجب حذف سلول‌های مرده و استحکام پوست دست شود.

۲سرکه سیب

سرکه سیب تاثیر به سزایی در جوانسازی پوست دارد، زیرا حاوی هیالورونیک اسید است و بسیاری از کرم های جوانساز حاوی این ترکیب هستند و استفاده از سرکه سیب باعث روشن شدن لکه های پیری پوست می شود و به عنوان یک لایه بردار بر روی پوست عمل می‌کند. برای استفاده از سرکه سیب، کافیست مقداری از آن را قبل از خواب بر روی دست بزنید و اجازه دهید تا صبح روی پوست بماند، چنانچه نمی خواهید پوست دستتان خشک شود، می توانید کمی روغن زیتون به آن اضافه کنید و برای دریافت نتایج مثبت به مدت یک ماه این کار را انجام دهید.

۳استفاده از سیر

چنانچه رگ های دست شما به وضوح قابل مشاهده می باشد، می توانید از سیر برای کاهش تورم استفاده کنید.
برای استفاده از سیر، چند تکه سیر را درون ظرف قرار داده و کمی آب پرتقال به آن اضافه کنید و همچنین چند قطره روغن زیتون به این ترکیب اضافه کرده و اجازه دهید به مدت ۱۲ ساعت بماند، سپس چند قطره از محلول آماده شده را با حالت چرخشی به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست دست ماساژ دهید و دست ها را با استفاده از پارچه نخی بپوشانید و برای دریافت نتایج مثبت به مدت یکماه، روزی یکبار این کار را انجام دهید.

۱۱ مداوای خانگی شگفت انگیز برای جوانسازی دست های شما

۴لایه برداری پوست دست

اگر پوست دست شما خشک می باشد و پوسته پوسته می شود، مطمئنا جوان به نظر نمی رسد برای رفع مشکل می توانید از لایه بردار های مناسب برای دست استفاده کنید، از این لایه بردار ها می توان اسکراب شکر و روغن زیتون را نام برد که می توان قبل از خواب از این اسکراب استفاده کنید برای تهیه این اسکراب، می توان کمی روغن زیتون را با شکر مخلوط کرده و به مدت ۱۰ دقیقه دست ها را با آن ماساژ دهید، شکر لایه برداری به صورت ملایم را انجام می‌دهد و تاثیر به سزایی در جوانسازی پوست دارد.

۵مرطوب سازی پوست

چنانچه پوست دست خشک باشد  باعث می شود چین و چروک سریعتر بر روی آن نمایان شود، به همین دلیل به صورت مرتب از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید و بعد از هر بار شستشوی دست ها نیز از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. می توانید در منزل خودتان کرم مرطوب کننده تهیه کنید، برای ساخت یک مرطوب کننده مناسب می توانید از مواد زیر استفاده کنید.
یک قاشق پودر جودوسر، یک قاشق روغن بادام، یک قاشق گلاب ترکیب کرده و این ترکیب را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی دستان خود بمالید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۶ترکیب آبلیمو و شکر

آبلیمو تاثیر زیادی در روشن سازی پوست دارد و شکر باعث لایه برداری آن می شود و ترکیب این دو ماده تاثیر به سزایی در جوانسازی پوست دست دارد.
برای استفاده از این ترکیب یک قاشق غذاخوری شکر را با نصف قاشق غذاخوری آب لیمو تاکید کرده و به مدت ۱۵ دقیقه دست ها را با آن به صورت چرخشی ماساژ دهید، سپس دست را با آب ولرم شستشو دهید. چنانچه این ترکیب به مدت یک ماه روزانه استفاده شود، تغییرات پوست دست به وضوح قابل مشاهده است.

۷ترکیب آلوئه ورا و سفیده تخم مرغ

آلوئه ورا حاوی اسید مالیک می باشد که این اسید تاثیر بسزایی در افزایش خاصیت انعطاف پذیری پوست دارد و باعث کاهش چین و چروک های پوست می شود و همچنین استفاده از سفیده تخم مرغ باعث شفاف سازی پوست می شود و ترکیب این دو ماده در کنار هم، اثرات فوق العاده بر روی پوست دست دارد.
برای تهیه این ترکیب سه قاشق ژل آلوورا را با یک قاشق غذاخوری سفیده تخم مرغ مخلوط کرده و این مخلوط را به مدت ۱۰ دقیقه به خوبی بر روی  پوست دست  ماساژ دهید و بعد از اینکه ترکیب مورد نظرخشک شد، دست ها را با آب ولرم شستشو دهید.

۸جوش شیرین

اگر می‌خواهید پوست دست شما روشن شود همچنین چروک های آن از بین برود، می توانید از جوش شیرین استفاده کنید.
برای استفاده از جوش شیرین کافیست یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با مقداری آب ولرم مخلوط کنید تا به صورت خمیری شکل درآید و ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی دست های خود قرار دهید و شاهد نتایج رضایت بخش آن باشید.

۹رژیم غذایی سالم داشته باشید.

زمانی که رژیم غذایی یک فرد سالم باشد تاثیر بسزایی در سلامت پوست و مو دارد. به همین منظور یک رژیم غذایی سالم باید سرشار از انواع ویتامین ها، مانند ویتامین b، ویتامین e و ویتامین c باشد، همچنین پروتئین ها و انواع فیبر را شامل شود تا فرد پوست سالم و لطیفی داشته باشد.

۱۰از دستگاه بخور استفاده کنید.

یکی از دلایل ایجاد چین و چروک بر روی دست، خشکی پوست باشد و خشکی پوست به دلیل کاهش رطوبت پوست اتفاق می‌افتد، استفاده از دستگاه بخور تاثیر بسزایی در افزایش رطوبت رسانی به پوست دارد، به همین منظور بهتر است در مکان های خشک و یا فصل های سرد سال از دستگاه بخور استفاده کنید و برای دریافت نتایج بهتر، دستگاه بخور را نزدیک تحت خواب خود قرار دهید.

۱۱از دستکش استفاده کنید.

استفاده از مواد شوینده باعث خشکی پوست و پیری پوست دست می شود، بنابراین زمانی که به شست و شوی ظرفها می‌پردازید، حتماً از دستکش استفاده کنید، همچنین تماس مداوم دست‌ها با آب باعث از بین رفتن چربی طبیعی آن و خشکی دست می شود و دستکش به عنوان نوعی محافظ عمل کرده و از خشک شدن دست ها جلوگیری می کند، شستشوی دست ها با صابون نیز باعث خشکی آن می‌شود، بنابراین برای پاک کردن دست ها از پاک کننده های مناسب استفاده کنید که باعث خشکی پوست دست نشود.
چنانچه روش های خانگی در رفع چین و چروک ها و پیری پوست دست، تأثیرگذار نباشد حتما از پزشک متخصص برای درمان پیری پوست دست کمک بگیرید تا در کوتاهترین زمان، بهترین نتایج را دریافت کنید، لازم به ذکر است که پزشک متخصص از باید از تجربه کافی در این زمینه برخوردار باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x