کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

علت باز شدن منافذ پوست و درمان قطعی آن

داشتن پوست صاف و شفاف تاثیر بسزایی در زیبایی چهره دارد، اما گاهی در اثر عوامل مختلف آسیب هایی به پوست وارد شده و باعث ایجاد منافذ باز پوست می شود.
بیشترین عامل تاثیرگذار در ایجاد منافذ پوست افزایش سن می باشد، با افزایش سن، میزان کلاژن سازی و خاصیت الاستین پوست کاهش میابد و باز شدن منافذ پوست علاوه بر تاثیری که بر زیبایی افراد دارد، ممکن است باعث ایجاد مشکلات پوستی دیگری نیز شود، به همین منظور افراد به دنبال راهکارهایی برای از بین بردن منافذ پوست بوده تا پوست آن ها صاف و یکدست باشد و باعث افزایش جذابیت چهره آنها شود.
در واقع منافذ باز پوست به روزنه های ریزی گفته می شود که در سطح پوست ایجاد شده و باعث از بین رفتن صافی پوست می‌شود، زمانی که این منافذ گشاد شوند، باعث تغییر رنگ در پوست شده و تیره تر از سایر قسمت‌های پوست می شود. در واقع ایجاد روزنه ها در سطح پوست باعث می شود پیاز های ریز مو از منافذ پوست بیرون زده و باعث ایجاد رنگ تیره در پوست شود.

علت باز شدن منافذ پوست و درمان قطعی آن
وجود منافذ ریز بر روی پوست باعث ترشح چربی طبیعی از پوست شده و این چربی برای حفظ تعادل پوست و پیشگیری از خشکی آن لازم می باشد، اما در صورتی که منافذ بیش از اندازه باز شود، باعث ترشح بیش از اندازه چربی از طریق پوست شده و این ترشح بیش از اندازه باعث مشکلات بیشتری بر روی پوست خواهد شد.
در واقع وجود این منافذ باعث تجمع گرد و خاک، آلودگی و همچنین چربی در منافذ شده و این تجمع باعث ایجاد جوش های سرسیاه و سر سفید بر روی پوست می شود و در صورتی که از باز شدن منافذ پیشگیری نشود، آسیب‌های بیشتری به پوست وارد می شود.
راهکارهای مختلفی برای درمان منافذ پوست وجود دارد که با استفاده از این روش ها می توان منافذ پوست را کم تر کرده و جذابیت چهره را افزایش داد، که این راهکارها به صورت کلینیکی و درمان های خانگی می باشد. درمان های خانگی نسبت به روش های کلینیکی نیاز به زمان بیشتری دارد و تعداد محدودی از افراد نتایج مثبتی از این شیوه دریافت میکنند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

منافذ باز پوست چیست

منافذ باز پوست به مجموعه ای از سوراخ های کوچک در پوست اطلاق می شود که برای ترشح عرق، چربی های پوستی و همچنین جذب مواد مغذی و اکسیژن به پوست، نیاز هستند.
این منافذ معمولاً در سر و صورت، دستها و پاها قرار دارند.پوست انسان دارای دو نوع منفذ باز است. منافذ باز بزرگ یا همان “پور” ها که اندازه آنها حدود ۲-۴ میلیمتر است و در سر و صورت قرار دارند و منافذ باز کوچک یا همان “فالیکول های مو” که در تمام بدن وجود دارند.
مشکلی که ممکن است با منافذ باز پوست پیش آید، این است که آلودگی، چربی، ذرات هوا و سایر آلودگی های محیطی می تواند به راحتی وارد آنها شوند و باعث ایجاد مشکلات پوستی گردد، مانند جوش ها، آکنه ها، التهاب پوست، جای جوش، سرخی و غیره.
برای حفظ سلامت پوست و جلوگیری از ایجاد مشکلات پوستی مرتباً نیاز است تا منافذ باز پوست پاک شوند.
این کار می تواند با استفاده از محصولات پوستی مناسب، شستشوی منظم، انجام صحیح روش های تمیزکردن پوست، مراقبت از پوست با استفاده از کرم های مرطوب کننده و مصرف غذاهای سالم و کافی انجام شود.

دلیل باز شدن منافذ پوست چیست؟

دلایل مختلفی برای باز شدن منافذ پوست وجود دارد که از این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- استفاده از لوازم آرایشی نامناسب

برای استفاده از لوازم آرایشی باید نوع پوست خود را مد نظر قرار دهید و چنانچه پوست شما چرب می‌باشد از محصولاتی که دارای چربی هستند و باعث تشدید چربی پوست می شود استفاده نکنید زیرا زمانی که میزان چربی پوست افزایش پیدا کند این افزایش چربی باعث ترشح چربی از غدد پوست شده و منجر به باز شدن منافذ پوست می شود.

۲- افزایش سن

با افزایش سن میزان تولید کلاژن و الاستین پوست به کمترین میزان خود می رسد و با کاهش کلاژن خاصیت ارتجاعی پوست از دست رفته و باعث از بین رفتن کنترل سطح چربی پوست و باز شدن منافذ آن می شود.

۳- ژنتیک

گاهی افراد به صورت ارثی در بدو تولد منافذی بر روی پوست دارند و این منافذ بیشتر در ناحیه بینی و گونه ها مشاهده می شود و در صورتی که صورت بعد از عرق کردن تمیز نشود، باعث جمع شدن آلودگی ها در منافذ پوست شده و این منافذ باز تر می شود.

دلیل باز شدن منافذ پوست چیست؟

۴- سبک زندگی افراد

 سبک زندگی افراد باید به گونه‌ای باشد که از رژیم غذایی مناسب استفاده کنند و مصرف غذاهای چرب و شور باعث افزایش ترشح چربی از پوست شده و منجر به باز شدن منافذ آن می شود.

۵- مشکلات هورمونی

گاهی عدم تعادل در میزان هورمون های بدن و وجود بعضی بیماری ها باعث می شود این موارد بر روی منافذ پوست تاثیر گذاشته و منجر به بازتر شدن آنها شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

عواملی که در تشدید باز شدن منافذ پوست تاثیر دارند.

۱- قرار گرفتن به مدت طولانی در معرض نور خورشید

اشعه خورشید باعث از بین بردن پروتئین کلاژن در پوست شده و این عامل باعث بزرگ شدن منافذ پوست می شود.

۲- عدم استفاده از کرم ضد آفتاب

در صورتی که افراد از کرم ضد آفتاب  با spf مناسب استفاده نکنند، بیشتر در معرض اشعه های مضر آفتاب هستند و این اشعه ها باعث آسیب به پوست و بزرگ شدن منافذ می شود.

۳- عدم رعایت بهداشت پوست

در صورتی که بهداشت پوست به خوبی رعایت نشود، باعث تجمع باکتری ها بر سطح آن شده و همچنین میزان چربی افزایش پیدا کرده و این عوامل باعث بزرگ شدن منافذ پوست می شود.

عواملی که در تشدید باز شدن منافذ پوست تاثیر دارند.

۴- عدم لایه برداری مناسب

در صورتی که هر چند وقت یکبار از لایه بردار های مناسب برای از بین بردن سلول های مرده پوست استفاده نشود، سلول های مرده پوست باعث بزرگتر شدن منافذ پوست می شود.

۵- عدم استفاده از محصولات آرایشی مناسب با نوع پوست

باقی ماندن آرایش بر روی صورت به مدت طولانی در صورتی که لوازم آرایشی مورد استفاده متناسب با پوست نباشد، باعث ترشح بیش از اندازه چربی از منافذ پوست شده و منجر به بزرگتر شدن منافذ می شود و در صورتی که پوست افراد چرب باشد استفاده از لوازم آرایشی که دارای چربی زیادی می باشد، باعث چرب شدن بیشتر پوست و در نتیجه بزرگتر شدن منافذ می شود.

۳ درمان طلایی برای پیشگیری از باز شدن منافذ پوست

۱- رعایت بهداشت پوست

پوست نیاز به مراقبت روزانه دارد و در صورتی که از لوازم آرایشی استفاده می کنید، برای پاک کردن آنها از پاک کننده های باکیفیت استفاده کنید که با پوست شما سازگار باشد و هرگونه آلودگی و چربی را از سطح پوست کاملا از بین برده و باعث تجمع چربی ها بر روی پوست نشود، تا از ایجاد منافذ باز پوست پیشگیری شود.

۳ درمان طلایی برای پیشگیری از باز شدن منافذ پوست

۲- از دستکاری کردن جوش ها خودداری کنید.

ممکن است در دوره‌های خاصی جوش هایی بر روی پوست ایجاد شود و افراد با دستکاری این جوش ها باعث ماندگار شدن جای جوش و ایجاد لکه های پوستی بر روی پوست شوند، همچنین دستکاری کردن جوش ها باعث ایجاد زخم در پوست شده که مانند یک منفذ بزرگ بر روی پوست باقی خواهد ماند.

۳- استفاده از کرم ضد آفتاب

یکی از مواردی که باعث ایجاد منافذ باز بر روی پوست می شود، نور خورشید و آلودگی‌های محیطی می باشد، بنابراین برای پیشگیری از اشعه های مضر خورشید حتما از کرم ضدآفتاب سازگار با پوست و spf مناسب استفاده کنید تا از ایجاد آسیب بر روی پوست جلوگیری شود، همچنین از قرار گرفتن در محیط هایی که آلودگی آن زیاد می باشد، خودداری کنید.

درمان به روش های خانگی

راهکارهای خانگی برای بستن منافذ باز پوست وجود دارد که شما می توانید با مواد در دسترس از ایجاد منافذ باز بیشتر بر روی پوست جلوگیری کنید و به درمان این منافذ بپردازید

۱- به میزان کافی آب بنوشید

آب تاثیر زیادی در هیدراته کردن بدن دارد و با افزایش رطوبت پوست از ایجاد آسیب های پوستی بر روی آن جلوگیری می‌کند و همچنین افرادی که پوست آنها چرب می باشد، باید مصرف آب در آنها بیشتر باشد و استفاده از لوازم آرایشی که ترکیبات آن بر پایه آب باشد و نیز از ایجاد تجمع چربی بر روی پوست جلوگیری کند، تاثیر بسزایی در بسته شدن منافذ پوست دارد. بنابراین روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید.

۲- استفاده از ترکیب ماست و نمک

نمک خاصیت ضد باکتریایی دارد و از تجمع باکتری ها بر روی پوست جلوگیری می‌کند، همچنین ماست باعث کنترل تعادل چربی های پوست می شود و تاثیر بسزایی در بستن منافذ پوست دارد. کافیست مقدار یک قاشق غذاخوری نمک را با ۴ قاشق غذاخوری ماست ترکیب کرده به گونه ای که هیچ اثری از دانه های نمک در ماست باقی نماند و سپس این ترکیب را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود بمالید، سپس با آب ولرم صورت را شستشو دهید.

۳- ژله آلوئه ورا

آلوئه ورا تاثیر بسزایی در طراوت و پاکسازی پوست دارد و از تجمع چربی بر روی پوست جلوگیری می‌کند، برای پیشگیری از ایجاد منافذ پوست کافیست مقداری از ژل را به مدت چند دقیقه بر روی منافذ ماساژ دهید و بعد از آن، پوست را با آب شستشو دهید.چنانچه این کار به صورت منظم انجام گیرد، تاثیر بسزایی در بسته شدن منافذ پوست دارد.

۴- استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب باعث پاکسازی پوست می شود و هرگونه التهاب را از سطح پوست از بین می برد. برای استفاده از سرکه سیب، ابتدا آن رقیق شود و سپس مورد استفاده قرار گیرد. کافیست یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط کرده و سپس ترکیب را با استفاده از پنبه بر روی صورت خود بمالید و اجازه دهید پوست صورت کاملا خشک شود و سپس صورت را با آب بشویید.

۵- استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین با خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی که دارد، تاثیر بسزایی در پیشگیری از ایجاد جوش و آکنه و درمان منافذ باز بر روی پوست دارد. برای استفاده از جوش شیرین مقداری جوش شیرین را با آب گرم مخلوط کرده تا به صورت خمیری شکل در آید و سپس خمیر را بر روی منافذ باز پوست قرار دهید و به مدت ۳۰ ثانیه پوست را ماساژ دهید، سپس پوست را با آب خنک شستشو دهید.

درمان به روش های خانگی

۶-استفاده از ترکیب شیر و ژلاتین

برای ساخت ترکیب شیر و ژلاتین کافیست به مقدار مساوی شیر و ژلاتین را با هم ترکیب کنید و ترکیب حاصله را به مدت ۲۵ دقیقه بر روی پوست قرار دهید.
استفاده از این ترکیب مانند لایه بردار عمل کرده و باید سه بار بر روی به صورت متناوب بر روی پوست استفاده شود. به این صورت که ابتدا لایه از آن را بر روی پوست قرار می دهید و اجازه دهید خشک شود، بعد از اینکه پوست کامل خشک شد، بار دیگر از این ترکیب بر روی آن استفاده می‌کنید و بعد از خشک شدن این لایه نیز مجدداً برای بار سوم نیز از ترکیب استفاده کرده و سپس لایه ها را از پوست جدا کنید، این کار ممکن است باعث ایجاد درد شود، اما تاثیر بسزایی در بسته شدن منافذ پوست دارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۷- استفاده از خاک رس

خاک رس خاصیت ضد باکتریایی دارد و باعث درمان منافذ باز پوست می شود. برای استفاده از خاک رس کافیست مقداری خاک رس را با آب گرم مخلوط کنید تا به صورت خمیری درآید و این خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست قرار دهید و سپس با آب ولرم شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت از این ترکیب بهتر است دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

۸- استفاده از ترکیب سفیده تخم مرغ و آبلیمو

سفیده تخم مرغ باعث بسته شدن منافذ باز پوست پوست می شود، آبلیمو تاثیر بسزایی در ایجاد طراوت و شادابی پوست دارد بنابراین ترکیب این دو ماده تاثیر بسزایی در بستن منافذ پوست دارد. برای تهیه ماسک، سفیده تخم مرغ را با دو قاشق چای خوری آب لیمو تازه ترکیب کرده و مخلوط را بر روی پوست قرار دهید و اجازه دهید کاملا خشک شود و سپس پوست را با آب ولرم شستشو دهید.

۹- استفاده از ترکیب عسل و دارچین

این ترکیب یکی از مواردی است که باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شود و از ایجاد جوش های سرسیاه بر روی آن پیشگیری می کند که این منافذ بیشتر در ناحیه بینی و گونه ها مشاهده می شود. برای استفاده از این ترکیب کافیست مقدار یک قاشق غذاخوری پودر دارچین را با سه قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده تا به صورت خمیری شکل درآید و این خمیر را روی سطح پوست بمالید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود، بعد از خشک شدن صورت را با آب ولرم شستشو دهید، خواهید دید که تاثیر بسزایی در از بین بردن جوش های سرسیاه داشته و باعث بسته شدن منافذ پوست شده و از ایجاد منافذ بیشتر بر روی پوست جلوگیری می کند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

درمان به روش های کلینیکی

برای دریافت نتایج مثبت از روش های خانگی نیاز به زمان طولانی می باشد، همچنین این راهکارها تاثیر بسزایی در درمان منافذ باز پوست که در مراحل پیشرفته تری هستند، ندارد به همین علت بهتر است برای درمان منافذ باز پوست از روش های کلینیکی استفاده کنید، که این روش ها باعث بسته شدن منافذ باز پوست، در مدت زمان کوتاهی شده و از ایجاد منافذ باز بیشتر بر روی پوست پیشگیری می کند، از این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد

۱- استفاده از لایه بردارهای شیمیایی

در صورتی که میزان منافذ پوست به صورت عمیق و گسترده باشد، می توان از روش لایه برداری با مواد شیمیایی استفاده کرد. برای استفاده از این لایه بردار ها فرد به مدت یک هفته بستری شده تا تمامی مراحل درمان زیر نظر متخصص انجام گیرد اما چنانچه منافذ پوست سطحی و در سطح خفیف  باشد، استفاده از این روش توصیه نمی شود. استفاده از لایه بردارهای شیمیایی باعث از بین بردن سلول های مرده پوست می شود و موجب می شود پوست جدید جایگزین پوست های آسیب دیده شده و باعث افزایش شادابی و طراوت پوست می شود زیرا این لایه بردار ها حاوی اسید تری کلرو و استیک می باشد که باعث لایه برداری پوست می شود و تاثیر بسزایی در درمان منافذ پوستی دارد.

۲- لیزر درمانی

یکی از موثرترین روش ها برای درمان منافذ باز پوست استفاده از لیزر می باشد که اشعه های لیزر به ناحیه مورد نظر تابانده شده و باعث تحریک کلاژن سازی در ناحیه مورد نظر می شود و ایجاد کلاژن در ناحیه مورد نظر باعث بسته شدن منافذ پوست و در نتیجه درمان منافذ باز پوست می شود لیزر به شکل های مختلفی برای درمان منافذ پوست استفاده می‌شود که می توان لیزر اندیاگ یا کیوسوئیچ را نام برد که این لیزرها با توجه به میزان منافذ باز پوست، با طول موج های مختلفی بر سطح پوست تابانده می شود.
اشعه های لیزر تا لایه های زیرین پوست نفوذ کرده و باعث افزایش شادابی و طراوت پوست می شود استفاده از لیزر از ایجاد آسیب های بیشتر بر روی پوست جلوگیری می‌کند و در نتیجه باعث درمان منافذ عمیق پوست می‌شود. یکی از موثرترین لیزرها لیزر فرکشنال می باشد که این لیزر به لایه های آسیب دیده پوست تابانده می شود تا این لایه ها کاملا از بین رفته و پوست جدید جایگزین آن شود.
اما برای استفاده از لیزر باید سطح پوست کاملا پاکسازی شود و هیچ گونه مواد آرایشی برسطح آن نباشد. برای دریافت نتایج مثبت باید با توجه به میزان منافذ چند جلسه درمانی صورت گیرد و به طور معمول حدود ۴ تا ۵  جلسه نیاز می باشد تا فرد نتایج مثبتی دریافت کند. البته مدت هر جلسه درمانی با توجه به گستردگی منافذ پوست بین ۵ دقیقه تا یک ساعت متغیر می باشد.
برای مشاهده اثرات لیزر درمانی بهتر است بعد از انجام لیزر، مراقبت هایی صورت گیرد که از این مراقبت ها می توان دوری کردن از نور آفتاب و استفاده از کرم های ضدآفتاب را نام برد. تا با توجه به حساسیت پوست بعد لیزر، از ایجاد آسیب های بیشتر به پوست جلوگیری شود.

۳- میکرونیدلینگ

یکی از روش های موثر در درمان منافذ باز پوست استفاده از روش درمانی، میکرونیدلینگ می باشد که این روش باعث کنترل میزان ترشح سبوم می شود و تاثیر بسزایی در کوچک کردن منافذ پوست دارد.
میکرونیدلینگ توسط دستگاهی به نام درمارولر و درماپن انجام می‌شود و با منافذ ریزی که در پوست ایجاد می شود، منجر به تحریک کلاژن سازی در پوست شده و تاثیر بسزایی در افزایش شادابی و طراوت پوست دارد.
درمارولر در واقع دستگاهی می باشد که حاوی سوزن های ریزی بوده و باچرخاندن آن بر روی پوست، باعث ایجاد زخم های کوچکی می شوند.
استفاده از این روش درمانی بستگی به میزان منافذ باز پوست دارد و  هر چه میزان منافذ باز پوست بیشتر و عمیق تر باشد، تعداد جلسات درمانی افزایش پیدا می‌کند و برای دریافت نتایج مثبت، حدود یک ماه زمان نیاز می باشد. در واقع ایجاد زخم ها، علاوه بر تاثیری که بر کلاژن سازی پوست دارد، باعث افزایش خون در ناحیه مورد نظر می شود و خون عامل انتقال دهنده مواد مغذی می‌باشد و رسیدن مواد مغذی به پوست باعث رشد سلول های جدید و جایگزینی آن با سلولهای مرده می شود، به همین علت میکرونیدلینگ تاثیر بسزایی در از بین بردن جای زخم و جوش بر روی پوست دارد.

درمان به روش های کلینیکی

۴- میکرودرم ابریژن

میکرودرم آبریژن یک درمان غیر تهاجمی می باشد که در این روش لایه های روی پوست لایه برداری شده و باعث از بین رفتن سلول های آسیب دیده و مرده پوست می شود.
این روش درمانی با استفاده از کریستال های ظریف و ریز انجام می‌شود که این کریستال ها به آرامی بر روی پوست ماساژ داده می‌شود و باعث پاکسازی و لایه برداری پوست می شود.
جنس این کریستال ها از اکسید آلومینیوم می باشد و تاثیر بسزایی در جوانسازی و صاف کردن پوست دارد. لایه برداری با روش میکرودرم آبریژن باعث می شود منافذ بزرگ پوست کوچکتر و با رنگ روشن تر به نظر برسد و در صورتی که این درمان به صورت منظم انجام شود، تاثیر بسزایی در افزایش گردش سلولی پوست و تقویت آن دارد و به مرور باعث کوچک کردن منافذ بزرگ و همچنین درمان آنها می شود.
اما برای دریافت نتایج بیشتر باید مراقبت های بعد از انجام میکرودرم انجام گیرد که این مراقبت ها استفاده از کرم ضدآفتاب و کلاه در هنگام خروج از منزل می باشد که انجام این مراقبت ها به دلیل حساسیت بالای پوست بعد از انجام میکرودرم ابریژن میباشد و از آسیب رساندن اشعه ماورا بنفش به پوست جلوگیری می کند.

۵- استفاده از لیزر RF فرکشنال

لیزر Rf فرکشنال با ایجاد گرما در ناحیه مورد نظر باعث تحریک کلاژن سازی در آن ناحیه شده و باعث سفت شدن پوست و خاصیت انعطاف پذیری آن می شود، در واقع استفاده از این لیزر، تأثیر به سزایی در بهبود جای زخم و آکنه دارد و با ترمیم هایی که در بافت پوست انجام می گیرد، تاثیر بسزایی در بستن منافذ باز پوست دارد.
در اینجا روش های مختلفی برای درمان منافذ پوست ذکر شد که استفاده از این راهکارها با توجه به عمق منافذ پوستی و گستردگی آن ها، با توجه به شرایط افراد متفاوت می باشد. اما چنانچه قصد دارید از روش های کلینیکی برای درمان منافذ پوست استفاده کنید، بهتر است این روش توسط پزشکان متخصص و حرفه ای صورت گیرد تا با تجربه‌ای که در این زمینه دارند، میزان عوارض به حداقل برسد و نتایج رضایت بخشی دریافت نمایید.
با توجه به استقبالی که از روش های کلینیکی صورت گرفته است، بسیاری از افراد به صورت غیر حرفه ای به ارائه این خدمات می پردازند که این کار باعث ایجاد آسیب های بیشتری بر روی پوست شده و عوارض زیادی به همراه خواهد داشت.

درمان قطعی منافذ باز پوست صورت

مشکل منافذ باز پوست صورت می‌تواند برای افرادی که به پوست چرب دارای مشکلات پوستی هستند بسیار اذیت کننده باشد. درمان قطعی این مشکل ممکن است مدتی طولانی بطول بیندازد و نیاز به صبر و توجه به پوست دارد. اما با رعایت تکنیک‌های مراقبت از پوست و استفاده از روش‌های درمانی مناسب، می‌توان بهبود قابل توجهی در حالت پوست داشت.

درمان قطعی منافذ باز پوست صورت بهتر است توسط متخصص پوست انجام شود. اما در ادامه تعدادی از روش‌های معمول درمان این مشکل برای شما شرح داده شده است:

1- استفاده از محصولات تمیز کننده: استفاده از محصولات تمیز کننده با خاصیت ضد باکتری و ضد التهاب می‌تواند به کاهش منافذ باز پوست کمک کند.

2- اسکراب کردن پوست: استفاده از اسکراب هایی که شامل مواد طبیعی مانند نمک، شکر، یا همانند آنها هستند می‌توانند به تمیز شدن پوست و کاهش منافذ باز کمک کنند.

3- استفاده از محصولات مرطوب کننده: استفاده از محصولات مرطوب کننده که مناسب برای پوست چرب هستند می‌تواند به کاهش منافذ باز پوست کمک کند.

4- لیزر درمانی: درمان با لیزر ممکن است در برخی موارد مفید باشد و به کاهش منافذ باز پوست کمک کند.

در هر صورت، برای بهترین نتیجه در درمان منافذ باز پوست صورت لازم است توجه و مراقبت‌هایی از پوست در طول روز انجام شود، مانند:

1- استفاده از ضد آفتاب: استفاده از محصولات ضد آفتاب با فاکتور حفاظتی بالا می‌تواند به کاهش تحریک پوست و جلوگیری از ایجاد منافذ باز کمک کند.

2- تمیز کردن پوست درست و به موقع: پوست را درست و به موقع تمیز کنید.

3- جلوگیری از لمس پوست: لمس پوست با دست ها می‌تواند باعث انتقال چربی و باکتری‌ها به پوست شود و منافذ باز را تشدید کند.

4- مراقبت از مواد آرایشی: مراقبت از مواد آرایشی با دقت و انتخاب محصولات موثر و مطابق با نوع پوست می‌تواند به بهبود حالت پوست کمک کند و در تقویت نتیجه درمان کمک کند.

در کل، برای بهبود و درمان قطعی منافذ باز پوست صورت، مهم است به یک روش درمانی مناسب و مراقبت از پوست در طول روز پایبند باشید.
اگر با درمان ها و مراقبت دقیق از پوست تا چند هفته به نتیجه مطلوب نرسیدید، بهتر است با متخصص پوست مشورت کرده و روش درمانی مناسب را برای پوست خود انتخاب کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x