کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

آر اف فرکشنال

آر اف فرکشنال

پوست یکی از مهم ترین عضوی است که در زیبایی چهره ی انسان هم تاثیر به سزایی دارد و البته که نقش مهمی هم در انسان به عهده دارد.
امروزه روش های جدید و مدرنی در جهت ترمیم و بازسازی پوست وجود دارد که می تواند جای انواع لک و جای جوش و زخم و حتی چین و چروک هایی که با گذر زمان ایجاد می شود را از بین ببرد که البته این روش ها بسیار تاثیر گذار و مفید هستند و هم چنین با روی کار آمدن راهکار ها و دستور العمل هایی که جدید است می توان به راحتی به ترمیم پوست و زیبایی آن پرداخت.ترمیم و زیباسازی پوست
هم چنین لازم به ذکر است که از دهه ی سوم به بعد برای کند کردن روند پیری پوست و صورت روش های مختلفی جهت بازسازی و جوانسازی روی کار آمد که امروزه این روش ها معمولا لیزری و به کمک دستگاه ها صورت می گیرد که البته استفاده از این روش ها کاملا اختیاری می باشد و برخی افراد هستند که با استفاده کردن از این روش ها و دستگاه ها مخالف هستند این روش ها کاملا اختیاری بوده و بسته به سلیقه ی شخص صورت می گیرد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

جدید ترین روش های بازسازی پوست

با توجه به پیشرفت های حال حاظر جدید ترین روش هایی جهت بازسازی و زیبایی پوست روی کار امده که در این قسمت به چند مورد از آن می پردازیم.
یکی از این روش ها تزریق چربی است که چربی از قسمت هایی که به مقدار نسبتا زیادی وجود دارد گرفته می شود که این قسمت معمولا ران ها هستند و چربی را به قسمت هایی که نیاز دارد تزریق می کنند که معمولا این روش برای پر شدن صورت و حتی در از بین بردن چین و چروک ها تا حد زیادی می تواند تاثیر گذار باشد. این روش از جمله روش های تاثیر گذار و طولانی مدت است چرا که چربی طبیعی تزریق می شود و می تواند سال ها به همان صورت باقی بماند و هم چنین نیاز به ترمیم هم نداشته و خطر و اسیبی هم ایجاد نمی کند اما این روش امروزه کم تر مورد توجه قرار گرفته و دلیل روی کار آمدن روش های جدید تر و دستگاه قرار گرفته و دلیل روی کار آمدن روش های جدید تر و دستگاه های مدرن تر می باشد.جدید ترین روش های بازسازی پوست
روش بعدی بوتاکس است که بوتاکس هم از جمله روش های تاثیر گذار و شناخته شده می باشد و توانسته تا حد زیادی در زیبایی و جوانسازی پوست تاثیر گذار باشد.
بوتاکس در بخش هایی که چین و چروک زیاد است تزریق می شود و عملکرد آن این گونه است که عضلات که به صورت غیر ارادی در فعالیت هستند را فلج و غیر فعال می کند که در ایجاد چین و چروک بسیار تاثیر گذار هستند هم چنین بوتاکس علاوه بر خاصیت زیبایی در درمان برخی بیماری ها هم نقش دارد و قادر به درمان برخی بیماری ها می باشد.
بوتاکس برای درمان تعریق بیش از حد در هر کجای بدن که بسیار ازار دهنده است تاثیر گذار خواهد بود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)


روش تاثیر گذار دیگر مزوتراپی است که این روش با تزریق کردن ویتامین و هورمون صورت می گیرد و در برخی نقاط از صورت که نیاز به سفت شدن دارد با از بین بردن چربی ها این کار را انجام می دهد.
از جهت تزریق هم معمولا در زیر چشم ها کاربرد دارند. این روش به صورت تقریبی به روش تزریق چربی مشابه است و عملکردی مشابه به تزریق چربی دارد دارد.
روش های لیزر درمانی هم وجود دارد که با منتشر کردن اشعه ی مخصوص سلول های مرده ی پوست را کامل از بین می برد و این کار باعث پاکسازی و جوانسازی پوست می شود و پوست را از شر سلول های مرده خلاص می کند.

در این قسمت شما را به دیدن ویدیو تهیه شده از مراحل بازسازی پوست با روش آر اف فرکشنال دعوت می نماییم…

 

جراحی ترمیم پوست

جراحی ترمیم پوست معمولا در زمانی انجام می شود که فرد دارای پوست آسیب دیده است و یا در حادثه ای پوست سالم خود را از دست داده باشند مانند اتش سوزی، تصادف و … در این زمان از جراحی های پلاستیک و ترمیم پوستی استفاده می شود.
انجام این جراحی بستگی به میزان آسیب دارد که در چند قسمت است و چه میزان عمقی دارد.
در این جراحی کار اصلی برداشتن قسمتی از پوست سالم و پیوند زدن به پوست صدمه دیده است که کاملا با دقت و ظرافت صورت می گیرد تا در نهایت کار و نتیجه ی کار درست و زیبا باشد.جراحی ترمیم پوست
همچنین انجام این جراحی دارای روش های مختلفی است که بسته به صورت و پوست از یکی از روش ها استفاده می شود و البته اسیب های پوستی می توانند در این زمینه بسیار تاثیر گذار باشد.

مراقبت بعد از جراحی ترمیم صورت

هنگامی که جراحی ترمیمی پوست صورت رخ می دهد پس از مراقبت هایی لازم است که باید انجام شود تا دوران نقاهت به طور کامل گذرانده شود تا اسیبی و خطری ایجاد نشود.
از جمله این مراقبت ها که بستگی به نوع جراحی دارد استفاده از دارو های تجویزی و پماد های مخصوص است که طبق نظر پزشک لازم است که استفاده شود و البته پوست مراقبت های زیادی هم دارد چرا که از ورود میکروب ها جلوگیری می کند پس بعد از انجام عمل جراحی لازم است که از هر گونه الودگی به دور باشد تا عفونت نکند چرا که عفونت پوست می تواند آسیب های جدی دیگری را ایجاد کند.مراقبت بعد از جراحی ترمیم صورت
اگر جراحی در قسمت های بدن باشد پس از جراحی استفاده از گن های مخصوص که معمولا گن های ساعت شنی هستند الزامی است تا پوست کشیده نشود و روند پیوند و بهبودی را بگذراند.
بعد از جراحی وجود تورم و کبودی و قرمزی و در برخی موارد خارش هم ایجاد می شود که با دارو های مخصوص و تغذیه ی مناسب و استراحت کردن می توان در روند بهبودش تاثیر زیادی گذاشته شود.
در برخی موارد از درن و بخیه استفاده می شود که باید این محل ها از هر گونه آلودگی در امان باشد چرا که این محل ها کمی باز بود و آلودگی را به صورت به خود جذب می کند و در صورت جذب عفونت کرده و درگیری هایی را ایجاد می کند که هم می تواند خطرناک باشد و هم فرد دچار درد شدید شود.
هم چنین استفاده از کمپرس های سرد و گرم می تواند مفید باشد چرا که کمپرس سرد برای کاهش تورم و قرمزی و کبودی موثر است و کمپرس گرم می تداند از ورود میکروب و الودگی جلوگیری کند پس استفاده از آن می تواند مفید باشد.

بهترین روش برای ترمیم پوست صورت در کمترین زمان چیست؟

یکی از روش هایی که جهت ترمیم پوست انجام می شود که جز برترین ها می باشد ترمیم به وسیله ی پلاسما است که این روش می توان در درمان چین و جروک های صورت و پاکسازی و جوانسازی پوست بسیار موثر باشد و حتی در درمان شل شدن پوست هم کاملا تاثیر گذار هستند نحوی انجام آن این گونه است که محلی قرار است پلاسما درمانی شود را سر می کنند و به کمک دستگاه مخصوص بر ان قسمت ها گذاشته می شود که این روش حدود ۱۵ دقیقه بوده و متناسب با پوست و محل انجام سری های مختلفی دارد.بهترین روش برای ترمیم پوست صورت در کمترین زمان چیست؟
این روش درد نداشته و تنها مقداری گرما حس می شود. در حدود ۲ تا ۳ روز قرمزی و تورم ایجاد می شود و پس از آن فرد به حالت عادیه خود باز می گردد و پوست های جدید و سالم جایگزین پوست های مرده می شود و به همین صورت پوست شادابی خود را به دست می آورد.
این روش جز روش های مدرن است که توسط دستگاه های مدرن صورت می گیرد و البته استفاده از این دستگاه علم مخصوص به خود را می خواهد که فرد درمان کننده جهت استفاده از این دستگاه باید آشنایی کامل را داشته و مهارت کافی را در این زمینه داشته باشد.

جراحی ترمیمی پوست برای چه افرادی مناسب است؟

معمولا جراحی ترمیمی پوست را افرادی انجام می دهند که دارای جراحت های سنگین در قسمت پوست خود دارند و یا در حوادثی پوستشان دچار اسیب جدی شده است حال در اثر اتش سوزی و سوختگی و یا در صورت تصادف های سنگین و … در این صورت به کمک جراحی های ترمیمی پوست جدیدی را برای این افراد پیوند می زنند و چهره شان را تا حدی به حالت اولیه باز می گردانند. هم چنین برای انجام این جراحی لازم است که قبل از انجام آزمایشات و مشورت هایی با پزشک گرفته شود تا در حین انجام عمل و جراحی فرد دچار اسیب نشود و خطری جان او را تهدید نکند.

جراحی ترمیمی پوست برای چه افرادی مناسب است؟

لیزر فرکشنال co

با گذشت زمان و افزایش سن پوست دچار مشکلات متعددی می‌شود که هر فردی برای این‌ که از زیبایی پوست بهره‌مند باشد، روش‌ها و راهکارهای مختلفی را بکار می‌برد تا همیشه پوستی شاداب و سرزنده داشته باشد و هیچ‌گونه لکه و آکنه بر روی پوست صورت و سایر قسمت‌های بدن مشاهده نکند. اما برای از بین بردن این مشکلات پوستی راه‌های مختلفی وجود دارد،  یکی از این راه‌ها، استفاده از لیزرفرکشنال co می‌باشد.
لیزر فرکشنال co نوع پیشرفته لیزر co می‌باشد، در گذشته بیشتر از لیزر co برای بازسازی پوست استفاده می‌شد که این لیزر باعث مشکلات متعددی برای پوست می‌شد و دوران نقاهت آن طولانی بود اما در نوع پیشرفته آن، که به لیزر فرکشنال معروف می‌باشد تقریباً تمامی عوارض لیزرco  از بین ‌رفته و نهایت، التهابات آن دو تا سه روز بعد از اتمام جلسه می‌باشد.
لیزر co که در گذشته برای از بین بردن چین‌ و چروک صورت استفاده می‌شد، بعد از اتمام جلسه درمانی باید حتماً صورت پانسمان می شد و تا زخم‌ها و تورم های به‌وجود آمده در اثر دی اکسید کربن التهاب پیدا کند، اما گاهی تا یک ماه نیز عوارض لیزر دی اکسید کربن ادامه داشته و ممکن بود که این عوارض باعث ایجاد لکه‌ های جدید بر روی پوست شود، اما دستگاه‌های پیشرفته‌ ای که برای لیزر فرکشنال استفاده می‌شود تمامی این عوارض را از بین برده‌ است.لیزر فرکشنال co

عوامل مختلفی بر روی عملکرد لیزر فرکشنال دی اکسید کربن تاثیرگذار می‌باشد، که برای هر نوع پوستی، تعداد جلسات لیزر فرکشنال متفاوت می‌باشد و هرچه میزان رنگ پوست تیره‌تر باشد و چین‌ و چروک آن بیشتر باشد، تعداد جلسات بیشتر می‌باشد.
اما این لیزر ماندگاری بالایی دارد و برای اینکه، کلاژن سازی صورت گیرد و پوست کاملاً  سفت و یکدست شود، نیاز به مقداری زمان دارد و این زمان ممکن است، سه‌تا شش ماه طول بکشد تا از نتایج لیزر فرکشنال بهره‌مند شوید. اما اگر از مراقبت‌های بعد از انجام لیزر فرکشنال به‌خوبی آگاهی داشته باشید و این مراقبت‌ها را انجام دهید و رژیم غذایی متعادل و مناسبی داشته باشید، مطمئناً میزان جوان ماندن پوست شما بیشتر می‌باشد و روند پیری بسیار کاهش پیدا می‌کند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

نحوه عملکرد لیزر فرکشنال

نحوه عملکرد لیزر فرکشنال به گونه‌ ای می‌باشد که لایه‌های درم و اپیدرم پوست را هدف قرار می‌دهد و باعث جوانسازی و ایجاد کلاژن و الاستین در پوست می‌شود.
بنابراین باعث می‌شود که پوست در نواحی که لیزر فرکشنال بر آن نقاط متمرکز می‌باشد، جوان شده و لکه‌ ها و آکنه‌ های موجود بر آن نقطه از بین برود.
لیزر فرکشنال یک نوع درمان غیر تهاجمی می‌باشد یعنی این‌ که بدون ایجاد زخم، باعث درمان قسمت مورد نظر می‌شود.
لیزرهای تخریبی به گونه‌ ای هستند که با تخریب سلول‌ های اپیدرم پوست، باعث بازسازی و جوان‌ سازی پوست می‌شود و لیزرهای غیرتخریبی لایه درم پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهند و با تحریک کلاژن سازی باعث سفت شدن پوست و از بین بردن چین‌ و چروک ها می‌گردد.
لیزر فرکشنال هم از نوع تخریبی و هم از نوع غیرتخریبی می‌باشد، به گونه‌ای که  لایه درم و اپیدرم پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نحوه عملکرد لیزر فرکشنال
بنابراین تاثیر جوانسازی آن بسیار چشمگیر می‌باشد، به‌گونه‌ای که اکثر کلینیک‌های زیبایی از این روش برای جوان‌ سازی و از بین بردن مشکلات پوستی استفاده می‌کنند.
از خصوصیات لیزر فرکشنال این است که، اشعه‌های نورانی خود را با پالس‌های متعدد در یک نقطه از پوست می‌تاباند و بنا به نوع درمان از طول موج‌های متفاوت استفاده می‌کند.
واکنش افراد به استفاده از لیزر متفاوت می‌باشد و درصدی از افراد دردهایی که بر اثر استفاده از لیزر ایجاد می‌شود را تحمل می‌کنند و بعضی نیز نسبت‌ به این‌ گونه دردها حساس بوده و پزشک متخصص بنابر برای کاهش درد این نوع لیزرها از کرم های موضعی بی‌حس کننده استفاده می‌کند تا باعث کاهش درد شود.

لیزر فرکشنال برای چه کسانی مفید است؟

لیزر فرکشنال با توجه به اینکه دارای عوارض کمی می‌باشد خیلی از افراد می‌توانند به‌ راحتی از این لیزر استفاده کرده و نتیجه رضایت‌ بخشی از آن دریافت کنند.
اما این‌ که برای کسانی مفید می‌باشد، بستگی به شرایط مختلف افراد دارد:

1- افرادی که پوست آن‌ ها افتادگی دارد ودارای حالت پیری می‌باشد.

گاهی پوست در اثر شرایط مختلف اعم از بی‌خوابی و آلودگی‌های محیط، از نظر ظاهری نسبت‌ به سن بالاتر نشان داده می‌شود و حالت افتادگی دارد، لیزر فرکشنال می‌تواند، با از بین بردن سلول‌های مرده و جایگزین کردن سلول‌ های جدید، باعث بازسازی پوست شود و همچنین تحریک پوست به کلاژن سازی و انعطاف‌ پذیری باعث سفت شدن پوست می‌شود و حس طراوت و شادابی را برای پوست به ارمغان آورد.

2- کسانی که پوست آن‌ ها دارای آکنه و لکه‌های پوستی می‌باشد.

یکی از مشکلاتی که برای اکثر پوست‌های صورت به وجود می‌آید لکه‌های پوستی می‌باشد که این لکه‌ها، در اثر افزایش سن و بهم‌ ریختگی هورمون‌ های بدن ایجاد می‌شود.
لیزر فرکشنال با بازسازی پوست باعث از بین رفتن این لکه‌ها می‌شود و به گونه‌ ای پوست را ترمیم می‌کند که اثری از لکه بر روی پوست باقی نمی‌ماند.لیزر فرکشنال برای چه کسانی مفید است؟

3- کسانی که پوست آن‌ ها دارای منافذ باز می‌باشد.

لیزر فرکشنال با افزایش الاستین و کلاژن سازی پوست باعث می‌شود که فاصله بین منفذهای پوست کمتر شده و میزان منافذ باز صورت به میزان قابل‌ توجهی کاسته شود.
یکی از عواملی که باعث می‌شود افراد به پیری زودرس دچار شوند منافذ باز صورت می‌باشند که این منافذ باعث می‌شود، آلودگی‌های محیط بیشتر جذب پوست شود و میزان تیرگی پوست افزایش پیدا کند و باعث چین‌وچروک می‌شود اما با کاهش میزان منافذ باز روند پیری کاهش پیدا می کند.

4- از بین بردن ضایعات پوستی

یکی از مشکلاتی که برای پوست‌ به وجود می‌آید این است که انواع خال و یا زگیل برروی پوست ایجاد می‌شود، که لیزر فرکشنال می‌تواند به‌ خوبی این ضایعات را از سطح پوست محو کند. لازم به ذکر است که اگر این نوع از ضایعات سطحی باشند لیزر فرکشنال بر آن‌ها اثر گذار است و برای ضایعات عمیق راهکار مناسبی نمی‌باشد.

لیزر فرکشینال برای چه کسانی مفید است؟

هدف از استفاده ی لیزر دی‌ اکسید کربن تغییر چشمگیر در پوست می‌باشد که بنا به نوع درخواست بیمار تأثیرات لیزر متفاوت می‌باشد.
گاهی افراد برای چین‌ و چروک صورت از لیزر دی‌ اکسیدکربن استفاده می‌کنند و گاهی هم هدف از استفاده  لیزر دی‌ اکسید کربن، مشکلات پوستی می‌باشد.
اما لیزر دی‌ اکسید کربن با از بین بردن سلول‌ های مرده باعث می‌شود، پوست مجبور به بازسازی شود و باعث از بین بردن مشکلات پوست ازجمله لکه شود.
لیزر دی‌ اکسید کربن به دو دسته تقسیم می‌شود که به‌ اختصار در مورد آن‌ها توضیح می‌دهیم.لیزر دی‌ اکسید کربن

1- لیزر لایه بردار دی اکسید کربن

این لیزر از طول‌ موج هایی استفاده می‌کند که تنها لایه سطحی پوست را، هدف قرار می‌دهد و با از بین بردن سلول‌های پیر و مرده پوست باعث می‌شود که پوست مجبور به بازسازی شود و سلول‌های جدید را جایگزین کند و با این روش باعث می‌شود که لکه‌های پوستی از بین رفته و پوست جدید جایگزین شود که عاری از هرگونه لکه می‌باشد.

2- لیزر غیر لایه بردار دی‌ اکسیدکربن 

این لیزر، لایه‌های میانی پوست را هدف قرار می‌دهد و باعث می‌شود که پوست تحریک‌ شده و منجر به کلاژن سازی شود، این کلاژن باعث می‌شود که پوست سفت شود و از افتادگی جلوگیری می‌کند.  
نوع لایه‌بردار لیزر دی‌ اکسیدکربن، بهترین روش برای از بین بردن ضایعات پوستی می‌باشد و با از بین بردن گوشت‌های اضافی باعث می‌شود که سطح پوست صاف و یکدست شود.

مزایا و معایب لیزر فرکشنال

مزایای لیزرفرکشنال

1- برای استفاده از لیزر فرکشنال نیاز به داروی بیهوشی نمی‌باشد بنابراین می‌توان خیلی سریع درمان را با لیزر فرکشنال شروع کرد.

2- تعداد جلسات درمانی محدود بوده و مدت‌ زمان هر جلسه حدود سی دقیقه می‌باشد بنابراین نیاز به زمان زیادی ندارد.

3- دوره نقاهت زیادی ندارد و ممکن است در بعضی از افراد باعث ایجاد التهاب شود که این التهابات تا سه روز بعد از اتمام جلسه از بین می‌رود.

4- درد زیادی متوجه افراد نمی‌شود و در صورت ایجاد درد می‌توان با استفاده از کرم‌های بی‌حسی، میزان درد را کاهش داد.مزایا و معایب لیزر فرکشنال

5- برای تمامی نقاط بدن قابل‌ استفاده می‌باشد. اما بهتر است برای نقاطی از بدن استفاده شود که دارای چین‌ و چروک سطحی بوده تا تاثیرگذاری این لیزر بیشتر باشد. 

معایب لیزر فرکشنال

1- امکان دارد بعد از انجام لیزر پوست دچار التهاب شود و التهاب تا چندروز ادامه داشته باشد.

2- برای پوست‌های تیره جواب‌گو نمی‌باشد و تاثیرگذاری لیزر فرکشنال برای این‌ گونه پوست‌ها باعث ایجاد التهابات زیادی می‌شود و حتی تعداد جلسات را باید افزایش داد تا لیزر فرکشنال برای بیمار تاثیرگذار باشد.

3- برای چین‌ و چروک‌های عمیق پوست جواب‌ گو نمی‌باشد و تنها چین‌ و چروک‌های سطحی را از بین می‌برد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

کاربردهای درمانی و زیبایی لیزر دی‌اکسید کربن

1- باعث ایجاد پوستی یکنواخت، با بافتی صاف و یکدست می‌شود.

لیزر دی‌اکسیدکربن با بازسازی پوست و کلاژن سازی باعث می‌شود که تمامی ضایعات پوستی که به‌صورت سطحی باشند از بین برود و پوستی صاف و یکدست را ایجاد می‌کند.
همچنین بنا به نوع پوست می‌تواند منفذهای پوست را تغییر دهد به گونه‌ای که پوست دچار فرورفتگی نباشد.

2- در صورتی‌ که پوست شما دچار آفتاب‌ سوختگی می‌باشد لیزر دی اکسید کربن می‌تواند این آفتاب‌ سوختگی را ترمیم کند و پوست شما صاف و یکدست شود.

3- اگر صورت و پوست شما دارای چین‌ و چروک های سطحی می‌باشد، یکی از بهترین روش‌ها برای درمان این چین‌ و چروک ها استفاده از لیزر دی‌ اکسیدکربن می‌باشد،  لیزر دی اکسید کربن این چین‌ و چروک ها را به‌ صورت کامل از بین می‌برد و باعث می‌شود اثرات پوست جوان و شاداب تا مدت‌ زمان زیادی، بر روی پوست ماندگار باشد.

کاربردهای درمانی و زیبایی لیزر دی‌اکسید کربن

4- درمان افتادگی پوست و در موارد جزئی افتادگی پلک یکی از درمان های لیزر دی‌اکسیدکربن می‌باشد.

5- لیزر دی‌اکسیدکربن با خاصیت لایه‌ برداری که دارد باعث می‌شود انواع لکه‌های پوستی از بین برود و پوست شفاف و دارای رنگی جذاب باشد.  

اقدامات قبل‌ از RF فرکشنال

قبل‌ از این‌ که درمورد اقدامات قبل ‌از RF فرکشنال برای شما توضیح دهیم بهتر است با این لیزر آشنایی مختصری داشته باشید.
لیزر آر اف فراکشنال یک لیزر درمانی زیبایی می‌باشد که با استفاده از امواج رادیویی  منجر به بازسازی و جوان‌ سازی پوست می‌شود.
این امواج توسط سوزن به درون لایه‌های میانی پوست تزریق می‌شود و با تحریک کلاژن سازی و همچنین بافت‌های فیبروزی باعث سفت شدن پوست و جوان‌ سازی می‌شود، همچنین ضایعات پوستی را با توجه به کلاژن سازی که انجام می‌دهد، از بین می‌برد. اما قبل‌ از انجام این لیزر باید اقداماتی را انجام دهید.

اقدامات قبل‌ از RF فرکشنال

این اقدامات عبارت‌اند از :

1- اگر التهاب زخم‌های شما مدت‌ زمان زیادی را باید برای درمان بگذراند باید این‌ موضوع را با پزشک متخصص در جریان بگذارید تا بنا به صلاح‌دید از این روش استفاده کند.

2- در صورت استفاده از داروهای خاصی مانند داروهای ضد انعقاد خون و یا داروهایی که حاوی ایزوتروتئین می‌باشد، حتماً این‌ موضوع را با پزشک درمیان بگذارید.

3- اگر قبلاً از جراحی‌ های زیبایی و یا تزریق ژل استفاده کرده‌ اید حتما با فاصله لیزر RF را انجام دهید.

4- بهتر است قبل ‌از انجام لیزر آر اف فرکشنال از لوازم آرایشی استفاده نکنید و پوست را کاملاً پاک‌سازی نمایید.

چه کسانی نمی‌توانند از لیزر فرکشنال دی اکسید کربن استفاده کنند؟

1- کسانی که دارای چین‌ و چروک عمیق پوست می‌باشند بهتر است که از سایر روش‌های درمانی برای از بین بردن این چین‌ و چروک‌ها استفاده کنند زیرا لیزر فرکشنال دی‌اکسیدکربن برای چین‌ و چروک های سطحی می‌باشد.

2- خانم‌ های باردار نباید از لیزر فرکشنال دی اکسید کربن برای درمان و زیبایی پوست استفاده کنند زیرا امکان دارد امواج این لیزرها، برای جنین خطرناک باشد.

3- افراد زیر هجده سال بهتر است که از این روش برای پاکسازی و زیبایی پوست استفاده نکنند، زیرا صفحات رشد این افراد به‌ صورت کامل بسته نشده و استفاده از لیزر ممکن است، باعث اختلال در رشد شود.

چه کسانی نمی‌توانند از لیزر فرکشنال دی اکسید کربن استفاده کنند؟

4- کسانی که پوست آن‌ها دچار جراحت، زخم‌ و یا انواع تحریکات پوستی مانند تبخال می‌باشد نباید از این روش برای درمان استفاده کنند.

مراقبت‌های قبل ‌از انجام لیزر فرکشنال دی‌اکسیدکربن 

1- حدود دو هفته قبل از انجام این لیزر بهتر است که در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و یا از سولاردیوم استفاده نکنید.

2- قبل ‌از انجام لیزر فرکشنال از هیچ‌ گونه لایه‌ برداری برای پوست استفاده نکنید، زیرا با انجام این لیزر پوست بسیار حساس‌ شده و  نه‌ تنها اثر درمانی ندارد بلکه باعث ایجاد مشکلات شدید پوستی می‌شود.

3-  اگر قبلاً از بوتاکس برای پوست استفاده کرده‌ اید حتما به مدت یک هفته به آن زمان دهید و سپس از لیزر فرکشنال استفاده کنید.

4- قبل‌از انجام لیزر از آسپرین و قرص‌های ضد انعقاد خون استفاده نکنید.

 5-  اگر سابقه بیماری خاصی دارید و  یا از داروهای خاصی استفاده می‌کنید حتما  پزشک متخصص را در جریان بگذارید.

مراقبت‌های بعد از انجام لیزر فرکشنال

1- امکان دارد در اثر انجام لیزر فرکشنال پوست دچار تورم و قرمزی شود، برای این‌ که این التهابات سریع‌ تر از بین رود، بهتر است به مدت سه روز استراحت کنید و در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

2- بعد از انجام لیزر فرکشنال پوست حساس‌تر می‌شود و حتما باید از ضد آفتاب‌های مخصوص در روز استفاده کنید که مرتبه استفاده از آن، با توجه به تجویز پزشک متفاوت است.

3- رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و مرکبات داشته باشید چون این رژیم‌های غذایی به‌ عنوان مکمل برای کلاژن سازی بوده وسبب می شود جوان‌ سازی سریع‌تر انجام شود.

4- حتما از کرم شب برای پوست استفاده کنید تا میزان التهابات کمتر شود و ترمیم و بازسازی زودتر انجام شود.

5- در صورت داشتن درد بهتر است  با تجویز پزشک از مسکن استفاده کنید.

6- برای این‌ که اثرات تورم و قرمزی از بین برود بهتر است از پمادهای موضعی برای از بین بردن این التهابات استفاده کنید.

هزینه مصرفی برای انجام لیزر فرکشنال چقدر است ؟

میزان هزینه‌ ای که برای انجام لیزر فرکشنال باید انجام داد مبلغ ثابتی نمی‌باشد و بنا به ناحیه‌ای که  آن لیزر انجام می‌شود و نوع درمان آن هزینه متفاوت می‌باشد.

عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه لیزر فرکشنال عبارت‌اند از:

  • مکان کلینیک زیبایی

کلینیک‌های زیبایی در مکان‌های مختلفی بنا شده‌اند، با توجه به هزینه‌هایی که برای این مکان‌ها باید پرداخت کنند، میزان هزینه برای مشتری متفاوت است. 

  • میزان تجربه و سابقه پزشک متخصص

یکی از مسائل بسیار اساسی برای استفاده از لیزر فرکشنال، تخصص و تجربه پزشک متخصص می‌باشد که هرچه تخصص پزشک موردنظر بیشتر باشد امکان دارد هزینه آن بالاتر باشد.هزینه مصرفی برای انجام لیزر فرکشنال چقدر است ؟

  • وسعت ناحیه تحت درمان

یکی از مسائلی که تاثیر مستقیم بر روی هزینه لیزر دارد، وسعت ناحیه‌ای می‌باشد که لیزر بر روی آن انجام می‌شود و هر چه این ناحیه بیشتر باشد میزان هزینه آن بالاتر است.
اگر درمان برای چین‌ و چروک صورت باشد، هرچه میزان عمق این چین‌ و چروک‌ها بیشتر باشد، هزینه لیزر نیز بالاتر است.

  • تعداد جلسات لیزرفرکشنال

هر چه تعداد جلساتی که برای انجام لیزر صورت می‌گیرد بیشتر باشد هزینه آن به‌ مراتب بیشتر است و نوع پوست و مشکلات آن تعیین‌کننده تعداد جلسات می‌باشد.

  • داروهای تکمیلی

داروهایی که توسط پزشک تجویز می‌شود تا دوره درمان به‌صورت کامل انجام شود هر کدام دارای هزینه جداگانه هستند و در کل باعث افزایش هزینه لیزر فرکشنال می‌شوند.

کلام آخر

سعی کردیم در این مطلب، شما را با لیزر RF فرکشنال آشنا کنیم و بتوانیم در این زمینه کمکی برای شما باشیم. 
اما باید توجه کنید که مهم‌ترین مسئله برای انجام لیزر فرکشنال انتخاب پزشک متخصص و ماهر می‌باشد، تا با توجه به هزینه‌ای که برای این لیزر انجام می‌دهید بتوانید نتیجه رضایت‌ بخشی دریافت کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x