کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

در مورد ریزش سکه ای مو چه باید بدانیم؟

ریزش سکه ای مو همانگونه که از نام آن پیدا می باشد، موها در نواحی مختلف به اندازه یک سکه دچار ریزش می‌شود و باعث افزایش نگرانی در فرد می‌شود، گاهی افراد به دلیل بروز چنین مشکلی اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند و از حضور در اجتماع نیز فاصله می گیرند. ریزش سکه ای یکی از بیماری های خود ایمنی می باشد، که سیستم ایمنی فولیکول های خودی، را بیگانه تشخیص داده و به آنها حمله می کند و باعث ریزش موی سکه ای می شود.

در مورد ریزش سکه ای مو چه باید بدانیم؟

این ریزش ممکن است در نواحی پوست سر، ریش و سایر نقاط بدن روی دهد، که گاهی به صورت خود به خود درمان می شود و گاهی نیز در صورتی که برای درمان آن اقدام نشود، باعث به وجود آمدن طاسی و از بین رفتن دائمی موها شود. امروزه با پیشرفت علم، راه های زیادی برای درمان ریزش موی سکه ای وجود دارد. اما ابتدا باید دلیل ایجاد ریزش موی سکه ای مشخص شود، تا پزشک متخصص با توجه به علت آن درمان را انجام دهد و نتایج رضایت بخشی برای فرد فراهم شود.

ریزش سکه ای مو چیست؟

ریزش سکه ای مو یک بیماری خود ایمنی می باشد که سیستم ایمنی، به فولیکول‌های موی خود فرد حمله می‌کند و باعث می‌شود، رشد موهای جدید متوقف شود. در واقع این مشکل در مدت زمان کوتاهی موجب ریزش میزان زیادی از موها در ناحیه مشخصی از سر می شود و در سنین مختلف امکان بروز چنین مشکلی وجود دارد و گاهی حتی در سنین زیر ۲۰ سال نیز این مشکل دیده می‌شود.
ریزش مو (آلوپسی) می تواند فقط پوست سر یا کل بدن را تحت تاثیر قرار دهد و می تواند موقت یا دائمی باشد.

ریزش سکه ای مو چیست؟

بنابراین هیچ گونه محدودیت سنی، برای ریزش مو سکه ای مو وجود ندارد، همچنین زنان و مردان را درگیر می‌کند. در واقع ریزش سکه ای مو در ابتدا به صورت ریزش بروز می‌کند و سپس فولیکول‌های مو را تحت تاثیر قرار داده و در نهایت امکان دارد موجب کچلی و طاسی در فرد شود. در این بیماری هیچ آسیبی به پوست سر وارد نمی شود و گاهی ممکن است ضخامت تار موها به مرور زمان کاهش پیدا کرده و باعث شود رشد موها در این ناحیه قطع شود و موها با همان حالت در ناحیه موردنظر باقی بماند. گاهی بعد از چند ماه موهای از دست رفته دوباره رشد می کنند اما چنانچه این عارضه درمان نشود باعث می شود در بخش دیگری از این موها این اتفاق روی دهد. دلیل ایجاد این بیماری به طور دقیق مشخص نمی باشد، اما به نظر می‌رسد که بیشترین دلیل آن ژنتیک باشد و افرادی که سابقه خانوادگی در این بیماری دارند، بیشتر به آن دچار می‌شوند، همچنین وجود بیماری‌های زمینه ای  مانند بیماری تیروئید و برص، احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد. در بیماری برص نیز سیستم ایمنی به سلول های تولید کننده رنگدانه، حمله می‌کند و باعث می‌شود پوست بدن در نواحی مختلف، بدون رنگ باشد، تحقیقات نشان می‌دهد که احتمالاً فرایند این دو بیماری به یک گونه می باشد. چنانچه فرد استرس زیاد داشته باشد، تنش روحی باعث تشدید علائم بیماری می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

علائم ریزش سکه ای مو

بروز این بیماری دارای نشانه های می باشد که از نشانه‌های آن می‌توان:

۱- ریزش مو به صورت دایره ای شکل در نواحی مختلف بدن ایجاد می شود که اندازه این دایره ها به اندازه یک سکه کوچک می باشد و این عارضه ممکن است در ریش و مژه ها نیز دیده شود.

۲- ریزش مو به صورت ناگهانی می‌باشد و ممکن است صبح که از خواب بیدار می شوید، متوجه شوید که مقدار زیادی از موهای سر ریخته شده است، یا اینکه طی چند روز این اتفاق می‌افتد، اما قبل از هر ریزش مو، ممکن است در ناحیه مورد نظر احساس خارش و یا سوزش داشته باشید. زمانی که این عارضه به صورت محدود ایجاد می شود گاهی بدون هیچگونه درمانی، خود به خود موها مجدد رشد می کند.

علائم ریزش سکه ای مو

۳- در بعضی افراد موهای آنها به گونه ای می باشد که موها دچار ریزش می شود، دوباره رشد می کند و این چرخه مدام تکرار می شود.

درصد کمی از افراد مبتلا به ریزش موی سکه ای بعد از یکسال بهبود پیدا می‌کنند و بعد از دوره تکمیل دوره درمان موهای آنها به رشد طبیعی خود ادامه می‌دهد، اما حدود ۱۰ درصد از افراد مبتلا به این بیماری دچار طاسی کامل می شوند.

۴-گاهی علائم این بیماری به صورت عوارضی بر روی ناخن های دست و پا نیز بروز می کند و این تغییرات، نشانه بیماری ریزش موی سکه ای می باشد. بعضی از تغییراتی که در ناخن ها به وجود می آیند عبارتند از:

۱- ایجاد شکل های دندانه ای بر روی ناخن که به صورت نقطه می باشد.

۲- ایجاد لکه های سفید روی ناخن

۳- ناخن ها زبر و شکننده می‌شوند.

۴- ناخن ها از درخشندگی برخوردار نیستند.

۵- ناخن‌ها به صورت نازک و شکاف خورده در می آید.

۶-گاهی چند تار موی کوتاه در نواحی که دچار ریزش سکه ای شده است، رشد می‌کند که این موها انتهای آنها نازک می باشد و به اصطلاح به آن علامت تعجب می گویند.

۷- رشد موهای مرده بر سطح پوست، که در این حالت مو قبل از اینکه به سطح پوست برسد به حالت شکسته در می آیند که به آن موهای مرده می گویند.

۷- گاهی در نواحی که ریزش سکه ای اتفاق افتاده،  موهایی که مجدد رشد می کند به صورت سفید و یا خاکستری می باشد.

۸- موهای سفید و خاکستری در ناحیه موردنظر دچار ریزش نمی شود.

درمان ریزش موی سکه ای

تاکنون درمان قطعی برای ریزش موی سکه ای وجود ندارد، اما بعضی از درمان‌ها تاثیر بسزایی در درمان این ریزش موی سکه ای داشته و باعث می‌شود، رشد موها به حالت طبیعی برگردد.

درمان ریزش موی سکه ای

بعضی از این درمان ها به صورت داروهای خوراکی و یل موضعی می باشد و گاهی با انجام شیوه های درمانی مانند مزوتراپی می‌توان، این مشکل را تا حدود زیادی رفع کرد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

درمان شیمیایی ریزش سکه ای مو

از جمله درمان هایی که تاثیر بسزایی در درمان ریزش سکه ای مو دارد می توان موارد زیر را نام برد، که استفاده از این روش ها تاثیر زیادی بر رشد مجدد موها داشته است. به دلیل اینکه در این بیماری سیستم ایمنی فرد نقش تعیین کننده را دارد، داروهای مصرفی باعث سرکوب سیستم ایمنی شده و فرآیند از بین رفتن فولیکول های مو را مختل می کند و از ریزش بیشتر موها جلوگیری می شود. این داروها ممکن است به صورت موضعی مورد استفاده قرار بگیرد و در صورتی که بیماری شدت پیدا کرده باشد، دارو ها به صورت خوراکی مصرف می شود.

۱- کورتیکو استروئیدهای تزریقی

در این روش کورتیکواستروئید توسط سوزن به نواحی که دچار ریزش مو شده است، تزریق می شود که تزریق با توجه به نظر پزشک متخصص، هر چهار هفته یکبار  تکرار می شود.

۲- کورتیکواستروئیدهای موضعی

یکی از داروهای تاثیرگذار بر ریزش سکه ای مو، کورتیکواستروئیدهای موضعی می باشد که استفاده از این پمادهای موضعی، باعث کاهش ریزش شده و امکان دارد باعث تقویت رشد موها شود از این داروها می توان پماد بتامتازون را نام برد، که استعمال این داروها تاثیر بسزایی در درمان ریزش سکه ای مو در کودکان دارد، البته میزان تاثیرگذاری آن با توجه به پوست سر افراد متفاوت می باشد.

درمان شیمیایی ریزش سکه ای مو

۳- کورتیکواستروئید های خوراکی

در صورتی که میزان ریزش سکه ای مو، افزایش پیدا کند، پزشک متخصص با توجه به شرایط بیمار از داروهای خوراکی استفاده می‌کند، که استفاده از این داروها تاثیر بسزایی در کاهش ریزش موها داشته و باعث می‌شود موها مجدد رشد کند و بیماران در مدت زمان کوتاهی بعد از مصرف این داروها، شاهد تغییرات زیادی بر میزان موهای خود خواهند بود، اما با توجه به عوارضی که مصرف این داروها دارد، بسیاری از پزشکان ترجیح می‌دهند از این راه برای درمان بیماری استفاده نکنند، زیرا به دلیل اینکه، سیستم ایمنی فرد دچار اختلال می شود، ممکن است عوارض زیادی بعد از درمان برای فرد به وجود بیاید و همچنین با قطع این دارو ممکن است، بیماری مجدد ایجاد شده و علائم آن بروز کند.

۴- مینوکسیدیل

استفاده از این دارو باعث تحریک رشد موها شده و تاثیر بسزایی در افزایش رشد موها دارد، این داروها به صورت موضعی می باشد و چنانچه همراه با داروهای کورتیکواستروئیدی، استفاده شود تاثیرات آن بیشتر می باشد. میزان عوارض آن بسیار کم بوده و نتایج درمانی آن بعد از دوماه قابل مشاهده می باشد.

۵- آنترالین

آنترالین نیز به صورت موضعی قابل استفاده می باشد و تاثیر بسزایی در درمان ریزش سکه ای مو دارد و تاثیرات آن بعد از یک و نیم تا دو ماه به خوبی بر روی نواحی مورد نظر قابل مشاهده می باشد، اما ممکن است عوارضی مانند تغییر رنگ پوست و همچنین ایجاد خارش بروی ناحیه موردنظر، به دنبال مصرف آن ایجاد شود.

۶- ایمونوتراپی موضعی

 این روش درمانی که با استفاده از ترکیباتی مانند دی فنیل سیپرون، دی نیترو کلرو بنزن، دی بوتیل استر بر روی نواحی دچار ریزش موی سکه ای مورد استفاده قرار می گیرد، باعث درمان ریزش مو و افزایش رشد موهای ناحیه مورد نظر می شود. اثرات آن بعد از ۶ ماه به خوبی بر روی نواحی دچار عارضه، قابل مشاهده می باشد، اما ممکن است به دلیل اینکه عملکرد سیستم ایمنی را دچار اختلال می کند، عوارضی برای فرد ایجاد شود.

۷- نور درمانی

 این روش بیشتر برای افرادی قابل استفاده می باشد، که نمی‌توانند از درمان های سیستمی و تهاجمی استفاده کنند.

از سایر روش های درمانی می توان داروهایی مانند مهار کننده آنزیم جانوس کیناز که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا می باشد و به صورت خوراکی مصرف می شود را نام برد که استفاده از این دارو برای درمان ریزش سکه ای مو بسیار رایج شده است.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

درمان خانگی ریزش سکه ای مو

بعضی از درمان های خانگی نیز برای ریزش سکه ای مو استفاده می شود و تاثیر آنها به صورت صد در صد تایید نمی شود. از این روش ها می توان

۱- شیر نارگیل

برای استفاده از شیر نارگیل بهتر است، شیر نارگیل بر روی ناحیه مورد نظر به مدت نیم ساعت باقی بماند و به آرامی آن را ماساژ دهید و سپس آن را با آب گرم شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت، بهتر است استفاده از آن سه بار در هفته تکرار شود.

۲- فلفل قرمز

 یکی از ترکیباتی که باعث می شود گردش خون در پوست افزایش پیدا کند و باعث تقویت پوست سر می شود، فلفل می باشد که برای استفاده از فلفل کافیست مقداری فلفل قرمز را به مدت ۷ دقیقه بجوشانید و چند قطره روغن زیتون به آن اضافه کرده و بر روی نواحی مورد نظر ماساژ دهید.

درمان خانگی ریزش سکه ای مو

۳- رزماری

یکی از ترکیباتی که تاثیر زیادی بر افزایش رشد موها دارد، استفاده از روغن رزماری می باشد به این منظور می توانید یک قاشق روغن رزماری را با دو قاشق روغن بادام، مخلوط کرده و بر روی پوست سرتان ماساژ دهید و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید، سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید.

۴- جوش شیرین

 یکی از ترکیبات تاثیرگذار بر روی پوست سر، استفاده از جوش شیرین می باشد که تجربیات افراد نشان می دهد، استفاده از این ترکیب باعث کاهش ریزش مو می شود. کافیست مقداری جوش شیرین را بر روی پوست سر که مرطوب می باشد، ماساژ دهید و سپس آن را شستشو دهید.

آیا ریزش سکه ای مو واگیردار است؟

ریزش سکه ای مو که هم زنان و هم مردان را درگیر می کند، ممکن است در تمامی دوره های سنی اتفاق بیفتد و این عارضه به هیچ وجه واگیردار نیست.

آیا ریزش سکه ای مو واگیردار است؟

به دلیل اینکه تنها سیستم ایمنی خود فرد را دچار اختلال می کند و افراد تنها در صورتی که زمینه این بیماری را داشته باشند، امکان ابتلا به آن را دارند و به هیچ وجه این بیماری از شخصی به شخص دیگر منتقل نمی شود.

روش های درمانی موثر برای بهبود ریزش سکه ای مو

علاوه بر روش‌های درمانی ذکر شده، روش های دیگری نیز برای بهبود ریزش سکه ای مو وجود دارد که این اقدامات باید زیر نظر پزشک متخصص زیبایی انجام شود تا بهترین نتیجه را فرد دریافت کند. از این روش های درمانی می توان مزو تراپی، طب سوزنی، کاشت مو، مزونیدلینگ و همچنین استفاده از مکمل های طبیعی را نام برد.

۱- درمان ریزش موی سکه ای با استفاده از مزوتراپی در این روش ترکیبی که شامل ویتامین ب۵ و بیوتین می باشد را به ناحیه مورد نظر در عمق ۴ میلی متری پوست سر تزریق می کنند و باعث تحریک رشد موها و افزایش خونرسانی به ناحیه مورد نظر می شود و تاثیر بسزایی در درمان ریزش موها دارد.

برای تاثیرگذاری بیشتر این روش آن را در چند جلسه تکرار می کنند و با توجه به میزان شدت ریزش سکه ای مو، تعداد جلسات درمانی متفاوت می باشد.

۲-درمان ریزش موی سکه ای با استفاده از کاشت مو

تشخیص اینکه کدام روش برای درمان ریزش مو سکه ای مو تاثیر گذار می باشد، با توجه به شرایط بیمار متفاوت می باشد. به همین دلیل در ابتدا  آزمایش هایی انجام شود تا با توجه به نتایج آزمایش، بهترین روش برای درمان  ریزش سکه ای مو تجویز شود . برای کاشت مو طبیعی گرافت های مو از بانک موی خود فرد استفاده می‌شود و از ناحیه ای از سر که، بیشترین تراکم مو را دارد، این گرافت ها برداشته می‌شود که عمدتاً در ناحیه پشت سر می باشد و چنانچه این مراحل به خوبی انجام شود، احتمال تکرار آن بسیار کاهش پیدا می کند.

روش های درمانی موثر برای بهبود ریزش سکه ای مو

۳- روش کاشت نواری یکی از پرطرفدار ترین روش ها برای کاشت مو، روش نواری می باشد که در این روش قسمتی از پوست سر به همراه فولیکول های مو از آن جدا می شود و به ناحیه مورد نظر که دچار ریزش سکه ای مو شده است بخیه زده می‌شود و فولیکول‌های مو که وارد این ناحیه شده است، به رشد خود ادامه می دهد.

۴-‏PRP

 یکی از روش های تاثیر گذار برای درمان ریزش سکه ای مو استفاده از PRP می باشد، که این ماده دارای پلاسمای غنی از پلاکت می باشد و تاثیر بسزایی در درمان ریزش مو دارد و باعث افزایش رشد موها می شود. پی آر پی مو از خون خود فرد تهیه می شود و با استفاده از فرآیند در دستگاه سانتریفیوژ، بخش های مختلف خون از هم جدا می شود و تاثیر بسزایی در ترمیم سلول‌های آسیب دیده و افزایش کلاژن سازی دارد.

۵- مزونیدلینگ

مزونیدلینگ مو به صورت غیر تهاجمی بر روی پوست سر انجام می شود و فاقد درد می باشد، زیرا برای کاهش درد از بی حس کننده های موضعی استفاده می شود. در این شیوه منافذ ریزی بر روی پوست سر ایجاد می شود و باعث می شود جذب ویتامین ها و مواد معدنی از طریق پوست افزایش پیدا کند  در واقع با استفاده از این روش، تزریق مستقیم ویتامین ها و مواد معدنی بر روی ناحیه موردنظر اعمال می‌شود. استفاده از این روش باعث تولید کلاژن در ناحیه مورد نظر شده و منجر به تحریک فولیکول‌های سر می‌شود، همچنین باعث اکسیژن رسانی به فولیکول ها می شود و شاهد رشد موهای جدید بر روی ناحیه مورد نظر خواهید بود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مراقبت های ضروری در ریزش سکه ای مو

اگر دچار ریزش سکه ای موشده اید، بهتر است مراقبت های زیر را به خوبی انجام دهید

۱- در صورتی که درمان ریزش سکه ای مو را انجام داده یا در حین درمان می باشید از گرم شدن ناحیه مورد نظر جلوگیری کنید و بهتر است برای این کار از کلاه آفتابی استفاده کنید و همچنین سعی کنید در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید.

۲- در صورت لزوم خروج از منزل حتما از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

مراقبت های ضروری در ریزش سکه ای مو

۳- در صورتی که ابروها دچار ریزش سکه ای شده است، بهتر است از عینک آفتابی استفاده کنید.

۴- گاهی افراد، در ناحیه بینی دچار ریزش سکه ای مو می شوند، برای جلوگیری، از ابتلا به بیماری های میکروبی و عفونی، از داروهای مخصوص استفاده کنید.

۵- رژیم غذایی فرد باید بسیار مغذی باشد و باعث افزایش تقویت سیستم ایمنی شود. مصرف گوشت و سبزیجات تاثیر بسزایی در افزایش تقویت سیستم ایمنی دارد.

۶- در صورتی که پزشک مورد نظر داروی خاصی برای شما تجویز کرده است، حتماً آن را به طور منظم و سر موعد مصرف کنید.

۷- مصرف ویتامین دی در درمان ریزش مو تاثیر بسزایی دارد، بنابراین چنانچه به فکر درمان هستید مصرف ویتامین دی فراموش نشود.

۸- چنانچه از روش های زیبایی برای درمان استفاده می کنید، تعداد جلسات درمانی را به طور کامل انجام دهید و هر جلسه سر موعد و به طور منظم باشد، تا نتایج بهتری دریافت کنید.

انواع ریزش سکه ای

ریزش موی سکه ای به نام آلوپسی آره آتا نیز مشهور می باشد که این بیماری با توجه به شدت و محل ریزش به نام‌های مختلفی نامگذاری می شود.

به عنوان مثال زمانی که در کل ناحیه سر، موها دچار ریزش شود به آن آلوپسی توتالیس گفته می شود و زمانی که ریزش مو در بدن باشد به آن آلوپسی یونیورسالیس می گویند.

همچنین ریزش موها ممکن است به صورت دائمی یا موقت باشد و دوره این بیماری به دو شکل زیر مشاهده می شود

۱- زمانی که تعداد کمی ریزش سکه ای کوچک در نواحی مختلف ایجاد شود و بعد از مدتی مجددا موها رشد می کنند، که این بیماری بسیار شایع می باشد، که به آن ریزش موقت می گویند.

انواع ریزش سکه ای

۲- زمانی که تعداد زیادی از نواحی بدن، دچار ریزش سکه ای شود و این نواحی به سمت طاسی کامل و ریزش تمام موهای بدن پیش رود، که به آن ریزش دائمی می گویند.

گاهی ریزش سکه ای تنها یک بار برای فرد اتفاق می‌افتد، اما گاهی نیز چندین بار دچار ریزش می شود و مجدداً رشد می کند، در صورتی که ریزش سکه ای مو قبل از بلوغ آغاز شود، باعث می شود درمان آن با سختی مواجه شده و احتمال شدت آن افزایش پیدا کند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

هزینه درمان ریزش سکه ای مو

همانگونه که در بالا نیز ذکرکردیم، درمان ریزش سکه ای مو به صورت قطعی مشخص نشده است. اما روش های بالا تا حدی بر بیماری تاثیر گذار می باشد. برای تعیین هزینه درمان ریزش مو با توجه به روش های درمانی که برای فرد استفاده می شود، هزینه آن نیز متفاوت می باشد.

هزینه درمان ریزش سکه ای مو

گاهی استفاده از داروهای موضعی، تاثیر بسیار زیادی برای قطع ریزش مو دارد و گاهی میزان این بیماری بسیار شدت پیدا کرده است و باید از روش های پیشرفته تری، برای درمان آن استفاده کرد، که تشخیص روش های درمانی، بر عهده پزشک متخصص می باشد. پس برای رفع مشکل بهتر است اولویت اول را در انتخاب یک پزشک متخصص و حرفه ای قرار دهید تا با تجویز صحیح و استفاده از راه های درمانی مناسب، بهترین نتیجه را از آن شیوه دریافت کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام من موهام سکه ای ریخته چیکار کنم

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x