کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

کربوکسی تراپی صورت برای رفع لک و جوان‌سازی پوست

کربوکسی تراپی یا CTDچیست؟ روش درمانی بدون عوارض است که از گاز کربن دی اکسید  برای رفع لک جوان‌سازی پوست، بستن روزنه‌های پوستی و سیاهی زیر چشم استفاده می‌شود که به‌ جز صورت می‌توان در پلک، گردن، شکم، دست، پاها و باسن استفاده کرد.
قدمت این روش به‌ سال ۱۹۳۰ در کشور فرانسه برمی‌گردد فرانسوی‌ها متوجه شدند که اگر بدن در محیطی از گاز دی‌اکسیدکربن قرار بگیرد آسیب‌های پوستی و زخم‌ها سریع‌تر درمان می‌شود.
در سال
۱۹۵۰ جراحان قلب برای درمان بیماری‌های قلبی که مشکل خون‌ رسانی و  تجمع چربی دور قلب بود از این روش استفاده کردند و بعد از ۵ سال کربوکسی تراپی را به‌عنوان زیبایی و جوان‌سازی به‌ صورت فراگیر در همه‌جا پخش شد.
چگونه کربوکسی  تراپی عمل می‌کند؟ همان‌طور که می‌دانید بدن ما طی عملیاتی گاز اکسیژن را وارد ریه و اکسیژن‌ رسانی توسط سلول خون به تمام نقاط بدن را انجام می‌دهد و بعد از آن دی‌اکسید کربن را از طریق ریه و بازدم پس می‌دهد درعمل کربوکسی  تراپی گاز کربن دی‌اکسید را به لایه زیرین پوست تزریق می‌کنند.
کربن دی‌اکسید وارد  بافت شده و در محل تزریق  پخش می‌شود و بدن ما با دیدن دی‌اکسیدکربن اضافی شروع به فعال‌سازی مکانیسم برای دفع آن می‌کنند این روش یک روش جوان‌سازی با استفاده از واکنش مکانیسم طبیعی بدن است که وقتی کربن دی‌اکسید وارد پوست می‌شود
۷۰ درصد این گاز با آب، بافت و خون واکنش نشان داده و تبدیل به ماده‌ای به نام بی‌کربنات می‌شود که بی‌کربنات باعث اسیدی شدن محیط بافت و خون می‌شود و بدن هم برای جبران خون‌سازی خون‌رسانی را در آن محیط که کربن تراپی انجام داده بیشتر می‌کند وقتی محیط اسیدی می‌شود در آن منطقه اکسیژن بیشتری وارد می‌شود و بدن ما به افزایش خون‌رسانی و سوزاندن چربی آن ناحیه و فرآیند ترمیمی پوست مانند کلاژن سازی را شروع می‌کند

لکه‌های پوستی از شایع‌ترین عارضه‌های پوستی هستند و در میان تمام روش‌های درمانی پوست، کربوکسی تراپی برای لک صورت بیشترین تاثیر گذاری را دارد. همانطور که می‌دانید کربوکسی تراپی یکی از روش‌هایی است که برای جوان‌سازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد و طی چند سال گذشته بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. .

کربوکسی تراپی صورت برای رفع لک و جوان‌سازی پوست

فواید کربوکسی تراپی پوست

کربوکسی تراپی صورت یک روش غیرتهاجمی برای جوان‌سازی پوست با روش تزریق دی‌اکسیدکربن به پوست است که اثرات جوان‌سازی روی پوست و افتادگی و چین‌ و چروک پوست و بازسازی پوستی در آزمایشات بالینی مشهود است از فواید کربوکسی تراپی پوست می‌توان به رفع سلولیت و تجمع چربی ترک‌های پوستی، تیرگی دور چشم، سفت شدن و رفع چروک دور چشم باعث سفت شدن پوست می‌گردد و از دیگر فایده های آن می‌توان به رفع واریس و رفع جای زخم رفع شل و افتادگی صورت بستن منافذ پوست مانند پوست پرتقالی، درمان پف زیر چشم درمان چروک‌ دور چشم و اخم و خطوط بین ابرو، خطوط پیشانی، خط خنده، افتادگی گونه، کاهش غبغب، چروک گردن و چروک گوش اشاره کرد.

فواید کربوکسی تراپی پوست

یکی از فواید عالی کربوکسی تراپی شادابی بخشیدن به پوست می باشد.
به دلیل اینکه خون رسانی در نواحی کربوکسی تراپی افزایش یافته و بازدهی آن نواحی بالا رفته و حس شادابی به پوست باز میگردد.
در این روش از درمان سرپایی و بدون بستری با بازدهی بالا استفاده می شود. خیلی از افراد بابت از کار افتادن اعصاب در بخش مورد نظر کربوکسی تراپی نگرانی هایی دارند که خوشبختانه این عمل بدون از کار افتادن عصب های هر ناحیه از بدن انجام می شود.کربوکسی تراپی با خیال راحت انواع پوست را بدون درد یا ناتوانی قابل توجه درمان می کند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

کاربرد کربوکسی تراپی برای صورت

این روش درمانی هم در بخش پزشکی و هم در بخش زیبایی کاربرد فراوانی دارد که درمان زیبایی آن شامل موارد زیر می‌شود.

1-  درمان شلی و افتادگی پوست

2-درمان چین‌ وچروک و جوان‌سازی پوست

3- درمان تیرگی‌های دور چشم و چروک‌ های دور چشم

4- درمان سلولیت و چربی‌های موضعی

5-  درمان ترک‌های پوستی بعد از بارداری که به آن استرچ مارک می‌گویند.

6- جوان‌سازی بخش‌های مختلف بدن مانند گردن بالای سینه پشت دست

7- برطرف کردن آثار پیری پوست و جمع شدگی پوست و جوان‌سازی آن

8- برطرف کردن جای زخم و آثار آکنه

9- درمان ریزش مو 

10- بهبود عملکرد لیپوساکشن

11- یکی دیگر از کاربردهای کربوکسی تراپی در آلوپسی یا ریزش مو می باشد که طی تحقیقات بی شمار، محققان دریافتند به دلیل اینکه در ناحیه سر افزایش جریان خون بالا می رود در نتیجه موجب رویش مجدد موها می شود.

از کربوکسی تراپی می‌توان در بخش‌های مختلف بدن مانند پلک‌ها، صورت، گردن، دست، شکم، باسن و پاها استفاده کرد.
روش درمان کربوکسی تراپی  به‌ این‌ ترتیب است که ابتدا اگر آستانه درد پایین باشد دکتر از پماد برای بی‌حسی استفاده می‌کند و با استفاده از مخزن گاز دی‌اکسیدکربن که به لوله پلاستیکی وصل می‌کنند گاز از مخزن وارد لوله شده و پزشک میزان خروجی گاز را کنترل می‌کند و پس‌از فیلتر شدن گاز توسط لوله استریل فیلتردار وارد سرنگ‌هایی که سوزن آن بسیار نازک است می‌شود و سوزن را به نواحی درمان تزریق می‌کند.
کربوکسی تراپی یک  عمل سرپایی است که
۱۵ تا ۳۰ دقیقه زمان می‌برد.

 آیا کربوکسی تراپی درد دارد؟

این فرایند درمانی کاملاً بدون درد می‌باشد و حتی دکتر از بی‌ حسی هم استفاده نمی‌کنند اما اگر شما آستانه دردتان پائین باشد بنا به تشخیص پزشک از بی‌حسی موضعی مانند کرم‌های بی‌حس کننده برای رفع درد استفاده می‌کند اما احساس عجیبی بعد از تزریق حس خواهید کرد مانند حس پف و ورم در آن  ناحیه درمانی در اندام‌های دیگر بدن بعد از تزریق کربن دی‌اکسید مانند ترک‌های پوستی بعد از بارداری ممکن است احساس فشار و یا خارش بکنید و یا اگرکربوکسی تراپی را برای  درمان سلولیت را انتخاب کرده‌اید ممکن است که در آن ناحیه تزریق‌ شده احساس فشار داشته باشید اگر برای دست و جوان‌سازی این قسمت استفاده کنیم ممکن است احساس گرما و سوزن سوزن شدن داشته باشید و یا فشار خون آن ناحیه بالا برود.

مدت ماندگاری کربوکسی تراپی چقدر است؟

برای جوان‌سازی پوست مدت ماندگاری کربوکسی تراپی بین ۴ تا ۶ ماه است اما اگر از کربوکسی تراپی برای رفع سلولیت استفاده کردید مدت ماندگاری آن با ورزش و رژیم مناسب چند سال خواهد بود.
تعداد جلسات درمانی برای رفع لک و جوان‌سازی پوست از
۴ تا ۸ جلسه نیاز به درمان دارد که ۳  تا ۴ هفته یک‌ بار می‌توان که کربوکسی تراپی را انجام داد و یا اگر برای بستن منافذ صورت از کر بوکسی تراپی استفاده می‌کنین از ۶ تا ۱۰ جلسه هر هفته هر ۲ هفته یک‌ بار عالی می‌باشد کسانی که از کربن تراپی برای رفع سیاهی دور چشم استفاده می‌کنند از ۴ تا ۸ جلسه هر ۲ هفته تا ماه یک‌بار نیاز درمانی دارند.

انواع کربوکسی تراپی

در کلینیک‌های زیبایی کربوکسی تراپی روش درمانی برای اهداف مختلف استفاده می‌شود این روش درمانی که برای جوان‌سازی پوست است با استفاده از گاز کربن دی‌اکسید مشکلات پوستی را از بین می‌برد.
انواع کربوکسی تراپی برای پوست وجود دارد مانند:

  • کربوکسی تراپی صورت
  • کربوکسی تراپی مو
  • کر بوکسی تراپی لکه صورت
  • کربوکسی تراپی جای جوش
  • کربوکسی تراپی  گودی زیر چشم
  • کربوکسی تراپی  رفع غبغب
  • کربوکسی تراپی برای ترک‌های شکم و رفع سلولیت شکم _کربنوکسی زیر بغل
  • کربوکسی تراپی واژن
  • کربوکسی تراپی  برای دست و پاها و باسن

نکته ای که در کربوکسی تراپی باید رعایت شود این است که از دستگاه های جدید در آن استفاده شود زیرا دستگاه های قدیمی دارای غالباً نشت گاز هستند و این نشت گاز باعث می شود عملکرد دستگاه به درستی نباشد در نهایت بیمار نتیجه درستی دریافت نکند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x