کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

پروتز مو چیست؟

همه افراد خواهان موهای پرپشت و جذاب می باشند که تاثیر بسزایی در افزایش زیبایی چهره آنها دارد و به همین دلیل اگر موهای آن ها دچار ریزش شود، باعث نگرانی برای آنها شده و با انجام راهکارهای مختلف سعی بر توقف ریزش مو دارند.
ریزش مو به دلایلی مانندمصرف داروهای خاص،  رژیم غذایی نامناسب،ژنتیک، برای اغلب افراد ایجاد می‌شود و روش های مختلفی برای درمان ریزش موها وجود دارد که تا حد زیادی باعث توقف ریزش مو و جلوگیری از کچلی می شود، اما تنها درمان طاسی موی سر، کاشت مو می باشد و با توجه به هزینه ای که دارد، بسیاری افراد از کاشت مو منصرف می‌شوند و از روشی به نام پروتز مو به جای کاشت استفاده می کنند.
این روش نیاز به جراحی ندارد و باعث برگرداندن موهای از دست رفته به فرد خواهد شد و طرفداران زیادی نیز دارد، گاهی افراد از کلاه گیس ها برای پوشاندن نواحی خالی در سر استفاده می کنند، که این کلاه گیس نتایج طبیعی بر روی سر ندارد و نمی تواند جذابیت موهای طبیعی را داشته باشد، اما نتایج کاشت مو به صورت طبیعی جلوه می‌کند.

پروتز مو چیست؟
بین کاشت مو و استفاده از کلاه گیس روش پروتز مو وجود دارد که نه به صورت دائمی باعث برگرداندن موها می شود و نه اینکه مانند کلاه گیس یک راهکار موقتی می باشد، پروتز مو یک راهکار موقت برای برگرداندن جذابیت افراد و اعتماد به نفس آنها می باشد و دردسر های کاشت مو را ندارد.
در این روش از موهای مصنوعی استفاده می شود که با استفاده از چسب های مخصوصی به پوست سر می چسبد، این موها از مواد مختلفی ساخته شده اند، که در پروتزهای از جنس نانو کاشته می شوند و پروتزهای نانویی بسیار ظریف و نازک هستند و قطر آنها در حد یک تار مو می باشد، تار مو های ساخته شده با استفاده از چسب های مخصوص در نواحی خالی شده سر به صورت دانه دانه قرار می گیرد.

نحوه پروتز مو

برای پوشش تمامی قسمت های طاس کف سر، پروتز مو روش مناسب و جدیدی می باشد که در این روش با استفاده از مواد مختلف پروتزهای مو ساخته می‌شوند و با استفاده از چسب های گیاهی به کف سر متصل می‌شود و یکی از مناسب ترین گزینه ها برای افرادی می باشد که گرافت های لازم برای کاشت مو را ندارند و یا اینکه هزینه انجام کاشت مو برای آنها زیاد می باشد.

نحوه پروتز مو
همچنین افرادی که به بیماری های مختلفی مبتلا هستند و یا دچار ضعف جسمانی بوده و قادر به کاشت مو می باشند استفاده از پروتز برای ترمیم موهای سر آنها گزینه مناسبی می باشد، اما نتایج پروتز مو به صورت دائمی نبوده و برای ماندگاری نیاز به ترمیم در یک دوره زمانی مشخص دارد، موهایی که در این روش مورد استفاده قرار می‌گیرند، با توجه به سن و سال افراد، جنس و حالت مو و الگوی ریزش موی آن ها ساخته می شود و با استفاده از چسب و کلیپس به کف سر متصل می شود، اما پروتز مو نیز ممکن است مشکلات خودش را داشته باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

نصب پروتز مو بدون چسب

علاوه بر استفاده از چسب، برای اتصال پروتز مو ها از روش های دیگری نیز مانند استفاده از کلیپس ها نیز می توان پروتز ها را به موهای فرد متصل کرد، افرادی که می‌خواهند بدون چسب از پروتز مو استفاده کنند و سریعتر به زیبایی مطلوبشان برسند.
استفاده از کلیپس برای این افراد توصیه می‌شود، البته لازم به ذکر است باید این افراد موهای سالم تر و نیمه پری داشته باشند تا بتوان کلیپس را در لابه لای موهای آنها قرار داد، اما چنانچه طاسی آنها گسترده باشد، نمی‌توان پروتز مو را با استفاده از کلیپس به موها اتصال داد.

نصب پروتز مو بدون چسب
بیشتر از این روش برای خانم ها استفاده می شود، زیرا حجم موهای آنها نسبت به آقایان بیشتر بوده و نتایج بهتری حاصل می‌شود، آقایان تنها در صورتی می‌توانند برای اتصال پروتز ها از کلیپ استفاده کنند که موهای سالم و پرپشتی داشته باشند، به گونه‌ای که کلیپس در لابلای موهای آنها قرار گرفته و قابل مشاهده نباشد، با اینکه این روش بهتر می باشد اما پروتز مو با این روش به گونه ای می باشد که قابل جدا شدن است و انجام فعالیت‌هایی مانند حمام، استخر، خوابیدن و ورزش کردن باعث شل شدن آن می شود.
اما در صورتی که از چسب برای اتصال پروتز مو استفاده شود موها به خوبی بر روی پوست سر فیکس می‌شود و در صورتی که فرد اقدام به انجام تمرینات ورزشی سنگین و پر تحرک کند و یا در آب قرار بگیرد به هیچ وجه از سر جدا نمی شود، اما چنان چه فرد مشغله زیادی داشته باشد و وقت لازم برای تعویض چسب و کوتاهی موها را نداشته باشد، استفاده از کلیپس برای آن کاربردی تر می باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

پروتز مو برای چه افرادی مناسب است؟

گاهی افراد خواهان پرپشتی ماه هستند، اما بانک موی بسیار ضعیفی دارند و نمی توانند از گرافت های لازم برای پر کردن بخش های خالی سر بهره مند شود و یا اینکه می‌خواهند قبل از اینکه نتایج نهایی کاشت مو را ببینند.

پروتز مو برای چه افرادی مناسب است؟
تاثیر افزایش تراکم مو را ابتدا مشاهده کنند و سپس اقدام به کاشت کنند، پروتز راهکار مناسبی برای این افراد می باشد و می توانند قبل از اینکه هزینه کاشت مو را بپردازند، با هزینه های کمتر نتایج کاشت مو را مشاهده کنند و در صورتی که از نتایج آن رضایت داشته باشند، اقدام به کاشت مو کنند.

پروتز ها از چه طریقی به سر متصل می شوند؟

روش‌های مختلفی برای اتصال پروتز ها به سر وجود دارد که بستگی به نوع موهای طبیعی فرد و زاویه قرارگیری آنها داردو پروتز ها با هر روشی که به سر متصل شوند، نتایج آن به صورت موقتی بوده و بعد از مدتی نیاز به ترمیم دارد، در مورد روش های اتصال پروتز ها به پوست سر می توان روشهای زیر را بیان کرد.

۱- استفاده از چسب های مخصوص گیاهی برای اتصال

چسب های گیاهی دارای قدرت چسبندگی بالایی می باشند و می توانید آنها را از داروخانه ها یا مراکز فروش مواد بهداشتی و آرایشی تهیه کنید و این چسب ها به مدت یک ماه در برابر شستشو و گرما مقاوم می باشند و بعد از این مدت به منظور ترمیم، چسب های قدیمی را جدا کرده و مجدداً با استفاده از چسب های جدید موها به طور کامل در جای خود قرار بگیرد.

۲- استفاده از کلیپس برای اتصال

از کلیپس می توان برای اتصال پروتز ها به موهای اطراف استفاده کرد، به همین دلیل برای افرادی که به صورت کامل موهای خود را از دست داده اند این روش مناسب نیست، همچنین کلیپس ها بعد از مدتی شل شده و مجدداً برای سفت کردن آنها باید اقدام شود و اتصال این کلیپس ها به موهای واقعی باعث افزایش ریزش آنها خواهد شد و با توجه به اینکه برای سفت کردن آنها هر هفته باید به آرایشگاه یا پزشک مراجعه کنید، گزینه مناسبی نیست.

پروتز ها از چه طریقی به سر متصل می شوند؟

۳- استفاده از گره برای اتصال

گاهی برای اتصال پروتز ها، این پروتزها به موهای فرد گره خورده و برای سفت کردن آنها هر چند وقت یک بار باید به متخصص مراجعه شود و این گره خوردن باید به گونه‌ای باشد که به موهای اصلی فرد آسیبی نرساند و همچنین با رشد موها پروتزها نیز حرکت کرده و نیاز به سفت شدن دارد.

معایب پروتز مو

با اینکه هزینه پروتز ها نسبت به کاشت مو کمتر می باشد اما چنانچه در دراز مدت از پروتز مو استفاده شود، معایب زیادی به همراه خواهد داشت که از معایب آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- هزینه بالا

با استفاده دراز مدت از پروتز مو، پروتز های قدیمی دچار آسیب شده و برای تمدید آن باید از پروتزهای جدید استفاده شود، همچنین چسب و کلیپس هایی که مورد استفاده قرار می گیرد، نیاز به تعویض دارند، بنابراین باعث افزایش هزینه در درازمدت خواهد داشت، چنانچه قصد استفاده از پروتز مو در دراز مدت دارید، از نظر هزینه مقرون به صرفه نبوده و ممکن است هزینه آن نسبت به کاشت مو نیز بیشتر شود.

۲- باعث آسیب به پوست سر می شود.

چنان چه برای اتصال پروتز از چسب استفاده شود، باعث جلوگیری از تنفس پوست سر و به مرور زمان آسیب رساندن به پوست و از دست رفتن رطوبت پوست سر می شود با اینکه پروتز های نانویی مشبک می باشند و امکان ورود رطوبت هوا وجود دارد اما امکان تنفس در کف سر وجود ندارد و کم کم باعث ایجاد آسیب هایی خواهد شد، علاوه بر این استفاده از این پروتزها باعث می شود شستشوی پوست سر به خوبی انجام نگیرد و باعث جمع شدن چربی ها در زیر پروتز و چرب شدن بیش از حد پوست کف سر شود، که تجمع این چربی ها تأثیر بسزایی در افزایش حساسیت پوستی، خارش و سوزش آن دارد و همچنین باعث ایجاد بوی نامطبوع می شود، در واقع تمامی این عوامل باعث آسیب مو های واقعی و افزایش سرعت ریزش آن خواهد شد.

۳- از رشد مو جلوگیری می کند.

در هنگامی که پروتز ها با استفاده از چسب به کف سر متصل می‌شوند، گاهی چسب نیز به موهای واقعی شما می چسبد و باعث بسته شدن راه های تنفسی پوست سر و جلوگیری از رشد موهای تازه خواهد شد.

معایب پروتز مو

۴- در فصل تابستان مشکلات زیادی ایجاد می شود.

به صورت طبیعی در فصل تابستان پوست کف سر زیاد عرق می کند، اما چنانچه برای اتصال از چسب استفاده شود، میزان تعریق پوست سر در فصل تابستان افزایش پیدا می‌کند، زیرا تابش نور خورشید باعث داغ شدن چسب ها و تعریق کف سر و شل شدن چسب ها خواهد شد، بنابراین نیاز به ترمیم تارهای مویی و چسباندن دوباره آنها در فصل تابستان چندین برابر می شود، همچنین این تجمع عرق در زیر پروتز، باعث افزایش تجمع چربی و حساسیت های پوستی و التهابات پوست به میزان بیشتر خواهد شد.

۵- نیاز به سرویس در مدت زمان کوتاه

پروتز مو در مدت های کوتاه نیاز به سرویس دارد، که این سرویس را خودتان می‌توان خودتان در منزل انجام دهید که بدین منظور چسب های اضافه باید کنده شده و در صورت لزوم به نواحی از تارهای مو چسب اضافه شود، بنابراین نیاز به هزینه برای این ابزارها می باشد، حتی اگر خودتان اقدام به انجام این کار کنید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

قیمت پروتز مو

قیمت پروتز مو به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی توان هزینه ثابتی برای آن تعیین کرد، قبل از انجام پروتز مو جلسه مشاوره برای فرد تعیین می شود که با توجه به گستردگی طاسی سر و تعداد پروتز هایی که نیاز دارد و همچنین ساختار موهای افراد و روش های اتصال هزینه دقیق مشخص می شود، هزینه انجام پروتز برای خانم ها نسبت به آقایان بیشتر می باشد، زیرا طول موهای خانم ها بلند تر بوده و حالت و بافت موهای آنها نازک تر و لطیف تر می باشد و این موضوع باعث سخت تر شدن تولید پروتزها و اتصال آنها می شود، اگر پروتز مو تنها در یک جلسه انجام شود، مبلغ آن نسبت به کاشت مو کمتر می شود.

قیمت پروتز مو
اما با توجه به اینکه هر سال باید برای ترمیم، هزینه مجدد پرداخت شود، هزینه آن ممکن است نسبت به کاشت مو نیز افزایش پیدا کند و گاهی پوست سر دچار حساسیت و التهاب می‌شود و برای کاهش این حساسیت ها و التهابات باید داروهای خاصی مصرف شود که این موضوع نیز باعث افزایش هزینه‌های شما خواهد شد.

پروتز مو یا کاشت مو؛ کدام یک بهتر است؟

 

کاشت مو یکی از روشهای دائمی برای داشتن موهای پرپشت و جذاب می باشد و اما برای کاشت مو نیاز به جراحی می باشد و بانک مو باید از گرافت های زیادی برخوردار باشد، اما استفاده از پروتز مو این دردسرها را ندارد و چنانچه فرد بانک موی مناسبی نداشته باشد، پروتز مو گزینه مناسبی برای او می باشد، پروتز مو دارای هزینه کمتری نسبت به کاشت مو می باشد اما چنانچه در دراز مدت از این روش برای پرپشت شدن موها استفاده نشود، اما با طولانی شدن استفاده از پروتز هزینه های آن نیز افزایش پیدا می‌کند. بهتر است در اینجا این دو روش را باهم مقایسه کنیم و به نتیجه برسیم که کدام روش برای شما بهتر است.

۱- نیاز به ترمیم پروتز مو

کاشت مو یکی از روش های دائمی برای افزایش تراکم موها می باشد و در این روش از گرافت های موی سر خودتان استفاده می شود، که باعث می شود نتایج کاشت مو به صورت طبیعی جلوه کند و یک بار برای همیشه نیاز به ترمیم موها نداشته باشید، تنها باید از موهای کاشته شده به خوبی مراقبت شود و از عوامل آسیب رسان دوری کنید. اما پروتز مو هر سال نیاز به ترمیم دارد و پروتزهای به کار برده هر چند وقت یکبار باید سفت شوند تا باعث آسیب به موهای طبیعی فرد نشود و این کار باعث گرفتن زمان زیادی از افراد می شود، همچنین در دراز مدت به دلیل اینکه مواد و ابزار ها گران ترمی شود، هزینه زیادی را صرف موهایی می‌کند که نتایج طبیعی به همراه ندارد.

۲- نتایج کاشت مو طبیعی است

طبیعی بودن موها بعد از کاشت نه تنها به ظاهر آنها ختم نمی شود بلکه ساختار این تار موها را نیز شامل می‌شود و با توجه به اینکه گرافت های کاشته شده دارای پیاز مو و ریشه می باشند، می توانند همانند موهای طبیعی رشد کنند و این موضوع باعث می‌شود کف پوست سر به خوبی تنفس داشته باشد و موهای جدید جایگزین موهای آسیب دیده شود، اما پروتز مو به دلیل اینکه موها به صورت مصنوعی می باشند و هیچ گونه رشدی نداشته اند، اگر بخواهید مدل خاصی به موهای خود بدهید و تغییری در آنها ایجاد کنید، باید پروتز های استفاده شده به طور کامل جدا شود و پروتزهای جدیدی را بر روی سر شما قرار دهند، همچنین موها از تنفس پوست کف سر جلوگیری می کند.

۳- دائمی بودن نتایج کاشت مو

با توجه به اینکه در روش کاشت مو از گرافت های مو خود فرد برداشته می‌شود و در نواحی خالی از مو کاشته می‌شوند، نتایج آن به صورت دائمی باشد و این موها در برابر ریزش مقاوم می باشند و امکان ریزش مجدد آنها بسیار کمتر خواهد بود، اما پروتز مو که از چسب مو برای اتصال آنها استفاده می شود به مدت یک ماه بعدچسب ها به کار برده در اثر شستشو از بین خواهد رفت و مجدداً باید پروتز ها با استفاده از چسب های جدید در کف سر قرار بگیرند، همچنین استفاده از کلیپس ها نیز باعث شل شدن آنها می شود و نیاز به ترمیم مجدد دارد. بنابراین نتایج پروتز مو به صورت موقتی می باشد و قبل از اینکه اثرات چسب و کلیپس به طور کامل از بین برود، برای تمدید آن ها باید اقدام شود زیرا حالت ناخوشایند بر روی موها ایجاد خواهد کرد.

پروتز مو یا کاشت مو؛ کدام یک بهتر است؟

۴- استفاده از پروتز مو باعث آسیب به موهای واقعی می شود.

در صورتی که از چسب ها برای اتصال پروتزهای مو استفاده شود، امکان چسبیدن موهای واقعی نیز وجود دارد که این کار از تنفس طبیعی پوست سر جلوگیری کرده و جلوی رشد موهای جدید را می گیرد، همچنین استفاده از کلیپس ها نیز باعث فشار به ریشه موها و در نتیجه ریزش آنها می‌شود، استفاده از چسب مو باعث ایجاد التهابات، تجمع چربی در پوست سر و حساسیت های پوستی می شود، در نتیجه آسیب زیادی به موهای شما وارد می‌کند و کم‌کم قسمت های دیگر سر نیز دچار کچلی خواهد شد، اما در کاشت مو چنین مشکلی برای افراد ایجاد نخواهد شد و نتایج آن نیز همانند موهای طبیعی شما می باشد، حتی کاشت مو تاثیر بسزایی در تقویت سایر موها نیز دائمی نیز دارد، زیرا به منظور مراقبت از موهای کاشته شده داروهایی شخص مصرف می کند که این داروها به صورت تقویت کننده می باشند و تاثیر بسزایی در تقویت پوست کف سر و سایر موها دارد که باعث تحریک رشد بیشتر آنها نیز می شود.

۵- بعد از کاشت مو کوتاه کردن آنها راحت خواهد بود.

با ثابت شدن موهای کاشته شده، موهای سر به صورت یکدست درمی آید و باعث می شود حالت دادن موها به صورتی که دوست دارید انجام گیرد، زمانی که مو ها در حال رشد می باشد، نیز می توانید موهای رشد کرده را کوتاه کنید، تا باعث از بین رفتن حالت نامنظم آنها شود، اما وجود پروتز مو باعث دشوار شدن کوتاه کردن موها می شود، بخصوص چنان چه در ناحیه ای که پروتز به کار رفته باشد، مقداری مو نیز وجود داشته باشد و برای کوتاه کردن موها باید به آرایشگاه هایی که به صورت تخصصی این کار را انجام می دهند، مراجعه کنید زیرا عدم تجربه داشتن در این زمینه، باعث کوتاه کردن موهای پروتزی و آسیب به پوست سر خواهد شد.

۶- خط رویش کاشت مو طبیعی می باشد.

یکی از مشکلاتی که پروتز مو دارد، این است که در محل رویش موها، خط پروتز و چسباندن موها کاملا قابل مشاهده می باشد، اما در روش کاشت مو با توجه به اینکه به صورت تخصصی و با استفاده از دستگاه های کامپیوتری و لیزری خط رویش طراحی می شود و متناسب با چهره افراد و آناتومی صورت آنها می‌باشد، بنابراین گرافت هایی که در ناحیه خط رویش به کار برده می شود، دارای ضخامت کمتری می باشند و باعث می شود که نتایج آن به صورت کاملاً طبیعی باشد.

آیا پروتز مو برای خانم ها نیز امکان پذیر است؟

خانم ها نیز می توانند در نواحی از سر که خالی از می باشد از پروتز مو استفاده کنند، اما با توجه به اینکه ساختار موی خانمها با آقایان متفاوت می باشد و موهای خانم ها نسبت به آقایان دارای لطافت و ظرافت بیشتری می باشد و طول آنها بیشتر است، بنابراین هزینه پروتز برای خانم ها نسبت به آقایان بیشتر خواهد بود، زیرا ساخت پروتزهای مو، نیاز به دقت و ظرافت بیشتری دارد و اتصال آنها نیاز به دقت بیشتری خواهد داشت.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

آیا با وجود پروتز مو می توان به حمام رفت؟

استفاده از پروتز مو منعی برای حمام رفتن ندار،د اما برای شستن چنانچه از چسب های گیاهی مو برای اتصال پروتز مو استفاده کرده اید، برای شستن موها از آب داغ استفاده نکنید زیرا باعث از بین رفتن چسب اتصال می شود، همچنین چنگ زدن موها باید به گونه‌ای انجام شود که باعث شل شدن پروتز ها نشود.

آیا با وجود پروتز مو می توان به حمام رفت؟

4 1 رای
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x