کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

معجزه درمان پیسی

پوست یکی از مهمترین اجزای بدن است که سلامتی و زیبایی آن برای بسیاری از افراد اهمیت ویژه ای دارد.
به همین دلیل و با توجه به مشکلات شایع پوستی، داشتن پوستی سالم به یکی از دغدغه های بزرگ برای انسان ها تبدیل شده است و اکثر انسان ها در تلاش اند تا بتوانند پوست خود را در برابر آسیب ها و مشکلات پوستی حفظ کنند. همچنین بیماری ها می‌توانند تهدیدی بزرگ برای سلامت پوست باشند و به آن آسیب برسانند. از جمله این بیماری ها می‌توان به بیماری پیسی اشاره کرد.
پیسی یک نوع اختلال در سطح پوست است که انواع مختلفی دارد و موجب از بین رفتن رنگ اصلی پوست و ملانین های سطح آن در برخی نواحی می شود.
فردی که دچار پیسی پوست شده است، نواحی سفید متعددی روی بخشی از بدن خود شامل دهان، گردن، دست ها، پاها، اطراف چشم، دور لب، اطراف بینی، مو  و… مشاهده می کند. بیماری پیسی معمولاً برای کسانی که به این بیماری مبتلا شده اند ناخوشایند است.
چرا که این بیماری اغلب سبب کاهش اعتماد به نفس در این گونه افراد می شود. البته بهتر است بدانید بیماری پیسی مسری نیست و نزدیکان فرد می‌توانند با او ارتباط نزدیک داشته باشند و همینطور بهتر است بدانید این بیماری به عوامل مختلفی بستگی داشته و می تواند دارای شدت بسیار کم یا بسیار زیاد باشد.
همانطور که گفته شد شدت بیماری پیسی به در بدن افراد به عوامل مختلفی بستگی دارد.
گرچه تا به امروز علت اصلی این بیماری مشخص نشده است، اما تلاش پزشکان و متخصصان و نظریه های گوناگون علت های این بیماری را به عوامل زیر مرتبط می‌کند.

۱- عوامل ژنتیکی

عوامل ژنتیکی یکی از موثر ترین دلایل ابتلا به این بیماری می باشد. تجربه نشان داده است که عوامل ژنتیکی نقش پررنگی در بروز این بیماری دارند.

۲- اختلالات گسترده در سیستم ایمنی

به وجود آمدن اختلالات گسترده در عملکرد سیستم ایمنی نیز یکی دیگر از دلایل ابتلاء افراد به این بیماری میشود. چرا که در بیماری پیسی معمولاً سیستم ایمنی پادتن هایی تولید میکند که سبب از بین رفتن ملانین های پوست می‌شود.

معجزه درمان پیسی

۳- خودتخریبی سلولی

به وجود آمدن نقص ها، آسیب ها و مشکلات گسترده در ملانین های سطح پوست سبب از بین رفتن آنها و در نتیجه آسیب به سطح پوست می شود.

۴- عوامل و محرک های محیطی

از دیگر عوامل موثر در به وجود آمدن بیماری پیسی میتوان به محرک های بیرونی مانند حوادث تلخ و استرس جسمی و روحی طولانی مدت اشاره کرد که سبب از بین رفتن رنگ ملانین های پوستی می شود.

۵- عوامل نوروژنیک

آزاد شدن مواد سمی در انتهای عصب پوست سبب رنگ پریدگی ملانین ها و بروز بیماری پیسی میشود.
گرچه پیسی انواع مختلفی دارد اما خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های متعددی برای درمان بیماری پیسی وجود دارند که می‌توان با استفاده از آنها این بیماری را به صورت معجزه آسایی درمان کرد و مانع از ایجاد دوباره آن شد.
درمان های بیماری پیسی را می توان به روش های جراحی، پرتو درمانی یا نور درمانی، دارو درمانی، پیوند پوست و… اشاره کرد که هر کدام از این روشها با مشورت و معاینه پزشک برای افراد مبتلا به این بیماری انجام می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

بیماری پیسی چیست؟

می توان گفت پیسی یک بیماری پوستی است که در اثر از بین رفتن سلول های ملانوسیت به وجود می آید. سلول های ملانوسیت نقش مهمی را در تولید ملانین پوست و رنگدانه های آن ایفا می کند. در نتیجه از بین رفتن سلول های ملانوسیت سبب از بین رفتن رنگ پوست و بی رنگ شدن یا سفیدی سطح پوست در آن نواحی میشود.
بیماری پیسی یک بیماری پیشرونده است و ممکن است در ابتدا به صورت چندین لکه سفید روی پوست ظاهر شده و با گذشت زمان افزایش یابد. لکه های به وجود آمده از بیماری پیسی معمولاً در افرادی که پوست تیره تر دارند، بیشتر مشاهده می شود.
بروز این بیماری معمولاً در سن ۱۰ الی ۳۰ سالگی رخ می دهد و جالب است بدانید که تنها ۱ الی ۸ درصد از جمعیت جهان به این بیماری مبتلا هستند.
همانطور که گفته شد بیماری پیسی انواع مختلفی دارد و لکه های مختلف با توجه به نوع بیماری در نواحی مختلف بدن بروز پیدا می کنند. انواع بیماری های پیسی و عملکرد آنها شامل موارد زیر می باشند.

۱- بیماری مخاطی پیسی

در این نوع پیسی معمولاً مخاط فرد درگیر می شوند و لکه های سفیدی در نواحی مخاطی همچون دهان و اندام های تناسلی ظاهر می‌شوند.

۲- بیماری سگمنتال پیسی

در این نوع پیسی معمولاً احتمال بروز لکه های سفید در تمامی قسمت های بدن و به خصوص نقاطی که بیشتر زیر نور آفتاب قرار میگیرند وجود دارد. این بیماری شایع ترین نوع پیسی میباشد و در نواحی همچون بازوها، آرنج ها، انگشتان، کشاله ران اطراف، چشمها، اطراف بینی و … وجود دارند.

۳- بیماری یونیورسال پیسی

این نوع پیسی بسیار نادر و کم نظیر بوده و در این بیماری رنگدانه ها و ملانین های ۸۰ درصد از پوست فرد به طور کامل بی رنگ شده و ملانوسیت ها از بین رفته اند.

بیماری پیسی چیست؟

۴- بیماری کانونی پیسی

در این پیسی معمولا لکه های بی رنگی به صورت پراکنده در بدن فرد ظاهر می شوند. این نوع پیسی اغلب در کودکان رخ می دهد.

۵- بیماری آکروفاسیال پیسی

در این نوع بیماری پیسی به طور معمول رنگدانه ها و ملانین های سر انگشتان دست و پا از بین میرود.
لازم به ذکر است که بدانید بیماری پیسی معمولاً با نشانه هایی همچون سفید شدن موهای سر، مژه ها، ابروها و ریش های فرد نمایان میشود. همچنین با از بین رفتن رنگ های نواحی مختلف پوست و نواحی مخاطی می‌توان به بروز این بیماری در بدن و سطح پوست پی برد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

روش های درمان خانگی پیسی

اگر به دنبال روشی ایمن و بدون ضرر برای درمان بیماری پیسی هستید، ما به شما درمان های خانگی را پیشنهاد میکنیم. درمان های خانگی می‌توانند لکه های سفید حاصل از بیماری پیسی را کمرنگ کرده و آن را در سطح پوست درمان کنند. در ادامه به معرفی محصولات خانگی و موثر در درمان بیماری پیسی خواهیم پرداخت.

۱- عسل

همگی ما از خواص فوق العاده عسل بر بدن انسان آگاهی داریم. عسل خاصیت آنتی باکتریال داشته و یکی از بهترین درمان های خانگی برای بیماری پوستی پیسی به شمار می رود.
برای استفاده از این محصول طبیعی پس از شستن ناحیه مورد نظر دو قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق چایخوری پودر برنج و زرد چوبه ترکیب کرده و آن رابه مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بر روی آن قرار دهید و سپس ناحیه مورد نظر را با آب ولرم شستشو دهید.

۲- سرکه سیب

سرکه سیب یکی دیگر از محصولات طبیعی موثر در از بین بردن بار کتری ها و قارچ های سطح پوست است. سرکه سفید سبب کمرنگ شدن لکه های حاصل از بیماری پیسی می شود.
برای استفاده از سرکه سفید ابتدا نصف فنجان از آن را با یک فنجان کامل از آب ترکیب کنید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ ددقیقه بر روی لکه های سفید سطح پوست قرار دهید تا این لکه ها با گذشت زمان کمرنگ تر شوند.

۳- زنجبیل

زنجبیل سبب افزایش خونرسانی به نواحی سفید شده می‌شود و در نتیجه باکتری ها و عفونت های سطح پوست را از بین میبرد. همچنین زنجبیل سبب افزایش قدرت گردش خون در نواحی سفید رنگ شده و لکه های حاصل از پیسی را کمرنگ تر میکند.
برای استفاده از زنجبیل ابتدا مقداری از آن را رنده کرده و با یک فنجان آب گرم ترکیب کنید و بر روی ناحیه موردنظر قرار دهید تا شاهد تاثیرات بلقوه این محصول طبیعی بر روی پوست خود و لک های سفید حاصل از پیسی باشید.

روش های درمان خانگی پیسی

۴- انجیر

همگی ما از خواص بسیار زیاد انجیر آگاهی داریم. انجیر دارای تعداد بی شماری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است و به عنوان یک داروی طبیعی و بی ضرر برای انواع بیماری های بدن به شمار می رود.
برای درمان پیسی با بهره گیری از خواص انجیر می‌توانید آن را به صورت خوراکی و به صورت موضعی استفاده کنید. شما میتوانید هر روز به مدت ۲ الی ۳ ماه یک تا دو عدد انجیر خام میل کنید. همچنین برای استفاده موضعی از انجیر می توانید یک عدد انجیر لاله کرده و در آب گرم مخلوط کنید و مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه بر روی نواحی بیمار پوست قرار دهید.

۵- روغن زیتون

روغن زیتون یکی از بهترین روش های درمان بیماری پوستی پیسی است. چرا که این روغن سرشار از ویتامین های  F ،A ،D، و اسیدهای چرب غیر اشباع می باشد و برای سلامت پوست مفید و ضروری است. همچنین روغن زیتون با فراهم کردن مواد مغذی مناسب برای سلول های پوست، در درمان بیماریهای پوستی همچون پیسی بسیار موثر است.
برای استفاده از روغن زیتون دو قاشق غذاخوری از آن را بر روی پوست خود قرار دهید و به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه روی نواحی سفید شده ماساژ دهید و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

۶- روغن نارگیل

روغن نارگیل هم یکی دیگر از روغن های موثر جهت از بین بردن قارچ ها، باکتری ها، انگل ها و بیماری های پوستی نظیر پیسی، اگزما و… می باشد. استفاده از این روغن سبب از بین بردن باکتری ها در نواحی ملانین های از دست رفته می شود و در نتیجه لکه های سفید حاصل از بیماری پیسی را کمرنگ تر میکند.
برای استفاده از روغن نارگیل نیز مانند روغن زیتون می توانید مقداری از آن را به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بر روی نواحی مورد نظر ماساژ دهید. سپس قسمت های مختلف پوست را به کمک آب گرم و به خوبی شستشو دهید.

۷- تربچه

استفاده از دانه های تربچه بر روی محل هایی از پوست که دچار پیسی شده اند، سبب کمرنگ شدن این لکه ها میشود. در واقع تربچه با خاصیت ضد میکروبی و آنتی باکتریال سطح پوست را پاکسازی کرده و تمامی سلول های مرده در این نواحی را به طور کامل از بین میبرد.
برای استفاده از این محصول طبیعی ابتدا دو عدد دانه تربچه را به طور کامل رنده کرده و با دو قاشق غذاخوری سرکه سیب ترکیب کنید. ( به طوریکه حالت خمیری پیدا کند.) سپس فراورده به دست آمده را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بر روی نواحی آسیب دیده پوست قرار دهید و پس از گذشت مدت زمان گفته شده محل مورد نظر را با آب گرم شستشو دهید.

۸- پوست و برگ انار

از برگ های انار می توان برای درمان بیماری پیسی استفاده نمود. پوست و برگ های انار دارای خواص بسیار عالی برای تقویت سلول های پوستی میباشد. برگ ها و پوست انار دارای خاصیت ضد التهابی و ضد قارچی می باشند که برای پوست بسیار مفید بوده موجب کاهش ابعاد لکه های سفید حاصل از بیماری پیسی و کمرنگ شدن هر چه بیشتر آن میشود.
برای بهره گیری از خواص انار جهت کمرنگ کردن سفیدی های پوست، مقداری از پوست و برگهای انار را آسیاب کرده و با دو فنجان آب گرم مخلوط کنید و سپس آن را بنوشید. نوشیدن حداقل ۲ فنجان از این فرآورده برای درمان بیماری پیسی توصیه می‌شود.

۹- زرد چوبه

زردچوبه یک ماده طبیعی و موثر در از بین بردن بیماری پیسی است. زردچوبه خاصیت آنتی باکتریال و ضد التهابی داشته و در از بین بردن باکتری های حاصل از بیماری پیسی نقش شگرفی ایفا می‌کند. همچنین زردچوبه فرآیند درمان بیماری پیسی را سرعت می‌بخشد.
بهترین روش استفاده از این ماده طبیعی آن است که مقداری از پودر زردچوبه را به همراه روغن خردل یا نارگیل مخلوط کنید و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید. سپس محل مورد نظر را شسته و خشک کنید.

۱۰- پاپایا

پاپایا یک میوه بسیار عالی است که به تسریع فرآیند درمان بیماری پیسی کمک می‌کند. شما می‌توانید از این میوه هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی استفاده کنید. در استفاده از این میوه به صورت موضعی آن را به صورت حلقه ای برش بزنید و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی لکه های سفید قرار دهید و پس از گذشت این مدت زمانی محل مورد نظر را شستشو دهید. در استفاده خوراکی پاپایا هر روز ۲ لیوان از آن را به مدت یک ماه میل کنید.

 

خاک رس برای درمان خانگی پیسی

یکی دیگر از روش های موثر در درمان بیماری پوستی پیسی استفاده از خاک رس میباشد. خاک رس حاوی مقادیر بسیار زیادی از مس بوده و با از بین بردن باکتری ها و فراهم کردن رطوبت پوست در درمان بیماری پیسی موثر است.

خاک رس برای درمان خانگی پیسی
اگر قصد دارید از خاک رس برای درمان پیسی استفاده کنید، ابتدا ۲ قاشق غذاخوری از خاک رس را با ۲ قاشق چای خوری آب زنجبیل جوشانده مخلوط کنید و پس از سرد شدن بر روی نواحی سفید پوست خود قرار دهید تا علاوه بر افزایش خونرسانی در محل وقوع علائم بیماری، عفونت ها و قارچ های سطح پوست را از بین ببرید.
در صورت تداوم استفاده از ترکیب خاک رس و جوشانده زنجبیل می توان لکه های سفید حاصل از بیماری پیسی را تا حدود بسیار زیادی کمرنگ و درمان کرد.

ویتامین سی برای درمان قطعی خانگی برص

شاید بتوان گفت یکی از دلایل وقوع بیماری برص کمبود ویتامین c در بدن است. به این ترتیب این بیماران باید ویتامین سی مورد نیاز بدن خود را از طریق مرکباتی همچون پرتقال، توت فرنگی، لیمو، ترش لیمو، سبزیجات، فلفل دلمه ای، نارنگی، گریپ فروت و … فراهم کنند.

ویتامین سی برای درمان قطعی خانگی برص
جبران فقدان ویتامین c در بدن این بیماران کمک شایانی به آنها کرده و تا حدود زیادی از پیشروی بیماری جلوگیری می کند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

روش های درمان کلینیک و پزشکی پیسی

همانطور که گفته شد امروزه و با توجه به پیشرفت علم در زمینه تکنولوژی و پزشکی، روش های درمانی موثری برای از بین بردن لکه های سفید ناشی از بیماری پیسی و درمان این بیماری به وجود آمده است. از جمله این روش های درمانی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

روش نور درمانی برای درمان پیسی

در این روش درمانی با تاباندن پرتو ها و نور حاصل از دستگاه های لیزر، عفونت های پوستی به طور کامل از بین میروند و عفونت های پیسی روی پوست درمان میشود. در درمان پیسی با استفاده از نورهای لیزری، پزشک با تاباندن پرتو های فرابنفش حاصل از انواع دستگاه های لیزر که با توجه به نوع بیماری انتخاب می شوند، سطح مورد نظر را هدف قرار داده و لک های ایجاد شده را درمان می‌کند.

روش های درمان کلینیک و پزشکی پیسی

روش دارو درمانی

در این روش تمامی مراحل درمان بیماری پوستی پیسی با استفاده از داروها انجام می شود. در واقع پزشک متخصص با در نظر گرفتن نوع بیماری پوستی به وجود آمده و مشورت با بیمار در رابطه با نحوه درمان بیماری، داروهای موضعی و معتدل کننده های ایمنی بدن را تجویز میکند. اگر از روش دارو درمانی برای درمان پیسی استفاده میکنید، باید صبور باشید چرا که این نوع درمان نیازمند گذشت زمانی حدود ۱ تا ۲ ماه می باشد.

عمل جراحی برای درمان پیسی

در این روش معمولا قسمتی از پوست سالم بیمار از نواحی دیگر بدن برداشته و به محلی که دچار پیسی شده است، پیوند زده می‌ شود.
اگر قصد انجام هر یک از اقدامات گفته شده را دارید حتما به پزشک متخصص مراجعه کرده و در خصوص انتخاب این روش ها با او مشورت کنید.

3.6 5 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
4 نظرات نوشته شده
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

کاش این بیماری درمان داشت ، هر روز بیشتر میشه
مگه میشه بدون استرس زنده بود، خدایا خودت…

سلام وقت بخیر
چند سال پیش تو حادثه آتیش سوزی دچار سوختگی و پیسی پوست ب طرز وحشتناکی شدم بعد چند سال ب پیشنهاد یکی از دوستام شمارو معرفی کرد بعد از اینکه یه دوره تحت درمان بودم واقعن الان خیلی بهتر شدم و خیلی جاها از بین رفته یا کم رنگ شده واقعن یه دنیا تشکر

سلام
آیا راه حل قطعی برای از بین بردن پیسی و جای سوختگی وجود داره ؟

سلام وقتتون بخیر
میخواستم بدونم روش های کلینیکی غیر جراحی که اشاره کردین بهش، درمان قطعی پیسی هستن یا بازم ممکنه اثر نکنه؟ همسر من چندتا لکه کوچیک توی بدنش به وجود اومده. آیا امکان جلوگیری از پیشرفت این بیماری وجود داره؟
خیلی ممنونم

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x