کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

راه های درمان ریزش مو بعد از زایمان

عوامل مختلفی باعث ریزش مو بعد از زایمان می شود، که از این عوامل می توان استرس، تغذیه، عدم تعادل هورمون های بدن را نام برد، به منظور درمان ریزش مو بعد از زایمان می توان از راهکارهای زیر استفاده کرد.

۱- مصرف مکمل ها و ویتامین ها

ویتامین ها تأثیر بسزایی در سلامت موها دارد و در صورتی که بدن با کمبود ویتامین مواجه شود، منجر به ریزش مو خواهد شد به منظور داشتن موهای پرپشت تر و کاهش ریزش مو بعد از زایمان، مصرف مکمل ها را فراموش نکنید، از این مکمل ها می توان زینک را نام برد که تاثیر بسزایی در رشد موها دارد و همچنین ویتامین c باعث تقویت پوست سر و گردش خون بیشتری به منافذ پوست سر می شود و با افزایش گردش خون، مواد مغذی بیشتری به فولیکول‌های مو رسیده و در نتیجه باعث استحکام و افزایش رشد موها می شود، از دیگر ویتامین های مورد نیاز بدن به منظور تقویت موها می توان سلنیوم و بیوتین را نام برد.

۲- مراقبت روزانه از موها

با توجه به اینکه بعد از زایمان، بیشتر خانم ها دغدغه کودک را دارند، شاید مراقبت مو ها را در اولویت قرار ندهند، اما چنانچه خواهان کاهش ریزش موها هستید،باید به صورت اصولی و صحیح از موها بعد از زایمان مراقبت شود، استفاده از سرم ها و ماسک های تقویتی مو تاثیر بسزایی در کاهش ریزش موها دارد و همچنین انجام عادت های غلط باعث آسیب به موها می شود که از این عادت ها شانه زدن موهای خیس، سشوار کشیدن بیش از حد و استفاده از رنگ های شیمیایی و مضر را می توان نام برد.

۳- رژیم غذایی مناسب

بعد از زایمان بدن با کمبود مواد مغذی مواجه می شود به منظور تقویت بدن باید از مواد مغذی در رژیم غذایی استفاده شود تا باعث حفظ سلامت پوست و مو نیز شود واز مصرف غذاهای ناسالم در برنامه غذایی خودداری شود و غذاهای سالم تر را جایگزین آنها کنید، همچنین مصرف میوه‌ها و سبزیجات را فراموش نکنید.

راه های درمان ریزش مو بعد از زایمان

۴- دوری از استرس

با توجه به تغییراتی که بعد از زایمان در زندگی خانم ها ایجاد می شود، این شرایط ممکن است باعث افزایش استرس شود، زیرا وارد مرحله جدیدی از زندگی شده اند، به منظور کاهش ریزش مو باید این استرس به گونه ای کنترل شود، انجام فعالیت های ورزشی مانند یوگا تاثیر بسزایی در افزایش آرامش و کنترل استرس دارد.

۵- استفاده از شامپو و محلول های ضد ریزش و تقویت کننده مو

علاوه بر استفاده از مکمل ها، شامپو و محلول های ضد ریزش نیز تاثیر بسزایی در کاهش ریزش موها دارد، از این شامپو ها می توان شامپوهای حاوی رزماری، دم اسبی، گزنه، شنبلیله، بیوتین و زینک را نام برد و همچنین محلول هایی وجود دارد که باعث افزایش رشد موها و گردش خون در کف سر می شود که از این محلول ها می توان ماینوکسیدیل را نام برد، خانم هایی که بعد از زایمان ریزش موهای آنها شدید می باشد می‌توانند با استفاده از ماینوکسیدیل ۲ درصد یا ۵ درصد باعث رشد مجدد موهای ریخته شوند و خانم هایی که در زمان شیردهی هستند بهتر است از محلول ماینوکسیدیل استفاده نکنند، بعد استفاده از این محلول ابتدا موهای ضعیف شروع به رشد می کند و بعد از یک ماه موهای قوی تری جایگزین آنها می شود.

۶- روش صحیح شستشوی مو

با توجه به اینکه بعد از زایمان موها دچار کاهش ضخامت می شوند،بنابراین به شدت آسیب پذیر می باشند و در صورتی که موها به صورت اصولی شستشو داده نشود، تاثیر بسزایی در ریزش بیشتر موها دارد، به منظور شستشوی صحیح موها مقداری از شامپو را بر روی پوست سر به آرامی ماساژ دهید، تا باعث تحریک گردش خون شده و جذب ترکیبات از طریق کوتیکول های مو افزایش پیدا کند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

درمان خانگی ریزش مو بعد از زایمان

۱- ماساژ دادن

ماساژ پوست سر تاثیر بسزایی در افزایش جریان خون در سر دارد و باعث تقویت رشد موها می شود، بدین منظور می توان از روغن بادام و نارگیل استفاده کرد و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه پوست سر ماساژ داده شود، همچنین استفاده از روغن رزماری باعث افزایش اکسیژن رسانی به فولیکول های مو می شود.

۲- نوع کمبود بدن را تشخیص دهید.

چنانچه از کمبود بدن با خبر باشید، می توانید ریزش مو را در مدت زمان کمتری متوقف کنید، در صورتی که بدن با کمبود موادی مانند روی، آهن، اسیدهای چرب و ویتامین دی مواجه شود، منجر به افزایش ریزش موها می شود، بنابراین به منظور تشخیص کمبود بدن آزمایشاتی انجام می گیرد و در صورتی که بدن با کمبود این مواد مواجه بود با گنجاندن مواد غذایی مانند نخود، حبوبات، مرکبات، سبزیجات با برگ تیره، کشک، جوانه غلات و آجیل ها در رژیم غذایی نیاز بدن تامین می شود.

۳- استفاده از ماسک های خانگی

استفاده از ماسک ها تأثیر بسزایی در تقویت موهای  و کاهش ریزش آنها دارد، بدین منظور می توان از ماسک های زیر استفاده کرد.

۱- ماسک سفیده تخم مرغ

به منظور تهیه این ماسک کافیست یک قاشق چای خوری عسل را با سفیده تخم مرغ و مقداری روغن زیتون ترکیب کرده و ماسک مورد نظر را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی موهای خود قرار دهید، این ترکیب تاثیر بسزایی در تقویت موها و افزایش رشد آنها دارد، بعد استفاده از این ماسک، موها را با آب ولرم شستشو دهید، استفاده از عسل در این ترکیب باعث افزایش درخشندگی و استحکام موها و نرمی آنها خواهد شد.

۲- ماسک موی مخمر

یکی از مواردی که از ریزش مو جلوگیری می‌کند، آب جو می باشد، زیرا آبجو دارای مخمر می باشد و این مخمر ها حاوی پروتئین، ریبوفلاوین و اسید فولیک می باشد که این مواد تاثیر بسزایی در رشد، تقویت موها و افزایش درخشندگی و استحکام آنها دارد.

۳- آلوئه ورا

آلوئه ورا تاثیر بسزایی در افزایش گردش خون پوست  سر دارد، زیرا حاوی ویتامین ها و مواد معدنی فراوانی می باشد که باعث مرطوب کردن موها و تنظیم ph پوست سر می‌شود، بدین منظور به مدت ۳۰ دقیقه ژل آلوئه ورا را بر روی پوست سر بمالید و سپس آبکشی کنید، برای دریافت نتایج مثبت هفته ای سه بار از این ژل استفاده شود.

درمان خانگی ریزش مو بعد از زایمان

۴- کشک

کشت تاثیر بسزایی در افزایش نرمی و لطافت موها داشته و از ریزش بیشتر آنها جلوگیری می کند، بدین منظور به مدت ۱۰ دقیقه کشک را بر روی سر خود بمالید و سپس با آب ولرم شستشو دهید، همچنین میتوان از کشک در رژیم غذایی نیز استفاده کرد.

۵- تخم شنبلیله

یکی دیگر از مواردی که باعث کاهش ریزش موها و تقویت آنها می شود، تخم شنبلیله می باشد که تاثیر بسزایی در افزایش نرمی و استحکام موها نیز دارد، بدین منظور کافیست تخم شنبلیله را به مدت یک شب در آب خیس کرده و سپس آن را آبکشی کنید و به صورت خمیر مورد استفاده قرار دهید، زیرا بعد از آبکش کردن، تخم شنبلیله به صورت خمیری شکل می شود که آغشته کردن موها با آن ساده می باشد، اجازه دهید این خمیر به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست سر بماند و سپس با آب ولرم ها موها آبکشی کنید، برای دریافت نتایج مثبت دو بار در هفته از آن استفاده شود.

۶- نوشیدن چای

چای حاوی آنتی اکسیدان های فراوان می باشد که باعث افزایش استحکام و تقویت موها نیز می‌شود بدین منظور روزانه حداقل یک بار چای بنوشید، همچنین استفاده از دمنوش هایی مانند رزماری و مریم‌گلی نیز تاثیر بسزایی در کاهش ریزش مو و تقویت آن ها دارد، می توان از این دمنوش ها برای شستشوی موها نیز استفاده کرد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

دلایل ریزش مو بعد از زایمان

از عوامل تاثیر گذار بر ریزش مو بعد از زایمان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- تغییرات هورمونی

از دلایل ریزش مو بعد از زایمان تغییر سطح هورمون های بدن می باشد، میزان هورمون هایی که بررشد موها تاثیر گذار است بعد از زایمان کاهش پیدا کرده و باعث کاهش رشد موها می شود و به مدت ۲ تا ۴ ماه بعد از زایمان موها، دچار ریزش و  کاهش ضخامت می شوند، به صورت طبیعی این ریزش به مدت ۶ ماه بعد از زایمان ادامه دارد و بعد از این مدت با برگشتن میزان هورمون ها به حالت تعادل، رشد موها نیز به حالت طبیعی برمی گردد. همچنین در دوران شیردهی میزان هورمون پرولاکتین در بدن افزایش پیدا می کند که این هورمون باعث افزایش ریزش مو می شود، هورمون پرولاکتین توسط غده هیپوفیز تولید می شود که مسئول تولید شیر مادر می باشد.

۲- کم کاری تیروئید

بعضی از مادران بعد از زایمان دچار کم کاری تیروئید می شوند و در صورتی که در هنگام بارداری میزان نیاز بدن به این ویتامین تامین نشود، امکان ابتلاء افراد بعد از زایمان به بیماری کم کاری تیروئید زیاد می باشد، ید تاثیر بسزایی در سلامت ذهنی و جسمی جنین دارد و بدین منظور ید مورد نیاز را از بدن مادر تامین می‌کند و از عوارض کم کاری تیروئید بعد از زایمان ریزش موها به صورت شدید می باشد.

دلایل ریزش مو بعد از زایمان

۳- کم خونی

در زمان بارداری بدن به میزان آهن و فولیک اسید بیشتر نیاز دارد و نیاز بدن از طریق مصرف مکمل ها و رژیم غذایی تامین می شود و در صورتی که فرد در دوران بارداری به میزان کافی آهن دریافت نکند، بعد از زایمان دچار کم خونی شده و یکی از دلایل ریزش مو، کم خونی می باشد، زیرا گلبول های خون وظیفه اکسیژن رسانی در بدن را دارند و با کاهش اکسیژن‌رسانی، مواد مغذی به فولیکول های مو به میزان مناسب نرسیده و باعث کوچک شدن فولیکول ها و در نتیجه ریزش موها می شود، همچنین فولیک اسید تاثیر زیادی در جذب ویتامین ب۱۲ دارد، که این ویتامین باعث جذب آهن در بدن می شود و در صورتی که بدن با کمبود فولیک اسید مواجه شود، به طور غیرمستقیم بر ریزش موها تاثیر گذار است.

۴- کمبود زینک

یکی از مواد معدنی که تاثیر بسزایی در درمان ریزش مو دارد زینک می باشد، اما میزان نیاز بدن در دوران بارداری و بعد از زایمان به این ماده افزایش پیدا می‌کند، به طور طبیعی بدن نیاز به ۸ میلی گرم زینک در روز دارد، اما در دوران بعد از زایمان نیاز بدن به ۱۲ میلی گرم تغییر پیدا می کند و چنانچه این ماده از طریق مصرف مواد غذایی و قرص‌های مکمل تامین نشود، موها دچار ریزش خواهد شد، از سایر ترکیبات تاثیرگذار بر ریزش مو می توان بیوتین، ویتامین های گروه B، ویتامین آ و  ویتامین D را نام برد.

چه مقدار ریزش مو بعد از زایمان طبیعی است؟

به صورت طبیعی میزان ریزش موها کمتر از۱۰۰ تار مو در روز می باشد، اما بعد از زایمان میزان این ریزش تا حدود ۴۰۰ تار مو در روز نیز می رسد و در صورتی که باچنین ریزشی مواجه شوید، جای نگرانی نیست و معمولا بعد از ۶ تا ۱۲ ماه پس از زایمان ریزش موها متوقف شده و رشد مجدد موها آغاز می شود.

چه مقدار ریزش مو بعد از زایمان طبیعی است؟
چنان چه بعد از این مدت باز هم ریزش موها ادامه دار بود، بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید تا با توجه به دلیل ریزش موها، درمان صورت گیرد.

ریزش مو بعد از زایمان تا کی ادامه دارد؟

یکی از هورمون هایی که بر رشد موهای شما تاثیر گذار می باشد هورمون استروژن می باشد که میزان این هورمون در دوران بارداری و بعد از زایمان متغیر می باشد، در دوران بارداری میزان هورمون استروژن افزایش پیدا کرده و باعث می شود، مرحله رشد موها نسبت به مرحله استراحت طولانی تر شود و افراد در دوران بارداری موهای ضخیم تر و پرپشت تری داشته باشند، اما ممکن است موها در زمان بارداری نسبت به قبل رشد بیشتری داشته باشد، اما بعد از زایمان میزان این هورمون کاهش پیدا می کند و باعث قرارگیری فولیکول‌های مو در فاز استراحت می شود.

ریزش مو بعد از زایمان تا کی ادامه دارد؟
بعد از مرحله استراحت ریزش موها شروع می شود. از موارد دیگر تاثیر گذار بر ریزش موها، استرس و تغذیه افراد در دوره پس از زایمان می‌باشد، که به منظور کاهش ریزش مو باید این موارد را نیز کنترل کرد، ممکن است این ریزش مو بین چند ماه تا یک سال بعد از زایمان نیز ادامه داشته باشد، گاهی این ریزش موها به اندازه ای شدید می باشد، که حجم موها به اندازه قابل توجهی کاهش پیدا می کند، اما افراد به منظور جلوگیری از ریزش موی بیشتر بهتر است، تغذیه مناسبی در این دوران داشته باشند و با انجام راه های خانگی و کلینیکی باعث درمان ریزش مو شوند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

ریزش مو در دوران شیردهی

خانم هایی که بعد از زایمان به نوزاد خود شیر می‌دهند، ممکن است نسبت به خانم هایی که از شیر خشک برای تغذیه نوزاد استفاده می کنند، ریزش موی بیشتری داشته باشند، این مورد به دلیل کاهش مواد مغذی بدن می باشد، به منظور توقف ریزش مو بعد از زایمان و در دوران شیردهی بهتر است مراقبت های زیر انجام گیرد.

۱- شست و شوی موها به آرامی انجام گیرد و از شامپو و نرم کننده های ملایم برای شستشوی موها استفاده شود، همچنین از شستشوی مکرر موها که باعث آسیب به موها می شود، خودداری کنید بعد از شستشوی موها از نرم کننده مناسب استفاده کنید، زیرا استفاده از نرم کننده ها باعث جلوگیری از شکستن موها می شود و تاثیر بسزایی در پرتر نشان دادن موها دارد.

۲- به منظور خشک کردن موها از حوله های میکروفایبر استفاده کنید و استفاده از ابزار های حرارتی را محدود کنید، زیرا این ابزار باعث آسیب رساندن به موها و از بین رفتن فولیکول های مو می شود، در صورتی که از این ابزار استفاده می کنید، در کمترین درجه حرارت از آنها استفاده شود، تعداد دفعات استفاده از آن را نیز کاهش دهید.

ریزش مو در دوران شیردهی

۳- شانه زدن زیاد باعث شکستگی موها می شود، بنابراین به منظور کاهش آسیب های وارد به مو موهای خود را کمتر شانه بزنید و به آرامی این کار انجام شود، همچنین از شانه‌های دندانه درشت  و از جنس چوب برای شانه زدن موها استفاده شود و از شانه زدن موهای خیس خودداری کنید، برای از بین بردن گره های مو از نرم کننده استفاده شود.

۴- برای بستن موها، مدل هایی را انتخاب کنید که فشار زیادی به ریشه مو وارد نکند و به اصطلاح موها را شل ببندید و از بستن موها به صورت دم اسبی که آسیب زیادی به موها وارد می کند، خودداری کنید.

۵- استفاده از روغن اسطوخودوس تاثیر بسزایی در تقویت پوست سر و کاهش ریزش مو دارد، اما روغن اسطوخودوسی که مورد استفاده قرار می دهید، باید ا باشد زیرا موارد تقلبی آن باعث آسیب بیشتری به موها می شود.

شاید یکی از دلایل ریزش مو استرس از بالای شما در هنگام شیردهی می باشد بنابراین بهتر است به منظور کاهش استرس با مادرانی که در این زمینه تجربه دارند مشورت کنید تا باعث ایجاد اطمینان خاطر و کاهش استرس شود.
به منظور افزایش حجم موها از محصولات حجم دهنده مو استفاده کنید زیرا این محصولات تاثیر بسزایی در افزایش مقاومت ضخامت موها و پرتر نشان دادن آنها دارد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x