کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

چگونه صورت خود را چاق کنیم؟

یکی از راههایی که باعث می شود صورت جوان تر به نظر برسد و شادابی خود را حفظ کند، توپر بودن و چاق بودن آن است و گاهی افراد خواهان صورت چاق تری می باشند، بدون اینکه دچار اضافه وزن شوند روش های مختلفی برای چاقی صورت وجود دارد، که این روش ها به صورت کلینیکی و یا خانگی می باشد.

چگونه صورت خود را چاق کنیم؟

برای چاق شدن صورت چه باید کرد؟

صورت لاغر باعث می شود چهره افراد خسته و پیر به نظر برسد، اما داشتن گونه و صورت توپی باعث جوانی و جذابیت خواهد شد.
به همین دلیل افراد به دنبال راه هایی برای چاق شدن صورت هستند، گاهی لاغری صورت به دلیل اختلال های مربوط به خورد و خوراک، بافت پوست ایجاد می‌شود، اما می‌توان با انجام راهکارهایی بدون اینکه صورت دچار چربی اضافه شود.

برای چاق شدن صورت چه باید کرد؟
صورت توپر و گونه های چاق داشته باشید، در اینجا روش های مختلفی برای چاقی صورت معرفی خواهیم کرد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

درمان های خانگی برای چاق شدن صورت

۱-  سیب زمینی

وجود ویتامین c در سیب زمینی باعث رطوبت رسانی به پوست شده و تأثیر به سزایی در چاقی صورت و گونه ها دارد، بنابراین می توان به منظور آبرسانی پوست، روزانه دو لیوان آب سیب زمینی مصرف کرد یا اینکه آب سیب زمینی را به صورت ماسک بر روی صورت استفاده کنید تا باعث چاق شدن صورت شود، بدین منظور یک قاشق غذاخوری ماست را با آب یک عدد سیب زمینی ترکیب کرده و آن را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی صورت قرار دهید، سپس آن را با آب گرم شستشو دهید. همچنین سیب زمینی آب پز نیز تاثیر بسزایی در چاقی صورت دارد، زیرا سرشار از کربوهیدرات ها می باشد و باعث افزایش چربی یکنواخت  در نواحی مختلف صورت می شود.

۲- شی باتر

وجود اسیدهای چرب در شی باتر باعث افزایش خاصیت انعطاف پذیری و الاستیسیته شده و همچنین وجود ویتامین E در آن باعث افزایش چاقی صورت و گونه ها می شود، بدین منظور به مدت ۱۰ دقیقه شی باتر را بر روی صورت و گونه های خود ماساژ دهید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بر روی پوست بماند، بعد آن را با آب گرم شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت ۳ تا ۴ بار در هفته این کار را انجام دهید، یا اینکه سه چهارم فنجان شکر را با یک فنجان شی‌باتر ترکیب کرده و آن را در یخچال قرار دهید تا به صورت جامد در آید، سپس آن را به مدت ۵ دقیقه بر روی پوست صورت به صورت حرکات دورانی ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست بماند، سپس آن را با آب گرم شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت، هر روز این کار را انجام دهید.

۳- ماسک خاک رس

یکی از بهترین روش ها برای چاق شدن صورت استفاده از خاک رس می باشد، که به منظور تاثیرگذاری بیشتر خاک رس را با گلاب ترکیب می کنند تا باعث آبرسانی به پوست و افزایش خاصیت کشسانی پوست شود، برای تهیه ماسک کافیست، یک قاشق غذاخوری گل رس را با یک قاشق مربا خوری گلاب مخلوط کرده تا به صورت خمیری شکل شود و این خمیر را بر روی صورت بمالید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بر روی آن بماند، سپس با آب سرد بشویید، برای دریافت نتایج مثبت هر روز این کار را انجام دهید.

درمان های خانگی برای چاق شدن صورت

۴- مصرف آجیل و خشکبار

به منظور جوان سازی و افزایش شادابی پوست از آجیل و دانه های حاوی چربی‌های مفید استفاده کنید و بدون عارضه صورتی توپر، در کمتر از یک ماه خواهید داشت، از این آجیل ها می توان فندق، بادام، پسته را نام برد، همچنین مصرف خرما نیز تاثیر بسزایی در افزایش چاقی صورت دارد، بدین منظور پسته، بادام، فندق و خرما را با هم ترکیب کرده تا به صورت خمیری شکل شود و در طول روز ۵ تا ۱۰ عدد از این خمیر های کوچک را میل کنید.

۵- استفاده از شیر خشک

شیرخشک دارای ترکیبات مختلفی می باشد که تأثیر بسزایی در افزایش حجم صورت دارد و می توان از ماسک شیرخشک به منظور تو پر کردن گونه ها استفاده کرد، بدین منظور می‌توان روغن های طبیعی مانند روغن زیتون و شکر را به شیر خشک اضافه کرده و سپس این ترکیب را به مدت نیم ساعت بر روی صورت خود قرار دهید و بعد با آب ولرم شستشو دهید، این ماسک علاوه بر تأثیری که بر چاقی صورت دارد باعث لایه برداری نیز می شود  و تاثیر بسزایی در افزایش شفاف سازی آن دارد.

۶- ترکیب گلاب و گلیسیرین

به منظور چاق شدن صورت و پر شدن گونه ها می توان از ترکیب گلاب و گلیسیرین استفاده کرد که عملکرد خوبی را بر روی پوست صورت و چاق شدن آن دارد، همچنین این ترکیب باعث رطوبت رسانی به پوست می شود، به منظور دریافت نتایج بهتر ماسک را هر شب قبل از خواب بر روی صورت خود بمالید و اجازه دهید تا صبح روی صورت بماند، سپس آن را با آب گرم شستشو دهید، این ترکیب تاثیر بسزایی در هیدراته نگه داشتن پوست، تقویت پوست و برجسته سازی و چاق شدن گونه دارد.

۷- ویتامین  E

ویتامین Eحاوی آنتی اکسیدان های فراوان می‌باشد و تاثیر بسزایی بر گردش خون دارد و می توان با استفاده موضعی از این ویتامین، تاثیر بسزایی در رفع چین و چروک و خطوط ریز داشت، همچنین  افزایش گردش خون باعث می شود، اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به پوست رسیده و پوست شما چاق تر و شاداب تر باشد، روغن ویتامین Eدارای غلظت زیادی می باشد و استفاده از این ویتامین قبل از خواب، باعث جذب بهتر آن می شود، همچنین می توان از محلول های حاوی ویتامین E نیز بر روی صورت استفاده کرد.

۸- آلوئه ورا

از خواص آلوئه ورا می توان سفت کردن پوست، منقبض کردن پوست، جلوگیری کردن از لاغری پوست و افزایش خاصیت کشسانی آن را نام برد، همچنین وجود آنتی اکسیدان ها در این گیاه باعث مقابله پوست با رادیکال‌های آزاد شده و تاثیر بسزایی در افزایش کلاژن سازی پوست و در نتیجه افزایش طراوت آن دارد، بدین منظور ژل آلوئه ورا را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی صورت خود ماساژ دهید و سپس آن را با آب گرم شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت دو بار در روز این کار را انجام دهید، همچنین می توان از عصاره آلوئه ورا استفاده کرد و در روز یکبار آن را به صورت خود بمالید.

۹- رژیم غذایی سالم

یکی از اساسی ترین گزینه ها برای داشتن صورت پر با گونه های برجسته رژیم غذایی مناسب می باشد و رژیم غذایی باید حاوی ویتامین ها، املاح معدنی و آنتی اکسیدان های ضروری بدن باشد و چنان چه به دنبال مواد غذایی سالم هستید، می توان از مواد غذایی مانند جو، پنیر، خشکبار در رژیم غذایی استفاده کنید، تا باعث افزایش چربی صورت شود، همچنین مصرف این غذاها برای بهبود سلامت بدن و پوست بسیار مفید می باشد.

۱۰- کربوهیدرات ها

مصرف کربوهیدرات هایی مانند برنج و پاستا تاثیر بسزایی در تامین انرژی دارد و در صورتی که در رژیم غذایی کمتر از کربوهیدرات ها استفاده شود، باعث سوزانده شدن چربی های زیر لایه پوست بدن ودرنتیجه لاغری صورت می شود، پس به منظور جلوگیری از سوزاندن چربی های پوست، مصرف کربوهیدرات ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

۱۱- شنبلیله

شنبلیله حاوی آنتی اکسیدان های مختلفی می باشد که از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند، همچنین این گیاه غنی از ویتامین ها می باشد و تأثیر بسزایی در افزایش لطافت و سلامت پوست دارد، بنابراین چنان چه خواهان گونه های چاق و برجسته هستید، استفاده از شنبلیله را فراموش نکنید، بدین منظور یک قاشق چای خوری پودر شنبلیله را با کمی آب ترکیب کنید تا به صورت عصاره ای غلیظ شود و آن را به آرامی بر روی صورت ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بر روی صورت بماند، زمانی که این عصاره به صورت کاملاً چسبید با آب گرم آن را شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت دو بار در روز از آن استفاده شود.

۱۲- عسل

عسل تاثیر بسزایی در حفظ رطوبت پوست و افزایش سلامت و طراوت آن دارد، همچنین باعث محافظت از آن در برابر رادیکال های آزاد می شود،  یکی از درمان های خانگی که برای چاقی صورت بسیار موثر است، عسل می باشد بدین منظور از ماسک عسل را تهیه کنید، کافیست یک قاشق چای خوری عسل را با میوه پاپایا ترکیب کرده تا به صورت خمیری شکل شود و این خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی صورتتان قرار دهید و سپس آن را با آب گرم شستشو دهید.

۱۳- کره

یکی دیگر از روش های خانگی برای چاق شدن صورت استفاده از کره می باشد، بدین منظور کره و شکر را با هم ترکیب کرده و آن را بر روی صورت بمالید، کره علاوه بر چاقی، تاثیر بسزایی در افزایش نرمی صورت دارد، بعد استفاده از این ترکیب صورتتان را با آب گرم شستشو دهید.

۱۴- به میزان کافی آب بنوشید.

ساده ترین راه برای چاق شدن صورت نوشیدن آب کافی می باشد، زیرا مصرف آب باعث هیدراته شدن بدن شده، علاوه بر آب، خوردن میوه ها و سبزیجات آبدار نیز تاثیر بسزایی در افزایش چاقی صورت دارد،روزانه حداقل به میزان ۸ لیوان آب بنوشید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

دیگر روش های چاقی صورت

به منظور چاقی صورت می توان تمریناتی را نیز انجام داد، که تاثیر بسزایی در افزایش چاقی و برجسته سازی گونه ها دارد، از این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- گونه ها را ماساژ دهید.

به منظور  ماساژ گونه ها به شیوه زیر عمل کنید.

استخوان گونه خود را به خوبی مشخص کنید، سپس بالای استخوان گونه تان انگشتان میانی را قرار داده و در زیر گونه خود جایی که گودی وجود دارد، انگشت شست خود را بگذارید و سپس به سمت مخالف چشم ،گونه های خود را فشار دهید و همزمان که گونه های خود را به سمت پایین فشار می‌دهید، دهان را باز نگه دارید، این کار را با شمارش تا عدد پنج انجام داده و ده بار آن را تکرار کنید، این نوع تمرین چنان چه یک روز درمیان انجام شود، تاثیر بسزایی در شادابی صورت دارد.

۲- ورزش بالای گونه

لب های بالا و پایین خود را از هم فاصله دهید به صورتی که دهان به شکل O شود و در جهت مخالف دندان های تان به لبهای خود فشار دهید.
روی هر دو طرف صورت خود، هر دو انگشت سبابه را قرار دهید و آنها را به آهستگی به سمت صورت خود حرکت دهید، به سمت وسط صورت با فشار بیشتری سعی کنید فشار دهید،سپس صورت خود را ماساژ دهید به گونه ای که انگشتان سبابه روی برجستگی استخوان های گونه قرار گرفته شود، در همین حین سعی کنید لبخند داشته باشید به گونه ای که برجستگی های زیر انگشت را حس کنید، انجام این ورزش به مدت ۱۰ دقیقه در روز باعث دریافت نتایج دلخواه خواهد شد.

دیگر روش های چاقی صورت

۳- ورزش شنای گونه

همزمان با این که دهان خود را باز نگه داشته اید و لبها را به داخل دهان و زیر دندان ها می چرخانید، انگشت سبابه را بر روی برجستگی های گونه خود قرار داده و کمی فشار دهید، به گونه‌ای که ماهیچه های گونه های خود را به سمت بالا بکشانید، برای دریافت نتایج مثبت سه بار در روز ورزش را انجام دهید.

۴- رطوبت رسانی به گونه ها

رطوبت سازی گونه ها تأثیر بسزایی در افزایش چاقی و توپر سازی گونه دارد و به منظور مرطوب سازی گونه ها می توان از کرم های ملایم یا لوسیون های صورت استفاده کرد، همچنین روغن های طبیعی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن بادام باعث رطوبت رسانی به پوست می شود و تاثیر بسزایی در چاق شدن صورت دارد.

روغن چاق کننده صورت

۱- روغن گل سرخ

از ترکیبات روغن گل سرخ می ت ان آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب ضروری را نام برد، که وجود این ترکیبات باعث بازسازی سلولی پوست شده و میزان خطوط ریز و چین و چروک را به صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش می دهد  همچنین باعث پرتر و چاق شدن صورت می شود، بدین منظور یک قاشق چای خوری  روغن گل سرخ را با سه قاشق چایخوری آلوئه ورا بر روی پوست بمالید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بر روی صورت بماند و سپس استراحت کنید، در مدت زمان کوتاهی شاهد نتایج مثبت خواهید بود.

۲- روغن شنبلیله

یکی از بهترین راه ها برای چاق کردن صورت و برجسته سازی گونه ها، استفاده از روغن های گیاهی به ویژه روغن شنبلیله می باشد، در صورتی که این روغن با روغن کرچک مخلوط شود، باعث سفت و تحریک کردن پوست و افزایش حجم آن شده و با افزایش خاصیت ارتجاعی پوست، پوست جوان تر و شفاف تر خواهید داشا، بدین منظور به میزان مساوی روغن کرچک را با روغن شنبلیله ترکیب کنید و به صورت دورانی بر روی پوست ماساژ دهید، در واقع ماساژ دادن به صورت دورانی باعث افزایش سرعت جذب می شود و بهتر است این ترکیب به مدت یک شب تا صبح روی پوست بماند و سپس آن را با آب سرد شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت هر روز این کار را تکرار کنید و بعد از دو هفته شاهد نتایج چشمگیر خواهید بود.

روغن چاق کننده صورت

۳- روغن شترمرغ

روغن شترمرغ حاوی ویتامین E و اسیدهای چرب امگا ۶ و امگا ۳ می باشد و در افزایش چاقی صورت تاثیر دارد، وجود اسیدهای چرب امگا ۶ و امگا ۳ در روغن شترمرغ، وجود ترکیبات مختلف ازاین ماده در محصولات مراقبتی از پوست می شود، همچنین وجود اسیدهای چرب باعث حمایت از پوست شده و تأثیر بسزایی در آبرسانی به پوست دارد و از خشک شدن و ترک خوردن و همچنین ایجاد التهاب بر روی آن جلوگیری می‌کند، همچنین وجود ویتامینE باعث افزایش چاقی و توپر شدن گونه ها می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

دو میوه برای چاقی صورت

گلابی و خیار

خیارحاوی ویتامین ها و مواد معدنی می باشد و تاثیر بسزایی در جلوگیری از خشکی پوست و ایجاد چین و چروک بر روی آن دارد، همچنین وجود آنتی اکسیدان ها در این میوه باعث مقابله پوست با اشعه های مضر خورشید می شود.
بنابراین مصرف خیار باعث مبارزه پوست با لکه های تیره، چین و چروک و تغییر رنگ پوست می شود، گلابی سرشار از فیبرهای غذایی می باشد و تاثیر بسزایی در افزایش نرمی و لطافت پوست دارد و همچنین باعث کاهش تخلیه قند در جریان خون شده و از رسیدن قند به کلاژن ها و آسیب بر روی آنها جلوگیری می کند.

دو میوه برای چاقی صورت
بنابراین مصرف گلاب تاثیر بسزایی در افزایش صافی و حجیم سازی آن دارد، همچنین مصرف گلاب برای افرادی که مستعد آکنه می باشند، نیز تاثیر بسزایی در درمان دارد، زیرا گلابی حاوی مواد معدنی و ویتامین های زیادی بوده و باعث تقویت ایمنی بدن می شود و از پوست در برابر انواع عفونت های پوستی محافظت می کند، همچنین این دو میوه حاوی آب زیادی می باشد که آب، تاثیر بسزایی در افزایش چاقی صورت دارد، همچنین مصرف میوه‌های آبدار نیز باعث افزایش آب میان بافتی و چاقی صورت می شود، از میوه ها می توان به صورت خوراکی و یا ماساژ دادن صورت استفاده کرد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x