کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

خواص روغن اسطوخودوس برای رشد مو

روغن اسطوخودوس تاثیر زیادی در زیباتر و پرپشت کردن موها دارد و چنان چه خواهان موهای زیبا و بلند هستید، بهتر است از خواص روغن اسطوخودوس برای مو آگاهی داشته باشید با اینکه خانم ها به موهای خود اهمیت بیشتری می‌دهند و تاثیر بیشتری در زیبایی چهره آنها دارد، اما روغن اسطوخودوس برای خانم ها و آقایان قابل استفاده می باشد.
گیاه اسطوخودوس از خانواده نعناعیان می باشد،دارای ارتفاع نیم متر و به شکل بوته می باشد، رنگ گل های اسطوخودوس به رنگ آبی، قرمز سیر تا بنفش می باشد و بیشتر از قسمت های سرشاخه‌های برگ دار و گلدار آن برای تهیه عطر، اسانس و مصارف درمانی استفاده می‌شود.
این روغن دارای خواص بی شماری می باشد که یکی از خواص آن رشد مو و تقویت آن می باشد، اما نکته قابل اهمیت این است که مصرف گیاهان دارویی برای درمان و بهبودی درطولانی مدت باعث ایجاد شواهد مثبتی خواهد شد، اما گاهی افراد بر این باورند که استفاده یک باره از این گیاه باعث ایجاد موهای زیبا و پر تراکم خواهد شد.
در واقع با استفاده یکباره از اسطوخودوس، در موهای شما معجزه ایجاد نخواهد شد، اما این روغن تاثیر بسزایی در تحریک رشد مو و افزایش ضخامت آنها دارد، در نتیجه باعث پرپشت شدن موها شده و همچنین از ریزش مو پیشگیری می کند و باعث تسریع رشد موها می شود، با پر پشتی مو، زیبایی چهره دوچندان می شود، گاهی از روغن اسطوخودوس برای درمان ریزش موی سکه ای و آلوپسی نیز استفاده می‌شود و نتایج قابل قبولی از آن دریافت شده است.
برای استفاده از روغن اسطوخودوس کافیست آن را بر روی پوست سر خود ماساژ دهید و به منظور رقیق سازی از روغن های حامل مانند جوجوبا و روغن نارگیل استفاده شود.
روغن اسطوخودوس دارای خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی می باشد، که از رشد باکتری ها و قارچ ها در کف سر جلوگیری کرده و تاثیر بسزایی در کاهش عفونت ها، شوره سر و خارش پوست سر دارد.

از خواص روغن اسطوخودوس می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- کمک به رشد مو

با مطالعاتی که در سال ۲۰۱۶ بر روی تاثیر روغن اسطوخودوس بر روی موش‌ها انجام گرفته است، نتایج نشان دهنده تاثیر روغن اسطوخودوس بر رشد بیشتر موها می باشد و همچنین این روغن باعث افزایش ضخامت موها و رشد سریع تر از حالت طبیعی می شود و زمانی که این روغن بر پوست سر برسد، باعث درمان طاسی با الگوی زنانه یا آلوپسی می باشد و افراد می‌توانند به راحتی از از این روغن برای موهای خود استفاده کنند.

۲- خاصیت ضد میکروبی دارد.

با توجه به بررسی های انجام گرفته، اسطوخودوس تأثیر بسزایی در جلوگیری از رشد باکتری و قارچ ها دارد و زمانی که از این روغن بر روی پوست سر استفاده شود، از خارش پوست سر جلوگیری کرده و  منجر به جلوگیری از عفونت و شوره سر می شود.

خواص روغن اسطوخودوس برای رشد مو

۳- از بین بردن شپش سر

با توجه به مطالعات انجام گرفته، استفاده از روغن اسطوخودوس به همراه روغن های دیگر مانند روغن درخت چای، تاثیر بسزایی بر از بین بردن شپش دارد، در واقع استفاده ترکیبی این روغن با روغن های دیگر باعث تأثیر آن در رفع شپش می شود، اما برای دریافت نتایج مثبت تنها به استفاده از روغن ها اکتفا نشود.

۴- باعث کاهش التهابات پوست سر می شود.

استفاده از روغن اسطوخودوس تأثیر بسزایی در کاهش التهابات پوستی و سوختگی آن دارد و می‌توان با استفاده از این روغن، خشکی پوست سر و التهابات آن را به صورت قابل ملاحظه ای کاهش داد، در واقع این روغن به صورت موضعی مورد استفاده قرار می گیرد و نتایج موفقیت‌آمیزی به همراه داشته است.

۵- خاصیت آرام بخشی دارد.

یکی از دلایل ریزش موها، استرس می باشد و با مصرف اسطوخودوس به دلیل رایحه فوق العاده ای که دارد، می توان سیستم عصبی را آرام کرد و تاثیر بسزایی در کاهش ریزش مو و افزایش تراکم آنها داشت.

۶- باعث تغذیه موها می شود.

روغن اسطوخودوس تاثیر بسزایی در رطوبت رسانی به موها دارد و باعث افزایش نرمی و صافی مو ها می شود، بنابراین چنان چه خواهان تغذیه جدی موها هستید، از ترکیب روغن اسطوخودوس و روغن آرگان استفاده کنید، همچنین این ترکیب تاثیر بسزایی در بوی خوش موها دارد.

۷- افزایش درخشندگی مو

استفاده از روغن اسطوخودوس تاثیر بسزایی بر درخشندگی بیشتر موها دارد، بدین منظور از ماسک موی روغن اسطوخودوس استفاده کنید، زیرا باعث رطوبت بخشی به موها و پوست سر می شود و تاثیر بسزایی در جلوگیری از شکستگی مو و تقویت و تغذیه آنها دارد، برای تهیه این ماسک کافیست،  روغن اسطوخودوس را با روغنی مانند روغن نارگیل ترکیب کنید و به آرامی بر روی تارهای مو و پوست سر مالش دهید و اجازه دهید به مدت یک ساعت بر روی پوست سر بماند، سپس آن را با شامپوی ملایم شستشو دهید.

۸- حالت دهنده مو

از اسطوخودوس می توان به عنوان حالت دهنده مو نیز استفاده کرد و برای این منظور یک چهارم فنجان اسطو خودوس را در دو فنجان آب جوشانده و چند قطره روغن اسطوخودوس به آن اضافه کنید، تا باعث جلوگیری از شکنندگی موها شود، این ترکیب را بر روی پوست سر بریزید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بر روی آن بماند، سپس موها را شستشو دهید، این کار باعث خشک شدن موها و شفاف سازی آنها نیز می شود.

۹- از بین بردن گره های مو

چنان چه موهای شما زیاد به هم گره میخورد، میتواند از جوشانده اسطوخودوس استفاده کنید،  بدین منظور، اسطو خودوس را درآب جوش بریزید، اجازه دهید به مدت یک شب تا صبح بماند، سپس این محلول را صاف کرده و در یک بطری اسپری بریزید و نصف قاشق چای خوری روغن ویتامین ای، نصف قاشق چای خوری روغن جوجوبا،  حدود۳۰ قطره روغن اسطوخودوس را به این محلول اضافه کنید و با اسپری کردن این محلول بر روی موها، در هنگام شانه زدن، گره موهایتان باز خواهد شد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

روغن اسطوخودوس برای موخوره

یکی از دلایل ایجاد موخوره، کاهش رطوبت و خشکی پوست سرمی باشد و در صورتی که ایجاد موخوره به این دلایل باشد، اسطوخودوس تاثیر بسزایی در درمان موخوره دارد.

روغن اسطوخودوس برای موخوره
روغن اسطوخودوس تاثیر بسزایی در رطوبت رسانی به پوست سر دارد و از شکنندگی آن ها و ایجاد موخوره جلوگیری می‌کند، همچنین با تقویت موها باعث افزایش صافی و نرمی موها خواهد شد، بدین منظور کافیست چند قطره روغن اسطوخودوس را به محصولات مراقبتی مو مانند کرم، شامپو و ماسک مو اضافه کنید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

جوشانده اسطوخودوس برای مو

جوشانده اسطوخودوس، نیاز به شستشوی موی سر ندارد و روش استفاده آن آسان بوده و تاثیر فوق العاده در کاهش ریزش مو خواهد داشت، همچنین میزان سازگاری آن با مو بیشتر می باشد، برای تهیه جوشانده اسطوخودوس کافیست، مقداری از این گیاه را در دو لیوان آب جوش بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید و بعد از اینکه محلول مورد نظر خنک شد، آن را داخل ظرفی ریخته و به پوست سر  اسپری کنید،  در صورتی که این محلول به مدت زیادی بر روی سر بماند، امکان خارش و در نتیجه ریزش مو بیشتر می‌ شود.

جوشانده اسطوخودوس برای مو
بنابراین چنان چه پوست شما از حساسیت بالایی برخوردار است، بعد از دو ساعت موها را آبکشی کنید، جوشانده ها جزء ترکیبات سبک می باشند و استفاده روزانه از آنها باعث مشکلاتی برای فرد نخواهد شد.

شیوه استفاده از روغن اسطوخودوس برای مو چگونه است؟

روش های مختلفی برای استفاده از روغن اسطوخودوس وجود دارد که از این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- ماساژ روغن به پوست سر

برای دریافت خواص مثبت روغن اسطوخودوس می‌توان آن را به صورت موضعی مورد استفاده قرار داد و بهتر است این روغن با استفاده از روغن های حامل مانند روغن جوجوبا یا روغن نارگیل رقیق شود تا تاثیر بیشتری بر روی پوست سر داشته باشد، بدین منظور روغن مورد نظر را با روغن اسطوخودوس به میزان مساوی تاکید کرده و به مدت ۱۰ دقیقه بر روی کف سر ماساژ دهید و سپس آن را بشویید، اگر می خواهید موها بیشتر از خاصیت این روغن بهره‌مند شود، بهتر است به مدت یک شب تا صبح، این روغن بر پوست سر بماند و موها را با حوله بپوشانید، روغن اسطوخودوس دارای رایحه آرام‌بخشی می باشد و باعث آزار شما نخواهد شد، همچنین تاثیر بسزایی در بهتر شدن خلق و خوی شما خواهد داشت، برای دریافت نتایج مثبت در هفته یکبار از این روغن استفاده شود.

۲- اضافه کردن روغن اسطوخودوس به مواد شوینده مو

می توان با اضافه کردن روغن اسطوخودوس به مواد شوینده مانند نرم کننده، شامپو و یا محصولات مراقبتی مو از مزایای این روغن بهره مند شد، تنها کافیست در حد ۵ قطره از این روغن را به محصول مورد نظر اضافه کنید.

۳- استفاده از محصولاتی که در ترکیبات آن، روغن اسطوخودوس می باشد.

به منظور خرید محصولات مراقبتی مو بیشتر محصولاتی را انتخاب کنید، که حاوی روغن اسطوخودوس باشند، زیرا این روغن تاثیر بسزایی در تقویت پوست سر و آرام بخشی افراد دارد، استفاده از این محصولات باعث تقویت رشد مو نخواهد شد، زیرا میزان روغن اسطوخودوس ممکن است در آن درصد کمی داشته باشد، اما در هنگام خرید، به مواد تشکیل دهنده محصولات مراقبت  دقت کنید و بیشتر محصولاتی را خرید نمایید که حاوی اسانس اسطوخودوس یا هیدرو گلات اسطوخودوس باشد.

شیوه استفاده از روغن اسطوخودوس برای مو چگونه است؟

۴- استفاده از سرم موی اسانس اسطوخودوس

اسانس اسطوخودوس در برخی از سرم‌های مو نیز به کار رفته است و دارای مزایای زیادی برای پوست سر می باشد و از شکسته شدن موها جلوگیری می کند، در واقع بهترین گزینه برای خرید شما محصولاتی حاوی روغن ضروری اسطوخودوس می باشد و در صورتی که از سرم مو حاوی اسطوخودوس استفاده شود، تعداد دفعاتی که در روز یا هفته باید استفاده شود، را مدنظر قرار دهید.

۵- استفاده از ماسک موی اسطوخودوس

برای مراقبت از مو می توان از ماسک موی اسطوخودوس استفاده کرد، زیرا این ماسک تاثیر بسزایی در رطوبت رسانی به پوست سر و جلوگیری از شکستگی موها دارد و می توان آن را به صورت خانگی تهیه کرد و یا از محصول های تجاری حاوی روغن یا اسانس اسطوخودوس استفاده شود.
به منظور درمان ریزش مو، از روغن اسطوخودوس به شیوه زیر استفاده می شود.

۱۰ قطره روغن اسطوخودوس را با ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل، ۵ قطره روغن سداروود و یک قاشق چای خوری روغن کرچک ترکیب کرده و آن را با قطره چکان بر روی سر بریزید، سپس به آرامی پوست سر را ماساژ دهید، برای دریافت نتایج مثبت هفته ای دوبار از این ترکیب استفاده شود، بعد از چند وقت شاهد رشد سریع‌تر موها و افزایش ضخامت آنها خواهید بود.
برای درمان آلوپسی که یک بیماری خود ایمنی می باشد نیز می‌توان از روغن اسطوخودوس استفاده کرد و بعد از مدتی شاهد رشد موهایتان خواهید بود، برای استفاده از روغن اسطوخودوس به شیوه زیر عمل شود، روغن رزماری را با سه قطره روغن اسطوخودوس، دو قطره روغن آویشن، دو قطره روغن سداروود، چهار قاشق چای خوری روغن دانه انگور و نصف قاشق چای خوری روغن جوجوبا ترکیب کرده و بر روی پوست سر بریزید و به آرامی ماساژ دهید، سپس آن را با حوله بپوشانید، باید از این ترکیب به مدت شش ماه استفاده شود، تا شاهد رشد مجدد موها باشید، اما ممکن است استفاده از این ترکیبات باعث ایجاد حساسیت بر روی پوست سر شود، بنابراین ابتدا آن را در قسمتی از پوست سر امتحان کرده و در صورتی که باعث ایجاد واکنش نشد، آن را بر روی موها مورد استفاده قرار دهید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

عوارض جانبی روغن اسطوخودوس برای مو

با اینکه روغن اسطوخودوس دارای مزایای زیادی برای موها می باشد، اما استفاده بیش از حد از این روغن باعث آسیب پوستی می‌شود، به همین منظور در هنگام استفاده از این روغن آن را با روغن های گیاهی دیگر مانند روغن جوجوبا و روغن نارگیل ترکیب کنید، زیرا رقیق سازی آن باعث کاهش اثرات منفی خواهد شد وجذب بهتر خواهد شد.

عوارض جانبی روغن اسطوخودوس برای مو
گاهی افراد با استفاده از این روغن، دچار قرمزی پوست و درماتیت می شوند و در صورت ایجاد این عوارض باید مصرف اسطوخودوس را متوقف کنند، زیرا نسبت به آن حساسیت دارند، همچنین نباید این روغن در اطراف چشم ها مورد استفاده قرار گیرد و در صورت رسیدن به چشم ها، باید سریع آن را با آب سرد شستشو دهید، مطلب دیگری که برای استفاده از روغن اسطوخودوس باید در نظر داشته باشید، امکان تداخل بوی اسطوخودوس با مصرف همزمان قرص های ضد افسردگی و آرام بخش می باشد و در صورتی که از این قرص ها استفاده کنید، مراقب استشمام بوی اسطوخودوس باشید، زیرا این مواد با هم تداخل دارد و امکان ایجاد خواب آلودگی و حالت گیجی در شما وجود دارد.

طرز تهیه روغن اسطوخودوس خانگی

اسانس اسطوخودوس که به روش تقطیرتولید می شود در بازار موجود می باشد و این اسانس دارای ترکیبات قوی می باشد،به منظور استفاده از آن باید با سایر روغن ها رقیق شود، اما می توانید به راحتی این روغن را در منزل نیز تهیه کنید، برای اینکار ساقه های گلدار اسطوخودوس را دسته کنید و به هم ببندید و آن را در زیر نور آفتاب و یک جای گرم و خشک به مدت دو هفته آویزان کنید، تا کاملا خشک شود، سپس ساقه های گل دار خشک شده را درون شیشه بزرگی ریخته و روی آنها را با روغن زیتون پر کنید.

طرز تهیه روغن اسطوخودوس خانگی
این ظرف شیشه ای را به مدت ۶ هفته در معرض نور خورشید در پشت پنجره قرار دهید و هر روز آن را یک بار تکان دهید تا کاملا به روغن زیتون آغشته شود و عطر و اسانس اسطوخودوس به روغن داده شود، بعد از این مدت روغن را صاف کرده و در شیشه تیره نگهداری کنید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

خواص کلی روغن اسطوخودوس

۱- درمان بی خوابی

روغن اسطوخودوس دارای رایحه خوشی می باشد و به همین دلیل برای درمان بی خوابی تاثیر بسزایی دارد و چنان چه چند قطره از روغن اسطوخودوس را بر روی بالش خود بپاشید، باعث خواب راحت تری خواهد شد.

۲- درمان سردرد

ماساژ دادن شقیقه، گردن و پیشانی با روغن اسطوخودوس تأثیر بسزایی در از بین بردن درد گردن و تنش سر دارد، همچنین اسطوخودوس برای درمان سردردهایی مانند میگرن، سردرد ناشی از اختلالات گوارشی، سردردهای عصبی و سردرد های سینوسی استفاده می شود.

خواص کلی روغن اسطوخودوس

۳- بهبود گردش خون

با توجه به تحقیقات انجام گرفته، استفاده از عصاره اسطوخودوس و روغن آن تاثیر بسزایی در افزایش گردش خون دارد و موجب کاهش فشار خون می شود و از آن برای درمان فشار خون بالا استفاده می شود، افزایش گردش خون باعث رسیدن مواد مغذی بیشتری به پوست کف سر شده، در نتیجه میزان ریزش موها کاهش پیدا کرده و موجب افزایش رشد موها خواهد شد.

۴- افزایش ایمنی بدن

اسطوخودوس دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی می‌باشد، که باعث مقابله بدن با انواع بیماری ها خواهد شد، بدین منظور به صورت منظم از روغن اسطوخودوس استفاده شود.

کلام آخر

روغن اسطوخودوس به دلیل خاصیت ضد باکتریایی که دارد و تاثیری که بر افزایش گردش خون و کاهش استرس افراد دارد، باعث افزایش تراکم موها و کاهش ریزش مو می شود، بنابراین به منظور جلوگیری از نازک شدن موها و تسریع رشد موها می توان از روغن اسطوخودوس استفاده کرد، اما ممکن است بعضی افراد نسبت به مصرف این روغن گیاهی حساسیت نشان دهند، به این منظور قبل استفاده، مقداری از آن را در قسمت کوچکی از پوست سر امتحان کنید و در صورتی که باعث ایجاد حساسیت نشد، از آن در سایر قسمت ها نیز از آن استفاده شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x