کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

خارش ریش نشانه چیست؟

گاهی افراد ترجیح می دهند به جای اصلاح هر روز ریش، اجازه دهند ریش بلند شود، اما بلند شدن ریش باعث ایجاد  خارش می شود و گاهی افراد تحمل این خارش را نداشته و مجدداً به اصطلاح ریش می پردازند، اما ممکن است وجود ریش بر روی صورت باعث افزایش جذابیت چهره و مردانگی شود، بنابراین می توانید در این مواقع با انجام راهکارهایی باعث کاهش خارش ریش شوید.

خارش ریش نشانه چیست؟
بیشتر خارش ریش به دلیل تطبیق آن با شرایط جدید می باشد، یا اینکه وجود آلودگی ها و تجمع سلول های مرده بر روی پوست باعث خارش آن می شود که می توان با شستشوی ریش و پاکسازی آن به کاهش خارش کمک کرد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چرا ریش می خارد؟

ریش به دلیل تجمع سلول های مرده، آلودگی، گرد و غبار و همچنین مصرف غذاهای مختلف دچار خارش می شود و می توانید برای بهبود و کاهش خارش اقداماتی انجام دهید، هنگامی که ریش ها اصلاح شده و شروع به رشد مجدد می کند در زمانی که از پوست خارج می شود، در این مرحله خارش ایجاد می‌شود که می توان در این مواقع با اصلاح مجدد به رفع خارش کمک کرد، در واقع خارش به دلیل این است که در سالهای متوالی زیاد ریشتان را اصلاح کرده اید و پوست به رویش ریش  عادت ندارد، تراشیدن ریش باعث تیری آن می شود و زمانی که از پوست بیرون می زند، باعث تحریک پوست بدن ودر نهایت التهابات و خشکی پوست می شود که باعث ایجاد خارش برروی آن می شود و می توان با راهکار هایی که در ادامه توضیح می دهیم جلوی خارش ریش را بگیرید،در واقع عوامل زیر باعث خارش ریش می شود.

۱- رشد موهای صورت

با اصلاح صورت، لبه های تیز مو داخل فولیکول ها باقی می ماند و زمانی که ریش رشد می کند، این لبه های تیز باعث ایجاد خراش هایی در فولیکول ها شده و منجر به ایجاد خارش خواهد شد، بنابراین چنانچه فردی ریش خود را به طور مرتب اصلاح کند، با رویش آنها، موجب تحریک فولیکول ها و در نهایت ایجاد خارش بر روی پوست می شود.

۲- خشکی پوست

استفاده از محصولات شوینده نامناسب، استحمام با آب داغ، شرایط آب و هوایی و همچنین تولید روغن کم در پوست، باعث خشکی پوست می شود و زمانی که پوست خشک می باشد، خارش ریش تشدیدمی شود، همچنین بیماری‌هایی مانندپسیوریازیس واگزما نیز تاثیر بسزایی در خشکی شدید پوست دارد، برای مرطوب کردن پوست از امولسیون ها استفاده شود.

چرا ریش می خارد؟

۳- موهای زیر پوستی

در صورتی که موهای اصلاح شده به سمت داخل شروع به رشد کند و به سمت فولیکول‌ها برگردد، به این شرایط موهای درون روییده گفته می شود که باعث ایجاد التهاب و تحریک های پوستی شده همچنین برجستگی های قرمز رنگی بر روی پوست ایجاد می شود، که منجر به خارش پوست شده و گاهی همراه با درد می باشد.

۴- اگزمای سبورئیک

یک بیماری پوستی که باعث قرمز و پوسته پوسته شدن پوست می شود، اگزمای سبورئیک می باشد و باعث ایجاد پوسته های زرد و چرب مانندی بر روی پوست می شود، که ممکن است باعث ایجاد خارش بر روی ریش شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چگونه جلوی خارش ریش را بگیریم؟

زمانی که موهای ریش شروع به رشد می کند، لبه تیز موهاباعث ایجاد خارش بر روی پوست می شود همچنین تجمع آلودگی، گرد و غبار و سلول های مرده نیز ممکن است اتفاق بیفتد، که این عوامل نیز باعث خارش می شود، به منظور جلوگیری از ایجاد خارش باید به نظافت ریش خود بپردازید، زیرا منبع آلودگی ها می باشد و در صورتی که به موقع تمیز نشود، باعث تجمع ذرات و جذب آنها از طریق پوست و ایجاد خارش می‌شود، همچنین تلقین زیاد این افراد، برمیزان این خارش می افزاید و در صورتی که دائم احساس خارش بر روی پوست داشته باشید، خارش تشدیدخواهد شد.

به منظور پیشگیری از خارش ریش باید اقدامات زیر انجام گیرد.

۱- پیرایش ریش

بلند شدن ریش باعث ایجاد خارش می شود، بنابراین با پیرایش به موقع ریش های بلند از ایجاد خارش جلوگیری کنید، پیرایش صورت باعث بهبود ظاهر ریش شده، زیرا زمانی که ریش های بلند می شود در جهات مختلف رشد می کند و چنان چه پیرایش انجام نشود، باعث ظاهری نامرتب و درهم می شود، بنابراین به منظور پیرایش ریش حساسیت زیادی به خرج دهید و آرایشگر بامهارتی برای پیرایش انتخاب کنید،در منزل نیز می توان به پیرایش ریش ها پرداخت اما از ریش تراش های مناسب استفاده کنید، که باعث ایجاد برش یکنواخت و ملایم بر روی ریش شود و از برگشت موها به درون پوست جلوگیری کند.

۲- برس کشیدن صحیح

برس کشیدن ریش باعث می شود، موهای ریش شما صاف و یکنواخت باشد و شکل زیباتری داشته باشد و از برگشت آنها به درون پوست جلوگیری می کند،  به دلیل اینکه موهای ریش با موهای سر متفاوت  می باشد، برس کشیدن را باید به صورت متفاوت تری انجام دهید و برای شانه زدن آن از برس مناسب ریش استفاده شود.

۳- رژیم غذایی مناسب

به منظور بهبود کیفیت و رشد مو، باید رژیم غذایی شما سرشار از بیوتین، ویتامین ب ۶، C باشد که تاثیر بسزایی در رشد موها به صورت طبیعی دارد ویتامین های E باعث تولید سبوم که نوعی  روغن طبیعی در بدن است، می شود، وجود ویتامین آ در رژیم غذایی نیز باعث افزایش سلامت پوست و رشد بهتر موها می شود، ویتامین های B نیز باعث کاهش التهاب می شود و تاثیر بسزایی در جلوگیری از ریزش مو و کاهش استرس دارد و وجود اسیدهای چرب امگا ۳ نیز تاثیر بسزایی در رشد طبیعی موها و محافظت از آن ها در برابر عوامل آسیب زا و شکسته شدن آنها دارد.

چگونه جلوی خارش ریش را بگیریم؟

۴- از خاراندن بیش از حد پوست جلوگیری شود.

  خاراندن زیاد باعث شدیدتر شدن خارش می شود و به منظور برای از بین بردن خارش تنها ناحیه مورد نظر را مالش دهید و از ناخن استفاده نکنید.

۵- ازترکاندن جوش خودداری شود.

چنان چه در قسمت ریش جوش هایی ظاهر شده است، از خارج کردن چرک و ترکاندن آن خودداری کنید، زیرا این کار باعث تشدید خارش و یا ایجاد عفونت می شود.

۶- استریل کردن ریش تراش

بعد استفاده از دستگاه ریش تراش، تیغه آن را با الکل تمیز کنید و از ماشین ریش تراش به صورت شخصی استفاده شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چطور باید ریش را نظافت کرد؟

اقداماتی که به منظور نظافت ریش باید انجام داد شامل موارد زیر می باشد.

۱- شستشوی ریش

شستشوی ریش باعث پاک شدن آلودگی، گرد وغبار و سلول های مرده پوست می شود، بنابراین از شر خارش ریش راحت می شوید اما برای شستشوی ریش نیز باید چند نکته رعایت شود که عبارتند از:

۱- یک روز درمیان ریشتان را با شامپو بشویید.

شستشوی زیاد ریش باعث از بین رفتن روغن طبیعی پوست شده که در نهایت موجب خشکی بیشتر پوست و افزایش خارش می شود، اما بهتر است شستشوی ریش یک روز درمیان انجام گیرد و از شامپوهای ملایم شستشو استفاده شود.

۲- برای شستن ریش خود از شامپوی معمولی استفاده نکنید.

شامپویی که برای شستن مو های خود در نظر گرفته اید با شامپوی شستشوی ریش متفاوت می باشد، زیرا موهای ریش به صورت آندروژنیک هستند واستفاده از شامپوی مو باعث از بین رفتن چربی طبیعی و مسدود شدن منافذ پوست می شود. همچنین مصرف این شامپو باعث آسیب به موها و افزایش خارش می شود، در واقع اگر از شوینده های طبیعی و گیاهی استفاده شود، تاثیر بسزایی در تغذیه ریش و آبرسانی آن دارد.

چطور باید ریش را نظافت کرد؟

۳- نرم کننده ریش

در واقع استفاده از نرم کننده برای شستن ریش باعث نرم شدن تارهای مو شده و از آسیب آن‌ها جلوگیری می‌کند، همچنین اصلاح ریش ها را راحت تر می کند، بدین منظور از نرم کننده های مخصوص استفاده کنید و از نرم کننده هایی که به منظور نرم سازی موهای سرتان استفاده می کنید، استفاده نشود.

۴- برس کشیدن

برس کشیدن باعث می شود جهت رویش موها به گونه‌ای تنظیم شود که باعث کاهش خارش ریش شود،  همچنین برس کشیدن تاثیر بسزایی در سلامت ریش و از بین بردن کرک ریش دارد، اما برای برس کشیدن باید از یک برس مناسب استفاده کنید، زیرا برس هایی که برای شانه زدن موها استفاده می شود برای ریش مناسب نمی باشدو نیاز به یک برس مخصوص ریش و سبیل می باشد، نحوه برس کشیدن نیز از بالا به پایین بوده و سبیل به وسیله یک شانه مخصوص به بیرون شانه می شود این کار نیز بهتر است بعد از شستن و نرم کردن ریش ها صورت گیرد.

پنج اشتباه هنگام بلند کردن ریش

۱- گاهی افراد قصد دارند به منظور بلند کردن ریش اقداماتی انجام دهند اما باید بدانید که اشتباهات زیادی وجود دارد که باعث می‌شود ریش رشد مناسبی نداشته باشد و تمام تلاش ها و سختی های شما از بین برود،  که از این اشتباهات می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- بی قراری بیش از حد

بسیاری از مردان تصمیم دارند با بلند کردن ریش، ظاهر متفاوتی به چهره خود بدهند و از صورت در برابر گرما محافظت کنند و این کار باعث افزایش اعتماد به نفس آنها می‌شود، اما این کار به راحتی صورت نمی‌گیرد و ممکن است مشکلاتی را برای افراد ایجاد کند ،چنان چه از دسته افرادی می باشید که ریش های شما خیلی سریع رشد می کند، در مدت چند هفته ریش ظاهر بلند خواهد داشت و باعث خارش می شود، اما چنانچه ها در مراحل اولیه رشد، شکل دهی صورت بگیرد باعث می شود به طور کامل صورت شما پوشیده نشده باشد و خارش پوست اتفاق می افتد، بنابراین بهتر است صبر کنید تا به اندازه کافی بلند شود و سپس اقدام به شکل دادن و مدل دادن به ریش ها کنید، حداقل زمان مناسب برای هر گونه ریش تراشی شش هفته می باشد.

۲- درست نکردن و شکل ندادن ریش

در صورتی که قصد دارید ریش شما  بلند باشد به مدت ۶ هفته به بعد باید ریش شکل دهی و مرتب شود، زیرا در صورتی که این کار انجام نشود، باعث گره خوردن ریش ها در هم شده و ظاهر ناپسندی بر روی صورت شما ایجاد کرده و ریش ها به صورت متفاوت، نامرتب و جلوه می کند.

۳- افسانه های قدیمی در رابطه با ریش را باور نکنید.

گاهی افراد افسانه هایی در رابطه با ریش را دنبال می کنند که این افسانه ها باعث می شود، انگیزه خود را برای رویش ریش از دست بدهند، در واقع بعضی افراد بر این باورند که داشتن ریش باعث سخت تر شدن کار می شود، اما این کاملا اشتباه بوده و وجود ریش بر روی صورت، باعث جدی تر و عاقلانه‌تر رسیدن چهره می شود و همچنین گاهی افراد بر این باورند که تراشیدن ریش ها باعث افزایش ضخامت ریش و رشد سریع تر آن می شود، این گزینه نیز درست نمی باشد و مدرک علمی برای باورپذیری آن وجود ندارد.

پنج اشتباه هنگام بلند کردن ریش

۴- عدم استفاده از محصولات مراقبتی ریش

اغلب افراد بر این باورند که استفاده از محصولات تخصصی ریش هیچ تاثیری بر روی ظاهر آن دارد و باعث هدر رفتن پول می شود، اما باید بدانید که این محصولات تأثیر بسزایی در هیدرات نگه داشتن پوست و سلامت آن دارد و باعث بهبود ظاهر ریش می شود، بنابراین به منظور ظاهر بهتر ریش از روغن ریش، بالم ریش و یا سایر محصولات مناسب ریش استفاده کنید، همچنین استفاده از محصولاتی مانند ماینوکسیدیل باعث افزایش رشد ریش می شود.

۵- ندیده گرفتن موی سر

مدل موهای سر بر تراکم ریش ها نیز تاثیر گذار می باشد  و در هنگام بلند کردن ریش، به مدل موی سر نیز توجه کنید، زیرا در صورتی که مدل مناسبی برای موهای خود انتخاب کنید، باعث جلوه بیشتر ریش ها  خواهد شد.

ریش گذاشتن چه مدت طول می کشد؟

عوامل مختلفی بر میزان رشد موهای ریش تاثیر گذار می باشد، اما به طور معمول هر ماه حدود یک تا یک و نیم سانت ریش ها رشد می کنند، برای اینکه ریش ها رشد کنند نیاز به دو تا چهارماه زمان می باشد و در صورتی که ریش ها هیچ وقت کوتاه نشود، به اندازه یک متر رشد کرده و بعد از گذشت شش سال دیگر رشدی نخواهند داشت، عوامل مختلفی بر رشد ریش ها تاثیر گذار می باشد، که از این عوامل می توان ژنتیک، سن، هورمون تستوسترون، انجام فعالیت های ورزشی، رژیم غذایی، خواب کافی، استرس، اضطراب و استعمال دخانیات را نام برد.

ریش گذاشتن چه مدت طول می کشد؟
از از بهترین خوراکی هایی که به منظور تقویت رشد ریش می توان مورد استفاده قرار داد، سیب زمینی شیرین، تخم مرغ، اسفناج، دارچین، جگر گوسفند و مواد غذایی حاوی بیوتین می باشد که از این مواد غذایی می توان گل کلم، قارچ، غلات سبوس دار، بادام زمینی و گردو را نام برد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چگونه بهترین روغن ریش را انتخاب کنیم؟

روغن ریش تاثیر بسزایی در کاهش خارش ریش دارد، اما روغن هایی که برای این منظور استفاده می شود، باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد و برای استفاده از روغن ریش لازم به مصرف مقدار زیادی از آن نیست تنها چند قطره از آن که برای مصرف کافیست  و بعد از چند روز باعث کاهش خارش ریش های شما خواهد شد، در واقع استفاده از روغن ریش باعث آبرسانی ریش ها می شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x