کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

خواص آب برنج برای موی سر

یکی از غذاهای اصلی به ویژه در زندگی ایرانیان برنج می باشد که دارای خواص مختلف می باشد و از آب آن می توان برای  تقویت موها ورشد بیشتر موها استفاده کرد و به راحتی در دسترس می باشد و می توان به بهترین نحو ممکن از آن استفاده کرد و مزایای فوق العاده ای برای سلامت پوست و مو به همراه دارد‌.
آب برنج دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد و باعث حفاظت از موها در برابر آسیب می‌شود و به دلیل وجود مواد مغذی باعث تقویت موهای شما می شود، از ترکیبات آب برنج می توان نیاسین، فولیک اسید، آلانتوئین و اینوزیتول را نام برد.

۱-  نیاسین

نیاسین یکی از ویتامین های مهم بدن می باشد که تاثیر بسزایی در رشد و سلامت موها دارد و وجود آن در آب برنج باعث تقویت موها و افزایش تراکم موها می‌شود، همچنین این ماده معدنی تاثیر بسزایی در ترمیم ساقه مو و جلوگیری از ایجاد شکنندگی تارهای مو دارد.

۲- فولیک اسید

وجود فولیک اسید در آب برنج باعث افزایش گردش خون در پوست سر و رساندن مواد مغذی به فولیکول ها می شود، بنابراین تاثیر بسزایی در کاهش ریزش مو و افزایش ضخامت تار موها دارد.

خواص آب برنج برای موی سر

۳- منیزیم

وجود منیزیم در آب برنج باعث جلوگیری از تجمع کلسیم و مشتقات آن بر سطح موها شده، زیرا  منیزیم باعث حل کردن محتویات آب سخت در ساختار خود می شود.

۴- اینوزیتول

از دیگر ترکیبات آب برنج اینوزیتول یا ویتامین ب۸ است که این ماده تاثیر بسزایی در حفظ سلامت موها دارد و باعث افزایش خاصیت ارتجاعی کوتیکول ها می شود و در نتیجه منجر به افزایش ضخامت تارهای مو وتحریک رشد مو می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

فواید آب برنج برای مو و رشد آن

آب برنج حاوی ویتامین های B،C،Eمی باشد که این ویتامین ها،  تاثیر بسزایی در افزایش رشد موها و احیای موها دارد، به منظور درمان ریزش مو و افزایش رشد آنها روش استفاده از آب برنج به صورت زیر می باشد.

۱-  ابتدا موهای خود را بشوید سپس با آب برنج آبکشی کنید، برای دریافت نتایج مثبت این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

۲- آب برنج قابل استفاده برای شستشوی موها می باشد.

می توان از آب برنج برای افزایش حجم موها استفاده کرد، زیرا آب برنج تاثیر زیادی در بهبود بافت موها دارد و باعث افزایش سلامت و محکم شدن تارهای مو می‌شود.

۳- ترمیم موهای آسیب دیده

در صورتی که میزان انعطاف پذیری موها کاهش پیدا کند، باعث افزایش احتمال شکنندگی خواهد شد، استفاده از آب برنج به دلیل اینکه باعث کاهش اصطکاک سطح مو می شود، تاثیر بسزایی در انعطاف پذیری موها دارد، همچنین آب برنج حاوی اینوزیتول می باشد که این کربوهیدرات تاثیر بسزایی در ترمیم موهای آسیب دیده و محافظت از آنها دارد، همچنین این ماده بعد از شستن آب برنج نیز بر روی موها باقی مانده و از آنها در برابر آسیب های مختلف محافظت می کند.باعث تقویت ریشه مو می شود.
آب برنج دارای آمینو اسیدها می باشد که اسید ها تأثیر بسزایی در تقویت ریشه موها و افزایش درخشندگی و نرمی آنها دارد.

فواید آب برنج برای مو و رشد آن

۴- نرم کننده طبیعی مو

از آب برنج می توان به عنوان یک نرم کننده طبیعی و مقرون به صرفه استفاده کرد، چنان چه به آب برنج کمی روغن رزماری و اسطوخودوس یا گل شمعدانی اضافه شود نتایج فوق العاده بر روی موها به همراه دارد و باعث افزایش استحکام و انعطاف پذیری موها می شود، بدین منظور ابتدا موهای خود را شسته و آبکشی کنید و محلول مورد نظر را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی موهای تان قرار دهید، سپس موها را با آب سرد آبکشی کنید.

۵- استفاده از ماسک آب برنج

آب برنج تاثیر بسزایی در افزایش درخشندگی و براق شدن موهادارد، بدین منظور آب برنج را بر روی موهای تان قرار دهید و سپس با استفاده از شامپو و نرم کننده مناسب شستشو داده شود، در صورتی که به آب برنج گلاب اضافه شود، نتایج بهتری کسب خواهد شد

۶- عاری از هرگونه مواد شیمیایی می باشد.

هیچ گونه مواد شیمیایی و مواد نگهدارنده در آب برنج وجود ندارد، بنابراین آسیبی به موها وارد نشده و تاثیر بسزایی در افزایش حالت دهی و تقویت موها دارد.

۷- تنظیم PH کف سر

ترکیبات به کار برده در آب برنج، باعث می شود آب برنج به درون موهای شما نفوذ کرده و باعث کنترل PH کف سر شود، بدون اینکه تغییری در موهای شما ایجاد شود، با بهره گیری از فواید آب برنج واستفاده از آن در یک دوره منظم موهای شادابی خواهید داشت، می‌توان به منظور افزایش خاصیت آب برنج، چند قطره روغن ضروری به آب برنج اضافه کنید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چرا آب برنج باعث رشد مو می شود؟

آب برنج دارای ترکیبات موثر می باشد که این ترکیبات تأثیر بسزایی در افزایش سلامت پوست و مو دارد، بیش از ۱۶ درصد پروتئین آب برنج راپروتئین تشکیل می دهد که این پروتئین باعث افزایش سلامت تارهای مو می‌شود و ۱۰ درصد از ترکیبات آب برنج تری گلیسیرید و لیپید ها می باشد و از دیگرترکیبات آب برنج می توان نشاسته را نام برد، که میزان ۹ درصد از ترکیبات آن را تشکیل می دهد.

چرا آب برنج باعث رشد مو می شود؟
علاوه بر این موارد آب برنج حاوی فولیک اسید، مواد غیر عالی و کربوهیدرات ها می باشد که تمامی این ترکیبات باعث سلامت پوست و مو می شود، پس حالا کا با خواص آب برنج آشنا شدید، بهتر است از دور ریختن آن خودداری کنید و در هنگام آبکشی برنج، آب جدا شده را بر روی موها مورد استفاده قرار دهید.

آب برنج برای از بین بردن شپش

یکی از مواردی که می توان برای از بین بردن شپش مورد استفاده قرار داد، آب برنج می باشد‌ شپش حشره ای  می باشد که موها را درگیر کرده و جدا کردن آن از تار موهابسیار سخت می باشد، اما می توان با استفاده از آب برنج بع رفع شپش و تخم آن پرداخت، استفاده از مواد شیمیایی با اینکه نتایج مثبتی به همراه دارد، اما به ریشه موها آسیب وارد می‌کند.

آب برنج برای از بین بردن شپش
اما می‌توانید از آب برنج به منظور رفع شپش ها استفاده کنید؛ بدون اینکه نگران عوارض آن باشید،آب بزنج به دلیل وجود نشاسته؛ تخم شپش و تخم مرغ را به سرعت از بین می برد و از گسترش شپش جلوگیری خواهد کرد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

آب برنج برای کاهش موخوره

یکی از آسیب های جدی برای موها موخوره می باشد که باعث وز شدن موها وقطع شدن از ساقه خواهد شد و در صورتی که درمان نشود، بخش‌های دیگر مو را نیز درگیر خواهد کرد به منظور مقاوم شدن موها در مقابل موخوره، موها نیاز به پروتئین دارد و آب برنج سرشار از پروتئین بوده، بنابراین می‌توان از آن به منظور کاهش موخوره استفاده کرد.

آب برنج برای کاهش موخوره
از دلایل ایجاد موخوره آلودگی، خشکی مو و عدم انجام مراقبت‌های لازم می باشد و استفاده از آب برنج باعث ترمیم آسیب ها و بهبود وضعیت مو خواهد شد، برای درمان موخوره میتوان آب برنج را به شیوه زیر مورد استفاده قرار داد. آب برنج را بر روی ساقه موهای خود بریزید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بر روی موها بماند، سپس موها را بشویید.

آب برنج برای درمان شوره سر

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است برای افراد زیادی ایجاد شود، شوره سر می باشد که در اثر آلودگی و عدم مراقبت‌های لازم ایجاد می‌شود و غبارهای سفید رنگی بر روی مو ایجاد کرده که گاهی بر روی لباس می ریزد و باعث کاهش اعتماد به نفس افراد و عدم حضور آنها در اجتماعات می شود، اما استفاده از آب برنج تاثیر به سزایی در رفع شوره سر دارد، زیرا باعث رطوبت رسانی به پوست سر شده و از موها در برابر آسیب ها محافظت می کند.

آب برنج برای درمان شوره سر

۳ دستورالعمل ساده برای تهیه آب برنج

آب برنج را می توان به روش های مختلف به صورت ساده در خانه تهیه کنید، از این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- جوشاندن برنج

یکی از روش هایی که می توان برای تهیه آب برنج  مورد استفاده قرار داد، جوشاندن آن می باشد که در هنگام پخت برنج آب اضافه بیشتری استفاده می شود و زمانی که این آب غلیظ شد با مقداری آب آن را رقیق کرده و برای شستشوی موها وشوینده صورت مورد استفاده قرار دهید، در واقع برای تهیه آب برنج به صورت جوشیده  به شیوه زیر عمل می شود.
به میزان مورد نیاز برنج را در قابلمه بریزید که این برنج می تواند از انواع سفید، قهوه‌ای، باسماتی باشد.
برای تهیه کته آب به میزان کافی لازم می باشد، می توانید آب بیشتری در قابلمه بریزید و زمان که در حال جوشیدن می باشد، آب اضافه را بردارید یا اینکه اجازه دهید زمان پخت برنج برسد و سپس آن را آبکش کنید.
به منظور استفاده از آب برنج جوشیده به شیوه زیر عمل کنید.
چند قطره اسانس روغن رزماری را به یک لیوان آب برنج جوشیده اضافه کنید، می توان از روغن اسطوخودوس یا بابونه نیز استفاده کرد.
موها را با شامپوی ملایم بشویید و سپس آب برنج را به مدت بر روی موهای تان بریزید، به منظور افزایش تاثیر، آب برنج با کمک انگشتان پوست سر را به آرامی ماساژ دهید، سپس موها را آبکشی کنید، برای دریافت مثبت یک بار از این روش استفاده کنید.

۳ دستورالعمل ساده برای تهیه آب برنج

۲- آب برنج تخمیر شده

چنان چه آب برنج برای مدت زمان مشخصی بماند، فرایند تخمیر اتفاق می‌افتد که این فرآیند باعث تبدیل آب برنج به مایع قوی می شود و به منظور استفاده از آن ابتدا باید آن را رقیق ساخت، در واقع عملیات تخمیر آب برنج باعث افزایش خاصیت آنتی اکسیدانی آب برنج شده و از ایجاد آسیب بر موها جلوگیری می کند، به همین دلیل از آب برنج در بسیاری از محصولات زیبایی استفاده می شود، به منظور تخمیر آب برنج به شیوه زیر عمل می شود.
دو فنجان آب را به نصف فنجان برنج اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه بماند، سپس برنج را آبکش کرده و آب آن را در شیشه بریزید و اجازه دهید به مدت دو روز در دمای اتاق بماند.
سوالی که برای اغلب افراد پیش می آید این است که آیا برای آب برنج ساده بهتر است یا تخمیر شده؟ باید بگوییم اغلب افرادی که از آب برنج برای افزایش سلامت موها استفاده می کنند، بر این باورند که آب برنج تخمیر شده دارای مزایای بیشتری نسبت به آب برنج ساده می باشد و با توجه به تحقیقات انجام گرفته، آب برنج تخمیر شده دارای آنتی اکسیدان های بیشتری می باشد که وجود آنتی اکسیدان باعث حفاظت از سلول های مو شده و اجازه آسیب به سلول ها را در برابر عوامل آسیب زا نمی دهد، به همین دلیل از آنتی اکسیدان ها در محصولات زیبایی استفاده می شود و جز ترکیبات اصلی محصولات مراقبتی از پوست و مو می باشد.

 

نحوه استفاده از آب برنج برای مو

۱- برای استفاده از آب برنج می توان آب برنج تخمیر شده را با کمی خردل ترکیب کنید تا باعث تغذیه موها شود.

 روش تهیه ماسک به شیوه زیر می باشد.

آب برنج تخمیرشده را با پودر خردل ترکیب کنید تا به صورت خمیری صاف ویکدست شود، سپس کمی روغن زیتون به آن اضافه کنید و کاملا مخلوط نمایید، ترکیب به دست آمده را بر روی موهایتان بمالید و اجازه دهید بر روی پوست سر بماند و سپس با استفاده از آب سرد موهارا شستشو دهید.
آب برنج دارای خواص منحصر به فردی می باشد که می توان به راحتی آن را تهیه کرد و تاثیر بسزایی در لطیف سازی و زیباسازی موها داشت.

۲- آب برنج برای انواع مو مناسب می باشد و استفاده از آن بسیار ساده می باشد، برای استفاده از آب در ابتدا موهای خود را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید و آبکشی نمایید، سپس موها را خشک کرده و آب برنج به دست آمده را بر روی موهای خود بریزید و کف سر را به آرامی ماساژ دهید تا باعث نفوذ آب برنج به ریشه مو شود، برای تاثیرگذاری بیشتر موها را با کلاه پلاستیکی بپوشانید و اجازه دهید موها به مدت ۲۰ دقیقه به همین حالت بماند و سپس با آب گرم آبکشی نمایید.

نحوه استفاده از آب برنج برای مو

۳- یکی دیگر از راه های استفاده از آب برنج، اسپری کردن آب برنج بر روی موها می باشد، بدین منظور  آب برنج را کاملاً صاف کنید تا ناخالصی در آن وجود نداشته باشد، زیرا وجود ناخالصی ها باعث می شود در هنگام اسپری کردن در لوله اسپری گیر کنند و عملیات به خوبی انجام نگیرد، آب برنج را در ظرف مناسبی بریزید و به راحتی آن را بر روی موها اسپری کنید.

۴- روش دیگر استفاده از آب برنج، ریختن آن در نرم کننده یا ماسک مو می باشد،بعد از استحمام این ترکیب را بر روی موهای خود مورد استفاده قرار دهید، اگر خواهان بوی دلپذیر می باشید بهتر است آب برنج را در بطری خالی نرم کننده ریخته و سپس مورد استفاده قرار دهید.

آیا آب برنج باعث آسیب به موها می شود؟

یکی از ترکیبات آب برنج نشاسته می باشد که برخی افراد بر این باورند که نشاسته موجود در آب برنج باور باعث تخلخل در موها می شود و تخلخل رطوبتی می باشد که موهای شما می توانند آن را جذب کند، اما باید بگوییم میزان تاثیر آب برنج به نوع موها نیز بستگی دارد، چنانچه موهای شما به طور معمول نرم کننده جذب نمیکند، موهای شما کم تخلخل می باشد، شستشوی این موها بیشتر از حالت عادی طول می‌کشد و همچنین موها نسبت به سایر موها بیشتر در معرض تجمع محصولات می باشد، به منظور تشخیص کم تخلخل بودن موها از روش زیر استفاده کنید.

آیا آب برنج باعث آسیب به موها می شود؟
لیوان را پر از آب کرده و چند تارمورا جدا کرده و درون لیوان بیندازید، چنان چه تار مو ها بر روی سطح لیوان به مدت چند دقیقه شناور بماند، موهای شما کم تخلخل می باشد با اینکه آب برنج برای همه انواع مو مناسب می باشد، اما افرادی که موهای کم تخلخی دارند، ممکن است استفاده از آن برای آنها مناسب نباشد، در واقع استفاده از آب برنج یک درمان خانگی بوده که گاهی بر روی موهای بسیاری  افراد نتایج شگفت انگیزی به همراه دارد و ممکن است برای برخی دیگر افراد فایده ای نداشته باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

نحوه نگهداری آب برنج

بعد از تهیه آب برنج چگونگی ذخیره آن بسیار با اهمیت می‌باشد، زیرا نحوه نگهداری آن در حفظ مواد معدنی، مغذی تاثیرگذار است، برای نگهداری از آب برنج کافیست آن را در ظرف در بسته ریخته ود در دمای اتاق و مکانی خشک نگهداری کنید و به مدت ۴ تا ۵ روز بعد از آن استفاده کنید.

نحوه نگهداری آب برنج
در صورتی که آب برنج به مدت چند روز بماند دارای غلظت بیشتری می شود و برای استفاده از آن کمی آب گرم باید به آن اضافه کنید، تا قابل استفاده شود اما تنها ۵ روز می توانید از آب برنج برای مو های خود استفاده کنید و بعد از پنج روز این آب را دور ریخته و آب جدید تهیه کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x