کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

آیا وازلین پوست را سفید می کند؟

یکی از مواد بهداشتی که در بین افراد به ویژه بانوان محبوبیت زیادی دارد، وازلین می باشد که این ماده دارای خواص زیادی می باشد و تاثیر بسزایی در بهبود جای زخم، بریدگی، زیبایی و سلامت پوست و مو دارد و در صورتی که از خواص این ماده اطلاع‌یابید، بیشتر از آن برای سلامت پوست و مو استفاده می کنید.

آیا وازلین پوست را سفید می کند؟
این ماده در اولین بار توسط رابرت آگوستین چیسبری در سال ۱۸۵۹ کشف شد و دارای مواد معدنی، پارافین و میکرو کریستال می باشد. وازلین با تاثیری که بر حذف سلول های مرده سطح پوست دارد، باعث کاهش کدری و تیرگی آن و افزایش درخشندگی پوست خواهد داشت به همین منظور از وازلین در تهیه کرم ها و لوسیون ها استفاده می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

فواید مصرف وازلین برای صورت

از خواص وازلین برای صورت می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- نرم ولطیف سازی پوست صورت

وازلین باعث پوشش منافذ پوست شده و از پوست محافظت می کندو مانع از خشکی آن می شود، همچنین از تعریق بیش از اندازه پوست جلوگیری می‌کند، زیرا حاوی پارافین موم بوده و تاثیر بسزایی در افزایش صافی و نرمی پوست دارد، در صورتی که از وازلین به صورت روزانه استفاده شود امکان افزایش چربی پوست و براقی بیشتر آن وجود دارد، اما افرادی که پوست چربی دارند بهتر است از این ماده استفاده نکنند. بیشتر از وازلین  برای رفع خشکی و ترک پوست استفاده می شود، در واقع وازلین باعث افزایش چربی در پوست می‌شود و برای افرادی که پوست چربی دارند و یا پوست مستعد آکنه دارند، مناسب نمی باشد اما استفاده از وازلین برای افرادی با پوست حساس، اثرات منفی ندارد.

۲- استفاده از وازلین به عنوان لایه بردار

در صورتی که وازلین به همراه شکر مورد استفاده قرار گیرد، تاثیر بسیاری در لایه برداری پوست دارد، زیرا وجود دانه های شکر در این ترکیب باعث از بین بردن سلول های مرده پوست می شود، به منظور استفاده از این ترکیب ابتدا صورت خود را کاملا بشویید تا هیچگونه مواد آرایشی بر سطح آن نباشد، سپس این ترکیب را بر روی پوست قرار دهید و بعد از چند دقیقه آن را بشویید، همچنین در صورت ترکیب وازلین با نمک دریا نیز می‌توان پوست صورت را لایه برداری کرد، بدین منظور در هنگام استحمام این ترکیب را بر روی پوست ماساژ دهید تا باعث افزایش شادابی و طراوت پوست شود.

فواید مصرف وازلین برای صورت

۳- درمان چین و چروک صورت با استفاده از وازلین

با توجه به اینکه وازلین باعث حفظ رطوبت پوست می شود، تاثیر بسزایی در کاهش چین و چروک دارد و همچنین روند پیری پوست را کاهش می دهد، به منظور جلوگیری از چین و چروک پوست و حفظ رطوبت آن، ابتدا صورت را با این شوینده مناسب آب سرد شستشو دهید، سپس با حوله ای نرم و تمیز آن را خشک کنید و وازلین را بر روی پوست ماساژ داده تا به آرامی جذب پوست شود، به منظور افزایش جذب پوست با نوک انگشتان به آن ضربه بزنید، از ترکیبات اصلی وازلین پپتیدها می باشند که تاثیر بسزایی در افزایش استحکام و زیبایی پوست دارند، به همین منظور از وازلین می توان در درمان چین و چروک استفاده کرد، به منظور افزایش خاصیت وازلین می توان آن را با عسل و سفیده تخم مرغ ترکیب کرد و قبل از خواب صورتتان را شسته و سپس این ترکیب را به مدت بیست دقیقه بر روی پوست قرار دهید، سپس با آب سرد بشویید.
به منظور افزایش زیبایی و شادابی پوست می توان وازلین و توت فرنگی را با هم ترکیب کرد تا به صورت خمیر شکل درآید، سپس این ترکیب را به مدت بیست دقیقه بر روی پوست قرار دهید و بعد با آب گرم شستشو دهید.

۴- درمان آفتاب سوختگی

استفاده از وازلین بر روی آفتاب سوختگی های خفیف، دارد و تاثیر بسزایی در کاهش اثرات آفتاب  سوختگی دارد و بهتر است وازلین استریل به منظور درمان سوختگی و زخم استفاده شود، زیرا استفاده از سایر وازلین ها، امکان ورود میکروب ها و باکتری ها را به زخم افزایش داده و در نتیجه باعث ایجاد عفونت خواهد شد، اما این مورد را به یاد داشته باشید که از وازلین بر روی سوختگی های شدید استفاده نکنید، زیرا امکان بدتر شدن شرایط وجود دارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مزایای شگفت انگیز استفاده از وازلین برای پوست صورت

وازلین با تاثیری که بر حفظ رطوبت موجود در پوست دارد و همچنین تشکیل لایه محافظتی بر روی پوست از پوست در برابر آسیب دیدگی ها و ناراحتی ها آسیب دیدگی ها جلوگیری می کند و تاثیر بسزایی در افزایش زیبایی و لطافت آن دارد، در واقع لایه پوششی که توسط وازلین بر روی پوست ایجاد می شود، باعث کاهش هدررفت رطوبت پوست به صورت قابل ملاحظه‌ای می شود، از مزایای وازلین برای پوست صوزت وحفظ زیبایی آن می توان به موارد زیر اشاره کرد

۱- پاک کردن آرایش چشم

ترکیبات وازلین بدون خطر می باشد که از آن در تهیه لوازم آرایشی مختلفی استفاده می‌شود و برخلاف بسیاری از لوازم آرایشی که دارای ترکیبات قوی می باشد، وازلین هیچ آسیبی به چشم وارد نمی‌کند، بنابراین از آن می توان در اطراف چشم استفاده کرد، همچنین از وازلین میتوان برای پاک کردن ریمل های ضد آفتاب نیز استفاده کرد.

۲- افزایش روند بهبودی زخم و خراش ها

وازلین با لایه محافظی که در اطراف پوست ایجاد می‌کند، تاثیر بسزایی در افزایش روند بهبودی زخم ها دارد، همچنین از نفوذ باکتری ها به زخم جلوگیری کرده؛ در نتیجه تاثیر بسزایی در کاهش ایجاد عفونت دارد.

مزایای شگفت انگیز استفاده از وازلین برای پوست صورت

۳- محافظت از لبها

لب ها به دلایلی مانند آفتاب سوختگی و یا شرایط آب و هوایی دچار خشکی و ترک هاسی می‌شوند اما می‌توان با استفاده از وازلین تاثیر بسزایی در محافظت از لب ها و درمان ترک های لب داشت، زیرا وازلین دارای مواد معطر و طعم دهنده نمی باشد، در نتیجه استفاده از آن بر روی لب ها باعث ایجاد واکنش های آلرژیک نخواهد شد.

۴- باعث حالت دهی به ابروها می شود.

می توان به منظور حالت دهی به ابرو ها از وازلین استفاده کرد، تا باعث افزایش جذابیت چهره شود به دین منظور لایه نازکی از وازلین را بر روی ابروها ماساژ داده و ابروها را به حالت دلخواه حالت دهید، همچنین استفاده از وازلین باعث نرم تر و لطیف تر شدن، ابروهای تان خواهد شد. در صورتی که وازلین با شکر ترکیب شود، می توان به منظور لایه برداری لب ها از آن استفاده کرد، زیرا استفاده از شکر باعث رفع پوسته های لب شده و تاثیر بسزایی در رطوبت رسانی به آن دارد، بدین منظور کافیست لایه نازکی از این ترکیب را بر روی لب ها بمالید و بعد از مدتی بشویید

۵- علائم پیری را به تعویق می اندازد‌

وازلین با تاثیری که بر بستن منافذ باز پوستی دارد؛  باعث حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از چین و چروک صورت می شود؛ در واقع استفاده از وازلین باعث جلوگیری از پیر شدن زودرس پوست می شود.

۶- هنگام رنگ کردن موها از پوست محافظت می کند

در صورتی که رنگ مو با پوست تماس داشته باشد؛ باعث آزار افراد و رنگهایی بر روی پوست می شود، اما می توان با استفاده از وازلین اطرافموها و پشت گوش و گردن را پوشش داد، تا از رسیدن رنگ به پوست جلوگیری کرده و از این بابت نگرانی نداشته باشید.

۷- نرم کردن پوست

وجود ترک و پوسته های ریز بر روی پوست صورت آزاردهنده می باشد، اما استفاده از وازلین باعث نرم  شدن پوست می شود و در واقع این ماده به عنوان یک لایه محافظ بر روی پوست قرار گرفته و باعث حفظ رطوبت پوست و از بین بردن خشکی آن می‌شود، بنابراین تاثیر بسزایی در شفاف نمودن و لطافت آن دارد و در صورتی که از این ماده بیش از اندازه استفاده شود، پوست را چرب می کند، اما بهتر است شبها از وازلین استفاده شود، موضوعی که در اینجا مطرح است، استفاده از وازلین برای افرادی که پوست آنها مستعد آکنه است، می باشد،  در واقع استفاده از وازلین برای این افراد مناسب نیست، زیرا امکان تشدید آکنه های پوستی با مصرف وازلین وجود دارد، ولی وازلین برای افرادی که پوست خشک و حساسی دارند، گزینه مناسبی می باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

آیا وازلین برای صورت ضرر دارد؟

وازلین دارای ترکیبات زیادی می باشد که وجود این ترکیبات باعث می‌شود از آن برای تهیه لوازم آرایشی مختلفی استفاده شود و این ترکیبات دارای عوارض زیادی بر روی پوست نخواهد شد و چنانچه از وازلین بر روی پوست صورت به میزان کافی استفاده شود، فواید زیادی به همراه خواهد داشت، اما بهتر است برای تهیه وازلین به مراکز معتبر بهداشتی و داروخانه‌ها مراجعه کنید.

آیا وازلین برای صورت ضرر دارد؟
استفاده از وازلین های بی کیفیت، نه تنها تاثیرات مفیدی بر روی پوست ندارد، بلکه باعث ایجاد عوارض جبران ناپذیری بر روی پوست خواهد شد، اما مطلبی که باید مدنظر داشته باشید، استفاده از وازلین بر روی پوست های چرب می باشد که در صورت مصرف بیش از حد، باعث ایجاد جوش و آکنه بر روی پوست خواهد شد.

زدن وازلین به صورت قبل از خواب چه مزیتی دارد؟

در صورتی که از وازلین به عنوان یک ماسک شب استفاده شود، تاثیر بسزایی در جلوگیری از ایجاد چین و چروک در هنگام خواب دارد و برای استفاده از وازلین کافیست زیر چشم ها را با وازلین به آرامی ماساژ دهید تا باعث از بین بردن چروک های  ناشی از تنش های پوست شود.

زدن وازلین به صورت قبل از خواب چه مزیتی دارد؟
این ماده از کاهش رطوبت پوست در طول شب جلوگیری کرده و تاثیر بسزایی در افزایش نرمی و لطافت آن دارد، در واقع فواید استفاده از وازلین قبل از خواب بسیار زیاد می باشد، زیرا استفاده از وازلین برای دور چشم باعث تسکین و آرامش شده و به خواب بهتر کمک می کند. وازلین را به آرامی و با حرکات دورانی بر روی پوست دور چشم ماساژ دهید و با انجام این کار از خواب لذت خواب راحت لذت ببرید.

مضرات وازلین برای پوست صورت

در صورتی که از وازلین در کوتاه مدت استفاده شود تاثیر بسزایی بر مراقبت از پوست دارد، اما مصرف طولانی مدت آن توصیه نمی شود زیرا باعث افزایش چربی پوست و ایجاد جوش هایی بر روی آن می شود، در واقع از مضرات وازلین می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- بروز جوش آکنه

همان‌گونه که در بالا ذکر کردیم وازلین تاثیر به سزایی در حفظ رطوبت در پوست دارد، اما همزمان با حبس شدن رطوبت در پوست، گرد و غبار روی پوست نیز درون منافذ نفوذ کرده و باعث ایجاد جوش و آکنه بر روی پوست می شود، بنابراین افرادی که پوست چربی دارند با استفاده از وازلین پوست آنها چرب تر شده و دچار جوش های التهابی و سرسیاه می شوند.

۲- ایجاد التهاب بر روی پوست

چنان چه وازلینی که مورد استفاده قرار می گیرد با کیفیت باشد، امکان ایجاد حساسیت و آلرژی بر روی پوست بسیار کم می باشد، اما چنان چه بعد استفاده از وازلین علائمی مانند قرمزی، تورم، درد خارش و التهاب مشاهده کردید، باید سریع استفاده از آن را متوقف کنید.

مضرات وازلین برای پوست صورت

۳- برای پوستهایی با آفتاب سوختگی شدید مناسب نیست.

ب از وازلین نمی توان برای درمان آفتاب سوختگی شدید و آسیب های ناشی از آفتاب استفاده کرد، زیرا ترکیبات وازلین بر پایه چربی بوده و باعث حبس حرارت و گرما در پوست می‌شود، در نتیجه میزان سوختگی پوست را تشدید می‌کند.

از موارد منع استفاده از وازلین می توان موارد زیر را نام برد.

۱- افرادی که پوست چرب یا مختلط دارند و پوستشان مستعد آکنه است، نباید از وازلین استفاده کنند ،زیرا وازلین باعث انسداد منافذ پوست شده و در نتیجه میزان چربی پوست افزایش پیدا می کند.

۲- افرادی که پوست آنها دچار آفتاب سوختگی شده است، با استفاده از وازلین باعث حبس حرارت و گرما در پوست شده و علائم آفتاب سوختگی تشکیل می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مزایای وازلین برای مو

وازلین علاوه بر فوایدی که برای سلامت و زیبایی پوست دارد، تاثیر بسزایی در سلامت و زیبایی موها نیز دارد که از این نظر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- درمان موخوره

یکی از مشکلاتی که بیشتر خانم ها با آن درگیرند، ایجاد موخوره بر روی موها به خصوص موهای بلند می باشد و عواملی مانند استفاده از آب داغ، استفاده از ابزار های حرارتی و مواد شوینده بی کیفیت، باعث از بین بردن چربی طبیعی و ایجاد موخوره می‌شود، در واقع موخوره باعث خشک شدن ساقه مو و دوشاخه شدن شکننده شدن آن‌ها می‌شود و مو به صورت کدر و تیره در آمده و درخشش و زیبایی قبل را نخواهد داشت، گاهی افراد برای درمان موخوره به کوتاه کردن مو اقدام می‌کنند، این روش تاثیر به سزایی در درمان موخوره دارد، اما در صورتی که موخوره درمان نشود، دوباره نوک موها  دچار موخوره می شوند، یکی از درمان هایی که برای خلاصی از شر موخوره می توانید مورد استفاده قرار دهید، وازلین می باشد بدین منظور کمی وازلین را با آب مخلوط کرده و به نوک موها بزنید و اجازه دهید یک شب تا صبح بر روی موها بماند، سپس موها را با شامپوی ملایم شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت این درمان را تا مدتی ادامه دهید.

۲- درمان شوره سر

در صورتی که پوست سر به دلیل عواملی از قبیل استفاده از مواد شوینده بی کیفیت، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و تغذیه نامناسب دچار شوره سر شود، این مشکل باعث کاهش اعتماد به نفس افراد خواهد شد، زیرا گاهی شوره بر روی لباس نیز ریخته شده و موجب آزار خواهد شد، استفاده از شامپوهای ضد شوره سر می تواند این مشکل را تا حدی حل کند، اما بعد از مدتی مجدد موها خشک شده و دچار شوره می شود، برای درمان شوره موها میتوانید از وازلین استفاده کنید، بدین منظور کافیست کمی وازلین را به کف سرتان بزنید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بر روی موها بماند، سپس موها را با شامپوی ملایم شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت، چند بار این کار را انجام دهید.

مزایای وازلین برای مو

۳- استفاده از وازلین برای نرم کردن مو

خشکی و وزی مو تاثیر بسزایی در کاهش درخشندگی و لطافت موها دارد، به همین دلیل افراد از راهکارهایی به منظور افزایش لطافت موها استفاده می کنند، در واقع در صورتی که میزان رطوبت موها افزایش پیدا کند، تاثیر بسزایی در نرمی و لطافت آن خواهد داشت، وازلین باعث آبرسانی موها شده و از شکننده شدن و خشک شدن آن ها جلوگیری می کند، بدین منظور کافی است بعد از استحمام کمی وازلین را به کف دست مالیده و سپس به موهایتان بزنید و شانه کنید، استفاده از وازلین باعث جلوگیری از کاهش رطوبت طبیعی موها می شود.

۴- استفاده از وازلین به عنوان ماسک مو

به منظور درمان، تقویت و زیبایی مو می توان از وازلین به عنوان یک ماسک موی طبیعی استفاده کرد، بدین منظور کافیست، سفیده تخم مرغ را با یک قاشق  وازلین ترکیب کنید و به موها بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه موها را با آب و شامپو ملایم شستشو شده برای دریافت نتایج مثبت از این ماسک، ۳ بار در هفته استفاده کنید.

۵-افزایش رشد مو

با توجه به تجربه بسیاری از افراد، استفاده از وازلین تاثیر بسزایی در  افزایش رشد موها خواهد داشت، به این منظور کافی است به اندازه یک نخود وازلین را به کل سر ماساژ داده و اجازه دهید، یک ساعت بر روی موها بماند، سپس موها را با آب برنج و شامپوی ملایم شستشو دهید.

4 6 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

من استفاده کردم باعث نرم شدن پوست می‌شود و هم چنان خاصیت آب رسانی هم دارد

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x