کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

معجزه ای برای تیرگی دور چشم

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای افراد زیادی ایجاد شود، تیرگی دور چشم می باشد و به همین دلیل افراد با انجام راهکارهای درمانی به فکر درمان تیرگی های دور چشم هستند، که این روش ها به صورت درمان های خانگی و درمان های کلینیکی می باشد، از نازک ترین قسمت های پوست صورت، پوست زیر چشم می باشد که عواملی مانند عدم مصرف آب کافی، افزایش سن، مصرف الکل و کافئین، کم خوابی باعث ایجاد حلقه های سیاه رنگ در اطراف آن می شود.

معجزه ای برای تیرگی دور چشم
یکی از راهکارهای اساسی به منظور کاهش تیرگی دور چشم مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین می باشد و بهتر است از غذاهای حاوی ویتامین k و ویتامین c ویتامین A و ویتامین Eاستفاده شود و حداقل د شبانه روز به میزان دو لیتر آب بنوشید، مصرف غذاهای آبرسان و غنی از مواد معدنی و آنتی اکسیدان نیز تاثیر بسزایی در افزایش گردش خون و کاهش تیرگی های دور چشم دارد، از میوه هایی که باعث کاهش تیرگی دور چشم می‌شود،خیار، هندوانه، توت سیاه، توت فرنگی، انگور سیاه می باشد.

سیاهی دور چشم

بیشتر افراد بر این تصورند که علت تیرگی و سیاهی دور چشم خستگی و کمبود خواب می باشد اما دلایل دیگری نیز بر بروز این وضعیت پوستی تاثیرگذار می‌باشد و نوع پوست بر میزان این تیرگی ها تاثیر گذاشته و افرادی که رنگ پوست تیره ای دارند، میزان تیرگی اطراف چشم آنها بیشتر می باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

دلیل تیرگی دور چشم

از دلایل تیرگی دور چشم می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- ژنتیک

از عوامل تاثیرگذار بر تیرگی دور چشم وراثت می باشد و گاهی میزان رگ های خونی در اطراف چشم زیاد می باشد و یا اینکه تجمع ملانین در اطراف چشم باعث تیرگی آن می‌شود و با این احتساب چنان چه یکی از افراد خانواده شما دچار تیرگی دور چشم باشد، احتمال آن برای شما نیز زیاد است.

۲- افزایش سن

با افزایش سن میزان کلاژن سازی و چربی های زیر پوست کاهش پیدا کرده و باعث می‌شود رگ های خونی بر روی پوست بیشتر قابل مشاهده باشد، در نتیجه باعث تیرگی دور چشم می شود.

۳- قرار گرفتن در معرض نور خورشید

نور خورشید تاثیر زیادی در تغییر رنگ ملانین ها و تیرگی دور چشم دارد و افرادی که پوست حساسی دارند، بیشتر پوست آن هادر معرض نور خورشید آسیب پذیر می باشد.

۴- مشکلات کبدی

عملکرد کبد در بدن باعث سم زدایی می شود و در صورتی که کبد دچار مشکل شود، سموم بدن به خوبی دفع نشده و تاثیر زیادی در کاهش شفافیت پوست و تیرگی های دور چشم دارد.

دلیل تیرگی دور چشم

۵- کم خونی

نمایان شدن تیرگی در اطراف چشم با کاهش اکسیژن و هموگلوبین در رابطه مستقیم دارد و در صورتی که بدن با کمبود اکسیژن مواجه شود، تیرگی ها افزایش پیدا می‌کند، بنابراین خانم ها در زمان قاعدگی به دلیل کمبود آهن و خونریزی تیرگی های چشم آنها بیشتر می شود.

۶- نگاه کردن زیاد به گوشی و تلویزیون

از دیگر عوامل تیرگی دور چشم، خیره شدن به صفحه گوشی و تلویزیون می باشد، زیرا این کار باعث افزایش حجم رگ های خونی در زیر چشم شده و منجر به تیرگی دور چشم خواهد شد.

۷- نداشتن رژیم غذایی مناسب

داشتن رژیم غذایی مناسب تاثیر بسزایی در سلامت پوست و رساندن مواد مغذی به بافت های مختلف بدن دارد و در صورتی که رژیم غذایی از مواد مغذی و ویتامین های لازم برخوردار نباشد، منجر به تیرگی دور چشم خواهد شد.

۸- استعمال دخانیات

استعمال دخانیات، باعث انسداد رگهای خونی و کاهش گردش خون و در نتیجه عدم خونرسانی به ناحیه دور چشم می‌شود، که تاثیر بسزایی در تیرگی دور چشم دارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

درمان سیاهی دور چشم

به منظور درمان سیاهی دور چشم می توان از روش های خانگی و کلینیکی استفاده کرد در مورد روش های خانگی در ادامه توضیح خواهیم داد، اما روش های کلینیکی برای درمان سیاهی دور چشم عبارتند از:

۱- لیزر های لایه بردار

لایه برداری پوست باعث حذف ملانین های اضافی پوست شده و باعث افزایش گردش خون در لایه های زیرین می‌شود، از لیزرهای تاثیر گذار می توان لیزر فرکشنال co۲ را نام برد.

۲- لیزر های غیر لایه بردار

همانگونه که در بالا ذکر کردیم یکی از دلایل تیرگی دور چشم، کاهش کلاژن های زیر پوستی می باشد اما با استفاده از لیزر های غیر لایه بردار مانند لیزر کیوسوئیچ و لیزر فرکشنال می توان، منجر به تحریک کلاژن سازی و رفع تیرگی دور چشم شد.

درمان سیاهی دور چشم

۳- کربوکسی تراپی

یکی از کارآمدترین درمان ها برای رفع سیاهی دور چشم، کربوکسی تراپی می باشد که در این روش با تزریق گاز کربن دی اکسید در زیر پوست باعث افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی به ناحیه مورد نظر شده و در نتیجه مواد مغذی بیشتری به پوست ناحیه رسیده و منجر به تحریک کلاژن سازی پوست و رفع تیرگی های اطراف چشم خواهد شد.

۴- تزریق ژل و فیلر

با تزریق ژل و فیلر می توان، تاثیر بسزایی در رفع خطوط پنجه کلاغی که از گوشه خارجی چشم بیرون زده‌اند، داشت، همچنین تزریق ژل باعث برطرف شدن تو رفتگی های زیر چشم که از گوشه داخلی چشم  شروع می‌شود، شده و تاثیر بسزایی در از بین بردن چین و چروک های زیر چشم دارد، بنابراین باعث رفع تیرگی های زیر چشم می شود، برای تزریق فیلر ابتدا ناحیه مورد نظر کامل استریل شده و سپس به منظور کاهش درد از کرم های بی حس کننده استفاده می شود و با استفاده از سوزن های ظریف و کوچکی فیلر به ناحیه مورد نظر تزریق می شود.

سیاهی و تیرگی دور چشم چه زمانی نگران کننده است؟

سیاهی و تیرگی دور چشم موضوع نگران کننده نیست و تنها زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار می دهد، در صورتی که احتمال آسیب به جمجمه باشد این سیاهی ها در اطراف چشم بسیار افزایش پیدا می‌کند و همچنین اگر در زیر یک چشم تیرگی ایجاد شود، باید به پزشک متخصص مراجعه شود.

سیاهی و تیرگی دور چشم چه زمانی نگران کننده است؟

درمان خانگی رفع سیاهی زیر چشم چگونه است؟

به منظور رفع سیاهی دور چشم می توان اقدامات زیر را انجام داد.

۱- به اندازه کافی بخوابید

یکی از دلایل ایجاد حلقه های تیره در اطراف چشم کمبود خواب و یا قرار گرفتن افراد در شرایط استرس زا می باشد، بنابراین در صورتی که در طول روز خستگی و یا استرس زیادی را تحمل کرده اید، سعی کنید در طول شب به مدت ۸ ساعت خواب مفید داشته باشید.

۲- استفاده از بالش بلند در هنگام خواب

چنان چه در هنگام بیدار شدن از خواب زیر چشم شما دچار تیرگی شده است، بهتر است در هنگام خواب از بالش های بلند تر استفاده کنید، زیرا قرار گرفتن سر پایین تر از بدن، باعث جریان بیشتر مایعات به طرف سر و تیرگی دور چشم خواهد شد.

۳- استفاده از روغن های گیاهی

روغن های گیاهی تاثیر بسزایی در کاهش تیرگی های اطراف چشم دارد که از این روغن ها می توان روغن نارگیل، روغن اسطوخودوس، روغن بابونه و روغن گل رز را نام برد و این روغن ها باید به آرامی در اطراف چشم مالش داده شود.

درمان خانگی رفع سیاهی زیر چشم چگونه است؟

۴- رتینوئیدها

مصرف رتینوئید ها تاثیر بسزایی در جوان سازی پوست و افزایش کلاژن سازی دارد و چنانچه تیرگی دور چشم به دلیل نازک شدن پوست اطراف چشم باشد، می توان با مصرف محصولات دارای رتینوئید تاثیر بسزایی در کاهش سیاهی دور چشم داشت، این محصولات را می توان به راحتی از داروخانه ها تهیه کرد.

۵- ماساژ صورت

چنان چه صورت به آرامی ماساژ داده شود، تاثیر بسزایی در افزایش گردش خون و جلوگیری از تجمع خون در مویرگ های اطراف چشم دارد، بنابراین بهتر است روزانه با استفاده از کرم صورت پوست را به آرامی ماساژ دهید تا با افزایش گردش خون، تیرگی دور چشم نیز کاهش پیدا کند.

۶- استفاده از ضدآفتاب و کرم های مرطوب کننده

پوست خشک نسبت به سایر پوست ها، بیشتر در معرض آسیب های پوستی و ایجاد لک و تیرگی می باشد، بنابراین به منظور حفظ سلامت و شادابی پوست از کرم های مرطوب کننده و ضدآفتاب مناسب استفاده کنید، تا با مقابله با رادیکال های آزاد، به شادابی پوست اضافه شود و از اشعه خورشید در امان باشید.

۷- به میزان کافی آب بنوشید.

آب تاثیر زیادی در هیدراته نگه داشتن بدن دارد و در صورتی که بدن با کمبود آب مواجه شود، اما منجر به خشکی و تیرگی پوست می شود، بنابراین به منظور حفظ سلامت پوست در طول روز به میزان کافی آب بنوشید.

۸- استفاده از مواد غذایی دارای کلاژن

با افزایش سن بافت پوست اطراف چشم و عضلات به دلیل کاهش کلاژن سست و ضعیف تر می شود، اما می توان با مصرف موادی که تاثیر زیادی در افزایش کلاژن پوست دارد، باعث رفع تیرگی دور چشم شد، از این مواد غذایی می توان خوراکی های حاوی ویتامین C را نام برد، که باعث تحریک کلاژن سازی شده و تاثیر بسزایی در حفظ سلامت پوست دارد، از منابع غذایی حاوی ویتامین C می توان فلفل قرمز، توت فرنگی، انواع کلم و مرکبات را نام برد.

۹- مصرف غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳ تاثیر بسزایی در افزایش گردش خون و جلوگیری از تجمع خون در ناحیه زیر چشم دارد، بنابراین با مصرف این مواد غذایی به بهبود پوست کمک کنید، از غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ می توان ماهی سالمون و گردو را نام برد.

۱۰- مصرف خوراکی های حاوی آهن

با مصرف غذاهایی که حاوی آهن می باشد، تاثیر زیادی در رفع سیاهی دور چشم داشته باشید، از این غذاها می توان حبوبات، کشمش، غلات، گوشت قرمز را نام برد.

۱۱- در صورت حساسیت پوست از داروهای ضد حساسیت استفاده شود.

یکی از دلایل تیرگی زیر چشم ها، حساسیت و آلرژی افراد به مواد مختلف می باشد، بنابراین با مشورت پزشک از داروهای ضد حساسیت استفاده کنید تا باعث کاهش تیرگی زیر چشم ها شود.

۱۲- از مصرف سیگار و مشروبات الکلی خودداری شود.

مصرف سیگار و دخانیات باعث کاهش اکسیژن رسانی به پوست و در نتیجه ایجاد تیرگی های زیادی در ناحیه اطراف چشم می شود، بنابراین از مصرف سیگار خودداری کنید تا عمل کلاژن سازی در پوست بهتر انجام گرفته و پوست جوان و شادابی داشته باشید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

رفع سیاهی زیر چشم با ماسک های خانگی

گاهی استفاده از ماسک های خانگی تاثیر بسزایی در تقویت پوست اطراف چشم و افزایش گردش خون دارد و باعث رفع سیاهی و تیرگی های آن می شود از ماسک های خانگی می توان به موارد زیر اشاره کرد

۱- ماسک خیار

یکی از تاثیرگذارترین ماسک ها برای رفع تیرگی دور چشم، ماسک خیار می باشد، زیرا تاثیر بسزایی در افزایش سفتی و صافی بافت پوست دارد و افرادی که چشمشان به دلیل کار کردن زیاد با سیستم های کامپیوتری دچار خستگی شده است، می توانند با استفاده از این ماسک تاثیر بسزایی در کاهش تیرگی دور چشم داشته باشند، برای استفاده از ماسک خیار کافیست خیار را برش داده و آن را در آب قرار دهید، سپس در ترکیب خیس خیارها، پدهای پنبه ای را مت نیم ساعت قرار دهید و این پد ها را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی چشم قرار دهید یا اینکه برش های خیار را به صورت مستقیم در ناحیه اطراف چشم قرار دهید.

۲- ماسک چای سبز

یکی از محبوب‌ترین ترکیبات گیاهی برای مراقبت از پوست، چای سبز است، چای سبز خاصیت ضد پیری داشته و تاثیر بسزایی در کاهش چین و چروک پوست دارد، زیرا سرشار از پلی فنول است و دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد، برای تهیه ماسک چای سبز طبق مرحله زیر عمل کنید.
از وسط پد های پنبه ای را نصف کرده و به میزان یک قاشق چای سبز خیس شده در بین حلقه های پنبه ای قرار دهید و این پدها را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید، تا کاملا خنک شود، سپس آن را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی چشم ها قرار دهید.

۳- ماسک گیلاس

گیلاس حاوی ویتامین c می باشد و تاثیر بسزایی در تحریک کلاژن سازی پوست دارد و همچنین به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی تاثیر بسزایی بردرخشان سازی پوست دارد، بنابراین می‌توان با عصاره گیلاس ماسکی تهیه کرد و تاثیر بسزایی در رفع تیرگی های دور چشم داشت بدین منظور ابتدا مقداری جو دوسر را با یک فنجان شیر، ترکیب کنید و سپس نصف فنجان موز یخ زده را به این ترکیب اضافه کنید، موز تاثیر بسزایی در افزایش خاصیت ارتجاعی پوست دارد، بعد از مخلوط شدن این ترکیبات، نصف فنجان گیلاس یخ زده را نیز به آن اضافه کرد و کاملا به هم بزنید تا باعث کاهش آسیب های اکسیداتیو شود، می توانید به این ترکیب یک قاشق چای خوری پودر کلاژن نیز اضافه کنید، تا تاثیر بیشتری بر رفع تیرگی های دور چشم داشته باشد، اضافه کردن عسل نیز باعث افزایش درخشندگی پوست می شود، حال این ترکیب را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی صورت قرار دهید.

۴- ماسک ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای خاصیت ضد التهابی می باشد و به دلیل وجود ویتامین های Bو c تأثیر بسزایی در تقویت پوست اطراف چشم دارد، برای تهیه ماسک آلوئه ورا کافیست ژل آلوئه ورا را بر روی پد های پنبه ای بریزید و به مدت نیم ساعت در یخچال به منظور خنک‌سازی قرار دهید، سپس این پدها را در زیر چشم قرار دهید.

رفع سیاهی زیر چشم با ماسک های خانگی

۵- ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ سرشار از ویتامین هایی مانند ریبوفلاوین، سلنیوم و موادمعدنی می باشد و تاثیر بسزایی در تحریک کلاژن سازی و بستن منافذ پوست دارد و در صورتی که ویتامین E و عسل به آن اضافه شود، تاثیر بسزایی در بهبود رنگ پوست، رفع تیرگی دور چشم و کاهش قرمزی آن دارد، برای تهیه ماسک سفیده تخم مرغ، یک عدد قرص ویتامین E را له کرده و کمی عسل به آن اضافه کنید و سپس سفیده تخم مرغ را به این ترکیب اضافه کنید تا به صورت خمیر شکل درآی  و این ماسک را به مدت چند دقیقه در زیر پوست قرار دهید، سپس پوست را با آب ولرم شستشو دهید.

۶- ماسک صورت گوجه و لیمو

گوجه تاثیر بسزایی در جوانسازی پوست و ترمیم پوست دارد و به همین دلیل در محصولات مراقبتی از گوجه استفاده می شود، گوجه حاوی ویتامین A،B و مواد معدنی زیادی می باشد که باعث بازسازی کردن پوست می شود، همچنین لیمو خاصیت ضد عفونی کننده داشته و از بروز حساسیت بر روی پوست جلوگیری می‌کند، اما به دلیل وجود خاصیت اسیدی در لیمو بهتر است از این ماسک در شب استفاده شود، زیرا باعث افزایش حساسیت پوست در برابر نور خورشید می شود، برای تهیه ماسک کافیست آب لیمو و آب گوجه را با هم به خوبی ترکیب کرده و این ترکیب را به مدت چند دقیقه، زیر چشم تان قرار دهید و سپس آن را با آب بشویید.

۷- ماسک سیب زمینی

سیب زمینی حاوی ویتامین آ، بتاکاروتن و آنتی اکسیدان می باشد، بنابراین تاثیر بسزایی در سلامت بدن و افزایش درخشندگی و رفع تیرگی اطراف چشم دارد، برای تهیه ماسک، یک سیب زمینی را پوست گرفته و رنده کنید، سپس یک قاشق غذاخوری عسل و کمی روغن زیتون با آن ترکیب اضافه کنید و ترکیب حاصل را به مدت نیم ساعت زیر چشم تان قرار دهید، سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت، دو بار در هفته از این ماسک استفاده شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x