کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟

اگر خواهان پوست سالم و بدون عیب و نقص می باشید، باید با انجام راهکارهای مختلف به تشخیص نوع پوست خود بپردازید و در صورتی که نوع پوست به خوبی تشخیص داده شود، می توان در انتخاب محصولات مراقبتی متناسب با نوع پوست  و نوع رژیم غذایی انتخاب درستی داشته باشید و بهترین تاثیر را بر روی پوست خواهد داشت.

چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
انواع پوست، پوست خشک، پوست نرمال، پوست چرب، پوستهای حساس وترکیبی می باشند، می توان با روش هایی نوع پوست را تشخیص داد، که در ادامه چگونگی تشخیص پوست را توضیح خواهیم داد.

آموزش تشخیص نوع پوست و روش مراقبت از آن

برای تشخیص نوع پوست معیار های زیادی وجود دارد که به منظور تشخیص نوع پوست باید با این معیارها آشنایی داشته باشید، پوست یکی از مهمترین ارگان های بدن می باشد و نیاز به مراقبت های زیادی دارد، تا باعث ایجاد شادابی، زیبایی و همچنین کاهش روند پیری آن شود و راه های زیادی برای تشخیص نوع پوست وجود دارد که باید به این راهکارها توجه داشته باشید و آنها را جدی بگیرید تا تشخیص دهید پوست شما سالم می باشد یا خیر.

آموزش تشخیص نوع پوست و روش مراقبت از آن
در صورتی که نوع پوست به خوبی تشخیص داده شود و از محصولات مراقبتی مناسب پوست استفاده شود و همچنین از مصرف موادی که باعث آسیب به پوست شده، خودداری شود، تاثیر به سزایی در افزایش زیبایی و شادابی آن خواهد داشت.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

آموزش تشخیص نوع پوست

برای تشخیص نوع پوست، روش های مختلفی وجود دارد، که در اینجا بیان می‌کنیم تا کمی اطلاعات در این زمینه داشته باشید و بتوانید مراقبت های لازم را انجام داده و پوست سالمی داشته باشید، در کل پوست به پوست خشک، چرب، معمولی، حساس و ترکیبی دسته‌بندی می‌شود که تشخیص نوع پوست به عوامل مختلفی بستگی دارد که از این عوامل می توان به میزان چربی های سطح پوست که باعث افزایش نرمی و لطافت پوست می شود، میزان حساسیت پوست، که میزان واکنش پوست را به عوامل مختلف بررسی می‌کند، نشان می‌دهد و میزان رطوبت پوست که نشان دهنده میزان انعطاف پذیری و سلامت پوست می باشد.

به منظور تشخیص نوع پوست مراحل زیر را انجام دهید.

۱- پاکسازی هر گانه آرایش از روی پوست

برای تشخیص نوع پوست، ابتدا با پاک کننده مناسب، پوست شما باید پاک و تمیز شود و هیچ گونه آرایشی بر روی پوست باقی نماند، این کار باعث رفع چربی ها و آلودگی ها، از سطح پوست شده و تاثیر بسزایی در تشخیص نوع پوست، بدون خطا دارد.

۲- شست و شوی صورت

بعد از پاک کردن صورت، با استفاده از آب گرم صورت خود را شستشو دهید، به همین منظور از یک شوینده ملایم، برای شستشوی صورت استفاده کنید، ابتدا کمی از مواد شوینده را بر روی کف دست ریخته و به آرامی با نوک انگشتان صورت را ماساژ دهید، تا همه قسمت های پوست را پوشش دهد و سپس با آب ولرم آن را آبکشی کنید، اما شستشوی صورت نباید بیش از حد باشد، زیرا شستشوی بیش از اندازه، باعث خشکی پوست می شود و باعث ایجاد خطا در نتایج آزمایش می‌شود.

۳- بعد از شستشوی صورت، آن را با حوله تمیز خشک کرده و خشک کردن آن به صورت ضربه ای باشد.

آموزش تشخیص نوع پوست

۴- بعد از شستشوی صورت از هیچگونه ماده روی پوست استفاده نکنید و سپس به بررسی نوع پوست بپردازید.

۱- چنانچه بعد از شستشوی پوست احساس خشکی و کشیدگی بر روی پوست داشتید، پوست شما خشک می باشد، اما اگر احساس تمیزی و راحتی داشتید پوست چربی دارید، اما اگر احساس شما در نواحی مختلف پوست متفاوت می باشد، نوع پوست شما ترکیبی می باشد، اما پوست حساس بعد از شستشوی آن دچار قرمزی می شود زیرا این پوست به مواد شوینده حساسیت دارد و چنان چه هیچ کدام از این احساس ها بر روی پوست ایجاد نشد، پوست شما نرمال است.

۲- نگاه کردن در آینه

اگر بعد از شستشوی صورت، لکه های قرمز رنگی بر روی پوست ایجاد شد، پوست شما خشک و حساس می باشد، اما چنان چه بعد از آن پوست براق به نظر می‌رسد، پوست چربی دارید و در صورتی که در نواحی مانند پیشانی و بینی پوست، از درخشندگی بیشتری برخوردار می باشد، پوست ترکیبی دارید.

۳- اندازه منافذ پوست

در صورتی که منافذ پوست به خوبی قابل رویت است، پوست شما چرب می باشد، اما در صورتی که این منافذ تنها در قسمت‌هایی از پوست قابل مشاهده می باشد، پوست شما از نوع ترکیبی می باشد.

۴- کشیدن دستمال کاغذی بر روی پوست

بعد از شستن صورت، چند ساعت صبر کنید، سپس یک دستمال کاغذی بر روی نواحی مختلف پوست صورت بکشید و این دستمال را جلوی نور بگیرید، چنان چه بر روی دستمال لکه چربی مشاهده کرد، پوست شما از نوع چرب و مختلط می باشد.

۵- پوست خود را بکشید.

به منظور بررسی میزان خشکی پوست، پوست خود را بکشید و چنان چه، بعد از کشیدن پوست خطوط آن به وضوح قابل مشاهده باشد، پوست شما خشک است، اما پوست چرب از انعطاف پذیری و نرمی بالاتری برخوردار می باشد و در هنگام کشیده شدن از ایجاد خطوط بر روی آن جلوگیری می کند.

۶- استفاده از کاغذ خشک کن

به منظور بررسی نوع پوست می توان از کاغذ خشک کن استفاده کرد، که این کاغذ قدرت جذب بالایی داشته و روغن های پوست را به خوبی جذب می کند و سریع تر به نتیجه لازم می رسید، به منظور استفاده از کاغذ خشک کن آن را بر نواحی مختلف پوست قرار داده و سپس آن را جلوی نور بگیرید، اگر پوست شما چرب باشد لکه هایی بر روی کاغذ خشک کن ایجاد می‌شود، اما در صورتی که تنها قسمتی از کاغذ چرب می باشد، پوستتان از نوع ترکیبی بوده و عدم وجود چربی بر روی کاغذ نشان دهنده پوست چرب می باشد، برای استفاده از کاغذ خشک کن، پوست باید کاملا تمیز باشد.

۷- مشورت با پزشک متخصص پوست

اگر با انجام این راهکارها نتوانستید به خوبی نوع پوست را تشخیص دهید، می توانید در این زمینه از پزشک متخصص پوست بگیرید و پزشک با بررسی  نوع پوست شما، محصولات مراقبتی مناسب و دستورات لازم را تجویز خواهد کرد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

روش‌هایی که در شناخت پوست سالم وجود دارد

پوست دارای ویژگی های می باشد که به منظور تشخیص نوع پوست، باید این ویژگی ها را به خوبی بررسی کنید و از نشانه هایی که در پوست سالم وجود دارد، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- رنگ یکنواخت

در صورتی که پوست شما سالم باشد، در تمامی نواحی پوست، رنگ یکنواخت می باشد و سلامت پوست باعث تمیزی ودرخشندگی آن می شود و در واقع زمانی که رنگ پوست یکنواخت باشد، نشان دهنده سلامت و جوانی پوست شما می باشد و ایجاد رنگ تیره در آن باعث عدم یکنواختی و ایجاد لکه‌های بر روی آن می شود و نشان دهنده ی مشکلات پوستی و عدم سلامت پوست می باشد، عوامل مختلفی بر رنگ پوست تاثیرگذار می‌باشد که به منظور بررسی و تشخیص دلیل یکدست نبودن پوست؟ بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید.

۲- بافت صاف و یکدست

چنانچه با دست کشیدن بر روی پوست صافی آن را حس کنید، پوست شما سالم می‌باشد، اما ایجاد ناهمواری هایی بر روی پوست نشانه عدم سلامت آن بوده و باید به صورت جدی این مسئله بررسی شود و عوامل مختلفی باعث ایجاد ناهمواری در سطح پوست می شود، که یکی از این عوامل وجود جوش های زیاد بر روی پوست می باشد،بنابراین به منظور داشتن بافت صاف پوست باید در صدد رفع مشکلات پوستی باشید، بعضی از مشکلات پوستی  را می توانید به تنهایی خودتان در منزل درمان کنید، اما وجود بعضی مشکلات پوستی را نمی توان در منزل درمان کرد و نیاز به تجویز پزشک متخصص دارد، بنابراین چنان چه در این زمینه از تخصص لازم برخوردار نیستید بهتر است برای درمان آن، به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

روش‌هایی که در شناخت پوست سالم وجود دارد

۳- آبرسانی

یکی از ویژگی هایی که برای تشخیص نوع پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد، میزان آبرسانی آن می باشد، زیرا با کاهش آب پوست، پوست خشک شده و آسیب های زیادی بر روی آن ایجاد می شود، افرادی که پوست سالمی دارند،رطوبت کافی در پوست وجود دارد و به طور کاملا آبرسانی شده است، بنابراین چنان چه پوست سالم به خوبی آبرسانی شود، تاثیر زیادی در افزایش زیبایی و جلوگیری از آسیب های جدی به پوست دارد، در صورتی که پوست به اندازه کافی آبرسانی نشود، دچار خشکی شده و این خشکی ها به صورت ایجاد پوسته هایی در نواحی مختلف پوست آشکار می شود، بنابراین چنان چه در صورت خود علائمی مانند پوسته پوسته شدن مشاهده کردید، پوست شما سالم نبوده و باید به طور کامل آب رسانی شود و یا اینکه تغذیه شما نامناسب می باشد، بنابراین به منظور رفع خشکی پوست، پوست را کاملا آبرسانی کرده و به رژیم غذایی خود توجه کنید.

۴- حسی که بر روی پوست ایجاد می شود.

چنانچه بر روی پوست، نشانه هایی از خارش زیاد و ایجاد پوسته مشاهده کردید، نشانه عدم سلامت پوست می باشد، در واقع یکی از بهترین معیارها برای تشخیص نوع پوست های شما حس می باشد و ایجاد خارش در پوست یا احساس سوزش، نشان دهنده مشکل پوستی می باشد، بنابراین باید به فکر  رفع این احساس در پوست خود باشید، می توانید در این زمینه از پزشک متخصص کمک بگیرید، زیرا بعضی از عوامل حساسیت‌زا باعث ایجاد این حس ها بر روی پوست می شود و پزشک با توجه به میزان علائم که بر روی پوست ایجاد می شود، به درمان آن می پردازد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مراقبت از پوست های معمولی

یکی از بهترین نوع پوست ها، پوست نرمال می باشد که از تعادل مناسبی در میزان آب و چربی برخوردار می باشد و در صورتی که پوست شما دارای چنین ویژگی ای باشد، در رده پوست های نرمال محسوب شده و نیاز به مراقبت‌های خاصی ندارد از علائم و نشانه های پوست نرمال موارد زیر می باشد.

۱- حساسیت شدید بر روی پوست ایجاد نمی شود.

۲- منافذ پوستی به راحتی قابل رویت نیستند.

۳- پوست از شفافیت و طراوت بالایی برخوردار می باشد.

مراقبت از پوست های معمولی

به طور کلی افرادی که پوست نرمال دارند، میزان رطوبت و چربی پوست از تعادل برخوردار می باشد و برای مراقبت از پوست های معمولی نیاز به انجام راهکارهای خاصی نیست و تنها استفاده از یک روتین مناسب، تاثیر بسزایی در مراقبت از این پوست دارد، از محصولاتی که برای پوستهای معمولی استفاده می شود کرم ضدآفتاب و کرم مرطوب کننده است.

مراقبت از پوست های خشک

عوامل مختلفی باعث خشکی پوست و تشدید خشکی آن می شود که از این عوامل می توان  عوامل ژنتیکی، افزایش سن، عدم تعادل در هورمون های بدن، شرایط آب و هوایی مانند نور خورشید سرما و باد را نام بردو همچنین قرار گیری در برابر اشعه ماورای بنفش نیز تاثیر بسزایی در خشکی پوست دارد، آبرسانی محدود به پوست و افزایش گرمای داخلی بدن، استحمام با آب داغ و قرار گیری به مدت طولانی در زیر دوش، استفاده از مواد شوینده نامناسب، استفاده از برخی داروها نیز باعث خشکی پوست می شود.

مراقبت از پوست های خشک
بنابراین به منظور مراقبت از پوست های خشک بهتر است بیشتر از یک بار در روز استحمام نکنید و زمان استحمام نباید زیاد طولانی باشد و همچنین برای پاکسازی پوست از لیف استفاده نکرده و فشار زیادی به آن وارد نکنید، همچنین صابون هایی که دارای ترکیبات خشن می باشد، مورد استفاده قرار نگیرد و از پاک کننده های ملایم مانند صابون بچه برای شستشوی پوست استفاده کنید، بعد از استحمام، از کرم مرطوب کننده مناسب استفاده کنید و در طول روز در صورت لزوم آن را تکرار کنید، استفاده از دستگاه رطوبت ساز در منزل نیز تاثیر بسزایی در کاهش خشکی پوست دارد و اجازه ندهید که دمای بدن تان بیش از اندازه افزایش پیدا کند.

مراقبت از پوست های چرب

در صورتی که میزان چربی های پوست، بیش از اندازه باشد، باعث چربی پوست و ایجاد پوست چرب شده و پوست چرب مانند پوست خشک و حساس نسبت به مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی واکنش نمی دهد، اما بیشتر در معرض ابتلا به آکنه و جوش های پوستی می‌باشد، بنابراین مراقبت از پوست های چرب نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، از خصوصیات بارز پوست های چرب و منافذ باز پوست، افزایش درخشندگی قابل مشاهده در طول روز، ایجاد جوش هایی در ناحیه قفسه سینه و کمر و صورت می باشد.

مراقبت از پوست های چرب
به منظور مراقبت از پوست های چرب، نیازی به استفاده مکرر از مرطوب کننده نیست و پوست های چرب نسبت به پوست های خشک و حساس در معرض آسیب‌های کمتری می باشد، اما به منظور کاهش منافذ باز پوست بهتر است از شوینده هایی که دارای ترکیبات ملایم می باشد، برای شستشوی پوست استفاده کنید تا میزان ترشح چربی کاهش پیدا کند، به منظور رفع چربی های اضافه از پوست از فیس براش استفاده کنید، تا باعث افزایش شادابی آن شود، همچنین استفاده از کرم های آبرسان گزینه مناسبی برای پوست های چرب می باشد.

مراقبت از پوست ترکیبی

افرادی که دارای پوست ترکیبی می باشند، نوع پوست آنها در نواحی مختلف بدن متفاوت می باشد، به گونه ای که ممکن است در ناحیه پیشانی بینی و دهان پوست چرب باشد و در برخی نواحی دیگر پوست خشک و نرمال داشته باشند، یکی از شایع‌ترین انواع پوست، ترکیبی می باشد و مراقبت از آن سخت تر می باشد، دلیل ایجاد این مدل پوست عوامل ژنتیکی و هورمونی می باشد که باعث عدم تعادل در میزان تولید چربی پوست می شود از نشانه های پوست ترکیبی، براق بودن، وجود جوش های سرسیاه، منافذ بیش از اندازه باز و نفوذ آلودگی های محیطی به آن می باشد، با توجه به اینکه در نواحی مختلف پوست، نوع آن متفاوت می‌باشد.

مراقبت از پوست ترکیبی
بنابراین درمان های متفاوت نیز برای هر بخش از پوست باید در نظر گرفته شود و در صورتی که نواحی اطراف دهان چانه و پیشانی پوست چربی دارد، برای مراقبت از این قسمت ها از یک ضد جوش مناسب استفاده کنید و قسمت هایی که پوست خشکی دارد، باید از یک مرطوب کننده و پاک کننده مناسب استفاده شود، در قسمت هایی از پوست که جوش های سرسیاه ایجاد شده است، می توان از ماسک های لایه بردار، به منظور رفع جوش های سرسیاه و چربی های اضافه پوست استفاده کرد.

نتیجه گیری در مورد تشخیص نوع پوست

با توجه به مواردی که در بالا ذکر کردیم به راحتی می‌توان با به کارگیری این روش ها و ویژگی های پوستی به خوبی نوع پوست خود را تشخیص دهید و از یک مراقبت پوستی مناسب برای داشتن پوستی سالم و شاداب استفاده کنید، با اینکه هر فرد؟ خواهان زیبایی و بدون نقص بودن پوست می باشد، می توانید با انجام روش های مختلفی به زیباسازی و جوانسازی پوست بپردازید و روش‌های مختلفی برای زیباسازی پوست وجود دارد که می توانید برای انجام این روش ها از یک پزشک متخصص کمک بگیرید .

نتیجه گیری در مورد تشخیص نوع پوست
با توجه به اینکه هر نوع پوستی دارای معیارهای خاص خودش می باشد، به منظور استفاده از این روش ها نوع پوست خود را تشخیص دهید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

روش های مراقبت از پوست

به طور کلی به منظور حفظ زیبایی و سلامت پوست بهتر است مراقبت های زیر را انجام دهید.

۱- محصولات مراقبتی را ابتدا بر روی بازوی خود امتحان کنید.

گاهی افراد در ترجیح می دهند از روش های خانگی به منظور مراقبت از پوست و افزایش درخشندگی و زیبایی آن استفاده کنند، اما ممکن است پوست در برابر این محصولات واکنش نشان دهد، بنابراین ابتدا آن را بر روی بازوی خود مورد استفاده قرار دهید و در صورتی که باعث ایجاد عارضه های منفی نشد، از آن بر روی صورت خود استفاده کنید.

۲- عدم استفاده از مواد آرایشی بی کیفیت

در صورتی که مواد آرایشی از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، باعث انسداد منافذ پوست و بروز جوش هایی بر روی آن می شود، بنابراین از مواد آرایشی با کیفیت استفاده کنید، همچنین برای شستشوی پوست نیز از شوینده هایی که دارای ترکیبات ملایم می باشد، استفاده کنید و پوست خود را در صبح وشب با آب شستشو دهید.

۳- خواب کافی داشته باشید.

در هنگام خواب پوست به ترمیم سلول‌های آسیب دیده می‌پردازد و خواب کافی تاثیر بسزایی در افزایش سلامت پوست دارد، بدین منظور روزانه حداقل به میزان ۷ ساعت خواب عمیق داشته باشید و انجام تمریناتی مانند یوگا تاثیر بسزائی در خواب سالم و عمیق دارد و باعث افزایش سلامت پوست می شود.

روش های مراقبت از پوست

۴- استفاده از روغن های طبیعی و ارگانیک

 از روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل و روغن زیتون به منظور تغذیه و پاکسازی پوست استفاده کنید، همچنین استفاده از کرم های مرطوب کننده نیز نقش بسزایی در مراقبت از پوست و تغذیه آن دارد.

۵- استفاده از لایه بردار های مناسب

به منظور رفع سلول های مرده پوست و جایگزین شدن سلول های جدید، از لایه برداری های مناسب در طول هفته استفاده شود، لایه برداری چنان چه در هفته یکبار انجام گیرد، نیز تاثیر بسزایی در افزایش شادابی و طراوت پوست دارد، بدین منظور می توان از ماسک های ورقه ای و یا ماسک های خانگی استفاده کرد، از ماسک های خانگی که می توان به منظور پاکسازی پوست مورد استفاده قرار داد، ماسک شکر می باشد، بدین منظور یک مقدار شکر را در آب گرم بریزید و اجازه دهید سرد شود و سپس یک پیمانه روغن زیتون یا روغن نارگیل به آن اضافه کرده و بر روی پوست مورد استفاده قرار دهید، پوست را به آرامی ماساژ داده و بعد از چند دقیقه آن را با آب گرم شستشو دهید.

۶- آب کافی بنوشید.

آب تاثیر بسزایی در حفظ رطوبت پوست و افزایش انعطاف‌پذیری آن دارد، همچنین در صورتی که بدن با کم آبی مواجه شود میزان چربی بیشتری ترشح کرده و باعث افزایش چربی پوست می شود، بنابراین به منظور جلوگیری از ایجاد این عارضه ها به میزان کافی آب بنوشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x