کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

چگونه موهای صاف و براق داشته باشیم؟

داشتن موهای صاف و براق خاسته هر فردی می باشد و در صورتی که از مواد شیمیایی و ابزارهای حرارتی زیاد استفاده شود، ممکن است باعث ایجاد آسیب هایی بر مو شده و موها به صورت کدر و خشک درآید، بدین منظور باید مراقبت هایی انجام گیرد و به نکاتی توجه شود. از نکاتی که برای داشتن موهای صاف و براق باید به آن توجه شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- رژیم غذایی مناسبی داشته باشید.

چنانچه خواهان موهای درخشان و سالم هستید، باید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید، تا باعث تامین ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز موها شود، از غذاهایی که باعث دریافت مواد مغذی فراوان می شود، می توان سبزیجات برگ‌دار، ماهی، چغندر، لوبیا و گوشت را نام برد، این مواد غذایی سرشار از ویتامین A ویتامین Eو C،اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد که تاثیر زیادی بردرخشندگی و براق شدن موها دارد.

۲- نحوه خشک شدن موها

بهتر است خشک کردن موها با جریان هوا صورت گیرد تا باعث حفظ رطوبت تارهای ظریف موهای شما شود و تغییراتی در ساختار طبیعی موها ایجاد نکند، همچنین در صورتی که از سشوار برای خشک کردن موها استفاده می کنید، باد خنک سشوار نتایج مطلوب‌تری به همراه دارد، استفاده از حوله های نخی خشن باعث آسیب به موها می شود و به جای آن از حوله مو استفاده کنید، در واقع هنگام خشک کردن موها ابتدا ۸۰ درصد رطوبت موها توسط حرارت زیاد سشوار خشک شود و با حرارت متوسط باعث خشک شدن کامل موها شوید و همچنین در هنگامی که موهای شما خیس می باشد از شانه زدن موها خودداری کنید، زیرا در این حالت امکان آسیب رسیدن به موها و ایجاد موخوره و شکستگی آنها زیاد می باشد.

۳- از شانه مناسب استفاده کنید.

برای شانه زدن موها، شانه های دانه درشت را انتخاب کنید، زیرا این شانه ها فشار کمتری به ریشه مو وارد می کند و شکستگی موها را به حداقل می رساند و برای شانه زدن از نوک مو شروع به شانه زدن کنید تا به ریشه مو برسید.

۴- استفاده از روغن مو

برای رطوبت رسانی موها و ترمیم موهای آسیب دیده می توان از روغن موی سبک مانند روغن آرگان استفاده کرد، زیرا این روغن بدون اینکه باعث احساس چربی و سنگینی روی موها شود، تاثیر بسیار زیادی در افزایش درخشندگی موها دارد، بدین منظور کمی روغن را روی نوک موهای نم دار بمالید.

چگونه موهای صاف و براق داشته باشیم؟

۵- شستشوی موها با آب سرد

آب سرد باعث افزایش درخشندگی موها و رساندن موخوره به حداقل می شود، بنابراین بهتر است در هنگام آبکشی موها، با آب سرد موها را آبکشی کنید. شاید این نکته برای شما تعجب آور باشد اما این مسئله را در هنگام شستشوی دست ها نیز می توانید دریابید، هنگامی که دست های خود را با شوینده ملایم شستشو داده و با آب داغ آبکشی می کنید، پوست دست ها دچار خشکی و چروک می‌شود، اما شستشوی دست ها با آب سرد باعث نرم شدن دست ها می شود. در واقع آب سرد باعث بسته شدن کوتیکول های مو و حفظ رطوبت ساقه مو می شود، در نتیجه تاثیر زیادی در براق شدن موها دارد، همچنین آب سرد تاثیر زیادی در حفظ رنگ مو برای مدت طولانی تری دارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۶- استفاده از شامپوی بدون سولفات

در صورتی که شامپوی شما دارای سولفات باشد، باعث ریزش مو و صدمه به موهای شما می شود، زیرا این مواد باعث از بین رفتن روغن های طبیعی پوست سر شده و موها را در برابر عوامل مختلف آسیب پذیرتر می کند.

۷- موها را به صورت مرتب کوتاه کنید.

در صورتی که انتهای مو خشک و درشت باشد، باید موهای شما به صورت مرتب کوتاه شود تا باعث نرم تر و سبک تر شدن موها شود و لازم نیست هر بار مقدار زیادی از مو را کوتاه کنید و کوتاه کردن یک سانت از موها کفایت می کند.

۸- استفاده از روبالشی ابریشمی یا روسری ابریشمی

به منظور حفظ رطوبت موهای خود از روسری ابریشم یا روبالشی ابریشمی استفاده کنید، زیرا بالش های پنبه ای باعث جذب رطوبت موهای شما و خشکی آن ها می شود.

۹- قبل استفاده از ابزار های حرارتی از محافظ مو استفاده شود.

در صورتی که برای خشک کردن و صاف کردن موها از ابزارهای حرارتی استفاده می کنید قبل از انجام این کار از محافظ مو استفاده کنید تا استفاده از این ابزارها باعث آسیب به موها نشود.

۱۰- برای شستشوی موها از مواد طبیعی استفاده شود.

مواد طبیعی مانند گل سر شوی، برگ های کرفس، سرکه سیب، تخم مرغ، روغن زیتون و روغن کرچک تاثیر زیادی در حفظ رطوبت موها و جلوگیری از وز شدن و گره خوردن آن ها دارد، همچنین از عفونت پوست سر جلوگیری کرده و نقش بسزایی در صاف کردن موها دارند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چند راهکار ساده برای داشتن موی صاف و درخشنده

۱- در استفاده از محصولات مراقبتی مو زیاده‌ روی نکنید.

در صورتی که از محصولات مراقبتی مو مانند شامپو نرم کننده و سرم مو به میزان زیادی استفاده شود، نه تنها تاثیری در سلامت موها ندارد، بلکه باعث آسیب‌دیدگی آنها می شود و در صورتی که این محصولات دارای مواد شیمیایی قوی باشد باعث افزایش خشکی و کدری موها خواهد شد، نه تنها وجود این مواد شیمیایی باعث آسیب به موها می شود، بلکه برای محیط زیست هم خطرناک می باشد، بنابراین بهتر است از محصولات طبیعی استفاده شود.

۲- استفاده از ماسک موی مناسب

به منظور افزایش درخشندگی موها می توان از ماسک موهای مختلفی استفاده کرد، اما قبل استفاده از ماسک مو باید به نوع موها توجه شود، زیرا ماسک مو هایی که برای موهای خشک استفاده می شود، نمی توان برای موهای چرب مورد استفاده قرار داد و در صورتی که ماسک مناسب موی خود را انتخاب نکنید، باعث تحریک موها و آسیب پذیری آن ها می شود.

۳- از روغن های تقویت کننده به کف سرتان بزنید.

چرب کردن کف سر تاثیر زیادی در افزایش نرمی و لطافت مو ها دارد، اما نباید در این کار زیاده روی کنید، زیرا چرب کردن موها، باعث نیاز به شستشوی بیشتری می شود و این کار باعث از بین رفتن چربی های طبیعی مو می شود، برای این کار بهتر است از روغن زیتون، روغن نارگیل و یا روغن بادام استفاده شود و این روغن ها را ابتدا کمی گرم کرده و به آرامی روی کف سرتان ماساژ دهید، بهتر است روغن به مدت یک ساعت روی سر بماند، سپس موها را با شامپوی ملایم شستشو دهید.

چند راهکار ساده برای داشتن موی صاف و درخشنده

۴- در برابر محرک ها از موهایتان مراقبت کنید.

عواملی مانند نور خورشید، باد، باران باعث تجمع آلودگی و گرد و غبار بر روی موها شده و از درخشندگی آنها جلوگیری می‌شود، بنابراین زمانی که در معرض این موارد قرار می گیرید،از کلاه یا چتر استفاده کنید.

۵- بهتر است شامپو و نرم کننده شما یک برند داشته باشد.

چنانچه از شامپو و نرم کننده با برند یکسان استفاده شود به دلیل این که دارای فرمولاسیون مشابه می باشند و برای نوع مشخصی از افراد ساخته شده‌اند، نتایج بهتری نسبت به دو محصول با برند متفاوت دارند.

۶- از کش محکم برای بستن موها استفاده نشود.

چنان چه از کش سفت برای بستن موها استفاده شود، این موضوع باعث افزایش اصطکاک و شکنندگی موها می شود و به جای این کش ها بهتر است از کش هایی که دور آنها پارچه است، استفاده شود.

۷- در هنگام خواب موهای تان را محکم نبندید.

بهتر است در هنگام خواب موها را ببافید تا باعث جلوگیری از گره خوردن موها و وز شدن آنها شود، زیرا اگر موهای شما گره بخورد، شانه زدن آنها مشکل شده و به سلامت موها آسیب می رساند، همچنین بیش از حد شانه زدن موها باعث افزایش خشکی و وزی آنها می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

بهترین روغن برای براق شدن مو

روغن های گیاهی مختلفی وجود دارد که باعث براق شدن موها می شود، که از این روغن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- روغن بادام

روغن بادام سرشار از ویتامین c، کلسیم، منیزیم، ویتامین D می باشد که این ویتامین ها تأثیر زیادی در رفع کدری موها دارند، همچنین باعث تامین مواد مغذی مورد نظر موها و رطوبت رسانی به آنها شده وباعث افزایش نرمی و لطافت آن‌ها می‌شود، همچنین روغن بادام تاثیر زیادی در رشد سریع موها و افزایش استحکام آنها دارد.

۲- روغن نارگیل

از ویتامین های موجود در روغن نارگیل می توان ویتامین A،E،C،D،K را نام برد، که این ویتامین ها باعث تقویت موها شده و از ریزش آن ها جلوگیری می کند، همچنین روغن نارگیل دارای اسید اوریک می باشد، که از موها در برابر عوامل محیطی محافظت کرده و از ایجاد عفونت بر روی پوست سر جلوگیری می کند.

۳- روغن زیتون

روغن زیتون تاثیر زیادی در تغذیه موها دارد و با نفوذ به موهای شما باعث رطوبت رسانی عمیق و آنها شده و تاثیر زیادی در درمان شوره سر و تقویت موها دارد، همچنین وجود خاصیت آنتی اکسیدانی در روغن زیتون، باعث کنترل ریزش مو می شود.

بهترین روغن برای براق شدن مو

۴- روغن آووکادو

روغن آووکادو سرشار از اسیدهای چرب ضروری، مواد مغذی و ویتامین ها می باشد، به همین دلیل تاثیر زیادی در رطوبت رسانی و حالت دهی به موها دارد، همچنین باعث براق شدن و شفافیت موها می شود.

۵- روغن نعناع

ترکیبات مختلفی که در روغن نعناع وجود دارد، باعث حفظ رطوبت موهای شما شده و تاثیر زیادی در تنظیم ph پوست، جلوگیری از خشکی آن دارد، همچنین با شوره سرمقابله کرده و باعث تغذیه موها می‌شود، بنابراین تاثیر بسزایی در افزایش تراکم موها و درخشندگی آنها دارد.

بهترین براق کننده موی طبیعی

شاید برخی افراد  براین تصورند که به منظور براق شدن موها بهتر است از محصولات گران قیمت استفاده کنند، اما باید بدانید که می توان با چند راهکار طبیعی، تاثیر بسزایی در افزایش درخشندگی و براق شدن موها داشت، همان‌گونه که در بالا ذکر کردیم، روغن های طبیعی مختلفی وجود دارد که باعث افزایش شفافیت و درخشندگی موها می شود، همچنین ماسک هایی خانگی وجود دارد که برای هر نوع مو، باید از ماسک مناسب استفاده شود، درصورتی که  از این ماسک ها به صورت مداوم استفاده شود.

بهترین براق کننده موی طبیعی
تاثیر آن را در کوتاه مدت بر روی موها مشاهده خواهید کرد.

براق شدن مو به کمک روش های ساده و کم هزینه

برخی  افراد برای داشتن موهای براق در طول روز چند بار موهای خود را شانه می زنند، اما این کار باعث شکسته شدن تارهای مو می‌شود و همچنین انجام روش هایی مانند کراتینه مو نیز هزینه زیادی دارد، روش های ساده و کم هزینه ای وجود دارد که می‌تواند به براق شدن موها کمک کند، از این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- آبرسانی موها

اگر موهای سالم به اندازه کافی آبرسانی شوند، باعث براق شدن آنها خواهد شد، به منظور آبرسانی موها از نرم کننده و ماسک موی باکیفیت استفاده شود، که در ادامه چند ماسک خانگی که تاثیر زیادی در براق شدن موها دارد، معرفی می کنیم، استفاده از نرم کننده نیز باعث افزایش خاصیت ارتجاعی موها و حفظ رطوبت موها شده و در نتیجه تأثیر زیادی در افزایش لطافت موها دارد، در واقع وقتی از نرم کننده استفاده می‌شود، باعث صافی کوتیکول شده که صافی کوتیکول ها باعث منعکس شدن نور و درخشندگی موها می شود.

۲- دقت کردن به ترکیبات شامپو

خارجی ترین لایه مو، کوتیکول می باشد که از قطعاتی به نام کراتین تشکیل شده است و زمانی که کوتیکول حالت صافی داشته باشند، باعث حفظ رطوبت مو و درنتیجه براق شدن آن‌ها می‌شود، اما با آسیب به کوتیکول، موها دچار خشکی و کدری می‌شود، بنابراین شامپوهایی که برای موها استفاده می‌شود،باید دارای ترکیبات مناسبی باشد تا از آسیب به موها و کوتیکول مو جلوگیری شود.

براق شدن مو به کمک روش های ساده و کم هزینه

۳- استفاده از محصولات مراقبتی مناسب

با توجه به نوع مو خود باید از محصول مراقبتی مناسب استفاده شود، همچنین ماسک و روغن هایی وجود دارد که باعث افزایش درخشندگی موها می شود و همه این موارد باعث ایجاد لایه نازکی بر روی موها شده و تاثیر زیادی درخشان شدن و براق شدن آنها دارد، اما با توجه به نوع خود باید از این مواد استفاده کنیم، چنانچه موهای شما ضخیم و خشک می باشد، بهتر است برای مراقبت از آنها از روغن های طبیعی و کرم مو های سنگین تر استفاده شود تا باعث آبرسانی بیشتر موها شود اما با نازک شدن موها بهتر است از سرم مو،بر روی موها استفاده شود زیرا کرم مو، باعث چرب شدن این موها می شود.

۴- از غذاهای مفید استفاده شود.

مکمل هایی مانند کلاژن و بیوتین نقش بسزایی در سلامت موها و براق شدن آنها دارد و همچنین مصرف مواد غذایی مانند آبگوشت، سفیده تخم مرغ،  سبزیجات با برگ سبز رنگ، توت فرنگی و مرکبات نیز به دلیل این که سرشار از کلاژن هستند، باعث رشد و براق شدن موها می شوند، بیوتین نیز تأثیر زیادی در رشد موها و تقویت آنها دارد و می‌توان با اصلاح رژیم غذایی این مکمل را از طریق غذاها دریافت کرد، از غذاهای حاوی بیوتین می توان قارچ ها، تن ماهی، بوقلمون، برگ چغندر، ماهی سالمون، جگر، سویا، موز، کره بادام زمینی،تخم مرغ وتخمه آفتابگردون را نام برد.

۵- بیش از حد از شامپو استفاده نشود.

در صورتی که بیش از حد از محصولات شیمیایی استفاده شود، باعث کدر شدن موها شده زیرا نور انعکاس مناسبی ندارد، حتی اگر شامپو برای براق شدن موها استفاده می کنید در هر بار استفاده باید به مقدار کافی از آن بزنید، زیرا شامپوی زیاد باعث ریزش موها می شود و بهتر است از شستشوی روزانه موهای خودداری شود و در هفته چند بار موها شستشو شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۴ ماسک موی موثر خانگی برای براق شدن مو

یکی از موثرترین روش ها برای داشتن موهایی براق استفاده از ماسک مو می باشدکه از این ماسک ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- ماسک تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از پروتئین و ویتامین های مختلفی می باشد که تاثیر زیادی در رطوبت رسانی به موها، تغذیه مو و جلوگیری از کدر شدن آن دارد، همچنین تخم مرغ باعث از بین رفتن آلودگی های روی مو شده و به افزایش شفافیت موها کمک می‌کند، برای استفاده از ماسک تخم مرغ کافیست یک تخم مرغ را کاملا به هم زده و موها را خیس کنید و موها را کاملاً به تخم مرغ آغشته کنید، سپس به آرامی موها را شانه بزنید تا تخم مرغ، تمام ساقه های مو را پوشش دهد و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه روی موها بماند، سپس موها را با شامپوی ملایم شستشو دهید، بهتر است برای افزایش درخشندگی موها آنها را با آب سرد شستشو دهید.

۲- استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب باعث متعادل سازی سطح PH موهای شما شده و تاثیر زیادی در افزایش نرمی، پاکسازی و شفافیت موها دارد، گاهی افراد به دلیل اینکه نگران بوی سرکه هستند، از آن استفاده نمی کنند اما بوی سرکه با خشک شدن موها از بین می رود، برای استفاده از سرکه سیب ابتدا موهای خود را با شامپو شستشو دهید و سپس یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری آب ترکیب کرده و بر روی موها بریزید و به آرامی موها را شانه بزنید، اگر موهای شمابلند می باشد میزان سرکه را اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه بر روی موهایتان بماند، سپس موها را با آب سرد شستشو دهید.

۴ ماسک موی موثر خانگی برای براق شدن مو

۳- ماسک آووکادو

به منظور رفع خشکی موها و آبرسانی و تقویت آنها از ماسک آووکادو استفاده کنید، زیرا آووکادو دارای چربی طبیعی می باشد که باعث افزایش درخشندگی مو و تغذیه آنها می شود، بدین منظور از آووکادو رسیده استفاده کنید زیرا باعث می‌شود بهتر بر روی موها پخش شود. برای تهیه ماسک آووکادو، آووکادو رسیده را کاملاً له کنید تا یکدست شود می توانید آووکادو را در مخلوط کن بریزید تا مخلوط یکدستی به دست آید، سپس موها را خیس کرده و آووکادو را بر ساقه و ریشه مو ماساژ دهید و اجازه دهید این ترکیب به مدت ۱۵ دقیقه بر روی موها بماند، سپس موها را با شامپوی ملایم و آب سرد شستشو دهید.

۴- استفاده از عسل

عسل تاثیر زیادی در شفاف سازی موها و درخشندگی آنها دارد، زیرا دارای مواد مغذی بوده و به دلیل وجود آنتی اکسیدان، از موها در برابر عوامل آسیب زا مراقبت می‌کند، برای تهیه ماسک عسل کافیست یک چهارم فنجان آب گرم را به یک چهارم فنجان عسل اضافه کرده و کاملا مخلوط نمایید، سپس موها را خیس کنید و این مخلوط را بر روی موهایتان بمالید و موها را شانه بزنید و اجازه دهید این ترکیب به مدت ۱۵ دقیقه بر روی موهایتان بماند، سپس موها را با شامپوی ملایم و آب سرد شستشو دهید.
در صورتی که  با استفاده از این ماسک ها بازهم موهای شما که خشک و وز بود، می توانید از یک نرم کننده و حالت دهنده موی طبیعی استفاده کنید، استفاده از روغن نارگیل یا روغن زیتون تاثیر زیادی در افزایش نرمی و لطافت موها دارد، برای استفاده از این روغن ها بهتر است ابتدا موهای خود را خیس کنید، سپس یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را از ریشه تا ساقه به موها بزنید و موها را شانه بزنید، می‌توانید از کلاه بر روی موها استفاده کنید تا تاثیر آن بر روی موها بیشتر باشد، بعد از ۳۰ دقیقه موهایتان را با شامپو و آب سرد شستشو دهید.

کلام آخر

مو تاثیر زیادی در افزایش جذابیت و زیبایی چهره دارد، در صورتی که موها از درخشندگی لازم برخوردار باشند، تاثیر آن دوچندان می‌شود، برای داشتن موهای براق و درخشان می توان از ماسک ها و روغن های طبیعی استفاده کرد، اما برای استفاده از این مواد ابتدا باید نوع موی شما مشخص باشد، تانتایج مطلوبی دریافت کنید و در صورتی که از ماسک مناسب مو استفاده نشود، ممکن است باعث ریزش مو و آسیب پذیری آنها شود و اگر در این زمینه اطلاعاتی ندارید، می توانید از یک متخصص کمک بگیرید.

5 1 رای
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x