کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

فواید امگا ۳ برای پوست صورت

امگا ۳ دارای فواید بسیار زیادی می باشد که از این فواید می‌توان به مبارزه با افسردگی ،کاهش التهاب و جلوگیری از بیماری‌های قلبی اشاره کرد، همچنین وجود اسیدهای چرب امگا۳ در مواد غذایی باعث تقویت مو و جوانسازی پوست می شود، از مزایای امگا ۳ برای پوست صورت می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید

امگا ۳ تاثیر بسزایی در مقابله با اشعه مضر فرابنفش خورشید دارد و با توجه به مطالعات انجام شده وجود امگا ۳ در مواد غذایی باعث کاهش حساسیت پوست نسبت به اشعه فرابنفش می شود،
این تحقیقات نشان داده است افرادی که به مدت ۳ ماه ۴ گرم از اسید های امگا ۳ مصرف کرده‌اند، مقاومت پوست آنها در برابر آفتاب سوختگی حدود ۱۳۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

۲- از خشکی، قرمزی و خارش پوست جلوگیری می کند.

وجود امگا ۳ در رژیم غذایی باعث حفظ رطوبت پوست شده و تاثیر بسزایی در کاهش خشکی و خارش ناشی از اختلالات پوستی دارد. بعضی بیماری های پوستی مانند پسوریازیس یا درماتیت آتوپیک منجر به ایجاد اختلالاتی بر روی پوست می شود که با مصرف امگا ۳ می توان تاثیر بسزایی در کاهش اختلالات داشت، همچنین امگا۳ باعث ایجاد لایه محافظ بر روی پوست می شود که از آن در برابر عوامل تحریک کننده محافظت می‌کند و با مصرف روغن بذر کتان در روز می توان نیاز به بدن را به امگا۳ تامین کرد، زیرا این روغن غنی از امگا ۳ می باشد.فواید امگا ۳ برای پوست صورت

۳- کاهش جوش و آکنه

وجود التهاب بر روی پوست باعث ایجاد آکنه بر روی آن می شود و با مصرف میزان کافی منابع امگا ۳ در رژیم غذایی می توان، تاثیر بسزایی در پیشگیری از بروز آکنه داشت، برای درمان آکنه از ایزوترتینوئین استفاده می‌شود که این دارو درمانی ممکن است دارای عوارض جانبی باشد و با مصرف امگا ۳ می توان عوارض جانبی این دارو را کاهش داد، همچنین مصرف امگا۳ باعث تنظیم میزان چربی پوست می شود و با کاهش چربی پوست احتمال بروز آکنه نیز کاهش پیدا می کند.

۴- کاهش احتمال ابتلا به سرطان پوست

مصرف امگا ۳ تاثیر بسزایی در کاهش ریسک ابتلا به سرطان پوست دارد و همچنین با مصرف میزان  کافی امگا۳ احتمال ایجاد سرطان های دیگر نیز کاهش پیدا می‌کند.

۵- ترمیم زخم ها با امگا ۳

مصرف امگا ۳ به صورت موضعی تاثیر بسزایی در ترمیم زخم و جلوگیری از عفونت دارد و از گسترده  شدن زخم های ایجاد شده بر روی پوست جلوگیری می‌کند.

۶- درمان سوختگی پوست

امگا۳ خاصیت ضد التهابی دارد، بنابراین تاثیر بسزایی در درمان سوختگی های جزئی پوست دارد.

امگا ۳ برای پوست

درمان مشکلات پوستی ممکن است هزینه های بالایی را در بر گیرد و برای حفظ سلامت پوست و جلوگیری از آسیب های پوستی بهتر است موارد دیگری را رعایت کنید، یکی از موارد مهم برای داشتن پوستی شاداب و جوان رژیم غذایی مناسب می باشد و یکی از مهمترین موادی که از طریق تغذیه قابل دریافت می باشد، امگا۳ است که تاثیر بسزایی در شادابی و طراوت پوست دارد.

امگا ۳ برای پوست
با توجه به اینکه بدن قابلیت تولید امگا ۳ را ندارد، باید از طریق مصرف مواد غذایی مختلف نیاز بدن تامین شود، از مواد غذایی که حاوی امگا ۳ می باشد می توان گردو، روغن ماهی، ماهی سالمون و ساردین را نام برد و در صورتی که در رژیم غذایی به ندرت از این منابع استفاده می شود، بهتر است با مصرف مکمل های امگا ۳ نیاز بدن را تامین کنید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

آیا امگا ۳ برای پوست مفید است؟

پوست به طور طبیعی دارای چربی به نام سبوم می باشد که از آن در برابر آسیب های محیطی محافظت می کند، اما چنانچه در اثر عوامل مختلف میزان چربی پوست کمتر از حد طبیعی باشد، موجب آسیب پذیری پوست و در نتیجه ایجاد چین و چروک هایی بر روی آن می شود و همچنین کاهش چربی های مفید پوست باعث کاهش انعطاف پذیری، رطوبت آن و در نتیجه خشکی و پوسته پوسته شدن آن می شود، مصرف امگا۳ تاثیر بسزائی در پیشگیری از آسیب هایی مانند آکنه و اگزما دارد.

آیا امگا ۳ برای پوست مفید است؟
همچنین مصرف امگا ۳ باعث پیشگیری از سرطان پوست و جلوگیری از ریزش موها می شود، زیرا از خشکی پوست سر جلوگیری می کند.
تامین امگا ۳ بدن  از طریق مصرف مواد غذایی مانند گردو، روغن گردو، ماهی ها، جوانه گندم می باشد،همچنین می‌توان از طریق مصرف مکمل های امگا ۳ نیاز بدن را به این ماده تامین کرد و تاثیر بسزایی در افزایش جوانسازی و زیبایی پوست داشت و از شروع شدن زود هنگام روند پیری پوست جلوگیری کرد، همچنین می توان قرص امگا ۳ را به صورت موضعی نیز مورد استفاده قرار داد به این صورت که محتویات قرص را تخلیه کرده و به آرامی بر روی پوست به صورت دورانی ماساژ می‌دهید، استفاده موضعی از امگا ۳ باعث افزایش  نرمی و لطافت پوست خواهد شد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چگونه از امگا۳ برای داشتن پوستی سالم وشفاف استفاده کنیم؟

همانگونه که در بالا گفتیم اسیدهای چرب امگا۳ تاثیر بسزایی در سلامتی بدن و تقویت پوست دارند و باید به میزان کافی از منابع انرژی غذایی حاوی امگا ۳ استفاده شود.
اسیدهای چرب امگا ۳، بر ۳ نوع اسید آلفا لینولنیک اسید، دوکزاهگزانوئیک واسید ایکوزاپنتانوئیک می باشند که این ترکیبات تاثیر بسزایی در سلامت پوست و جوانسازی آن دارد، بیشترین منبع امگا ۳ ماهی های چرب می باشند، اما در رژیم غذایی افراد کمتر از ماهی استفاده می شود و بدن با کمبود این ترکیب مواجه می باشد و باید با مصرف قرص امگا۳ کمبود بدن جبران شود، تا باعث کاهش التهاب، حفظ سلامت قلب، مبارزه با بیماریهای مزمن و خود ایمنی و زیبایی پوست شود.

چگونه از امگا۳ برای داشتن پوستی سالم وشفاف استفاده کنیم؟
به منظور زیبایی پوست می توان قرص امگا ۳ را به صورت موضعی و خوراکی مورد مصرف قرار داد، مصرف خوراکی قرص امگا ۳ در کنار وعده های غذایی با یک لیوان آب باشد و زمان آن می تواند در وعده صبحانه، ناهار و شام باشد، چنانچه مصرف قرص امگا۳ باعث عوارض گوارشی شود، باید دوز مصرفی را به دونیمه تقسیم کرده و در ساعات مختلف مصرف شود، به دلیل اینکه مصرف مکمل امگا۳ همراه با غذا باعث کاهش عوارض جانبی آن می شود، تاکید بر این است که در کنار وعده غذایی مکمل مصرف شود.
در صورتی که به منظور تامین امگا ۳ بدن از روغن ماهی استفاده می شود،بهتر است قبل از غذا آن را مصرف کنید تا از بروز سوء هاضمه و برگشت اسید معده جلوگیری کند، همچنین مصرف قرص امگا ۳ به همراه غذا باعث کاهش عوارض مانند آروغ زدن، حالت تهوع و اسهال خواهد شد. در صورتی که قرص امگا۳ در کنار غذاهایی که حاوی چربی مفید است، استفاده شود باعث جذب بهتر آن در بدن خواهد شد، اما چنانچه در هنگام شام قرص امگا ۳ مصرف شود، در کیفیت خواب بسیار تاثیر گذار می باشد.

منابع غذایی حاوی امگا ۳ و مفید برای پوست

از مواد غذایی حاوی امگا ۳ می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- ماهی

یکی از عوامل  انسداد عروق، تری گلیسیرید می باشد که مصرف ماهی های آب سرد به دلیل این که حاوی غلظت بالایی EPAوDHAمی باشند، تاثیر زیادی در کاهش میزان تری گلیسیرید موجود در بدن دارد، ماهی هایی مانند ماهی سالمون، ماهی چرب، ماهی ساردین، سالمون حاوی غلظت بالایی از اسیدهای چرب می باشد که برای تامین نیاز بدن بهتر است هفته ای دوبار از این ماهی ها در رژیم غذایی استفاده شود.

۲- نان و غلات

امروزه با توجه به اهمیتی که به ویتامین‌ها و مواد مغذی بدن داده می‌شود، بعضی از مواد غذایی با استفاده از مکمل های مختلف غنی سازی می شود به عنوان مثال برخی از شرکت‌ها امگا ۳ را به نان، غلات، پاستا و ماکارونی اضافه می‌کنند و نیاز بدن به این مکمل تامین می شود، اما بهتر است در کنار نان و غلات از موادی که غنی از امگا ۳ می باشند، مانند سویا، روغن کتان و آجیل نیز استفاده شود.

۳- سویا

سویا غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد، که می توان به منظور بهره مندی از مزایای سویا از شیر سویا، روغن سویا در رژیم غذایی استفاده شود.

۴- استفاده از مکمل ها

چنانچه نمی توانید از مواد غذایی نام برده در رژیم غذایی استفاده کنید، می توان با مصرف قرص های ماهی و یا قرص های جلبک دریایی نیاز بدن به این مکمل را تامین کرد، به طور معمول بدن به میزان ۵۰۰ میلی گرم تا ۴ گرم به اسیدهای چرب امگا ۳ در روز نیاز دارد و در صورتی که میزان دوز مصرفی بیشتر از اندازه باشد، باعث بروز خطراتی خواهد شد و امکان تداخل آن با سایر داروها وجود دارد بنابراین باید مصرف آن طبق نظر پزشک باشد.

۵- بذر کتان یا روغن بذر کتان

 یکی دیگر از مواد غذایی که سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد بذر کتان است، که برای استفاده از بذر کتان می توانیم آن را به صورت پودر در آورده و مصرف کنید، همچنین دانه هایی مانند دانه کدو تنبل، خشخاش و کنجد نیز سرشار از امگا ۳ می باشد و برای تهیه سالاد، نان و کیک می توان از این مواد استفاده کرد.

۶- استفاده از روغن های گیاهی

به منظور تامین نیاز بدن به امگا ۳ می توان از روغن های مانند روغن کانولا، سویا و گردو در رژیم غذایی و تهیه سالاد استفاده کنید، اما با توجه به اینکه روغن ها ممکن است، کالری بالایی داشته باشد، موجب افزایش وزن خواهند شد و بهتر است از آن‌ها به میزان کمی استفاده کنید، استفاده از این روغن ها در حرارت بالای پخت و پز باعث ازبین رفتن خواص آن نخواهد شد‌.

منابع غذایی حاوی امگا ۳ و مفید برای پوست

۷- حبوبات

مصرف حبوبات مانند لوبیا چیتی، لوبیا قرمز، سویای تازه، باعث تامین نیاز بدن به امگا ۳ می شود.

۸- شیر و ماست غنی شده

به منظور تامین نیاز بدن به امگا ۳ می توان از شیر و ماست غنی شده استفاده کرد که مصرف این لبنیات باعث رشد سلولهای مغزی به خصوص در نوزادان می شود، اهمیت امگا ۳ در رژیم غذایی به گونه ای می باشد که در بسیاری از شیرخشک ها از این ماده استفاده می شود.

۹- مصرف سبزیجات با برگ سبز

سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم بروکلی، کاهو حاوی مقدار قابل توجهی از اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد و مصرف این سبزیجات باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های التهابی روده، سرطان و آرتریت روماتوئید می شود.

۱۰- گردو

حدود ۶۵ درصد وزن گردو و اسیدهای چرب غیر اشباع تشکیل داده‌اند و مصرف گردو در رژیم غذایی باعث عملکرد بهتر مغز و سیستم ایمنی می شود و افرادی که به بیماری آلزایمر و اضطراب دچار هستند، می توانند با مصرف گردو تاثیر مثبتی در بهبود حافظه و قدرت یادگیری داشته باشند، به منظور تامین نیاز روزانه بدن به امگا ۳، روزانه ۳ عدد گردو مصرف شود.

۱۱- تخم مرغ های غنی شده با امگا ۳

امروزه تخم مرغ هایی در فروشگاه در دسترس می باشد که با امگا۳ غنی شده اند و زرده آنها نسبت به تخم مرغ های معمولی تیره تر می باشد و با مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ غنی شده با امگا ۳ می توان نیاز بدن به این مکمل را تامین کرده و تاثیر بسزایی در محافظت از پوست و کاهش خطر زوال عقل داشته باشید.

۱۲- جلبک دریایی

با اینکه جلبک دریایی به سادگی در دسترس نمی باشد، اما جلبک دریایی سرشار از امگا۳ بوده و در رستوران های سوشی از سالاد جلبک دریایی استفاده می شود، همچنین می توان به صورت منجمد شده آن را در فروشگاه پیدا کنید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

ماسک های تقویتی امگا ۳

۱- ماسک امگا ۳

به منظور تقویت پوست و افزایش جوان سازی آن می توان از ماسک امگا ۳ استفاده کرد و برای تهیه ماسک از کپسول امگا ۳ استفاده کنید، برای تهیه کپسول امگا۳ نیاز به نسخه پزشک نیست و به راحتی میتوان آن را از داروخانه تهیه کنید، تهیه ماسک امگا۳ به شیوه زیر می باشد، کپسول های امگا ۳ دارای چند نوع مختلف می باشد و برای تهیه ماسک بهتر است از مکمل امگا ۳ ای که حاوی اسیدهای چرب ضروریALA,EPA, DHA هستند استفاده شود،برای استفاده از ماسک امگا۳، ابتدا صورت خود را کاملاً با یک شوینده ملایم شست و شو داده و خشک نمایید و با استفاده از یک سوزن کپسول امگا ۳ را تخلیه کرده و به آرامی بر روی پوست صورت ماساژ دهید، روغن امگا۳ به مدت چند دقیقه باید بر روی پوست ماساژ داده شود تا به خوبی جذب پوست شود، اجازه دهید این روغن به مدت بیست دقیقه بر روی صورت باقی بماند، سپس با آب ولرم پوست خود را شستشو دهید.

۲- ماسک امگا۳ و ویتامین E

چنانچه خواهان درخشندگی پوست و افزایش رطوبت آن هستید، از ماسک امگا ۳ به همراه ویتامین E استفاده کنید، این ماسک دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بوده و تاثیر بسزایی در تسکین قرمزی پوست، سوزش و خشکی آن دارد، همچنین استفاده از این ماسک باعث کیفیت بیشتر پوست صورت و بازسازی سلول ها با سرعت بیشتری می شود، برای تهیه این ماسک نیاز به یک عدد کپسول ویتامین E و یک عدد قرص امگا ۳ می باشد و محتویات این کپسول ها را با استفاده از سوزن تخلیه کرده و سپس با هم ترکیب کنید و به آرامی بر روی پوست ماساژ دهید، هرچه ماساژ پوست بیشتر باشد، جذب بهتر صورت می گیرد به مدت ۲۰ دقیقه بعد صورت را با آب ولرم شستشو دهید، لازم به ذکر است در صورت چربی زیاد پوست، استفاده از این ماسک توصیه نمی شود، زیرا باعث افزایش جوش و آکنه بر روی آن و همچنین افزایش قرمزی و سوزش خواهد شد.

ماسک های تقویتی امگا ۳

۳- ماسک مو با امگا ۳

می توان با استفاده از ماسک امگا ۳ تاثیر بسزایی در افزایش درخشندگی موها و جلوگیری از ریزش مو داشت، برای تهیه ماسک امگا ۳، چند عدد کپسول امگا ۳ را تخلیه کرده و به آرامی بر روی پوست سر ماساژ دهید و حدود نیم ساعت یک کلاه مخصوص بر روی سر قرار دهید، سپس با شامپوی ملایم موها را شستشو دهید، می تواند ترکیبات کپسول امگا ۳ را با کمی روغن زیتون تاکید کرده تا تاثیر آن بر روی افزایش نرمی و لطافت موها بیشتر باشد، زیرا استفاده از این ماسک باعث افزایش خونرسانی به فولیکول های مو شده و تاثیر بسزایی در بهبود رشد موها دارد، همچنین باعث از بین رفتن شوره و خارش کف سر می شود.

تفاوت بین امگا ۳ ایرانی و خارجی

تفاوت زیادی بین امگا۳ ایرانی و خارجی نمی باشد و از بسیاری نظرها این دو قرص شبیه هم می باشد،  اما ممکن است در ترکیبات موجود در آنها مانند میزان DHA، EPA یا روغن ماهی موجود در قرص امگا ۳ تفاوت‌های وجود داشته باشد، همچنین دو قرص حاوی ویتامین آ و ای می باشند که تمامی موارد تاثیر بسزایی در زیبایی و جوانسازی پوست دارد و افرادی که از قرص های امگا ۳ ایرانی و خارجی مصرف کرده اند از نظر کیفیت تفاوت زیادی را مشاهده نکرده اند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

آیا در کنار مولتی ویتامین میتوان از قرص امگا ۳ استفاده کرد؟

در صورتی که رژیم غذایی شما سرشار از میوه و سبزیجات باشد، نیازی به مصرف مولتی ویتامین نیست، اما چنانچه از کمبود ویتامین های بدن مطمئن هستید، بهتر است مصرف مولتی ویتامین ها را نیز در برنامه روزانه قرار دهید، اما در مورد نحوه مصرف قرص امگا ۳ در کنار مولتی ویتامین باید بگوییم که مصرف این دو در کنار هم تداخلی ایجاد  نکرده و باعث ایجاد خطرات برای سلامتی فرد نخواهد شد.

آیا در کنار مولتی ویتامین میتوان از قرص امگا ۳ استفاده کرد؟
اما بعضی از مکمل های امگا ۳ دارای ویتامین هایی هستند که مصرف این مکمل ها باعث تامین نیاز به بدن به بعضی ویتامین ها خواهد شد و نیازی به استفاده از مولتی ویتامین در کنار این مکمل ها نیست؟ زیرا مصرف بیش از اندازه مولتی ویتامین ها نیز ممکن است باعث ایجاد عوارض شود.

آیا مصرف بیش از حد امگا ۳ مضر است؟

ادعای سازمان غذا و دارو آمریکا برای این است که مصرف مکمل های امگا ۳ در صورتی که دوز آنها بیشتر از ۳ هزار میلی‌گرم در روز نباشد، خطری برای سلامتی افراد نخواهد داشت اما توصیه سازمان ایمنی غذای اروپا مصرف این مکمل ها را تا ۵۰۰۰ میلی گرم در روز بی خطر می داند، با توجه به اینکه امگا۳ باعث رقیق شدن خون و یا خونریزی بیش از حد در برخی افراد می شود.
بنابراین بهتر است به میزان زیادی از این مکمل‌ها استفاده نشود و افرادی که قصد انجام عمل جراحی دارند به مدت دو هفته قبل از عمل جراحی مصرف این مکمل ها را متوقف کنند، همچنین اکثر این مکمل ها حاوی ویتامین A می باشد که میزان زیاد ویتامین Aسمی می باشد.

آیا مصرف بیش از حد امگا ۳ مضر است؟
به منظور استفاده از مکمل های امگا۳ به توصیه های پزشکی توجه کنید، زیرا پزشک متخصص شرایط را بررسی کرده و دوز مناسب مکمل امگا ۳ را تجویز می‌کند و نیاز افراد به عنوان مکمل امگا ۳با توجه به شرایط آنها متفاوت است، بعضی افراد نیاز به امگا ۳ بیشتری دارند تا نتایج قابل قبولی دریافت کنند و بعضی افراد نیاز به امگا۳ کمتری دارند.

کلام آخر

اسیدهای چرب امگا ۳ تاثیر بسزایی در سلامت و زیبایی پوست دارد و بهتر است این اسیدها از طریق رژیم غذایی مناسب تامین شود و مواد غذایی که حاوی امگا ۳ می باشد، در رژیم غذایی استفاده شود تا بدن با کمبود این مکمل مواجه نشود، زیرا کمبود آن باعث ایجاد چین و چروک هایی بر روی پوست شده و پوست در برابر عوامل محیطی آسیب پذیرتر می باشد و منجر به ایجاد آکنه و جوش بر روی پوست می شود، بنابراین چنانچه خواهان زیبایی و جوانی پوست هستید، مصرف این مکمل را فراموش نکنید.

4 1 رای
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x