کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

بهترین درمان رگ های عنکبوتی صورت

مویرگ هایی به رنگ قرمز یا آبی که در زیر سطح پوست قرار دارد و شبیه تار های عنکبوت ها می باشند به رگ های عنکبوتی معروف می باشند، که احتمال ایجاد آنها در هر نقطه‌ای از بدن وجود دارد، با اینکه رگ های عنکبوتی خطرناک نیستند اما به دلیل ظاهر ناخوشایندی که دارند ممکن است باعث ناراحتی افراد شوند، بنابراین باید برای درمان آن ابتدا علت رگ های عنکبوتی مشخص شود و سپس از درمان مناسب استفاده شود.

بهترین درمان رگ های عنکبوتی صورت
در واقع دلیل ایجاد رگ های عنکبوتی شکسته شدن رگهای خونی روی صورت و انبساط آنها می باشد و این امر باعث مشاهده رگ های خونی قرمز رنگ مویرگ های شکسته در زیر پوست می شود، این رگ ها معمولا بر روی پاها و یا صورت، مشاهده می‌شوند، اما چنانچه این رگ ها بر روی صورت ایجاد شوند، ظاهر ناپسندی خواهند داشت.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

علت بروز رگ های عنکبوتی چیست؟

رگ های خونی عنکبوتی در هر سنی و در هر فردی امکان ایجاد دارند، اما مشاهده این رگ های خونی عنکبوتی در برخی افراد نسبت به سایرین بیشتر می باشد، از علت بروز رگ های عنکبوتی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- قرار گرفتن در معرض نور خورشید

چنان چه افراد در معرض آفتاب قرار گیرند، اشعه های خورشید باعث صدمه به پوست شده و تاثیر بسزایی در بزرگتر کردن عروق خونی و نزدیک شدن آنها به پوست دارد و باعث می شود این رگ ها به وضوح بر روی پوست قابل مشاهده باشد.

۲- تغییرات آب و هوایی

یکی از عواملی که باعث تاثیر گذاری بر روی گردش خون می شود، تغییرات شدید آب و هوایی می باشد، که این تغییرات باعث آسیب به رگ های خونی شده و در نهایت پارگی و شکستگی رگ ها را منجر می شود.

۳- تغییرات ناگهانی فشار

چنانچه فشار زیادی به عروق خونی وارد شود، منجر به ایجاد پارگی و در نتیجه رگ های عنکبوتی خواهد شد، حتی ممکن است یک عطسه و یا استفراغ شدید نیز باعث ایجاد فشار و شکستگی عروق شود.

۴- تغییرات هورمونی

یکی دیگر از تغییراتی که باعث ایجاد رگ های خونی عنکبوتی می شود، تغییرات هورمونی می باشد که این تغییرات در زمان بارداری زیاد می باشد و ممکن است بعد از زایمان ناپدید شوند.

۵- محرک های محیطی

چنانچه پوست دربرابر محرک های محیطی و آلاینده ها قرار گیرد، موجب آسیب به پوست شده و در نهایت رگ های خونی بیشتر بر روی آن قابل مشاهده می باشد.

علت بروز رگ های عنکبوتی چیست؟

۶- مصرف نوشیدنی های الکلی

مصرف نوشیدنی های الکلی باعث رقیق سازی خون می شود و باعث می شود رگ های خونی قرمز رنگ بر روی صورت مشاهده شود.

۷- بیماری روزاسه

در بیماری روزاسه پوست به دلیل ورید های بزرگ به رنگ قرمز در می آید و اغلب افرادی که به بیماری روزاسه مبتلا هستند، دچار رگ های عنکبوتی نیز می شوند.

۸- ژنتیک

چنان چه یکی از اعضای خانواده دچار رگ های عنکبوتی باشد، احتمال ابتلای سایر افراد به ایجاد رگ های عنکبوتی افزایش پیدا می کند.

۹- استفاده از پماد های استروئیدی

استفاده از پماد های استروئیدی باعث تحریک تکثیر سلولهای آندوتلیال می شود که این تکثیر سلولی باعث منبسط شدن مویرگ ها و در نتیجه، پارگی آن ها می شود با اینکه پماد های استروئیدی به منظور مدیریت اختلالات التهابی استفاده می‌شود؟ اما چنانچه بیش از اندازه از این پمادها استفاده شود، موجب نازکی پوست و در نتیجه برجسته شدن رگ های خونی می شود.

۱۰- افزایش سن

انعطاف پذیری رگ های خونی بر عهده پروتئینی به نام کلاژن می باشد، اما با افزایش سن میزان کلاژن سازی بدن کاهش پیدا کرده و کلاژن موجود در بدن نیز کم می‌شود، بنابراین امکان نازک تر و شفاف شدن پوست وجود دارد، به همین دلیل ایجاد رگ های عنکبوتی در افراد سالمند بیشتر می باشد، زیرا رگ ها بیشتر مستعد پارگی هستند.

۱۱- استفاده از مواد شوینده خشن

استفاده از شوینده های خشن باعث آسیب به لایه بالایی پوست و ایجاد لکه های قرمزی بر روی آن می شود و در نهایت منجر به شکستگی مویرگ ها خواهد شد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

برای درمان مویرگ های شکسته شده صورت چه کنیم؟

۱- لیزر درمانی

 یکی از متداول ترین روش ها برای درمان رگ های عنکبوتی لیزر درمانی می باشد، که این شیوه درمانی نیز ممکن است باعث آسیب هایی بر روی پوست شود و در عین حال با درد همراه بوده و روش پر هزینه ای می باشد و امکان برگشت رگ های عنکبوتی بر روی پوست وجود دارد و برای دریافت نتایج مثبت باید مجددا این روند تکرار شود.
به منظور دریافت نتایج مطلوب از لیزر رگدهای عنکبوتی بهتر است، اقدامات زیر انجام می گیرد

۱- مصرف داروهای رقیق کننده امکان افزایش خونریزی و پارگی رگ ها را افزایش می دهد، بنابراین به مدت چند روز قبل از لیزر رگ های عنکبوتی از مصرف داروهای رقیق کننده خون جلوگیری شود.

۲- هیچگونه مویی نباید در ناحیه درمان وجود داشته باشد، بنابراین قبل از انجام لیزر درمانی صورت را به طور کامل اصلاح کنید.

۳- قبل از انجام لیزر درمانی باید صورت کاملا پاکسازی شود و هیچگونه مواد آرایشی بر روی آن نباشد.

برای درمان مویرگ های شکسته شده صورت چه کنیم؟

۴- به مدت چند هفته قبل از لیزر درمانی از انجام سولاریوم، آفتاب گرفتن و برنزه کردن پوست خودداری شود.

۵- مصرف داروهایی مانند راکوتان باعث تاثیرات منفی بر نتایج لیزر رگ های عنکبوتی می شود، بنابراین باید به مدت شش ماه بین مصرف راکوتان تا انجام لیزر فاصله باشد.

۶- بر روی ناحیه درمان نباید هیچ گونه بیماری پوستی وجود داشته باشد و در صورتی که ناحیه مبتلا به قارچ می باشد، ابتدا باید به درمان قارچ پرداخت و سپس اقدام به لیزر کرد.

۷- در ناحیه درمانی نباید هیچگونه تتویی وجود داشته باشد، زیرا در ناحیه ای که تتو وجود دارد نمی توان لیزر رگ های عنکبوتی را انجام داد.

۲- لیزر سطحی ونور IPL

در این روش از اشعه های مخصوصی برای درمان رگ های عنکبوتی استفاده می شود واین شیوه درمانی لایه های عمیق تر پوست را تحت نفوذ قرار می‌دهد، بدون اینکه آسیبی به لایه‌های بالایی وارد شود، روش درمان IPL شبیه روش لیزر درمانی می باشد، اما ممکن است، لیزر درمانی باعث آسیب هایی بر روی پوست شود و تعداد جلساتی که در IPLانجام می گیرد، نسبت به لیزر درمانی بیشتر است.

۳- اسکلروتراپی

اسکلروتراپی یک شیوه درمانی باشد که با تزریق یک محلول خاص به درون رگ انجام می گیرد و این مواد تزریقی باعث از بین بردن رگ های خونی که بر روی پوست قابل مشاهده می باشند، می شود گاهی ممکن است این روش باعث ایجاد درد و ناراحتی برای افراد شود، اما این عوارض موقت بوده و بعد از چند روز از بین می رود.

۴- رتینوئیدها

از درمانهای دارویی که برای رگهای عنکبوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد کرم های رتینوئید می باشد، که استفاده از این کرم ها موجب افزایش سلامتی پوست و کاهش قرمزی رگ های خونی می شود، اما استفاده از این کرم ها احتمال خشکی پوست را افزایش می‌دهد و گاهی موجب خارش پوست نیز می شود.

۵- پمادهای ترمیم کننده

پمادهای ترمیم کننده، باعث کوچک کردن رگ های خونی زیر پوست به صورت موقت می شود و در نهایت باعث کاهش قرمزی و کبودی رگ های عنکبوتی و بهبود ظاهر پوست می شود.

۶- پماد های پپتیدی

پماد های پپتیدی باعث افزایش تولید کلاژن سازی و در نهایت ضخیم شدن پوست می شوند و ضخیم شدن پوست باعث می شود، رگ های خونی کمتر قابل مشاهده باشد، از پماد های پپتیدی می توان پالمیتول تری پپتید ۸ را نام برد که این پماد تأثیر بسزایی در کاهش عروق گشاد شده و بهبود وضعیت پوست دارد.

۷- پمادهای ویتامین کا

پمادهای ویتامین کا، تأثیر بسزایی در ترمیم و تسکین پارگی مویرگ ها دارد و در نتیجه از مشاهده رگهای عنکبوتی بر روی پوست جلوگیری می کند و موجب بهبود ظاهر پوست می شود.
همان‌گونه که در بالا ذکر کردیم، برای درمان رگهای عنکبوتی ابتدا باید علت ایجاد رگ های  عنکبوتی مشخص شود، تا درمان راحت تر انجام گیرد به همین منظور در کلینیک‌های درمانی قبل از هر اقدامی، ابتدا با انجام سونوگرافی و معاینه بالینی صورت، علت ایجاد رگ های عنکبوتی مشخص می شود تا با توجه به شرایط بیمار روش درمانی مناسب انتخاب شود، بیشتر، مشکل رگ های عنکبوتی با استفاده از دارو درمانی قابل درمان می باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

درمان های خانگی رگ های عنکبوتی صورت

۱- از آب گرم برای شستشوی صورت استفاده نشود.

با توجه به اینکه پوست صورت، از حساسیت بالایی برخوردار می باشد، در نتیجه افزایش دما باعث آسیب رساندن به رگهای خونی و در نتیجه ایجاد رگهای عنکبوتی بر روی آن می شود، بنابراین در هنگام شستشوی صورت بهتر است ازآب سرد و یا ولرم استفاده شود و هرگز از آب داغ استفاده نکنید.

۲- سرکه سیب

سرکه سیب خاصیت ضدعفونی کننده دارد و موجب پاکسازی پوست از آلاینده های مختلف می شود، همچنین خاصیت قابض دارد و باعث افزایش استحکام پوست و کاهش قرمزی آن می‌شود و تاثیر زیادی در بهبود ظاهر رگ های عنکبوتی دارد، برای استفاده از سرکه سیب، کافیست مقداری از آن را بر روی تکه ای پنبه بریزید و به آرامی بر روی نواحی مورد نظر بکشید.

۳- نارون کوهی

یکی دیگر از مواد که به عنوان قابض عمل می کند و تاثیر بسزایی در بهبود ظاهر رگ های عنکبوتی صورت دارد، نارون کوهی می باشد زیرا نارون کوهی حاوی تانن های زیادی می باشد که این تانن ها خاصیت آنتی اکسیدان دارد و باعث کوچک تر شدن منافذ پوست می شود.

۴- آلوئه ورا

آلوئه ورا نیز تاثیر بسزایی در کاهش قرمزی پوست دارد، اما ممکن است بعضی افراد نسبت به ژل حساسیت نشان دهند، بنابراین ابتدا آن را در ناحیه کوچکی از پوست تست کنید و در صورتی که باعث ایجاد حساسیت نشد، آن را بر روی نواحی مختلف صورت مورد استفاده قرار دهید، اما استفاده از گیاه آلوئه ورا بهتر است مرطوب کننده نیز استفاده شود، تا آبرسانی آن بیشتر باشد.
استفاده از ژل آلوئه ورا باعث کاهش قرمزی ناشی از رگ های عنکبوتی می شود اما در میزان استفاده آن باید دقت کنیم، زیرا در صورتی که بیش از اندازه استفاده شود، موجب خشکی سلول های پوست خواهد شد.

درمان های خانگی رگ های عنکبوتی صورت

۵- ویتامین c

ویتامین c نقش بسزایی در حفظ سلامت رگ های خونی و افزایش انعطاف پذیری آن ها دارد، همچنین موجب تحریک کلاژن سازی می شود، بدین منظور مصرف مکمل های ویتامین c فراموش نشود، تا باعث بهبود ظاهر رگ های عنکبوتی صورت شود.

۶- شاه بلوط هندی

به منظور درمان بیشتر بیماری های پوستی می توان از گیاه شاه بلوط هندی استفاده کرد، زیرا این گیاه تاثیر بسزایی در سلامتی عروق دارد و از آن به عنوان یک مکمل خوراکی و به صورت موضعی برای درمان رگ های عنکبوتی استفاده می شود.

۷- گیاهان دارویی

گیاهان دارویی مانند گل همیشه بهار، بومادران، ریشه گل ختمی، بابونه، مریم گلی تاثیر بسزایی بر روی سلامت پوست دارد، زیرا خاصیت ضد التهابی داشته و می توان برای درمان رگ های عنکبوتی نیز از این گیاهان استفاده کرد.

۸- روغن آرنیکا

یکی از روغن هایی که موجب کاهش رگ های عنکبوتی می شود روغن آرنیکا می باشد که استفاده از این روغن ممکن است در بعضی افراد باعث واکنش آلرژیک شود، بنابراین ابتدا کمی از آن را بر روی ناحیه کوچکی از پوست امتحان کنید و در صورتی که دچار عارضه جانبی نشدید، آن را بر روی پوست مورد استفاده قرار دهید.

۹- کمپرس سرد

چنانچه به مدت طولانی در معرض آفتاب یا گرما قرار گرفته اید ،به منظور جلوگیری از عوارض جانبی از کمپرس سرد استفاده کنید، می توانید برای تهیه کمپرس سرد یک تکه یخ را درون کیسه قرار داده و به آرامی بر روی رگ های خونی قرار دهید.

۱۰- استفاده از دانه شاه بلوط اسبی

وجود ترکیبی به نام اسسین در شاه بلوط اسبی باعث تسکین التهاب مویرگ ها و تقویت آنها می‌شود، بنابراین از انبساط بیش از حد مویرگ ها و شکستگی آن ها جلوگیری می کند، همچنین موجب کاهش قرمزی و التهاب پوست می شود، برای استفاده از شاه بلوط اسبی، یک قاشق غذاخوری عصاره شاه بلوط اسبی را با ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و نصف قاشق غذاخوری فندق جادوگر مخلوط کرده و این مخلوط را به مدت یک شب بر روی پوست قرار دهید، سپس صورت را با آب ولرم بشویید.
استفاده از درمان های خانگی عوارض جانبی ایجاد نمی کند و در برخی موارد باعث کاهش رگ های عنکبوتی و جلوگیری از ایجاد رگ های عنکبوتی بیشتر می شود، اما برای استفاده از روش های خانگی ابتدا کمی از آن را بر روی پوست امتحان کنید و در صورتی که دچار عارضه پوستی نشده بر روی ناحیه مورد نظر از آن محصول استفاده شود.

چگونه از شکسته شدن مویرگ ها جلوگیری کنیم؟

به منظور جلوگیری از شکسته شدن مویرگ ها و ظاهر شدن رگ های عنکبوتی بهتر است اقدامات زیر را انجام دهید.

۱- دوری از قرار گرفتن در معرض گرمای شدید

گرمای شدید باعث انبساط رگ های خونی شده و این انبساط باعث می‌شود، رگ های عنکبوتی بیشتر بر روی پوست قابل مشاهده باشد.

۲- اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید

اشعه‌های مضر نور خورشید باعث آسیب رساندن به پوست و بروز رگ های عنکبوتی می‌شود، بدین منظور حتی الامکان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید دوری کنید و در صورت لزوم از کرم های ضدآفتاب، کلاه و عینک آفتابی استفاده شود، تا احتمال شکنندگی مویرگ هت کاهش پیدا کند.

۳- به میزان کافی آب بنوشید

به‌منظور آبرسانی پوست روزانه به میزان کافی آب بنوشید نو حداقل میزان مصرف آب ۷ تا ۸ لیوان در روز باشد.

چگونه از شکسته شدن مویرگ ها جلوگیری کنیم؟

۴- انجام فعالیت های ورزشی

انجام تمرینات ورزشی سنگین، باعث افزایش جریان خون و تشدید برافروختگی و قرمزی آن می‌شود، بنابراین بهتر است انجام فعالیت های ورزشی را در دماهای پایین انجام دهید و ورزش هایی که فشار زیادی به رگ‌های خونی وارد نمی‌کند را با قدرت بیشتری انجام دهید، از این ورزش ها می توان شنا یوگا و یا پیاده روی را نام برد.

۵- از مصرف دخانیات دوری کنید.

مصرف سیگار باعث آزاد شدن رادیکال‌های آزاد در بدن شده که این رادیکال‌ها به رگ های خونی حمله کرده و موجب التهاباتی بر روی آن می شود، بنابراین به منظور حفظ سلامت پوست و جلوگیری از ایجاد رگ های عنکبوتی مصرف سیگار را ترک کنید.

۶- رژیم غذایی مناسبی داشته باشید.

به منظور تسکین التهابات و ترمیم و بازسازی پوست نیاز به یک رژیم غذایی مقوی دارید، که این رژیم غذایی باید سرشار از آنتی اکسیدان ها و پروتئین های مورد نیاز باشد، بنابراین در رژیم غذایی از موادی مانند دارچین، پاپریکا، زنجبیل، شیرین بیان و زردچوبه استفاده کنید، زیرا این مواد خاصیت ضد انعقادی دارند و از لخته شدن خون در بدن جلوگیری می کند و همچنین مصرف آنها باعث بهبود گردش خون در مویرگ ها و کاهش قرمزی آن بر روی پوست می شود.

۷- استفاده از مرطوب کننده

به منظور افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و آبرسانی آن از کرم های مرطوب کننده مناسب استفاده کنید، زیرا احتمال پارگی مویرگ ها در پوست خشک نسبت به پوست های مرطوب بیشتر می باشد و همچنین پوست های خشک بیشتر در معرض تحریک، خارش و التهاب است و چنانچه روزانه پوست خود را توسط مرطوب کننده های مناسب نرم و لطیف نگه دارید، از ایجاد آسیب بر روی آن جلوگیری می کنید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چه هنگام باید به دکتر مراجعه کنیم؟

با اینکه رگ های عنکبوتی خطری برای سلامتی افراد ندارد، اما ظاهر ناخوشایند آن باعث می شود که افراد به فکر درمان باشند و اما برای درمان آن نیاز به مشخص شدن علت ایجاد رگ های خونی می باشد، بنابراین سعی کنید در اولین قدم علت ایجاد رگ های عنکبوتی مشخص شود و در صورتی که علت ظاهر شدن رگ های عنکبوتی نامشخص باشد، می توانید از یک پزشک متخصص برای تشخیص آن کمک بگیرید.

چه هنگام باید به دکتر مراجعه کنیم؟
حتی گاهی پوست نسبت به لوازم آرایشی مورد استفاده واکنش نشان می دهد و موجب ایجاد رگ های خونی عنکبوتی بر روی آن می‌شود، بنابراین واکنش بدن را نسبت به عوامل مختلف مورد بررسی قرار دهید و به منظور رفع رگ های عنکبوتی می توانید از داروهای خانگی و درمان‌های دارویی استفاده کنید.

کلام آخر

قبل از هر کاری بهتر است از ایجاد رگ های عنکبوتی بر روی پوست جلوگیری شود، زیرا در صورت ایجاد رگهای عنکبوتی، درمان آنها نیاز به زمان دارد و گاهی استفاده از بعضی درمان ها ممکن است باعث ایجاد آسیب های بیشتری بر روی پوست شود، اما چنانچه به هر دلیلی مویرگ ها دچار آسیب شده و منجر به ایجاد رگ های عنکبوتی بر روی پوست شد بهتر است با انجام راهکارهایی به درمان این رگ های آسیب دیده پرداخت، با اینکه ایجاد رگ های عنکبوتی عارضه خطرناکی نمی باشد و هیچ گونه دردی متوجه فرد نمی شود، اما به دلیل اینکه ظاهر فرد را تحت تاثیر قرار می دهد، باید به درمان آن پرداخت.
زیرا بروز این شکستگی بر روی بافت صورت باعث کاهش جذابیت چهره و اعتماد به نفس افراد می شود، رنگ رگ های عنکبوتی به رنگ آبی متمایل به قرمز می باشد، که این موضوع باعث ظاهری ناخوشایند خواهد شد، از راهکارهای خانگی برای درمان رگ های عنکبوتی استفاده می‌شود که این راهکارها به میزان کمی بر رگ های عنکبوتی تاثیر گذار می باشد و بیشتر درمان های دارویی و کلینیکی بر رگ های خونی عنکبوتی تاثیرگذار می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x