کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

ماسک عسل و گلاب برای مو

همگی ما می‌دانیم که پوست و مو یکی از مهم‌ترین اجزای بدن به شمار می روند که نقش بسزایی در زیبایی و جوانی چهره ایفا می کنند. به همین دلیل اهمیت به آن ها و در نتیجه مراقبت و نگهداری درست و اصولی از آنها از جمله چالش‌های مهم برای بسیاری از انسانها به شمار می رود.
همانطور که میدانید با گذر عمر تغییر و تحولاتی برای پوست و مو اتفاق می افتد که چندان خوشایند نیست، برای مثال بسیاری از افراد به طور میانگین در دهه پنجم تا ششم زندگی خود مشکلاتی همچون ریزش مو، چروک شدن پوست، افتادگی پلک ها، ریزش ابروها، آکنه و لک های ریز و درشت پوستی، خشکی پوست و … را تجربه می کنند.
گرچه این نوع مشکلات برای افرادی که در دهه ۴۰ تا ۵۰ سالگی هستند، شایع است اما این مشکلات پوستی برای بسیاری از نوجوانان و جوانان نیز اتفاق می افتد اما در هر سنی که هستید بهتر است بدانید که با رسیدگی و مراقبت از پوست میتوان مانع از بروز این مشکلات برای پوست و مو شد و یا این مشکلات را تا میزان قابل توجهی کاهش داد.

ماسک عسل و گلاب برای مو
سلامت بالای پوست و مو بسیار حائز اهمیت بوده و سبب افزایش اعتماد به نفس و حس خوشایند نزد افراد می‌شود. با توجه به این موضوع و خوشبختانه بهتر است بگوییم که در سالهای اخیر درک اهمیت بالای نگهداری و مراقبت از پوست و مو برای بسیاری از افراد افزایش پیدا کرده است و آنها همواره در صدد رفع و جلوگیری از بروز مشکلات رایج پوستی به روش های مختلف هستند.
بسیاری از مواد طبیعی و مفید وجود دارند که می توان بدون صرف هزینه های هنگفت آنها را جهت روتین روزانه مورد استفاده قرارداد و به نتایج دلخواه رسید که از جمله آن ها می توان به ماسک عسل و گلاب اشاره کرد. عسل در بافت خود دارای ترکیبات بسیار مفید و تغذیه کننده برای پوست می باشد که در ترکیب با گلاب سبب لطافت و جوانسازی هرچه بیشتر پوست شما می شود.
بهتر است بدانید بسیاری از متخصصان و پزشکان طب سنتی تاثیر بسزای ماسک عسل و گلاب را در جوانسازی و طراوت پوست تایید کرده اند و آن را جایگزینی مناسب برای محصولات صنعتی و شیمیایی پوستی معرفی کرده اند. همچنین در بسیاری از شرکت ها و کارخانه های معتبر دنیا از این ماسک فوق العاده الگوبرداری شده است. در ادامه به آشنایی بیشتر درباره این ماسک بینظیر و نحوه تهیه آن خواهیم پرداخت.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

خواص گلاب برای پوست

همانطور که گفته شد گلاب یکی از بهترین مواد طبیعی برای حفظ جوانی پوست به شمار میرود. از جمله خواص بی نظیر و عالی گلاب برای پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- گلاب سبب آبرسانی مناسب و طراوت دائم پوست می‌شود.

۲- گلاب سبب حفظ ph پوست در وضعیت مناسب میشود و آن را همواره متعادل نگه می دارد.

۳- گلاب با کاهش میزان چربی موجود روی پوست از بروز جوش های متعدد جلوگیری میکند.

خواص گلاب برای پوست

۴- گلاب سبب بهبودی هرچه سریعتر آفتاب سوختگی در نواحی مختلف پوست می شود.

۵- گلاب با خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار بالا باعث شادابی پوست، سبب جوانسازی هرچه بیشتر پوست و در نتیجه کندشدن روند پیری خواهد شد.

۶- اگر پوست شما دچار قرمزی، سوزش و التهاب در اثر حساسیت و استفاده از لوازم آرایشی نامناسب شده است، حتماً از گلاب برای تسکین این علائم بهره بگیرید.

۷- گلاب دارای رایحه ای فوق العاده است و می‌تواند جایگزینی عالی برای تونیک ها و تونر های شیمیایی باشد.

جالب است بدانید که علاوه بر ماسک می توانید از گلاب به عنوان تونر در روتین پوستی روزانه خود استفاده کنید و از مزایای این ماده طبیعی بهره مند شوید. پیشنهاد ما به شما این است که بعد از حمام و زمانی که پوستتان کاملا تمیز شده است، از گلاب استفاده کنید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

خواص عسل برای پوست

عسل نیز یکی از بهترین مواد طبیعی است که علاوه بر فواید بسیار برای سلامت بدن، دارای خواص بیشماری برای سلامت پوست می باشد. در این قسمت از مقاله به برخی از مهمترین خواص و ویژگی های عسل برای پوست صورت و پوست بدن اشاره خواهیم کرد.

۱- اگر تمایل به پاکسازی منافذ باز پوست خود دارید، حتماً از عسل استفاده کنید. میتوان گفت عسل بهترین پاک کننده برای منفذهای پوست به شمار می رود.

۲- اگر قسمت هایی از پوست شما دچار تیرگی یا لاک شده است، از عسل به عنوان روشن کننده مناسب برای قسمت های تیره و لک شده روی پوست استفاده کنید.

خواص عسل برای پوست

۳- عسل مرطوب کننده و نرم کننده ای فوق العاده برای قسمت های خشک پوست است و می‌تواند لطافت را به سرعت به این نواحی بازگرداند.

۴- عسل دارای خاصیت ضد جوش می باشد و میتوان از آن در از بین بردن جوش های پوستی و یا قارچ و باکتری موجود روی سطح پوست استفاده کرد.

اگر در شهرهای صنعتی زندگی می کنید و پوست شما به صورت مداوم در معرض آلاینده های موجود قرار دارد، از عسل برای حذف کامل این آلودگی ها از روی پوست کمک بگیرید. توجه داشته باشید که قرار گیری طولانی مدت آلودگی ها روی پوست سبب لک شدگی و بروز جوش خواهد شد. همچنین به یاد داشته باشید که حتما از عسل های مرغوب به عنوان ماسک برای پوست خود استفاده کنید.

تهیه ماسک خانگی عسل و گلاب

همانطور که گفته شد عسل و گلاب دارای خواص بسیاری برای پوست میباشند. ترکیب عسل و گلاب و تهیه ماسک آن نتیجه ای فوق العاده و بینظیر روی پوست شما خواهد داشت که از این نتایج می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- ماسک عسل و گلاب سبب شفافیت، شادابی و جوانی هرچه بیشتر پوست صورت شما می شود.

۲- ماسک عسل و گلاب سبب بازگرداندن رطوبت پوست و درنتیجه بهبود خشکی پوست می شود.

۳- ماسک عسل و گلاب سبب پاکسازی کامل منافذ باز پوست و جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه می شود.

۴- ماسک عسل و گلاب از پیری زودرس پوست شما جلوگیری خواهد کرد و می توان با استفاده از این ماسک روند پیری و چروکیدگی پوست را کند یا متوقف کرد.

تهیه ماسک خانگی عسل و گلاب

۵- ماسک عسل و گلاب بسیار مقرون به صرفه بوده و در مقایسه با محصولات شیمیایی پوستی نتایجی بسیار بهتر خواهد داشت.

۶- ماسک عسل و گلاب تمامی سلول های مرده پوست را از بین می برد و سلول های پوست را دوباره تجدید می‌کند.

۷- استفاده از ماسک عسل و گلاب سبب از بین رفتن کامل لایه های چربی مخرب و جوش های سرسیاه می شود.

برای تهیه ماسک عسل و گلاب مقدار معین و مشخصی (یک قاشق غذاخوری گلاب و یک قاشق غذاخوری عسل) از هر کدام از این دو ماده را در ظرف تمیزی ریخته و به طور کامل با هم مخلوط کنید. پس از مخلوط شدن کامل این دو ماده، آن را به پوست صورت خود بزنید و حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه منتظر بمانید.
پس از گذشت این مدت زمان صورت خود را به طور کامل و با آب ولرم بشویید و با حوله ای تمیز محل مورد نظر را خشک کنید. لازم به ذکر است که بدانید برای تهیه این ماسک حتما از عسل و گلاب ارگانیک و مرغوب استفاده کنید. همچنین بهتر است بدانید که تنها با یک بار استفاده از این ماسک نمی توان به نتایج دلخواه دست یافت.
پیشنهاد ما به شما این است که استفاده از این ماسک را حداقل سه بار در هفته انجام دهید تا هرچه سریعتر بتوانید به نتایج عالی و فوق العاده آن دست پیدا کنید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مزایای استفاده از ماسک مو عسل

عسل یک آنتی اکسیدان فوق العاده قوی و یک منبع سرشار از ویتامین های گروه A و C و E می باشد. خواص و مزایای بالای این ماده طبیعی سبب شده بسیاری از انسان ها از آن به عنوان یک ماده درمانی، تسکینی و برای تقویت سلامت نواحی مختلف استفاده کنند. یکی از بهترین و موثرترین مزایای عسل، استفاده از آن به عنوان ماسکی عالی مو میباشد. همانطور که گفته شد پوست و مو یکی از مهمترین اجزای بدن است و سلامت و تقویت  آنها برای انسانها بسیار حائز اهمیت می باشد. مزایای استفاده از ماسک مو عسل که سبب شده عده بسیاری زیادی از مردم آن استقبال کنند، شامل موارد زیر می باشد.

۱- عسل خاصیت روشن کنندگی برای پوست و مو دارد. شما می‌توانید با استفاده از ماسک های عسل برای موهای خود رنگ آن را به صورت کاملاً طبیعی روشن تر کنید.

۲- اگر پوست سر شما خشک است و از شوره سر رنج می برید، می توانید از ماسک عسل استفاده کنید و با استفاده از خواص این ماده طبیعی شوره سر خود را برای همیشه متوقف کنید.

۳- عسل دارای خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ است و می‌توان از آن برای از بین بردن عفونت های موجود در پوست سر که به دلایل گوناگون به وجود آمده اند، استفاده کرد.

۴- با استفاده از عسل می توان ریزش موها را به صورت کاملاً طبیعی متوقف کرد و سبب تقویت فولیکول های مو و رویش مجدد آنها شد.

مزایای استفاده از ماسک مو عسل

۵- با استفاده مداوم ماسک مو عسل می توان از آسیب های ناشی از تابش مستقیم نور خورشید به مو تا حدود زیادی جلوگیری نمود.

۶- عسل سبب افزایش رطوبت موها، نرم شدن آنها و در نتیجه تقویت ریشه و ساقه های مو خواهد شد و لطافت را به موهای وز یا خشک شده ناشی از رنگ مو، باز می گرداند.

۷- استفاده از ماسک عسل سبب تقویت و شادابی موهای سر میشود و تا حدود زیادی از شکستگی یا موخوره جلوگیری خواهد کرد.

۸- عسل دارای ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد  مغذی مو می باشد و سبب تقویت موهای سر و در نتیجه افزایش حجم موهای سر می شود.

خواص عسل برای تقویت و فراهم سازی مواد مغذی مو یکی از هزاران فایده های مهم این ماده طبیعی است که می توان از آن بهره مند شد و شادابی و طراوت مو ها را برای مدتی طولانی حفظ نمود.
به یاد داشته باشید که میزان استفاده از ماسک عسل‌ برای انواع موها متفاوت است و مسلماً در موهایی که حجم و اندازه بیشتری دارند، باید از ماسک بیشتری استفاده کرد. همچنین بهتر است بدانید که تنها در صورت استفاده از عسل مناسب و ارگانیک است که می‌توانید به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنید. در ادامه به معرفی ماسک های عسل برای مو و طرز تهیه آنها در منزل خواهیم پرداخت.

آشنایی با ۲۰ ماسک عسل برای مو و طرز تهیه آن ها

همانطور که میدانید با ترکیب عسل و مواد طبیعی مفید میتوان ماسک های بسیار عالی و کاربردی ساخت. ماسک های پیشنهادی ما به شما شامل موارد زیر است‌.

۱- ماسک مو عسل و گوجه فرنگی

ترکیب دو ماده عسل و گوجه فرنگی برای ساخت ماسک مو بسیار عالی است و همواره مورد استقبال قرار گرفته است. گوجه فرنگی دارای ویتامین های گروه A و B می باشد که برای تقویت و بازسازی فولیکول های مو ضروری است.
برای تهیه این ماسک، ابتدا یک گوجه فرنگی را پوست بکنید و سپس به طور کامل له کنید و یک قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کنید سپس این دو ماده را به طور کامل با هم مخلوط کنید و برای مدت حدودی ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید و سپس صورت خود را به طور کامل و با استفاده از شوینده های مخصوص پوست شستشو دهید.

۲- ماسک مو عسل و آووکادو

آووکادو نیز مانند گوجه فرنگی دارای ویتامین های بسیار مفیدی همچون ویتامین های A و B7 می باشد. ترکیب آووکادو و عسل سبب بهبود و تقویت ریشه ها و ساقه های مو و همچنین کمک به رشد مجدد مو خواهد شد.
برای تهیه این ماسک ابتدا نصف یک آووکادو را به وسیله چنگال به‌ خوبی له کنید و سپس یک قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کنید و این دو را به صورت کامل با یکدیگر مخلوط کنید. ماسک مو ساخته شده را در قسمت ریشه های مو بمالید و پس از گذشت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه محل مورد نظر را با آب ولرم و شامپو مناسب به خوبی بشویید.

۳- ماسک مو تخم مرغ و عسل

امروزه بسیاری از افراد به دنبال جذب پروتئین از شامپو ها و شوینده های سر هستند. تخم مرغ یک منبع غنی از پروتئین به شمار می رود و ترکیب آن با عسل می تواند موهای شما را بهبود ببخشد و سلامت آن را تضمین کند.
برای تهیه ماسک تخم مرغ و عسل، ابتدا یک تخم مرغ را به صورت کامل ترکیب کنید. (زرده و سفیده تخم مرغ کاملا مخلوط شود.) و سپس ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کنید و با استفاده از چنگال به خوبی هم بزنید و آنها را به ریشه های موی خود بزنید تا مواد به خوبی جذب این نواحی از مو شوند. پس از گذشت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه محل مورد نظر را با آب ولرم و شامپو مناسب شستشو دهید.

آشنایی با ۲۰ ماسک عسل برای مو و طرز تهیه آن ها

۴- ماسک مو عسل و شیر

اگر تمایل دارید موهایی با طراوت، نرم و زیبا داشته باشید، از ماسک مو عسل و شیر استفاده کنید. همانطور که میدانید شیر سرشار از ویتامین های B و A و D و … است که سبب تقویت ریشه های موی شما می‌شود و همینطور از ریزش مو جلوگیری می کند.
برای تهیه ماسک مو عسل و شیر ابتدا یک لیوان شیر ولرم را به همراه ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری عسل با هم مخلوط کنید و ماسک را روی سر خود ماساژ دهید و اجازه دهید تا این ماسک یک تا دو ساعت روی سرتان باقی بماند. در آخر محل مورد نظر را با استفاده از آب ولرم و شامپو به طور کامل بشویید.

۵- ماسک مو عسل و روغن نارگیل

ترکیب عسل و روغن نارگیل سبب بهبود ساقه های مو و تقویت ریشه های مو خواهد شد. با استفاده از ماسک مو عسل و روغن نارگیل میتوانید شکستگی های مو و ریزش شدید موها را تا حدود زیادی درمان کنید.
برای تهیه ماسک مو روغن نارگیل و عسل ۱ قاشق غذا خوری روغن نارگیل را به همراه یک قاشق غذاخوری عسل با یکدیگر مخلوط کرده و در قسمت ریشه های مو بزنید. پس از گذشت مدت زمان حدودی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه موهای خود را با آب ولرم و شامپو به طور کامل بشویید.

۶- ماسک مو لیمو و عسل

ماسک مو لیمو و عسل یکی از بهترین ماسک ها برای تقویت و رشد دوباره مو های سر می باشد. لیمو دارای آنتی اکسیدان قوی و ویتامین C و عسل سبب تقویت ریشه های مو می شود.
برای تهیه ماسک لیمو و عسل، یک قاشق غذاخوری لیمو را به همراه سه قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و آنها را به ریشه های مو بزنید و بعد از گذشت مدت زمانی حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه محل مورد نظر را به خوبی بشویید.

۷- ماسک مو سرکه سیب و عسل

سرکه سیب به عنوان یک ماده موثر در بسیاری از سرم های آبرسان مو به شمار می رود. با مخلوط کردن این ماده به همراه عسل می توان ماسک کار سازی برای مو های خود ساخت.
برای تهیه این ماسک دو قاشق چای خوری سرکه سیب را به همراه سه قاشق غذاخوری عسل با هم ترکیب کنید و در قسمت ساقه های مو ماساژ دهید و پس از گذشت ۵ تا ۱۰ دقیقه محل مورد نظر را با شامپو بشویید.

۸- ماسک مو عسل و دارچین

ترکیب دو ماده عسل و دارچین سبب بهبود ساقه های مو از هرگونه آسیب میشود. دارچین دارای خواص ضد باکتریایی بوده و تمامی نقاط پوست سر را از هر گونه قارچ یا عفونت و ضدعفونی می کند.
برای تهیه ماسک مو عسل و دارچین یک قاشق چای خوری پودر دارچین را به همراه ۲ قاشق غذاخوری عسل با یکدیگر ترکیب کنید و برای مدت زمان حدودی ۴۰ تا ۵۰ دقیقه روی سر خود بگذارید و سپس به وسیله شامپو و آب ولرم محل مورد نظر را بشورید.

۹- ماسک مو عسل و آلوئه ورا

همانطور که میدانید آلوئه ورا یکی از بهترین مواد طبیعی برای پوست و مو به شمار می رود و سرشار از ویتامین ها می باشد. ترکیب آلوئه ورا با عسل بهبود سلامت و بافت مو کمک شایانی می کند.
برای تهیه ماسک مو عسل و آلوئه ورا دو قاشق غذاخوری عسل را به همراه یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا با یکدیگر مخلوط کنید و برای مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی سر خود قرار دهید. سپس محل مورد نظر را به وسیله آب ولرم و شامپو شستشو دهید.

۱۰- ماسک مو عسل و روغن زیتون

اگر به دنبال نرمی و لطافت و همینطور شادابی و شفافیت دوباره موهای سر خود هستید حتما از این ماسک مو استفاده کنید.
برای تهیه ماسک مو عسل و روغن زیتون مقدار ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون را به همراه ۴ قاشق غذاخوری عسل با یکدیگر مخلوط کنید و روی ساقه های موی سر خود ماساژ دهید. پس از گذشت مدت زمانی حدودی ۱۵ الی ۲۰ دقیقه محل مورد نظر را با استفاده از شامپو و آب ولرم شستشو دهید.

۱۱- ماسک مو عسل و تخم مرغ و روغن نارگیل

همانطور که گفته شد تخم مرغ و روغن نارگیل دارای آنتی اکسیدان های قوی و پروتئین قابل توجهی هستند و منبع بسیار عالی برای تغذیه موهای سر بشمار می روند.
برای تهیه این ماسک ۳ قاشق غذاخوری عسل را به همراه دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک عدد تخم مرغ به خوبی با هم مخلوط کنید و سپس به قسمت ریشه و ساقه های مو بزنید و پس از گذشت مدت زمان حدودی ۱۰ الی ۱۵ دقیقه محل مورد نظر را شستشو دهید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۱۲- ماسک مو عسل و موز

موز یکی دیگر از مواد طبیعی موثری است که می توان جهت بازگرداندن شادابی و لطافت موها از آن کمک گرفت.
برای تهیه ماسک مو عسل و موز، نصف یک موز را به طور کامل له کرده و دو قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کنید و سپس به صورت کامل مخلوط کنید و در قسمت ریشه های پوست سر بزنید. پس از گذشت مدت زمان حدودی ۱۰ الی ۱۵ دقیقه محل مورد نظر را حداقل با دو بار شامپو زدن شست و شو دهید.

۱۳- ماسک مو عسل و قهوه

قهوه موجب درخشندگی و شفافیت و لطافت سریعتر موهای شما می شود و ترکیب آن با عسل می تواند به موهای شما لطافت و شادابی ببخشد.
برای تهیه ماسک مو عسل و قهوه، حدود چهار قاشق چای خوری قهوه را به همراه ۲ قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و به قسمت ساقه و ریشه موهای خود بزنید و پس از گذشت مدت زمان حدودی ۱۰ الی ۱۵ دقیقه محل مورد نظر را شستشو دهید.

۱۴- ماسک مو آلوئه ورا و ماست و عسل

همانطور که پیشتر گفتیم آلوئه ورا دارای ویتامین های بسیاری می باشد و ترکیب آن با ماست و عسل، یک منبع عالی برای تغذیه موهای سر است‌.
برای تهیه این ماسک دو قاشق غذاخوری ژل آلوورا را به همراه دو قاشق غذاخوری ماست و دو قاشق غذاخوری عسل با هم ترکیب کنید و برای مدت زمان حدودی ۱۰ دقیقه روی موهای سر خود ماساژ دهید، سپس محل مورد نظر شسته و آبکشی نمایید.

۱۵- ماسک مو عسل و روغن کرچک

اگر تمایل به متوقف کردن ریزش موهای سر خود و افزایش حجم آن دارید، از این ماسک استفاده کنید.
برای تهیه ماسک مو عسل و روغن کرچک مقدار دو قاشق غذاخوری عسل را به همراه ۲ قاشق چای خوری روغن کرچک با هم مخلوط کنید و سپس به قسمت ریشه موهای سر خود بزنید و پس از گذشت مدت زمان حدودی ۱۰ الی ۱۵ دقیقه محل مورد نظر را آبکشی نمایید.

۱۶- ماسک مو عسل و فلفل و دارچین

همانطور که گفته شد فلفل و دارچین از جمله ادویه هایی هستند که می توانند به تقویت ریشه های مو و فولیکول های آن کمک شایانی بکند.
برای تهیه ماسک مو عسل و فلفل و دارچین، مقدار یک قاشق چای خوری فلفل یک قاشق چای خوری دارچین و دو قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید و سپس در قسمت ساقه های موهای خود بزنید و پس از گذشت ۵ تا ۱۰ دقیقه محل مورد نظر را شستشو دهید.

۱۷- ماسک مو عسل و ماست

یکی دیگر از ماسک های کارساز که سبب بهبود و تقویت موها و همچنین جلوگیری از آسیب دیدگی آنها می شود، ماسک مو عسل و ماست است.
برای تهیه این ماسک مقدار یک فنجان ماست ترش را به همراه سه قاشق غذاخوری عسل با یکدیگر مخلوط کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی سر خود قرار دهید و سپس موهای سر خود را با آب ولرم به خوبی شستشو دهید.

۱۸- ماسک مو عسل و سس مایونز

ماسک مو عسل و سس مایونز می تواند به تقویت ریشه ها، درخشندگی مو و لطافت دوباره موهای سر کمک کند.
برای تهیه این ماسک از ابتدا نصف فنجان سس مایونز را به همراه ۲ قاشق غذاخوری عسل با یکدیگر ترکیب کنید و آن را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی سر خود قرار دهید و سپس محل مورد نظر را آبکشی و شستشو دهید.

۱۹- ماسک مو عسل و جو دوسر

جو دوسر یکی دیگر از بهترین مواد طبیعی برای تسکین خارش پوست سر و همچنین عفونت ها و زخم های آن می باشد.
برای تهیه ماسک مو عسل و جو دوسر ۲ قاشق غذاخوری از جو دوسر را به همراه یک قاشق چای خوری ماست و دوغ آش غذاخوری عسل ترکیب کنید و برای مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه روی سر خود ماساژ دهید و پس از آن محل مورد نظر را به خوبی شستشو دهید.

۲۰- ماسک مو عسل و شیر نارگیل

شیر نارگیل یکی از منبع های غنی از پروتئین برای موهای سر می باشد که سبب رفع نیازهای مو به صورت طبیعی خواهد شد.
برای تهیه ماسک مو شیر نارگیل و عسل مقدار ۲۰۰ گرم از شیر را به همراه دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و برای مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه روی سر خود قرار دهید و سپس محل مورد نظر را به خوبی شستشو دهید.
لازم به ذکر است که حتماً قبل از استفاده از ماسک ها مقداری آب ولرم را روی سر خود اسپری کنید. همچنین استفاده از این ماسک ها برای مدت دو بار در هفته و طبق زمان های گفته شده توصیه می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

آیا استفاده از ماسک عسل و گلاب برای مو ضرر دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر، استفاده از ماسک عسل و گلاب علاوه بر اینکه هیچ گونه ضرری ندارد بلکه سبب تقویت و درخشندگی موهای سر میشود.

آیا استفاده از ماسک عسل و گلاب برای مو ضرر دارد؟
اما نتیجه مطلوب تنها در صورت استفاده از عسل و گلاب ممتاز و ارگانیک است که به وجود می آید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x