کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

تغذیه مناسب برای پوست جوش دار

غذا تاثیر زیادی بر حفظ سلامتی بدن و زیبایی پوست دارد و هر غذایی که مورد استفاده قرار می گیرد باید حاوی مواد مغذی و ویتامین های لازم باشد تا باعث کمبود ویتامین نشده و عوارضی مانند کاهش زیبایی پوست و سلامتی بدن به همراه نداشته باشد.
رژیم غذایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد، افرادی که رژیم غذایی کم چرب و مناسبی دارند، پوست آنها زیبا تر به نظر می رسد، و در صورتی که در رژیم غذایی از میوه، سبزیجات، تخم مرغ، آب و روغن های گیاهی مانند روغن زیتون و نارگیل استفاده شود، تاثیر بسزایی در شادابی و سلامت پوست دارد.

تغذیه مناسب برای پوست جوش دار
به دلیل اینکه در پوست های چرب، منافذ پوست توسط چربی پوست مسدود می شود، منجر به ایجاد جوش هایی بر روی آن می شود و باید با مصرف مواد غذایی مختلف تاثیر زیادی در کاهش چربی پوست و رفع جوش های صورت و همچنین پیشگیری از به وجود آمدن جوش های بیشتر داشت.
غذاهای مختلفی وجود دارد که مصرف آنها باعث رفع جوش ها خواهد شد و در صورتی که در رژیم غذایی از این موارد استفاده کنید، تاثیر آن را در کوتاه مدت مشاهده خواهید کرد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

رژیم غذایی مناسب پوست جوش دار

مصرف چربی‌های اضافه، باعث ایجاد جوش و آکنه برروی پوست خواهد شد و غذاهایی که مصرف می شود، به صورت مستقیم بر وضعیت پوست تاثیر گذار می باشد، بنابراین افرادی که بر روی پوست‌های آن ها چربی های زیادی به وجود آمده است، بهتر است از مواد غذایی زیر در رژیم غذایی روزانه استفاده کنند.

۱- هویج

بتاکاروتن و آنتی اکسیدان، تاثیر زیادی در کاهش چربی پوست و جلوگیری از ایجاد جوش های بیشتر بر روی پوست دارد، از مواد غذایی حاوی این موارد می‌توان به هویج اشاره کرد، مصرف هویج باعث کاهش سموم بدن و وضعیت بهتر پوست می‌شود، از هویج می توان در تهیه سوپ، سالاد میوه استفاده کرد.

۲- خیار

باعث دفع سموم و تعادل هورمون های بدن می شود، زیرا ۷۵ درصد آن از آب تشکیل شده است و موجب تعادل تولید چربی پوست می شود، همچنین این میوه دارای خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی می باشد.

۳- آووکادو

آووکادو یک منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد و باعث کاهش سموم بدن و باز کردن منافذ بسته پوست می‌شود، بنابراین از چربی بیشتر پوست و بروز جوش ها، بر روی آن جلوگیری می‌کند، همچنین آووکادو حاوی ویتامین E می باشد، که تاثیر بسزایی در افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و رفع چین و چروک آن دارد.

۴- موز

موز حاوی موادی مانند پتاسیم، ویتامین E، فسفات می باشد و منجر به سلامت کلی پوست می شود و تأثیر بسزایی در کاهش چربی های پوست و جلوگیری از آکنه پوستی دارد.

رژیم غذایی مناسب پوست جوش دار

۵- ماهی قزل آلا

مصرف ماهی قزل آلا، باعث تقویت پوست می شود و به دلیل این که سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد، باعث کاهش التهابات پوستی و جلوگیری از آکنه خواهد شد.

۶- پرتقال

پرتقال منبعی غنی اسیدسیتریک می باشد که تاثیر بسزایی در دفع سموم بدن دارد، وجود این اسید باعث تولید روغن اضافی بر روی پوست و تشدید آکنه می شود. بنابراین مصرف پرتقال تأثیر بسزایی در سلامت پوست و بهبود وضعیت آن دارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۷- غلات کامل

غلات کامل از سه بخش آندوسپرم،جوانه و سبوس تشکیل شده است که بخش آندوسپرم آن حاوی پروتئین و کربوهیدرات ها می باشد و بخش جوانه سرشار از ویتامین B و چربی های غیر اشباع است و قسمت سبوس آن از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و فیبرتشکیل شده است.

۸- سبزیجات با برگ سبز

در صورتی که رطوبت پوست به اندازه کافی باشد باعث جلوگیری از ایجاد روغن های اضافه بر روی آن شده و به دفع سموم بدن کمک شایانی می کند، بنابراین مصرف سبزیجات برگ دار را در رژیم غذایی خود قرار دهید، از این سبزیجات می توان اسفناج و کلم پیچ را نام برد.

۹- پیاز

پیاز خاصیت ضدعفونی کننده و ضد التهابی دارد و به دلیل وجود آنتی اکسیدان های فراوان در پیاز، می توان با مصرف آن تأثیر بسزایی در از بین بردن آکنه های پوستی داشت.

۱۰- مصرف آجیل

آجیل سرشار از امگا ۳ می باشد و موجب سلامت کلی پوست می شود و تاثیر بسزایی در دفع سموم و واکنش های التهابی آن دارد، بنابراین بهتر است، در رژیم روزانه خود از آجیل ها استفاده کنید.

۱۱- عدس

یکی دیگر از مواد غذایی که حاوی پروتئین و فیبر می باشد و تأثیر بسزایی در کاهش سطح قند خون دارد، عدس می باشد و بهتر است در وعده صبحانه و ناهار از عدسی استفاده کنید.

۱۲- شکلات تلخ

شکلات تلخ خاصیت ضد التهابی قوی دارد و به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها، باعث کاهش چربی پوست و تقویت آن می‌شود و همچنین شکلات تلخ تاثیر بسزایی در افزایش تولید کلاژن پوست و بهبود گردش خون رسانی دارد و موجب کاهش استرس می‌شود.

مواد غذایی عامل جوش

یکی از مشکلاتی که افراد از دوران نوجوانی با آن درگیر می باشند، جوش صورت می باشد و این مشکل گاهی ممکن است تا بزرگسالی نیز ادامه داشته باشد، با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، مصرف مواد غذایی مختلف تاثیر بسزایی در کاهش جوش‌های صورت، افزایش شادابی پوست بدن و صورت دارد. اما گاهی مصرف بعضی مواد غذایی باعث تاثیرات منفی بر روی پوست می شود، از مواد غذایی مضر برای پوست های چرب و جوش دار می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- مصرف شکر و دانه های تصفیه شده

مصرف غذاهایی با کربوهیدرات های فراوان باعث ایجاد آکنه های پوستی می شود و افرادی که بیشتر از غذاهایی با کربوهیدرات زیاد استفاده می کنند، نسبت به افراد دیگر بیشتر در معرض ایجاد آکنه بر روی پوست می باشند، مصرف غذاهایی با کربوهیدرات فراوان، باعث افزایش سطح قند خون شده و این قند از طریق جریان خون به سایر سلول های بدن انتقال پیدا می کند و در نهایت باعث ایجاد آکنه خواهد شد.

۲- لبنیات

افرادی که زیاد شیر یا بستنی مصرف می کنند، نسبت به سایرین ۴ برابر بیشتر در معرض بروز آکنه هستند، زیرا با مصرف شیر، سطح انسولین بدن افزایش پیدا کرده و موجب بدتر شدن شدت آکنه خواهد شد، همچنین شیرحاوی اسیدهای آمینه است که باعث تحریک کبد شده و رشد بیشتر آکنه را تشدید می‌کند، اما نیاز به تحقیقات بیشتری برای تاثیر میزان و نوع لبنیات بر میزان آکنه می باشد.

۳- شکلات

مصرف شکلات و آبنبات نیز باعث بالا رفتن قند خون و میزان انسولین بدن می‌شود و تاثیر بسزایی بر افزایش جوش و آکنه دارد، یکی دیگر از تاثیرات منفی شکلات، افزایش تولید اینتر لوکین می باشد که این پروتئین توسط دستگاه ایمنی به صورت طبیعی تولید می شود و تاثیر بسزایی در افزایش التهابات پوستی دارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۴- مصرف غذاهای دریایی

مصرف زیاد غذاهای دریایی، موحب افزایش عناصر شیمیایی و مقدار زیادی ید در بدن می شود، که وجود مقدار زیادی از این مواد، باعث ایجاد حساسیت های پوستی و جوش صورت خواهد شد، از این غذاها می توان میگو را نام برد.

مواد غذایی عامل جوش

۵- گوشت غیر ارگانیگ

مصرف گوشت های غیر ارگانیک، باعث عدم تعادل در هورمون های بدن و تولید باکتری های زیادی در آن می‌شود و این عوامل موجب ایجاد جوش هایی بر روی پوست می شود، بنابراین بهتر است از گوشت هایی استفاده کنید، که از علوفه های طبیعی تغذیه می کنند و از هورمون های رشد در تغذیه آنها استفاده نمی شود.

۶- غلات تصفیه شده

غلات تصفیه شده، دارای فیبرکمتری می باشند و کمبود فیبر، تاثیر شدیدی بر پوست چرب دارد، همچنین عدم وجود فیبر باعث کاهش هضم غذا شده و تاثیر زیادی در افزایش کورتیزول دارد، افزایش کورتیزول باعث تولید سموم بیشتری در غدد چربی و در نهایت آکنه بیشتر بر روی پوست می شود.

۷- مصرف کافئین

در صورتی که کافئین بیش از اندازه مصرف شود، موجب کم آبی بدن و خشکی پوست می شود و بدن در تلاش است که خشکی پوست را با تولید چربی اضافه از بین ببرد، بنابراین چنانچه بدن با کم آبی مواجه شود، بیشتر در معرض ایجاد جوش می باشد.

۸- مصرف زیاد نمک

گاهی افراد از محلول های نمک به صورت موضعی برای بهبود بافت پوست استفاده می کند، اما مصرف زیاد نمک باعث تولید چربی بیشتر بر سطح پوست می شود، همچنین افزایش فشار خون، موجب تولید هورمون استرس بیشتری در بدن شده و در نهایت جوش های زیادی بر روی پوست ایجاد می شود.

۹- غذاهای فرآوری شده

غذاهای فرآوری شده دارای قند های مختلفی می باشند، که تاثیر بسزایی در افزایش تولید چربی پوست و کم آبی بدن دارد، به دلیل اینکه این غذاها دارای مواد شیمیایی می باشند، موجب افزایش التهابات پوستی و در نهایت آکنه های پوستی خواهند شد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

در رژیم غذایی ضد جوش، چه چیزهایی نخوریم؟

۱- غذاهای سرخ شده

مصرف غذاهای سرخ شده مانند سیب زمینی سرخ کرده، همبرگر و همچنین غذاهای فراوری شده، باعث تشدید آکنه های پوستی می شود، همچنین این غذا ها دارای قند بالایی می باشند و افزایش سطح قند خون باعث التهابات بیشتر بر روی پوست می شود.

۲- نوشیدنی های انرژی زا

نوشیدنی های انرژی زا دارای سطح بالایی از قند می باشند و این قند بالا باعث افزایش جوش های پوستی می گردد، بنابراین چنانچه پوست شما دارای آکنه های زیادی می باشد، باید از مصرف این نوشیدنی ها خودداری کنید.

در رژیم غذایی ضد جوش، چه چیزهایی نخوریم؟

۳- غذاهای کنسروی

غذاهای کنسرو شده، دارای مواد شیرین کننده، ادویه، روغن ها و مواد نگهدارنده می باشند ،که وجود این مواد در غذاها، باعث تشدید آکنه های پوستی می شود، به همین دلیل از مصرف این گونه غذاها خودداری کنید.

۴- پودر پروتئین آب پنیر

ساخت پنیر از طریق پروتئین آب پنیر، انعقاد و جدا شدن شیر انجام می شود و به دلیل اینکه آب پنیر، دارای اسیدهای آمینه و پروتئین می باشد، وجود پروتئین در آب پنیر باعث ایجاد جوش هایی در نوجوانی می شود.

۵- غذاهای دارای چربی های امگا ۶

چنانچه در رژیم غذایی شما در سطوح بالایی از اسید های چرب امگا ۶ استفاده شده باشد، باعث ایجاد آکنه های پوستی می شود، بنابراین در رژیم غذایی خود از غذاهایی استفاده کنید که دارای چربی های امگا ۶ کمتری می باشند و به جای آن از روغن هایی استفاده کنید که دارای اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد، از این روغن ها می توان روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن نخل را نام برد و از مصرف روغن هایی مانند روغن آفتابگردان، سویا و دانه های پنبه خودداری کنید.

آیا ممکن است جوش صورت ناشی از تغذیه بد باشد؟

رابطه مستقیمی بین سبک غذایی افراد و جوش‌های پوستی وجود دارد و در صورتی که در رژیم غذایی شما از مواد غذایی سالم استفاده نشود، باعث ایجاد جوش هایی بر روی صورت می شود، زیرا این مواد غذایی حاوی چربی‌های اضافه هستند که این چربی های اضافه از طریق پوست از بدن خارج می شود و در صورتی که منافذ پوست، توسط چربی‌های اضافه مسدود شود، باعث بروز آکنه های پوستی خواهد شد.

آیا ممکن است جوش صورت ناشی از تغذیه بد باشد؟
بنابراین رژیم غذایی سالم باعث بهبود شرایط پوستی، شرایط بدنی افراد شده و در نهایت از ایجاد جوش های صورت جلوگیری می کند.

رفع جوش و چربی اضافی پوست با تغذیه صحیح

داشتن تغذیه صحیح تاثیر بسزایی در کاهش چربی های پوستی، درمان آکنه دارد، از این مواد غذایی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- کلم پیچ

کلم پیچ دارای کالری پایینی بوده و فیبر بالایی دارد و از مواد مغذی موجود در کلم پیچ می توان ویتامینk، c، منگنز، کلسیم، سدیم، پتاسیم و منیزیم را نام برد و همچنین کلم پیچ حاوی آنتی اکسیدان های زیادی می باشد که باعث کاهش اختلال رنگدانه های پوستی و جلوگیری از تیرگی پوست می شود و با تاثیری که بر تشکیل کلاژن های پوست دارد، موجب رفع سلول های مرده پوست و جایگزینی آن با سلول‌های جدید و رفع جوش های پوستی می شود.

۲- لیمو ترش

لیمو تأثیر زیادی در پاکسازی پوست دارد، به همین دلیل می‌توان مقداری لیمودر رژیم روزانه مورد استفاده قرار داد، زیرا با توجه به مطالعات انجام شده، فلاونوئیدهای موجود در مرکبات، باعث اثرات محافظتی بر روی پوست می شود، همچنین لیمو خاصیت تولید کلاژن دارد و از پوست در برابر رادیکال های آزاد، محافظت می کند، همچنین موجب رفع تیرگی های پوست و آکنه های پوستی می شود.

۳- کدو تنبل

کدو تنبل به دلیل این که حاوی آنزیم ها و اسیدهای آلفا هیدروکسی می باشد، موجب تعادل ph و نرمی پوست می شود، بنابراین از آن می توان به صورت خوراکی و ماسک های مراقبتی از پوست، استفاده کرد، همچنین دانه های کدوتنبل سرشار از فیبر و روی می باشد و موجب تنظیم میزان ترشح چربی می شود.

۴- انواع توت ها

میوه هایی مانند زغال اخته، تمشک، توت فرنگی، گیلاس، سرشار از ویتامین c و آنتی اکسیدان‌ها می باشد و وجود این ویتامین ها باعث گردش خون بهتر و مقاومت پوست در برابر آسیب ها می شود، همچنین آنتی اکسیدان های موجود در انواع توت باعث از بین بردن آسیب های پوستی و جلوگیری از التهابات می شود و موجب تنظیم سطح قند خون، کاهش کلسترول، حرکات منظم روده و بهبود وضعیت پوست می شود.

رفع جوش و چربی اضافی پوست با تغذیه صحیح

۵- حبوبات

حبوبات دارای گلیسمی پایینی می باشند، که موجب تنظیم سطح قند خون و آکنه های پوستی می شود.

۶- سیب زمینی شیرین

یکی از مشتقات ویتامین آ، رتینول می باشد که موجب جلوگیری از چین و چروک و مبارزه با آکنه و جوش های پوستی می شود و افراد برای تامین نیاز بدن به این ماده می توانند سیب زمینی شیرین را در مصرف روزانه قرار دهند.

۷- پاپایا

پاپایا موجب لایه برداری پوست، باز کردن منافذ آبرسانی پوست،  رفع جوش های پوستی و جلوگیری از ایجاد هرگونه آکنه می‌شود، زیرا حاوی آنزیم می باشد و وجود ویتامین ها و مواد معدنی مختلف در این میوه، منجر به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و از بین رفتن خطوط ریز و چین و چروک می‌شود، همچنین این میوه سرشار از ویتامین های k،c و ویتامین های گروه B می باشد، و از آن می توان به صورت خوراکی و ماسک استفاده کرد.

نکات تغذیه ای برای درمان پوست جوش دار و چرب

همانطور که ملاحظه کردید، مواد غذایی مختلفی وجود دارد که باعث تاثیرات مثبت و منفی بر روی پوست های چرب و جوش دار می شود، اما برای مصرف این گونه غذاها واکنش بدن افراد نسبت به دریافت مواد غذایی متفاوت می باشد و هر فرد باید باشد واکنش بدن خود را نسبت به مصرف این غذاها تشخیص دهد، به همین منظور می‌توانید با  در نظر گرفتن نکات زیر، به درمان پوست های چرب و جوش دار بپردازید.

۱- به منظور بررسی واکنش بدن نسبت به مواد غذایی، دفتر غذایی تهیه کرده و میزان و نوع هر وعده غذایی که مصرف می کنید را در آن یادداشت کنید تا شدت علائم آکنه و نوع آن ها مشخص شود.

۲- می توانید به منظور بررسی شرایط پوستی از متخصص پوست کمک بگیرید و با ثبت علائم و شدت آکنه های ایجاد شده در اثر مصرف مواد غذایی مختلف، رابطه ای بین زمان بروز جوش ها و زمان مصرف مواد غذایی پیدا کرده و توصیه های پزشکی را به خوبی رعایت کنید و در رژیم غذایی خود تغییراتی ایجاد کنید، تا باعث بهبود شرایط پوستی  شود.

نکات تغذیه ای برای درمان پوست جوش دار و چرب

علاوه بر مواردی که در رژیم غذایی افراد باید در نظر گرفته شود، باید مراقبت های پوستی نیز به خوبی انجام گیرد، همچنین مصرف داروهای مختلف با توجه به شدت جوش های پوستی نیز بر درمان این جوش ها تاثیر گذار می باشد، داروهای مختلفی در داروخانه بدون نسخه قابل تهیه می باشد، که برای تهیه آنها می توانید از پزشک متخصص نیز کمک بگیرید و همچنین نکات دیگری را در روتین روزانه خود مدنظر قرار دهید، که از این روتین ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- پوست صورت خود را دو بار در روز شستشو دهید و چنانچه فعالیت های ورزشی انجام می دهید، بعد از هر بار تعریق به شستشوی پوست و صورت خود بپردازید.

۲- برای شستشو و مراقبت پوست، از محصولات مراقبتی بهداشتی، فاقد چربی و با ترکیبات ملایم استفاده کنید.

۳- از خاراندن و دست کاری جوش هاخودداری کنید.

۴- از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید اجتناب شود.

۵- استرس تاثیر زیادی در افزایش التهابات پوستی و جوش دارد، زیرا با افزایش استرس هورمونی به نام آندروژن در بدن افزایش پیدا می کند، که این هورمون موجب تحریک غدد چربی پوست و افزایش آکنه خواهد شد و این موضوع ممکن است اعتماد به نفس افراد را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

تأثیر تغذیه بر زیبایی پوست

تغذیه مناسب و سالم می‌تواند به طور مستقیم تأثیر مثبتی بر زیبایی و سلامت پوست داشته باشد.
در واقع، مصرف غذاهای سالم، می‌تواند به تأخیر از بین رفتن و خشک شدن پوست، پیشگیری از لک‌های پوستی، بهبود رنگ پوست، افزایش ترمیم و بازسازی سلول‌های پوستی، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش التهاب پوستی کمک کند.

برخی از مواد غذایی که می‌توانند به بهبود زیبایی پوست کمک کنند، شامل موارد زیر می‌شوند:

1- میوه‌ها و سبزیجات: میوه‌ها و سبزیجات سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که بهبود سلامت پوست را تقویت می‌کنند.
مصرف میوه‌ها و سبزیجاتی مانند خرما، آووکادو، سبزیجات تاریکی مانند کلم بروکلی و اسفناج، میوه‌هایی مانند توت، آناناس و طالبی و سایر میوه‌های غنی از ویتامین C مانند پرتقال، گوجه فرنگی و توت فرنگی می‌تواند به سلامت پوست کمک کند.

2- مواد غذایی پروتئین: پروتئین‌های با کیفیت بالا، مانند ماهی، گوشت، تخم مرغ، لوبیا و نخود فرنگی، می‌توانند به تقویت ساختار پوست کمک کنند و به رشد سلول‌های پوستی کمک کنند.

3- مواد غذایی چرب سالم: مواد چربی سالم مانند روغن‌های زیتون، خوراکی‌های غنی از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی، آجیل و تخمه، می توانند به حفظ رطوبت و الاستیسیته پوست کمک کنند. همچنین، می‌توانند التهاب پوستی را کاهش داده و از پیری پوست جلوگیری کنند.

4- مواد غذایی با مقدار مناسب ویتامین D: ویتامین D در تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش التهاب‌های پوستی نقش دارد. می‌توانید از مواد غذایی مانند ماهی، تخم مرغ و محصولات لبنی به عنوان منابع ویتامین D استفاده کنید.

5- مواد غذایی با مقدار مناسب روی: روی یکی از مواد معدنی مهم برای سلامت پوست است. می‌توانید از مواد غذایی مانند گوشت قرمز، تخم مرغ، آرد سویا و غلات استفاده کنید.

6- مواد غذایی پرآب: آب و مواد غذایی پرآب مانند خیار، هندوانه و خربزه به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کنند.

در کل، می‌توان گفت که مصرف یک رژیم غذایی سالم و متعادل، همراه با مصرف مواد غذایی فوق الذکر، می‌تواند به بهبود زیبایی و سلامت پوست کمک کند. همچنین، برای حفظ سلامت پوست، می‌توانید از محصولات حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی مانند ترشی‌های، شاهی و توت فرنگی استفاده کرد.

کلام آخر

با اینکه پوست چرب دارای مزایای زیادی می‌باشد، اما معایبی نیز دارد و افرادی که رژیم غذایی مناسبی نداشته باشند، ممکن است باعث ایجاد آسیب های مختلفی بر روی پوست شوند، بنابراین با داشتن یک رژیم غذایی مناسب و تامین مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن، از پوست خود به خوبی مراقبت کنید، زیرا در صورتی که میزان چربی پوست افزایش پیدا کند، موجب مسدود شدن منافذ پوست می شود و جوش هایی بر روی آن ایجاد می شود و در صورتی که این رژیم غذایی نامناسب مداوم باشد، موجب تشدید جوش ها و برجای ماندن جای جوش بر روی پوست شود و این موضوع بر اعتماد به نفس نوجوانان و جوانان تاثیر بسزایی دارد، به گونه ای که از حضور در اجتماعات دوری می کنند.
یک رژیم غذایی مناسب باید شامل  انواع ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن باشد، تا منجر به پاکسازی سلول های مرده پوستی و جایگزین شدن سلول های جدید شود، همچنین میزان رطوبت رسانی پوست تاثیر بسزایی در جلوگیری از ایجاد جوش های مختلف روی پوست دارد، زیرا در صورت خشکی پوست، بدن با ترشح چربی بیشتر خشکی آن را کاهش می دهد و در نهایت منجر به ایجاد جوش های پوستی خواهد شد‌.

4.5 2 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خیلی خوب بود مطالب ممنون از لطفتون

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x