کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

اگزمای بهاری چیست؟

پوست بدن نیز همراه با تغییر فصل، دچارتغییراتی می شود و افراد در فصل بهار، بیشتر دچار حساسیت می شوند و این حساسیت بیشتر به دلیل گرده های موجود در هوا می باشد، درواقع این مواد آلرژی زا از طریق ترک های پوستی و خشکی پوست به بدن وارد می شوند و منجر به واکنش بدن می‌شوند.

اگزمای بهاری چیست؟
یکی از واکنش های بدن، اگزمای بهاری می باشد، که در فصل بهار به دلیل گرده افشانی گل ها، گیاهان و درختان، نسیم بهاری باعث انتقال این گرده ها به سایر نواحی می شود، همچنین میوه های فصل بهار، گرد و خاک وچمن نیز ممکن است باعث تشدید حساسیت پوستی شود، البته ژنتیک نیز تاثیر گذار می باشد، لایه خارجی پوست دارای پروتئین می باشد و از آن دربرابر مواد آلرژی زا محافظت می کند و در صورتی که میزان این پروتئین در بدن کم باشد، مواد آلرژی زا به سادگی  از طریق خشکی پوست و ترک های پوستی به بدن وارد می شود و در صورتی که به خوبی از پوست مراقبت نشود و همچنین شستشوی بیش از اندازه پوست، باعث تشدید علائم اگزما می شود، از علائم اگزما می توان قرمزی، خارش و خشکی بیش از حد پوست و در بعضی مواقع ایجاد زخم را نام برد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

روش درمان اگزمای بهاری چگونه است؟

اگزمای بهاری قابل درمان می باشد، اما می توان با استفاده از روش هایی شدت اگزما را کاهش داده و اگزمای پوستی را کنترل کرد، زیرا گاهی بعضی  عوامل، باعث تشدید نشانه های اگزما خواهد شد، از گزینه‌های درمانی اگزما می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- جلوگیری از ایجاد اگزما

به منظور جلوگیری از اگزما از محرک های مختلف که باعث تشدید این بیماری می‌شود، جلوگیری کنید  محرک هایی مانند حساسیت های غذایی و مواد شوینده، ممکن است باعث ایجاد اگزما شود و بهتر است پوست همیشه مرطوب باشد.

۲- از پوست به خوبی مراقبت کنید.

خشکی پوست باعث افزایش خارش می شود، بنابراین پوست همیشه مرطوب نگه داشته شود و استفاده از کرم و پمادهای مرطوب‌کننده بسیار در مرطوب نگه داشتن پوست تاثیر گذار می باشد و بهتر است در طول روز چند بار از کرم و پماد استفاده شود، همچنین صابون ها و محصولات آرایشی که استفاده می کنید بدون رنگ، عطر و الکل باشند، زیرا ممکن است نسبت به عطر و بوی آن ها حساسیت داشته باشید، محصولاتی در بازار وجود دارد که دارای بوی و عطر طبیعی می باشند و از ضدحساسیت در آنها استفاده شده است از موثرترین مرطوب کننده ها می توان محصولاتی حاوی سرامید را نام برد.

روش درمان اگزمای بهاری چگونه است؟

۳- استفاده از داروها

به منظور کنترل خارش، تورم و قرمزی مرتبط با اگزما می توان از کرم ها و پماد هایی که بدون نسخه می توان از داروخانه تهیه کرد، استفاده کرد این کرم‌ها حاوی کورتیزون و استروئید می باشند که از آن ها می توان هیدروکورتیزون و استات هیدروکورتیزون را نام برد، همچنین به منظور کنترل کوتاه مدت اگزمای شدید می توان از قرص های استروئیدی و تزریقی استفاده کرد، که استفاده از این موارد در طولانی مدت، ممکن است باعث ایجاد عوارض جانبی مانند فشار خون بالا و نازک شدن پوست شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چه عواملی باعث می شود دچار اگزما شویم؟

اگزما یک بیماری پوستی مزمن می باشد، اما می‌توان با انجام راهکارهایی آن را کنترل کردهو محرک‌های وجود دارد که باعث ایجاد اگزما می شود و با شناسایی این محرک ها می توان با راه حل هایی به مقابله با آن ها پرداخت، از محرک های احتمالی ایجاد اگزما می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- خشکی پوست

پوست خشک می تواند یکی از محرک‌های اگزما باشد و در صورتی که رطوبت لازم به پوست نرسد و پوست به مدت طولانی در معرض آب خیلی گرم قرار گیرد و مراقبت های پوستی به خوبی انجام نگیرد، باعث خشکی پوست می شود، بنابراین بهتر است برای جلوگیری از خشکی پوست، بعد از هر مرتبه شستن پوست، از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید و استحمام شما بیشتر از ۱۰ دقیقه طول نکشد، با آب ولرم استحمام کنید و بعد از آن از پماد و کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

۲- حساسیت غذایی

گاهی افراد نسبت به بعضی از غذاها حساسیت نشان می دهند و مصرف این غذاها باعث واکنش بدن و ایجاد اگزما می شود، این نوع اگزن بیشتر نوزادان و کودکان را درگیر می‌کند و برای کنترل آن است از مصرف این غذاها باید پرهیز شود، همچنین غذاهای پر ادویه نیز ممکن است باعث ایجاد و تشدید اگزما شود، از دیگر غذاهایی که ممکن است باعث ایجاد حساسیت شود؛ می‌توان تخم مرغ، گندم، آجیل، شیر گاو را نام برد و به منظور کاهش علائم اگزما بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا با انجام آزمایشات خاص، حساسیت شما به مواد غذایی مشخص شود.

۳- استرس

با اینکه استرس دلیل اگزما  نمی باشد، اما می تواند باعث تحریک بیشتر اگزما پوستی شود، زیرا استرس باعث تحریک سیستم ایمنی و سایر دستگاه های بدن می‌شود، بنابراین ممکن است باعث تشدید اگزماشود، پس سعی کنید آرامش و سلامت روان خود را حفظ کرده و از محیط های استرس زا دوری کنید.

چه عواملی باعث می شود دچار اگزما شویم؟

۴- استفاده از مواد شوینده

گاهی افراد نسبت به ترکیبات موجود در شوینده ها حساسیت دارند و یکی از محرک‌های اصلی اگزما وجود این ترکیبات می باشد، همچنین ممکن است محصولات آرایشی و بهداشتی که مورد استفاده قرار می دهید، باعث تحریک اگزما شود، بنابراین بهتر است بیشتر از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده کنید  که بدون رنگ وعطر باشند، تا از تحریک اگزما جلوگیری شود، بهتر است در انتخاب محصولات شوینده از محصولاتی استفاده کنید که فاقد مواد غیر ضروری باشد، گاهی حتی ممکن است بعضی از پارچه ها نیز باعث تحریک اگزما شوند، بنابراین بهتر است از پارچه هایی با نخ طبیعی استفاده کنید و چنانچه لباسی را برای اولین بار می پوشید، ابتدا آن را شستشو دهید و سپس مورد استفاده قرار دهید، کلر در استخرها وجود دارد و شنا کردن در این استخر باعث تشدید اگزمامی‌شود، بنابراین بلافاصله بعد از شنا دوش بگیرید تا کلر کاملاً شسته شود.

۵- وجود مواد حساسیت زا در هوا

استنشاق مواد حساسیت زا در هوا، باعث واکنش بدن شده و محرک اگزما می باشد، از این مواد حساسیت زا می توان گرده گل، گرد و خاک، قارچ، دود و شوره حیوانات خانگی را نام برد، بنابراین بهتر است افرادی که مبتلابه اگزما هستند، از نگه داشتن حیوانات خانگی در خانه خودداری کنند، همچنین به صورت مداوم ملحفه های شخصی، شستشو داده شود و به جای اینکه پنجره های خانه را باز کنند، از دستگاه تهویه هوا استفاده کنند و از قرار گرفتن در معرض دود اجتناب کنند.

۶- تعریق

تعریق باعث تنظیم دمای بدن و افزایش رطوبت پوست می شود، اما گاهی افراد نسبت به تعریق حساسیت دارند و تعریق موجب تشدید اگزما می شود، تعریق باعث خارش بیشتر پوست می شود وخارش بیشتر باعث تشدید اگزما می شود و به دلیل اینکه اگزما باعث مسدود شدن منافذ پوست می شود، بنابراین باعث می شود، راه عرق نیز مسدود شده و به طور کامل از بدن خارج نشود بنابراین حتی اگر نسبت به تعریق حساسیت وجود نداشته باشد، باید میزان آن کنترل شود.

۷- تنظیم نبودن هورمون های بدن

یکی از عوامل ایجاد اگزمای پوستی، هورمون های بدن می باشد و بیشتر خانم ها در زمان پیش از شروع قاعدگی به دلیل اینکه میزان پروژسترون بدن آنها افزایش پیدا می‌کند، دچار اگزما می‌شوند و ممکن است بعد از قاعدگی اثرات اگزما نیز از بین برود، این نوع اگزما به نام درماتیت خود ایمنی پروژسترون نامیده می شود، چنانچه این شرایط را  با پزشک در میان بگذارید، با انجام راهکارهایی می تواند تاثیر بسزایی در کاهش اثرات اگزما بر روی پوست داشته باشد، یکی از این راهکارها استفاده از پمادهای موضعی می باشد، همچنین از مصرف داروهای حاوی پروژسترون نیز در این زمان باید پرهیز شود.

۸- استعمال دخانیات

با توجه به پژوهش‌های انجام شده، رابطه مستقیم بین مصرف دخانیات و اگزمای پوستی وجود دارد،  زیرا مصرف دخانیات باعث تشدید اگزما می شود، بنابراین به منظور جلوگیری از ایجاد و تشدید اگزما باید از مصرف دخانیات پرهیز شود.

۹- عفونت

با اینکه عفونت نمی تواند دلیل اگزما باشد، اما افرادی که به اگزما مبتلا هستند باعث می شود ویروس ها از طریق اگزما راحت تر به بدن ورود کند و باعث شدیدتر شدن اگزما، تب و بی حالی شدید در افراد شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چطور می توان فهمید که دچار اگزما شده ایم؟

تشخیص اگزما بر عهده پزشک متخصص می باشد و پزشک با توجه به علائم شما و معاینه پوست و همچنین در بعضی مواقع نمونه برداری پوست به تشخیص اگزما می پردازد، چنانچه پزشک تشخیص دهد شما به اگزمای پوستی مبتلا هستید ممکن است تست پچ را انجام دهد، درانجام این آزمایش پزشکی از مواد مختلف استفاده می‌کند و مواد را زیر یک برچسب قرار می دهد و طی چند هفته آینده پوست شما را بررسی می‌کند، تا نوع خاص آلرژی شما تعیین شود.

چطور می توان فهمید که دچار اگزما شده ایم؟
زمان انجام این تست به مدت دو هفته بعد از ناپدید شدن اگزمای پوستی می باشد.

چطور می توان اگزما را درمان کرد؟

هیچ درمانی وجود ندارد که بتواند اگزما را به صورت کامل از بین ببرد، اما می‌توان با استفاده از داروهایی علائم را کاهش داد، از داروهایی که می توان برای درمان اگزما استفاده کرد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- کرم های کورتیکو استروئیدی

می توان با استفاده از کرم های کورتیکواستروئیدی میزان خارش پوست را به صورت قابل توجهی کاهش داد، که این کرم ها دارای قدرت های متفاوتی می باشند که برای درمان اگزمای خفیف می توان بدون نسخه آن ها را از داروخانه تهیه کرد اما چنانچه میزان اگزما شدید باشد، باید مصرف داروهای قوی تر با تجویز پزشک انجام گیرد.

۲- هیدروکورتیزون OTC

چنان چه دچار اگزمای خفیف شده باشید، اولین چیزی که پزشکان برای شما تجویز می کنند، هیدروکورتیزون می باشد که این هیدروکورتیزون ها هم نیز مانند کرم های استروئیدی دارای قدرت های متفاوتی می باشند و در صورتی که اگزما همراه با پوسته ریزی باشد از داروهای قوی تری استفاده می شود، اما مصرف این داروها ممکن است.دارای عوارضی مانند نازک شدن پوست و ایجاد چروک بر روی آن باشد.

۳- کرم های مرطوب کننده سد کننده

از کرم هایی که برای درمان اگزما مورد استفاده قرار می گیرد کرم های مرطوب کننده سد کننده می باشد، که این کرم ها تاثیر بسزایی در کاهش خشکی، قرمزی و خارش پوست دارند، به دلیل اینکه باعث مسدود شدن آب در پوست می شوند.

چطور می توان اگزما را درمان کرد؟

۴- داروهایی که باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شوند.

زمانی که میزان اگزما بسیار شدید باشد، از داروهایی مانند سیکلوسپورین، متوترکسات، مایکو فنولات موفتیل استفاده می‌شود، که این داروها از واکنش بالای بدن جلوگیری می کند و تاثیر بسزایی در کاهش اگزمای متوسط تا شدید دارد، مصرف داروها باعث می شود خارش پوست به صورت قابل توجهی کاهش پیدا کند، اما این داروها دارای عوارض جانبی زیادی می باشند که از این عوارض می توان به فشار خون بالا و مشکلات کلیوی اشاره کرد، بنابراین مصرف این داروها، برای مدت کوتاهی مجاز می باشد.

۵- آنتی بیوتیک ها

افرادی که به اگزما مبتلا هستند، ممکن است به دلیل وجود اگزما بر روی پوست، ویروس ها راه ورود به بدن داشته باشند و باعث عفونت باکتریایی پوست شود، بنابراین مصرف آنتی بیوتیک ها می تواند از ایجاد عفونت جلوگیری کند.

۶- آنتی هیستامین ها

 آنتی هیستامین باعث کاهش خارش و آبریزش بینی در اثر اگزمای بهاری می شود و به خواب راحت تر کمک می کند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چند باور غلط در رابطه با اگزما

اگزما یک بیماری ژنتیکی می باشد و مسری نیست، بنابراین چنانچه با دیگران در تماس باشید، این بیماری به آنها منتقل نخواهد شد و همچنین از کسی که اگزما دارد، شما این بیماری را نخواهید گرفت.

1- در صورتی که یکی از افراد خانواده به اگزما مبتلا باشد، احتمال ابتلای کودکان نیز حتمی است.

اغلب اگزما در سال‌های اولیه زندگی کودک خود را نشان می دهد و یک بیماری ژنتیکی می باشد، بنابراین چنانچه یکی از اعضای خانواده به اگزما مبتلا باشد امکان ابتلای کودک نیز وجود دارد، اما می‌توان با انجام راهکارهایی از ابتلای کودک به اگزما جلوگیری کرد، به عنوان مثال با مرطوب کردن مداوم پوست می توان تاثیر بسزایی در کاهش احتمال ابتلای کودک داشت.

2- استرس عامل اگزما است.

با اینکه احتمال تشدید اگزما با استرس وجود دارد، اما استرس نمی تواند عامل اگزما باشد، تنها استرس باعث ترشح بیشتر هورمون در بدن و افزایش التهابات می شود و گاهی مواقع استرس باعث می شود، که پوست دچار خارش بیشتر و حساسیت بالا تر شود، که در نهایت اگزما تشدید خواهد شد، بنابراین با انجام ورزش هایی مانند یوگا استرس را از خود دور کنید.

3- قابل درمان بودن اگزما

با این که می توان با انجام راهکارهایی علائم اگزما را کاهش داد، اما درمان قطعی برای اگزما وجود ندارد و می توان با استفاده از مرطوب کننده و راهکار هایی مانند استفاده از شوینده‌های ملایم استحمام با آب ولرم و کرم های آبرسان اگزما را در کنترل درآورد، در صورتی که اگزما شدید باشد می توان از داروهای ضد التهاب موضعی استفاده کرد تا خارش و ناراحتی کمتری برای فرد ایجاد شود.

4- اگزما تنها خود شخص را درگیر می کند.

در صورتی که یکی از اعضای خانواده به اگزما مبتلا باشد، برسایر اعضای خانواده نیز تاثیرگذار می‌باشد زیرا خارش و مشکلات پوستی بر خلق و خوی فرد تاثیر گذاشته و باعث می شود در رابطه با سایر اعضا دچار مشکل شود.

چند باور غلط در رابطه با اگزما

5- اگزما به صورت خود به خودی تسکین پیدا می کند.

اگر خواهان کاهش علائم اگزما هستید باید با انجام راهکارهایی از التهاب بیشتر و تشدید اگزماجلوگیری کنید، زیرا اگزما خود به خود بهتر نخواهد شد و در صورتی که مداوم علائم آن وجود داشته باشد، باعث عفونت باکتریایی خواهد شد، همان گونه که در بالا ذکر کردیم، راه های مختلف زیادی برای کاهش علائم اگزما وجود دارد، که با انجام راهکارها می‌توانید تا حدود زیادی اگزما را کنترل کنید.

6- اگزما مشکل سطحی می باشد.

با اینکه اگزما، پوست را درگیر می‌کند اما در صورتی که پوست دچار خارش بیش از اندازه شود، باعث احساس کلافگی فرد و مختل شدن عملکرد های مختلف شود و اجازه نمی دهد شما به فعالیت‌های روزمره بپردازید و کیفیت زندگی تان به میزان قابل توجهی پایین می آید و با توجه به تحقیقات انجام گرفته اگزما تاثیرات منفی بر سلامت عمومی فرد دارد، افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، بیشتر در معرض چاقی، بیماری های قلبی و عروقی و دیابت می باشند.

جلوگیری از حساسیت پوستی در فصل بهار

۱- نوع خوراکی های مصرفی

بهتر است در فصل بهار از سبزی ها و میوه های تازه استفاده کنید تا باعث کاهش التهابات شده و از آلرژی پیشگیری کند، همچنین از مصرف ادویه ها، نوشابه و تنقلاتی که دارای رنگ‌های مصنوعی می باشند، نیز باید صرف نظر کرد و در فصل بهار بیشتر از آب و مایعات استفاده کنید، تا باعث مرطوب نگه داشتن پوست و جلوگیری از خشکی پوست و در نهایت خارش آن شود.

۲- مراقبت های بهداشتی

در فصل بهار ملحفه های خود را به صورت مرتب با شوینده های ملایم شستشو دهید و هرگونه گرد و غباری را از اتاق خواب پاک کنید، زیرا وجود گرد و غبار باعث آلرژی بیشتر خواهد شد، همچنین بهتر است قبل از خواب استحمام کنید تا گرده گل های موجود بر روی پوست پاک شوند و از دستگاه تهویه هوا به جای باز گذاشتن پنجره ها استفاده کنید تا باعث مرطوب نگه داشتن محیط خانه شود.

جلوگیری از حساسیت پوستی در فصل بهار

۳- استفاده از لباس نخی

لباس های غیر نخی باعث افزایش تعریق و در نهایت افزایش خارش پوست می شود، بنابراین در فصل بهار از لباس های نخی استفاده کنید.

۴- استفاده از مرطوب کننده ها

استفاده از مرطوب کننده مانند محافظی بین پوست شما و مواد آلرژی زا می باشد و تاثیر بسزایی در هیدراته نگهداشتن پوست دارد، بهتر است، مرطوب کننده شما حاوی ترکیبات سرامیدی، هیالورونیک اسید و گلیسیرین باشد و همچنین از صابون های قلیایی استفاده نکنید.

مراقبت های بیرون از محیط خانه

۱- چنانچه دچار حساسیت فصلی هستید در فصل بهار، در معرض نور خورشید قرار نگیرید، زیرا نور خورشید باعث می‌شود، مواد آلرژی زای موجود در هوا بیشتر بر روی پوست شما قرار گرفته و باعث واکنش پوستی شود.

۲- از نشستن بر روی چمن و زمین خودداری کنید، زیرا مواد آلرژی زا موجود در چمن باعث تشدید حساسیت پوستی می شود و همچنین احتمال گزیده شدن توسط حشرات وجود دارد.

مراقبت های بیرون از محیط خانه

۳- با توجه به اینکه در فصل بهار اشعه خورشید بیشتر می باشد، بنابراین در هنگام خروج از منزل، عینک آفتابی، کرم ضدآفتاب و کلاه استفاده کنید تا  احتمال ایجاد کهیر کمتر شود.

۴- به منظور کاهش استرس و تضعیف سیستم ایمنی بدن، تمرینات ورزش مانند یوگا انجام دهید، همچنین استفاده از دمنوش های آرام بخش تاثیر بسزایی در کاهش استرس دارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

کنترل اگزما و خارش پوست در فصل بهار

۱- نوشیدن مایعات فراوان تاثیر زیادی در کاهش علائم اگزما دارد، بنابراین در فصل بهار به میزان کافی آب بنوشید.

۲- از تماس پوست با آب گرم و کلر دوری کنید و در صورتی که در استخر شنا می کنید، بلافاصله استحمام کنید.

کنترل اگزما و خارش پوست در فصل بهار

۳- در هنگام خروج از منزل،  کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا از اشعه های مضر نور خورشید به دور باشید و باعث تشدید اثر مواد آلرژی زا نشود.

۴- از محصولات حاوی الکل و مواد شیمیایی استفاده نکنید.

۵- از مواد شوینده ملایم و بدون اسانس استفاده کنید.

۶- مرطوب نگه داشتن پوست بسیار در کاهش علائم اگزما تاثیر گذار می باشد، بنابراین بعد استحمام پوست را با استفاده از کرم ها مرطوب نگه دارید.

5 1 رای
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x