کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

خواص آجیل برای پوست

آجیل دارای خواص و مزایای زیادی می باشد و تاثیر زیادی در سلامت پوست و مو دارد، زیرا آجیل ها حاوی مواد مغذی زیادی بوده که موجب تقویت پوست و مو می شود، به همین دلیل اکثر پزشکان بر این باورند که به جای استفاده از انواع داروها بهتر است آجیل را به صورت مرتب در رژیم غذایی مورد استفاده قرار دهید و در صورتی که رژیم غذایی سالمی داشته باشید، باعث احساس بهتر و افزایش اعتماد به نفس خواهد شد.

خواص آجیل برای پوست
آجیل ها حاوی مواد مختلفی از قبیل سلنیوم، ویتامین B، ویتامین E،آهن ومنگنز می باشند که این ویتامین ها از مواد ضروری برای بدن بوده و نقش اساسی در بدن ایفا می کنند و در صورتی که بدن با کمبود این ویتامین ها مواجه شود، منجر به ایجاد مشکلات زیادی بر روی پوست و مو خواهد شد، به همین دلیل بهتر است روزانه از آجیل های مختلف استفاده کنید.

 

مهمترین مزایای آجیل و مغزها برای جوانی و شادابی پوست

چنانچه خواهان پوستی درخشان و موهایی با نرمی و لطافت بالا هستید، بهتر است به جای روی آوردن به عمل های زیبایی و استفاده از قرص و آمپول به تغذیه خود توجه کنید، مغزها و آجیل ها دارای خواص بیشماری می باشند و تاثیر زیادی در سلامت پوست و مو دارند.

مهمترین مزایای آجیل و مغزها برای جوانی و شادابی پوست
بنابراین بهتر است مصرف آجیل ها را به عنوان یکی از مهمترین مواد، در رژیم غذایی خود در نظر بگیرید، زیرا این آجیل ها حاوی پروتئین، کربوهیدرات و چربی می باشند که تضمین کننده سلامت پوست، مو و ناخن می باشند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مزایای آجیل برای پوست

برای آشنا شدن با مزایای آجیل‌ها بهتر است هر کدام را به صورت جداگانه بررسی کنیم.

۱- گردو

  • چنانچه پوست و مو دارای چربی طبیعی باشد، در افزایش طراوت و شادابی آن بسیار تاثیر خواهد داشت، یکی از بهترین مغزهایی که باعث مرطوب نگه داشتن پوست و آبرسانی آن می‌شود، همچنین نقش بسزایی در تامین چربی طبیعی آن دارد، گردو می باشد و افرادی که در رژیم غذایی آنها گردو وجود دارد، پوست آنها از استحکام بالایی برخوردار می باشد، علاوه بر این گردو حاوی اسید های چرب مانند امگا ۳ و امگا ۶ می باشد که مصرف این اسیدها برای افرادی که در رژیم های لاغری سخت هستند، بسیار ضروری می باشد.
  • می‌توان از روغن گردو نیز برای سلامتی پوست و مو استفاده کرد، زیرا روغن گردو سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان های ضروری برای پوست می باشد و تاثیر بسزایی در پیشگیری از ایجاد چین و چروک بر روی پوست دارد، علاوه بر این با رطوبت رسانی که روغن گردو بر روی پوست انجام می دهد، از خشکی و پوسته پوسته شدن آن جلوگیری خواهد کرد، به همین منظور چند قطره روغن گردو را بر روی پوست خود بمالید و بعد چند دقیقه آن را ماساژ دهید، برای رفع خشکی پوست سر نیز می‌توان از روغن گردو استفاده کرد و کف سر را با آن ماساژ دهید، در صورتی که روغن گردو به صورت مداوم مصرف شود، متوجه تاثیر آن بر روی موها و پوست خواهید شد.
  • گردو باعث رفع سیاهی دور چشم می شود.افرادی که به دلیل به دلایل کم خوابی، بیماری های درونی و خستگی، دور چشم آن ها سیاه می باشد می توانند با مصرف گردو در وعده های غذایی، تاثیر زیادی در کاهش سیاهی دور چشم داشته باشند، همچنین استفاده از روغن گردو برای کاهش سیاهی دور چشم موثر می باشد، بدین منظور یک یا دو قطره روغن گردو را دور چشم به آرامی ماساژ دهید.
  • چاقی صورت با گردو،گاهی افراد قصد دارند، بدون اینکه اضافه وزن داشته باشند، صورت آنها پرتر باشد به همین منظور می توانند از گردو استفاده کنند، به دلیل اینکه گردو حاوی چربی امگا ۳ می باشد، می تواند باعث حجم دهی به صورت شود و بدون اینکه دچار اضافه شوید، صورتی پرتر داشته باشید.
  •  گردو برای زیبایی مو،سفیدی زودرس موها، موجب نگرانی افراد می‌شود به همین دلیل با انجام راهکارهای مختلف از سفید شدن موها جلوگیری می کنند، یکی از خواص گردو جلوگیری از سفید شدن موها می باشد، زیرا پروتئین های موجود در گردو از رنگ طبیعی مو محافظت کرده و از سفید شدن زودهنگام موها پیشگیری می کند، علاوه بر این وجود سلنیوم و بیوتین در گردو، باعث جلوگیری از شوره سر و ریزش مو می شود، بدین منظور بهتر است گردو به صورت خوراکی و یا روغن های موضعی استفاده شود.

۲- بادام

  • یکی دیگر از آجیل های مغذی برای تقویت پوست و مو، بادام درختی می باشد و در صورتی که بادام به صورت منظم استفاده شود، به مرور زمان متوجه تغییرات پوست خواهید شد، زیرا بادام حاوی ویتامینهای B و E می باشد که این ویتامین ها تأثیر زیادی در سلامت پوست و مو دارد و موجب تقویت آن ها می‌شود، همچنین بادام درختی حاوی آهن، مس و زینک می باشد که این ویتامین ها باعث تقویت پوست، مو و ناخن خواهد شد و در صورتی که روزانه از بادام درختی استفاده کنید، نیازی به داروهای تقویتی پوست و مو نخواهید داشت.
  •  یکی از پر خاصیت ترین مغز ها در آجیل، بادام درختی می باشد، زیرا بادام درختی حاوی ویتامین B می باشد که این ویتامین تضمین کننده سلامت پوست و مو می باشد، وجود ویتامین B در کرم های مراقبت از پوست، باعث قیمت بالای آن ها می‌شود، اما این ویتامین در بادام درختی وجود دارد که موجب آبرسانی پوست و جلوگیری از چین و چروک آن می‌شود، همچنین بادام درختی باعث آبرسانی به موها شده و تاثیر زیادی در جلوگیری از خشکی پوست سر دارد و از ایجاد موخوره جلوگیری می کند.
  •  از ویتامین های موجود در بادام درختی ویتامین E،ویتامین های گروه B، آهن می باشد و این ویتامین ها، باعث محافظت از مو و پوست می‌شود و همچنین از پوست در برابر تابش مستقیم آفتاب، آلودگی های هوا و دود سیگار محافظت می کند و در صورتی که بادام درختی منظم مصرف شود، پوست از اشعه های مضر خورشید در امان خواهد بود.
  • مس یکی دیگر از مواد موجود در بادام درختی می باشد، که تاثیر بسزایی در تقویت رنگدانه های مو دارد و چنانچه خواهان موهای خوش رنگ و خوش حالت هستید، مصرف بادام را فراموش نکنید، همچنین استفاده از روغن بادام نیز باعث افزایش شفافیت و لطافت موها خواهد شد، با مصرف ۷ عدد بادام درختی در روز شاهد موهای زیبا و پوست شفاف خواهید بود.

مزایای آجیل برای پوست

۳- پسته

  • پسته سرشار از مواد مغذی بسیاری می باشد، به این منظور از آن برای تهیه کرم و لوسیون استفاده می‌شود، اما چنانچه پسته به صورت خوراکی مصرف شود، تاثیر آن بیشتر از محصولات پوستی می‌باشد، زیرا مصرف پسته باعث ترمیم پوست و مو می شود و به دلیل وجود آنتی اکسیدان در پسته، این آجیل از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند، در واقع وجود آنتی اکسیدان فنولیک در پسته باعث می شود، که این آجیل به عنوان یک محصول مراقبتی شناخته شود.
  • پسته حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ می باشد و این چربی های طبیعی بر روی بخش بیرونی پوست وجود دارند و از خشکی، پوسته پوسته شدن و خارش پوست جلوگیری می کنند، بنابراین چنانچه پسته در رژیم غذایی افراد استفاده شود، از ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن، پوست جلوگیری می کند، همچنین می‌توان از روغن پسته به عنوان یکی از بهترین راه های جوانسازی استفاده کرد.
  •  یکی دیگر از ترکیبات پسته، بیوتین می باشد که این ویتامین، تاثیر بسزایی در پیشگیری از ریزش مو دارد، بنابراین چنانچه در مصرف روزانه، از پسته استفاده کنید، دیگر دچار ریزش مو نخواهید شد، می‌توانید از روغن پسته نیز بر روی موها استفاده کنید و قبل از استحمام چند قطره روغن پسته را بر روی پوست سر ماساژ دهید، تا تاثیر آن را بر درمان شوره و خشکی سر مشاهده کنید، همچنین این روغن باعث تقویت ریشه موها شده و از ریزش آن ها جلوگیری می کند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۴- فندق

 یکی دیگر از آجیل های محبوب، فندق می باشد که حاوی آنتی اکسیدان و فلانوئید می باشد، وجود این ترکیبات باعث تاثیر بالای این آجیل بر سلامت پوست و مو می شود و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند، روغن فندق نیز تاثیر بسزایی در افزایش تراکم مژه و ریش دارد.

۲- بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند، برای جلوگیری از چین و چروک پوست، هزینه های بسیار زیادی جهت تهیه محصولات مراقبتی پوست صرف کنند، اما باید بدانید که مصرف فندق در رژیم غذایی روزانه، تاثیر بسزایی در جوانسازی پوست دارد، زیرا این دانه حاوی ویتامین E،A،C  می باشد و در صورتی که منظم و مداوم استفاده شود، باعث سلامتی و زیبایی پوست خواهد شد.

۳- با افزایش سن، میزان کلاژن و چربی پوست کاهش پیدا می‌کند، اما مصرف فندق باعث تولید چربی طبیعی و جوانسازی پوست می شود، زیرا فندق حاوی ویتامین E، اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد و تاثیر بسزایی در تعادل چربی پوست دارد و از بروز چین و چروک جلوگیری می کند، همچنین دانه و روغن فندق تاثیر بسزایی در افزایش لطافت و نرمی موهای خشک و آسیب دیده دارد و باعث افزایش سرعت رشد موها می شود.

۴- از پروتئین های موجود در پوست، کلاژن می باشد که با افزایش سن تولید آن کاهش پیدا می‌کند، و به دلیل اینکه فندق حاوی ویتامین c می‌باشد، تاثیر بسزائی در تولید کلاژن دارد، علاوه بر این وجود این ویتامین‌ها در فندق باعث جلوگیری از آسیب رسانی رادیکال های آزاد به پوست می شود و به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها در فندق، پوست در برابر اشعه مضر خورشید انعطاف پذیری بالایی خواهد داشت.

۵- بادام زمینی

  •  یکی دیگر از مغزیجات محبوب، بادام زمینی می باشد که این دانه سرشار از ویتامین E بوده و باعث تقویت پوست و فولیکول های مو می شود، زیرا با وجود اسیدهای چرب، بادام زمینی باعث تاخیر در روند پیری پوست می شود و همچنین وجود ویتامین E، روی و منیزیم، باعث تاثیر آن بر زیبایی پوست خواهد شد.
  • بادام زمینی، گزینه مناسبی برای افراد سرد مزاج می باشد، زیرا دارای طبعی گرم است و به دلیل وجود ویتامین E از اشعه های مضر آفتاب و آفتاب سوختگی پوست جلوگیری می کند و در صورتی که مداوم از آن استفاده شود، موجب شفافیت پوست و درخشندگی آن می‌شود و تاثیر بسزایی در پاکسازی پوست و تغذیه آن دارد و در صورتی که از روغن بادام زمینی استفاده شود، باعث بازسازی سلول های آسیب دیده پوست و تسکین آن می شود.
  •  بادام زمینی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و به دلیل تولید کلاژن و تقویت فولیکول های مو، از ریزش موها و ایجاد طاسی جلوگیری می‌کند، همچنین مصرف بادام زمینی باعث ترمیم موهای آسیب دیده در اثر رنگ مو و استفاده از شامپو های نامرغوب می شود.
  •  وجود مس به عنوان ماده مغذی در بادام زمینی باعث جلوگیری از سفید شدن زودرس موها می شود، زیرا باعث تقویت رنگدانه های مو می‌شود و همچنین تاثیر زیادی در جلوگیری از شوره سر دارد، بدین منظور می توان از روغن بادام زمینی نیز استفاده کرد، زیرا باعث افزایش رشد موها نیز می‌شود.

۶- بادام هندی

  •  بادام هندی سرشار از آهن، روی، ویتامین c، منیزیم، سلنیوم، آهن و مس می‌باشد و تاثیر بسزایی در افزایش درخشندگی و سلامت پوست، مو و ناخن دارد و در صورتی که روزانه ۴ تا ۵ عدد بادام هندی مصرف شود، باعث سلامت پوست و مو خواهد شد.
  • بادام هندی نیز دارای طبع گرم می باشد و به دلیل این که حاوی آنتی اکسیدان است، باعث محافظت پوست در برابر رادیکال های آزاد شده و تأثیر بسزایی در رشد سلول های جدید دارد، همچنین می توان از بادام هندی برای درمان جوش و آکنه نیز استفاده کرد.
  •  وجود ویتامین c در بادام هندی باعث تاثیر بالای آن در رفع و کاهش ترک های پوستی می شود، همچنین این دانه حاوی اسیدهای چرب می باشد و به دلیل تاثیری که در کم کردن اشتها دارد، باعث کاهش وزن و ترمیم پوست صورت و بدن می شود.
  •  بادام هندی حاوی مواد معدنی و پتاسیم می باشد و در صورتی که ریزش موها به دلیل کمبود این مواد باشد، می توان با مصرف بادام هندی ریزش موها را متوقف کرد، همچنین وجود ویتامین های گروه B و پروتئین ها در بادام هندی، باعث تاثیر بالای آن بر سلامت پوست، مو و تناسب اندام خواهد شد.

کدام مواد مغذی در جوانسازی پوست موثرند؟

به منظور جوانسازی پوست به چند ماده مغذی نیاز داریم که مهمترین آن ها، آهن، زینک، روی، ویتامین های گروه B و اسیدهای چرب می باشند و این  ویتامین ها در آجیل ها یافت می شود، در اینجا به نقش این ویتامین ها در تقویت پوست می پردازیم.

۱- آهن

آهن باعث افزایش اکسیژن رسانی به اندام های مختلف بدن می‌شود و یکی از نقش های اساسی در بدن، برعهده آهن است و در صورتی که میزان آهن در بدن به اندازه کافی باشد، فرد احساس خستگی و بی حالی نخواهد داشت.

۲- روی

روی باعث ترمیم پوست، مو و ناخن می شود و چنان چه می خواهید موها رشد زیادی داشته باشد بهتر است، مواد غذایی حاوی روی را در برنامه غذایی خود قرار دهید، همچنین روی باعث عملکرد بهتر غدد چربی، اطراف فولیکول های مو می شود و از ریزش موها جلوگیری می کند، روی یکی از ویتامین های موجود در آجیل ها می باشد، می توان با مصرف روزانه یک مشت آجیل در روز، نیاز بدن به این ویتامین را تامین کرد، چنانچه میزان این ویتامین در بدن بیش از اندازه باشد، باعث ایجاد ضایعات پوستی، کاهش سرعت بهبود زخم و اختلال در سیستم ایمنی خواهد شد.

۳- اسیدهای چرب

اسیدهای چرب مفید برای بدن، امگا ۳ و امگا ۶ می باشد که این اسیدهای چرب در آجیل به میزان کافی وجود دارد و اهمیت این اسیدهای چرب به اندازه ای می باشد که در ساخت انواع کرم و شامپو به این نکته توجه می‌کنند تا با این اسید ها، چربی های سالم پوست تامین شود و در صورتی که بدن با کمبود اسید های چرب مفید مواجه شود، منجر به ایجاد تیرگی و چروک بر روی پوست خواهد شد.

کدام مواد مغذی در جوانسازی پوست موثرند؟

۴- ویتامین B

یکی از مهمترین ویتامین های ضروری برای بدن ویتامین B می باشد، زیرا کمبود این ویتامین باعث خارش و خشکی پوست خواهد شد، همچنین در صورتی که بدن با کمبود ویتامین B مواجه باشد، منجر به آفتاب سوختگی شدید و التهابات پوستی می‌شود و موها در اثر کمبود ویتامین B به سرعت سفید و شکننده خواهند شد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مهمترین خواص آجیل برای سلامت پوست

آجیل ها دارای خواص متعددی می باشند که از این خواص می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- باعث افزایش درخشندگی و سلامت پوست می شود.

علاوه بر انجام فعالیت های ورزشی و نوشیدن آب، مواد معدنی و ویتامین ها، نقش بسزایی در سلامت پوست و درخشندگی آن دارد، آجیل ها حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی می باشند، بنابراین برای داشتن پوستی شفاف و درخشان بسیار تاثیر گذار می باشد، در صورتی که بدن با کمبود ویتامین و مواد معدنی مواجه شود، پوست سالم و شفافی نخواهید داشت.

۲- کاهش روند پیری پوست

با توجه به وجود آنتی اکسیدان در آجیل ها، مصرف آجیل باعث شفافیت پوست و حفاظت آن در برابر رادیکال های آزاد می شود و از آسیب به آن جلوگیری می کند، از مغز هایی که باعث کاهش روند پیری پوست می شود، می توان به بادام هندی اشاره کرد.

۳- حذف سلول های مرده پوست

به منظور پاکسازی پوست، می توان از آجیل استفاده کرد، بدین منظور مغزهایی مانند بادام و پسته را به مدت یک شب بخیسانید و سپس کاملاً له کنید و چند قطره شیر به آن اضافه کنید و سپس خمیر به دست آمده را به مدت ۲۵ دقیقه بر روی صورتتان قرار دهید و بعد آن را با آب خنک شستشو دهید، استفاده از این ماسک باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست و افزایش شادابی و زیبایی پوست خواهد شد.

مهمترین خواص آجیل برای سلامت پوست

۴- لطافت و یکدستی پوست

یکی از مشکلات پوستی، وجود آکنه بر روی پوست می باشد که از شفافیت و لطافت پوست می کاهد با مصرف آجیل هایی مانند گردو، به دلیل این که سرشار از اسیدهای چرب مانند امگا ۳ می باشد،می توان تاثیر زیادی در جلوگیری از خشکی پوست و داشتن پوست صاف و لطیف داشت.

۵- پیشگیری از ایجاد چین و چروک و خطوط ریز

وجود چین و چروک و خطوط ریز بر روی پوست صورت باعث نگرانی افراد به خصوص خانم ها می شود و سعی دارند، از راهکارهای مختلف برای از بین بردن خطوط ریز و جلوگیری از خطوط بیشتر استفاده کنند، مصرف آجیل ها می تواند تاثیر زیادی در جلوگیری از ایجاد چین و چروک بر روی صورت داشته باشد، زیرا اسیدهای موجود در روغن گردو وآجیل ها از موادی هستند که از چین و چروک جلوگیری می کنند.

۶- درمان آسیب های پوستی

با توجه به اینکه آجیل ها حاوی ویتامین های E و مواد معدنی زیادی می باشد، تاثیر بسزایی در درمان آسیب های پوستی و سلامت پوست دارد، تاثیر آجیل ها به گونه ای می باشد که حتی از روغن آن ها برای درمان آسیب های پوستی مانند آکنه استفاده می شود.

۷- درمان بیماری های پوستی

علاوه بر این که آجیل ها دارای خواص متعددی می باشند، اما در بعضی مواقع حتی برگ درختان آجیل نیز بر روی سلامت پوست تاثیر گذار می باشد، به عنوان مثال افرادی که از بیماری های پوستی مانند اگزما رنج می‌برند، با استفاده از برگ بادام وحشی می توان، تاثیر بسزایی در کاهش اثرات اگزما داشت، بدین منظور، ترکیب چند برگ بادام وحشی له شده و آب را بر روی قسمت هایی که دچار اگزما شده است، قرار می دهند.

کلام آخر

همانگونه که مشاهده کردید آجیل دارای خواص زیادی می باشد، که خواص آن به دلیل وجود مواد مغذی و ویتامین های بی شمار موجود در آجیل ها می باشد و در صورتی که نگران سلامتی پوست و موی خود هستید، بهتر است در رژیم غذایی خود از این آجیل ها استفاده کنید و شاهد تاثیرات آن در کوتاه مدت بر روی پوست خود خواهید بود، بدون اینکه از محصولات مراقبتی پوست با هزینه های بالا استفاده کنید، همچنین وجود مواد مغذی در آجیل ها از کمبود ویتامین و سوء تغذیه جلوگیری می کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x