کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

علل و نحوه درمان چین و چروک دور لب و دهان

طبیعت انسان ها به گونه ای می باشد که خواهان زیبایی و جوانی می باشند، به همین دلیل ، چنان چه آثار پیری بر روی پوست آن ها ظاهر شود با انجام راهکارهای مختلف سعی دارند زیبایی و جوانی خود را حفظ کنند و همیشه خواهان چهره ای بدون چین و چروک می باشند. یکی از مواردی که باعث کاهش جذابیت چهره و زیبایی فرد می‌شود.
ایجاد چین و چروک در اطراف لب و دهان می باشد و عواملی مانند افزایش سن، ژنتیک و سبک زندگی افراد بر روی این گزینه تاثیر گذار می باشد، برای رفع چین و چروک ابتدا باید دلیل ایجاد چین و چروک مشخص شود، تا بهترین گزینه برای رفع چین و چروک انتخاب شود.

علل و نحوه درمان چین و چروک دور لب و دهان
به طور طبیعی پوست به منظور از بین بردن چین و چروک ها و استحکام بیشتر، کلاژن تولید می کند اما با افزایش سن میزان کلاژن سازی کمتر شده و پوست قابلیت انعطاف پذیری قبل را ندارد، به همین دلیل چین و چروک هایی در اطراف دهان و لب ظاهر می‌شود. راهکارهای مختلفی برای از بین بردن چین و چروک اطراف لب و دهان وجود دارد، در ادامه در مورد این راهکارها توضیح خواهیم داد.

علل چین و چروک دور دهان

عوامل مختلفی بر روی ایجاد چین و چروک اطراف دور دهان و لب تاثیر گذار می باشد، که از این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- افزایش سن

با افزایش سن میزان کلاژن سازی پوست کاهش پیدا کرده، علاوه بر این الاستین و گلیکوز آمینو گلیکان ها نیز که تاثیر زیادی در افزایش خاصیت ارتجاعی پوست دارند، کاهش پیدا می‌کند و زمانی که این مواد کمتر می‌شود، پوست به طور طبیعی دچار چین و چروک می شود.

۲- ژنتیک

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر ایجاد چین و چروک های اطراف لب می توان ژنتیک را نام برد، که با افزایش سن، نوع ژنتیک افراد و واکنش پوست آن ها نسبت به افزایش سن، مشخص می شود.

۳- شرایط بدنی افراد

به منظور افزایش شادابی و سلامت پوست، باید بدن به میزان کافی آب دریافت کند و با کم آبی بدن چین و چروک ها، سریعتر بر روی پوست مشاهده می‌شود، مواد مغذی نیز یکی از موارد ضروری برای پوست می باشد و باید در رژیم غذایی فرد انواع ویتامین ها،سبزیجات و میوه ها قرار داده شود تا باعث افزایش شادابی، طراوت پوست و همچنین پیشگیری از چین و چروک دور دهان شود.

علل چین و چروک دور دهان

۴- عوامل محیطی

از دیگر عوامل تاثیر گذار بر ایجاد چین و چروک اطراف دهان و لب می توان استعمال دخانیات را نام برد، زیرا استعمال دخانیات بر کلاژن پوست تاثیر گذاشته و باعث ایجاد چروک هایی در اطراف لب و دهان خواهد شد،  از عوامل محیطی دیگر می توان قرار گرفتن در زیر نور خورشید و تحت فشار قرار دادن پوست را نام برد، بنابراین از قرار گرفتن در زیر نور مستقیم خورشید و همچنین خوابیدن بر روی شکم خودداری شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

انواع چین و چروک دور دهان و خط لبخند

به منظور درمان چین و چروک های اطراف دهان ابتدا باید نوع چین و چروک مشخص شود، چین و چروک ها دارای انواع مختلفی می باشند که عبارتند از:

۱- خطوط لبخند

خطوط لبخند یا خطوط خنده به خطوط و چین و چروک های ریزی که در هنگام خندیدن در اطراف دهان و بینی مشاهده می شود، گفته می شود که در زمان خندیدن این خطوط بیشتر نمایان خواهد شد.

۲- خطوط ماریونت

با افزایش سن نوع دیگری از چروک ها در اطراف لب مشاهده می شود که این خطوط به خطوط ماریونت معروف می‌باشند و افزایش سن باعث می شود این خطوط از گوشه های دهان به سمت پایین کشیده شود و در صورتی که برای درمان این چروک ها اقدام نشود، باعث می شود از زیبایی چهره کاسته شده و چهره عبوس به نظر برسد.

انواع چین و چروک دور دهان و خط لبخند

۳- خطوط رژ لب

خطوط رژلب، به خطوطی گفته می‌شود که تنها بر روی ناحیه لب ایجاد شده و به صورت خطوط عمودی در بالای طول لب بالایی شما و همچنین در دو لب ایجاد شوند و گاهی از این چروک ها به نام های خطوط عمودی لب یا خطوط سیگاری نیز یاد می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چگونه به شکل طبیعی خود را از چروک دور دهان خلاص کنیم؟

بسیاری افراد ترجیح می‌دهند، قبل مراجعه به متخصص زیبایی با راهکارهای خانگی به درمان چروک های ایجاد شده بر روی پوست بپردازند، گاهی استفاده از این راهکارها تاثیر زیادی در کاهش چروک های ایجاد شده دارد، اما ممکن است باعث ازبین بردن کامل این چین و چروک ها نشود، از این راهکارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- استفاده از روغن های ضروری

روغن های ضروری تاثیر زیادی در افزایش استحکام و تغییر سلول های پوست دارد، به این منظور می توان روغن های ضروری را با روغن حامل رقیق کرد و قبل استفاده از این روغن ها، ابتدا مقداری از آن را بر روی آرنج خود تست کرده و در صورتی که  پوست شما حساسیت نشان نداد، از این روغن ها استفاده کنید.
برای استفاده از این روغن ها کافیست مقداری روغن را به آرامی با انگشتتان دور دهان و لب ها بمالید و برای دریافت نتایج مثبت دو بار در روز این کار را انجام دهید، اما از ریختن مستقیم این دارو بر روی لب ها خودداری کنید. از روغن های ضروری می توان روغن های زیر را نام برد

۱- روغن لیمو

این روغن خاصیت آنتی اکسیدانی داشته، بنابراین تاثیر زیادی در درمان چروک های اطراف لب دارد، اما این روغن نباید قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید استفاده شود.

۲- روغن کندر

با توجه به اینکه روغن کندر، باعث افزایش گردش سلولی می‌شود، تاثیر بسزایی در رفع چین و چروک های اطراف لب دارد.

۳- روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس، خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و در ترمیم زخم های ایجاد شده بر روی پوست تاثیر دارد.

چگونه به شکل طبیعی خود را از چروک دور دهان خلاص کنیم؟

۴- روغن صندل

از دیگر روغن هایی که خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد، روغن صندل می باشد که باعث کاهش چین و چروک های اطراف لب به صورت قابل ملاحظه ای می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۲- استفاده از روغن های گیاهی

استفاده از روغن های گیاهی باعث کاهش چین و چروک های اطراف لب شده و همچنین نقش به سزایی در افزایش رطوبت پوست دارد، برای پخت و پز نیز می توان از آن ها استفاده کرد، این روغن ها نیز مانند روغن های ضروری، باید دوبار در روز مورد استفاده قرار گیرد تا نتایج مثبتی از مصرف آن ها دریافت شود، اما می توان این روغن ها را مستقیم بر روی لب ها نیز مورد استفاده قرار داد و هیچ خطری برای افراد ندارد.
روغن های گیاهی به دلیل وجود اسیدهای چرب تاثیر بسزایی در درمان چروک اطراف لب دارد، زیرا اسید های چرب آن نقش به سزایی در افزایش خاصیت ارتجاعی پوست خواهد داشت، بنابراین باعث کاهش روند پیری پوست می شود، از روغن های گیاهی می توان روغن دانه انگور، روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن آفتابگردان و روغن کرچک را نام برد.

۳- زردچوبه

زردچوبه باعث کاهش روند پیری پوست می شود، برای استفاده از این ماده رنگی بهتر است یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را با سه قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و آن را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست تان قرار دهید و سپس صورت را با آب ولرم شستشو دهید.

۴- تمرینات ورزشی صورت

انجام تمرینات ورزشی باعث افزایش خون رسانی به نواحی مختلف پوست می‌شود، در نتیجه از ایجاد چین و چروک بر روی پوست پیشگیری کرده و گاهی باعث کاهش چین و چروک های ایجاد شده می شود، زیرا انجام این تمرینات باعث افزایش توده عضلانی شده و باعث ایجاد تغییراتی خواهد شد، اما در کل از این روش نمی توان برای درمان چروک ها استفاده کرد.

درمان چین و چروک دور لب با آلوئه ورا

به منظور درمان خانگی چین و چروک های ایجاد شده در اطراف لب می توان از آلوئه ورا استفاده کرد، زیرا این ژل با مرطوب کردن پوست تاثیر بسزایی در کاهش چین و چروک ها و جلوگیری از عمیق شدن آن ها دارد، برای استفاده از آلوئه ورا کافیست از برگ گیاه آلوئه ورا تازه استفاده کنید و ژل داخلی گیاه آلوئه ورا را از آن خارج کرده و بر روی ناحیه مورد نظر بمالید و اجازه دهید این ژل کاملا جذب پوست شود و به مدت ۳۰ دقیقه بعد صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

درمان چین و چروک دور لب با آلوئه ورا

درمان چین و چروک دور لب با آب لیمو و عسل

اگر بخواهیم از مواد طبیعی که تاثیر زیادی در تقویت و بهبود سلامت پوست دارند، نام ببریم می‌توان به تاثیر آب لیمو و عسل، بر روی پوست اشاره کرد، زیرا آب لیمو حاوی ویتامین c زیادی می باشد و به دلیل وجود این ویتامین، از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند و در صورتی که آب لیمو با عسل ترکیب شود، تاثیر آن بر روی پوست افزایش پیدا می کند و موجب افزایش جریان خون رسانی پوست می شود، بنابراین تاثیر زیادی در از بین بردن خطوط ایجاد شده بر روی صورت دارد.

درمان چین و چروک دور لب با آب لیمو و عسل
برای تهیه و مصرف این ترکیب کافیست یک قاشق چای خوری عسل را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترکیب کرده و مقداری آب گرم به آن اضافه کنید، ترکیب به دست آمده را کاملا مخلوط کنید و به مدت ۱۵ دقیقه در اطراف دهان بمالید، سپس صورت را با آب ولرم شستشو دهید.

درمان های پزشکی و کلینیکی

همان‌گونه که در بالا ذکر کردیم، درمان های خانگی باعث رفع کامل چروک های عمیق پوست نمی‌شود و تنها باعث کاهش چروک ها و جلوگیری از عمیق شدن آن ها می‌شود، اما چنان چه قصد دارید، چروک های ایجاد شده در اطراف لب را کاملا از بین ببرید، بهتر است از درمان های پزشکی استفاده کنید، که از این درمان ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ با استفاده از دستگاهی به نام درمارولر یا قلم میکرونیدلینگ انجام می‌شود، که این دستگاه حاوی سوزن های کوچک می باشد که با حرکت آنها بر روی پوست، سوراخ های بر روی آن ایجاد می شود که باعث تحریک کلاژن سازی و ترمیم سلول های آسیب دیده پوست می‌شود، در نتیجه سلول های جدید جایگزین سلول های قدیمی شده و باعث از بین رفتن چروک های ایجاد شده بر روی پوست می شود، اما برای دریافت نتایج مثبت

از این شیوه درمانی، نیاز به چند جلسه درمان است.

۲- لایه برداری شیمیایی

یکی از رایج ترین درمان های چین و چروک صورت، لایه برداری شیمیایی می باشد که این روش درمانی باعث برداشته شدن لایه روی پوست می‌شود، در نتیجه تاثیر بسزایی در افزایش درخشندگی و شفافیت پوست دارد، برای دریافت نتایج مثبت از این شیوه درمان بهتر است، در هر ماه یک بار لایه برداری شیمیایی انجام شود، تا پس از مدتی چین و چروک های ایجاد شده از بین برود.

۳- میکرودرم ابریژن و درم آبریژن

این دو شیوه درمانی باعث لایه برداری لایه‌های سطحی پوست و چند لایه از اپیدرم می شود که با با لایه برداری پوست، چین و چروک های اطراف لب به صورت قابل ملاحظه کاهش پیدا می کند، البته درم آبریژن نسبت به میکرودرم آبریژن قوی تر می باشد، زیرا در این شیوه درمان از یک برس بزرگ به منظور لایه برداری پوست استفاده می‌شود، اما در میکرودرم ابریژن، از کریستال های ظریف به منظور لایه برداری پوست استفاده می شود و بیشتر لایه های بالایی پوست برداشته می شود.

درمان های پزشکی و کلینیکی

۴- ‏prp پلاسمای غنی از پلاکت

یکی دیگر از روش های درمانی برای از بین بردن چروک دور دهان، روش پی آر پی می باشد و در صورتی که این روش به همراه میکرونیدلینگ استفاده شود، تاثیر آن بر درمان چروک دور لب بیشتر می باشد، برای استفاده از این شیوه درمان از خون خود فرد استفاده می شود، در این روش خون از فرد گرفته می‌شود و با قرار دادن آن در دستگاه سانتریفیوژ باعث غنی سازی و جداسازی ناخالصی های آن می شوند، تزریق با استفاده از سوزن های ظریف انجام می‌گیرد و تاثیر بسزایی در افزایش حجم پوست و رفع چین و چروک آن دارد، اما برای دریافت نتایج دائمی از این شیوه درمان بعد از یکسال مجدداً باید درمان تکرار شود.

۵- استفاده از فیلر

استفاده از فیلرهای تزریقی تاثیر زیادی در از بین بردن خطوط لبخند و خطوط ماریونت دارد، زیرا این فیلرها دارای ترکیباتی مانند اسید هیالورونیک و اسید پلی ال استیک می باشد، که تاثیر بسزایی در رفع چین و چروک به صورت موقت دارد، زیرا بعد از گذشت چند ماه مجدداً چروک ایجاد می‌شود و برای دریافت نتایج دائمی باید بعد از چند ماه مجددا تزریق فیلر انجام می گیرد.

۶- بوتاکس

بوتاکس حاوی سم بوتولونیوم می باشد که با فلج کردن عضلات صورت، از انقباضات زیاد آن جلوگیری کرده و در نتیجه باعث درمان خطوط دور لب خواهد شد، زمانی که این عضلات به حالت استراحت در می آیند، باعث کم شدن چین و چروک ها و افزایش زیبایی چهره خواهد شد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۷- استفاده از لیزر به منظور لایه برداری پوست

به منظور لایه برداری پوست می توان از لیزر استفاده کرد که نسبت به سایر روش ها به صورت تهاجمی تر عمل می کند و برای انجام این شیوه درمانی پرتو های نور بر ناحیه مورد نظر متمرکز شده و باعث برداشته شدن پوست بیرونی آن می شود، ممکن است انجام شیوه درمانی باعث ایجاد زخم هایی بر روی پوست شود که این زخم ها به صورت موقت بوده و بعد از مدتی ازبین خواهند رفت.

۸- لیفت صورت

در صورتی که انجام روشهای غیر تهاجمی تاثیری در از بین بردن چین و چروک های اطراف دهان نداشته باشد، می توان از لیفت صورت استفاده کرد، که برای انجام این شیوه درمانی برش هایی در ناحیه درمان صورت می گیرد و با انتقال چربی و لیفت عضلات باعث از بین رفتن خطوط صورت و افتادگی پوست می‌شود، در نتیجه صورتی زیبا و صاف خواهید داشت، اما انجام این شیوه درمانی ممکن است نسبت به سایر روش های درمانی دارای عوارض بیشتری باشد.

۹- مزوتراپی

برای انجام مزوتراپی، محلول حاوی ویتامین، اسید آمینه و ضد اکسید ها به ناحیه مورد نظر تزریق می شود و با تحریک کلاژن‌سازی باعث از بین رفتن چین و چروک اطراف لب می شود، این شیوه درمانی با استفاده از سوزن های میکرو انجام می‌گیرد و این شیوه درمانی علاوه بر تزریق مواد مغذی و تقویت کننده پوست، باعث جذب بهتر محصولات مراقبتی پوست می‌شود، در نتیجه تاثیر بسزایی در رفع چین و چروک و تحریک کلاژن سازی و افزایش الاستین پوست دارد و از روند پیری پوست می کاهد.

۱۰- رادیو فرکانسی یا ترماژ

یکی دیگر از درمان های غیر تهاجمی استفاده از لیزر رادیو فرکانسی می باشد، که در این روش از امواج رادیویی استفاده می‌شود و این امواج لایه های عمیق پوست را تحت تاثیر قرار داده و با افزایش حرارت در این نواحی، باعث افزایش استحکام بافت پوست می‌شود، در نتیجه تاثیر بسزایی در جوانسازی پوست و ترمیم سلول های آسیب دیده دارد.

۱۱- لیفت با نخ

در روش لیفت با نخ، از نخ هایی که دارای مخروط های بسیار ریزی می باشد، به منظور از بین بردن چین و چروک استفاده می شود، این نخ ها توسط سوزن های ظریفی به زیر پوست هدایت شده و با جمع کردن آن ها باعث رفع چین و چروک می‌شود، همچنین استفاده از این نخ ها باعث تحریک کلاژن سازی شده و نقش بسزایی در افزایش استحکام و سفتی پوست دارد.

۱۲- تزریق چربی

به منظور رفع چین و چروک های اطراف دهان می توان از تزریق چربی نیز استفاده کرد.
در این شیوه درمانی از چربی های اضافه بدن خود فرد استفاده می شود که فرآیند برداشت چربی ها از طریق لیپوساکشن می باشد و بعد از برداشت، چربی ها در دستگاه های مخصوص به منظور خالص سازی قرار داده می شود، بعد از خالص سازی چربی ها در ناحیه مورد نظر تزریق می شود، با توجه به اینکه از چربی های بدن خود فرد در این شیوه درمانی استفاده می شود، واکنش بدن به آن بسیار پایین بوده و عوارض کمتری برای فرد ایجاد می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

پیشگیری از چروک اطراف لب ها

با انجام چند راهکار می توان احتمال تشکیل چین و چروک اطراف لب را کمتر کرد، که این راهکارها عبارتند از:

۱- ترک سیگار

استعمال دخانیات باعث می شود خونرسانی به پوست کاهش پیدا کرده و اکسیژن مورد نیاز تهیه نشده و آبرسانی کامل انجام نگیرد و درنتیجه چین و چروک های بیشتری بر روی پوست ایجاد شود، همچنین سموم مضر در دخانیات، آسیب های مخربی بر روی پوست ایجاد کرده و باعث ایجاد چین و چروک در اطراف لب می شود، بنابراین به منظور کاهش چین و چروک، استعمال دخانیات را ترک کنید.

۲- پرهیز از نوشیدن مشروبات الکلی

کبد مسئول سم زدایی بدن می باشد و مصرف دخانیات باعث آسیب به کبد شده، در نتیجه فرآیند پیری پوست را افزایش می دهد و چین و چروک هایی در اطراف لب ایجاد می کند، حتی گاهی منجر به ترکیدگی رگ های خونی می شود، بنابراین از مصرف نوشیدنی های الکلی خودداری کنید.

پیشگیری از چروک اطراف لب ها

۳- رژیم غذایی مناسب

به منظور کاهش احتمال چین و چروک باید رژیم غذایی شما سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی پوست باشد، بنابراین رژیم غذایی شما باید شامل  میوه، سبزیجات و پروتئین ها باشد.

۴- روتین مراقبت از پوست

یک روتین مراقبتی مناسب، تاثیر بسزایی در پیشگیری از ایجاد چین و چروک دارد، بنابراین سعی کنید روزانه از روتین های مراقبتی مناسب استفاده کنید و در صورتی که در این زمینه آگاهی ندارید، از پزشک متخصص پوست کمک بگیرید.

۵- از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید خودداری کنید

با اینکه نور خورشید منبع ویتامین دی می باشد و این ویتامین برای بدن ضروری می باشد، اما نور مستقیم خورشید باعث آزادسازی رادیکال‌های آزاد و پیری زودرس پوست می‌شود، بنابراین از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری شود و در صورت لزوم از کرم ضدآفتاب و کلاه آفتابی استفاده کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x