کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

کاشت ابرو

کاشت ابرو

یکی از روش‌ های دائمی برای بهبود ظاهر صورت و افزایش جذابیت شخص انجام می‌شود. در این روش، موهایی که از ابرو حذف شده یا ناکافی هستند، با موهای دیگری که از محل‌های دیگری در بدن برداشته شده‌اند، جایگزین می‌شوند. در ادامه به بررسی مراحل کاشت ابرو و نکاتی که در این زمینه باید مد نظر قرار گیرند، پرداخته می‌شود.
شاید تا به حال، آنچنان که باید، به ابروهایتان اهمیت نداده باشید و برای نگهداری از آنها تلاش زیادی نکرده باشید.
اما برای داشتن یک ظاهر زیبا و جوان، باید بدانید که ابروها نقش بسیار مهمی را در اجزای صورت شما ایفا می کنند.

ابرو نقش بسیار کلیدی در زیبایی چهره و همچنین، اعتماد به نفس افراد دارد و از طرف دیگر وظیفه برقراری ارتباط با دیگران و بیان احساسات را نیز بر عهده دارد.
اما وظیفه اصلی ابرو در محافظت از چشمها در مقابل جریانات عرق از سمت پیشانی و نیز محافظت در مقابل تابش نور آفتاب می باشد. بنابراین، از دست دادن ابروها و ریزش ابرو می تواند استرس شدیدی را به افراد وارد کرده و آنها را وادار به مراجعه به پزشک متخصص به منظور درمان دارویی و یا کاشت ابرو نماید.

الگوی رشد ابروها که به بخش‌های سر، تنه و دم تقسیم می‌شوند، ویژگی‌های متفاوتی را نشان می‌دهند. درک این تمایزات برای ایجاد ابروهایی با ظاهر طبیعی در طول فرآیند کاشت بسیار مهم است.

زاویه رشد موهای ابرو یکی دیگر از عوامل مهمی است که باید در نظر گرفت. موهای ابرو با زاویه قابل توجهی نسبت به پوست صورت رشد می‌کنند و باعث می‌شوند که به جای اینکه مانند موهای سر صاف بایستند، روی صورت قرار بگیرند. این امر مستلزم کاشت دقیق در زاویه مناسب برای تقلید از الگوی رشد طبیعی است.

کاشت ابرو طبیعی

کاشت ابرو طبیعی یک روش درمانی است که برای انجام آن از قسمتی از موهای طبیعی و مقاوم سر خود فرد استفاده می‌شود. در واقع، پیوند ابرو مشابه کاشت مو بوده و در نتیجه، جزوی از روش های درمانی کاشت مو به شمار می رود. در این روش، قسمت های بسیار کوچک که وظیفه ساخت مو را به عهده دارند، در ناحیه ابرو پیوند زده می ‌‍شوند. این قسمت ها که اصطلاحا به آنها فولیکول مو گفته می شود، با توجه به حالت ابرو، به بهترین شکل ممکن کاشته شده و شروع به رشد خواهند کرد.
بنابراین، میتوان گفت که یکی از روش‌های مرسوم برای جبران کاستی ابروهای افراد به شمار می رود.
این روش با استفاده از موهای طبیعی و سالم فرد که قابلیت رشد دارند، انجام می‌شود.
تعیین خواب مناسب ابروها در فرایند کاشت بسیار حائز اهمیت است. علاوه ‌بر این، زاویه قرارگیری فولیکول در رشد آن موثر بوده و همین زاویه، خواب طبیعی ابرو را تشکیل می‌دهد. باید توجه داشته باشید که موی ابرو به صورت تک تک رشد می‌ کند.
در صورتی که موی سر از دسته های چندتایی تشکیل شده است.

با توجه به توضیحات بالا، واضح است که کاشت ابروی طبیعی بهترین روش برای ایجاد ابروهای پرپشت برای افرادی است که دارای ریزش ابروی غیر عادی و همینطور افرادی که از حالت ابروی خود ناراضی هستند، می باشد. پیوند ابروی طبیعی نیز به مشابه کاشت مو از اصول و قواعدی پیروی می‌کند.
با این تفاوت که پیوند ابرو با ظرافت و حساسیت بیشتری انجام خواهد شد.
همین امر باعث می‌شود تا در انتخاب کلینیک، دقت بیشتری داشته باشید.

در پاسخ به این پرسش که آیا پیوند ابرو روشی دائمی است، باید بگوییم که این روش یکی از بهترین تکنیک‌ها برای کسانی به شمار می‌آید که با کاهش تراکم ابرو مواجه هستند. بنابراین این روش در مقایسه با سایر روش‌ها یکی از مطمئن ترین گزینه‌ ها برای داشتن ابروهای زیبا و پرپشت است. ضمن این که پس از اتمام کار در این روش، با ریزش یا کاهش دوباره ابرو روبرو نخواهید شد.

فواید کاشت ابرو

یکی از مزایای اصلی کاشت ابرو این است که یک راه حل طولانی مدت برای ریزش موی ابرو ارائه می دهد.
بر خلاف آرایش یا سایر اصلاحات موقت، موهای کاشته شده دائمی هستند و مانند بقیه موهای ابروی شما به رشد خود ادامه می دهند.
این بدان معناست که شما می توانید هر روز با ابروهای پر و زیبا بدون هیچ گونه مراقبت اضافی از خواب بیدار شوید.
مزیت دیگر این است که کاشت ابرو یک روش کم تهاجمی با زمان بهبودی نسبتا کوتاه است. اکثر بیماران می توانند در عرض یک هفته پس از عمل به کار و فعالیت های عادی خود بازگردند.

در ذیل مزیت های کاشت ابرو را شرح داده ایم:

۱- افزایش تراکم ابرو ها

استفاده از این شیوه درمانی زیبایی، باعث می شود ابروها از تراکم بالایی برخوردار باشند و به شکل ایده آل بر روی چهره خود نمایی کند. ابروها تأثیر زیادی بر روی زیبایی چشم ها دارد و در صورتی که از تراکم بالایی برخوردار باشد، باعث می‌شود چشم‌ها درشت‌تر به نظر برسد.

۲- افزایش جذابیت چهره

در صورتی که ابروها به حالت زیبا، بر روی صورت طراحی شود، باعث می شود فرم آنها با چهره تناسب داشته باشد و سایر اعضای صورت به گونه ای برجسته تر نمایان شود.

۳- افزایش اعتماد به نفس

 چنانچه فرد بداند از چهره زیبایی برخوردار می باشد و نیازی به استفاده از ابزارهای آرایشی مانند ابرو و تاتو ندارد، باعث می شود اعتماد به نفس فرد افزایش پیدا کند.

۴- ماندگاری طولانی

 چنانچه این روش درمانی توسط افراد متخصص انجام شود، باعث می شود از ماندگاری طولانی و دائمی برخوردار باشند.

۵- مخفی کردن آسیب های اطراف ابرو

چنانچه در اطراف ابرو زخم و یا جراحتی وجود داشته باشد، می توان با استفاده از کاشت ابرو در این نواحی این گونه آسیب ها را پنهان کرد.

۶- داشتن ظاهری طبیعی

در کاشت ابرو به دلیل اینکه از موهای خود فرد استفاده می شود، ابرو، به صورت کاملاً طبیعی بر روی چهره خود نمایی می کند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

علل ریزش ابرو

اکثر بانوان ابروهایشان را برداشته و اصطلاحا آنها را مرتب می کنند تا ظاهر آراسته و مناسبی داشته باشد. اما به دلیل اینکه رشد موهای ابرو بسیار کند است و همچنین، ترمیم آنها کار دشواریست، مرتب کردن ابروها در دراز مدت، موجب آسیب رساندن به ریشه موهای شکننده ابرو شده و باعث می گردد که ابروها در ابتدا نازک و کم پشت شده و در نهایت، به طور دائم از دست بروند.
در واقع، شایع ترین علت مراجعه خانم ها برای پیوند ابرو همین موضوع است.

عمل اشتباه دیگری هم که آرایشگرهای خانم انجام می دهند این است که ابروهای دختران جوان را تراشیده تا یک ابروی مطابق ذوق و سلیقه فرد نقاشی و طراحی کنند. این کار در صورت تکرار به دفعات، موجب اختلال در رشد موهای ابرو و نازک شدن و در نهایت کم پشت شدت آن می گردد.

علل ریزش ابرو

در مجموع، از بین رفتن موهای ابرو می تواند دلایل گوناگونی داشته باشد که عبارتند از:

  1. آسیب به ابرو به علت ضربه از جمله تصادف رانندگی، سوختگی، مواد شیمیایی، برق گرفتگی و …
  2. امراض پوستی موضعی همچون بیماری لوپوس پوستی و آلوپسی آره آتا
  3. عدم رشد و رویش ابرو به صورت مادرزادی
  4. مرتب کردن ابرو در خانم ها
  5. تریکوتیلومانیا که همان اختلال کندن ابروها به دلیل بیماری روانی مانند وسواس و یا عادت به کندن آنها می باشد.
  6. درمان سایر بیماری ها مثل اشعه درمانی، شیمی درمانی و برداشت تومور ابرو با جراحی
  7. انواع بیماری های عمومی مثل مشکلات هورمونی

از این میان، شایع ترین علل ریزش ابرو در بانوان به شرح ذیل می باشد:

شایع ترین علل ریزش ابرو در بانوان :

  1. دستکاری و اصلاح بیش از حد ابرو
  2. تیغ زدن های متعدد ابرو
  3. کم کاری یا پرکاری تیروئید
  4. اختلال غدد جنسی
  5. اختلال در رشد ابروها به صورت مادرزادی
  6. انواع عفونت
  7. بیماری آلوپسی
  8. بیماری‌های عمومی یا سیستمیک
  9. افزایش سن

لذا، برای تصمیم گیری در مورد کاشت ابرو، ابتدا بایستی کلیه عوامل احتمالی از بین رفتن ابروها مورد بررسی قرار گرفته و در صورت امکان تحت درمان قرار گیرند. به این دلیل که در صورت عدم کنترل این عوامل، حتی با کاشت ابرو هم احتمال ریزش مجدد موهای کاشته شده وجود دارد. به طور مثال، در صورت دارا بودن اختلال تریکوتیلومانیا، عمل کاشت ابرو بی فایده بوده و باید در ابتدا فرد به روانپزشک معرفی شود و پس از درمان بیماری، در صورت لزوم اقدام به کاشت ابرو انجام شود.
همچنین، گاهی افراد دارای ابروی طبیعی بوده ولی مایل به تغییر طرح آن هستند و در اوقاتی هم ابروی فرد به صورت طبیعی نازک است و مایل است که آن را کمی ضخیم تر کند. این موارد نیز می تواند دلیلی برای اقدام افراد برای کاشت ابروی طبیعی باشد.

در ویدیو زیرکاندیدای مناسب کاشت ابرو را معرفی میکنیم…

کاشت ابرو چگونه انجام می‌شود؟

کاشت ابرو در سه مرحله کلی قابل انجام می باشد.

مرحله اول: طراحی مدل کلی ابرو بر اساس نیاز و تقاضای فرد؛
مرحله دوم: برداشتن گرافت‌ های مو از بانک موی فرد یا همان ناحیه اهدا کننده مو و همچنین، آماده سازی آنها برای کاشت
مرحله سوم: کاشتن گرافت‌ ها با توجه به طرح نهایی و دارای زاویه مناسب خواب مو روی پوست فرد.

مدت زمان کاشت ابرو در یک جلسه به صورت تقریبی، برابر با 4 تا 7 ساعت خواهد بود.
در عمل نیازی به بستری بیمارستانی پیش از عمل ندارید.
در واقع، می توانید این عمل ساده را در کلینیک عرفان نیایش انجام دهید. در حین عمل، در حدود ۲۵۰ تا ۴۰۰ عدد موی ابرو نیاز است تا بتواند به ابرو‌های شما ظاهری طبیعی، سالم و زیبا بدهد. البته این عدد، با توجه به شرایط فعلی ابرو‌ها از نظر تراکم و همچنین مدل خاص مورد نظر شما، می‌تواند متفاوت باشد.
هر تار مو باید با توجه به جهت طبیعی رشد ابرو‌ها کاشته شود و باید دقت نمود که هر کدام از آنها کاملا به پوست چسبیده و به صورت عمودی قرار نگرفته اند. همچنین ضروری است که برای تناسب ظاهر، ابرو‌ها با دقت و با فاصله‌ کم در کنار یکدیگر کاشته شوند.
شاید تا به حال، آنچنان که باید، به ابروهایتان اهمیت نداده باشید و برای نگهداری از آنها تلاش زیادی نکرده باشید. اما برای داشتن یک ظاهر زیبا و جوان، باید بدانید که ابروها نقش بسیار مهمی را در اجزای صورت شما ایفا می کنند.
ابرو نقش بسیار کلیدی در زیبایی چهره و همچنین، اعتماد به نفس افراد دارد و از طرف دیگر وظیفه برقراری ارتباط با دیگران و بیان احساسات را نیز بر عهده دارد.
اما وظیفه اصلی ابرو در محافظت از چشمها در مقابل جریانات عرق از سمت پیشانی و نیز محافظت در مقابل تابش نور آفتاب می باشد. بنابراین، از دست دادن ابروها می تواند استرس شدیدی را به افراد وارد کرده و آنها را وادار به مراجعه به پزشک متخصص به منظور درمان دارویی و یا کاشت ابرو نماید.
قابلیت ترمیم موهای ابرو به صورت طبیعی به مراتب ضعیف تر و کندتر از موهای سر می باشد. چنانچه، به هر دلیلی ابروهای شما ظاهر مناسب خود را از دست داده اند، کاشت ابرو شاید گزینه ای باشد که باید به طور جدی به آن فکر کنید. در این مطلب، تلاش کرده ایم همه نکات مهم درباره کاشت ابرو را در اختیار شما قرار دهیم.

روش‌های کاشت ابرو

در کاشت از پشت و كناره های سر مو برداشته می شود و در بخش های فاقد مو از جمله سر و ابرو کاشته می شود.
این کار به دو روش میکرو جراحی (FUT) و روش جدید غیرجراحی (FIT) انجام می شود. روش کاشت موهای برداشته شده در هر دو روش FIT و FUT به یک صورت است و موها در هر دو روش، به صورت میکرو گرافت کاشته می شوند و اختلاف اصلی این دو روش فقط در نوع برداشت موها است.
روش‌های مختلفی برای کاشت وجود دارند.
هر فرد باید با توجه به میزان وسعت ناحیه کاشت، میزان قدرت بانک مو، و همچنین شرایط و انتظارات خود، روش مناسب را با مشورت پزشک متخصص کاشت ابرو انتخاب نماید. در اینجا، روش های متداول کاشت ابرو را نام می بریم:

کاشت ابرو به روش FUT

در روشFUT گرافت ‌های مو از ناحیه اهدا کننده مو که معمولا پشت سر یا کنار گوش قرا دارد، بصورت نواری برداشته می ‌شوند. لذا، این روش را روش نواری نیز می نامند.
معمولا طول نوار قابل برداشت از پشت سر 30 – 20 سانتیمتر و عرض آن 18 – 10 میلیمتر است. ابعاد این نوار دارای محدودیت بوده زیرا باید طول و عرض آن طوری انتخاب شود که آسیبی به پوست پشت سر وارد نشده و پوست تحمل کشش آن را داشته باشد.

کاشت ابرو به روش FUT

 

توجه داشته باشید که منطقه برداشت مو، ناحیه خاصی از پشت سر می باشد که موهای آن به دلیل نداشتن گیرنده هورمونهای مردانه دچار ریزش نمی شوند. لذا، دقت در محل برداشت از بانک مو بسیار مهم است. سپس به واحدهای فولیکولی (فولیکول‌های مو، کیسه هایی هستند که ابتدایی ترین تا انتهایی ترین مراحل رشد مو در آنها اتفاق می ‌افتد) مجزا تقسیم بندی می ‌شوند.
مراحل آماده سازی فولیکول‌ها باید با دقت و توجه بالایی انجام شود تا آسیبی به آنها نرسد و پس از کاشت بخوبی رشد کنند.
در روش FUT می‌توان بدون صدمه زدن به گرافت‌ها تعداد زیادی گرافت را انتقال داد. اما جای زخم یا بخیه در ناحیه بانک مو باقی می‌ماند. همچنین، این روش در بین متخصصان، روش مناسب تری تشخیص داده می شود.

کاشت ابرو به روش FUE

در این روش که به روش FIT نیز موسوم است، گرافت‌ های مو بصورت نواری از پشت سر جدا نمی‌شوند. بلکه گرافت‌ ها بصورت جداگانه برداشت می شوند. سپس مراحل آماده سازی انجام می‌شود.

کاشت ابرو به روش FUE

بنابراین در این روش جای بخیه و زخم باقی نمی‌ماند. اما به دلیل برداشت گرافت ها به صورت جداگانه، مدت زمان برداشت فولیکول‌ها کمی طولانی‌تر است. به این روش روش غیر جراحی نیز گفته می شود. این روش، معمولا برای زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که تراکم موها در پشت سر کم بوده و فاصله بین موها زیاد باشد.

کاشت ابرو به روش SUT

در روش SUT، از پانج اتوماتیک برای برداشت گرافت ها از پشت سر استفاده می شود که این امر، باعث وارد امدن آسیب کمتری به فولیکول مو می شود و در عین حال، سرعت کار بیشتر است و ادامه مراحل کاشت مو به صورت FUE انجام می شود. در واقع، فرآیند کاشت ابرو در SUT و FUE مشابه هم است.

کاشت ابرو به روش SUT

اما در این روش برای تمام مراحل کاشت از ابزارهای به روز و پیشرفته استفاده می‌شود. همه متقاضیانی که از شکل ابروهای خود ناراضی‌اند یا دچار ریزش ابرو شده‌اند و به هر دلیلی تصمیم به کاشت ابرو گرفته اند، می‌توانند از این روش استفاده کنند. به علاوه، محدودیتی برای ابروهای تاتو شده یا هاشور خورده وجود نخواهد داشت.

عوارض کاشت ابرو

با اینکه کاشت ابرو دارای مزایای زیادی می باشد اما ممکن است در بعضی از افراد عوارضی برای آنها ایجاد شود که از این موارد می توان به موارد زیر اشاره کرد.
کاشت یک روش مؤثر برای ترمیم و اصلاح ابروهای کم پشت است.
با این حال، همانند سایر روش‌های جراحی، ممکن است عوارضی همراه با آن به وجود آید. برخی از مشکلات شامل خونریزی، عفونت،حساسیت به داروها، التهاب و ناراحتی موضعی است.
همچنین، در برخی موارد، نتایج نامطلوبی مانند شکل نامتناسب یا نامتقارنی ممکن است رخ دهد. به منظور کاهش احتمال این مشکلات، مهم است تا پزشک متخصص و مجربی را برای انجام کاشت انتخاب کنید.

  •  ایجاد قرمزی
  •  ایجاد ظاهر ناخوشایند
  • ایجاد خونریزی
  •  ایجاد تورم در ناحیه ابرو
  • خارش در ناحیه کاشت و بانک مو
  • ریزش موقت مو

مشاوره کاشت ابرو

مشاوره قبل از عمل، یکی از مهم‌ترین مراحل کاشت ابرو است، زیرا در جلسات مشاوره، امکان برآورده کردن نیاز و خواسته متقاضیان بررسی شده و متقاضیان، جواب بسیاری از سؤالات خود را دریافت می‌ کنند. در واقع طی جلسات مشاوره کاشت مو، متقاضیان به ‌راحتی با پرسش و پاسخ از پزشک متخصص، می‌توانند از مراحل کاشت ابرو، مزایا و معایب آن و نحوه انجام آن اطلاع پیدا کنند.
همچنین آشنا شدن پزشک و بیمار در این جلسات، به کاهش استرس در روز عمل بیماران بسیار مؤثر است.
پس اگر در کلینیک کاشت ابرو خود، قصد انجام کاشت ابرو را دارید، حتما در خواست ملاقات مستقیم با پزشک متخصص خود را داشته باشید تا پاسخ پرسش‌ های احتمالی خود را بی ‌واسطه و مستقیم از پزشک معالج خود دریافت نمائید.
همچنین، چنانچه به دلیل دوری و بعد مسافت، امکان مراجعه حضوری قبل از عمل را ندارید، حتما از مشاوره های غیر حضوری با پزشک خود، استفاده نمائید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

نکات ضروری بعد از کاشت ابرو

بعد از عمل، لازم است مراقبت هایی را که پزشک متخصص شما تجویز کرده است، با دقت انجام دهید. اما نکات عمومی زیر را بخاطر داشته باشید:

  1. تا دو هفته بعد از عمل کاشت ابرو، به دلیل کاهش عمل خون رسانی، از مصرف دخانیات خودداری نمائید.
  2. به مدت یک ماه از انجام ورزش هایی همچون شنا خودداری نمائید.
  3. داروی تجویزی پزشک متخصص خود را به موقع مصرف نمائید.
  4. شستشوی ابروهای خود را 48 ساعت پس از عمل می توانید آغاز نمائید اما در حین شستشو به ابروهای خود دست نکشید.
  5. تا مدتی مراقبت کنید تا ضربه ناگهانی به ابروهای شما وارد نشود.
  6. از خم کردن سر به سمت پایین، بعد از عمل خودداری نمائید.
  7. هنگام خواب، سر را بالاتر از بدن نگه دارید.
  8. از قرار گرفتن مستقیم در معرض تابش نور خورشید خودداری کنید.

همچنین، رنگ کردن ابروها را می توانید پس از گذشت 9 ماه از کاشت، انجام دهید.

ماندگاری کاشت ابرو

ابرو تاثیر زیادی در افزایش شادابی چهره دارد، اما گاهی آنهایی که ابروی آن ها دارای تراکم پایین می باشد، تمایل دارند که بدون استفاده از روش‌هایی مانند تاتو کردن و مداد کشیدن، ابروی آن ها زیبا به نظر برسد.
کاشت گزینه مناسبی برای این افراد می‌باشد و می‌تواند زیبایی طبیعی به ابروها ببخشد.

میزان ماندگاری کاشت ابروی طبیعی چقدر است؟
برای کاشت، از بانک مویی برداشت می شود که فولیکول‌های آن سالم می باشد و کمتر دچار ریزش می‌شود و بیشتر نواحی که برداشت مو انجام می گیرد، ناحیه پشت سر می باشد. مویی که در اثر کاشت فولیکول ها رشد می کند، به صورت دائم باقی می ماند و کاشت ابرو یک راه‌ حل دائمی و ماندگار است، در صورتی که این شیوه به صورت اصولی انجام شود.

مواردی تاثیر گذار در ماندگاری و دوام کاشت ابرو نقش فراوانی دارد که در زیر آن را شرح می دهیم.

۱- شرایط فرد متقاضی

زمانی که فولیکول ها از ناحیه اهدا کننده مو برداشته می‌شوند و در ناحیه مورد نظر در ابرو کاشت داده می شود، فولیکول ها در ناحیه ی جدید شروع به رشد می کنند و رشد طبیعی دارد و چنانچه دچار آسیب نشود به رشد خود ادامه می دهد، اما گاهی شرایط بدنی فرد متقاضی، به گونه ای می باشد که به دلیل تغییرات هورمونی یا وجود بیماری های خاص، ابروها دچار ریزش می شود و از میزان ماندگاری آنها کاسته می‌شود.

۲- مقاوم بودن فولیکول های کاشته شده

برداشت فولیکول ها از مناطقی انجام می‌شود، که این مناطق دارای بیشترین تراکم مو می باشد و در برابر ریزش مقاوم هستند، پزشک متخصص با توجه به تجربه ای که در این زمینه دارد، بهترین مکان را برای برداشت مو انتخاب می‌کند، اما گاهی ممکن است، فولیکول های برداشت شده از قدرت و مقاومت کافی برخوردار نباشد و در برابر عوامل مختلف دچار ریزش شود.

۳- میزان مهارت پزشک متخصص و تکنیک‌هایی که به کار برده می شود.

 برای انجام کاشت ابرو، از روش های مختلفی استفاده می شود، هر چه تکنیک هایی به کار برده شده به صورت اصولی انجام شود، ماندگاری کاشت ابرو افزایش پیدا می‌کند و همچنین کاشت فولیکول ها در مکان مناسب و زاویه کاشت بر روی ماندگاری آن تاثیر گذار می باشد، که این موارد به مهارت پزشک بستگی دارد، بنابراین در انتخاب پزشک متخصص باید دقت وحساسیت زیادی به خرج دهید تا نتایج رضایت بخش باشد.

۴- مراقبت صحیح از ابروها

 زمانی که کاشت انجام شود، باید به ابروهای کاشته شده مراقبت و رسیدگی شود تا ماندگاری کاشت ابرو افزایش پیدا کند و دستورالعمل هایی، توسط پزشک ارائه می‌شود که برای تاثیرگذاری و  دریافت نتایج بهتر کاشت ابرو لازم است، فرد باید تمامی این دستورالعمل ها را به خوبی اجرا کند.

۵- جنس ابروها

 یکی دیگر از عواملی که بر میزان ماندگاری کاشت ، تاثیر گذار است، جنس ابرو ها می باشد که با توجه به ناحیه اهدا کننده مو، جنس ابروهای کاشته شده متفاوت می باشد و بر روی ماندگاری کاشت ابرو تاثیر گذار است.

هزینه کاشت ابرو

عوامل مختلف بر روی هزینه کاشت ابرو تاثیر گذار می باشد که از این عوامل می توان موارد زیر را نام برد.

۱- روش کاشت ابرو

کاشت به روش های مختلفی انجام می شود که از این روش ها می توان SUT  ،FUT ،FUE را نامبرد. هرچه روش درمانی پیشرفته تر باشد، آسیب کمتری به فولیکول های مو وارد می شود و نتایج رضایت‌بخشی تری دریافت می شود، همچنین هزینه کاشت افزایش پیدا می کند.

۲- تعداد گرافت های مورد نیاز

بسته به حجم ابروها، تعداد گرافت هایی که برای ترمیم آنها لازم می باشد، متفاوت می باشد، هر چه تعداد گرافت افزایش پیدا کند، هزینه کاشت ابرو نیز افزایش پیدا می کند.

۳- مدل کاشت ابرو

مدل کاشت ابرو قابل تغییر می باشد و چنانچه مدل ابرو ها به صورت پهن و کشیده باشد، نیاز به گرافت بیشتری دارد و هزینه کاشت ابرو نیز افزایش پیدا می‌کند، همچنین ناحیه کاشت ابرو ها در صورتی که در تاج و انتهای ابرو باشد، به دلیل اینکه زاویه کاشت در این نواحی متفاوت می باشد، نیاز به دقت و زمان بیشتری دارد، بنابراین هزینه دریافتی نیز افزایش پیدا می کند.

۴- میزان مهارت پزشک متخصص

به منظور ماندگاری بیشتر، پزشک متخصص باید از مهارت و تجربه کافی در این زمینه برخوردار باشد، هرچه پزشک متخصص حرفه‌ای‌تر باشد، میزان هزینه دریافتی نیز افزایش پیدا می کند.

۵- کلینیک کاشت ابرو

نوع خدمات ارائه شده و همچنین موقعیت جغرافیایی کلینیک بر روی هزینه دریافتی تاثیرگذار می باشد، هر چه خدمات ارائه شده پیشرفته تر باشد، میزان هزینه دریافتی افزایش پیدا می‌کند و همچنین هر چه کلینیک از نظر موقعیت جغرافیایی موقعیت بهتری داشته باشد، هزینه دریافتی کاشت ابرو نیز افزایش پیدا میکند.

کلام آخر

کاشت ابرو یک شیوه کاملاً تخصصی می باشد، بنابراین باید این کار توسط پزشک متخصص و با تجربه انجام گیرد تا بهترین نتایج با کمترین عوارض حاصل شود و در صورتی که در ناحیه کاشت دلمه‌ای ایجاد شود، موقت بوده و بعد از مدتی با انجام مراقبت های لازم و توصیه های پزشکی کاملاً از بین می‌رود.
بنابراین چنانچه قصد دارید کاشت انجام دهید، در انتخاب پزشک متخصص دقت و حساسیت زیادی به خرج دهید تا با مهارت کافی کاشت انجام گیرد و عوارض زیادی برای شما ایجاد نشود، زیرا ممکن است عدم مهارت پزشک متخصص باعث ایجاد عوارض جبران ناپذیری برای فرد شود و با اینکه هزینه کاشت ابرو بالا می باشد، نتایج مطلوبی از این شیوه درمان حاصل نشود و در صورتی که دلمه های ایجاد شده بر روی پوست تداوم داشته باشد، منجر به عفونت شده و این عفونت به بخش های داخلی بدن انتقال پیدا کند، پس مهمترین گزینه در کاشت ابرو انتخاب یک کلینیک معتبر و پزشک با مهارت و تجربه است.

پرسش و پاسخ در مورد کاشت ابرو

آیا عمل کاشت ابرو طبیعی درد دارد ؟

خیر. در هنگام عمل، از بی حسی موضعی استفاده می شود و در طول عمل کاشت ابرو طبیعی، هیچ دردی احساس نمی شود.

در صورت داشتن تاتو، تکلیف چیست؟

از پاک کردن یا دستکاری تاتو اجتناب کنید زیرا احتمال دارد به پوست شما آسیب وارد شود. به منظور مراجعه برای عمل کاشت ابرو، باید مدت زمان تقریبی 3 ماه از زمان ایجاد تاتو یا پاک کردن آن گذشته باشد.

آیا پس از عمل زیبایی بینی می توان عمل کاشت ابرو را انجام داد؟

به دلیل داشتن ورم صورت، حداقل 3 ماه زمان باید بین دو عمل فاصله باشد. زیر در غیر اینصورت، امکان قرینه نبودن ابرو ها بسیار زیاد است. کلا پس از هر عمل زیبایی باید حداقل یک ماه فاصله قرار داد و سپس اقدام به عمل کاشت ابرو نمود.

آیا از بانک موی شخص دیگری میتوان برای کاشت ابرو استفاده کرد؟

متاسفانه خیر. در عمل کاشت ابرو، تنها می توان از بانک موی خود فرد متقاضی استفاده نمود.

آیا میتوان ابرو را کوتاه کرد و یا از موچین استفاده نمود؟

به هیچ عنوان نباید از موچین استفاده نمود و موهای ابرو را فقط باید با قیچی کوتاه کرد.

4 14 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
15 نظرات نوشته شده
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام وقتتون بخیر برای کاشت ابرو اومده بودم پیش تون واقعن بعدها دوهفته ابروهام عالی شدن انگاری اصن نیازی ب ترمیم ندارن . واقعن هرکس میبینه آدرس شمارو ازم میخاد . هم خودتون هم پرسنلتون عالی هستید ممنون از زحمتی ک کشیدید . واقعن راضیم ای کاش زودتر میومدم .

سلام ، مرسی از کار خوبتون من برای کاشت ابروی طبیعی مراجعه کردم و واقعا کارشون درست و عالی بود ، محیطی کاملا سالم و بهداشتی داشتند ، جدا ازین کاشت ابرو طبیعی بر خلاف اینکه فک میکروم درد داره اصلا درد نداشت

خیلی کارتون عالیه واقعا نامبر وان هستید
بدون درد و کاملا طبیعی

تا به حال راجب کلینیک و خدمات شما از کسایی که تجربه داشتن سوال پرسیدم، همه راضی بودن، منم قصد دارم کاشت ابرو انجام بدم ولی اطلاعات کافی درباره مراقبت بعدش ندارم، میشه یکم راهنمایی کنید؟

واقعا ممنونم ازتون کارتون واقعا عالیه و بدون درد و کاملا طبیعی خیلی مچکرم از شما

کارتون واقعن عالی یه تیم کار بلد و حرفه ای دم تون گرم . برا جوان سازی پوست اومده بودم چند درجه پوستم روشن تر شده چین چروک ها کمتر شده جای لک و جوش ها از بین رفته هرچی بگم کم گفتم . ممنون از زحمتی ک کشیدید .

سلام خانم دکتر سخته نباشید کارتون حرف ندارن مس همیشه عالی هستید برای اصلاح بدنم اومدم . واقعن خیلی شفاف قشنگ شده حتی اون تیرگی هایی ک از جای شیو مونده بود هم از بین رفته عالی شده ممنون

با سلام خواستم عرض کنم که بنده کاشت مو داشتم و همش دلهره و اضطراب داشتم که نکنه … اما خداییش الان نتیجه کارو میبینم خداروشکر میکنم که جای درست درمونی اومدم و خواستم دوباره از کلیه پرسنل و تکنسین ها کمال تشکر رو داشته باشم. خدا خیرتون بده.

سلام اومدم بگم منم تا قبل اینکه ابروهام رو کاشت کنم میترسیدم از کاشت ابرو ولی واقعا عالی شد ابروهام خیلی دوست دارمم ابروهامو ممنونم ازتون

امکان برداشتن ابرو پس از کاشت وجودداره؟
مدت زمان موردنیاز برای کاشت ابرو چقدره ؟
دلایل ریزش ابرو چیه ؟

سلام . خسته نباشین هزینه کاشت مو چقدر هست و ایا عوارض خاصی هم داره

سلام و عرض ادب ،کاشت مو بصورت طبیعی انجام میشه ؟و نتیجه اش تا چه زمانی رخ میده؟مرسی

Slam,age ba mochin ebro ro jorah konam khatri dareh?

سلام ،جسارتا شما کار های میکروبلیدینگ ابرو هم انجام میدین؟

سلام،ممنون میشم در مورد بهداشت و پروتکل های کارهای زیباییتون توضیح بدین چون برای بنده اهمیت زیادی داره ممنون

15
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x