کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

ورم صورت بعد از تزریق چربی

یکی از راه های جوانسازی صورت، تزریق چربی می باشد که در این روش از چربی های بدن خود فرد استفاده شده و به نواحی مورد نظر تزریق می شود، به دلیل اینکه در این روش از چربی های بدن خود فرد استفاده می شود، اما میزان عوارضی که برای آن به وجود می آید، بسیار کم می‌باشد و نتایجی که به همراه دارد، رضایت‌بخش بوده به همین دلیل افراد زیادی از این شیوه درمانی استقبال می‌کنند.
اما باید بدانید که این روش درمانی نیز دارای عوارضی می باشد، که این عوارض کاملاً طبیعی می باشد و بعد از چند روز از بین خواهد رفت، یکی از این عوارض ایجاد ورم در ناحیه درمانی می باشد، که میزان این ورم در افراد مختلف متفاوت بوده و همچنین مدت زمانی که این ورم از بین خواهد رفت.
با توجه به شرایط افراد متغیر است، اما معمولا بعد از دو هفته این ورم به صورت کامل از بین خواهد رفت و نتایج این شیوه درمانی بر روی پوست قابل مشاهده می باشد.

ورم صورت بعد از تزریق چربی
زمانی که تزریق چربی انجام می گیرد، بدن در برابر آن را واکنش نشان داده و این واکنش ها باعث ایجاد تورم در ناحیه درمانی خواهد شد، بنابراین در صورتی که از این عارضه اطلاع داشته باشید، راحت تر با آن کنار آمده و نگرانی در این مورد نخواهید داشت.
میزان تورم که در ناحیه درمان ایجاد می شود، در ابتدا به مهارت پزشک متخصص و سپس به میزان چربی هایی که در ناحیه درمان تزریق می شود بستگی دارد، هر چه میزان ورم در آن ناحیه بیشتر باشد، نیاز به زمان بیشتری برای بهبودی و کاهش ورم می باشد، پس بهتر است برای کاهش تورم با پزشک مشورت کرده و راهکارهای خاصی را برای سریع تر انجام شدن روند بهبودی دریافت نمایید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

علت ورم صورت بعد از تزریق چربی

با اینکه تزریق چربی یک روش غیر تهاجمی می باشد، اما سیستم ایمنی بدن به گونه ای می باشد که با ورود هر جسم خارجی واکنش نشان داده و  این واکنش ها باعث ایجاد ورم در ناحیه درمانی خواهد شد، تزریق چربی با استفاده از سوزن هایی با قطر کم انجام گیرد، ورود این سوزن ها نیز باعث ورم ناحیه درمانی خواهد شد.

علت ورم صورت بعد از تزریق چربی
بنابراین ایجاد ورم یک واکنش طبیعی بوده و نگرانی ندارد همچنین چربی هایی که به ناحیه درمانی تزریق می شود باعث افزایش حجم در آن ناحیه شده و همین افزایش حجم باعث ایجاد ورم در آن ناحیه خواهد شد؟ اما برای کاهش ورم می‌توانید اقداماتی انجام دهید تا از میزان تورم به مرور کاسته شود و روند بهبودی سریعتر انجام گیرد، مد نظر داشته باشید که فعالیت های جسمانی شدید، نوع خوابیدن و همچنین استفاده از خوراکی های شور باعث افزایش تورم در ناحیه درمانی و کند شدن دوره نقاهت می شود.

راهکار کاهش ورم صورت بعد از تزریق چربی

راهکارهای مختلفی برای کاهش تورم صورت بعد از تزریق چربی وجود دارد که پزشکان توصیه دارند این راهکارها انجام شود تا روند بهبودی سریعتر بوده و نتایج تزریق چربی، سریعتر بر روی پوست مشاهده شود، از این راهکارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- به مدت ۲۴ ساعت بعد از انجام تزریق، از ماساژ دادن ناحیه درمانی خودداری کنید، زیرا ماساژ دادن باعث تاثیرات منفی بر نتایج تزریق خواهد شد، همچنین بعد از ۲۴ ساعت ماساژ دادن این ناحیه باید با روند خاصی انجام شود تا باعث کاهش تورم شده و نتیجه منفی بر نتایج تزریق چربی نداشته باشد.

۲- کافیست به مدت ۱۰ دقیقه کمپرس سرد را بر روی ناحیه درمانی قرار دهید به دلیل اینکه کمپرس سرد باعث مسدود شدن مویرگ های صورت به طور موقت می شود، و تاثیر بسزایی در کاهش تورم دارد.

۳- برای خوابیدن سر را بالاتر از سایر قسمت های بدن قرار دهید.

۴- از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و ویتامین ای خودداری کنید، زیرا مصرف این داروها باعث افزایش تورم در ناحیه درمانی خواهد شد.

راهکار کاهش ورم صورت بعد از تزریق چربی

۵- مصرف بعضی از مکمل ها باعث کاهش تورم در ناحیه درمان خواهد شد، بنابراین با تجویز پزشک مصرف این مکمل ها را در برنامه روزانه قرار دهید، اما از مصرف خودسرانه دارو بپرهیزید.

۶- ممکن است پزشک برای کاهش تورم قرص ضد ورم تجویز کند که تاثیر زیادی در کاهش ورم دارد.

۷- از ناحیه درمانی به خوبی محافظت کرده و همیشه این ناحیه تمیز نگه داشته شده و مراقب باشید که آسیبی به آن وارد نشود.

۸- مصرف نمک زیاد نمک باعث احتباس مایعات درون بدن شده و میزان تورم را افزایش می دهد، بنابراین برای کاهش تورم مصرف نمک را کاهش دهید.

۹- از انجام فعالیت های سنگین ورزشی خودداری کنید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

نحوه ماساژ ناحیه تزریق

بلافاصله بعد از انجام تزریق نباید ناحیه درمانی ماساژ داده شود، اما بعد از ۲۴ ساعت باید به روش خاص ناحیه ماساژ داده شود و ماساژ به گونه‌ای باشد که دست به آرامی به سمت قلب کشیده شود و از فشار دادن محکم خودداری کنید، فشار باید به گونه‌ای باشد که فرد دردی را احساس نکند، ماساژ دادن ناحیه درمانی باعث می شود مایع اضافی از آن خارج شده و باعث کاهش تورم شود.

استفاده از کمپرس یخ

یکی از راهکارهای ساده و راحت برای کاهش تورم بعد از تزریق چربی، استفاده از کمپرس یخ می‌باشد اما استفاده از کمپرس یخ نباید بیش از اندازه باشد زیرا در صورتی که بیش از اندازه، استفاده شود باعث مسدود شدن مویرگ های صورت خواهد شد و طبق نظر پزشک باید از کمپرس سرد استفاده شود.

تنظیم حالت سر هنگام خوابیدن

افرادی که تزریق چربی انجام می‌دهند، باید نحوه خوابیدن آنها به گونه‌ای باشد که سر بالاتر از سایر قسمت‌های بدن باشد و همچنین به سمتی بخوابند که فشار به ناحیه درمانی وارد نشود، به همین منظور می توانند از یک بالشت استفاده کنند و سر را به گونه ای تنظیم کنند که جریان خون در صورت به نسبت سایر اعضای بدن کمتر باشد تا باعث کاهش تورم شود.

مکمل ها و دارو

گاهی پزشک متخصص به منظور دریافت نتایج بهتر و کاهش تورم، مکمل هایی مانند آرنیکا یا بروملین برای فرد تجویز می کند که این داروها باید به طور منظم مصرف شود و به هیچ عنوان بدون تجویز پزشک از این داروها مصرف نکنید، همچنین مصرف داروهای ضد التهاب و استروئیدی باعث بهبود تورم می شود، زیرا این دارو ها به طور موقت فعالیت سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهند و تاثیر زیادی در کاهش تورم دارد، اما بدون تجویز پزشک این داروها را مصرف نکنید.

عدم استفاده از کلاه در روزهای ابتدایی

افرادی که زیاد از کلاه استفاده می کنند و از این شیوه درمانی به منظور جوانسازی استفاده کرده اند، بهتر است تا چند روز بعد از تزریق چربی از کلاه های مختلف مانند کلاه ایمنی، کلاه معمولی استفاده نکنند، زیرا کلاه باعث ایجاد فشار به صورت و انتقال چربی به قسمت های دیگر خواهد شد و باعث افزایش تورم در نواحی دیگر صورت و عدم دریافت نتایج دلخواه از تزریق چربی خواهد شد.

نحوه ماساژ ناحیه تزریق

فعالیت های سنگین و ورزش حرفه ای

انجام فعالیت های ورزشی سنگین و ورزش های حرفه ای باعث افزایش خون رسانی و در نتیجه تورم بیشتر در ناحیه صورت می شود، بنابراین به مدت سه روز بعد از تزریق چربی، از انجام فعالیت های سنگین و ورزش های حرفه ای خودداری کنید تا روند بهبودی سریعتر انجام گیرد و از افزایش تورم پیشگیری شود.

رژیم غذایی و مصرف مایعات

یکی از مواردی که تاثیر زیادی در کاهش ورم و کوتاه کردن دوره نقاهت دارد، مصرف غذاهای مقوی و سالم می باشد، در صورتی که این غذاها حاوی آنتی اکسیدان باشد، تاثیر زیادی در کاهش ورم صورت دارد، بنابراین بهتر است در رژیم غذایی خود میوه و سبزیجات به وفور مصرف شود و مایعات فراوانی بنوشید زیرا باعث هیدراته کردن بدن شده و تاثیر زیادی در کاهش تورم دارد و آب باعث دفع عامل های ایجاد کننده ورم خواهد شد، اما این مایعات نباید حاوی کافئین و الکل باشد، زیرا مصرف نوشیدنی های کافئین دار باعث رقیق شدن خون و افزایش تورم خواهد شد.

ورم صورت بعد از تزریق چربی تا چه مدت ادامه  دارد؟

همانطور که در بالا ذکر کردیم انجام تزریق چربی باعث ایجاد تورم در ناحیه درمانی خواهد شد که نوعی واکنش بدن به ماده خارجی می باشد و مدت زمان باقی ماندن ورم با توجه به شرایط مختلف افراد، متفاوت می باشد.
اما اولین موضوعی که برای ایجاد ورم و کاهش دوره نقاهت بسیار تاثیر گذار می باشد، مهارت ها و تکنیک هایی می باشد که پزشک متخصص از آنها استفاده می کند، هرچه پزشک متخصص از مهارت بیشتری در این زمینه برخوردار باشد، تزریق چربی به گونه ای انجام می شود که کمترین عارضه برای فرد ایجاد شود و در صورت بروز عوارض با تجربه‌ای که در این زمینه دارد.
با انجام فرآیندهای مختلف به کاهش تورم کمک می کند علاوه بر مهارت پزشک موارد دیگر در مدت زمان باقی ماندن ورم تاثیرگذار می باشد که یکی از این موارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- نوع پوست

پوست افراد با هم متفاوت بوده و هر پوستی ویژگی خاصی دارد و در صورتی که قدرت جذب پوست بالا باشد و خاصیت ارتجاعی بالایی داشته باشد، باعث می شود ورم های ایجاد شده در مدت زمان کمتری، جذب پوست شده و دوره نقاهت کوتاه شود.

۲- میزان تزریق چربی

هر چه میزان چربی تزریق شده به پوست بیشتر باشد، عوارض بیشتری برای فرد ایجاد می شود که از این عوارض می‌تواند التهاب، کبودی، تورم و خارش را نام برد، بنابراین با افزایش چربی تزریقی مدت زمان بیشتری نیاز می باشد تا این ورم از بین برود.

ورم صورت بعد از تزریق چربی تا چه مدت ادامه  دارد؟

۳- نحوه مراقبت های بعد از تزریق چربی

به منظور دریافت نتایج بهتر و عوارض کمتر مراقبت هایی بعد از تزریق چربی باید انجام گیرد که این مراقبت ها با توصیه پزشک انجام می‌شود و هر چه نحوه مراقبت به گونه صحیح تر انجام گیرد باعث می شود، ورم ایجاد شده سریع تر از بین رفته و نتایج تزریق چربی بر روی پوست قابل مشاهده شود.

۴- شرایط بدنی و رژیم غذایی فرد

مدت زمان از بین رفتن ورم به نوع رژیم غذایی فرد بستگی شدید دارد، در صورتی که فرد از مواد غذایی سالم، کم نمک و همچنین غذاهایی که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند، استفاده کند، باعث می شود ورم در مدت زمان کمتری از بین برود.
همان‌گونه که دیدید عوامل مختلفی برمدت زمان از بین رفتن ورم تاثیرگذار می‌باشد، اما به طور کلی بعد از تزریق چربی ممکن است تا سه روز بعد میزان ورم صورت افزایش پیدا کند، اما بعد از سه روز به مرور از میزان ورم کاسته شده و حداکثر به مدت سه هفته بعد هیچگونه ورمی در صورت باقی نخواهد ماند.

روش تزریق چربی به صورت

پوست در اثر عوامل مختلف مانند افزایش سن، مراقبت های نادرست، ژنتیک، همچنین خشکی دچار چین و چروک زیادی شده و افراد به دنبال راهکارهایی برای از بین بردن چین و چروک ها  می باشند. تزریق چربی یکی از روش‌های درمانی می باشد که در این روش از چربی های بدن خود فرد استفاده می شود و برداشت چربی معمولاً از نواحی دیگر صورت می گیرد که دارای چربی اضافه می باشد و این نواحی بیشتر ران، شکم و پهلو می باشد، برداشت چربی ها از طریق فرایندی به نام لیپوساکشن انجام می گیرد و در این فرآیند با استفاده از سوزن های مخصوص برداشت چربی صورت می گیرد و ممکن است چندین بار این سوزن ها در ناحیه مورد نظر وارد شده و مقدار معینی چربی برداشت شود، سپس این چربی های استخراج شده، طی فرآیندی خالص سازی شود تا هیچگونه ناخالصی در سلول های چربی وجود نداشته باشد.

روش تزریق چربی به صورت
به همین منظور چربی ها را در دستگاه سانتریفیوژ قرار داده، تا تمام ناخالصی ها از آن جدا شود و سپس چربی های خالص به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود، این شیوه درمانی به صورت سرپایی انجام گرفته و نیازی به بستری شدن و بیهوشی ندارد، تنها از بی حس کننده های موضعی به منظور کاهش درد استفاده می شود، اما قبل از انجام این شیوه درمانی، آزمایشاتی برای فرد تجویز می‌شود تا از سلامت عمومی و شرایط جسمانی فرد کاملاً آگاهی داشته باشند.

توصیه های قبل از تزریق چربی

انجام مراقبت های قبل از تزریق چربی تاثیر زیادی بر نتایج تزریق و همچنین کاهش عوارض دارد و بهتر است این مراقبت ها به خوبی انجام گیرد، از این مراقبت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- به منظور هیدراته کردن بدن و آبرسانی، چند هفته قبل از تزریق چربی به میزان کافی آب بنوشید تا آب مورد نیاز بدن تامین شود.

۲- به مدت یک هفته قبل تزریق چربی، از مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی خودداری شود.

۳- در صورتی که داروهای خاصی مصرف می کنید یا به بیماری‌های خاصی مبتلا هستید، حتما پزشک را در جریان قرار دهید.

توصیه های قبل از تزریق چربی

۴- به مدت دو هفته قبل تزریق چربی، از مصرف آسپرین و داروهای ضد التهاب خودداری شود، زیرا مصرف این داروها باعث افزایش خون رسانی در نواحی مختلف بدن شده و موجب ایجاد تورم و کبودی خواهد شد.

هزینه تزریق چربی به صورت چقدر است؟

عوامل مختلفی بر هزینه تزریق چربی تاثیر گذار می باشد که از این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- میزان تزریق چربی

هرچه نیاز به تزریق چربی بیشتری برای جوانسازی باشد، به زمان و وقت بیشتری نیاز می باشد، در نتیجه میزان هزینه نیز افزایش پیدا می کند.

۲- نوع خدمات ارائه شده

 هرچه دستگاه ها و تجهیزات پزشکی مورد استفاده از تکنولوژی پیشرفته تری برخوردار باشد باعث می شود هزینه تزریق چربی نیز افزایش پیدا کند و در صورتی که تمام موارد بهداشتی در کلینیک رعایت شود، تاثیر زیادی در افزایش هزینه دارد.

۳- مکان کلینیک

موقعیت جغرافیایی کلینیک بر هزینه دریافتی تاثیر گذار می باشد و هر چه کلینیک از موقعیت جغرافیایی بهتری برخوردار باشد، باعث می‌شود هزینه‌های بیشتری بپردازد و این هزینه ها بر هزینه دریافتی نیز تاثیر گذار می باشد، به گونه ای که هزینه تزریق چربی در کلینیک های مختلف متفاوت می باشد.

هزینه تزریق چربی به صورت چقدر است؟

۴- میزان مهارت و تجربه پزشک متخصص

همان‌گونه که در بالا ذکر کردیم، مهارت پزشک متخصص در دریافت نتایج بهتر و کاهش عوارض تاثیر بسزایی دارد، بنابراین هر چه پزشک متخصص از مهارت بیشتری برخوردار باشد، امکان دارد هزینه های دریافتی نیز افزایش پیدا کند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

ماندگاری نتایج تزریق چربی چقدر است؟

میزان ماندگاری نتایج تزریق چربی با توجه به عوامل مختلفی متغیر است که از این عوامل می توان مهارت پزشک متخصص و مراقبت هایی که بعد از تزریق انجام گیرد را عنوان کرد در صورتی که پزشک متخصص از مهارت کافی در این زمینه برخوردار باشد، تزریق چربی در نواحی خاص انجام می گیرد و باعث می شود ماندگاری این چربی ها افزایش پیدا کند.

ماندگاری نتایج تزریق چربی چقدر است؟
همچنین انجام مراقبت ها باعث می‌شود، میزان ماندگاری نتایج تغییر کند و هر چه مراقبت ها به درستی انجام گیرد، ماندگاری نیز افزایش پیدا می کند.

مزایای تزریق چربی

تزریق چربی دارای مزایای زیادی می باشد، که از این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- باعث جوانسازی پوست در نواحی مختلف خواهد شد.

۲- چربی تزریق شده در مدت زمان کم جذب پوست می شود.

۳- تاثیر زیادی در اصلاح فرم صورت دارد.

۴- در این روش تنها از چربی های بدن خود فرد استفاده می شود و هیچ گونه ماده دیگری به آن اضافه نخواهد شد.

۵- قابل استفاده برای نواحی مختلف بدن می باشد.

۶- نتایج آن به صورت طبیعی بر روی پوست قابل مشاهده می باشد.

مزایای تزریق چربی

تمامی مزایای این شیوه درمانی به دلیل این است که از چربی های بدن خود فرد برای تزریق چربی استفاده می شود و در صورتی که از چربی های بدن فرد دیگری استفاده شود، به دلیل تفاوتی که با جنس پوست و سلول های پوستی دارد، هیچگونه نتیجه مثبتی از آن دریافت نخواهد شد.

معایب تزریق چربی به صورت

با اینکه تزریق چربی دارای مزایای زیادی می باشد اما ممکن است عوارضی نیز برای فرد ایجاد شود، که میزان این عوارض بستگی به مهارت پزشک متخصص دارد و پزشک، با مهارتی که در این زمینه دارد می تواند تاثیر زیادی در کاهش عوارض و دریافت نتایج بهتر داشته باشد، از معایب این شیوه درمانی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- گاهی بعد از تزریق ناحیه درمان دچار تورم شدید می شود و نیاز به استراحت بیشتر برای کاهش ورم و عوارض دیگر دارد، بنابراین دوره نقاهت طولانی می باشد.

۲- تزریق چربی ممکن است باعث واکنش های آلرژیک در بعضی افراد شود.

۳- در صورتی که پزشک متخصص از مهارت کافی برخوردار نباشد، امکان صدمه به بافت اصلی وجود دارد.

۴- در بعضی افراد بعد از تزریق چربی، زخم هایی بر روی ناحیه درمانی باقی می ماند.

۵- گاهی بعد از عمل تزریق چربی، عفونت های پوستی ایجاد می شود.

۶- ممکن است باعث هماتوم یا لختگی خون شود.

معایب تزریق چربی به صورت

۷- گاهی با انجام یک جلسه درمان، نتایج قابل قبولی دریافت نشده و نیاز به تکرار عمل می باشد.

دیدید که این شیوه درمانی نیز دارای عوارضی می باشد، بنابراین در انتخاب پزشک متخصص نهایت دقت را به خرج دهید و به کلینیک های معتبر برای تزریق مراجعه کنید، زیرا این کلینیک‌ها رضایت مشتری را در اولویت قرار می دهند و از تجهیزات پیشرفته و به روز برای تزریق چربی استفاده می کنند تا سلامت فرد به خطر نیفتد.

کلام آخر

یکی از موثرترین روش ها برای جوانسازی پوست می باشد که روش ایمن و کم خطری برای افراد مختلف می باشد، اما به منظور کاهش عوارض و دریافت نتایج رضایت‌بخش در انتخاب پزشک و یک کلینیک معتبر دقت کنید و به کلینیک غیر معتبر برای تزریق چربی مراجعه نکنید.
زیرا این افراد تجربه لازم برای تزریق چربی ندارند و ممکن است مشکلات زیادی را برای شما ایجاد کرده و نتایج دلخواهی کسب نکنید، یکی از بهترین روش ها برای تزریق چربی، روش نانوفت می باشد که در این روش کبودی و ورم زیادی برای فرد ایجاد نخواهد شد و در صورتی که تزریق چربی انجام داده و صورت شما ورم کرده است در این مورد هیچ گونه نگرانی نداشته باشید، زیرا این عارضه کاملاً طبیعی بوده و بعد از چند وقت از بین خواهد رفت.

5 1 رای
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x