کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

تزریق سلول بنیادی جوانسازی پوست

سلول های بنیادی توانایی تبدیل به تمامی سلول های بدن را دارد و به عنوان مهمترین سلول ها در تشکیل بافت های پیوندی می باشد، وظیفه سلول های بنیادی، تولید کلاژن می باشد که نقش بسزایی در افزایش استحکام پوست و جوانسازی آن دارد، به همین دلیل با بهره گیری تکنولوژی، از سلول های بنیادی بدن فرد استفاده می شود و با انجام فرایند هایی، سلول های مورد نظر به نواحی مختلف بدن تزریق می شود و باعث تولید کلاژن در پوست می‌شود.

تزریق سلول بنیادی جوانسازی پوست
به دلیل اینکه در این روش از سلول های بنیادی بدن خود فرد استفاده می‌شود، بدن در برابر سلول های تزریق شده واکنش نشان نمی دهد و با آن سازگار می باشد، بنابراین میزان عوارض این روش درمانی، بسیار کم می باشد و احتمال آلرژی در افراد به حداقل می رسد.

کاربرد سلول های بنیادی در جوانسازی پوست چیست؟

تولید کلاژن تاثیر بسزایی در افزایش جوانسازی پوست دارد و زمانی که سلول های بنیادی شروع به کلاژن سازی می کنند، نتایج آن در طولانی مدت بر روی پوست قابل مشاهده می باشد و در مقایسه با سایر روش های درمانی مانند تزریق اسید هیالورونیک، این روش از پایداری بیشتری برخوردار می باشد و باعث تحریک سیستم ایمنی فرد نمی شود، زیرا از سلول های بنیادی خود فرد استفاده می شود و یک روش سلولی سازگار می باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

سلول های بنیادی چیست؟

از مهم‌ترین سلول های بدن، سلول بنیادی می باشد که این سلول ها قابل تبدیل به تمام سلول های بدن می باشد و توانایی ترمیم و نوسازی سلول های مختلف را دارد، از این سلول ها می توان سلول های قلبی، عصبی و خون را نام برد و همچنین سلول های بنیادی نقش بسزائی در ترمیم بافت های آسیب دیده دارند، زیرا این سلول ها به درون بافت هایی که دچار آسیب شده اند، پیوند زده می‌شود و به عنوان جایگزین برای سلول های آسیب دیده بوده و به ترمیم آن بافت می پردازد و به همین دلیل سلول های بنیادی در روش های مختلف درمانی استفاده می‌شود و مورد توجه بسیاری از محققان در زیست شناسی می باشند.

سلول های بنیادی چیست؟

چگونگی جوانسازی پوست با سلول های بنیادی

سلول های بنیادی تاثیر بسزائی در ترمیم و بازسازی بافت ها دارد، زیرا این سلول حاوی پروتئین ها و فاکتور های رشد می باشد و زمانی که در ناحیه آسیب دیده پوست، سلول های بنیادی استفاده میشود، فاکتورهای رشد فعال شده و موجب بازسازی پوست می شود.
استفاده از سلول های بنیادی باعث جوانسازی سلول ها در کمترین زمان ممکن می شود و تاثیر بسزایی در افزایش طراوت و شادابی پوست در سنین بالا دارد، همچنین استفاده از این روش درمانی در ناحیه پوست سر باعث رشد مجدد مو می شود.
سلول های بنیادی علاوه بر تاثیری که بر تولید کلاژن دارد باعث افزایش الاستین می شود و تاثیر بسزایی در از بین بردن چروک ها دارد و روش درمانی ایمنی میباشد، که از اجزای خون خود فرد استفاده می شود و زمانی که در ناحیه مورد نظر تزریق می شود، موجب ترمیم بافت های آسیب دیده خواهد شد، زیرا کلاژن از پروتئین هایی می باشد که تاثیر بسزایی در افزایش طراوت و جوانسازی پوست دارد و زمانی که سلول های بنیادی در ناحیه ای تزریق شود، موجب افزایش شادابی و جوانی خواهد شد.

مراحل انجام جوانسازی پوست به شرح زیر می باشد.

۱- قبل از اقدام به هر کاری پزشک متخصص آمادگی بدن شما را مورد بررسی قرار می دهد.

۲- به منظور کاهش درد قبل از تزریق، از بی حس کننده های موضعی استفاده می شود.

۳- برای تزریق به میزان ۳۰ تا ۴۰ میلی لیتر خون لازم می باشد، که این خون، از عضلات بدن استخراج شده و سپس درون کیت ریخته می شود تا با موادی مانند سیترات سدیم ترکیب شود که این مواد خاصیت ضد انعقادی دارد.

چگونگی جوانسازی پوست با سلول های بنیادی

۴- در مرحله بعد، ترکیب خون و مواد ضد انعقادی در دستگاهی به نام سانتریفیوژ قرار می‌گیرد، که این دستگاه باعث می‌شود، ترکیبات خون جداسازی شود و سلول های بنیادی در لایه سطحی قرار گیرد.

۵- این سلول ها توسط سوزن های ظریفی در داخل سرنگ کشیده می شود و سپس در ناحیه مورد نظر تزریق میشود، تزریق باید به گونه‌ای باشد که بیشترین تأثیر را بر ناحیه مورد نظر داشته و باعث از بین رفتن چین و چروک شود، به همین دلیل، تزریق به صورت مماس در چین و چروک ها تزریق خواهد شد.

به منظور دریافت نتایج بهتر از این شیوه درمانی، تزریق در نواحی مختلف پوست انجام می گیرد، در این شیوه درمانی تاثیر بسزایی در رفع پف دور چشم و درمان تیرگی ها دارد، که برای این منظور حدود یک سی سی سلول های بنیادی تزریق خواهد شد.
آثار این شیوه درمانی در افراد مختلف متفاوت می باشد، اما به طور معمول حدود دو تا سه هفته بعد از اولین تزریق نتایج آن قابل مشاهده می باشد، اما نتایج قطعی در پایان ماه دوم حاصل خواهد شد، اما به منظور دریافت نتایج بهتر، نیاز به مراقبت هایی می باشد که قبل از انجام این شیوه درمانی، متخصصان توضیحاتی در این مورد برای شما ارائه خواهند داد و باید این محدودیت ها به خوبی مراعات شود. کاربرد درمانی سلول های بنیادی
همانگونه که در بالا ذکر کردیم، سلول‌های بنیادی قابلیت تبدیل به انواع سلول های بدن را دارد به همین منظور در درمان بیماری‌های مختلفی از آنها استفاده می شود، این سلول ها تاثیر بسزایی در درمان بیماری‌های پوستی مانند سالک، اسکار آکنه، رفع چین و چروک های پوستی و جوانسازی پوست دارد، همچنین این سلول‌های بنیادی باعث درمان آرتروز، بیماری های قلبی و درمان زخم های دیابتی نیز می شود که برای استفاده در هر کدام از این درمان‌ها، روش خاص خودش انجام می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

کاربرد سلول های بنیادی در جوانسازی پوست

از جمله کاربردهای سلول های بنیادی در جوانسازی پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- استفاده از سلول های بنیادی تاثیر به سزایی در جوانسازی صورت و دست ها دارد.

۲- باعث رفع تیرگی و پف اطراف چشم می شود.

۳- با افزایش میزان کلاژن پوست، استحکام و انعطاف پذیری پوست افزایش پیدا می کند و موجب ارتقاء کیفیت پوست می شود.

۴- باعث رفع چین و چروک های پوست می شود، که این چین و چروک ها در اثر افزایش سن به وجود آمده است.

۵- سلول های بنیادی تاثیر بسزایی در رفع خطوط پنجه کلاغی و خط خنده دارند.

کاربرد سلول های بنیادی در جوانسازی پوست

۶- باعث درمان ترک های پوستی می شوند.

۷- استفاده از سلول های بنیادی باعث درمان جای بریدگی، سوختگی و همچنین اسکارهای ناشی از جراحی می شود.

۸- سلول های بنیادی نقش بسزایی در درمان جای جوش، آکنه و برآمدگی و فرورفتگی های ایجاد شده بر سطح پوست دارد.

لیفت با سلول های بنیادی

برای لیفت صورت، سلول های بنیادی از نواحی مانند شکم، پهلو و ران برداشته می‌شود، که این سلول‌های بنیادی از چربی های این نواحی استفاده می‌کند و چربی استخراج شده در دستگاه مخصوص قرار می‌گیرد و با جداسازی سلول های بنیادی، این سلول ها به ناحیه تحت درمان تزریق می شود، غلظت سلول های بنیادی در چربی بدن زیاد می باشد و زمانی که به ناحیه مورد نظر تزریق می شوند، با فعال شدن فاکتورهای رشد سلول‌های بنیادی حجم چربی زیادی در زیر پوست ایجاد می‌شود؛ که باعث جبران حجم چربی از دست رفته می شود و تاثیر بسزائی در لیفت و کشیدن پوست دارد.

لیفت با سلول های بنیادی
اغلب در کنار سلول های بنیادی از روش‌های دیگری مانند جراحی و هایفوتراپی استفاده می‌شود که باعث تاثیر بیشتر سلول های بنیادین می شود.

درمان اسکار آکنه و چین و چروک با سلول های بنیادی

زمانی که سلول‌های فیبروبلاست پوست دچار آسیب می شود، این آسیب ها باعث ایجاد فرورفتگی های در سطح پوست می‌شود و کلاژن زیادی در این ناحیه از بین می‌رود و به همین دلیل زمانی که میزان فیبروبلاست پوست کاهش پیدا می‌کند و فرآیند پیری افزایش پیدا می‌کند، از شادابی و جوانی پوست کاهش کاسته می‌شود.

درمان اسکار آکنه و چین و چروک با سلول های بنیادی
برای رفع این فرورفتگی ها می توان از سلول‌های بنیادی استفاده کرد که با تزریق سلولهای بنیادی در ناحیه مورد نظر، میزان کلاژن پوست افزایش پیدا می کند و باعث رفع فرورفتگی های پوست می شود، این سلول های بنیادی از ناحیه پشت گوش استخراج می شود که حدود ۱ سانتی متر از پوست پشت گوش برداشت شده و سلول‌های بنیادی در آزمایشگاه از پوست جداسازی می شود، زیرا سلول های این ناحیه نسبت به سایر قسمت ها جوان تر می باشد و میزان جوان تر بودن سلول ها، حدود ۱۰ سال است که باعث دریافت نتایج بیشتر می شود.

عوامل تاثیر گذار در نتیجه جوانسازی پوست با سلولهای بنیادی

عوامل مختلفی بر نتایج جوانسازی پوست با سلول های بنیادی تاثیر گذار می باشند که از این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- انجام فعالیت های ورزشی

انجام تمرینات ورزشی سبک باعث افزایش خونرسانی به ناحیه مورد نظر شده و میزان تکثیر سلولهای بنیادی را افزایش می دهد.

۲- عدم مصرف سیگار و مشروبات الکلی

مصرف سیگار و مشروبات الکلی باعث کاهش خونرسانی و انسداد رگ های خونی می شود، بنابراین چنانچه می خواهید نتایج مثبتی از سلول‌های بنیادی دریافت کنید، بهتر است مصرف این مواد را قطع کنید.

عوامل تاثیر گذار در نتیجه جوانسازی پوست با سلولهای بنیادی

۳- سن فرد بر نتایج جوانسازی پوست و سلول های بنیادی تاثیر گذار می باشد، به گونه ای که افرادی با سن پایین، نتایج بهتری از این روش درمانی دریافت میکنند.

عوارض سلول های بنیادی در جوانسازی پوست

با اینکه تزریق سلول های بنیادی مزایای زیادی به همراه دارد، اما ممکن است باعث ایجاد عوارضی شود و معایبی به همراه داشته باشد . که می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- نتایج حاصل از تزریق سلول های بنیادی نام مشخص می باشد و بستگی به واکنش سلول های مرتبط و کیفیت آنها دارد.

۲- ممکن است در ناحیه درمانی کمی تورم ایجاد شود، که این عارضه به صورت کوتاه مدت می باشد و با گذر زمان از بین می رود.

عوارض سلول های بنیادی در جوانسازی پوست

۳- در صورتی که پزشک متخصص از مهارت و تجربه کافی در این زمینه برخوردار نباشد، احتمال آسیب به اعصاب و عروق خونی در هنگام تزریق وجود دارد، بنابراین در انتخاب پزشک متخصص دقت و حساسیت زیادی به خرج دهید.

۴- برای دریافت نتایج رضایت بخش از این شیوه درمانی، نیاز به زمان زیادی می باشد و گاهی تا چند ماه باید صبر کرد تا نتایج قابل قبولی دریافت شود، حتی ممکن است بعضی از افراد از این روش درمانی نتایجی دریافت نکنند.

۵- ممکن است در هنگام تزریق، کمی درد احساس شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مزایای جوانسازی پوست با سلول های بنیادی

۱- با توجه به اینکه در این روش درمانی، از سلول های بدن خود فرد استفاده می‌شود، بنابراین سیستم ایمنی به تزریق سلول های بنیادی واکنش نشان نمی دهد، به همین دلیل میزان عوارض کاهش پیدا کرده و نتایج بهتری حاصل می شود.

۲- ماندگاری نتایج این شیوه درمانی طولانی مدت میباشد و این روش به صورت غیر تهاجمی انجام می شود.

۳- احتمال ایجاد بیماری های واگیردار و همچنین ایجاد عفونت در ناحیه درمانی وجود ندارد.

۴- تمامی فرایندهای تزریق سلول های بنیادی به صورت استریل و بهداشتی انجام می شود و مواد تزریقی با استفاده از کیت های مخصوص، تهیه می شود.

مزایای جوانسازی پوست با سلول های بنیادی

۵- هزینه این شیوه درمانی نسبت به روش‌های مانند جراحی کمتر می باشد و هیچ گونه محدودیت سنی برای آن وجود ندارد و خانم ها و آقایان می توانند از این روش استفاده کنند.

۶- دوره نقاهت این روش درمانی کوتاه می باشد و نیاز به بستری شدن دارد.

۷- در نواحی مختلف بدن قابلیت استفاده دارد.

۸- در این روش در میزان تزریق، محدودیت وجود ندارد و باعث ایجاد خطر برای فرد نخواهد شد.

۹- ممکن است برخی متخصصان از محلول تهیه شده به صورت موضعی استفاده کنند.

چه افرادی کاندید مناسبی برای تزریق سلول های بنیادی نیستند؟

به دلیل اینکه این شیوه درمانی محدودیت سنی ندارد و قابل استفاده برای خانم ها و آقایان می باشد، بنابراین افراد بیشتری می توانند از این شیوه درمانی استفاده کنند، اما با این حال بعضی افراد نمی توانند از این شیوه درمانی استفاده کنند، که این افراد عبارتند از

۱- افرادی که دچار عفونت های موضعی و عمومی هستند.

۲- افرادی که به بیماری هایی مانند دیابت، ایدز و بیماری‌های پوستی مبتلا هستند.

۳- خانم هایی که در دوران شیردهی و بارداری می باشند.

۴- افرادی که سابقه زخم های کلوئیدی دارند.

۵- افرادی که به بیماری های حاد مبتلا هستند.

چه افرادی کاندید مناسبی برای تزریق سلول های بنیادی نیستند؟

۶- این شیوه درمان، تاثیر زیادی در از بین بردن چین و چروک های عمیق ندارد و افرادی که دچار چین وچروک عمیق هستند، برای درمان این چروک ها بهتر است از سایر روش های درمانی استفاده شود.

۷- افرادی که به استعمال دخانیات و الکل اعتیاد دارند.

۸- افرادی که سوء تغذیه دارند.

۹- افرادی که داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و وارفارین مصرف میکنند.

۱۰- افرادی که پوست آنها دچار ضایعات پیشرفته می باشد.

۱۱- کسانی که به بیماری سرطان مبتلا می باشند و تحت شیمی درمانی هستند.

تعداد جلسات مورد نیاز برای جوان سازی پوست

تزریق سلولهای بنیادی به گونه‌ای بر روی پوست تاثیر گذار میباشد که انگار ده سال پیری را به تعویق میاندازد، هر چه سنی که تزریق سلولهای بنیادی انجام می گیرد، پایین تر باشد، نتایج بیشتری به همراه دارد، به گونه‌ای که در سنین ۳۰ تا ۴۰ سالگی، چین و چروک ها به صورت سطحی می باشد و تزریق سلولهای بنیادی از پیشرفت این چین و چروک ها جلوگیری می کند، در سنین ۵۰ سالگی نیاز به تعداد جلسات درمانی بیشتری می باشد تا
نتایج رضایت‌بخشی دریافت شود.

تعداد جلسات مورد نیاز برای جوان سازی پوست به طور معمول حدود سه جلسه تزریق باید انجام گیرد، تا پاسخ و مطلوبی دریافت شود، اما در سنین بالای ۵۰ سال به دلیل اینکه میزان چین و چروک عمیق تر شده، این روش درمانی، نتایج مطلوبی به همراه نخواهد داشت. گاهی به همراه این روش، از روش های ترکیبی دیگر مانند بوتاکس، تزریق ژل، تزریق چربی و مزوتراپی استفاده می شود، تا تاثیر آن بیشتر بوده و نتایج بهتری به همراه داشته باشد.

مراقبت های قبل از جوانسازی پوست با سلول های بنیادی

قبل از اعمال این شیوه درمانی پزشک متخصص شرایط شما را بررسی می‌کند و چگونگی انجام درمان و تعداد جلسات درمانی و همچنین مراقبت هایی که باید انجام گیرد تا نتایج بهتری حاصل شود به شما ارائه می‌دهد که بعضی از این مراقبت ها عبارتند از:

۱- به مدت یک هفته قبل از تزریق سلول های بنیادی، از مصرف قرص های ضد التهابی مانند آسپرین، بروفن و پیروکسیکام خودداری شود، زیرا ا مصرف این داروها باعث اختلال در سیستم گردش خون شده و تاثیرات منفی بر نتایج تزریق دارد.

۲- مصرفی گیاهان دارویی مانند سیر باعث رقیق شدن خون می شود، همچنین این مکمل های مانند امگا ۳ و امگا ۶ و زعفران باعث کاهش نتایج درمان خواهد شد.

۳- چنانچه به بیماری خاصی مبتلا هستید یا اینکه داروی خاصی مصرف می کنید، حتما پزشک مورد نظر را در جریان قرار دهید.

مراقبت های قبل از جوانسازی پوست با سلول های بنیادی۴- میزان انتظارات خود را از این شیوه درمانی با پزشک در میان بگذارید.

۵- پوست را کاملا پاکسازی کنید و هیچگونه مواد آرایشی بر سطح آن نباشد.

مراقبت های پس از جوانسازی پوست با سلول های بنیادی

۱- استفاده از کمپرس سرد بر نتایج تزریق سلول های بنیادی تاثیر گذار می باشد، زیرا این سلول ها نسبت به کاهش دما حساس می باشند، بنابراین به هیچ وجه از کمپرس سرد استفاده نکنید.

۲- به مدت سه روز پس از تزریق سلول های بنیادی از داروهای ضد التهابی و غیر استروئیدی مصرف نکنید.

۳- بهتر است به مدت دو روز پس از تزریق از رفتن به حمام دوری کنید.

۴- قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث آسیب به پوست شده و عوارض زیادی به همراه دارد، بنابراین به مدت دو هفته از قرار گرفتن به مدت طولانی در معرض نور خورشید خودداری شود و حتما از عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب در هنگام خروج از منزل استفاده کنید.

مراقبت های پس از جوانسازی پوست با سلول های بنیادی

۵- گاهی پزشک متخصص برای دریافت نتایج بهتر و کاهش عوارض، داروهایی برای شما تجویز می کند، که این داروها باید به طور منظم و مرتب مصرف شود.

۶- انجام فعالیت های ورزشی سنگین باعث افزایش تعرق می شود، بنابراین به مدت سه روز از انجام فعالیت های ورزشی سنگین خودداری کنید.

۷- رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و رژیم غذایی شما باید سرشار از انواع سبزیجات، میوه ها و پروتئین باشد، تا میزان کلاژن سازی افزایش پیدا کند، همچنین نوشیدن مایعات زیاد، تاثیر بسزایی در افزایش نتایج درمان دارد.

میزان ماندگاری نتایج تزریق سلول های بنیادی

نتایج تزریق سلول های بنیادی بعد از حدود یک ماه قابل مشاهده میباشد، اما برای دریافت نتایج قطعی نیاز به حداقل دو ماه زمان می باشد، زیرا فرایند کلاژن سازی به صورت تدریجی می باشد و نیاز به زمان می باشد تا ترمیم بدن به صورت طبیعی انجام شود.

میزان ماندگاری نتایج تزریق سلول های بنیادی
افرادی که مشکل جدی ندارند بعد از انجام یک جلسه درمانی نتایج قابل ملاحظه‌ای بر روی پوست مشاهده می‌کنند، اما در صورتی که مشکل جدی وجود داشته باشد، ممکن است میزان نتایج کاهش پیدا کند، بنابراین نمی‌توان جلسات ثابتی را برای این شیوه درمانی تعیین کرد، زیرا با توجه به نوع پوست افراد، سبک زندگی و مراقبت هایی که فرد انجام می دهد، تعداد جلسات درمانی و نتایج آن متفاوت می باشد،میزان ماندگاری نتایج حدود ۱۸ تا ۳۶ ماه می باشد و در صورتی که خواهان نتایج دائمی هستید، بهتر است مجدداً تزریق انجام شود، همچنین انجام مراقبت های مناسب پوستی تاثیر بسزایی در افزایش ماندگاری نتایج دارد و در صورتی که پاکسازی پوست به صورت مرتب انجام گیرد و پوست دائما مرطوب باشد، باعث افزایش کیفیت پوست شده و نتایج تزریق سلول های بنیادی افزایش پیدا میکند، بنابراین برای افزایش نتایج تزریق سلول های بنیادی بهتر است، پوست همیشه تمیز باشد و از قرار گرفتن در برابر اشعه خورشید، خودداری شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

آیا جوانسازی پوست دوره نقاهت دارد؟

این شیوه درمانی دوره نقاهتی ندارد و میزان عوارضی که برای فرد ایجاد می شود، پس از ۲ تا ۳ روز برطرف می‌شود و فرد می‌تواند به راحتی به کارهای روزمره بپردازد، اما بهتر است مراقبت هایی انجام گیرد، تا نتایج درمانی بهتری حاصل شود.

آیا جوانسازی پوست دوره نقاهت دارد؟

کلام آخر

با اینکه تزریق سلول های بنیادی تأثیر بسزایی در جوانسازی پوست دارد، اما این نکته را مد نظر داشته باشید که این کار باعث متوقف کردن روند پیری پوست نمی شود و نمی توان برای همیشه جوان بود، اما می‌توان میزان علائم پیری را کاهش داد، زیرا عوامل مختلفی مانند افزایش سن، تغییرات هورمونی، قرار گرفتن در برابر آلودگی های محیطی، باعث کاهش خاصیت کشسانی و انعطاف پذیری پوست می شود و این مورد تأثیر بسزایی در افزایش خشکی پوست و نازکی آن دارد، بنابراین ما می توانیم از راهکارهای جوانسازی پوست برای کاهش عوارض افزایش سن استفاده کنیم، علاوه بر تزریق سلول های بنیادی، روش‌های درمانی زیادی برای جوانسازی پوست وجود دارد، که با توجه به انتظارات متقاضیان و اهداف آنها، از این روش ها استفاده می شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x